Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nesmrtelné koženky. ČD pronajaly desítky vagonů do Polska

Nejstarší osobní vozy Českých drah nejsou sice výkladní skříní státního dopravce, současně jsou ale pro něj čím dál zajímavějším zdrojem dodatečných příjmů. Po pronájmu na Slovensko míří desítky osobních vozů Českých drah do Polska.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P38a94v77e54l 11Š28m36í62d70e27k 6329530483898

OBB půjčí Taurusy a 2 soupravy Railjettů a ČD dá nové Raijetty, aby nikdo nemusel moc doplácet.

0/0
13.7.2015 7:08

M63a68r92t61i84n 49R61u47z70i51c89k69a 1452338256147

ve východoněmecké vagonce v Budyšíně... takze v hornoluzickem Budysine...

0/0
11.7.2015 17:28

M64a43r39t28i10n 90K34u36b63í41k 9817129466663

ČD pronajímají vozy do Polska již několik let, jezdí převážně ve Slezsku, nejsou to  koženky, ale rekonstruované vozy s novým potahem sedaček!

0/0
11.7.2015 0:03

P20a24v79e39l 50M51a92t80o95u55š57e93k 5950927878924

Hlavně aby ČD ty vozy pak někde nechyběly!

0/0
9.7.2015 8:50

M49i62c30h49a26e87l 25C62h98a78r59v53á43t 9839948323202

Ne vždy ČD přepravují lidi. Mnohdy i všelijaký dobytek. Z tohohle pohledu jsou koženková sedadla daleko lépe udržovatelná. Navíc v těhhle vagónech jako na ilustračním fotu, byli sedačky sklápěcí. Takže se dala celá plotna vyklopit nahoru a bylo dost místa na nohy či zavazadla. V kupé sice okna neoplývala čistotou, ale dala se do polovičky otevřít. V současné době ČD omezuje provoz kupéčkových vozů a nahrazuje je plošinovými. No považte tu výhodu, sedadla u sebe skoro jako v autobuse a v takové velké skupině má cestující mnohem méně soukromí. Jedinou výhodou je, že tyto zrekonstruované vazy jsou čistější. Zatím.

+2/−4
9.7.2015 6:57

J50a41r31e51k 34K92a87l35i28v93o77d77a 7696453881246

Osum lidí v kupéčku ve třeba třiceti stupních? Děkuji. Třikrát sláva velkoprostoru!

+6/−2
8.7.2015 18:18

M52a26t67ú49š 45B15e32n98a27k 9398714902493

kde bude ľudí 80 a brutálny prievan, fakt úžasné, radšej kupé.

+1/−3
8.7.2015 18:48

J46a22r60e35k 82K54a60l65i51v24o69d42a 7236963921466

Teď jsem měl na mysli spíše vozy po reko, kde je klimoška a nejdou otevřít okna....

+1/0
8.7.2015 18:56
Foto

P36e81t74r 45S18l32á34d94e30k 8950841803819

Třicet let stará vzpomínka - v kupé jsem cestoval z Ostravy do Brna společně s paní a dvěma dětmi v horkém letním dni. Děti v kraťasech a tričkách s krátkým rukávem vystupovaly na konci cesty černé jakoby cestovaly v uhláku. Umolousaná koženka a pot udělaly své. Koženku opravdu né!

+2/−1
8.7.2015 16:14

A38l30e20x55a54n33d52r 17K19o51s42t27k29a 8482468386264

Jenže to není chyba koženky, ale toho, že ČD dostaly nový vagon s koženkovými sedačkami a 15 nebo 20 let se nikdo neobtěžoval tu koženku umýt. Když totéž udělají s látkou, bude naprosto stejně fuj.

+8/0
8.7.2015 17:29

A21l28e40š 52S52l42a79v88í65k 9388740536379

Jenom vím, že se na tom jezdilo snad už před padesáti lety.

0/0
8.7.2015 16:08

T84o25m83á81š 58H69a91a90s 7281437112571

Náhodou, ty koženky nejsou zas tak špatný.. Jako capart jsem na nich s velkou oblibou a k nelibosti tatínka hopsal, později jsem ocenil jejich náklon k opěradlu, což bylo ideální na spaní. A přišlo mi tam i víc místa, i když, pravda, vzhledem k cestujícím asi méně "diskrétního".

+2/0
8.7.2015 15:49

D93a76v63i80d 72Č72e35r35n56ý 8714639901830

bez ohledu na to jestli je tam koženka nebo ne, kupéčka jsou mnohem lepší, pohodlnější, skýtající větší pocit soukromí atd.

+3/−2
8.7.2015 15:35

J10i43ř20í 69E83r23b41e74n 1603154246717

I kupéčka mívala koženková sedadla a opěradla. Na rameni Praha-Tanvald jsem si jich něco užil.

0/0
8.7.2015 17:47

M45a21t46ě45j 88V51o84n29d32ř46i32č18k58a 4724430228576

Atd? Soukromím to pravděpodobně končí. Cestující sice má více prostoru díky standardům UIC, jenže tím se také kupé stává méně rentabilní pro dopravce. Nohy si v kupé na rozdíl od leteckého uspořádání nenatáhnete, stoleček máte oproti leteckému uspořádání menší nebo žádný. Někteří cestující se cítí ve velkoprostoru bezpečněji. Kupé jsou vhodná pro skupiny a rodiny, měla by být tedy do budoucna ve vlacích zachována (pouze dálkových - do vlaků regionálních je vzhledem k rychlé výměně cestujících nevhodné), ale nikoli ve většinovém zastoupení v poměru s velkoprostorem.

+3/0
8.7.2015 19:32

Z37d77e17n32ě45k 27W25e28r60n90h54a68r17t 6407855602218

To, že to je koženka, mi na tom vadí ze všeho nejméně. Mnohem horší je, když píská zářivka, nejde zapnout nebo naopak vypnout topení, nejde otevřít okénko, případně pak zavřít, zažil jsem dokonce kývající se a třískající polici nad hlavou. O nepopsatelném WC a desetiletí zašlapané špíny na podlaze a všude jinde ani nemluvě.

Kdyby tyhle detaily někdo občas opravil a pořádně ten vagón vyčistili, je mi úplně jedno, jestli to je nebo není koženka. Navíc mám dojem, že ta koženka se dá - na rozdíl od textilu - pořádně vyčistit. Jen stačí chtít.

+17/0
8.7.2015 15:13

J63a10r15o21s65l59a22v 19P76l95a86c60h34e50t96k61a 7126776466639

To jste mi pripomnel genialni obrazek: http://www.bugemos.com/?q=node/236

+1/−1
8.7.2015 15:16

T26o38m 59J40u59r24e16č46k57a 6465182435165

Tohle se řešilo právě v rámci těch revitalizací. Viz první vůz v té fotogalerii: http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_AB.php

0/0
8.7.2015 15:54

J56a16n 15J62e48m95e41l63k15a 1835930

Podle mě by to měli rozdělit na renovované dražší (třeba 10%)  a levnější koženky. Aspoň by se zbavili možná vandalů v renovovaných.

+1/−1
8.7.2015 13:28
Foto

A58l61a89n 50Ř13e87p42k63a 4555666

Vandal zničí bohužel všechno co bude chtít :-P

+1/0
8.7.2015 13:36

Z17d28e68n66ě40k 72W92e58r12n19h82a52r19t 6527975612158

co konkrétně jste viděl zničeného od vandalů v těchto vagonech? Snad jen, že jsou občas zvenčí pomalované, nebo poškrábaná skla, ale vnitřní škody jsou spíš důsledkem odbyté údržby. Nejčastější problém jsou blikající nebo pískající zářivky, nefunkční topení a hlavně strašná zažraná špína. Něco vysloveně rozmláceného jsem v tom moc často zase nezažil, i když se to samozřejmě taky stává...

+2/0
8.7.2015 15:17

D42a27v22i63d 16Č40e86r64n47o17h92o60r47s54k29ý 1376734336426

a do prechodu mezi vozy das turniket ? ;-D

+3/0
8.7.2015 14:46

J74a11n 55J13e34m42e16l93k63a 1125880

A první třída nefunguje nebo co:-)

0/0
8.7.2015 15:42
Foto

A91l70a97n 77Ř33e41p30k94a 4415156

Funguje, ale taky tam může nalézt kdokoliv a průvodčí je musí vyhnat.

0/0
8.7.2015 17:02

J16a37r23o57s62l93a44v 23P65l29a67c38h32e79t28k80a 7696986986829

Nevim jestli by to pomohlo. Nejvetsi houmelesaci co jsem ve vlaku potkal jsou obvykle nejaci kolotuci s rezijkou. Ti ale zase jezdi v jednicce. Proto obvykle dvojka vypada lip a neni tam tolik stenic.

+1/0
8.7.2015 15:07

J50a71n 86C19e23p80e47k 1734276490

Taková technická mimo téma, ale týká se ČD. Všiml jsem si, že některé Railjety taká lokomotiva Taurus v barvách ČD a některé Rakouská lokomotiva. Chtěl jsem se znalců optat, zda jsou Taurusy v barvách ČD opravdu vlastnictvím Českých Drah či jsou Rakouské a jen pomalované? Děkuji za info.

0/0
8.7.2015 13:10

M66a39r89t19i67n 73K41a55r70á47s71e80k 9968823318638

Co vim tak CD zasne taurusy nevlastni.

0/0
8.7.2015 13:49

M94a57r63t44i49n 14N43o81v55o69t94n25ý 3616376471234

Jsou rakouské.

+2/0
8.7.2015 14:02

J22a53n 49Č23e37k61a21l 7699735144874

Jen půjčené, zjistíte to i podle registračního označení na spodním okraji boční stěny...

+1/0
8.7.2015 14:07

J41a54n 33C34e37p21e88k 1914116840

Velice děkuji za info, někdo mi to tu v minulosti již říkal, ale denně vídám Taurusy v modré a červené barvě ČD, tak jsem si myslel, že už nějaké mají. Tak že jen kamufláž. :-)

+1/0
8.7.2015 14:51

D81a30v92i25d 35Č15e14r12n57o92h43o46r93s69k44ý 1266824496356

jen polep aby to ladilo se soupravou :-)

0/0
8.7.2015 15:13

J15a67n 88Č29e21k11a48l 7689195834914

Ta barva je jen milosrdenství ÖBB, aby nevypadaly ČD jako chudý příbuzný...

+1/−4
8.7.2015 15:43

K20a71r30e52l 10Ř94e60h62á88č20e38k 9492650561642

Na linku Praha -Graz dodali ČD 7 souprav railjet a ÖBB 3, tak aby se to vyrovnalo, tak k tomu rakušani přidali lokomotivy. Ta barva je pouze kvůli vzhledu.

+5/0
8.7.2015 15:49

T44o14m 10J20u66r26e84č89k55a 6535732365195

Chudý příbuzný, který na tu společnou linku do Grazu dal 7 souprav, kdežto ÖBB jen 3? ;-)

Ne, prostě co se týče kilometrické vyrovnávky je to cca 50:50. ČD daly 7 sedmivozových souprav, rakušáci jen 3 a k tomu lokomotivy...

+7/0
8.7.2015 15:50

J77a60n 32R48i41c21h43t58e27r 5722922193175

Zlaté koženky... a hlavně kupé! Ta jsem miloval a upřímně řečeno, dávám jim přednost dodnes, dnešní "openspace" vagony mě děsí. Navíc v kupé mohl jeden člověk nakazit max. sedm dalších, dneska jich nakazí rovnou 250.

Nemluvě o tom, že v prázdnějších spojích se v kupé dalo dost pohodlně natáhnout:-)

+9/−13
8.7.2015 13:03

J11i72ř98í 13K62o29c57u78r92e33k 6495964355808

Teď jsme stáli, čekali na křižování. Uvnitř na zdechntují, že se tetiny křižovaly, aby to s něma v tom hicu neseklo. A když už to těch 140 jede, tak je to skvěle pohodlé, asi jako sedět na ždímající Tatramatce. Na záchod ve stanici nelze a když ano, tak osplachujete nastupující. A taky se v tom dá ve dvou zamknout v kupé chrápat. Co na tom, že dalších 20 stojí v uličce. A ty špalíkové brzdy, to je přímo heavy metal, Screaming for Vengence.

Zlaté maďarské Bmz.

+9/−1
8.7.2015 13:15

D97a35v68i50d 84Č38e87r88n17ý 8544229151260

zase v takovým City Elefant je jedna klimatizace, která musí vyhovovat všem protože jinak má člověk smůlu. Ve stanici tam na záchod nelze také (co jste tím chtěl říct?) a když už jsme u záchodu, tak v CE je to zoufale malý prostor.

+1/−3
8.7.2015 15:39

T41o17m 10J59u90r54e88č81k54a 6705722895295

Všechny CE vyjma prvních tuším 15 kusů mají vakuová WC, kde "ve stanici lze."

+2/0
8.7.2015 15:53

R38o25m91a23n 18S76t52o73n66e50k 1669493119231

jel jste vůbec někdy CE ? většina záchodu je bezbarierová, a prostor uvnitř je dostatečně velký tak aby se uvnitř mohl pohybovat vozíčkář, a samozřejmě všechny záchody jsou vakuové takže se můžou používat i ve stanici

+3/−1
8.7.2015 19:26

P83a91v57e49l 23M40a47t85o33u89š16e79k 5900907538634

Ta vaše "většina" jsou 2 záchody v celé třívozové soupravě, konkrétně v obou krajních vozech. Bohužel jsou často zavřené pro nefunkčnost (důvod neznám). Zbytek tvoří hajzlíky velikosti telefonní budky, kde za sebou člověk málem ani nezavře dveře. O jejich čistotě nemluvě...

0/0
9.7.2015 8:49

D94a60v64i56d 58Č72e25r41n13ý 8384739661490

děláte si legraci? I v blbým motoráku je na záchodě mnohonásobně více místa než v CE

0/0
9.7.2015 18:12

P58a92v50e53l 74M96a61t23o33u75š88e43k 5510917118164

Hlavně by WC v Elefantech měl občas někdo umýt! Jsou jednou z největších ostud ČD! V tolik opovrhovaných "koženkách" jsou daleko použitelnější, zpravidla téměř bez závad. (PS: Nemusíte mne poučovat o opaku, jezdím s tím takřka denně a vím velmi dobře, o čem píšu.)

0/0
9.7.2015 8:44

M84a53r63i20o 75L26u46c84h66e79z46i 1734968652354

To jsou opravdu zlate, po hodine zaparena p-del, o cistote ani nemluve. Prejit mezi vagony, to bylo hotove dobrodruzsvi, kam se hrabou vlakovi surfari. Kdo chce tento skazen prepravy si uzit - viz informace v clanku. Nebo na trati Ostrava - Valmez jezdi dodnes. Ted ne, vytrhali koleje, to si muzete nacvicit naskakovani a seskakovani z pul metru vysokeho prvniho schodu na te ceste cekem 6x. Nezapomenout spunty do usi, kdyz stojite venku a tyto vagony brzdi, jde opravdu o sluch. A nemuzete dostat rymu, protoze v lete je v nich horko a v zime mrzne, tudiz nemate prechody mezi teplym a studenym prostredim pri vystupovani.

+6/−1
8.7.2015 13:54

D22a17v80i23d 34Č74e52r22n45ý 8464139861640

lepší po hodině zapařená p*del než si celou hodinu a víc nemoct natázhnout nohy jak je to v moderních vagonech. Ale jo, mají wi-fi super, ale ty nohy si tam člověk stejně nenatáhne

0/0
8.7.2015 15:37
Foto

J10a21r85o85s96l85a89v 32V62o15j27t14ě50c12k68ý 4663398624826

K čemu zásuvky? CE je má, ale nikdy jsem neměl to štěstí, aby byly také pod proudem... A jako dekorace mi to přijde zbytečné

+2/−11
8.7.2015 12:55

O53l44d98ř69i19c10h 35J14a17n15e52č84e92k 8529596113631

zvláštní, já v dálkových vlacích nikdy problém neměl, že by zásuvky pod proudem nebyly.

jen jednou v těch nových RegioStadlerech na Liberecku, tam jsem nabíječku opravdu přesvědčoval marně.

+7/0
8.7.2015 12:58

J71a82n 54V16a83l30o64u55c68h 6632567328150

Nojo, pulzní zdroje sice vyrobí deklarovaných 230V/50Hz (nejčastěji z vozových baterií, tedy ze stejnosměrných nějakých 24V), ale klasické sinusoidě ze zásuvky se to podobá jen pro notné dávce fantazie podpořené alkoholem. A když se do toho zapíchne stejně prasácká (z hlediska "tvaru" výstupního napětí) pulsní nabíječka (protože pár "švábů" je levnější, menší a lehčí než klasické trafo), někdy si spolu neporozumí...

0/−2
8.7.2015 14:00

P25e57t77r 28N15o57v93o49t75n63y 3599332199972

V nabíčce je spínaný zdroj, tomu je to celkem jedno, když hned na vstupu se to usměrní a vyhladí.

+3/0
8.7.2015 14:45

J37a65r80o54s75l53a18v 97P58l97a37c25h49e53t53k65a 7506596816479

Pod proudem je ta zasuvka az ve chvili, kdy do ni stracite spotrebic. Nemyslel jste pod napetim?

+4/0
8.7.2015 14:57
Foto

J69a44r73o40s95l15a24v 42V94o29j94t81ě73c31k37ý 4893878184806

To tady chcete slovíčkařit? Inteligentní člověk chápe co jsem chtěl říct. Jinými slovy, v CE jsem si telefon ani nic jiného nedobil

0/0
8.7.2015 15:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.