Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nesmrtelné koženky. ČD pronajaly desítky vagonů do Polska

Nejstarší osobní vozy Českých drah nejsou sice výkladní skříní státního dopravce, současně jsou ale pro něj čím dál zajímavějším zdrojem dodatečných příjmů. Po pronájmu na Slovensko míří desítky osobních vozů Českých drah do Polska.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P71a85v78e34l 93Š40m32í25d69e17k 6969930663808

OBB půjčí Taurusy a 2 soupravy Railjettů a ČD dá nové Raijetty, aby nikdo nemusel moc doplácet.

0/0
13.7.2015 7:08

M86a77r10t36i97n 51R94u85z33i44c61k28a 1132388636267

ve východoněmecké vagonce v Budyšíně... takze v hornoluzickem Budysine...

0/0
11.7.2015 17:28

M34a68r19t45i49n 49K78u17b67í61k 9417559336673

ČD pronajímají vozy do Polska již několik let, jezdí převážně ve Slezsku, nejsou to  koženky, ale rekonstruované vozy s novým potahem sedaček!

0/0
11.7.2015 0:03

P82a15v51e98l 75M43a69t20o19u19š71e85k 5610447728744

Hlavně aby ČD ty vozy pak někde nechyběly!

0/0
9.7.2015 8:50

M36i92c61h53a81e38l 83C30h41a47r98v92á67t 9469208493622

Ne vždy ČD přepravují lidi. Mnohdy i všelijaký dobytek. Z tohohle pohledu jsou koženková sedadla daleko lépe udržovatelná. Navíc v těhhle vagónech jako na ilustračním fotu, byli sedačky sklápěcí. Takže se dala celá plotna vyklopit nahoru a bylo dost místa na nohy či zavazadla. V kupé sice okna neoplývala čistotou, ale dala se do polovičky otevřít. V současné době ČD omezuje provoz kupéčkových vozů a nahrazuje je plošinovými. No považte tu výhodu, sedadla u sebe skoro jako v autobuse a v takové velké skupině má cestující mnohem méně soukromí. Jedinou výhodou je, že tyto zrekonstruované vazy jsou čistější. Zatím.

+2/−4
9.7.2015 6:57

J65a60r55e75k 14K62a29l56i23v58o10d73a 7626873431436

Osum lidí v kupéčku ve třeba třiceti stupních? Děkuji. Třikrát sláva velkoprostoru!

+6/−2
8.7.2015 18:18

M91a34t47ú93š 79B85e53n31a31k 9668374432753

kde bude ľudí 80 a brutálny prievan, fakt úžasné, radšej kupé.

+1/−3
8.7.2015 18:48

J52a72r98e32k 33K95a82l26i98v32o40d41a 7966673791826

Teď jsem měl na mysli spíše vozy po reko, kde je klimoška a nejdou otevřít okna....

+1/0
8.7.2015 18:56
Foto

P56e77t58r 65S58l74á21d72e54k 8820791173349

Třicet let stará vzpomínka - v kupé jsem cestoval z Ostravy do Brna společně s paní a dvěma dětmi v horkém letním dni. Děti v kraťasech a tričkách s krátkým rukávem vystupovaly na konci cesty černé jakoby cestovaly v uhláku. Umolousaná koženka a pot udělaly své. Koženku opravdu né!

+2/−1
8.7.2015 16:14

A54l46e34x84a79n70d84r 11K50o39s91t59k27a 8922128166614

Jenže to není chyba koženky, ale toho, že ČD dostaly nový vagon s koženkovými sedačkami a 15 nebo 20 let se nikdo neobtěžoval tu koženku umýt. Když totéž udělají s látkou, bude naprosto stejně fuj.

+8/0
8.7.2015 17:29

A82l27e73š 47S73l88a78v77í27k 9768600356779

Jenom vím, že se na tom jezdilo snad už před padesáti lety.

0/0
8.7.2015 16:08

T50o26m75á91š 53H84a16a56s 7261967932811

Náhodou, ty koženky nejsou zas tak špatný.. Jako capart jsem na nich s velkou oblibou a k nelibosti tatínka hopsal, později jsem ocenil jejich náklon k opěradlu, což bylo ideální na spaní. A přišlo mi tam i víc místa, i když, pravda, vzhledem k cestujícím asi méně "diskrétního".

+2/0
8.7.2015 15:49

D16a48v66i15d 40Č81e19r65n92ý 8984619421850

bez ohledu na to jestli je tam koženka nebo ne, kupéčka jsou mnohem lepší, pohodlnější, skýtající větší pocit soukromí atd.

+3/−2
8.7.2015 15:35

J80i57ř54í 16E61r92b33e74n 1723884756837

I kupéčka mívala koženková sedadla a opěradla. Na rameni Praha-Tanvald jsem si jich něco užil.

0/0
8.7.2015 17:47

M35a48t26ě98j 15V65o30n78d65ř66i50č21k72a 4854940518686

Atd? Soukromím to pravděpodobně končí. Cestující sice má více prostoru díky standardům UIC, jenže tím se také kupé stává méně rentabilní pro dopravce. Nohy si v kupé na rozdíl od leteckého uspořádání nenatáhnete, stoleček máte oproti leteckému uspořádání menší nebo žádný. Někteří cestující se cítí ve velkoprostoru bezpečněji. Kupé jsou vhodná pro skupiny a rodiny, měla by být tedy do budoucna ve vlacích zachována (pouze dálkových - do vlaků regionálních je vzhledem k rychlé výměně cestujících nevhodné), ale nikoli ve většinovém zastoupení v poměru s velkoprostorem.

+3/0
8.7.2015 19:32

Z83d50e63n43ě15k 72W36e60r49n64h13a70r16t 6437585902318

To, že to je koženka, mi na tom vadí ze všeho nejméně. Mnohem horší je, když píská zářivka, nejde zapnout nebo naopak vypnout topení, nejde otevřít okénko, případně pak zavřít, zažil jsem dokonce kývající se a třískající polici nad hlavou. O nepopsatelném WC a desetiletí zašlapané špíny na podlaze a všude jinde ani nemluvě.

Kdyby tyhle detaily někdo občas opravil a pořádně ten vagón vyčistili, je mi úplně jedno, jestli to je nebo není koženka. Navíc mám dojem, že ta koženka se dá - na rozdíl od textilu - pořádně vyčistit. Jen stačí chtít.

+17/0
8.7.2015 15:13

J15a42r91o66s87l43a41v 63P30l23a17c43h43e74t97k81a 7156876476219

To jste mi pripomnel genialni obrazek: http://www.bugemos.com/?q=node/236

+1/−1
8.7.2015 15:16

T50o29m 75J89u47r65e10č27k18a 6595332905305

Tohle se řešilo právě v rámci těch revitalizací. Viz první vůz v té fotogalerii: http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_AB.php

0/0
8.7.2015 15:54

J51a80n 61J58e12m95e16l32k78a 1845580

Podle mě by to měli rozdělit na renovované dražší (třeba 10%)  a levnější koženky. Aspoň by se zbavili možná vandalů v renovovaných.

+1/−1
8.7.2015 13:28

A29l27a15n 88Ř14e87p10k54a 4215786

Vandal zničí bohužel všechno co bude chtít :-P

+1/0
8.7.2015 13:36

Z80d85e65n12ě28k 32W43e23r54n69h88a26r22t 6917935452328

co konkrétně jste viděl zničeného od vandalů v těchto vagonech? Snad jen, že jsou občas zvenčí pomalované, nebo poškrábaná skla, ale vnitřní škody jsou spíš důsledkem odbyté údržby. Nejčastější problém jsou blikající nebo pískající zářivky, nefunkční topení a hlavně strašná zažraná špína. Něco vysloveně rozmláceného jsem v tom moc často zase nezažil, i když se to samozřejmě taky stává...

+2/0
8.7.2015 15:17

D13a90v41i88d 70Č44e26r69n29o59h20o22r29s58k78ý 1796504706936

a do prechodu mezi vozy das turniket ? ;-D

+3/0
8.7.2015 14:46

J94a55n 83J73e72m18e33l24k69a 1125140

A první třída nefunguje nebo co:-)

0/0
8.7.2015 15:42

A23l94a67n 65Ř96e62p78k89a 4195506

Funguje, ale taky tam může nalézt kdokoliv a průvodčí je musí vyhnat.

0/0
8.7.2015 17:02

J48a42r97o71s32l11a35v 21P20l46a71c30h98e49t75k28a 7276676796469

Nevim jestli by to pomohlo. Nejvetsi houmelesaci co jsem ve vlaku potkal jsou obvykle nejaci kolotuci s rezijkou. Ti ale zase jezdi v jednicce. Proto obvykle dvojka vypada lip a neni tam tolik stenic.

+1/0
8.7.2015 15:07

J29a56n 66C24e45p25e54k 1634606250

Taková technická mimo téma, ale týká se ČD. Všiml jsem si, že některé Railjety taká lokomotiva Taurus v barvách ČD a některé Rakouská lokomotiva. Chtěl jsem se znalců optat, zda jsou Taurusy v barvách ČD opravdu vlastnictvím Českých Drah či jsou Rakouské a jen pomalované? Děkuji za info.

0/0
8.7.2015 13:10

M10a59r60t52i56n 23K84a11r50á17s97e12k 9588653428918

Co vim tak CD zasne taurusy nevlastni.

0/0
8.7.2015 13:49

M94a27r88t77i45n 20N20o72v31o90t74n82ý 3356176561714

Jsou rakouské.

+2/0
8.7.2015 14:02

J60a94n 45Č21e69k55a92l 7629435254274

Jen půjčené, zjistíte to i podle registračního označení na spodním okraji boční stěny...

+1/0
8.7.2015 14:07

J72a47n 26C97e11p81e53k 1294366740

Velice děkuji za info, někdo mi to tu v minulosti již říkal, ale denně vídám Taurusy v modré a červené barvě ČD, tak jsem si myslel, že už nějaké mají. Tak že jen kamufláž. :-)

+1/0
8.7.2015 14:51

D81a78v88i49d 86Č31e64r48n11o75h42o60r36s51k63ý 1296304326486

jen polep aby to ladilo se soupravou :-)

0/0
8.7.2015 15:13

J33a36n 44Č30e92k46a35l 7149925734114

Ta barva je jen milosrdenství ÖBB, aby nevypadaly ČD jako chudý příbuzný...

+1/−4
8.7.2015 15:43

K81a86r29e96l 77Ř25e56h71á82č34e38k 9232410491832

Na linku Praha -Graz dodali ČD 7 souprav railjet a ÖBB 3, tak aby se to vyrovnalo, tak k tomu rakušani přidali lokomotivy. Ta barva je pouze kvůli vzhledu.

+5/0
8.7.2015 15:49

T21o21m 74J44u80r60e31č79k12a 6475472585955

Chudý příbuzný, který na tu společnou linku do Grazu dal 7 souprav, kdežto ÖBB jen 3? ;-)

Ne, prostě co se týče kilometrické vyrovnávky je to cca 50:50. ČD daly 7 sedmivozových souprav, rakušáci jen 3 a k tomu lokomotivy...

+7/0
8.7.2015 15:50

J12a61n 26R70i74c10h92t55e40r 5392732473725

Zlaté koženky... a hlavně kupé! Ta jsem miloval a upřímně řečeno, dávám jim přednost dodnes, dnešní "openspace" vagony mě děsí. Navíc v kupé mohl jeden člověk nakazit max. sedm dalších, dneska jich nakazí rovnou 250.

Nemluvě o tom, že v prázdnějších spojích se v kupé dalo dost pohodlně natáhnout:-)

+9/−13
8.7.2015 13:03

J58i48ř24í 94K22o12c80u18r35e23k 6395584915498

Teď jsme stáli, čekali na křižování. Uvnitř na zdechntují, že se tetiny křižovaly, aby to s něma v tom hicu neseklo. A když už to těch 140 jede, tak je to skvěle pohodlé, asi jako sedět na ždímající Tatramatce. Na záchod ve stanici nelze a když ano, tak osplachujete nastupující. A taky se v tom dá ve dvou zamknout v kupé chrápat. Co na tom, že dalších 20 stojí v uličce. A ty špalíkové brzdy, to je přímo heavy metal, Screaming for Vengence.

Zlaté maďarské Bmz.

+9/−1
8.7.2015 13:15

D60a16v26i58d 39Č66e60r68n30ý 8174679481400

zase v takovým City Elefant je jedna klimatizace, která musí vyhovovat všem protože jinak má člověk smůlu. Ve stanici tam na záchod nelze také (co jste tím chtěl říct?) a když už jsme u záchodu, tak v CE je to zoufale malý prostor.

+1/−3
8.7.2015 15:39

T55o38m 79J81u10r95e18č12k81a 6645172355445

Všechny CE vyjma prvních tuším 15 kusů mají vakuová WC, kde "ve stanici lze."

+2/0
8.7.2015 15:53

R77o87m76a47n 85S21t81o60n41e48k 1239793439801

jel jste vůbec někdy CE ? většina záchodu je bezbarierová, a prostor uvnitř je dostatečně velký tak aby se uvnitř mohl pohybovat vozíčkář, a samozřejmě všechny záchody jsou vakuové takže se můžou používat i ve stanici

+3/−1
8.7.2015 19:26

P22a88v27e17l 37M73a70t34o78u54š41e38k 5620837478784

Ta vaše "většina" jsou 2 záchody v celé třívozové soupravě, konkrétně v obou krajních vozech. Bohužel jsou často zavřené pro nefunkčnost (důvod neznám). Zbytek tvoří hajzlíky velikosti telefonní budky, kde za sebou člověk málem ani nezavře dveře. O jejich čistotě nemluvě...

0/0
9.7.2015 8:49

D50a19v32i94d 88Č71e91r82n30ý 8554659791240

děláte si legraci? I v blbým motoráku je na záchodě mnohonásobně více místa než v CE

0/0
9.7.2015 18:12

P88a65v11e66l 25M94a22t63o57u78š60e72k 5530187328164

Hlavně by WC v Elefantech měl občas někdo umýt! Jsou jednou z největších ostud ČD! V tolik opovrhovaných "koženkách" jsou daleko použitelnější, zpravidla téměř bez závad. (PS: Nemusíte mne poučovat o opaku, jezdím s tím takřka denně a vím velmi dobře, o čem píšu.)

0/0
9.7.2015 8:44

M56a58r96i22o 62L96u14c56h48e90z49i 1964448852804

To jsou opravdu zlate, po hodine zaparena p-del, o cistote ani nemluve. Prejit mezi vagony, to bylo hotove dobrodruzsvi, kam se hrabou vlakovi surfari. Kdo chce tento skazen prepravy si uzit - viz informace v clanku. Nebo na trati Ostrava - Valmez jezdi dodnes. Ted ne, vytrhali koleje, to si muzete nacvicit naskakovani a seskakovani z pul metru vysokeho prvniho schodu na te ceste cekem 6x. Nezapomenout spunty do usi, kdyz stojite venku a tyto vagony brzdi, jde opravdu o sluch. A nemuzete dostat rymu, protoze v lete je v nich horko a v zime mrzne, tudiz nemate prechody mezi teplym a studenym prostredim pri vystupovani.

+6/−1
8.7.2015 13:54

D17a90v19i89d 87Č39e71r46n88ý 8354249921390

lepší po hodině zapařená p*del než si celou hodinu a víc nemoct natázhnout nohy jak je to v moderních vagonech. Ale jo, mají wi-fi super, ale ty nohy si tam člověk stejně nenatáhne

0/0
8.7.2015 15:37

J71a31r45o63s69l75a72v 95V68o67j61t90ě61c53k28ý 4333558244286

K čemu zásuvky? CE je má, ale nikdy jsem neměl to štěstí, aby byly také pod proudem... A jako dekorace mi to přijde zbytečné

+2/−11
8.7.2015 12:55

O71l97d53ř81i43c27h 43J76a84n21e18č86e47k 8149736843271

zvláštní, já v dálkových vlacích nikdy problém neměl, že by zásuvky pod proudem nebyly.

jen jednou v těch nových RegioStadlerech na Liberecku, tam jsem nabíječku opravdu přesvědčoval marně.

+7/0
8.7.2015 12:58

J55a84n 37V68a22l84o47u33c57h 6972357848530

Nojo, pulzní zdroje sice vyrobí deklarovaných 230V/50Hz (nejčastěji z vozových baterií, tedy ze stejnosměrných nějakých 24V), ale klasické sinusoidě ze zásuvky se to podobá jen pro notné dávce fantazie podpořené alkoholem. A když se do toho zapíchne stejně prasácká (z hlediska "tvaru" výstupního napětí) pulsní nabíječka (protože pár "švábů" je levnější, menší a lehčí než klasické trafo), někdy si spolu neporozumí...

0/−2
8.7.2015 14:00

P23e42t20r 95N31o41v27o48t11n45y 3359972879842

V nabíčce je spínaný zdroj, tomu je to celkem jedno, když hned na vstupu se to usměrní a vyhladí.

+3/0
8.7.2015 14:45

J60a79r23o85s87l67a11v 76P69l86a59c58h23e15t58k84a 7296186906419

Pod proudem je ta zasuvka az ve chvili, kdy do ni stracite spotrebic. Nemyslel jste pod napetim?

+4/0
8.7.2015 14:57

J97a74r75o51s82l41a67v 77V54o49j11t69ě34c98k86ý 4523438214476

To tady chcete slovíčkařit? Inteligentní člověk chápe co jsem chtěl říct. Jinými slovy, v CE jsem si telefon ani nic jiného nedobil

0/0
8.7.2015 15:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.