Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nesmrtelné koženky. ČD pronajaly desítky vagonů do Polska

Nejstarší osobní vozy Českých drah nejsou sice výkladní skříní státního dopravce, současně jsou ale pro něj čím dál zajímavějším zdrojem dodatečných příjmů. Po pronájmu na Slovensko míří desítky osobních vozů Českých drah do Polska.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P42a63v40e15l 24Š17m32í23d24e80k 6949940383538

OBB půjčí Taurusy a 2 soupravy Railjettů a ČD dá nové Raijetty, aby nikdo nemusel moc doplácet.

0/0
13.7.2015 7:08

M97a80r13t83i24n 75R96u65z66i14c71k29a 1452218296427

ve východoněmecké vagonce v Budyšíně... takze v hornoluzickem Budysine...

0/0
11.7.2015 17:28

M58a28r74t49i29n 49K76u40b91í15k 9257299876473

ČD pronajímají vozy do Polska již několik let, jezdí převážně ve Slezsku, nejsou to  koženky, ale rekonstruované vozy s novým potahem sedaček!

0/0
11.7.2015 0:03

P13a32v57e22l 23M80a24t40o17u13š18e45k 5970737118514

Hlavně aby ČD ty vozy pak někde nechyběly!

0/0
9.7.2015 8:50

M87i85c12h93a47e46l 76C63h14a78r40v35á52t 9319708803452

Ne vždy ČD přepravují lidi. Mnohdy i všelijaký dobytek. Z tohohle pohledu jsou koženková sedadla daleko lépe udržovatelná. Navíc v těhhle vagónech jako na ilustračním fotu, byli sedačky sklápěcí. Takže se dala celá plotna vyklopit nahoru a bylo dost místa na nohy či zavazadla. V kupé sice okna neoplývala čistotou, ale dala se do polovičky otevřít. V současné době ČD omezuje provoz kupéčkových vozů a nahrazuje je plošinovými. No považte tu výhodu, sedadla u sebe skoro jako v autobuse a v takové velké skupině má cestující mnohem méně soukromí. Jedinou výhodou je, že tyto zrekonstruované vazy jsou čistější. Zatím.

+2/−4
9.7.2015 6:57

J77a65r68e96k 86K97a16l60i43v87o66d45a 7216143781656

Osum lidí v kupéčku ve třeba třiceti stupních? Děkuji. Třikrát sláva velkoprostoru!

+6/−2
8.7.2015 18:18

M90a62t37ú43š 85B53e64n85a80k 9588194122833

kde bude ľudí 80 a brutálny prievan, fakt úžasné, radšej kupé.

+1/−3
8.7.2015 18:48

J15a63r80e46k 63K61a94l44i81v90o97d13a 7866863121876

Teď jsem měl na mysli spíše vozy po reko, kde je klimoška a nejdou otevřít okna....

+1/0
8.7.2015 18:56
Foto

P95e67t67r 35S55l85á40d17e53k 8110911223149

Třicet let stará vzpomínka - v kupé jsem cestoval z Ostravy do Brna společně s paní a dvěma dětmi v horkém letním dni. Děti v kraťasech a tričkách s krátkým rukávem vystupovaly na konci cesty černé jakoby cestovaly v uhláku. Umolousaná koženka a pot udělaly své. Koženku opravdu né!

+2/−1
8.7.2015 16:14

A20l16e49x96a57n59d81r 13K64o73s50t27k69a 8562808456444

Jenže to není chyba koženky, ale toho, že ČD dostaly nový vagon s koženkovými sedačkami a 15 nebo 20 let se nikdo neobtěžoval tu koženku umýt. Když totéž udělají s látkou, bude naprosto stejně fuj.

+8/0
8.7.2015 17:29

A81l65e77š 82S91l61a50v44í57k 9598760506389

Jenom vím, že se na tom jezdilo snad už před padesáti lety.

0/0
8.7.2015 16:08

T19o59m13á31š 77H79a91a63s 7891387522151

Náhodou, ty koženky nejsou zas tak špatný.. Jako capart jsem na nich s velkou oblibou a k nelibosti tatínka hopsal, později jsem ocenil jejich náklon k opěradlu, což bylo ideální na spaní. A přišlo mi tam i víc místa, i když, pravda, vzhledem k cestujícím asi méně "diskrétního".

+2/0
8.7.2015 15:49

D92a13v92i84d 38Č25e83r36n18ý 8664199561360

bez ohledu na to jestli je tam koženka nebo ne, kupéčka jsou mnohem lepší, pohodlnější, skýtající větší pocit soukromí atd.

+3/−2
8.7.2015 15:35

J37i23ř86í 55E22r11b32e35n 1243444406667

I kupéčka mívala koženková sedadla a opěradla. Na rameni Praha-Tanvald jsem si jich něco užil.

0/0
8.7.2015 17:47

M66a34t12ě65j 52V28o74n48d39ř85i67č46k51a 4714300608656

Atd? Soukromím to pravděpodobně končí. Cestující sice má více prostoru díky standardům UIC, jenže tím se také kupé stává méně rentabilní pro dopravce. Nohy si v kupé na rozdíl od leteckého uspořádání nenatáhnete, stoleček máte oproti leteckému uspořádání menší nebo žádný. Někteří cestující se cítí ve velkoprostoru bezpečněji. Kupé jsou vhodná pro skupiny a rodiny, měla by být tedy do budoucna ve vlacích zachována (pouze dálkových - do vlaků regionálních je vzhledem k rychlé výměně cestujících nevhodné), ale nikoli ve většinovém zastoupení v poměru s velkoprostorem.

+3/0
8.7.2015 19:32

Z12d11e92n92ě74k 50W51e77r75n43h25a50r82t 6677885582548

To, že to je koženka, mi na tom vadí ze všeho nejméně. Mnohem horší je, když píská zářivka, nejde zapnout nebo naopak vypnout topení, nejde otevřít okénko, případně pak zavřít, zažil jsem dokonce kývající se a třískající polici nad hlavou. O nepopsatelném WC a desetiletí zašlapané špíny na podlaze a všude jinde ani nemluvě.

Kdyby tyhle detaily někdo občas opravil a pořádně ten vagón vyčistili, je mi úplně jedno, jestli to je nebo není koženka. Navíc mám dojem, že ta koženka se dá - na rozdíl od textilu - pořádně vyčistit. Jen stačí chtít.

+17/0
8.7.2015 15:13

J70a58r58o33s51l23a90v 80P87l96a36c28h18e70t39k11a 7736576426399

To jste mi pripomnel genialni obrazek: http://www.bugemos.com/?q=node/236

+1/−1
8.7.2015 15:16

T72o72m 59J60u23r74e51č40k32a 6875132105575

Tohle se řešilo právě v rámci těch revitalizací. Viz první vůz v té fotogalerii: http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_AB.php

0/0
8.7.2015 15:54

J91a27n 59J12e16m77e58l79k11a 1925620

Podle mě by to měli rozdělit na renovované dražší (třeba 10%)  a levnější koženky. Aspoň by se zbavili možná vandalů v renovovaných.

+1/−1
8.7.2015 13:28
Foto

A54l50a57n 35Ř53e21p80k93a 4405266

Vandal zničí bohužel všechno co bude chtít :-P

+1/0
8.7.2015 13:36

Z25d96e84n98ě71k 38W47e49r49n64h18a32r28t 6607785222518

co konkrétně jste viděl zničeného od vandalů v těchto vagonech? Snad jen, že jsou občas zvenčí pomalované, nebo poškrábaná skla, ale vnitřní škody jsou spíš důsledkem odbyté údržby. Nejčastější problém jsou blikající nebo pískající zářivky, nefunkční topení a hlavně strašná zažraná špína. Něco vysloveně rozmláceného jsem v tom moc často zase nezažil, i když se to samozřejmě taky stává...

+2/0
8.7.2015 15:17

D70a50v63i79d 92Č71e65r97n68o33h93o15r77s76k32ý 1156264756116

a do prechodu mezi vozy das turniket ? ;-D

+3/0
8.7.2015 14:46

J61a26n 17J15e30m41e61l52k97a 1455280

A první třída nefunguje nebo co:-)

0/0
8.7.2015 15:42
Foto

A38l73a74n 98Ř38e32p89k61a 4455146

Funguje, ale taky tam může nalézt kdokoliv a průvodčí je musí vyhnat.

0/0
8.7.2015 17:02

J23a42r73o69s24l55a44v 85P41l10a23c43h12e20t89k53a 7436576586609

Nevim jestli by to pomohlo. Nejvetsi houmelesaci co jsem ve vlaku potkal jsou obvykle nejaci kolotuci s rezijkou. Ti ale zase jezdi v jednicce. Proto obvykle dvojka vypada lip a neni tam tolik stenic.

+1/0
8.7.2015 15:07

J19a23n 98C32e15p64e40k 1124766930

Taková technická mimo téma, ale týká se ČD. Všiml jsem si, že některé Railjety taká lokomotiva Taurus v barvách ČD a některé Rakouská lokomotiva. Chtěl jsem se znalců optat, zda jsou Taurusy v barvách ČD opravdu vlastnictvím Českých Drah či jsou Rakouské a jen pomalované? Děkuji za info.

0/0
8.7.2015 13:10

M81a36r24t65i56n 13K73a40r60á27s15e18k 9218143278258

Co vim tak CD zasne taurusy nevlastni.

0/0
8.7.2015 13:49

M40a72r88t48i77n 55N13o85v53o13t29n74ý 3466196891134

Jsou rakouské.

+2/0
8.7.2015 14:02

J82a63n 16Č40e16k86a53l 7429505684264

Jen půjčené, zjistíte to i podle registračního označení na spodním okraji boční stěny...

+1/0
8.7.2015 14:07

J96a43n 14C14e86p27e86k 1494106390

Velice děkuji za info, někdo mi to tu v minulosti již říkal, ale denně vídám Taurusy v modré a červené barvě ČD, tak jsem si myslel, že už nějaké mají. Tak že jen kamufláž. :-)

+1/0
8.7.2015 14:51

D87a54v14i80d 20Č78e13r98n54o65h23o17r24s15k38ý 1496214846346

jen polep aby to ladilo se soupravou :-)

0/0
8.7.2015 15:13

J85a44n 15Č37e86k85a87l 7199985244864

Ta barva je jen milosrdenství ÖBB, aby nevypadaly ČD jako chudý příbuzný...

+1/−4
8.7.2015 15:43

K28a32r50e12l 53Ř75e60h35á35č75e73k 9382500231602

Na linku Praha -Graz dodali ČD 7 souprav railjet a ÖBB 3, tak aby se to vyrovnalo, tak k tomu rakušani přidali lokomotivy. Ta barva je pouze kvůli vzhledu.

+5/0
8.7.2015 15:49

T82o36m 88J98u58r77e74č63k75a 6535532485755

Chudý příbuzný, který na tu společnou linku do Grazu dal 7 souprav, kdežto ÖBB jen 3? ;-)

Ne, prostě co se týče kilometrické vyrovnávky je to cca 50:50. ČD daly 7 sedmivozových souprav, rakušáci jen 3 a k tomu lokomotivy...

+7/0
8.7.2015 15:50

J92a34n 89R92i10c40h77t94e84r 5732122833735

Zlaté koženky... a hlavně kupé! Ta jsem miloval a upřímně řečeno, dávám jim přednost dodnes, dnešní "openspace" vagony mě děsí. Navíc v kupé mohl jeden člověk nakazit max. sedm dalších, dneska jich nakazí rovnou 250.

Nemluvě o tom, že v prázdnějších spojích se v kupé dalo dost pohodlně natáhnout:-)

+9/−13
8.7.2015 13:03

J60i58ř97í 19K69o75c85u72r35e15k 6825204245388

Teď jsme stáli, čekali na křižování. Uvnitř na zdechntují, že se tetiny křižovaly, aby to s něma v tom hicu neseklo. A když už to těch 140 jede, tak je to skvěle pohodlé, asi jako sedět na ždímající Tatramatce. Na záchod ve stanici nelze a když ano, tak osplachujete nastupující. A taky se v tom dá ve dvou zamknout v kupé chrápat. Co na tom, že dalších 20 stojí v uličce. A ty špalíkové brzdy, to je přímo heavy metal, Screaming for Vengence.

Zlaté maďarské Bmz.

+9/−1
8.7.2015 13:15

D50a56v86i36d 10Č32e21r58n41ý 8514839451500

zase v takovým City Elefant je jedna klimatizace, která musí vyhovovat všem protože jinak má člověk smůlu. Ve stanici tam na záchod nelze také (co jste tím chtěl říct?) a když už jsme u záchodu, tak v CE je to zoufale malý prostor.

+1/−3
8.7.2015 15:39

T82o81m 87J50u25r95e73č13k24a 6155762445825

Všechny CE vyjma prvních tuším 15 kusů mají vakuová WC, kde "ve stanici lze."

+2/0
8.7.2015 15:53

R71o89m30a97n 84S20t88o25n49e53k 1379853759831

jel jste vůbec někdy CE ? většina záchodu je bezbarierová, a prostor uvnitř je dostatečně velký tak aby se uvnitř mohl pohybovat vozíčkář, a samozřejmě všechny záchody jsou vakuové takže se můžou používat i ve stanici

+3/−1
8.7.2015 19:26

P51a48v98e66l 66M85a40t44o88u53š26e41k 5940277648474

Ta vaše "většina" jsou 2 záchody v celé třívozové soupravě, konkrétně v obou krajních vozech. Bohužel jsou často zavřené pro nefunkčnost (důvod neznám). Zbytek tvoří hajzlíky velikosti telefonní budky, kde za sebou člověk málem ani nezavře dveře. O jejich čistotě nemluvě...

0/0
9.7.2015 8:49

D42a81v59i65d 48Č48e68r20n52ý 8974359601660

děláte si legraci? I v blbým motoráku je na záchodě mnohonásobně více místa než v CE

0/0
9.7.2015 18:12

P41a44v23e38l 30M88a60t74o15u19š76e96k 5410547418544

Hlavně by WC v Elefantech měl občas někdo umýt! Jsou jednou z největších ostud ČD! V tolik opovrhovaných "koženkách" jsou daleko použitelnější, zpravidla téměř bez závad. (PS: Nemusíte mne poučovat o opaku, jezdím s tím takřka denně a vím velmi dobře, o čem píšu.)

0/0
9.7.2015 8:44

M68a77r93i97o 84L15u93c14h25e28z13i 1104408562234

To jsou opravdu zlate, po hodine zaparena p-del, o cistote ani nemluve. Prejit mezi vagony, to bylo hotove dobrodruzsvi, kam se hrabou vlakovi surfari. Kdo chce tento skazen prepravy si uzit - viz informace v clanku. Nebo na trati Ostrava - Valmez jezdi dodnes. Ted ne, vytrhali koleje, to si muzete nacvicit naskakovani a seskakovani z pul metru vysokeho prvniho schodu na te ceste cekem 6x. Nezapomenout spunty do usi, kdyz stojite venku a tyto vagony brzdi, jde opravdu o sluch. A nemuzete dostat rymu, protoze v lete je v nich horko a v zime mrzne, tudiz nemate prechody mezi teplym a studenym prostredim pri vystupovani.

+6/−1
8.7.2015 13:54

D86a15v83i32d 21Č80e28r65n95ý 8744859671750

lepší po hodině zapařená p*del než si celou hodinu a víc nemoct natázhnout nohy jak je to v moderních vagonech. Ale jo, mají wi-fi super, ale ty nohy si tam člověk stejně nenatáhne

0/0
8.7.2015 15:37
Foto

J49a87r51o17s24l78a97v 39V56o65j68t56ě38c28k33ý 4153698574736

K čemu zásuvky? CE je má, ale nikdy jsem neměl to štěstí, aby byly také pod proudem... A jako dekorace mi to přijde zbytečné

+2/−11
8.7.2015 12:55

O73l62d63ř19i35c70h 19J43a86n58e38č11e19k 8299366383741

zvláštní, já v dálkových vlacích nikdy problém neměl, že by zásuvky pod proudem nebyly.

jen jednou v těch nových RegioStadlerech na Liberecku, tam jsem nabíječku opravdu přesvědčoval marně.

+7/0
8.7.2015 12:58

J40a60n 92V26a76l25o57u57c27h 6622637528100

Nojo, pulzní zdroje sice vyrobí deklarovaných 230V/50Hz (nejčastěji z vozových baterií, tedy ze stejnosměrných nějakých 24V), ale klasické sinusoidě ze zásuvky se to podobá jen pro notné dávce fantazie podpořené alkoholem. A když se do toho zapíchne stejně prasácká (z hlediska "tvaru" výstupního napětí) pulsní nabíječka (protože pár "švábů" je levnější, menší a lehčí než klasické trafo), někdy si spolu neporozumí...

0/−2
8.7.2015 14:00

P42e90t14r 38N92o11v86o34t41n80y 3539692639512

V nabíčce je spínaný zdroj, tomu je to celkem jedno, když hned na vstupu se to usměrní a vyhladí.

+3/0
8.7.2015 14:45

J97a37r66o47s19l91a94v 39P39l95a80c57h84e47t60k76a 7526556796449

Pod proudem je ta zasuvka az ve chvili, kdy do ni stracite spotrebic. Nemyslel jste pod napetim?

+4/0
8.7.2015 14:57
Foto

J58a94r19o14s90l42a36v 87V15o29j21t72ě17c60k15ý 4593888954266

To tady chcete slovíčkařit? Inteligentní člověk chápe co jsem chtěl říct. Jinými slovy, v CE jsem si telefon ani nic jiného nedobil

0/0
8.7.2015 15:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.