Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Státní ČD Cargo ztrácí, nejvíce mu berou Poláci. Odbory chtějí dotace

Tržní podíl státem ovládaného dopravce ČD Cargo na trhu s železničními nákladními vlaky od uvolnění konkurence dál strmě klesá, firma propadla do ztráty. Z tuzemského trhu nejvíce ukusuje především Poláky vlastněná konkurence. Ukazují to data zveřejněná Správou železniční dopravní cesty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D40a79v77i42d 61P14e20c30a 1555244581436

Není to tak jednoduché. Firma si drží odborný personál, který je schopen sestavit desetkrát více vlaků a vozů, než dnes sestavuje. Co s tím, když ty lidi propustí, už je nikdy neseženou a na kamiony přejde to, co vozí dnes. A nebo ten produkt začne být pro zákazníka zajímavý a to musí být hlavně cenou, protože se železniční přepravou přichází vždy nějaká manipulace navíc. Sleva by mohla vzniknout hledáním ještě nějakých rezerv a státní podporou ve formě slevy za dopravní cestu. Na silnicích je to docela o život, ale nechci do toho ještě plést emoce.

0/0
14.7.2015 13:38

M28a13r21t39i65n 65K74u34b70í51k 9957699576183

ČD cargo, ale i ostatní "státní" evropské železniční správy si vlastním příčiněním zničily vlastní infrastrukturu rušení výpravních opravněních pro podej a výdej vozových zásilek do menších stanic, rušily vlečkové smlouvy do menších vleček, v Německu vše dorazil program MORA C v roce 2000, který absolutně paralyzoval regionální nákladní dopravu, následně byly vytrhány manipulační koleje, takže není kde vozy nakládat. Kdy toto konečně pochopí někdo odpovědný v EU! Poslední co zbylo jsou ucelené vlaky- přístav-překladiště a to jim sežerou soukromníci- takže konec:;-€

+3/0
9.7.2015 22:06

D40a88v51i93d 62P57e55c44a 1355644381116

Pane Kubík, prosím omezte tohle konstatovaní na ty lidi, kteří o tom rozhodovali. Řadoví zaměstnanci se tomu diví dodnes a i to opatrně kritizují. Tyhle lidi to možná mrzí víc, než koho jiného. Řízený krach?

0/0
14.7.2015 13:40

P41e94t72r 78K31o16š90í58č78e75k 8131440175661

"...Státní ČD Cargo ztrácí, nejvíce mu berou Poláci. Odbory chtějí dotace..."

...

Správně, soudruzi odboráři. Dotace! Ale ty pak ne někde zbytečně rozfrcat,  ale z nich zvednout platy všem odborářům a hlavně jejich bossům, kteří je tímto zařídili!!

+3/0
9.7.2015 15:12
Foto

S32t66a91n68i38s80l71a13v 94T79e40s14a29ř 9957844722684

Odbory opět ukazují, že jsou jen a pouze mzdovou nátlakovou skupinou. Když se firmě daří, chtějí zvýšit platy. Když se firmě nedaří, chtějí aby někdo jiný dal peníze na jejich platy. Řecká mentalita. Jenom si přisvojovat zisky, ale ztráty ať platí někdo jiný. Odbory RvRvRv

+5/−2
9.7.2015 12:03

J85i73n37d63ř43i38c96h 71Š73k63o65p58e60k 4235481590545

fakt, že je dráha v nevýhodě ohledně kamionů díky placení za každý km kolejí (zatímco kamiony ne), jsi taktně přešel. Chápu, nehodí se do krámu

+3/−1
9.7.2015 13:11

J90i32ř76í 42K95o10c29u68r91e77k 6985894125708

Pokud bude železnice dělat to, co dělá kamion - jeden vagónek, lokomotiva, strojvedoucí - tak bude prodělečná už jenom v tom, že tahá 60-80 tun mrtvé váhy aby přepravila 20 tun zboží.

ČD Cargo by spíš potřebovalo zbavit se drahých vozových zásilek (viz výše) a přepravu malých objemů na krátké trasy přenechat mnohem rychlejší silnici. Jelikož takový jednovozový manipulák všude pouští osobní vlaky a tím pádem dosahuje přepravní rychlosti _až_ 40 km/h.

Málokdo zaplatí víc peněz za to, že zboží pojede delší dobu. Můžete se vzteky třeba roztrhnout, ale tak to funguje.

0/0
9.7.2015 16:06

H62a92n13u43š 57H42o38r67á33k 9621704656163

Bud CD i CD cargo urychlene prodat, nebo nechat zkrachovat.  Zadnej problem by nenastal, jen by statu ubyla cerna dira na penize.

0/−2
9.7.2015 11:28

R18u46d45o28l27f 65J69e50l93í49n90e53k 8773379439736

Vy nebudete moc chytrý.

+4/0
9.7.2015 12:42

R46o29m71a83n 60J94e95s67c20h14k11e 9228615637535

Na silnice se všichni nevlezou.

0/0
9.7.2015 15:59

J78a34n 43J23e60m54e41l80k72a 1465110

Tak asi nebylo úplně chytré tahat z Carga miliardové zisky ven a na osobní dopravu a vůbec nic neinvestovat. Jejich vagóny vypadají na pohled špatně.

Podobné se dnes děje s ČEZ, kdy se jen tahají dividendy.

Pak to sečtěme s působením pana Bazaly. Neskutečné. Nechají ho v ČD od 2005 do 2008 a pak ještě uklidí do Carga do roku 2010! Opět kryto ODS za doby Aleše Řebíčka  Opět Řebíček, jaká náhoda.

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonomika/7613-zisky-spolecnosti-cd-cargo-pred-jeji-privatizaci-prekvapive-klesaji/

a

https://cs.wikipedia.org/wiki/Josef_Bazala

V době monopolu, pokles zisku..

Máme ještě v Brně nějaké nádraží? Máme ještě v Praze dvě nádraží nebo už jen jedno?

Na Masarykovo je za jednou smlouvou je přímo podepsaný Bazala. Smlouvy ČD nechtělo vydat a dodnes nechce vydat. Tím se může ledacos promlčet.

Jak vypadají smlouvy na Brněnské nádraží kdo ví. Prý jsou pronajaté i koleje na 40 let s předkupním právem.

+1/0
9.7.2015 10:33

J21a97n 62J52e14m64e11l34k59a 1255500

A kde jsou nějaké překladiště na kontejnerů v uzlech. Praha, Břeclav, Ostrava. Nějaké portálové jeřáby. Nejsou.. To už i Slováci mají v  Žilině překladiště. U nás SŽDC naopak ruší koleje na nádražích..

0/−1
9.7.2015 10:39

J92i32r56k51a 48K60o17c60h 7674384423855

praha, mělník, horní moštěnice, česká třebová, brno, ostrava, šenov, paskov, kopřivnice, želechovice nad dřevnicí .... a to ješte nejsou všechna. nebo je snad chcete nacpat primo do centra krajskych měst ?

+2/0
9.7.2015 14:08

J46i73ř52í 92K30o22c91u87r90e20k 6235924845688

To víte, co není vidět na _osobním_ nádraží to nexistuje. V Brně je jeden nevyužívaný terminál v Heršpicích a druhý soukromý provozuje ve Slatině DB Schenker.

0/0
9.7.2015 15:53

J56a60n 96Z56e60m39a93n 8626822494892

Nevyužívaný v Heršpicích? Takže ty vlaky s návěsy tam jsou jen virtuální realita?

0/0
9.7.2015 16:33

D13a12v91i30d 65P84e42c81a 1655764151396

Jirka máte pravdu, ale pozor na, co kdo vlastni a provozuje. Rozlišení mezi Metrans, CD cargo, SZDC je dost podstatné.

0/0
15.7.2015 14:43

M21i17c14h46a33l 62J12a21n42k58o 7635909596104

Takže ministr Ťok by rád začal odbornou debatu o preferenci nákladní přepravy po železnici? A já naivka jsem se domníval, že ucelenou koncepci, která se mj. touto otázkou zabývala, přednesl už coby kandidát na ministra! Ne, u nás je na takto vratkém postu běžné, že teprve X měsíců po převzetí funkce se ministr dopravy zamýšlí nad tím, o čem by se v budoucnu mohlo diskutovat. O praktických krocích, natožpak o konkrétních termínech, nesmí padnout ani slovo!

0/0
9.7.2015 10:20

D70a80v80i55d 52P20e68c52a 1395194891956

Michal ukol ministra spočívá ve slibu že železnici pomůže při nástupu a pak to musí nějak preklepat.

0/0
15.7.2015 14:45

D70a54n38i59e12l 12K79r54a66u44s 4521353562394

Tak ať nabídnou kamionům přesun přes republiku za podmínek výhodnějších, než cesta po vlastní ose   a budou mít práce dost a dost a ostatním se uleví na silnicích. Nevidím důvod, proč např. na asi nejdelší běžné trase kamionů Bohumín-Rozvadov neměli míst dost zájemců o přepravu, pokud by se dostali na cca 8 hodin.

+5/0
9.7.2015 10:16

R30a47d78e69k 53J38a38h15n 8846717115835

Svět se zbláznil.

+2/0
9.7.2015 9:51

K30a62r29e52l 64P73ů37č43e66k 6405653140970

Pokud naložené zboží ve čtvrtek na vagony vykládám v úterý, tak se nemají čemu divit. Tomu se říká flákání. A komunistické odbory? Ty chcou vždy rozkrádat i budoucnost :-D

+4/−1
9.7.2015 9:29

J60a87n 78Č54e13k45a38l 7309945794484

Klasická odborářská logika - byznys nejde, tak chtějme dotace...

+8/0
9.7.2015 9:18

J14a60n 48B45i66n41d49e53r 1874118273597

Eh neumíme dělat byznys. Máme 70% podílu na trhu a nejde to. Takže nám to dolepte ze státní kasy, no to je vrchol. Ale předpokládám, že ředitel si odměny vyplatil.

+12/0
9.7.2015 9:03

A91l47e91x87a60n29d95r 62K16o22s65t55k76a 8502358396684

Dvojité, když měl za rok tak "skvělé" výsledky.

0/0
9.7.2015 9:08

L64u55d98ě66k 48Š13t59í23p88a96l 2989981263602

Odboráře zadotovat olovem.

+2/−1
9.7.2015 8:57

J20a59n 69B29e62n64e52š 5509685758835

Chtít dotace pro firmu s 70-ti procentním podílem na trhu je velká odvaha ;-D

+13/0
9.7.2015 8:30

M84a97r48e82k 89D89e90m23e23l 1288454711595

A zkousel si nekdo pres Cargo objednat dopravu?! Ja ano!!! Vsechno byl velky problem, cena vyssi o 20% nez u konkurence a nakonec mi pan po telefonu sdelil, ze bude nejlepsi, kdyz se rovnou obratim na AWT. Dle informaci to tak prodejci delaji bezne. A to podotykam, ze jsem z GR CD.

+5/0
9.7.2015 7:19

A35l97e88x38a47n40d97r 63K17o94s15t45k27a 8792168766134

Známý šel ještě dál a opravdu si ten kontík nechal ČD poslat. A pak týden marně zatínal zuby při sledování, jak se pohybuje asi 3x přes celou republiku tam a zpátky, to vše za vyšší cenu než kamion, který ho přiveze za pár hodin.

+3/0
9.7.2015 7:26

P22e14t39r 90C64i27b61u74l15k17a 1186187139468

to je firma pro soudruha Stredulu, tady by se mohl ukazat, jak ty jeho teorie funguji, nechte ho to ridit, on ji posle do zisku s odbory v cele;-D

+5/0
9.7.2015 7:18

R90o23s96t69i36s65l63a22v 31C44a84h31a 8895521770542

Tak oni si nechaji zvysit mzdy o 5 procent a pak cekaji na dotaci? Zavrit a prodat. Na co mit statniho nakladniho dopravce na zeleznici? Neni to nic jako verejna sluzba v osobni doprave.

+12/0
9.7.2015 6:25

A20l16e46x25a33n66d29r 44K43o70s76t72k34a 8902548976914

Zavřít a prodat určitě. Zavřít toho, kdo roztuneloval ČD na tři společnosti a prodat veškeré jeho majetky na úhradu alespoň části škody.

0/−3
9.7.2015 6:55

R67o53s13t81i46s49l46a58v 91C18a55h79a 8955701310372

Tri spolecnosti - to byl spravny smer. Pokud mame mit konkurenci na drahach, pak bez koleji a nadrazi nezavislych na jednom dopravci to neudelate. Osobni doprava neustale vyzaduje dotace, jejich vypocet nakladu na kilometr byl smesny a vzdy uzpusoben trati, na ktere zrovna dotaci chteli. Proto bylo potreba oddelit nakladni dopravu, protoze jinak jsou ty naklady neuhlidatelne.

Jina vec je samozrejme tunelovani, kde oblibenou metodou je marketing. CD sponzoruje kde co, chce dotace, ale penize na marketing tecou proudem.

+2/0
9.7.2015 9:04

A45l96e95x98a75n89d39r 49K91o32s91t45k58a 8202928756914

A SŽDC, které tuneluje jak ČD, tak ČD cargo je vosk?

+1/−4
9.7.2015 9:05

J60a19n 10Z69e38m69a96n 8776742744212

Co to melete? SŽDC nikoho netuneluje, za služby se platí. Vaše názory se hodí tak do Řecka.

+2/−1
9.7.2015 9:07

A87l63e74x16a50n95d38r 18K11o94s67t77k22a 8512968566244

Aha, podle vás je normální převádět zisk jedné společnosti do druhé tím, že se platí několikanásobně vyšší platby za služby a první spoelčnost pak chce dotace, protože je ztrátová?

0/−4
9.7.2015 9:09

J65a56n 59Z45e85m29a77n 8706282614752

Několikanásobné vyšší platby? Dejte důkaz, jinak to budou od Vás zase jen hospodské tlachy.

+1/0
9.7.2015 9:13

A68l36e12x97a25n64d38r 14K67o27s39t17k23a 8642668906644

Přiznává to i sám článek, že je poplatek ned průměr EU. A to se ještě drží velmi decentního vyjádření.  V reálu je to prostě tunýlek, jen bez dvětla na konci.

0/−2
9.7.2015 9:16

J32a56n 85Z72e50m63a18n 8276612524772

Takže Cargo naplatí několikanásobně vyšší poplatky, než platí ostatní dopravci na kolejích SŽDC. Chybu hledejte v nemohoucnosti a neschopnosti Carga.

+2/0
9.7.2015 9:21

A54l37e79x76a75n42d41r 68K65o79s96t85k67a 8522558486274

Platí stejné, ale obří poplatky. Což by nevadilo, kdyby na ně následně nechtěli dotaci.

0/−2
9.7.2015 9:23

J51a31n 30Z61e86m15a77n 8396282824622

Tak tom případě to tu budou muset zabalit, když jsou neschopní.

+2/0
9.7.2015 9:25

M61a43r16t46i75n 60L89a71s11e37v45i88č 2346586957834

Pakliže platí stejné poplatky, je to v pořádku. Nikdo není zvýhodňován.

+1/0
9.7.2015 9:45

M52a59r98t14i96n 17L69a10s19e31v57i91č 2496736987454

Neřešte průměr v EU, ale to co se platí u nás - a SŽDC platí všichni stejně - ČD, ČDC, LEO, AWT - prostě všichni dopravci. A tak to má být v tržním prostředí.

Vaše srovnání s EU je to samé, jako by jste nadával, že u nás se platí dálniční známky na os.auto a v Německu nikoliv .....

Takže žádný tunel - ČD tunelovalo stát v době, kdy to byla matrjoška - all-in-one a nebyla žádná síla, která by rozklíčovala, jaká ztráta se má vlastně ČD zaplatit - a mohli si dělat co chtěli, neb na kolejích byli sami. To byl panečku tunel....

0/0
9.7.2015 9:41

A23l58e15x14a45n89d49r 91K90o64s75t25k24a 8842408376374

A tuneluje stále, přes :-)sždc. Sždc napálí obří cenu za použití kolejí, ČD  zaplatí a natáhne ruku pro dotaci.

0/0
9.7.2015 13:42

J18a92n 86Z67e82m58a63n 8366462464652

Vy jste odborník, to se pozná.

0/0
9.7.2015 14:08

M39a42r78t61i62n 46L52a20s10e90v79i16č 2696596227164

Tak jinak? ČD je státní firma se státem jako většinovým vlastníkem. SŽDC je státní firma se státem jako většinovým vlastníkem. Takže stát prostřednictvím SŽDC vlastně tuneluje státní firmu ČD a vlastně tuneluje i všechny soukromé přepravce, co vjedou na koleje SŽDC :-P;-)

0/0
9.7.2015 16:27

M51a92r83t94i46n 26L63a21s65e16v58i55č 2746556497194

Doprčic, o jakém tunelu to tu stále melete? SŽDC poskytuje ČD, ČDC a ostatním přepravcům služby a chce mít za ně zaplaceno ....

0/0
9.7.2015 9:37

L52i12b35o61r 32V95a63l60a48c87h 9274375267227

Přezaměstnaný socialistický moloch. Okamžitě prodat do soukromých rukou, ať ten bor.del nemusí stát dotovat! 

Jinak navrhuj provést důkladný personální audit a propustit 1/3 zaměstnanců.

+5/0
9.7.2015 0:57

A79l97e33x46a57n83d52r 61K69o91s26t25k49a 8952408926644

On je ten moloch ve skutečnosti ziskový. Jenže státní ČC Cargo tuneluje státní SŽDC a čeká se na dotace.

0/−3
9.7.2015 5:31

M34a45r39t96i26n 56L85a53s29e95v30i44č 2976376467834

Můžete vysvětlit detailněji, jak státní ČDC tuneluje státní SŽDC?

+1/0
9.7.2015 6:49

A49l92e78x56a51n19d91r 34K98o50s64t68k16a 8802238636174

SŽDC vyžírá z ČDC zisky tím, že účtuje obrovskou cenu za tunokilometr.

0/−4
9.7.2015 6:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.