Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Státní ČD Cargo ztrácí, nejvíce mu berou Poláci. Odbory chtějí dotace

Tržní podíl státem ovládaného dopravce ČD Cargo na trhu s železničními nákladními vlaky od uvolnění konkurence dál strmě klesá, firma propadla do ztráty. Z tuzemského trhu nejvíce ukusuje především Poláky vlastněná konkurence. Ukazují to data zveřejněná Správou železniční dopravní cesty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D43a20v86i32d 77P75e87c96a 1655174611466

Není to tak jednoduché. Firma si drží odborný personál, který je schopen sestavit desetkrát více vlaků a vozů, než dnes sestavuje. Co s tím, když ty lidi propustí, už je nikdy neseženou a na kamiony přejde to, co vozí dnes. A nebo ten produkt začne být pro zákazníka zajímavý a to musí být hlavně cenou, protože se železniční přepravou přichází vždy nějaká manipulace navíc. Sleva by mohla vzniknout hledáním ještě nějakých rezerv a státní podporou ve formě slevy za dopravní cestu. Na silnicích je to docela o život, ale nechci do toho ještě plést emoce.

0/0
14.7.2015 13:38

M40a42r36t46i61n 75K92u77b45í26k 9387249476653

ČD cargo, ale i ostatní "státní" evropské železniční správy si vlastním příčiněním zničily vlastní infrastrukturu rušení výpravních opravněních pro podej a výdej vozových zásilek do menších stanic, rušily vlečkové smlouvy do menších vleček, v Německu vše dorazil program MORA C v roce 2000, který absolutně paralyzoval regionální nákladní dopravu, následně byly vytrhány manipulační koleje, takže není kde vozy nakládat. Kdy toto konečně pochopí někdo odpovědný v EU! Poslední co zbylo jsou ucelené vlaky- přístav-překladiště a to jim sežerou soukromníci- takže konec:;-€

+3/0
9.7.2015 22:06

D89a37v59i84d 26P53e68c73a 1555334561136

Pane Kubík, prosím omezte tohle konstatovaní na ty lidi, kteří o tom rozhodovali. Řadoví zaměstnanci se tomu diví dodnes a i to opatrně kritizují. Tyhle lidi to možná mrzí víc, než koho jiného. Řízený krach?

0/0
14.7.2015 13:40

P31e32t93r 96K86o67š70í86č47e63k 8211930265511

"...Státní ČD Cargo ztrácí, nejvíce mu berou Poláci. Odbory chtějí dotace..."

...

Správně, soudruzi odboráři. Dotace! Ale ty pak ne někde zbytečně rozfrcat,  ale z nich zvednout platy všem odborářům a hlavně jejich bossům, kteří je tímto zařídili!!

+3/0
9.7.2015 15:12
Foto

S84t30a53n97i92s58l18a39v 19T96e68s16a32ř 9447924712684

Odbory opět ukazují, že jsou jen a pouze mzdovou nátlakovou skupinou. Když se firmě daří, chtějí zvýšit platy. Když se firmě nedaří, chtějí aby někdo jiný dal peníze na jejich platy. Řecká mentalita. Jenom si přisvojovat zisky, ale ztráty ať platí někdo jiný. Odbory RvRvRv

+5/−2
9.7.2015 12:03

J80i23n14d71ř70i55c51h 29Š50k55o76p78e52k 4735471890105

fakt, že je dráha v nevýhodě ohledně kamionů díky placení za každý km kolejí (zatímco kamiony ne), jsi taktně přešel. Chápu, nehodí se do krámu

+3/−1
9.7.2015 13:11

J11i82ř52í 11K35o63c54u23r91e83k 6105284605488

Pokud bude železnice dělat to, co dělá kamion - jeden vagónek, lokomotiva, strojvedoucí - tak bude prodělečná už jenom v tom, že tahá 60-80 tun mrtvé váhy aby přepravila 20 tun zboží.

ČD Cargo by spíš potřebovalo zbavit se drahých vozových zásilek (viz výše) a přepravu malých objemů na krátké trasy přenechat mnohem rychlejší silnici. Jelikož takový jednovozový manipulák všude pouští osobní vlaky a tím pádem dosahuje přepravní rychlosti _až_ 40 km/h.

Málokdo zaplatí víc peněz za to, že zboží pojede delší dobu. Můžete se vzteky třeba roztrhnout, ale tak to funguje.

0/0
9.7.2015 16:06

H52a54n91u52š 23H13o46r23á58k 9971554736173

Bud CD i CD cargo urychlene prodat, nebo nechat zkrachovat.  Zadnej problem by nenastal, jen by statu ubyla cerna dira na penize.

0/−2
9.7.2015 11:28

R61u62d40o53l93f 67J41e44l90í87n25e78k 8873509279576

Vy nebudete moc chytrý.

+4/0
9.7.2015 12:42

R62o66m29a31n 94J37e35s97c80h94k75e 9958645697935

Na silnice se všichni nevlezou.

0/0
9.7.2015 15:59

J88a46n 60J39e53m55e33l91k16a 1185620

Tak asi nebylo úplně chytré tahat z Carga miliardové zisky ven a na osobní dopravu a vůbec nic neinvestovat. Jejich vagóny vypadají na pohled špatně.

Podobné se dnes děje s ČEZ, kdy se jen tahají dividendy.

Pak to sečtěme s působením pana Bazaly. Neskutečné. Nechají ho v ČD od 2005 do 2008 a pak ještě uklidí do Carga do roku 2010! Opět kryto ODS za doby Aleše Řebíčka  Opět Řebíček, jaká náhoda.

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonomika/7613-zisky-spolecnosti-cd-cargo-pred-jeji-privatizaci-prekvapive-klesaji/

a

https://cs.wikipedia.org/wiki/Josef_Bazala

V době monopolu, pokles zisku..

Máme ještě v Brně nějaké nádraží? Máme ještě v Praze dvě nádraží nebo už jen jedno?

Na Masarykovo je za jednou smlouvou je přímo podepsaný Bazala. Smlouvy ČD nechtělo vydat a dodnes nechce vydat. Tím se může ledacos promlčet.

Jak vypadají smlouvy na Brněnské nádraží kdo ví. Prý jsou pronajaté i koleje na 40 let s předkupním právem.

+1/0
9.7.2015 10:33

J14a37n 44J25e95m94e10l44k88a 1545850

A kde jsou nějaké překladiště na kontejnerů v uzlech. Praha, Břeclav, Ostrava. Nějaké portálové jeřáby. Nejsou.. To už i Slováci mají v  Žilině překladiště. U nás SŽDC naopak ruší koleje na nádražích..

0/−1
9.7.2015 10:39

J66i34r14k55a 22K72o64c47h 7364274303745

praha, mělník, horní moštěnice, česká třebová, brno, ostrava, šenov, paskov, kopřivnice, želechovice nad dřevnicí .... a to ješte nejsou všechna. nebo je snad chcete nacpat primo do centra krajskych měst ?

+2/0
9.7.2015 14:08

J18i60ř80í 96K33o22c72u96r12e31k 6275444765668

To víte, co není vidět na _osobním_ nádraží to nexistuje. V Brně je jeden nevyužívaný terminál v Heršpicích a druhý soukromý provozuje ve Slatině DB Schenker.

0/0
9.7.2015 15:53

J41a80n 68Z74e92m68a88n 8446592924142

Nevyužívaný v Heršpicích? Takže ty vlaky s návěsy tam jsou jen virtuální realita?

0/0
9.7.2015 16:33

D49a10v21i29d 50P69e36c85a 1165694161446

Jirka máte pravdu, ale pozor na, co kdo vlastni a provozuje. Rozlišení mezi Metrans, CD cargo, SZDC je dost podstatné.

0/0
15.7.2015 14:43

M23i13c21h76a80l 87J64a13n85k20o 7445159336654

Takže ministr Ťok by rád začal odbornou debatu o preferenci nákladní přepravy po železnici? A já naivka jsem se domníval, že ucelenou koncepci, která se mj. touto otázkou zabývala, přednesl už coby kandidát na ministra! Ne, u nás je na takto vratkém postu běžné, že teprve X měsíců po převzetí funkce se ministr dopravy zamýšlí nad tím, o čem by se v budoucnu mohlo diskutovat. O praktických krocích, natožpak o konkrétních termínech, nesmí padnout ani slovo!

0/0
9.7.2015 10:20

D66a52v36i16d 29P26e30c13a 1295724721856

Michal ukol ministra spočívá ve slibu že železnici pomůže při nástupu a pak to musí nějak preklepat.

0/0
15.7.2015 14:45

D81a79n57i17e90l 59K71r74a33u60s 4881563222634

Tak ať nabídnou kamionům přesun přes republiku za podmínek výhodnějších, než cesta po vlastní ose   a budou mít práce dost a dost a ostatním se uleví na silnicích. Nevidím důvod, proč např. na asi nejdelší běžné trase kamionů Bohumín-Rozvadov neměli míst dost zájemců o přepravu, pokud by se dostali na cca 8 hodin.

+5/0
9.7.2015 10:16

R71a37d10e62k 88J75a23h27n 8136697435795

Svět se zbláznil.

+2/0
9.7.2015 9:51

K62a86r28e91l 10P90ů13č17e11k 6815323380130

Pokud naložené zboží ve čtvrtek na vagony vykládám v úterý, tak se nemají čemu divit. Tomu se říká flákání. A komunistické odbory? Ty chcou vždy rozkrádat i budoucnost :-D

+4/−1
9.7.2015 9:29

J53a54n 60Č90e42k90a46l 7589175614584

Klasická odborářská logika - byznys nejde, tak chtějme dotace...

+8/0
9.7.2015 9:18

J74a28n 20B83i20n68d62e53r 1474568793187

Eh neumíme dělat byznys. Máme 70% podílu na trhu a nejde to. Takže nám to dolepte ze státní kasy, no to je vrchol. Ale předpokládám, že ředitel si odměny vyplatil.

+12/0
9.7.2015 9:03

A87l15e67x88a65n18d56r 70K54o76s34t85k31a 8682658226364

Dvojité, když měl za rok tak "skvělé" výsledky.

0/0
9.7.2015 9:08

L51u42d14ě78k 65Š43t34í72p92a33l 2899231693842

Odboráře zadotovat olovem.

+2/−1
9.7.2015 8:57

J64a95n 73B52e13n37e32š 5579925978155

Chtít dotace pro firmu s 70-ti procentním podílem na trhu je velká odvaha ;-D

+13/0
9.7.2015 8:30

M86a29r50e84k 97D88e98m95e41l 1218154471145

A zkousel si nekdo pres Cargo objednat dopravu?! Ja ano!!! Vsechno byl velky problem, cena vyssi o 20% nez u konkurence a nakonec mi pan po telefonu sdelil, ze bude nejlepsi, kdyz se rovnou obratim na AWT. Dle informaci to tak prodejci delaji bezne. A to podotykam, ze jsem z GR CD.

+5/0
9.7.2015 7:19

A18l48e33x64a91n25d32r 80K41o17s48t30k34a 8932238186984

Známý šel ještě dál a opravdu si ten kontík nechal ČD poslat. A pak týden marně zatínal zuby při sledování, jak se pohybuje asi 3x přes celou republiku tam a zpátky, to vše za vyšší cenu než kamion, který ho přiveze za pár hodin.

+3/0
9.7.2015 7:26

P29e84t21r 80C60i56b14u31l17k35a 1106247729538

to je firma pro soudruha Stredulu, tady by se mohl ukazat, jak ty jeho teorie funguji, nechte ho to ridit, on ji posle do zisku s odbory v cele;-D

+5/0
9.7.2015 7:18

R53o90s36t47i94s87l97a92v 10C81a81h16a 8875431450762

Tak oni si nechaji zvysit mzdy o 5 procent a pak cekaji na dotaci? Zavrit a prodat. Na co mit statniho nakladniho dopravce na zeleznici? Neni to nic jako verejna sluzba v osobni doprave.

+12/0
9.7.2015 6:25

A63l15e82x32a22n84d62r 92K36o87s76t59k70a 8172968796274

Zavřít a prodat určitě. Zavřít toho, kdo roztuneloval ČD na tři společnosti a prodat veškeré jeho majetky na úhradu alespoň části škody.

0/−3
9.7.2015 6:55

R43o94s76t43i67s74l22a20v 30C91a20h97a 8775491250862

Tri spolecnosti - to byl spravny smer. Pokud mame mit konkurenci na drahach, pak bez koleji a nadrazi nezavislych na jednom dopravci to neudelate. Osobni doprava neustale vyzaduje dotace, jejich vypocet nakladu na kilometr byl smesny a vzdy uzpusoben trati, na ktere zrovna dotaci chteli. Proto bylo potreba oddelit nakladni dopravu, protoze jinak jsou ty naklady neuhlidatelne.

Jina vec je samozrejme tunelovani, kde oblibenou metodou je marketing. CD sponzoruje kde co, chce dotace, ale penize na marketing tecou proudem.

+2/0
9.7.2015 9:04

A70l57e46x18a88n30d41r 15K73o54s68t98k30a 8422398746844

A SŽDC, které tuneluje jak ČD, tak ČD cargo je vosk?

+1/−4
9.7.2015 9:05

J35a70n 98Z50e10m30a47n 8186202114642

Co to melete? SŽDC nikoho netuneluje, za služby se platí. Vaše názory se hodí tak do Řecka.

+2/−1
9.7.2015 9:07

A70l81e37x19a36n43d82r 46K48o43s18t53k74a 8452378926294

Aha, podle vás je normální převádět zisk jedné společnosti do druhé tím, že se platí několikanásobně vyšší platby za služby a první spoelčnost pak chce dotace, protože je ztrátová?

0/−4
9.7.2015 9:09

J53a21n 98Z58e80m33a92n 8236542874302

Několikanásobné vyšší platby? Dejte důkaz, jinak to budou od Vás zase jen hospodské tlachy.

+1/0
9.7.2015 9:13

A57l25e70x80a20n39d50r 13K72o40s89t93k97a 8552378456914

Přiznává to i sám článek, že je poplatek ned průměr EU. A to se ještě drží velmi decentního vyjádření.  V reálu je to prostě tunýlek, jen bez dvětla na konci.

0/−2
9.7.2015 9:16

J62a54n 75Z64e92m53a87n 8656892644212

Takže Cargo naplatí několikanásobně vyšší poplatky, než platí ostatní dopravci na kolejích SŽDC. Chybu hledejte v nemohoucnosti a neschopnosti Carga.

+2/0
9.7.2015 9:21

A10l14e26x22a88n94d25r 90K27o46s71t63k15a 8852898566224

Platí stejné, ale obří poplatky. Což by nevadilo, kdyby na ně následně nechtěli dotaci.

0/−2
9.7.2015 9:23

J31a15n 59Z35e94m56a31n 8906422534922

Tak tom případě to tu budou muset zabalit, když jsou neschopní.

+2/0
9.7.2015 9:25

M32a27r92t53i49n 85L90a71s36e72v80i19č 2606216547744

Pakliže platí stejné poplatky, je to v pořádku. Nikdo není zvýhodňován.

+1/0
9.7.2015 9:45

M26a81r21t58i16n 62L41a52s68e59v60i74č 2186696907964

Neřešte průměr v EU, ale to co se platí u nás - a SŽDC platí všichni stejně - ČD, ČDC, LEO, AWT - prostě všichni dopravci. A tak to má být v tržním prostředí.

Vaše srovnání s EU je to samé, jako by jste nadával, že u nás se platí dálniční známky na os.auto a v Německu nikoliv .....

Takže žádný tunel - ČD tunelovalo stát v době, kdy to byla matrjoška - all-in-one a nebyla žádná síla, která by rozklíčovala, jaká ztráta se má vlastně ČD zaplatit - a mohli si dělat co chtěli, neb na kolejích byli sami. To byl panečku tunel....

0/0
9.7.2015 9:41

A62l71e96x94a28n78d19r 65K10o97s83t85k57a 8342508746824

A tuneluje stále, přes :-)sždc. Sždc napálí obří cenu za použití kolejí, ČD  zaplatí a natáhne ruku pro dotaci.

0/0
9.7.2015 13:42

J11a55n 74Z59e41m43a25n 8636612114792

Vy jste odborník, to se pozná.

0/0
9.7.2015 14:08

M36a40r96t28i13n 88L22a96s49e56v79i96č 2136126927164

Tak jinak? ČD je státní firma se státem jako většinovým vlastníkem. SŽDC je státní firma se státem jako většinovým vlastníkem. Takže stát prostřednictvím SŽDC vlastně tuneluje státní firmu ČD a vlastně tuneluje i všechny soukromé přepravce, co vjedou na koleje SŽDC :-P;-)

0/0
9.7.2015 16:27

M64a56r66t20i34n 20L10a34s67e44v32i13č 2396636787644

Doprčic, o jakém tunelu to tu stále melete? SŽDC poskytuje ČD, ČDC a ostatním přepravcům služby a chce mít za ně zaplaceno ....

0/0
9.7.2015 9:37

L27i18b84o73r 67V86a67l53a44c37h 9764435537757

Přezaměstnaný socialistický moloch. Okamžitě prodat do soukromých rukou, ať ten bor.del nemusí stát dotovat! 

Jinak navrhuj provést důkladný personální audit a propustit 1/3 zaměstnanců.

+5/0
9.7.2015 0:57

A77l55e39x50a19n98d14r 44K69o11s29t95k92a 8452538896934

On je ten moloch ve skutečnosti ziskový. Jenže státní ČC Cargo tuneluje státní SŽDC a čeká se na dotace.

0/−3
9.7.2015 5:31

M20a92r11t41i84n 92L17a41s95e68v97i65č 2896816337904

Můžete vysvětlit detailněji, jak státní ČDC tuneluje státní SŽDC?

+1/0
9.7.2015 6:49

A23l67e53x56a98n22d68r 65K22o73s25t72k47a 8902748186894

SŽDC vyžírá z ČDC zisky tím, že účtuje obrovskou cenu za tunokilometr.

0/−4
9.7.2015 6:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.