Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Státní ČD Cargo ztrácí, nejvíce mu berou Poláci. Odbory chtějí dotace

Tržní podíl státem ovládaného dopravce ČD Cargo na trhu s železničními nákladními vlaky od uvolnění konkurence dál strmě klesá, firma propadla do ztráty. Z tuzemského trhu nejvíce ukusuje především Poláky vlastněná konkurence. Ukazují to data zveřejněná Správou železniční dopravní cesty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D92a21v70i22d 72P65e64c26a 1905974731376

Není to tak jednoduché. Firma si drží odborný personál, který je schopen sestavit desetkrát více vlaků a vozů, než dnes sestavuje. Co s tím, když ty lidi propustí, už je nikdy neseženou a na kamiony přejde to, co vozí dnes. A nebo ten produkt začne být pro zákazníka zajímavý a to musí být hlavně cenou, protože se železniční přepravou přichází vždy nějaká manipulace navíc. Sleva by mohla vzniknout hledáním ještě nějakých rezerv a státní podporou ve formě slevy za dopravní cestu. Na silnicích je to docela o život, ale nechci do toho ještě plést emoce.

0/0
14.7.2015 13:38

M93a69r90t35i94n 85K88u51b23í43k 9557889726943

ČD cargo, ale i ostatní "státní" evropské železniční správy si vlastním příčiněním zničily vlastní infrastrukturu rušení výpravních opravněních pro podej a výdej vozových zásilek do menších stanic, rušily vlečkové smlouvy do menších vleček, v Německu vše dorazil program MORA C v roce 2000, který absolutně paralyzoval regionální nákladní dopravu, následně byly vytrhány manipulační koleje, takže není kde vozy nakládat. Kdy toto konečně pochopí někdo odpovědný v EU! Poslední co zbylo jsou ucelené vlaky- přístav-překladiště a to jim sežerou soukromníci- takže konec:;-€

+3/0
9.7.2015 22:06

D13a50v35i55d 58P39e56c58a 1485314611716

Pane Kubík, prosím omezte tohle konstatovaní na ty lidi, kteří o tom rozhodovali. Řadoví zaměstnanci se tomu diví dodnes a i to opatrně kritizují. Tyhle lidi to možná mrzí víc, než koho jiného. Řízený krach?

0/0
14.7.2015 13:40

P20e53t48r 48K39o78š38í64č24e52k 8431140425921

"...Státní ČD Cargo ztrácí, nejvíce mu berou Poláci. Odbory chtějí dotace..."

...

Správně, soudruzi odboráři. Dotace! Ale ty pak ne někde zbytečně rozfrcat,  ale z nich zvednout platy všem odborářům a hlavně jejich bossům, kteří je tímto zařídili!!

+3/0
9.7.2015 15:12
Foto

S68t37a92n16i32s29l97a39v 20T74e53s94a93ř 9337114482214

Odbory opět ukazují, že jsou jen a pouze mzdovou nátlakovou skupinou. Když se firmě daří, chtějí zvýšit platy. Když se firmě nedaří, chtějí aby někdo jiný dal peníze na jejich platy. Řecká mentalita. Jenom si přisvojovat zisky, ale ztráty ať platí někdo jiný. Odbory RvRvRv

+5/−2
9.7.2015 12:03

J61i78n46d46ř66i88c51h 32Š11k49o33p65e34k 4225691400165

fakt, že je dráha v nevýhodě ohledně kamionů díky placení za každý km kolejí (zatímco kamiony ne), jsi taktně přešel. Chápu, nehodí se do krámu

+3/−1
9.7.2015 13:11

J94i51ř26í 54K62o33c78u14r31e29k 6495984685628

Pokud bude železnice dělat to, co dělá kamion - jeden vagónek, lokomotiva, strojvedoucí - tak bude prodělečná už jenom v tom, že tahá 60-80 tun mrtvé váhy aby přepravila 20 tun zboží.

ČD Cargo by spíš potřebovalo zbavit se drahých vozových zásilek (viz výše) a přepravu malých objemů na krátké trasy přenechat mnohem rychlejší silnici. Jelikož takový jednovozový manipulák všude pouští osobní vlaky a tím pádem dosahuje přepravní rychlosti _až_ 40 km/h.

Málokdo zaplatí víc peněz za to, že zboží pojede delší dobu. Můžete se vzteky třeba roztrhnout, ale tak to funguje.

0/0
9.7.2015 16:06

H21a29n57u19š 12H92o81r16á58k 9561694646393

Bud CD i CD cargo urychlene prodat, nebo nechat zkrachovat.  Zadnej problem by nenastal, jen by statu ubyla cerna dira na penize.

0/−2
9.7.2015 11:28

R56u17d18o35l29f 38J69e21l40í18n14e65k 8363309909146

Vy nebudete moc chytrý.

+4/0
9.7.2015 12:42

R65o71m28a79n 30J82e66s65c58h58k21e 9578845497325

Na silnice se všichni nevlezou.

0/0
9.7.2015 15:59

J72a55n 74J31e43m65e89l92k91a 1595370

Tak asi nebylo úplně chytré tahat z Carga miliardové zisky ven a na osobní dopravu a vůbec nic neinvestovat. Jejich vagóny vypadají na pohled špatně.

Podobné se dnes děje s ČEZ, kdy se jen tahají dividendy.

Pak to sečtěme s působením pana Bazaly. Neskutečné. Nechají ho v ČD od 2005 do 2008 a pak ještě uklidí do Carga do roku 2010! Opět kryto ODS za doby Aleše Řebíčka  Opět Řebíček, jaká náhoda.

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonomika/7613-zisky-spolecnosti-cd-cargo-pred-jeji-privatizaci-prekvapive-klesaji/

a

https://cs.wikipedia.org/wiki/Josef_Bazala

V době monopolu, pokles zisku..

Máme ještě v Brně nějaké nádraží? Máme ještě v Praze dvě nádraží nebo už jen jedno?

Na Masarykovo je za jednou smlouvou je přímo podepsaný Bazala. Smlouvy ČD nechtělo vydat a dodnes nechce vydat. Tím se může ledacos promlčet.

Jak vypadají smlouvy na Brněnské nádraží kdo ví. Prý jsou pronajaté i koleje na 40 let s předkupním právem.

+1/0
9.7.2015 10:33

J90a89n 87J97e70m84e76l50k31a 1365780

A kde jsou nějaké překladiště na kontejnerů v uzlech. Praha, Břeclav, Ostrava. Nějaké portálové jeřáby. Nejsou.. To už i Slováci mají v  Žilině překladiště. U nás SŽDC naopak ruší koleje na nádražích..

0/−1
9.7.2015 10:39

J59i72r83k88a 37K14o46c71h 7134614813965

praha, mělník, horní moštěnice, česká třebová, brno, ostrava, šenov, paskov, kopřivnice, želechovice nad dřevnicí .... a to ješte nejsou všechna. nebo je snad chcete nacpat primo do centra krajskych měst ?

+2/0
9.7.2015 14:08

J56i80ř86í 96K28o57c89u49r83e23k 6395894735158

To víte, co není vidět na _osobním_ nádraží to nexistuje. V Brně je jeden nevyužívaný terminál v Heršpicích a druhý soukromý provozuje ve Slatině DB Schenker.

0/0
9.7.2015 15:53

J31a66n 30Z68e86m77a47n 8946152524942

Nevyužívaný v Heršpicích? Takže ty vlaky s návěsy tam jsou jen virtuální realita?

0/0
9.7.2015 16:33

D64a16v26i18d 13P32e32c54a 1275834451886

Jirka máte pravdu, ale pozor na, co kdo vlastni a provozuje. Rozlišení mezi Metrans, CD cargo, SZDC je dost podstatné.

0/0
15.7.2015 14:43

M87i30c68h44a38l 59J11a81n43k14o 7245739556974

Takže ministr Ťok by rád začal odbornou debatu o preferenci nákladní přepravy po železnici? A já naivka jsem se domníval, že ucelenou koncepci, která se mj. touto otázkou zabývala, přednesl už coby kandidát na ministra! Ne, u nás je na takto vratkém postu běžné, že teprve X měsíců po převzetí funkce se ministr dopravy zamýšlí nad tím, o čem by se v budoucnu mohlo diskutovat. O praktických krocích, natožpak o konkrétních termínech, nesmí padnout ani slovo!

0/0
9.7.2015 10:20

D97a39v25i75d 86P93e19c59a 1325524471546

Michal ukol ministra spočívá ve slibu že železnici pomůže při nástupu a pak to musí nějak preklepat.

0/0
15.7.2015 14:45

D29a17n23i80e69l 82K98r21a12u84s 4501873582734

Tak ať nabídnou kamionům přesun přes republiku za podmínek výhodnějších, než cesta po vlastní ose   a budou mít práce dost a dost a ostatním se uleví na silnicích. Nevidím důvod, proč např. na asi nejdelší běžné trase kamionů Bohumín-Rozvadov neměli míst dost zájemců o přepravu, pokud by se dostali na cca 8 hodin.

+5/0
9.7.2015 10:16

R45a18d66e14k 14J43a74h98n 8176577985295

Svět se zbláznil.

+2/0
9.7.2015 9:51

K84a15r73e21l 42P74ů35č78e37k 6585443880840

Pokud naložené zboží ve čtvrtek na vagony vykládám v úterý, tak se nemají čemu divit. Tomu se říká flákání. A komunistické odbory? Ty chcou vždy rozkrádat i budoucnost :-D

+4/−1
9.7.2015 9:29

J17a60n 74Č37e25k40a13l 7729125524304

Klasická odborářská logika - byznys nejde, tak chtějme dotace...

+8/0
9.7.2015 9:18

J10a58n 16B39i87n24d12e78r 1164708743507

Eh neumíme dělat byznys. Máme 70% podílu na trhu a nejde to. Takže nám to dolepte ze státní kasy, no to je vrchol. Ale předpokládám, že ředitel si odměny vyplatil.

+12/0
9.7.2015 9:03

A22l82e98x44a24n47d41r 69K81o86s76t54k97a 8842238106954

Dvojité, když měl za rok tak "skvělé" výsledky.

0/0
9.7.2015 9:08

L33u91d69ě74k 69Š48t40í32p14a77l 2779511153112

Odboráře zadotovat olovem.

+2/−1
9.7.2015 8:57

J69a14n 80B68e65n50e88š 5899895138185

Chtít dotace pro firmu s 70-ti procentním podílem na trhu je velká odvaha ;-D

+13/0
9.7.2015 8:30

M16a62r26e46k 56D10e47m56e79l 1308564731535

A zkousel si nekdo pres Cargo objednat dopravu?! Ja ano!!! Vsechno byl velky problem, cena vyssi o 20% nez u konkurence a nakonec mi pan po telefonu sdelil, ze bude nejlepsi, kdyz se rovnou obratim na AWT. Dle informaci to tak prodejci delaji bezne. A to podotykam, ze jsem z GR CD.

+5/0
9.7.2015 7:19

A88l89e39x69a53n97d11r 47K77o19s97t13k92a 8832538956254

Známý šel ještě dál a opravdu si ten kontík nechal ČD poslat. A pak týden marně zatínal zuby při sledování, jak se pohybuje asi 3x přes celou republiku tam a zpátky, to vše za vyšší cenu než kamion, který ho přiveze za pár hodin.

+3/0
9.7.2015 7:26

P64e35t28r 84C79i57b36u24l97k25a 1616157579118

to je firma pro soudruha Stredulu, tady by se mohl ukazat, jak ty jeho teorie funguji, nechte ho to ridit, on ji posle do zisku s odbory v cele;-D

+5/0
9.7.2015 7:18

R31o56s10t47i19s76l44a11v 98C73a47h61a 8635251970782

Tak oni si nechaji zvysit mzdy o 5 procent a pak cekaji na dotaci? Zavrit a prodat. Na co mit statniho nakladniho dopravce na zeleznici? Neni to nic jako verejna sluzba v osobni doprave.

+12/0
9.7.2015 6:25

A90l49e53x86a46n13d76r 38K33o64s20t83k73a 8502738336784

Zavřít a prodat určitě. Zavřít toho, kdo roztuneloval ČD na tři společnosti a prodat veškeré jeho majetky na úhradu alespoň části škody.

0/−3
9.7.2015 6:55

R92o46s96t45i82s31l49a24v 26C26a51h49a 8775571620752

Tri spolecnosti - to byl spravny smer. Pokud mame mit konkurenci na drahach, pak bez koleji a nadrazi nezavislych na jednom dopravci to neudelate. Osobni doprava neustale vyzaduje dotace, jejich vypocet nakladu na kilometr byl smesny a vzdy uzpusoben trati, na ktere zrovna dotaci chteli. Proto bylo potreba oddelit nakladni dopravu, protoze jinak jsou ty naklady neuhlidatelne.

Jina vec je samozrejme tunelovani, kde oblibenou metodou je marketing. CD sponzoruje kde co, chce dotace, ale penize na marketing tecou proudem.

+2/0
9.7.2015 9:04

A46l60e45x17a78n19d81r 12K23o11s16t98k16a 8772448626634

A SŽDC, které tuneluje jak ČD, tak ČD cargo je vosk?

+1/−4
9.7.2015 9:05

J87a23n 51Z73e98m96a12n 8556502624802

Co to melete? SŽDC nikoho netuneluje, za služby se platí. Vaše názory se hodí tak do Řecka.

+2/−1
9.7.2015 9:07

A37l23e16x47a68n43d95r 91K20o57s42t42k11a 8892668726484

Aha, podle vás je normální převádět zisk jedné společnosti do druhé tím, že se platí několikanásobně vyšší platby za služby a první spoelčnost pak chce dotace, protože je ztrátová?

0/−4
9.7.2015 9:09

J47a11n 25Z20e51m43a10n 8236102214582

Několikanásobné vyšší platby? Dejte důkaz, jinak to budou od Vás zase jen hospodské tlachy.

+1/0
9.7.2015 9:13

A47l92e42x78a22n79d55r 71K47o34s71t91k70a 8952938296904

Přiznává to i sám článek, že je poplatek ned průměr EU. A to se ještě drží velmi decentního vyjádření.  V reálu je to prostě tunýlek, jen bez dvětla na konci.

0/−2
9.7.2015 9:16

J31a41n 26Z66e64m11a64n 8836892414882

Takže Cargo naplatí několikanásobně vyšší poplatky, než platí ostatní dopravci na kolejích SŽDC. Chybu hledejte v nemohoucnosti a neschopnosti Carga.

+2/0
9.7.2015 9:21

A22l90e37x26a10n95d77r 19K45o83s93t17k57a 8862598686904

Platí stejné, ale obří poplatky. Což by nevadilo, kdyby na ně následně nechtěli dotaci.

0/−2
9.7.2015 9:23

J38a76n 84Z79e51m38a26n 8166912664252

Tak tom případě to tu budou muset zabalit, když jsou neschopní.

+2/0
9.7.2015 9:25

M61a25r21t57i77n 89L87a57s92e81v78i79č 2686766297944

Pakliže platí stejné poplatky, je to v pořádku. Nikdo není zvýhodňován.

+1/0
9.7.2015 9:45

M52a31r80t82i69n 93L17a95s39e71v97i83č 2236516457574

Neřešte průměr v EU, ale to co se platí u nás - a SŽDC platí všichni stejně - ČD, ČDC, LEO, AWT - prostě všichni dopravci. A tak to má být v tržním prostředí.

Vaše srovnání s EU je to samé, jako by jste nadával, že u nás se platí dálniční známky na os.auto a v Německu nikoliv .....

Takže žádný tunel - ČD tunelovalo stát v době, kdy to byla matrjoška - all-in-one a nebyla žádná síla, která by rozklíčovala, jaká ztráta se má vlastně ČD zaplatit - a mohli si dělat co chtěli, neb na kolejích byli sami. To byl panečku tunel....

0/0
9.7.2015 9:41

A66l61e13x53a27n78d55r 42K75o12s90t10k50a 8292918966714

A tuneluje stále, přes :-)sždc. Sždc napálí obří cenu za použití kolejí, ČD  zaplatí a natáhne ruku pro dotaci.

0/0
9.7.2015 13:42

J58a56n 38Z71e70m71a39n 8446382874832

Vy jste odborník, to se pozná.

0/0
9.7.2015 14:08

M82a90r27t30i83n 94L65a27s41e70v37i90č 2286366657894

Tak jinak? ČD je státní firma se státem jako většinovým vlastníkem. SŽDC je státní firma se státem jako většinovým vlastníkem. Takže stát prostřednictvím SŽDC vlastně tuneluje státní firmu ČD a vlastně tuneluje i všechny soukromé přepravce, co vjedou na koleje SŽDC :-P;-)

0/0
9.7.2015 16:27

M48a73r30t37i80n 96L42a92s59e47v84i18č 2146736807554

Doprčic, o jakém tunelu to tu stále melete? SŽDC poskytuje ČD, ČDC a ostatním přepravcům služby a chce mít za ně zaplaceno ....

0/0
9.7.2015 9:37

L16i25b97o46r 23V16a27l59a11c71h 9234765917397

Přezaměstnaný socialistický moloch. Okamžitě prodat do soukromých rukou, ať ten bor.del nemusí stát dotovat! 

Jinak navrhuj provést důkladný personální audit a propustit 1/3 zaměstnanců.

+5/0
9.7.2015 0:57

A96l10e42x80a21n17d72r 96K45o18s69t89k48a 8862618726664

On je ten moloch ve skutečnosti ziskový. Jenže státní ČC Cargo tuneluje státní SŽDC a čeká se na dotace.

0/−3
9.7.2015 5:31

M92a84r29t86i53n 55L19a83s32e75v83i23č 2746786827904

Můžete vysvětlit detailněji, jak státní ČDC tuneluje státní SŽDC?

+1/0
9.7.2015 6:49

A86l34e18x26a73n76d79r 22K35o14s89t73k26a 8702188886214

SŽDC vyžírá z ČDC zisky tím, že účtuje obrovskou cenu za tunokilometr.

0/−4
9.7.2015 6:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.