Diskuze

Státní ČD Cargo ztrácí, nejvíce mu berou Poláci. Odbory chtějí dotace

Tržní podíl státem ovládaného dopravce ČD Cargo na trhu s železničními nákladními vlaky od uvolnění konkurence dál strmě klesá, firma propadla do ztráty. Z tuzemského trhu nejvíce ukusuje především Poláky vlastněná konkurence. Ukazují to data zveřejněná Správou železniční dopravní cesty.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
DP

D76a19v30i79d 43P91e19c74a

14. 7. 2015 13:38

Není to tak jednoduché. Firma si drží odborný personál, který je schopen sestavit desetkrát více vlaků a vozů, než dnes sestavuje. Co s tím, když ty lidi propustí, už je nikdy neseženou a na kamiony přejde to, co vozí dnes. A nebo ten produkt začne být pro zákazníka zajímavý a to musí být hlavně cenou, protože se železniční přepravou přichází vždy nějaká manipulace navíc. Sleva by mohla vzniknout hledáním ještě nějakých rezerv a státní podporou ve formě slevy za dopravní cestu. Na silnicích je to docela o život, ale nechci do toho ještě plést emoce.

0 0
možnosti
MK

ČD cargo, ale i ostatní "státní" evropské železniční správy si vlastním příčiněním zničily vlastní infrastrukturu rušení výpravních opravněních pro podej a výdej vozových zásilek do menších stanic, rušily vlečkové smlouvy do menších vleček, v Německu vše dorazil program MORA C v roce 2000, který absolutně paralyzoval regionální nákladní dopravu, následně byly vytrhány manipulační koleje, takže není kde vozy nakládat. Kdy toto konečně pochopí někdo odpovědný v EU! Poslední co zbylo jsou ucelené vlaky- přístav-překladiště a to jim sežerou soukromníci- takže konec:;-€

3 0
možnosti
DP

D53a90v71i44d 37P69e51c84a

14. 7. 2015 13:40

Pane Kubík, prosím omezte tohle konstatovaní na ty lidi, kteří o tom rozhodovali. Řadoví zaměstnanci se tomu diví dodnes a i to opatrně kritizují. Tyhle lidi to možná mrzí víc, než koho jiného. Řízený krach?

0 0
možnosti
PK

"...Státní ČD Cargo ztrácí, nejvíce mu berou Poláci. Odbory chtějí dotace..."

...

Správně, soudruzi odboráři. Dotace! Ale ty pak ne někde zbytečně rozfrcat,  ale z nich zvednout platy všem odborářům a hlavně jejich bossům, kteří je tímto zařídili!!

3 0
možnosti
Foto

Odbory opět ukazují, že jsou jen a pouze mzdovou nátlakovou skupinou. Když se firmě daří, chtějí zvýšit platy. Když se firmě nedaří, chtějí aby někdo jiný dal peníze na jejich platy. Řecká mentalita. Jenom si přisvojovat zisky, ale ztráty ať platí někdo jiný. Odbory RvRvRv

5 2
možnosti

fakt, že je dráha v nevýhodě ohledně kamionů díky placení za každý km kolejí (zatímco kamiony ne), jsi taktně přešel. Chápu, nehodí se do krámu

3 1
možnosti
HH

Bud CD i CD cargo urychlene prodat, nebo nechat zkrachovat.  Zadnej problem by nenastal, jen by statu ubyla cerna dira na penize.

0 2
možnosti
Foto

Vy nebudete moc chytrý.

4 0
možnosti
JJ

Tak asi nebylo úplně chytré tahat z Carga miliardové zisky ven a na osobní dopravu a vůbec nic neinvestovat. Jejich vagóny vypadají na pohled špatně.

Podobné se dnes děje s ČEZ, kdy se jen tahají dividendy.

Pak to sečtěme s působením pana Bazaly. Neskutečné. Nechají ho v ČD od 2005 do 2008 a pak ještě uklidí do Carga do roku 2010! Opět kryto ODS za doby Aleše Řebíčka  Opět Řebíček, jaká náhoda.

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonomika/7613-zisky-spolecnosti-cd-cargo-pred-jeji-privatizaci-prekvapive-klesaji/

a

https://cs.wikipedia.org/wiki/Josef_Bazala

V době monopolu, pokles zisku..

Máme ještě v Brně nějaké nádraží? Máme ještě v Praze dvě nádraží nebo už jen jedno?

Na Masarykovo je za jednou smlouvou je přímo podepsaný Bazala. Smlouvy ČD nechtělo vydat a dodnes nechce vydat. Tím se může ledacos promlčet.

Jak vypadají smlouvy na Brněnské nádraží kdo ví. Prý jsou pronajaté i koleje na 40 let s předkupním právem.

1 0
možnosti
JJ

A kde jsou nějaké překladiště na kontejnerů v uzlech. Praha, Břeclav, Ostrava. Nějaké portálové jeřáby. Nejsou.. To už i Slováci mají v  Žilině překladiště. U nás SŽDC naopak ruší koleje na nádražích..

0 1
možnosti
MJ

Takže ministr Ťok by rád začal odbornou debatu o preferenci nákladní přepravy po železnici? A já naivka jsem se domníval, že ucelenou koncepci, která se mj. touto otázkou zabývala, přednesl už coby kandidát na ministra! Ne, u nás je na takto vratkém postu běžné, že teprve X měsíců po převzetí funkce se ministr dopravy zamýšlí nad tím, o čem by se v budoucnu mohlo diskutovat. O praktických krocích, natožpak o konkrétních termínech, nesmí padnout ani slovo!

0 0
možnosti
DP

D30a31v48i58d 33P50e64c89a

15. 7. 2015 14:45

Michal ukol ministra spočívá ve slibu že železnici pomůže při nástupu a pak to musí nějak preklepat.

0 0
možnosti
DK

Tak ať nabídnou kamionům přesun přes republiku za podmínek výhodnějších, než cesta po vlastní ose   a budou mít práce dost a dost a ostatním se uleví na silnicích. Nevidím důvod, proč např. na asi nejdelší běžné trase kamionů Bohumín-Rozvadov neměli míst dost zájemců o přepravu, pokud by se dostali na cca 8 hodin.

5 0
možnosti
RJ

R49a81d44e81k 57J24a55h13n

9. 7. 2015 9:51

Svět se zbláznil.

2 0
možnosti
KP

Pokud naložené zboží ve čtvrtek na vagony vykládám v úterý, tak se nemají čemu divit. Tomu se říká flákání. A komunistické odbory? Ty chcou vždy rozkrádat i budoucnost :-D

4 1
možnosti