Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Potvrzeno: Prahu a Čínu spojí přímý let. Hainan začíná na 13 tisících

Praha a Peking budou mít poprvé v historii přímé letecké spojení. Po měsících vyjednávání ve čtvrtek čínský dopravce Hainan Airlines potvrdil, že od 23. září bude mezi Českem a Čínou létat třikrát týdně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M31a67r94t69i42n 41V80o45j91á89č45e69k 9353817741536

fakt je 2:30 ráno až 6:30 ráno 11hod ?

0/−2
10.7.2015 10:23

M47a22r72t68i90n 22V98o15j66á10č11e85k 9973527341806

nic už jsem pochopil ,zřejmě operují s časovým posunem

+3/0
10.7.2015 10:25

J90i46ř78í 53T35ů75m54a 1178200338736

Už ne linka Praha Tokio Ok ?

+1/0
9.7.2015 22:24

P92a94v10e87l 22V19e24t65e90š54n28í18k 7325628375687

Praha-Tokio letěla několikrát JAL (Japan Airlines). Jenom jako charter.

Před lety se dokonce spekulovalo, že by možná otevřeli pravidelnou linku. Ale nakonec se nic nedělo.

0/0
10.7.2015 11:08

J40a55r82o91s67l18a54v 32P55r38u49s77a 9912140622444

sakra ja myslel ze se dostanu do hainanu za 13tisic tak asi ne :-)

+1/0
9.7.2015 19:32

Z26u29z14a15n78a 86E91r70b41e61n78o61v81á 9249268254655

S ohledem na angažovanost pana Tvrdíka v této kauze si dovolím soudit, že linka po nějaké době ukončí svůj provoz ve veliké ztrátě, kterou nakonec uhradí Česká republika...

+5/0
9.7.2015 19:23

R45a97d34i28m 65Š64t48ě71p53á58n72e40k 6313608382204

Když je šéfem čínsko-české obchodní komory pan Jaroslav Tvrdík, je nejen tato linka, ale i komora, jakožto i Čína a Česko odsouzena k zániku. Nevěděl jsem že pan Jaroslav Tvrdík není v polstrované a dobře uzamčené komoře, ale smí se i volně pohybovat.

+7/0
9.7.2015 18:43

P11a88v28e57l 58V80e47t84e50š39n88í56k 7715188395237

Tak jsem myslel, že tahle linka bude spásou pro ČSA, ale zdá se, že Číňané zavětřili příležitost a vydělají peníze.

ČSA si budou dál stěžovat, že lety Soulu nevydělávají a budou plýtvat s jedinou dálkovou A330 na příležitostné lety do Tel Avivu...

+14/0
9.7.2015 14:08
Foto

T82o41m93a79s 43C78a60b80a41k 8605295244609

Kdyby to umeli prodat, tak to vydelava. Leta to plne, ale bohužel hosi z CSA většinu kapacity prodavaji jako balik korejskym cestovkam, tudíž za levno, a tak to funguje jako takovy pravidelny charter. Zkratka... kdo umi, umi :)

+1/0
9.7.2015 23:08

M48i80c32h68a59l 91P95a68v65l84á96t 9233823874759

CSA uz bohuzel zadna spasa neceka..

0/0
11.7.2015 2:34

J18a75r62o23s45l88a98v 37D80v93o40ř50á18k 8855952392

Letěl jsem s Hainan z Budapešti do Pekingu a potom na jih. Ale teď mi to je už na nic, že se dá letět přímo z Prahy. Do Číny už nepojedu, jednou jsem to viděl a stačilo mi.

+1/−3
9.7.2015 13:53

M66i85l45a68n 17K29r95á79l 8223708561971

co to tady meleš? A co my s tím?

+2/−1
9.7.2015 18:12

M43i79c95h55a12l 51H15á77j46e82k 3348614214108

Zvláštní počty : Let do Pekingu potrvá deset hodin, v opačném směru o hodinu déle. Z Prahy bude odlétat ve 13:30, v Pekingu bude v půl šesté ráno. Z Pekingu linka startuje v půl třetí ráno, v Praze je v půl sedmé ráno. Když si odečtu časy, vychází to, že let do Pekingu trvá 16 hodin a zpět jen 4 hodiny.

0/−25
9.7.2015 13:34

L37u37k19a83s 19V71o36n27d21r77a23c79e55k 7225953504526

Casovy posun Vam nic nerika?

+18/0
9.7.2015 13:43

P88a90v64e56l 83M47a37t97o13u17š58e55k 5410347338684

16 - 7 = 11

4 + 7 = 11

To bude asi tím. Hádejte, co je ta sedmička!

+9/0
9.7.2015 13:54

L78u91k85a94s 12V97o29n79d32r12a81c75e56k 7395183374936

Posun mezi pek a prg neni 7,ale 6

0/0
9.7.2015 13:56

P93a43v95e63l 26M88a10t20o80u12š23e80k 5850857538544

To je jedno, 7 byl tuším v zimě, na podstatě věci to nic nemění.

+2/0
9.7.2015 13:57

P10a63v35e10l 47M53a69t21o42u53š11e71k 5800687938784

Pardon, 16 - 7 = 9, samozřejmě. Doby letů se vždy trochu liší (převažující směr větru, trasa...).

+1/0
9.7.2015 13:56

P63a60v96e37l 68K52a88f90k74a 8234103841475

hraje v tom roli rotace země

0/0
9.7.2015 14:45

J92a45k58u37b 74Š91a13f17a89n49d34a 7325637201241

Nehraje. Resp. díky rotaci vanou převážně západní větry.

+2/0
9.7.2015 15:46

O27n29d51ř86e33j 58Z30d88e58r83a12d21i72č60k86a 6474685313278

No.. Hraje. Jednou vám destinace "jde naproti" a v opačném směru "zdrhá". Ne že by to bylo nějak zásadní, ale i ta rotace roli hraje.

0/0
9.7.2015 15:52

J95o94s72e96f 88S65c85h87m24i36d74t 5733587373712

Ne, nehraje. To je taková ta naivní představa, že když vyskočíte, tak se Vám musí Země pod nohama přece trochu pootočit, ne? Ne, protože setrvačnost, a ve chvíli výskoku už přeci korotujete se Zemí, jelikož jste na ní před okamžikem stál...

+2/0
9.7.2015 16:05

O71n33d36ř76e35j 27Z14d86e73r35a63d28i51č30k52a 6794135143678

Neřešilo se to tady nějak na Technetu tak rok zpátky.....?

0/0
9.7.2015 16:10

J24a50k29u40b 84Š11a44f44a92n23d84a 7345737481111

Blbost. Letadlo se pohybuje určitou rychlostí vůči větru. Kdyby bylo bezvětří, obě cesty budou trvat stejně dlouho bez ohledu na rychlost rotace.

Mimochodem rychlost pohybu povrchu na rovníku je díky rotaci přes 1600km/h. To dnes žádné dopravní letadlo nedá...

+3/0
9.7.2015 16:08

K36a60t69e42ř13i23n19a 31S47l43a69v23í64k45o43v33á 6693165440853

Tady je to vysvětlené

https://cs.wikipedia.org/wiki/Tryskov%C3%A9_proud%C4%9Bn%C3%AD

+2/0
9.7.2015 17:15

Z51d40e48n35ě42k 90D33u89b12e48c60k24ý 3277254690818

omlouvam se za +  ,16-7=9 ,ale koukam,ze nize jste to opravil.

Prestoze se casy lisi o 2 hodiny,nic to neznamena,kdyz nezname letovy koridor

+1/0
9.7.2015 14:30

O47n98d90ř57e91j 13Z85d69e70r45a97d10i69č53k78a 6894865963698

Tak se v tom asi nerejpejte..

0/0
9.7.2015 15:54

G87a35b37r51i79e32l16a 81M85e29r52s97i94o63v95á 4335782573519

kdyby redakce uvedla, že časy odletu jsou vždy časy v dané lokalitě, kde se odlétá a časy příletu jsou v lokalitě, kde přilétáte, vyhnulo by se této diskuzi.

Posun v zimě je 7hodin, v létě 6hodin. A vždy je cesta z Číny o pár desítek minut delší než na východ. O tom není pochyb.

0/−1
9.7.2015 16:11

O82n64d70ř76e89j 43Z89d62e46r33a58d73i26č56k37a 6444535953298

Tak zrovna u letenek se časy ani jinak neuvádí, k čemu by cestujícímu v Číně bylo že mu let odlétá ve čtyři odpoledne našeho času?

+3/0
9.7.2015 16:17

J67a51n 20S26ů66r26a 4725493443142

Vítr

+3/0
9.7.2015 16:31

J46a73n 31S47ů13r41a 4975213453922

Když si dáte rezervační systém aerolinek, ukáže vám to dokonce i dobu letu. Zvláštní počty to nejsou, jednou se letí proti větru a to logicky trvá déle. Do USA se z Evropy také letí delší dobu, než zpět.

+2/0
9.7.2015 20:56

T60o26m85á82š 33R22i12c94h70t60r 3193106140207

Pojem "kongresová turistika" nemá absolutně chybu R^R^

+3/0
9.7.2015 13:25

R15a41d66e97k 53J13a49n98a85t26a 9715126204692

To je přece pojem, co se běžně používá.

+1/0
9.7.2015 13:48

M84a57r25t98i59n 45K12ř81í67ž 9853142640317

a navíc je zcela výstižný.

+1/0
9.7.2015 13:53

P12a87v34e14l 41M63a25t15o46u42š54e17k 5940937738984

Na druhou stranu, slovo "turistika" již dávno nemá význam, v němž bylo chápáno třeba před 30 lety, tedy v podstatě pěší turistika. Dnes je to v podstatě jakýkoli pohyb lidí čímkoli a za jakýmkoli účelem.

0/0
9.7.2015 14:03

M23a80r22t51i26n 47K54ř61í58ž 9633112370467

tak ono pěšky do Pekingu je to z Prahy dost dlouhá štreka.

+1/0
9.7.2015 14:07

P55a61v43e32l 11M60a74t80o84u17š85e15k 5320517138184

Správně se má používat "turismus". Alespoň před cca 10 lety to platilo.

0/−1
9.7.2015 14:00

M13i65r70o13s68l86a73v 61K47o83n57e36č74n49ý 2395360775597

No - už takto jich tady máme habaděj :-/ Člověk přijede na letiště, potažmo do Prahy a připadá si jak někde v Šanghaji !!

+1/−3
9.7.2015 13:07

P83a98v32e16l 43V28e92t24e15š93n17í28k 7735438455577

Někdo tu pracovat musí.

0/0
9.7.2015 13:36

M92a92r97t68i59n 81K98ř94í48ž 9533342980417

Není to zbytečné? Já myslel, že Kellner lítá z Číny zadarmo.

0/0
9.7.2015 13:01

R54a80d18o55s48l52a80v 12K68l46a77u87d62a 5924668434732

Jenže ten vozí jen svoje zaměstnance. Třeba Miloše Zemana.

+6/0
9.7.2015 13:32

M49a21r78t80i55n 40K67r28e77b84s 4149829620190

Dobrá zpráva. R^

0/0
9.7.2015 12:55

P29a60v68e34l 84O61d79r31a62z43i87l 6554259207150

To jo, bohužel PRG pořád zůstává jako nouzovka, když neletí nic z Vídně.

0/−5
9.7.2015 12:57

R65a24d65e30k 97J42a55n27a84t24a 9235896764622

To není pravda, tarify začínající v Praze jsou velmi často levnější kvůli nižší kupní síle v Čecha než Rakušáka.

Teď jsem třeba na pelikan.cz zkusil NYC na 15.-22.8.

Z Prahy 15 tisíc, z Vídně 25 tisíc.

+5/0
9.7.2015 13:06

P47a96v48e59l 27O26d29r37a17z15i62l 6514869767890

To je hezké, ale to letiště je mi bohužel odporné.

+1/−12
9.7.2015 13:12

P35a40v30e61l 61N62o28v82á84k 7291636119753

Mě přijde v pohodě ale pokud jste ochotný si priplatit 10tis za to že poletite z jiného letiště vaše volba

+5/0
9.7.2015 13:54

P54a21v94e83l 26O83d64r93a38z38i98l 6904769577190

Ono je to i o tom, že nemusím jet po D1 atd. atd.

0/−1
9.7.2015 14:10

P12a77v21e65l 64K91a53f93k60a 8384243441635

no mně osobně teda například Vídeň přijde horší, je to asi hodně subjektivní

+3/0
9.7.2015 14:46

P22a28v94e26l 49O74d26r22a30z46i67l 6314819617950

Asi jo, já mám z VIE pocit "Vítáme vás, a přejeme vám příjemně strávené chvíle do odletu". Z PRG mám pocit "Hele, tady seš na Ruzyni, to čumiš, co?"

Asi tak, nemůžu si pomoct ;-)

0/−1
10.7.2015 9:02

G41a38b83r13i52e26l14a 72M63e98r18s31i59o59v65á 4695812293529

nevím, jak moc dobrá zpráva to je. Nepovažuji Prahu za tak významnou metropoli (obchodně), aby musela mít přímý spoj s Pekingem. Dělí je nějakých cca 8.000km a domnívám se, že jeden přestup na takovou dálku není žádný problém. Letěla jsem takto 4x a celková délka letu i s přestupem nepřesáhla 13hodin. Navíc, u takto přímého letu nelze zvolit upřednosťnovanou aerolinku.

Pro Evropany asi žádný extra pokrok, zda-li se Čínňanům bude chtít rychleji takto do Prahy, to ukáže čas.

0/0
9.7.2015 16:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.