Diskuze
Levnější benzin táhne lidi po letech z veřejné dopravy zpátky do aut
Děkujeme za pochopení.
R43o70m57a30n 18J11e95s98c38h92k44e
Cenu MHD také zvyšují rúzné slevy pro dúchodce. Sleva není zadarmo. Dúchodce nemá slevu u pumpy. Někdo to musí zaplatit. Lidé jezdí MHD mnohdy spíše kvúli parkování. Buďme rádi, že lidé jezdí MHD, na silnice se všichni nevlezeme.
R80o27m82a40n 60J48e37s10c77h38k76e
Ona je také neochota dopravcú zavést traťovou jízdenku měsíční. Nabízí pouze celosíťovou. Před válkou takové jízdenky byly, dnes je to výmluva proč to nejde. Například v Brně. Žena chodí 4 zastávky pěšky. Za to není ochotná dát 500 Kč za měsíc.
A42d52a83m 77K78r75ů21ž70e19l42a
Popularitu MHD nesnižují ceny benzínu, ale lístků. Spousta lidí auto potřebuje k práci, bez ohledu na cenu zaplacenou za palivo - ať už z důvodu špatné dostupnosti MHD na určitých místech, z důvodu nákladů nebo následně plánované cestě mimo Prahu. Když člověk jezdící většinou autem potřebuje jet do centra, znamená to pro něj 2x 32Kč za lístek, protože kupon se mu dlouhodobě nemusí vyplatit. To už je částka, za kterou se dá průměrným autem najet nějaká desítka kilometrů, a tak už v tom autě zůstane. Jedinné dlouhodobé řešení co má hlavu a patu, je MHD zdarma. Člověk má pak velkou motivaci vylézt z auta když potřebuje jet kratší trasu, protože má zastávku před nosem a ví že nemusí nic řešit, a prostě se může svézt rychle a neřešit parkování. Ani nemluvím o zpoplatněných parkovacích místech u metra třeba na Černém mostě, které už nemá opravdu žádnou logiku.
B79r93o59n13i95s19l89a16v 98G69a33b89r26y65š
Jenže tu špatnou dostupnost si lidi vyberou sami. Píšu disertační práci o organizaci dopravy v aglomeracích a zjistil jsem, že takový Petřvald a Rychvald jsou veřejnou dopravou nejhůře zabepečené obce. Lidi se přestěhují z města do takové lokality kvůli klidu a drahému nájmu. Jenže tyto aspekty jsou vykoupeny v podstatě nutností kamkoliv dojíždět. Nový domov je na špatně dostupném místě, kde se ekonomicky nevyplatí zavádět nějakou linku. Zástavba, i když je souvislá, se neskládá s paneláků, ale jen rodinných domů. Četné zastávky způsobí, že se doprava zpomalí. Pokud zastávek bude na trase málo, pak lidé budou muset překonávat delší vzdálenosti. A to vůbec nepočítám extrémní případ, že si lidé umíní to, že před svým domem nechtějí hukot nějakého autobusu.
A to je to, co v aglomeracích způsobuje kongesce. Když jste bydlel ve městě, neměl jste takovou nutnost auto použít. Ale teď musíte. Musíte plánovat každou cestu, abyste ušetřil peníze. Zavézt to, zavézt tamto, manželku do práce, děti do školy, děti ze školy, děti do kroužku, děti z kroužku, nakoupit... Když se stěhujete, necháváte si školu, lékaře a zájmy na původním místě. Přestěhováním vznikla nutnost na tato místa dojíždět delší vzdálenost. Řidiči se nechtějí vzdát auta. Města, potažmo dopravci, nechtějí na veřejnou dopravu vynakládat náklady vyšší, než jsou potřeba. Tak mi vysvětlete, jak z toho ven. Někdo ten první krok musí udělat. A pokud neudělá, budete trpět v kolonách pořád. Jak řidiči aut, tak i cestující v MHD. A týká se to jakéhokoliv města.
L28a65d98i75s36l45a39v 31K65a78l24o77u33s
A není to spíš, že zase nejezdí už ani Metro ?
R33o26m33a27n 31P34á48n46í88k
Pane redaktore, kde jste narazil na ten levny benzin? Nesehnal jste si spise nejakou levnou dobrotu do nosanku? :-)
R79a57d52e28k 20J71a38n17a66t52a
Jak máte napsáno níže, jde o srovnání s minulými lety .
J35a28r58o23s76l44a43v 73H12a57š38e80k
U nás je benzín tak laciný, že na litr benzínu musí člověk s minimální mzdou dělat cca 40 minut.
J87a27r85o65s88l75a51v 12H65a76š28e38k
Kde je ten levnější benzín? A vůči čemu je levnější? Prosím o vysvětlení od pana autora
J84i50ř32í 18E34r67b92e58n
Proti loňsku třeba? Loni 35-36 Kč, letos 31-32 Kč?
B21r71o51n14i73s12l56a81v 86G59a45b88r60y98š
Spousta lidí tady říká, že poblitým a špinavým vlakem nikdo jezdit nebude. S tím souhlasím, ale je potřeba si taky ty cestující vychovat. Vlakem jezdí lidi. A pokud se lidi chovají jako dobytek, zaslouží si jezdit dobytčákem. To samé se týká nádraží. Ne že některá jsou zastaralá, ale ještě jsem nikoho neviděl, aby někdo nafackoval kuřákovi nebo bordeláři, který je líný si najít koš. Kolem odpadky, vajgly a plivance jako někde na Ukrajině. Modernizace rovněž podle mě nemá smysl, protože nové věci jsou okamžitě zničené. Rozřezané sedačky, poškrábaná okna, nefunkční tlačítka. Do tlačítka k otevření dveří někteří mlátí jako o život a pak se diví, že nic nefunguje. Další se vyloženě přetlačují s pneumatickým systémem otevírání. Toalety taky vypadají jako po výbuchu. Dneska jsem jel vlakem na severní Moravu a člověk přede mnou byl líný spláchnout.
Na Czech Raildays opravdu obdivuju tu techniku, ale je mi líto je poslat na české koleje. Někteří si tu moderní techniku vůbec nezaslouží, protože s ní ani nechtějí umět zacházet. Čas k prostudování nového mobilu si lidi dají, ale už je nezajímá, co které tlačítko ve vlaku znamená.
J68a35n 42K53o81b61ě64r64s86k57ý
Souhlasím, lidé často nadávají na špínu a nepořádek u ČD, ale často jsou někteří bohužel prasata, kteří neumí spláchnout nebo vyhodit odpadky do koše. Uklízecí četa může ten vlak uklidnit klidně stokrát, ale když už ve čtvrtině cesty to tam vypadá jak po výbuchu, tak s tím se opravdu nesvede nic. Jinak co se týká VHD tak já bych zavedl celostátní IDS s jednoduchým tarifem. Každého opravdu nebaví luštit tarify jednotlivých dopravců a toto by udělalo VD atraktivnější. Aneb všude na jeden lístek. Takto to funguje ve Švýcarsku (ale pár vyjímek tam taky je).
T35o21m34á48š 43Z64e79l68e26n74k80a
Ach jo. Zase diskuse na tema, kde je lepsi servis a kde dostanu kafe zdarma a kolikatky ma stawardka.
B15r41o39n77i84s81l96a75v 79G85a40b92r55y83š
Mně je hlavně nejvíc líto toho, že dopravci si pod pojmem optimalizace předstají jen rušení spojů a zdražení. Jiná řešení pro ně neexistují.
J14a53n 73K31o70b61ě21r12s34k80ý
To máte těžké, dopravci jezdí to co si kraj objedná, zaplatí (krom komerčních spojů). Taže pokud kraj škrtá, požaduje optimalizaci, tak prostě dopravce ty spoje zruší. Klasickým příkladem je JIKORD.
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu
Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...
Švédsko se připravuje na válku. Investuje nejen do energetické infrastruktury
Švédsko se připravuje na možný válečný střet s Ruskem. V současné době se zaměřuje zejména na...
Na léto jsme připraveni. Letiště Heathrow čeká nejrušnější sezonu v historii
Největší londýnské letiště očekává letos historicky nejrušnější letní prázdninovou sezonu. Počet...
Česko může být vzorem racionálního přístupu k závislostem, říká adiktolog
Oblast závislostí nepatří mezi priority, které by politici kandidující do nadcházejících voleb do...
Kurýři preferují flexibilitu. Tu ale ohrožuje nová evropská legislativa
Pokud nová evropská legislativa omezí flexibilitu, kurýři a partnerští řidiči taxislužby raději...