Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Arrivederci. Italové v ČR silnice stavět nebudou, opravu D1 ale zdrželi

Snaha italské společnosti Serenissima Costruzioni proniknout do českého dopravního stavitelství končí nakonec neúspěchem. V tendrech buď nabídla příliš vysoké ceny, nebo nesplnila podmínky soutěže. Firma však o několik měsíců zdržela modernizaci D1.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A11l32e77š 35L57i57s78o90v53s27k89ý 9839628752162

Talijáni zkrátka nepřistoupili na všimné do úřednických kapes...

0/0
9.8.2015 10:06

V80l38a75d50i23m98í38r 16F72i19b87i27g66e46r 5424691381494

Chtějí zahíjit modernizaci, není to trochu pozdě v půlce léta? Neměly by se modernizace a stavby zahajovat na začátku stavební sezony aby se toho stihlo co nejvíce? Takhle kopnout do stavby trochu to pošolichat a zakonzervovat na příští rok.

Taky by mě zajímalo jak Eurovia která postavila u Ostravy shitovou dálnici může dále soutěžit a dostávat zakázky;-€

+4/0
13.7.2015 18:59

J84i88n20d21ř47i49c98h 41Š18k68o25p33e78k 4425601410765

1) výběrové řízení chvíli trvá a jelikož ŘSD neumí soutěžit práce s rozvazovací doložkou, není pro ně reálné, aby měli vítěze třeba v únoru nebo v listopadu

2) zákon nedovoluje vyhodit z VŘ firmu, když nezvádla stavbu. stačí když jich pár zvládla. Takže co nemá oporu v zákoně, nelze použít

0/0
13.7.2015 19:16

L84i69b11o77r 81M87o33u49č28k83a 1478897725852

bohuzel .. zdravy rozum nelze pouzit .. v tom pripade je neco spatne, ne? prece si nepozvu znovu toho sameho remeslnika, pokud mi minulou praci  zfusoval a nechce zjednat napravu. a je  jedno, jestli predchozi dve prace byly v poradku... ale pokud se k tomu pristupuje jako k Recku, pak chapu, no :-/

+1/0
14.7.2015 8:01

J80a56k23u33b 36Š30r90á28m63e12k 4728983962971

V zákonech zdravý rozum nehledejte. Ono to ani nejde (mít v zákonech zdravý rozum), brání tomu obecnost právních norem (tj. jednotné posuzování ve všech konkrétních situacích, které se od sebe mohou v detailech významně lišit). Zdravý rozum hledejte v rozhodnutích soudů nebo správních úřadů, kteří tyto zákony vykládají.

+1/0
14.7.2015 8:07

J13a93n 64W47a34c85l11a91v 7534795837208

V zákonech zdravý rozum nehledejte. Psali je totiž právníci. V rozhodnutí soudů jej opět nehledejte, rozhodují opět právníci. Rv

0/0
7.8.2015 16:10

J38i33n24d10ř79i56c69h 78Š51k46o97p85e47k 4185501630775

základem úspěšné stavby je stavební dozor, který je pravidelně na stavbě a sebemenší pochybení firmy hned řeší. Dalším předpokladem je povolování víceprací a změn je v nezbytně nutném minimu, proplácení odvedených prací až po jejich převzetí v bezchybném stavu apod.

+2/0
14.7.2015 17:46

V82l23a78d24i33m51í30r 80F53i34b34i61g94e54r 5304781561454

Obojí je špatně, první je že se stavba opozdí, bylo by fajn mít zhotovitele na začátku roku, mohl by se na stavbu připravit, zajistit si kapacity a až by počasí dovolilo rozjet stavbu na 100% ale to by politici poklepávali na základní kámen v blátě.

A to že firma který zfušovala a neopravila vekou dopravní stavbu může soutěžit a vyhrávat je špatně. Kdybych si něco nechal stavět soukromě a někdo mi to zfušoval, že bych to musel přestavět na své náklady a zaplatit skoro 2x tak takovou firmu bych navždy vyškrtl i kdyby slibovala hory doly.

0/0
15.7.2015 6:58

J80a88k40u87b 71Š28r50á37m33e52k 4288493482481

Zákon nemá paměť, tj. Eurovia v minulosti nezvládla stavbu dálnice, což ale neznamená, že ji stále není schopná zvládnout ani dnes. Aby Eurovia nesměla soutěžit, musela by být na oficiálním blacklistu.

+1/0
14.7.2015 8:05

J92i51n88d11ř11i95c58h 18Š89k58o59p74e26k 4535261830135

zákon zná paměť. Uchazeč pár zakázek musí zvládnout, jinak má smůlu

0/0
14.7.2015 17:41

J40i26n38d93ř28i96c92h 82Š90k51o15p10e91k 4565111160845

"Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) skončil správní řízení k zakázce na modernizaci úseku poté, co italská společnost nesložila kauci ani v dodatečné..."

Pokud tu chtějí podnikat, mohli by si aspoň nastudovat zákony, či jim povinnost dodržovat určité lhůty oznámit jejich právník, co je v ČR zastupuje.

Opravdu nepotřebujeme další firmu, která nezná ani základní zákony

+2/0
13.7.2015 18:49

J23a56k61u78b 89Š54r44á83m40e31k 4968233682741

Ona ta kauce nejsou drobné ... 5% z předpokládané ceny zakázky. V tomto případě 5 % z miliardy = 50 milionů. Ta kauce je zadržena po dobu přezkumu ze strany ÚOHS a kdybyste si ty peníze měl u banky půjčit s tím, že je po 3 měsících vrátíte, tak byste se divil nad úrokem, který bude banka požadovat.

0/0
14.7.2015 8:09

J21i79n35d43ř45i18c31h 64Š56k70o13p17e23k 4675651840575

no a ?

Buď jsem přesvědčem o své pravdě a jsem ochoten do toho investovat (v případě výhry se kauce vrací) nebo to dělají jen kvůli obstrukcím a pak je rovněž správné, že se kauce skládá

+1/0
14.7.2015 17:40
Foto

I66m28r24i47c40h 70S56u77c47h47a48r82s23k62ý 8606923375461

Na Italy nikdy nebyl spoleh viz. zajištění schengenského prostoru a stavět dálnice to už vůbec Né Rv oni tak v zimě tancovat a v letě nepracovat. :-P:-P:-P

+4/−5
13.7.2015 16:26

R35a80d76e74k 71K49l15o34s 4965310288510

jel jste někdy po italských dálnicích? Evidentně ne!

+8/0
13.7.2015 16:32

M36a69r71t64i21n 65N11e56r95m41u93t 9727887398839

zaplaťte za každý ujetý km 2Kč do kasičky a budeme mít dálnice jako víno

0/0
14.7.2015 1:34

J26a17k86u88b 54Š61r73á37m48e31k 4858503492751

Jak které italské dálnice. Ty soukromé jsou perfektní, ale ty státní jsou v podobném stavu jako česká D1.

0/0
14.7.2015 8:11

P90a64v31e80l 25V28e96t55e53š89n94í81k 7715448775837

Ale když bysme měli dálnice jako oni, tak bychom se mohli plácat po zádech, jací jsme kabrňáci, že?

Podívejte se, jak stavíme mosty u nás. V lepším případě je potřeba je po 5 letech zbourat (v horším případě spadnou na vlak).

+2/0
13.7.2015 17:46

J44i80ř97í 60B74r50u80t23o41v61s81k18ý 3976379719431

Hm,Eurovia-se divím,že jim po fiasku na ostravských mostech ještě někdo něco dá tvořit na D1-jedině že by přímo instalovali retardéry,na to jsou odborníci;-D

+8/0
13.7.2015 16:23

P24e15t56r 65B13á18č66a 8585676965205

To je prave tady ten bordel, dokud by tu Ostravu nedali do poradku, o statnich zakazkach by si mohli nechat zdat, ale ne u nas.

+3/0
13.7.2015 17:25

J41i45n64d65ř90i65c14h 52Š12k15o67p76e40k 4885801100115

když ti tebou uvedený postup nedovoluje zákon, těžko ho můžeš použít

0/0
13.7.2015 18:50

P86e44t73r 44B91á67č19a 8375296725365

To souvisi samozrejme s tim bordelem :-)

0/0
13.7.2015 19:29

J78i76n89d93ř26i82c82h 13Š98k26o27p51e16k 4705671890225

takže je nutné v první řadě kritizovat zákonodárce, proč to zákon nedovoluje.

V souvislosti s ŘSD je to aktuálně nyní zbytečné zmiňovat

0/0
13.7.2015 19:55

M98a87t87ú72š 28B85e58n65a19k 9748664102723

otázka je ktorá Eurovia, kedže nieje jedna, ale sú je ich niekoľko, takže stačí aby sa založila nová dcérska firma a ide sa ďalej....

0/0
13.7.2015 18:49

V96l80a38d83i79m74í36r 89F85i46b72i96g26e97r 5864281561924

Ten úsek u Ostravy je zralý na odstřel a nejlepší by bylo ten kus dálnice postavit celý znovu.

0/0
13.7.2015 19:03

J84a96n 51C46e17p72e48k 1894146710

Co to je za Italský klauny?

0/0
13.7.2015 16:06

F18r67a26n72t38i42š25e54k 53V34a42n83ě20k 1477724967127

Jen en Italové. To by dopadlo jako rekonstrukce pražského hlavního nádraží.

0/−2
13.7.2015 16:00

P36a55v87e41l 67V31e55t20e17š86n10í39k 7905758165367

Co se Vám na ní nelíbí?

Ze špinavého hnusu plného heren a pornokina se stal funkční dopravní uzel.

+3/0
13.7.2015 17:42

J45a85n 24V38o15j80t52í68š54e13k 6122481595636

A nad tim funkčním dopravním uzlem se doslova rozpadá secesní barák, kterej už měl bejt taky dávno opravenej.

0/0
18.7.2015 5:06

J67i36ř68í 10N50o87s77e26k 1291356586510

italská mafie je zkrátka za zenitem a naše pevně sedí na té tlusté svini , které se jinak říká státní zakazky...nic pozitivníhoRv

+9/0
13.7.2015 15:58

J81i32ř18í 66K53o94n51r17á13d 8212363219

No výborně, alespoň jeden nový úsek se letos začne. Sice v půlce roku, ale dobrý. ANO - fakt dobrý.;-D A co ten úsek mezi Velkou Bíteší a Lhotkou, co měl být otevřen nejprve již před rokem a půl a dle současného ministra nejpozději do prázdnin? Zvládnete to aspoň do švestek?

+6/0
13.7.2015 14:57

P86e97t49r 16B88á97č76a 8525186675365

Velka Bites je prakticky hotova, uz se dokonce po novym povrchu jezdi, sice omezene, ale jezdi.

Spis ti komedianti u Jihlavy co jeste nemaji ani polozenej povrch poradne.

+1/0
13.7.2015 15:11

D46a71v64i17d 15B85e57n17e97š 8188790319113

Tohle letos už třetí započatý úsek, pane kolego.

0/0
13.7.2015 15:23

V86l32a93d44i94m64í22r 59F32i57b73i38g10e79r 5754231451594

Švestky nám na zahradě začínají chytat barvu :-)

+1/0
13.7.2015 19:01

P73e38t23r 49B39á16č32a 8855106965355

Tak jasne proc nezacit jeste v lete, vsechny objizdny trasy kolem zavreny, tak honem rozkopat i dalnici ;-D

+1/0
13.7.2015 14:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.