- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tady si snad dovolím jen namítnout že ten stát na ty své sliby, které mu všichni žereme musí někde vzít. Daňové zatížení na paliva je zhruba stejné v celém tom našem Evropském molochu.
Byl jsem v zahranici a ty ceny co mame tady, za ty bysme meli byt jeste sakra radi.
Jen na Slovensku jsem u blbyho Tesca bral 38kc/l.
A zákazníci s tím nic nenadělají, nafťák na nic jiného nepojede a nakonec někde nakoupit musí. A jedna maličká kamarádská (kartelová) dohoda mezi pumpaři postačí, aby nikdo moc nevybočoval a ostatním nekazil kšeft.
A pak vás možná nechají na pumpě i zdarma vyčurat.
Všichni tady brečí nad cenou benzínu či nafty a všude jsou zacpané silnice, asi to nebude tak zlé. Kolik litrů benzínu koupil člověk před rokem 1989 ze své výplaty a kolik nyní? Pravda, bavíme se o naftě, ale ta se tenkrát u pumpy kupovala skutečně téměř jen do kamen.
Problem neni cena benalu nebo nafty ale 50% zdaneni!!!
No a co? Má být pumpa ten jediný, kdo na tom nic nevydělá? Divné ne?
nafta patri do kamen nebo do traktoru.
Přesně, nafta patří do traktoru a plyn do sporáku.
Cena je vždy taková, jakou je zákazník ochoten ještě zaplatit. Tomu se říká trh.
A nemá nic společného s náklady nebo s nějakou cenou nějaké ropy na nějakých světových trzích.
Ropa Brent, na jejíž cenu se taky občas ekonomové odvolávají, klesla za posledních 14 dní z 63$ na cca 57$, tedy o 10%. Článek ovšem predikuje zdražení benzínu v příštích dnech. Čím je tedy nárust cen bezínu v Rotterdamu způsoben?
Pravděpodobně poptávkou. Prostě je větší poptávka po benzínu, který zdražil, menší po naftě, která zlevnila.
A článek žádné zdražení nepredikuje, jen konstautuje, že na burze v Rotterdamu zlevnila nafta a zdražil benzín.