Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Z linek sjede 3 719 aut denně. České automobilky míří k novému rekordu

Výrobě osobních aut se v Česku daří nelépe v historii. Trio tuzemských automobilek letos zvýšilo produkci o více než šest procent na rekordní úroveň. Růstu pomáhá letos hlavně výrazně lepší odbyt malých aut z TPCA v Kolíně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M57a78r66e76k 35H62r26u65b67y 6447732211208

Nojo, pak ma byt na silnicich k hnuti :-P

0/0
17.7.2015 12:06

M63i74r57o18s88l98a35v 52B91r28o91z63i61k 7771929474307

Automobilky jsou flexibilní jak nikdo. Pokud si odbory nevyhádají 60 dolarů na hodinu, jako kdysi v jistém Detroitu...

Ale problém je, co některá další naše odvětví. Například naše zemědělství. To je co se týká efektivity a produktivity práce naprostá katastrofa. Levných a zároveň kvalitních potravin se asi nedočkáme...

0/0
16.7.2015 7:32

M42a14r59e71k 30H84r65u90b30y 6207652901308

Levne a kvalitni ceske potraviny konci na zapade ;-)

0/0
17.7.2015 12:06

D57a73v60i28d 61P87e38c42a 1575844231826

Víte, když čtu ty nenávistné, zapšklé a někdy i hloupé komenty vůči automobilovému průmyslu nedá mi to. To Vám hlava a myšlení fakt víc nedovolí než věřit nesmyslným mailům přeposílaným blázny? Auto je nádherný vynález, který má pořád svoje místo a Vy běžte mezi lidi. Čtení přeposílaných nesmyslů Vás neobohatí.

+2/0
16.7.2015 3:00

P65a59v74e23l 73Ř84a33p27e47k 7112686609475

Hurá vstříc dalšímu Detroitu !!R^

Říkám si, kolik smysluplných a užitečných věcí se mohlo udělat, kdybychom nemařili čas a zdroje produkcí těch smradlavých plechovek, které už úplně ucpaly ulice.

Aut se nenajíme, v autech se nedá bydlet, auta nejsou investice. Auta jsou státem podporované kasičky na peníze, které odsávají prostředky z jiných odvětví. Lidé skrze okénko automobilu odmítají vidět realitu. Odmítají vidět, že navzdory tomu divadlu, kdy je vše stále více v pohybu, pohybuje se sem a tam stále větší množství hmoty, dluhy rostou, ekonomika jde do háje, narůstá frustrace a stres.

K prosperitě se nelze protočit volantem a prošlapat skrze pedál plynu. Automobilismus a všechna ta přidružená odvětví narostla vinou státního subvencování a územního protežování do absurdního objemu, který je ekonomicky i morálně zcela neospravedlnitelný. Všichni sice makají, stojí u pásu, kroutí volantem jako pominutí, ale výsledkem celé této činnosti je z velké části pouze újma, devastace prostředí, obrovská spotřeba prostředků, které jsou vysávány z jiných odvětví.

Celé automobilové odvětví je principiálně zastaralé. Pod tím nablýskaným plechem se skrývá "technologie" z dob parního stroje. Hnusný smradlavý špinavý těžký vibrující spalovací motor, do kterého se rok co rok leje kýbl oleje. Automobilismus je zastaralé, nemorální, koncepčně vadné, vývojově neperspektivní, socialismem a lobbisty udržované odvětví, nedůstojné doby. Automobilismus je Potěmkinova vesnice naší ekonomiky. Ten, kdo neustále jezdí automobilem, jen dokazuje svou neschopnost uspořádat si život důstojným způsobem, a svou sobeckost, když náklady a negativní důsledky svého počínání přenáší na všechny kolem.

+2/−11
15.7.2015 19:33

V13í43ť26a 14K18r86u83t28i46š 1870644345907

Tak se prosím konečně už jednou rozepište o těch smysluplných a užitečných věcech, které nemohly být vyrobeny proto, že zdroje jsou využity na výrobu automobilů. O věcech, po kterých je na straně zákazníků převis poptávky, kdy lidé sice tyto věci chtějí, jsou ochotni za ně dát peníze, ale na trhu dané věci nejsou dostupné v potřebném množství.

A mj. na straně zdrojů je jen v Evropě volných několik desítek milionů ks pracovní síly, která dnes nemá využití. Stejně tak je brutální nadbytek finančního kapitálu, který čeká na možnost smysluplného investování a zhodnocení.

+1/−1
15.7.2015 19:52

P77a55v35e42l 72Ř82a55p15e98k 7792286979475

Představte si cestu autem jako cestu přes cizí pozemek, kudy jdete "zkratkou". Ačkoli to skrze okénko automobilu ve stínu každodenní frustrace nemusí být patrné, tak to není nijak neadekvátní srovnání. Vaše cesta autem se neodehrává v nějaké vyhrazené dimenzi, nýbrž znamená nutný zásah do práv ostatních (působíte kravál, smrad, nebezpečí, překážíte jiným). U cesty přes cizí pozemek bychom našli analogii. Přeběhnou jeden dva lidi, necháte to být. Ale když tam budete mít celý Václavák?

0/0
15.7.2015 22:36

V26í88ť96a 53K31r93u88t57i19š 1400684285187

Opakuji už tak po dvacáté otázku - jaké smysluplné a užitečné věci kvůli produkci automobilů chybí na trhu?

Nevím co přes okénko svou frustraci vidíte vy, ale já, pokud jedu autem, vlakem, budeme, na kole nebo pěšky, tak se obvykle pohybují po veřejných cestách a prostranstvích.

0/0
15.7.2015 22:57

J60i26n49d24ř59i78c65h 98Š48k22o62p36e87k 4875241220135

1) tak vymysli nějakého nástupce automobilu. Dle tvého projevu to musí být brnkačka max. na půlden práce

2) zbytných věcí je většina, kterou v současné době produkujeme. Od TV až po hotely

0/0
15.7.2015 22:17

P62a96v16e70l 70Ř94a31p92e66k 7692446439675

Zbytné věci obecně nejsou problém, resp. je to svým způsobem protimluv. Problém jsou věci uměle podporované a věci, jejichž provoz zasahuje do práv druhých.

0/0
15.7.2015 22:27

V25í66ť23a 63K32r38u64t83i30š 1490424475767

Takže namátkou - uměle podporovanymi věcmi jsou mj. MHD, linkova autobusová a železniční doprava, výstavba sportovišť, cyklostezek, pořádání kulturních a sportovních akcí, podpora alternativních energii, zateplování, výměny kotlů, dotace nových technologií, pracovních míst atd. atd.

0/0
15.7.2015 23:04
Foto

I76v44a26n 42K16o74p44t16a 5767702221477

Jak je umele podporovaný automobilismus?

0/0
15.7.2015 23:05

M89i31r28o31s91l18a30v 65S80i95n95d22e33l64a84r 2565287414572

Bravo, za takovou kupu "žvástů" by se nemusel stydět ani Rath...:-)

+1/0
16.7.2015 0:53

D72a32v92i28d 86P75e33c62a 1685974611476

Víte, kdyby hloupost nadnášela....

0/0
16.7.2015 3:04

T94o11m26á42š 17P46o62b37o40r21s81k95ý 3790475138195

A je to pravda, že všechny automobilky nechávají tisíce aut stat několik měsíců až let na odstavných parkovištích a než aby to prodali levně, tak je zase zlikvidují? Nedávno mi tento článek dal přečíst kamarád u konkurenčního webu.

0/−2
15.7.2015 19:09

V51í88ť87a 86K44r23u48t25i95š 1130404545687

Samozřejmě, snad o tom nepochybujete? Proč myslíte, že je dnes běžná čekačka na auto 4 - 6 měsíců? No přece proto, že výrobci napřed musí zaplnit prázdné louky a letiště těmi tisícovkami neprodejných aut a teprve potom milostivě vyrábí auta pro konkrétní zákazníky, kdy pak ovšem jaksi paradoxně dnes většina aut na výrobním páse už zná svého budoucího majitele ...

+4/−1
15.7.2015 19:58

D55a60v67i28d 58P10e20c17a 1325774201656

To nebyl kamarád.;-)

0/0
16.7.2015 3:02

A14d26a61m 50Ž95í48d48e71k 8245212795203

Toho kamaráda se raději zbavte :o)

0/0
16.7.2015 9:42

M73i12c81h62a11l 45B13o15c18k 4672845607231

Až tahle automobilová bublina praskne, tak to v ČR bude jako v Detroitu a díky politice EU to tu bude stejné i z etnického hlediska

+3/−2
15.7.2015 16:26

D86a73v10i63d 91P81e54c43a 1805574541556

Bu,bu,bu už se bojím.;-)

0/0
16.7.2015 3:03





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.