Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ČSA musí létat do Paříže malými letadly. Airbus mají pronajatý v Indii

Je to dobrá i špatná zpráva zároveň. ČSA po letech nemusí řešit nadbytečnou kapacitu svých letadel, naopak se dostaly letos do situace, kdy jim letadla chybí. Na linky běžně obsluhované proudovým letadlem proto dopravce nasazuje pomalejší a méně pohodlné turbovrtulové stroje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P14e89t16r 22J63u89r73č44e93k 4259784790

Proboha, tak už ty ČSA zrušte!!! Kdo má sledovat tu několikaletou agónii. Linky zavádějí a ruší asi jako, když střídáte fusekle, airbusy si prodali a teď rvou lidi do toho šrotu ATR. které už většina evropských aerolinek dávno vyřadila. O malých rychlých a úsporných proudových letounech typu CRJ asi vedení ČSA nikdy neslyšelo.

0/−1
20.8.2015 11:15

R38o90s88t81i20s18l22a83v 23K18o70r60m65o17š 3807675921662

No uvidíme, s čím budou lítat do toho Stuttgartu. Jestli to bude to ATR, tak to raději pojedu do ČR na kole. Nedavno jsem hledal letenky na trase Praha - Stuttgart a našlo to ČSA. Letenky jsem neobjednával, ale po týdnu jsem si řekl, že by to nebyl špatný nápad, ať mám jisté termíny. A hle, najednou již ČSA v nabídce nebylo. Tomu se říká splehlivost nadevše ;-D

0/0
21.7.2015 15:49

V55l27a30s77t66i48m53i87l 33H90a49l36b34i78c39h 8713185726718

Když se odprodají letadla tak potom není s čím létat.

0/0
21.7.2015 9:48

P60e78t89r 75K39o79š29í76č97e50k 8121330655631

Luftjarda odvedl dobrou práci.

+2/−1
20.7.2015 15:38

H36o31n22z33a 21B70o21b24u70l64a 9336599313679

Čekal jsem celkem dlouho, na takový odborný argument.;-DR^

+1/0
20.7.2015 16:00

J44o36s86e76f 18H59o30n93e93š 7471402110373

To spíš ten krizový manažer co přišel po Tvrdíkovi

0/0
20.7.2015 19:21

J67a34n 21B35e49n47e12š 5679245138495

Tahle taktika by mohla konečně vyjít. Všechny letadla pronajmout a radši nic nedělat. šité na míru ČSA ;-D

+4/0
20.7.2015 15:17

J95i48r60i 89D66o74b14r74ý 9558689543

Tohle je vsude stejne. Koruna se musi usetrit, i kdyby to milion stalo.

(prelozim: letedlo je treba pronajmout, i kdyby to znamenalo neschopnost fungovat a prichazet o zakaznika jak primo, tak ztratou duvery. Dalo se to spocitat predem.)

+11/0
20.7.2015 14:27

B39o16r75i46s 88P54o75u11z27a39r 5728398205867

Nezbývá nic jiného,než nasadit osvědčené Dakoty

+2/0
20.7.2015 14:11

J13a40n 22K34o80t30l41í67n 9719734675637

vybrakovat Kbelské letiště a hned bude s čím létat ;-D

+2/0
20.7.2015 15:54

J80i43ř13í 80K64o96c61u21r64e65k 6955434705658

DC3? Jakože historický let za cenu běžné jízdenky?

0/0
20.7.2015 22:44

M78a69r36t48i77n 18J87i59r56o87u11s43e43k 7446735185748

Je potřeba to hodit na Tvrdíka, jako se neúspěchy posledních 25 let stále hází na komunisty. :-)

0/−9
20.7.2015 14:01

J17o74s25e86f 22R29o82h35a91n 8741224349907

Tvrdik ten hrob vykopal tim, ze megalomansky zacal nakupovat aniz by mel plan navratnosti investic. Takze jako kazdy socialista v teto zemi vytvoril dluhy a pak byl odejit. Od te doby se CSA snazi z toho hrobu vyhrabat.

CSA se pak zacalo orientovat na Rusko, kdy otevirali jedno spojeni za druhym. Bohuzel jim do toho pozdeji nepasoval Putin s anexi Krymu a nasledne sankce maji na pocty cestujicich znacny negativni dopad.

Osobne letam do Parize kazde 2 tydny pracovne. Rano v 7:00 tam a vecer v 8:00 zpet. Nedokazi si predstavit, ze bych tam letal pomalym vrtulakem. Hluk ani neresim, ale ten casovy skluz je zasadni. Air France nemam rad, ale nebude mi nic jineho zbyvat. :-(

+5/0
20.7.2015 14:23

H74o55n38z47a 59B75o88b11u46l29a 9846719553539

No nevím, jak dlouho že jsou sankce kvůli Krymu? Tohle není úplně nejlepší argument.

0/0
20.7.2015 14:58

L33u75b95o28š 76H30o91l86í67k 5627890632820

Na jaře 2011 kdy se nelétalo ve vhodné dny z Prahy do Manchesteru, tak jsem letěl se SWISS přes Basilej... Bohužel , asi byla tato letecká společnost také v úzkých, protože oproti plánovaným Avroliner RJ100 byly OBA LETY realizovány ATR...

Alespoň to bylo trochu dobrodružné, ale začal jsem pochybovat, je-li letecká doprava nejpohodlnější :-) (zpátky jsem naštěstí letěl přes Frankfurt s Lufthansou (z Manchesteru Boeing 737-300, z Frankfurtu Airbus 321).

0/0
20.7.2015 13:43

L24u28k93a82s 94V84o43n63d19r68a87c15e36k 7585973284726

Swiss je stokrat lepsi nez CSA, to je bez debat;-)

0/0
20.7.2015 13:46

P78a66v37l56a 37H81r67a97d26i16l23o53v62a 3507781951844

Swiss ma vyborny servis na palube, ale celkem casto rusi lety :/ (predpokladam, ze pro nevytizenost konkretniho spoje). Byvalo to lepsi.

0/0
20.7.2015 13:51

L35u28k31a10s 89V88o59n67d88r22a85c58e88k 7245653374686

Swiss ma, mozna s vyjimkou Turkish, nejlepsi business class mezi evropskymi aerolinkami. Zatim mi zadny let nezrusili

0/0
20.7.2015 13:53

P44a26v84l25a 86H70r66a11d37i85l27o57v94a 3257351641574

Ja s nima posilam klienty a stava se. Hlavne takovy ty poevropsky "priskoky". Jinak nejen business, i economy je na evropske pomery vyborna.

0/0
20.7.2015 13:58

S62t23a91n54i56s66l47a67v 77M23o77k85r39ý 8567342386952

Ja nedam dopustit na TAP ;-)

+1/0
20.7.2015 14:22

P22e19t60r 68K50o13z44á39k 3338873322815

ČSA jsou dávno v......co mi říkal známý, který tam dělá x let, tak jednou z největších chyb bylo pořízení airbusů, na místo boeingů - Za prvé se jim ty A319 nehodily do flotily, museli se přeškolovat piloti, ano ČSA byl přislíben nějaký trenažer, ale dostali nějaký pro jiný model, muselo se to předělávat atd. Jen co si matně pamatuji, každopádně to krásně vykresluje jak je firma vedená.

+1/0
20.7.2015 13:32

H70o64n89z43a 62B59o18b74u55l51a 9716379583499

Nemyslím, že problém byl zrovna ve značce.

0/0
20.7.2015 13:36

L13u88k86á58š 98B87l10a70ž85e38k 1510472119547

S ATR 72 jsme letěli na služebku asi přes měsícem z Ostravy do Düsseldorfu. Přes ČSA. Moje první zkušenost s vrtuláčem a doufám, že poslední. Letí pomaleji, je hlasitější, těm vrtulím podvědomě nedůvěřujete a neustále přes okénka sledujete, jestli se obě točí. Hlavní problém byl ale v tom, že je v tom letadle ještě méně místa než v klasickém economy oddělení A320 apod. Navíc byl ten let formulován jako přímý let do Düsseldorfu s krátkým mezipřistáním v Praze. To trvalo hodinu, kdy nesmíte vysednout a vypnou klimu... To jsou momenty, kdy se prostě chcete odstěhovat někam daleko, aby jste tyto české speciality nemuseli snášet...

+3/0
20.7.2015 13:32

L51u50k22a36s 23V78o54n40d17r31a48c23e70k 7785873474626

Atr je jeste relativne ok vrtulak. Takovy Dornier 228 nebo Bombardier Dash 8, z toho jsem se malem podelal strachy

+2/0
20.7.2015 13:37

L18u95k22á54š 94B35l43a10ž72e82k 1820632299567

Teď jsem koukal, jak vypadají. Ten Dornier to je peklo. Ale takovým jsme letět ani nemohli, protože by museli ten let vypravit jen pro nás :-)

Ten Bombardier vypadá celkem fajn :-)

+1/0
20.7.2015 13:53

L33u17k69a72s 11V98o31n25d31r35a33c43e55k 7515763494856

Nebo hydroplan na Maledivach, to je taky vyzivne. Hlavne pri velke oblacnosti;-)

0/0
20.7.2015 13:57

L98u17k50á14š 84B91l57a39ž95e26k 1110792779807

To je exotická dovolená, takže takové musí být i pocity :-)

+1/0
20.7.2015 14:34

V57i33k66t28o66r 46N70á27r73o60ž19n74ý 3959322698

A co třeba AN-24 nebo AN-26. To byl zážitek ;-D

+1/0
20.7.2015 14:17

J12a10n 54K31o15t42l77í30n 9489824125847

jak píše kolega níže - AN24, to byla pecka...a za sebe přidávám ještě - L410 a AN2. Ale tam jsem se s padákem na zádech bál jen do momentu, než jsme alespoň trochu nastoupali ;-D pak už jsem si jen hlídal volnou cestu ke dveřím.

0/0
20.7.2015 15:53

M80i53r69o34s97l30a55v 54Z61i97k27m20u30n29d 7619463324403

A An24 v sovětském provedení by se vám nezamlouval, tam byla docela legrace ...

0/0
20.7.2015 16:23

J33o82s82e42f 72R56i97c78h33t59e51r 9906885977273

Dash 8 není o nic horší než ATR, spíš naopak. Do 228 po evropě prakticky nelítá a Do 328 je už taky rarita – kdy a kde jsi tím letěl?

+1/0
20.7.2015 18:20
Foto

D63a67v42i91d 17K48r49á97s12e23n57s48k55ý 7147940217

Bombardier Dash 8 je překvapivě velice příjemné letadlo - letěl jsem s ním asi 2x nebo 3x, pohodový let, měkké přistávání, aspoň za mne tedy spokojenost :-)

+2/0
20.7.2015 20:28

P58e67t12r 60J71u60r96č70e37k 4619514310

Souhlas, letěl jsem párkrát do Mnichova a docela dobrý.

0/0
20.8.2015 11:23

J75a30r12o56m36i31r 31F11a97r77e88k 4472263437

Priste si vyberte misto hned vedle vrtule. Ten pocit pri nahazovani motoru, kdy vas miji list vrtule a rychlost se zvysuje je k nezaplaceni.

+2/0
20.7.2015 13:45

L42u44k69á42š 50B40l77a54ž55e78k 1390402249127

Na cestě zpátky jsem u ní seděl :-)

0/0
20.7.2015 13:55

P95e81t94r 46F21e87i55g80l 5478363450972

Nechápu jak to myslíte, že těm vrtulím nedůvěřujete...vždyť vrtulová letadla nejsou více nebezpečná...u ATR je to dokonce naopak...to patří opravdu k těm bezpečnějším strojům...

+1/0
20.7.2015 13:47

L77u73k89á56š 69B34l71a33ž43e62k 1370912909187

Já neříkám, že je pro tu obavu nějaký objektivní důvod. Ale když na lety vrtuláčem nejste zvyklý a považujete to v mezistátní letecké dopravě za něco, co patří spíše do 20. století, tak se prostě těmto pocitům neubráníte...

+1/0
20.7.2015 13:56

P79a45v51l56a 10H56r90a90d85i95l81o16v52a 3797321531874

Vrtulac mi nevadi, clovek si to vic vychutna. Je to takove opravdovejsi. ;-D

+1/0
20.7.2015 14:00

J88o94s23e93f 78V76o81s88i81c70k89y 4403727476413

Nejste sam, kdo je vystraseny hned jak uvidi vrtule. Takovych lidi je vetsina! Jsou to ale ty nejuspornejsi a nejspolehlivejsi letadla na kratke trate. Tryskace se na takove trate vylozene nehodi ! Mohlo by se letat jeste lacineji, kdyby lidi nebyli hloupi.

+1/0
20.7.2015 14:23

L18u28k96á47š 10B11l84a88ž97e30k 1820972699737

Uznávám, beru, nic neříkám.

0/0
20.7.2015 14:32

P52a64v79l63a 40H83r14a11d23i66l51o71v79a 3287671181304

"Jsou to ale ty nejuspornejsi a nejspolehlivejsi letadla na kratke trate. "R^

+1/0
20.7.2015 14:43

P95e64t18r 68J21u70r13č55e49k 4889924380

Úplně s vámi nesouhlasím. Dnešní moderní malá proudová letadla typu např. Canadair Regional Jet jsou rychlejší a na sedačku úspornější než ty vrtulové fosilie.

0/0
20.8.2015 11:27

M14i80r55o98s89l22a96v 47Z74i92k82m11u33n23d 7949343434593

Letadlo musí být konstruováno tak, aby i při výpadku jednoho motoru mohlo "nouzově" doletět k nejbližšímu letišti ... Malá letadélka s jedním motorem proto nemohou nad Prahu ...

0/0
20.7.2015 19:24

J22i19ř79í 62H73o77r73á18k 2433940670926

Tak tímto jsem letěl i do Bruselu (přestup do New Yorku) a byl to můj první let ČSA. Nejen, že jsem si říkal, že ČSA jsou české a alespoň budou mít nějaký normální vstup do letadel nikoliv. Autobusem na takovej odlehlej plácek a nazdar. Když jsem viděl ty vrtule myslel jsem, že je to špatný vtip. Jsem terpve začínající cestující (letěl jsem mimo zmíněného letu jen do Londýna wizz aierem) ale jedno Vám zde řeknu:

S ČSA už nikdy více, nedivím se, že krachují.Rv

+1/−1
20.7.2015 13:22

V36i38k63y22r 29B37o46h90u33m29i76l 95S33t57r89a25n84s20k46y 9897598256559

Jistě, to je jediná cesta jak vychovávat ČSA. Na jedné straně ROZUNÝ servis, na straně druhé žádat vždy změnu letu či dopravce, pokud společnost neplní ani základní parametry spoje.

0/0
20.7.2015 13:20

O43t26o 94V11o92d34i22č47k87a 7144787349898

Airbusem do Paříže 1:45 minut? to je nesmysl, tak dlouho let netrvá ani náhodou...

+1/0
20.7.2015 13:06

J73a94k59u82b 15Š15a23f30a85n59d84a 7775537261281

Podle letového řádu ano. Vlastní let bude kratší.

0/0
20.7.2015 13:13

J28a20r57o55m46i77r 48F66a84r20e50k 4892393937

Papirove ano. Vcera jsem to letel s A 320, cisteho casu 1:49.

+1/0
20.7.2015 13:14

D64a58v44i53d 20P89r94o45c50h39á76z20k49a 5304945197503

on je v tom započítaný i čas na rolování po runway, čekačka na start, po příletu dojetí ke gatu, přistavení tunelu (jízda autobusem). Samotný let je kratší.

+3/0
20.7.2015 13:14
Foto

D18a56v67i31d 69P84o68m76m43e37r 3279209256292

Ve vzduchu jsme byli přesně 01:17 hod.

0/0
15.8.2015 21:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.