Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ČSA musí létat do Paříže malými letadly. Airbus mají pronajatý v Indii

Je to dobrá i špatná zpráva zároveň. ČSA po letech nemusí řešit nadbytečnou kapacitu svých letadel, naopak se dostaly letos do situace, kdy jim letadla chybí. Na linky běžně obsluhované proudovým letadlem proto dopravce nasazuje pomalejší a méně pohodlné turbovrtulové stroje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P85e57t34r 47J24u38r98č38e82k 4649904940

Proboha, tak už ty ČSA zrušte!!! Kdo má sledovat tu několikaletou agónii. Linky zavádějí a ruší asi jako, když střídáte fusekle, airbusy si prodali a teď rvou lidi do toho šrotu ATR. které už většina evropských aerolinek dávno vyřadila. O malých rychlých a úsporných proudových letounech typu CRJ asi vedení ČSA nikdy neslyšelo.

0/−1
20.8.2015 11:15

R39o77s87t18i40s92l87a93v 47K80o75r63m72o82š 3687615761922

No uvidíme, s čím budou lítat do toho Stuttgartu. Jestli to bude to ATR, tak to raději pojedu do ČR na kole. Nedavno jsem hledal letenky na trase Praha - Stuttgart a našlo to ČSA. Letenky jsem neobjednával, ale po týdnu jsem si řekl, že by to nebyl špatný nápad, ať mám jisté termíny. A hle, najednou již ČSA v nabídce nebylo. Tomu se říká splehlivost nadevše ;-D

0/0
21.7.2015 15:49

V60l77a15s38t65i23m68i92l 70H53a48l94b34i70c28h 8133985496928

Když se odprodají letadla tak potom není s čím létat.

0/0
21.7.2015 9:48

P32e55t31r 97K61o92š14í80č69e74k 8411680475611

Luftjarda odvedl dobrou práci.

+2/−1
20.7.2015 15:38

H88o13n23z88a 11B21o74b49u47l31a 9446549513559

Čekal jsem celkem dlouho, na takový odborný argument.;-DR^

+1/0
20.7.2015 16:00

J15o44s69e83f 29H68o53n47e39š 7791522440613

To spíš ten krizový manažer co přišel po Tvrdíkovi

0/0
20.7.2015 19:21

J41a98n 27B38e83n11e43š 5459665158235

Tahle taktika by mohla konečně vyjít. Všechny letadla pronajmout a radši nic nedělat. šité na míru ČSA ;-D

+4/0
20.7.2015 15:17

J96i37r27i 82D17o98b62r17ý 9518579753

Tohle je vsude stejne. Koruna se musi usetrit, i kdyby to milion stalo.

(prelozim: letedlo je treba pronajmout, i kdyby to znamenalo neschopnost fungovat a prichazet o zakaznika jak primo, tak ztratou duvery. Dalo se to spocitat predem.)

+11/0
20.7.2015 14:27

B34o14r57i49s 78P18o50u73z43a45r 5658598435507

Nezbývá nic jiného,než nasadit osvědčené Dakoty

+2/0
20.7.2015 14:11

J29a91n 60K53o18t20l47í39n 9559854915517

vybrakovat Kbelské letiště a hned bude s čím létat ;-D

+2/0
20.7.2015 15:54

J69i40ř40í 26K45o91c13u65r73e23k 6805444325348

DC3? Jakože historický let za cenu běžné jízdenky?

0/0
20.7.2015 22:44

M93a92r70t76i40n 76J83i42r86o16u12s63e43k 7476375935588

Je potřeba to hodit na Tvrdíka, jako se neúspěchy posledních 25 let stále hází na komunisty. :-)

0/−9
20.7.2015 14:01

J70o56s36e47f 20R42o26h10a73n 8551764759167

Tvrdik ten hrob vykopal tim, ze megalomansky zacal nakupovat aniz by mel plan navratnosti investic. Takze jako kazdy socialista v teto zemi vytvoril dluhy a pak byl odejit. Od te doby se CSA snazi z toho hrobu vyhrabat.

CSA se pak zacalo orientovat na Rusko, kdy otevirali jedno spojeni za druhym. Bohuzel jim do toho pozdeji nepasoval Putin s anexi Krymu a nasledne sankce maji na pocty cestujicich znacny negativni dopad.

Osobne letam do Parize kazde 2 tydny pracovne. Rano v 7:00 tam a vecer v 8:00 zpet. Nedokazi si predstavit, ze bych tam letal pomalym vrtulakem. Hluk ani neresim, ale ten casovy skluz je zasadni. Air France nemam rad, ale nebude mi nic jineho zbyvat. :-(

+5/0
20.7.2015 14:23

H21o26n30z82a 25B53o67b77u54l24a 9676379523349

No nevím, jak dlouho že jsou sankce kvůli Krymu? Tohle není úplně nejlepší argument.

0/0
20.7.2015 14:58

L24u81b58o65š 38H78o63l20í86k 5947860832600

Na jaře 2011 kdy se nelétalo ve vhodné dny z Prahy do Manchesteru, tak jsem letěl se SWISS přes Basilej... Bohužel , asi byla tato letecká společnost také v úzkých, protože oproti plánovaným Avroliner RJ100 byly OBA LETY realizovány ATR...

Alespoň to bylo trochu dobrodružné, ale začal jsem pochybovat, je-li letecká doprava nejpohodlnější :-) (zpátky jsem naštěstí letěl přes Frankfurt s Lufthansou (z Manchesteru Boeing 737-300, z Frankfurtu Airbus 321).

0/0
20.7.2015 13:43

L54u76k66a31s 16V65o79n94d85r42a60c31e83k 7355793254426

Swiss je stokrat lepsi nez CSA, to je bez debat;-)

0/0
20.7.2015 13:46

P68a19v66l18a 11H27r24a88d48i96l51o11v38a 3357941411924

Swiss ma vyborny servis na palube, ale celkem casto rusi lety :/ (predpokladam, ze pro nevytizenost konkretniho spoje). Byvalo to lepsi.

0/0
20.7.2015 13:51

L23u10k87a92s 60V71o72n38d38r48a97c44e53k 7525833934536

Swiss ma, mozna s vyjimkou Turkish, nejlepsi business class mezi evropskymi aerolinkami. Zatim mi zadny let nezrusili

0/0
20.7.2015 13:53

P35a76v26l51a 52H58r52a41d67i68l37o93v56a 3177641881904

Ja s nima posilam klienty a stava se. Hlavne takovy ty poevropsky "priskoky". Jinak nejen business, i economy je na evropske pomery vyborna.

0/0
20.7.2015 13:58

S22t78a37n49i18s47l93a78v 72M78o26k54r93ý 8537672166842

Ja nedam dopustit na TAP ;-)

+1/0
20.7.2015 14:22

P98e27t25r 50K69o51z45á61k 3918123442445

ČSA jsou dávno v......co mi říkal známý, který tam dělá x let, tak jednou z největších chyb bylo pořízení airbusů, na místo boeingů - Za prvé se jim ty A319 nehodily do flotily, museli se přeškolovat piloti, ano ČSA byl přislíben nějaký trenažer, ale dostali nějaký pro jiný model, muselo se to předělávat atd. Jen co si matně pamatuji, každopádně to krásně vykresluje jak je firma vedená.

+1/0
20.7.2015 13:32

H81o41n42z55a 62B40o14b65u14l27a 9396329713799

Nemyslím, že problém byl zrovna ve značce.

0/0
20.7.2015 13:36

L79u36k86á73š 24B68l86a71ž17e46k 1720492519377

S ATR 72 jsme letěli na služebku asi přes měsícem z Ostravy do Düsseldorfu. Přes ČSA. Moje první zkušenost s vrtuláčem a doufám, že poslední. Letí pomaleji, je hlasitější, těm vrtulím podvědomě nedůvěřujete a neustále přes okénka sledujete, jestli se obě točí. Hlavní problém byl ale v tom, že je v tom letadle ještě méně místa než v klasickém economy oddělení A320 apod. Navíc byl ten let formulován jako přímý let do Düsseldorfu s krátkým mezipřistáním v Praze. To trvalo hodinu, kdy nesmíte vysednout a vypnou klimu... To jsou momenty, kdy se prostě chcete odstěhovat někam daleko, aby jste tyto české speciality nemuseli snášet...

+3/0
20.7.2015 13:32

L91u87k25a44s 58V43o89n46d82r97a40c22e63k 7505793814876

Atr je jeste relativne ok vrtulak. Takovy Dornier 228 nebo Bombardier Dash 8, z toho jsem se malem podelal strachy

+2/0
20.7.2015 13:37

L92u77k89á70š 19B73l28a87ž74e57k 1200332959817

Teď jsem koukal, jak vypadají. Ten Dornier to je peklo. Ale takovým jsme letět ani nemohli, protože by museli ten let vypravit jen pro nás :-)

Ten Bombardier vypadá celkem fajn :-)

+1/0
20.7.2015 13:53

L23u88k76a72s 26V11o93n72d37r88a43c52e87k 7425113154456

Nebo hydroplan na Maledivach, to je taky vyzivne. Hlavne pri velke oblacnosti;-)

0/0
20.7.2015 13:57

L90u35k58á79š 70B60l65a82ž23e96k 1560832859797

To je exotická dovolená, takže takové musí být i pocity :-)

+1/0
20.7.2015 14:34

V22i85k26t27o33r 85N76á63r80o92ž29n50ý 3119372658

A co třeba AN-24 nebo AN-26. To byl zážitek ;-D

+1/0
20.7.2015 14:17

J85a85n 85K68o21t28l97í46n 9119524375207

jak píše kolega níže - AN24, to byla pecka...a za sebe přidávám ještě - L410 a AN2. Ale tam jsem se s padákem na zádech bál jen do momentu, než jsme alespoň trochu nastoupali ;-D pak už jsem si jen hlídal volnou cestu ke dveřím.

0/0
20.7.2015 15:53

M89i13r13o47s87l51a18v 31Z65i71k24m77u29n68d 7379543654593

A An24 v sovětském provedení by se vám nezamlouval, tam byla docela legrace ...

0/0
20.7.2015 16:23

J30o59s38e27f 36R20i70c24h73t60e23r 9496245747953

Dash 8 není o nic horší než ATR, spíš naopak. Do 228 po evropě prakticky nelítá a Do 328 je už taky rarita – kdy a kde jsi tím letěl?

+1/0
20.7.2015 18:20
Foto

D75a86v59i76d 55K41r97á91s16e98n23s70k18ý 7497520907

Bombardier Dash 8 je překvapivě velice příjemné letadlo - letěl jsem s ním asi 2x nebo 3x, pohodový let, měkké přistávání, aspoň za mne tedy spokojenost :-)

+2/0
20.7.2015 20:28

P53e80t51r 31J76u80r71č75e92k 4759734770

Souhlas, letěl jsem párkrát do Mnichova a docela dobrý.

0/0
20.8.2015 11:23

J56a17r26o57m49i80r 52F81a76r77e20k 4282313677

Priste si vyberte misto hned vedle vrtule. Ten pocit pri nahazovani motoru, kdy vas miji list vrtule a rychlost se zvysuje je k nezaplaceni.

+2/0
20.7.2015 13:45

L32u28k22á48š 62B74l30a69ž69e67k 1720522299937

Na cestě zpátky jsem u ní seděl :-)

0/0
20.7.2015 13:55

P24e82t82r 78F67e29i44g97l 5818653310362

Nechápu jak to myslíte, že těm vrtulím nedůvěřujete...vždyť vrtulová letadla nejsou více nebezpečná...u ATR je to dokonce naopak...to patří opravdu k těm bezpečnějším strojům...

+1/0
20.7.2015 13:47

L95u70k23á75š 70B32l98a18ž58e53k 1630532239977

Já neříkám, že je pro tu obavu nějaký objektivní důvod. Ale když na lety vrtuláčem nejste zvyklý a považujete to v mezistátní letecké dopravě za něco, co patří spíše do 20. století, tak se prostě těmto pocitům neubráníte...

+1/0
20.7.2015 13:56

P57a86v46l58a 84H95r60a58d66i92l93o41v60a 3127331331454

Vrtulac mi nevadi, clovek si to vic vychutna. Je to takove opravdovejsi. ;-D

+1/0
20.7.2015 14:00

J55o27s35e77f 58V55o93s96i49c52k21y 4443697296393

Nejste sam, kdo je vystraseny hned jak uvidi vrtule. Takovych lidi je vetsina! Jsou to ale ty nejuspornejsi a nejspolehlivejsi letadla na kratke trate. Tryskace se na takove trate vylozene nehodi ! Mohlo by se letat jeste lacineji, kdyby lidi nebyli hloupi.

+1/0
20.7.2015 14:23

L64u68k71á56š 61B33l80a34ž75e46k 1140302809397

Uznávám, beru, nic neříkám.

0/0
20.7.2015 14:32

P70a96v84l34a 17H17r35a87d29i97l41o51v61a 3447531491234

"Jsou to ale ty nejuspornejsi a nejspolehlivejsi letadla na kratke trate. "R^

+1/0
20.7.2015 14:43

P95e72t63r 75J91u39r75č71e22k 4749924590

Úplně s vámi nesouhlasím. Dnešní moderní malá proudová letadla typu např. Canadair Regional Jet jsou rychlejší a na sedačku úspornější než ty vrtulové fosilie.

0/0
20.8.2015 11:27

M41i54r34o22s66l77a54v 35Z19i62k22m13u75n48d 7729253194713

Letadlo musí být konstruováno tak, aby i při výpadku jednoho motoru mohlo "nouzově" doletět k nejbližšímu letišti ... Malá letadélka s jedním motorem proto nemohou nad Prahu ...

0/0
20.7.2015 19:24

J46i79ř35í 32H17o56r27á62k 2783660180626

Tak tímto jsem letěl i do Bruselu (přestup do New Yorku) a byl to můj první let ČSA. Nejen, že jsem si říkal, že ČSA jsou české a alespoň budou mít nějaký normální vstup do letadel nikoliv. Autobusem na takovej odlehlej plácek a nazdar. Když jsem viděl ty vrtule myslel jsem, že je to špatný vtip. Jsem terpve začínající cestující (letěl jsem mimo zmíněného letu jen do Londýna wizz aierem) ale jedno Vám zde řeknu:

S ČSA už nikdy více, nedivím se, že krachují.Rv

+1/−1
20.7.2015 13:22

V93i42k42y38r 87B52o16h39u93m65i97l 23S14t43r60a59n98s52k65y 9607628506379

Jistě, to je jediná cesta jak vychovávat ČSA. Na jedné straně ROZUNÝ servis, na straně druhé žádat vždy změnu letu či dopravce, pokud společnost neplní ani základní parametry spoje.

0/0
20.7.2015 13:20

O22t33o 18V47o77d94i13č98k86a 7274567679798

Airbusem do Paříže 1:45 minut? to je nesmysl, tak dlouho let netrvá ani náhodou...

+1/0
20.7.2015 13:06

J70a47k60u29b 18Š79a76f80a81n22d28a 7725957661621

Podle letového řádu ano. Vlastní let bude kratší.

0/0
20.7.2015 13:13

J36a10r56o10m53i14r 30F15a79r15e37k 4432893657

Papirove ano. Vcera jsem to letel s A 320, cisteho casu 1:49.

+1/0
20.7.2015 13:14

D20a95v56i75d 79P88r61o91c46h52á81z73k56a 5394205887733

on je v tom započítaný i čas na rolování po runway, čekačka na start, po příletu dojetí ke gatu, přistavení tunelu (jízda autobusem). Samotný let je kratší.

+3/0
20.7.2015 13:14

D81a37v50i72d 85P69o56m24m75e49r 3429799246792

Ve vzduchu jsme byli přesně 01:17 hod.

0/0
15.8.2015 21:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.