Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Protihlukové království. Místo krajinou jezdí vlaky mezi betonem

Pokud se při cestování vlakem rádi rozhlížíte do krajiny, čím dál častěji uvidíte jen beton. Rozsáhlá modernizace české železnice totiž přináší i výstavbu kilometrů nových protihlukových stěn. Stěny se nelíbí ani železničářům, požadují je však hygienici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I51v71a55n68a 80S20e94l65u51c56k82á 2622281475218

Bydlím víc než 40 let vedle nádraží, kolem nás vedou koleje - není to tak strašné, už jsme zvyklí a rozhodně mi to vadí méně, než obezděný koridor odkud není vidět naše krásná krajina. Také si myslím, že je to přehnané. Určitě to mají horší lidé, kteří mají kousek od domu silnici, dálnici a tam žádné normy neexistují? A souhlasím i s připomínkou, že je to velmi ztížené např. pro záchranáře. Zrovna houká vlak - je to hezké :-)

0/0
26.7.2015 11:38

M22a49r21e32k 13M92a59r77t95i91n 8589614296400

Tak si říkám, jestli na té hygieně berou "všimné" za to, že pokud tam stěna navržena není, tak nedají souhlas. Znám mnohem větší hluk, který ovšem hygiena systémově neřeší. Ať už to jsou stavby nových objektů v obydlené části, hluk z hustých silnic taky nic moc... takže možná by mohli poslanci trochu přemýšlet při schvalování norem, ale to bych asi po nich chtěl moc :-/

+2/0
22.7.2015 21:02

J16a79n 83J39o66r90d43a14n 5221667629

Proc si tam lidi staveji domy, kdyz jim vadi vlak za oknem!?

Uz neni daleko doba, kdy bude presouvat koryta rek, protoze si nekdo usmysli postavit dum pobliz reky, ale ta mu bude vadit!

+4/−1
18.7.2015 14:21

A61n86d14r33e73j 44O39l88e32k46s20a 3295191177131

Proč byly přijaty takové normy. To je správná otázka. Dříve nebyly tyhle stěny povinné. Já mít dům u trati, tak chci na trať vidět.

+1/0
19.7.2015 12:41

J90a93r58o76s31l58a74v 35K45a76d97l32e61c 5561769182371

Je to hnus velebnosti. Jak pro cestovatele, tak pro krajinu i obyvatele.

+6/0
18.7.2015 8:35

V54á69c50l16a54v 53S31v56o29b72o95d92a 5956598739

Kdybych si musel vybrat,jestli bydlet poblíž trati,nebo poblíž dálnice,tak bych dal přednost trati. Vlaky nejezdí v jednom kuse,kdežto ten neustálý hluk od aut by mě brzy dohnal k šílenství.

+10/0
17.7.2015 21:37

J32a63r98o49s54l44a45v 13K86a61d68l56e74c 5211779422551

Nevíte o čem hovoříte. Zajeďte si třeba do Brandýsa nad Orlicí, kde závory padají prakticky každou minutu. Problém je, že nové vlaky by potřebovaly spíše nové trati na které v naší republice není místo.

0/−1
18.7.2015 8:34

P38a82v74e48l 65O95d45r49a36z30i11l 6854779417480

Závory padají každou minutu? Jede tam 1440 vlaků denně? Nebo je to jen ve špičce, nebo přes den, a v noci je to lepší? Protože u dálnice žádný noční klid neexistuje.

+1/0
19.7.2015 12:44

M26i33l10a96n 56C36h63a91l18u66p63a 7544856967563

Možná by pomohlo ukončit uměle vyvolaný a nesmyslný hon na čarodějnice na výstavbě silnic a podívat se na tunelování na dráze. To byly cifry!

I v době hojnosti byla vždy na výstavbě silnic konkurence jak v přípravě tak při stavbě. A co dráhy? SŽDC monopol, SUDOP monopol. Plus zavedení dodavatelé pro výstavbu drah, mezi, které se nikdo jiný z venku už několik desítek let nedostane.

+2/−1
17.7.2015 20:00

J45i51ř40í 50K64o23c84u35r66e66k 6635104275248

Tohle by mohlo být mnohem lepší. Však se o tom v článku píše.

PS: Eisenreich je skvělé jméno pro človíčka, který vymýšlí věci pro Eisenbahn.

http://www.casopisstavebnictvi.cz/UserFiles/Image/02014/0914/steny/protihlukove%20steny%201.jpeg

+1/0
17.7.2015 19:04

J44a26n 18Z30e30m39a50n 8216792844282

Tohle je opravdu vhodné jen pro jednokolejné trati a vzhledem k potřebnému umístění ztěžuje i prohlídky a údržbu.

0/0
18.7.2015 9:41

D74a89n65i81e11l 51D59r52n79e84c 6581559366752

Ta honba za snižováním hluku je neúnosná. V případě železnic opravdu nejsou PHS ve většině případů potřeba. Jak je napsáno, lepší jsou nová vozidla a kvalitní trať.

U silnic jsou někdy PHS fajn, protože brání vniknutí zvěře a chrání před bočním větrem. Nikdy by se ale neměla snižovat rychlost kvůli hluku. Pokud je to možné, měly by se stavět spíše zemní valy.

Celkově by se měly hlukové limity zmírnit pro vnější prostředí zmírnit, nebo můžeme zrušit dopravu. Kromě výměny oken bych ale lidem ještě instaloval klimatizaci, u které by bylo možné mít i pouze ventilační mód. (kdyby se někomu dělalo z klimošky špatně).

+3/0
17.7.2015 15:46

M34a40r97t42i40n 92R36u45z77i73c49k54a 1342648666157

Alespon na ty steny namalujte krajinu, ktera je za nimi...

+2/−1
17.7.2015 15:32

T33o71m54á31š 89K33u28c52h64a25ř 3137561478381

A prosil bych i střídat roční období.;-)

+2/0
17.7.2015 20:47

Z84d70e81n53ě94k 98D52u78b49e91c90k38ý 3217914420568

to je staci osadit LCD panely a nejlepe 4K  ;-D

+1/0
19.7.2015 13:30

M27a93r85t74i60n 85R11u14z85i11c22k54a 1762258886797

Steny jsou defacto hloupost, maji smysl pouze tam kde je souvisly provoz napr. nakladnich vlaku a staci mnohem nizsi... dulezita je opravdu modernizace trati, hluk je pak nizky a prijatelny... mnohem vetsi problem je souvisly hluk ze silnic, tzv. "sum"... a zde se treba staveji i jednodussi steny drevene nebo pouze pas zelene (kere, zivy plot) a nebo vubec.

S clankem se da souhlasit, jen dodam, ze nase legislativa prevzala evropskou, ktera pouze DOPORUCUJE a my to aplikujeme jako POVINNE.

Steny nejen, ze neumoznuji vyhled z vlaku do krajiny, ale i obyvatele, kteri u trati bydli tak pak koukaji do zdi, zviratum brani v pohybu pres koleje a uniku z koleji, zachranarum brani v pristupu k vlaku, ...

A to nemluvime o cenach a casu, ktery stavba steny zabere...

Pokud mozno, jsem i za cenu dalsich nakladu pro jejich odstraneni nebo nahrazeni jednodusim resenim...

+4/0
17.7.2015 15:13

M97a49r87t78i72n 80V69e67j61m54o32l62a 1403601223368

Měli by to zaplatit ti, kteří si na hluk stěžují...

Strejda si koupil pozemek u tratě protože byl levnější. Hluk mu prostě nevadil. Ložnici si postavil na druhou stranu domu. Ani když sem tam jezdil na prázdniny tak mi to nevadilo a zvykl jsem si za 2 dny. A to dřív mu tahali kolem domu vlaky plný tanků do SSSR a cementu. Dneska provoz prakticky žádný a smutně kouká z okna, na pomalu chátrající trať kde projede 20 vlaků za den. A teď mu tam ještě staví stěnu takže přijde o výhled a sluníčko. Je nasranej jak mraky.

Nevím proč by se tak nemohli zařídit lidé i dnes? Prostě pozemky u trati mají nějaké parametry (včetně hluku). Tyto se promítnou do ceny. Máš levnější pozemek? Vadí Ti hluk? Zaplať si stěnu, kup si lepší okna, ale nechtěj prachy po lidech, kteří jsou prozíraví a koupili si dům/byt/pozemek dál od trati (za vyšší peníze).

Je to stejné jako si postavit dům v povodňovém pásmu, nebo u letiště. Všude to má své klady a zápory..

+17/−3
17.7.2015 12:38

A20n18d96r19e70j 72O77l97e68k76s66a 3935851967111

To je ale guláš. Zelí s marmeládou, kečup a rozinky.

+3/−1
17.7.2015 13:09

A34n12d21r40e71j 14O62l82e46k33s28a 3225161637471

Máme snad nějakou legislativu, ne? Jestliže někdo generuje hluk nad zákonným limitem, tak podle Vás by měl ten, kdo si stěžuje, platit? 8-o

Historka se strejdou je dojemná, ale nic nedokládá. Jen prosluněné dětské vzpomínky.

Stavební povolení na bytový dům má přísná pravidla. Pokud by projekt neměl splňovat normy - nedostanete ho. V naprosté většině případů, kdy si bydlící stěžují na hluk, jde o místní změnu podmínek.

+1/−1
17.7.2015 13:20

P73e35t87r84a 44N68o27v79á18k35o70v88á 7198956234758

To jo, ale kéž by ty stěny dělali průhledný, aby bylo vidět aspoň něco. Navíc za chvíli nepůjde nikde projít holou nohou, když budou všude nějaké ploty a stěny, aby se zamezilo kde čemu.

+1/−2
17.7.2015 14:12

D80a64v53i97d 59P28e29c50a 1315574351606

Martine, souhlasím. Ale co by dělali ti stěžovatelé, co jinak nemají co dělat?

+1/−1
17.7.2015 13:44

J44a30n 12J41o15r11d62a42n 5161327129

Vsak ono to nebude dlouho trvat a budou se umele presouvat koryta rek, stavet steny kolem letist apod.

Proste nase bananova republika

0/0
18.7.2015 14:23

K15a10r24e52l 86M32a57r47e57k 5625652873552

tak pro lidi bydlící kousek od tratě je to určitě zlepšení. Větší výhoda než výhoda pro cestující kdyby měli výhled. Každopádně mohli zvolit jednostranně průhledné sklo/plast, aby bylo z vlaku vidět a lidi kolem tratě by to nerušilo.Ale to by asi bylo dražší než beton...

+1/−1
17.7.2015 12:24

M47a63r86t43i65n 93V66e74j98m53o87l92a 1813701793118

Při ceně 17 milionů za kilometr, by to mohlo být pozlacený...

+2/0
17.7.2015 12:42

F20i90l37i25p 24S49i16r14o47t38e36k 9142129182771

V článku ještě chybí jeden zásadní bod, a sice že v případě nehody se záhranáři přes ta betonová monstra ke zraněným včas nedostanou.

+4/−2
17.7.2015 11:55

J42o56s35e66f 46H75á98j50e37k 6458400109702

... to je hloupust, protihlukovky mají nouzové východy...

0/−1
17.7.2015 17:22

M64i92r50o86s67l55a51v 74Z60i40k90m96u56n81d 7949373664613

A jak daleko od sebe ... v případě nějaké mimořádnosti je vhodné, aby cestující mohli co nejrychleji utéci, což jim protihlukovky nedovolí ..

Zdrojem hluku je pojezd (tedy podvozek), průměr kol není větší než 1 metr, takže stačí protihlukovka vysoká jeden metr a nikoli 6 metrů jejíž vrchol je i nad úrovní nosného lana TV ...

0/0
17.7.2015 19:37

J72a90n 75M55a46c55h 3133427352210

Chtěl bych připomenout, že v Táboře se hasiči pokusili touto stěnou prořezat.... po hodině to vzdali... :D

0/0
17.7.2015 11:46

Ř49e98h78o83ř 49K45r49á54l87í49č46e56k 5667131819258

A cestování vlakem pomalu ztratí své romantické kouzlo v hezkých výhledech do krajinek, měst a vesniček apod.;-( Snad si aspoň lokálky (pokud je nezruší) toto kouzlo udrží. Jestli si pak vybrat mezi cestou vlakem permanentně v tunelu nebo autem po Dé Jedničce, tak asi jasně zvítězí dálnice, poněvadž z ni alespoň nějaký výhled bude. Pak ať si ČD nestěžují na úbytek cestujících. Pokud volím vlak jako způsob dopravy, tak je to také kvůli požitku z jízdy (nemusím řídit, cestou si prohlédnu okolí apod.), ale jet ve vagónu, kde po většinu cesty z okna vidím jen nějakou hnusnou zeď, tak to za požitek z cestování vlakem nepovažuji :-/. Z podobných důvodů už nejezdím autobusy ČSAD Vsetín, poněvadž všechny spoje kterými jsem jezdíval, byli polepené reklamami a dívat se z okna bylo jako dívat se přes cedník ;-O.

+10/−2
17.7.2015 11:12

R44a68d89e92k 14J22a69n83a67t19a 9935196554932

"Pak ať si ČD nestěžují na úbytek cestujících"

ČD cestujících příbývá už několikátým rokem (tj. typický cetsující ocení více přece jen se postupně zkracující doby jízdy a modernizaci vozového parku, neý výhled z okna).

Kromě toho, ČD mají se stylem rekonstrukce tratí společného zhruba tolik, co autobusová firma se stylem rekonstrukce dálnice.

+9/0
17.7.2015 11:14

Ř82e35h29o40ř 34K60r60á16l57í20č42e49k 5497271249258

Tak to já jsem asi netypický cestující, poněvadž je pro mě je odpočinek a požitek z cesty důležitým faktorem :-). Ono dobou jízdy ČD v mém případě ani nemohou konkurovat autu (autem jsem v práci za necelou hodinu, vlakem za více než dvě hodiny včetně přestupu).

ČD samozřejmě neprovádí rekonstrukce tratí, to dělá SŽDC, ale ČD jsou hlavním uživatel tratí, takže by do toho mluvit mohli. Kdežto nějaká jedna autobusová firma není dominantním uživatelem dálnice ;-).

+3/−1
17.7.2015 11:49

R34a71d72e30k 20J44a51n42a17t37a 9385946254402

"takže by do toho mluvit mohli."

Nemohli, nemají vůbec žádné možnosti do toho mluvit. Viz ten příklad s autobusy. Jsou jen dopravce, navíc většinu výkonu si u nich objednává státní správa.

Takže to už spíše to ministerstvo dopravy nebo kraje - a ti se skutečně vyjadřují. Před opravou lokální trati se SŽDC například docela zajímá, zda na ní kraj hodlá stabilně objednávat dopravu.

+2/0
17.7.2015 12:49

M51i40c97h92a65e21l36a 36L77h30o64t37s21k79á 2599636728527

kvůli víkendovému výletníkovi se železnice nemodernizuje, to máte pravduX-) To je jako bych řešila opravy na D1. když po ní jedu jednou do roka. Železnici živí zejména dojíždějící, ne toliko požitkáři ;-D

+1/0
17.7.2015 12:23

A68n51d84r31e45j 34O82l48e82k86s32a 3965321657891

A ti denní dojížděči preferují výhled do zdi - to je jasné.

0/−1
17.7.2015 13:10
Foto

M27i67l12a50n 55S60o13u88š97e92k 9526657811322

Mimochodem, vývoj vlaků na magnetickém polštáři usnul? Za posledních pár roků se o tom přestalo psát a mluvit... Zřejmě peníze? nebo technické řešení? Nevíte někdo?

0/−1
17.7.2015 10:46

V70l81a52s63t84i35m73i55l 29S93v73o19b26o37d48a 7133808975984

To je high-tech technologie, na její uvedení do praxe je potřeba pořádný kapitalismus, ne socialismus EU. Usínat toho bude časem v tomhle systému stále víc.

+1/0
17.7.2015 11:03

P47a93v21e57l 22S26l90a65d61o85v37n92í68k 6117263227156

Do této technologie by se mohli ale pustit pouze právě socialisti. Kapitalista totiž logicky usoudí, že by se mu investice nikdy nevrátila a začne přemýšlet o nasazení koňských povozů s žebřiňáky.;-)

+2/−3
17.7.2015 11:36

V78l42a46s39t26i70m48i17l 76S46v43o74b49o93d22a 7543668445384

Co Vám na to mám říci :-). Jako vtip je to dobrý, ale jestli jste to nemyslel jako vtip, pak je to úplná blbost :-).

+3/0
17.7.2015 13:01

B58l34a40h47o92m69í22r 68S90k11o15u18p10ý 8257430338481

Jako třeba, že jediná "komerční" mag-lev trať je v Pekingu??? Její délka je pouhých 30 km a stála 1,2 miliardy dolarů?? BUDÍČEK!!!

+1/0
17.7.2015 13:48

M60a68r30t32i72n 49R45u78z57i89c21k91a 1252488126657

Maglev se myslim pouziva pro oznaceni japonske technologie vlaku, v cine je technologie nemecka... nicmene dnes uz je to asi jedno.

Bohuzel je to dost draha zalezitost a v cine je v provozu pouze jedina trat, ostatni se staveji klasicke, ona take trat musi byt presna a musi se pocitat i s vyrovnavanim teplotnich deformaci ci poklesu casti mag. drahy. Japonsko ma v planu take prvni trat z Tokia do Osaky. Obe zeme maji ale take vyrazne vysokou hustotu obyvatel.

+1/0
17.7.2015 15:26
Foto

O86n62d79r48a 93L52á69s13k12a 4572162719375

Metro V.A je dlouhe jen neco pres 6km a stalo temer miliardu dolaru, takze ten maglev zase tak drahy nebude :-)

+1/0
17.7.2015 20:06

L42u59b16a 70O73b92u96c23h15o85v84á 9935675453787

Maglev je v Šanghaji, z letiště do centra. Ale v Číně mají nově vybudované páteřní linky mezi metropolemi, které si to fičí cca 300 km/h. Což u nás nebude ani za sto let.

0/0
25.7.2015 15:50

J10a76n 75S62a13l51o23m61o62n 4839530171985

Nuestrnul, jen je to v našich podmínkách absolutně neufinancovatelná záležitost. Ony ty maglevy jezdí třeba v číně a uvažuje se s nima v japonsku, ale pro evropu je to značně obtížné je zavést.

+2/0
17.7.2015 11:05

M26a30r25t42i73n 51V24e40j15m30o51l54a 1143511803758

V Číně je jich v provozu už spousta. Přes 1000 km. Staví se usilovně další.

Bohužel zde v skomírající socialistické a zadlužené Evropě už holt vyspělému světu nestačíme ani omylem.

0/−2
17.7.2015 12:44

M94a53r36t16i89n 13K35a81r52á68s84e29k 9968533858298

urcite maji v Cine pres 1000km trati pro Maglev? ZAtim tam stavi ve velkem klasicke VRT, ale o maglevu jsme neslysel mimo shanghai.

+2/0
17.7.2015 12:52

M84a97r95t84i70n 51V30e26j31m48o94l55a 1333171973108

Upřímně řečeno to přesně nevím. Ale pokud vím, nějaká menší část je přímo magalev co stavil SIEMENS a další tratě, ale také magnetické si už staví číňani sami.

0/0
17.7.2015 13:20

M41a84r66t40i26n 10K19a23r93á42s89e14k 9658943428608

No siemens stavel tu jednu trat v shaghai, ale pak hlavne taky siemens rozjizdel stavbu tech VRT, ktere si ted stavi uz sami se siemensackou technologii. Ale porad jsou to rychlovlaky na kolejich.....

0/0
17.7.2015 13:21

M43a31r69t16i54n 94R15u53z32i19c84k50a 1172788576457

Cina a vyspely svet? ;-D

Cina je bohata, muze si leccos dovolit, ale vyspela??? To ani nahodou...

0/0
17.7.2015 15:17
Foto

J69a84r86o21m85í55r 12H83l87u82b90e37k 2616250604351

Jak to ti Švýcaři dělají? Kolem Bodamského jezera vede trať, mezi domy a žádné stěny. Říkal jsem si, to musí být pro ty lidi peklo. Jenže pak jel vlak a světe div se, nebyl skoro slyšet.

+13/0
17.7.2015 10:46

J15a43n 21S12a47l91o54m45o79n 4239170171255

Vždyť to říká i ten železničář. Moderní vozidla a pravidlelná údržba tratě a ty zdi nebudou ani potřeba :-). On i dneska takový Regioshark není o nic víc hlučnější než normální autobus :-).

+3/0
17.7.2015 11:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.