Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Protihlukové království. Místo krajinou jezdí vlaky mezi betonem

Pokud se při cestování vlakem rádi rozhlížíte do krajiny, čím dál častěji uvidíte jen beton. Rozsáhlá modernizace české železnice totiž přináší i výstavbu kilometrů nových protihlukových stěn. Stěny se nelíbí ani železničářům, požadují je však hygienici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I39v11a63n22a 36S56e93l25u36c38k61á 2782231155368

Bydlím víc než 40 let vedle nádraží, kolem nás vedou koleje - není to tak strašné, už jsme zvyklí a rozhodně mi to vadí méně, než obezděný koridor odkud není vidět naše krásná krajina. Také si myslím, že je to přehnané. Určitě to mají horší lidé, kteří mají kousek od domu silnici, dálnici a tam žádné normy neexistují? A souhlasím i s připomínkou, že je to velmi ztížené např. pro záchranáře. Zrovna houká vlak - je to hezké :-)

0/0
26.7.2015 11:38

M50a40r19e33k 41M25a54r56t80i91n 8589414766330

Tak si říkám, jestli na té hygieně berou "všimné" za to, že pokud tam stěna navržena není, tak nedají souhlas. Znám mnohem větší hluk, který ovšem hygiena systémově neřeší. Ať už to jsou stavby nových objektů v obydlené části, hluk z hustých silnic taky nic moc... takže možná by mohli poslanci trochu přemýšlet při schvalování norem, ale to bych asi po nich chtěl moc :-/

+2/0
22.7.2015 21:02

J44a54n 21J71o58r31d85a54n 5101257149

Proc si tam lidi staveji domy, kdyz jim vadi vlak za oknem!?

Uz neni daleko doba, kdy bude presouvat koryta rek, protoze si nekdo usmysli postavit dum pobliz reky, ale ta mu bude vadit!

+4/−1
18.7.2015 14:21

A58n49d31r61e10j 65O46l33e66k86s77a 3515521507911

Proč byly přijaty takové normy. To je správná otázka. Dříve nebyly tyhle stěny povinné. Já mít dům u trati, tak chci na trať vidět.

+1/0
19.7.2015 12:41

J83a53r82o29s77l24a27v 90K91a83d49l17e64c 5821499952391

Je to hnus velebnosti. Jak pro cestovatele, tak pro krajinu i obyvatele.

+6/0
18.7.2015 8:35

V93á28c81l75a33v 94S80v36o22b18o19d46a 5656128689

Kdybych si musel vybrat,jestli bydlet poblíž trati,nebo poblíž dálnice,tak bych dal přednost trati. Vlaky nejezdí v jednom kuse,kdežto ten neustálý hluk od aut by mě brzy dohnal k šílenství.

+10/0
17.7.2015 21:37

J31a65r46o42s71l80a47v 88K40a57d39l76e59c 5571809492261

Nevíte o čem hovoříte. Zajeďte si třeba do Brandýsa nad Orlicí, kde závory padají prakticky každou minutu. Problém je, že nové vlaky by potřebovaly spíše nové trati na které v naší republice není místo.

0/−1
18.7.2015 8:34

P90a48v57e33l 67O26d60r58a11z92i64l 6164179547350

Závory padají každou minutu? Jede tam 1440 vlaků denně? Nebo je to jen ve špičce, nebo přes den, a v noci je to lepší? Protože u dálnice žádný noční klid neexistuje.

+1/0
19.7.2015 12:44

M81i80l84a97n 45C17h33a58l56u39p51a 7274936277303

Možná by pomohlo ukončit uměle vyvolaný a nesmyslný hon na čarodějnice na výstavbě silnic a podívat se na tunelování na dráze. To byly cifry!

I v době hojnosti byla vždy na výstavbě silnic konkurence jak v přípravě tak při stavbě. A co dráhy? SŽDC monopol, SUDOP monopol. Plus zavedení dodavatelé pro výstavbu drah, mezi, které se nikdo jiný z venku už několik desítek let nedostane.

+2/−1
17.7.2015 20:00

J77i40ř68í 91K54o27c54u44r63e49k 6855824695868

Tohle by mohlo být mnohem lepší. Však se o tom v článku píše.

PS: Eisenreich je skvělé jméno pro človíčka, který vymýšlí věci pro Eisenbahn.

www.casopisstavebnictvi.cz

+1/0
17.7.2015 19:04

J81a82n 33Z12e13m94a77n 8726822134192

Tohle je opravdu vhodné jen pro jednokolejné trati a vzhledem k potřebnému umístění ztěžuje i prohlídky a údržbu.

0/0
18.7.2015 9:41

D66a88n11i93e26l 97D66r41n80e25c 6331479246102

Ta honba za snižováním hluku je neúnosná. V případě železnic opravdu nejsou PHS ve většině případů potřeba. Jak je napsáno, lepší jsou nová vozidla a kvalitní trať.

U silnic jsou někdy PHS fajn, protože brání vniknutí zvěře a chrání před bočním větrem. Nikdy by se ale neměla snižovat rychlost kvůli hluku. Pokud je to možné, měly by se stavět spíše zemní valy.

Celkově by se měly hlukové limity zmírnit pro vnější prostředí zmírnit, nebo můžeme zrušit dopravu. Kromě výměny oken bych ale lidem ještě instaloval klimatizaci, u které by bylo možné mít i pouze ventilační mód. (kdyby se někomu dělalo z klimošky špatně).

+3/0
17.7.2015 15:46

M18a37r46t31i58n 59R33u63z71i73c56k27a 1252898316527

Alespon na ty steny namalujte krajinu, ktera je za nimi...

+2/−1
17.7.2015 15:32

T15o57m64á82š 87K38u53c50h47a50ř 3287511888701

A prosil bych i střídat roční období.;-)

+2/0
17.7.2015 20:47

Z57d45e18n12ě94k 67D41u50b33e52c84k13ý 3267364460978

to je staci osadit LCD panely a nejlepe 4K  ;-D

+1/0
19.7.2015 13:30

M82a75r19t37i20n 75R81u41z22i79c82k95a 1822188416817

Steny jsou defacto hloupost, maji smysl pouze tam kde je souvisly provoz napr. nakladnich vlaku a staci mnohem nizsi... dulezita je opravdu modernizace trati, hluk je pak nizky a prijatelny... mnohem vetsi problem je souvisly hluk ze silnic, tzv. "sum"... a zde se treba staveji i jednodussi steny drevene nebo pouze pas zelene (kere, zivy plot) a nebo vubec.

S clankem se da souhlasit, jen dodam, ze nase legislativa prevzala evropskou, ktera pouze DOPORUCUJE a my to aplikujeme jako POVINNE.

Steny nejen, ze neumoznuji vyhled z vlaku do krajiny, ale i obyvatele, kteri u trati bydli tak pak koukaji do zdi, zviratum brani v pohybu pres koleje a uniku z koleji, zachranarum brani v pristupu k vlaku, ...

A to nemluvime o cenach a casu, ktery stavba steny zabere...

Pokud mozno, jsem i za cenu dalsich nakladu pro jejich odstraneni nebo nahrazeni jednodusim resenim...

+4/0
17.7.2015 15:13

M74a10r26t21i18n 23V94e63j20m63o34l22a 1963831213268

Měli by to zaplatit ti, kteří si na hluk stěžují...

Strejda si koupil pozemek u tratě protože byl levnější. Hluk mu prostě nevadil. Ložnici si postavil na druhou stranu domu. Ani když sem tam jezdil na prázdniny tak mi to nevadilo a zvykl jsem si za 2 dny. A to dřív mu tahali kolem domu vlaky plný tanků do SSSR a cementu. Dneska provoz prakticky žádný a smutně kouká z okna, na pomalu chátrající trať kde projede 20 vlaků za den. A teď mu tam ještě staví stěnu takže přijde o výhled a sluníčko. Je nasranej jak mraky.

Nevím proč by se tak nemohli zařídit lidé i dnes? Prostě pozemky u trati mají nějaké parametry (včetně hluku). Tyto se promítnou do ceny. Máš levnější pozemek? Vadí Ti hluk? Zaplať si stěnu, kup si lepší okna, ale nechtěj prachy po lidech, kteří jsou prozíraví a koupili si dům/byt/pozemek dál od trati (za vyšší peníze).

Je to stejné jako si postavit dům v povodňovém pásmu, nebo u letiště. Všude to má své klady a zápory..

+17/−3
17.7.2015 12:38

A13n48d67r51e42j 60O60l81e62k76s89a 3245831447671

To je ale guláš. Zelí s marmeládou, kečup a rozinky.

+3/−1
17.7.2015 13:09

A25n21d12r37e26j 20O35l88e68k80s54a 3265561517681

Máme snad nějakou legislativu, ne? Jestliže někdo generuje hluk nad zákonným limitem, tak podle Vás by měl ten, kdo si stěžuje, platit? 8-o

Historka se strejdou je dojemná, ale nic nedokládá. Jen prosluněné dětské vzpomínky.

Stavební povolení na bytový dům má přísná pravidla. Pokud by projekt neměl splňovat normy - nedostanete ho. V naprosté většině případů, kdy si bydlící stěžují na hluk, jde o místní změnu podmínek.

+1/−1
17.7.2015 13:20

P43e37t67r65a 92N44o49v88á49k23o49v43á 7578416334798

To jo, ale kéž by ty stěny dělali průhledný, aby bylo vidět aspoň něco. Navíc za chvíli nepůjde nikde projít holou nohou, když budou všude nějaké ploty a stěny, aby se zamezilo kde čemu.

+1/−2
17.7.2015 14:12

D78a75v95i18d 10P93e56c93a 1165764591976

Martine, souhlasím. Ale co by dělali ti stěžovatelé, co jinak nemají co dělat?

+1/−1
17.7.2015 13:44

J70a86n 43J14o40r93d42a61n 5561277519

Vsak ono to nebude dlouho trvat a budou se umele presouvat koryta rek, stavet steny kolem letist apod.

Proste nase bananova republika

0/0
18.7.2015 14:23

K33a74r32e62l 24M76a75r77e56k 5455102743502

tak pro lidi bydlící kousek od tratě je to určitě zlepšení. Větší výhoda než výhoda pro cestující kdyby měli výhled. Každopádně mohli zvolit jednostranně průhledné sklo/plast, aby bylo z vlaku vidět a lidi kolem tratě by to nerušilo.Ale to by asi bylo dražší než beton...

+1/−1
17.7.2015 12:24

M60a42r68t48i80n 72V59e25j83m51o27l61a 1793441133638

Při ceně 17 milionů za kilometr, by to mohlo být pozlacený...

+2/0
17.7.2015 12:42

F98i70l33i61p 33S72i43r77o41t41e27k 9392979122611

V článku ještě chybí jeden zásadní bod, a sice že v případě nehody se záhranáři přes ta betonová monstra ke zraněným včas nedostanou.

+4/−2
17.7.2015 11:55

J70o21s91e52f 97H34á92j80e82k 6678350489332

... to je hloupust, protihlukovky mají nouzové východy...

0/−1
17.7.2015 17:22

M15i10r44o41s72l24a57v 74Z75i23k27m87u97n89d 7179483554293

A jak daleko od sebe ... v případě nějaké mimořádnosti je vhodné, aby cestující mohli co nejrychleji utéci, což jim protihlukovky nedovolí ..

Zdrojem hluku je pojezd (tedy podvozek), průměr kol není větší než 1 metr, takže stačí protihlukovka vysoká jeden metr a nikoli 6 metrů jejíž vrchol je i nad úrovní nosného lana TV ...

0/0
17.7.2015 19:37

J81a88n 55M50a86c90h 3153387152880

Chtěl bych připomenout, že v Táboře se hasiči pokusili touto stěnou prořezat.... po hodině to vzdali... :D

0/0
17.7.2015 11:46

Ř50e92h96o33ř 19K72r40á96l85í66č83e53k 5867931969748

A cestování vlakem pomalu ztratí své romantické kouzlo v hezkých výhledech do krajinek, měst a vesniček apod.;-( Snad si aspoň lokálky (pokud je nezruší) toto kouzlo udrží. Jestli si pak vybrat mezi cestou vlakem permanentně v tunelu nebo autem po Dé Jedničce, tak asi jasně zvítězí dálnice, poněvadž z ni alespoň nějaký výhled bude. Pak ať si ČD nestěžují na úbytek cestujících. Pokud volím vlak jako způsob dopravy, tak je to také kvůli požitku z jízdy (nemusím řídit, cestou si prohlédnu okolí apod.), ale jet ve vagónu, kde po většinu cesty z okna vidím jen nějakou hnusnou zeď, tak to za požitek z cestování vlakem nepovažuji :-/. Z podobných důvodů už nejezdím autobusy ČSAD Vsetín, poněvadž všechny spoje kterými jsem jezdíval, byli polepené reklamami a dívat se z okna bylo jako dívat se přes cedník ;-O.

+10/−2
17.7.2015 11:12

R64a98d43e84k 42J37a47n19a66t44a 9585596574492

"Pak ať si ČD nestěžují na úbytek cestujících"

ČD cestujících příbývá už několikátým rokem (tj. typický cetsující ocení více přece jen se postupně zkracující doby jízdy a modernizaci vozového parku, neý výhled z okna).

Kromě toho, ČD mají se stylem rekonstrukce tratí společného zhruba tolik, co autobusová firma se stylem rekonstrukce dálnice.

+9/0
17.7.2015 11:14

Ř67e84h51o84ř 35K30r29á63l88í27č76e50k 5687621429378

Tak to já jsem asi netypický cestující, poněvadž je pro mě je odpočinek a požitek z cesty důležitým faktorem :-). Ono dobou jízdy ČD v mém případě ani nemohou konkurovat autu (autem jsem v práci za necelou hodinu, vlakem za více než dvě hodiny včetně přestupu).

ČD samozřejmě neprovádí rekonstrukce tratí, to dělá SŽDC, ale ČD jsou hlavním uživatel tratí, takže by do toho mluvit mohli. Kdežto nějaká jedna autobusová firma není dominantním uživatelem dálnice ;-).

+3/−1
17.7.2015 11:49

R11a60d52e21k 36J15a93n30a56t22a 9555876664742

"takže by do toho mluvit mohli."

Nemohli, nemají vůbec žádné možnosti do toho mluvit. Viz ten příklad s autobusy. Jsou jen dopravce, navíc většinu výkonu si u nich objednává státní správa.

Takže to už spíše to ministerstvo dopravy nebo kraje - a ti se skutečně vyjadřují. Před opravou lokální trati se SŽDC například docela zajímá, zda na ní kraj hodlá stabilně objednávat dopravu.

+2/0
17.7.2015 12:49

M24i80c49h45a97e97l12a 12L68h76o54t11s20k26á 2189906678837

kvůli víkendovému výletníkovi se železnice nemodernizuje, to máte pravduX-) To je jako bych řešila opravy na D1. když po ní jedu jednou do roka. Železnici živí zejména dojíždějící, ne toliko požitkáři ;-D

+1/0
17.7.2015 12:23

A76n38d43r96e17j 45O23l61e90k31s38a 3225731417951

A ti denní dojížděči preferují výhled do zdi - to je jasné.

0/−1
17.7.2015 13:10
Foto

M23i13l94a11n 33S63o43u35š98e91k 9746667341942

Mimochodem, vývoj vlaků na magnetickém polštáři usnul? Za posledních pár roků se o tom přestalo psát a mluvit... Zřejmě peníze? nebo technické řešení? Nevíte někdo?

0/−1
17.7.2015 10:46

V76l21a64s54t70i21m38i41l 26S73v14o32b46o17d79a 7723558125224

To je high-tech technologie, na její uvedení do praxe je potřeba pořádný kapitalismus, ne socialismus EU. Usínat toho bude časem v tomhle systému stále víc.

+1/0
17.7.2015 11:03

P14a95v23e22l 89S44l30a42d13o43v15n41í78k 6877663237206

Do této technologie by se mohli ale pustit pouze právě socialisti. Kapitalista totiž logicky usoudí, že by se mu investice nikdy nevrátila a začne přemýšlet o nasazení koňských povozů s žebřiňáky.;-)

+2/−3
17.7.2015 11:36

V72l66a13s30t67i81m85i31l 95S10v27o35b54o35d45a 7723538305974

Co Vám na to mám říci :-). Jako vtip je to dobrý, ale jestli jste to nemyslel jako vtip, pak je to úplná blbost :-).

+3/0
17.7.2015 13:01

B63l97a73h20o49m77í34r 96S21k41o35u43p78ý 8927690988871

Jako třeba, že jediná "komerční" mag-lev trať je v Pekingu??? Její délka je pouhých 30 km a stála 1,2 miliardy dolarů?? BUDÍČEK!!!

+1/0
17.7.2015 13:48

M98a91r46t23i36n 89R92u43z12i16c57k18a 1682688346677

Maglev se myslim pouziva pro oznaceni japonske technologie vlaku, v cine je technologie nemecka... nicmene dnes uz je to asi jedno.

Bohuzel je to dost draha zalezitost a v cine je v provozu pouze jedina trat, ostatni se staveji klasicke, ona take trat musi byt presna a musi se pocitat i s vyrovnavanim teplotnich deformaci ci poklesu casti mag. drahy. Japonsko ma v planu take prvni trat z Tokia do Osaky. Obe zeme maji ale take vyrazne vysokou hustotu obyvatel.

+1/0
17.7.2015 15:26

O67n59d21r97a 56L62á51s43k84a 4742882709655

Metro V.A je dlouhe jen neco pres 6km a stalo temer miliardu dolaru, takze ten maglev zase tak drahy nebude :-)

+1/0
17.7.2015 20:06

L47u42b84a 35O56b72u60c83h84o36v17á 9805765473707

Maglev je v Šanghaji, z letiště do centra. Ale v Číně mají nově vybudované páteřní linky mezi metropolemi, které si to fičí cca 300 km/h. Což u nás nebude ani za sto let.

0/0
25.7.2015 15:50

J75a88n 51S72a10l75o20m43o57n 4119410451495

Nuestrnul, jen je to v našich podmínkách absolutně neufinancovatelná záležitost. Ony ty maglevy jezdí třeba v číně a uvažuje se s nima v japonsku, ale pro evropu je to značně obtížné je zavést.

+2/0
17.7.2015 11:05

M12a38r60t10i32n 76V64e73j72m81o22l94a 1723831823328

V Číně je jich v provozu už spousta. Přes 1000 km. Staví se usilovně další.

Bohužel zde v skomírající socialistické a zadlužené Evropě už holt vyspělému světu nestačíme ani omylem.

0/−2
17.7.2015 12:44

M13a27r79t25i80n 66K95a33r26á70s89e36k 9978363348258

urcite maji v Cine pres 1000km trati pro Maglev? ZAtim tam stavi ve velkem klasicke VRT, ale o maglevu jsme neslysel mimo shanghai.

+2/0
17.7.2015 12:52

M37a21r80t55i75n 16V57e98j81m96o13l16a 1383771363918

Upřímně řečeno to přesně nevím. Ale pokud vím, nějaká menší část je přímo magalev co stavil SIEMENS a další tratě, ale také magnetické si už staví číňani sami.

0/0
17.7.2015 13:20

M37a21r54t82i61n 30K68a45r41á36s83e61k 9868373758458

No siemens stavel tu jednu trat v shaghai, ale pak hlavne taky siemens rozjizdel stavbu tech VRT, ktere si ted stavi uz sami se siemensackou technologii. Ale porad jsou to rychlovlaky na kolejich.....

0/0
17.7.2015 13:21

M56a96r66t61i13n 36R55u95z68i79c42k83a 1622898946477

Cina a vyspely svet? ;-D

Cina je bohata, muze si leccos dovolit, ale vyspela??? To ani nahodou...

0/0
17.7.2015 15:17
Foto

J43a96r98o85m80í51r 63H17l51u44b24e48k 2326950224541

Jak to ti Švýcaři dělají? Kolem Bodamského jezera vede trať, mezi domy a žádné stěny. Říkal jsem si, to musí být pro ty lidi peklo. Jenže pak jel vlak a světe div se, nebyl skoro slyšet.

+13/0
17.7.2015 10:46

J30a66n 58S41a20l74o88m10o64n 4579230801865

Vždyť to říká i ten železničář. Moderní vozidla a pravidlelná údržba tratě a ty zdi nebudou ani potřeba :-). On i dneska takový Regioshark není o nic víc hlučnější než normální autobus :-).

+3/0
17.7.2015 11:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.