Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Protihlukové království. Místo krajinou jezdí vlaky mezi betonem

Pokud se při cestování vlakem rádi rozhlížíte do krajiny, čím dál častěji uvidíte jen beton. Rozsáhlá modernizace české železnice totiž přináší i výstavbu kilometrů nových protihlukových stěn. Stěny se nelíbí ani železničářům, požadují je však hygienici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I78v98a51n71a 11S45e81l10u34c17k19á 2982111655588

Bydlím víc než 40 let vedle nádraží, kolem nás vedou koleje - není to tak strašné, už jsme zvyklí a rozhodně mi to vadí méně, než obezděný koridor odkud není vidět naše krásná krajina. Také si myslím, že je to přehnané. Určitě to mají horší lidé, kteří mají kousek od domu silnici, dálnici a tam žádné normy neexistují? A souhlasím i s připomínkou, že je to velmi ztížené např. pro záchranáře. Zrovna houká vlak - je to hezké :-)

0/0
26.7.2015 11:38

M72a79r74e98k 32M26a13r71t25i28n 8479514166310

Tak si říkám, jestli na té hygieně berou "všimné" za to, že pokud tam stěna navržena není, tak nedají souhlas. Znám mnohem větší hluk, který ovšem hygiena systémově neřeší. Ať už to jsou stavby nových objektů v obydlené části, hluk z hustých silnic taky nic moc... takže možná by mohli poslanci trochu přemýšlet při schvalování norem, ale to bych asi po nich chtěl moc :-/

+2/0
22.7.2015 21:02

J64a15n 40J59o52r56d42a11n 5591237169

Proc si tam lidi staveji domy, kdyz jim vadi vlak za oknem!?

Uz neni daleko doba, kdy bude presouvat koryta rek, protoze si nekdo usmysli postavit dum pobliz reky, ale ta mu bude vadit!

+4/−1
18.7.2015 14:21

A84n54d25r45e55j 41O71l36e67k72s12a 3155971887841

Proč byly přijaty takové normy. To je správná otázka. Dříve nebyly tyhle stěny povinné. Já mít dům u trati, tak chci na trať vidět.

+1/0
19.7.2015 12:41

J75a36r35o53s63l92a74v 78K69a12d78l48e57c 5191259712291

Je to hnus velebnosti. Jak pro cestovatele, tak pro krajinu i obyvatele.

+6/0
18.7.2015 8:35

V60á91c47l71a86v 35S69v85o74b24o47d57a 5616988429

Kdybych si musel vybrat,jestli bydlet poblíž trati,nebo poblíž dálnice,tak bych dal přednost trati. Vlaky nejezdí v jednom kuse,kdežto ten neustálý hluk od aut by mě brzy dohnal k šílenství.

+10/0
17.7.2015 21:37

J70a66r80o16s74l16a58v 23K19a74d55l43e75c 5921239272521

Nevíte o čem hovoříte. Zajeďte si třeba do Brandýsa nad Orlicí, kde závory padají prakticky každou minutu. Problém je, že nové vlaky by potřebovaly spíše nové trati na které v naší republice není místo.

0/−1
18.7.2015 8:34

P11a81v53e15l 51O22d87r10a65z67i87l 6774379307170

Závory padají každou minutu? Jede tam 1440 vlaků denně? Nebo je to jen ve špičce, nebo přes den, a v noci je to lepší? Protože u dálnice žádný noční klid neexistuje.

+1/0
19.7.2015 12:44

M12i46l76a90n 38C19h95a23l12u78p37a 7964416917933

Možná by pomohlo ukončit uměle vyvolaný a nesmyslný hon na čarodějnice na výstavbě silnic a podívat se na tunelování na dráze. To byly cifry!

I v době hojnosti byla vždy na výstavbě silnic konkurence jak v přípravě tak při stavbě. A co dráhy? SŽDC monopol, SUDOP monopol. Plus zavedení dodavatelé pro výstavbu drah, mezi, které se nikdo jiný z venku už několik desítek let nedostane.

+2/−1
17.7.2015 20:00

J91i61ř96í 94K55o78c55u36r29e53k 6915154195488

Tohle by mohlo být mnohem lepší. Však se o tom v článku píše.

PS: Eisenreich je skvělé jméno pro človíčka, který vymýšlí věci pro Eisenbahn.

http://www.casopisstavebnictvi.cz/UserFiles/Image/02014/0914/steny/protihlukove%20steny%201.jpeg

+1/0
17.7.2015 19:04

J70a44n 81Z53e47m40a39n 8256322874422

Tohle je opravdu vhodné jen pro jednokolejné trati a vzhledem k potřebnému umístění ztěžuje i prohlídky a údržbu.

0/0
18.7.2015 9:41

D15a68n51i36e23l 25D56r18n71e74c 6351799416742

Ta honba za snižováním hluku je neúnosná. V případě železnic opravdu nejsou PHS ve většině případů potřeba. Jak je napsáno, lepší jsou nová vozidla a kvalitní trať.

U silnic jsou někdy PHS fajn, protože brání vniknutí zvěře a chrání před bočním větrem. Nikdy by se ale neměla snižovat rychlost kvůli hluku. Pokud je to možné, měly by se stavět spíše zemní valy.

Celkově by se měly hlukové limity zmírnit pro vnější prostředí zmírnit, nebo můžeme zrušit dopravu. Kromě výměny oken bych ale lidem ještě instaloval klimatizaci, u které by bylo možné mít i pouze ventilační mód. (kdyby se někomu dělalo z klimošky špatně).

+3/0
17.7.2015 15:46

M38a56r19t57i46n 45R14u86z74i40c43k54a 1522938606637

Alespon na ty steny namalujte krajinu, ktera je za nimi...

+2/−1
17.7.2015 15:32

T75o39m18á62š 50K20u13c10h15a37ř 3457961478731

A prosil bych i střídat roční období.;-)

+2/0
17.7.2015 20:47

Z44d64e50n78ě19k 83D29u67b84e52c38k27ý 3937204910678

to je staci osadit LCD panely a nejlepe 4K  ;-D

+1/0
19.7.2015 13:30

M71a62r56t17i97n 95R70u78z33i28c52k19a 1512188106167

Steny jsou defacto hloupost, maji smysl pouze tam kde je souvisly provoz napr. nakladnich vlaku a staci mnohem nizsi... dulezita je opravdu modernizace trati, hluk je pak nizky a prijatelny... mnohem vetsi problem je souvisly hluk ze silnic, tzv. "sum"... a zde se treba staveji i jednodussi steny drevene nebo pouze pas zelene (kere, zivy plot) a nebo vubec.

S clankem se da souhlasit, jen dodam, ze nase legislativa prevzala evropskou, ktera pouze DOPORUCUJE a my to aplikujeme jako POVINNE.

Steny nejen, ze neumoznuji vyhled z vlaku do krajiny, ale i obyvatele, kteri u trati bydli tak pak koukaji do zdi, zviratum brani v pohybu pres koleje a uniku z koleji, zachranarum brani v pristupu k vlaku, ...

A to nemluvime o cenach a casu, ktery stavba steny zabere...

Pokud mozno, jsem i za cenu dalsich nakladu pro jejich odstraneni nebo nahrazeni jednodusim resenim...

+4/0
17.7.2015 15:13

M49a11r95t78i14n 73V83e76j44m18o54l65a 1343321253928

Měli by to zaplatit ti, kteří si na hluk stěžují...

Strejda si koupil pozemek u tratě protože byl levnější. Hluk mu prostě nevadil. Ložnici si postavil na druhou stranu domu. Ani když sem tam jezdil na prázdniny tak mi to nevadilo a zvykl jsem si za 2 dny. A to dřív mu tahali kolem domu vlaky plný tanků do SSSR a cementu. Dneska provoz prakticky žádný a smutně kouká z okna, na pomalu chátrající trať kde projede 20 vlaků za den. A teď mu tam ještě staví stěnu takže přijde o výhled a sluníčko. Je nasranej jak mraky.

Nevím proč by se tak nemohli zařídit lidé i dnes? Prostě pozemky u trati mají nějaké parametry (včetně hluku). Tyto se promítnou do ceny. Máš levnější pozemek? Vadí Ti hluk? Zaplať si stěnu, kup si lepší okna, ale nechtěj prachy po lidech, kteří jsou prozíraví a koupili si dům/byt/pozemek dál od trati (za vyšší peníze).

Je to stejné jako si postavit dům v povodňovém pásmu, nebo u letiště. Všude to má své klady a zápory..

+17/−3
17.7.2015 12:38

A17n46d64r82e49j 39O74l47e92k71s54a 3895411207251

To je ale guláš. Zelí s marmeládou, kečup a rozinky.

+3/−1
17.7.2015 13:09

A75n51d31r77e92j 23O23l63e97k77s79a 3725881517151

Máme snad nějakou legislativu, ne? Jestliže někdo generuje hluk nad zákonným limitem, tak podle Vás by měl ten, kdo si stěžuje, platit? 8-o

Historka se strejdou je dojemná, ale nic nedokládá. Jen prosluněné dětské vzpomínky.

Stavební povolení na bytový dům má přísná pravidla. Pokud by projekt neměl splňovat normy - nedostanete ho. V naprosté většině případů, kdy si bydlící stěžují na hluk, jde o místní změnu podmínek.

+1/−1
17.7.2015 13:20

P53e11t12r58a 11N15o52v26á66k19o35v57á 7848426284928

To jo, ale kéž by ty stěny dělali průhledný, aby bylo vidět aspoň něco. Navíc za chvíli nepůjde nikde projít holou nohou, když budou všude nějaké ploty a stěny, aby se zamezilo kde čemu.

+1/−2
17.7.2015 14:12

D44a33v92i77d 23P13e53c32a 1785924821656

Martine, souhlasím. Ale co by dělali ti stěžovatelé, co jinak nemají co dělat?

+1/−1
17.7.2015 13:44

J15a69n 66J84o95r87d27a53n 5871817199

Vsak ono to nebude dlouho trvat a budou se umele presouvat koryta rek, stavet steny kolem letist apod.

Proste nase bananova republika

0/0
18.7.2015 14:23

K32a35r64e68l 67M65a37r30e79k 5835442483942

tak pro lidi bydlící kousek od tratě je to určitě zlepšení. Větší výhoda než výhoda pro cestující kdyby měli výhled. Každopádně mohli zvolit jednostranně průhledné sklo/plast, aby bylo z vlaku vidět a lidi kolem tratě by to nerušilo.Ale to by asi bylo dražší než beton...

+1/−1
17.7.2015 12:24

M72a90r50t56i79n 79V17e31j85m21o95l51a 1493611963248

Při ceně 17 milionů za kilometr, by to mohlo být pozlacený...

+2/0
17.7.2015 12:42

F73i15l62i24p 82S55i87r48o84t63e23k 9652619852311

V článku ještě chybí jeden zásadní bod, a sice že v případě nehody se záhranáři přes ta betonová monstra ke zraněným včas nedostanou.

+4/−2
17.7.2015 11:55

J34o28s89e32f 96H75á96j17e12k 6118870459242

... to je hloupust, protihlukovky mají nouzové východy...

0/−1
17.7.2015 17:22

M67i27r27o13s40l16a16v 77Z81i33k22m27u12n12d 7719253664513

A jak daleko od sebe ... v případě nějaké mimořádnosti je vhodné, aby cestující mohli co nejrychleji utéci, což jim protihlukovky nedovolí ..

Zdrojem hluku je pojezd (tedy podvozek), průměr kol není větší než 1 metr, takže stačí protihlukovka vysoká jeden metr a nikoli 6 metrů jejíž vrchol je i nad úrovní nosného lana TV ...

0/0
17.7.2015 19:37

J68a10n 88M70a33c59h 3383107472750

Chtěl bych připomenout, že v Táboře se hasiči pokusili touto stěnou prořezat.... po hodině to vzdali... :D

0/0
17.7.2015 11:46

Ř97e59h22o94ř 19K73r79á66l46í19č34e55k 5787521529938

A cestování vlakem pomalu ztratí své romantické kouzlo v hezkých výhledech do krajinek, měst a vesniček apod.;-( Snad si aspoň lokálky (pokud je nezruší) toto kouzlo udrží. Jestli si pak vybrat mezi cestou vlakem permanentně v tunelu nebo autem po Dé Jedničce, tak asi jasně zvítězí dálnice, poněvadž z ni alespoň nějaký výhled bude. Pak ať si ČD nestěžují na úbytek cestujících. Pokud volím vlak jako způsob dopravy, tak je to také kvůli požitku z jízdy (nemusím řídit, cestou si prohlédnu okolí apod.), ale jet ve vagónu, kde po většinu cesty z okna vidím jen nějakou hnusnou zeď, tak to za požitek z cestování vlakem nepovažuji :-/. Z podobných důvodů už nejezdím autobusy ČSAD Vsetín, poněvadž všechny spoje kterými jsem jezdíval, byli polepené reklamami a dívat se z okna bylo jako dívat se přes cedník ;-O.

+10/−2
17.7.2015 11:12

R76a15d93e73k 35J90a45n59a28t44a 9345966934672

"Pak ať si ČD nestěžují na úbytek cestujících"

ČD cestujících příbývá už několikátým rokem (tj. typický cetsující ocení více přece jen se postupně zkracující doby jízdy a modernizaci vozového parku, neý výhled z okna).

Kromě toho, ČD mají se stylem rekonstrukce tratí společného zhruba tolik, co autobusová firma se stylem rekonstrukce dálnice.

+9/0
17.7.2015 11:14

Ř74e40h67o39ř 79K31r21á27l17í38č31e14k 5787561269238

Tak to já jsem asi netypický cestující, poněvadž je pro mě je odpočinek a požitek z cesty důležitým faktorem :-). Ono dobou jízdy ČD v mém případě ani nemohou konkurovat autu (autem jsem v práci za necelou hodinu, vlakem za více než dvě hodiny včetně přestupu).

ČD samozřejmě neprovádí rekonstrukce tratí, to dělá SŽDC, ale ČD jsou hlavním uživatel tratí, takže by do toho mluvit mohli. Kdežto nějaká jedna autobusová firma není dominantním uživatelem dálnice ;-).

+3/−1
17.7.2015 11:49

R31a45d27e38k 81J32a15n73a50t16a 9245616754732

"takže by do toho mluvit mohli."

Nemohli, nemají vůbec žádné možnosti do toho mluvit. Viz ten příklad s autobusy. Jsou jen dopravce, navíc většinu výkonu si u nich objednává státní správa.

Takže to už spíše to ministerstvo dopravy nebo kraje - a ti se skutečně vyjadřují. Před opravou lokální trati se SŽDC například docela zajímá, zda na ní kraj hodlá stabilně objednávat dopravu.

+2/0
17.7.2015 12:49

M48i82c72h77a44e93l87a 48L72h30o82t59s97k65á 7526301229878

kvůli víkendovému výletníkovi se železnice nemodernizuje, to máte pravduX-) To je jako bych řešila opravy na D1. když po ní jedu jednou do roka. Železnici živí zejména dojíždějící, ne toliko požitkáři ;-D

+1/0
17.7.2015 12:23

A43n15d23r87e78j 64O84l51e34k93s88a 3735171587501

A ti denní dojížděči preferují výhled do zdi - to je jasné.

0/−1
17.7.2015 13:10
Foto

M42i88l48a41n 10S22o32u35š81e72k 9966557321342

Mimochodem, vývoj vlaků na magnetickém polštáři usnul? Za posledních pár roků se o tom přestalo psát a mluvit... Zřejmě peníze? nebo technické řešení? Nevíte někdo?

0/−1
17.7.2015 10:46

V48l31a29s92t35i28m70i60l 60S14v17o92b91o68d92a 7593988225334

To je high-tech technologie, na její uvedení do praxe je potřeba pořádný kapitalismus, ne socialismus EU. Usínat toho bude časem v tomhle systému stále víc.

+1/0
17.7.2015 11:03

P18a64v76e13l 88S21l75a20d78o41v25n80í19k 6627273847726

Do této technologie by se mohli ale pustit pouze právě socialisti. Kapitalista totiž logicky usoudí, že by se mu investice nikdy nevrátila a začne přemýšlet o nasazení koňských povozů s žebřiňáky.;-)

+2/−3
17.7.2015 11:36

V68l79a80s39t79i81m37i44l 33S17v29o62b41o32d73a 7833328245684

Co Vám na to mám říci :-). Jako vtip je to dobrý, ale jestli jste to nemyslel jako vtip, pak je to úplná blbost :-).

+3/0
17.7.2015 13:01

B71l27a40h81o59m17í90r 28S45k32o97u40p74ý 8827300898281

Jako třeba, že jediná "komerční" mag-lev trať je v Pekingu??? Její délka je pouhých 30 km a stála 1,2 miliardy dolarů?? BUDÍČEK!!!

+1/0
17.7.2015 13:48

M41a92r37t82i48n 68R65u13z55i57c47k19a 1502968866477

Maglev se myslim pouziva pro oznaceni japonske technologie vlaku, v cine je technologie nemecka... nicmene dnes uz je to asi jedno.

Bohuzel je to dost draha zalezitost a v cine je v provozu pouze jedina trat, ostatni se staveji klasicke, ona take trat musi byt presna a musi se pocitat i s vyrovnavanim teplotnich deformaci ci poklesu casti mag. drahy. Japonsko ma v planu take prvni trat z Tokia do Osaky. Obe zeme maji ale take vyrazne vysokou hustotu obyvatel.

+1/0
17.7.2015 15:26
Foto

O57n23d54r38a 96L31á31s88k62a 4912212349765

Metro V.A je dlouhe jen neco pres 6km a stalo temer miliardu dolaru, takze ten maglev zase tak drahy nebude :-)

+1/0
17.7.2015 20:06

L54u78b21a 41O54b52u38c85h85o33v57á 9745775133597

Maglev je v Šanghaji, z letiště do centra. Ale v Číně mají nově vybudované páteřní linky mezi metropolemi, které si to fičí cca 300 km/h. Což u nás nebude ani za sto let.

0/0
25.7.2015 15:50

J53a19n 93S35a21l91o26m69o74n 4619310191705

Nuestrnul, jen je to v našich podmínkách absolutně neufinancovatelná záležitost. Ony ty maglevy jezdí třeba v číně a uvažuje se s nima v japonsku, ale pro evropu je to značně obtížné je zavést.

+2/0
17.7.2015 11:05

M48a29r55t56i40n 36V10e77j35m76o95l53a 1573611713888

V Číně je jich v provozu už spousta. Přes 1000 km. Staví se usilovně další.

Bohužel zde v skomírající socialistické a zadlužené Evropě už holt vyspělému světu nestačíme ani omylem.

0/−2
17.7.2015 12:44

M96a63r29t28i71n 44K53a97r85á23s84e38k 9188453798338

urcite maji v Cine pres 1000km trati pro Maglev? ZAtim tam stavi ve velkem klasicke VRT, ale o maglevu jsme neslysel mimo shanghai.

+2/0
17.7.2015 12:52

M43a66r47t65i76n 11V43e50j12m80o27l42a 1963801633408

Upřímně řečeno to přesně nevím. Ale pokud vím, nějaká menší část je přímo magalev co stavil SIEMENS a další tratě, ale také magnetické si už staví číňani sami.

0/0
17.7.2015 13:20

M53a80r77t96i11n 90K98a13r75á57s69e27k 9518713698898

No siemens stavel tu jednu trat v shaghai, ale pak hlavne taky siemens rozjizdel stavbu tech VRT, ktere si ted stavi uz sami se siemensackou technologii. Ale porad jsou to rychlovlaky na kolejich.....

0/0
17.7.2015 13:21

M96a72r20t89i23n 15R22u94z29i77c25k89a 1272208106157

Cina a vyspely svet? ;-D

Cina je bohata, muze si leccos dovolit, ale vyspela??? To ani nahodou...

0/0
17.7.2015 15:17
Foto

J59a53r83o37m67í81r 31H51l67u44b89e28k 2406260984401

Jak to ti Švýcaři dělají? Kolem Bodamského jezera vede trať, mezi domy a žádné stěny. Říkal jsem si, to musí být pro ty lidi peklo. Jenže pak jel vlak a světe div se, nebyl skoro slyšet.

+13/0
17.7.2015 10:46

J21a37n 44S34a69l72o26m48o67n 4819770331755

Vždyť to říká i ten železničář. Moderní vozidla a pravidlelná údržba tratě a ty zdi nebudou ani potřeba :-). On i dneska takový Regioshark není o nic víc hlučnější než normální autobus :-).

+3/0
17.7.2015 11:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.