- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Bydlím víc než 40 let vedle nádraží, kolem nás vedou koleje - není to tak strašné, už jsme zvyklí a rozhodně mi to vadí méně, než obezděný koridor odkud není vidět naše krásná krajina. Také si myslím, že je to přehnané. Určitě to mají horší lidé, kteří mají kousek od domu silnici, dálnici a tam žádné normy neexistují? A souhlasím i s připomínkou, že je to velmi ztížené např. pro záchranáře. Zrovna houká vlak - je to hezké :-)
Tak si říkám, jestli na té hygieně berou "všimné" za to, že pokud tam stěna navržena není, tak nedají souhlas. Znám mnohem větší hluk, který ovšem hygiena systémově neřeší. Ať už to jsou stavby nových objektů v obydlené části, hluk z hustých silnic taky nic moc... takže možná by mohli poslanci trochu přemýšlet při schvalování norem, ale to bych asi po nich chtěl moc
Proc si tam lidi staveji domy, kdyz jim vadi vlak za oknem!?
Uz neni daleko doba, kdy bude presouvat koryta rek, protoze si nekdo usmysli postavit dum pobliz reky, ale ta mu bude vadit!
Proč byly přijaty takové normy. To je správná otázka. Dříve nebyly tyhle stěny povinné. Já mít dům u trati, tak chci na trať vidět.
Je to hnus velebnosti. Jak pro cestovatele, tak pro krajinu i obyvatele.
Kdybych si musel vybrat,jestli bydlet poblíž trati,nebo poblíž dálnice,tak bych dal přednost trati. Vlaky nejezdí v jednom kuse,kdežto ten neustálý hluk od aut by mě brzy dohnal k šílenství.
Nevíte o čem hovoříte. Zajeďte si třeba do Brandýsa nad Orlicí, kde závory padají prakticky každou minutu. Problém je, že nové vlaky by potřebovaly spíše nové trati na které v naší republice není místo.
Možná by pomohlo ukončit uměle vyvolaný a nesmyslný hon na čarodějnice na výstavbě silnic a podívat se na tunelování na dráze. To byly cifry!
I v době hojnosti byla vždy na výstavbě silnic konkurence jak v přípravě tak při stavbě. A co dráhy? SŽDC monopol, SUDOP monopol. Plus zavedení dodavatelé pro výstavbu drah, mezi, které se nikdo jiný z venku už několik desítek let nedostane.
Tohle by mohlo být mnohem lepší. Však se o tom v článku píše.
PS: Eisenreich je skvělé jméno pro človíčka, který vymýšlí věci pro Eisenbahn.
http://www.casopisstavebnictvi.cz/UserFiles/Image/02014/0914/steny/protihlukove%20steny%201.jpeg
Tohle je opravdu vhodné jen pro jednokolejné trati a vzhledem k potřebnému umístění ztěžuje i prohlídky a údržbu.
Ta honba za snižováním hluku je neúnosná. V případě železnic opravdu nejsou PHS ve většině případů potřeba. Jak je napsáno, lepší jsou nová vozidla a kvalitní trať.
U silnic jsou někdy PHS fajn, protože brání vniknutí zvěře a chrání před bočním větrem. Nikdy by se ale neměla snižovat rychlost kvůli hluku. Pokud je to možné, měly by se stavět spíše zemní valy.
Celkově by se měly hlukové limity zmírnit pro vnější prostředí zmírnit, nebo můžeme zrušit dopravu. Kromě výměny oken bych ale lidem ještě instaloval klimatizaci, u které by bylo možné mít i pouze ventilační mód. (kdyby se někomu dělalo z klimošky špatně).
Alespon na ty steny namalujte krajinu, ktera je za nimi...
A prosil bych i střídat roční období.
Steny jsou defacto hloupost, maji smysl pouze tam kde je souvisly provoz napr. nakladnich vlaku a staci mnohem nizsi... dulezita je opravdu modernizace trati, hluk je pak nizky a prijatelny... mnohem vetsi problem je souvisly hluk ze silnic, tzv. "sum"... a zde se treba staveji i jednodussi steny drevene nebo pouze pas zelene (kere, zivy plot) a nebo vubec.
S clankem se da souhlasit, jen dodam, ze nase legislativa prevzala evropskou, ktera pouze DOPORUCUJE a my to aplikujeme jako POVINNE.
Steny nejen, ze neumoznuji vyhled z vlaku do krajiny, ale i obyvatele, kteri u trati bydli tak pak koukaji do zdi, zviratum brani v pohybu pres koleje a uniku z koleji, zachranarum brani v pristupu k vlaku, ...
A to nemluvime o cenach a casu, ktery stavba steny zabere...
Pokud mozno, jsem i za cenu dalsich nakladu pro jejich odstraneni nebo nahrazeni jednodusim resenim...