Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Češi se vrací k malým autům. Kvůli zlevnění ropy rostou i terénní vozy

Automobilový trh v Česku zažívá velké změny, výrazně se mění struktura aut, která si Češi kupují. Může za to jak nabídka nových modelů, tak i levné tankování. Po letech propadu letos výrazně ožívá poptávka po malých autech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M26a21r48e75k 26J39a32n76e68č29k94a 1967456743331

Zvýšení prodeje SUV spíše svědčí o tom, že Češi na tom finančně nebudou tak špatně, jak se snaží prezentovat. Tyhle auta jsou totiž neekonomické snad ve všem a stejně se stále dobře prodávají.

+2/−2
21.7.2015 21:03

P94a40v20e82l 19O75d47r40a79z32i14l 6764319937330

Jak "neekonomické"? Dá se říct, že mají vyšší spotřebu, ale zase mírně víc vydrží pokud jezdíte po rozbitých cestách, jako je třeba D1.

+2/−1
22.7.2015 12:47

M65a68r40t46i77n 36S15e12d56o77n70a 2625746786629

Levna SUV moc nevydrzi, draha nevyvazi navratnost investice.

0/0
2.8.2015 11:29

J78i66ř58í 14M61a64c28h 3596821169796

Chlap sám v obrovským autě koupí manželce s dvěma dětmi na nákupy mini auto. Fakt nechápu.:-/

0/0
21.7.2015 18:40

M45a25r79t85i29n 49S67e91d80o64n27a 2225696556729

Co nechapete? Na nakupy je maly vuz idealni.

0/0
2.8.2015 11:30

J45i85ř27í 49B44r11u61t52o26v12s30k53ý 3336709899891

;-D

+1/0
21.7.2015 18:16

P77e66t20r 77Š11í49p91e59k 5202799689

"Kvůli zlevnění ropy rostou i terénní vozy"

To zlevnění ropy je fakt užitečnej ukazatel, když benzínky naopak zdražujou.

Výmluvy ke zdražování se najdou vždycky, i kdyby šel dolů i ten poslední vstup ovlivňující cenu benzínu, že, BANDO ZLODĚJSKÁ!!!!

0/−1
21.7.2015 16:32

P97e26t63r 85B72á83č22a 8965356785275

Skatule Fabia jak jinak ;-D

0/−4
21.7.2015 15:37

J88a66n 75N69o16v49o42t32n27ý 1564781132733

Já ví! 20 let starý japonec je lepší. Hlavne, že má 300 koní.

+3/0
21.7.2015 17:33

P95e67t35r 29B22á25č36a 8595666435505

Sice to neni muj pripad, ale rozhodne je.

0/0
22.7.2015 16:55

J74a24n 61N38o93v22o89t31n90ý 1604131342153

Ale je to tvůj případ, vždyť sám si mi to psal, že takového šunta máš doma na dvorečku;-D.

0/0
22.7.2015 17:18

P27e37t93r 33B41á61č78a 8405506925795

Nemam 20 let stare auto a ani jsem to nikde nepsal.

0/0
24.7.2015 20:02

Z32d51e89n78ě77k 98D24u25f70e18k 2444864368

Češi se vrací  k malým vozům z důvodu, že díky seškrtávání spojů se nemají jak dostat do práce, neboť někde autobusy jezdí dvakrát denně, dělnické autobusy se zrušili, spousty spojů se zrušilo a též auta jako 120, Felicie, Favoriti už dosluhují a lidé potřebují být mobilní.

+1/0
21.7.2015 14:18

M27i94c67h88a45l 61P98a80v15l96á35t 9103343154689

SUV != terenni vuz

0/0
21.7.2015 13:03

P16e39t26r 68Č96e34r43m69á79k 9378525599200

Není pravda. Zkratka SUV značí sportovně užitkové vozidlo, s terénem to nemá nic společného. Pro terénní využití je podstatná mimo jiné velká světlá výška, a tou většina SUV nedisponuje, protože vychází z platformy běžného modelu a mají akorát trochu zvedlé podvozkové skupiny (pružiny atd.) a větší profilové číslo na pneu, a domnělou výšku navozuje akorát ta stavba karoserie. Proto také věťšina menších SUV fakticky nedojede dál než bežný hatchback nebo sedan, akorát to většinou majitelé té druhy skupiny narozdíl od té první nezkouší.

+1/0
21.7.2015 18:19

Š20t53ě81p75á46n 25B54u41r47i62a68n 3413583911955

Mám takový pocit, že jste nepochopil význam operátoru !=

To ale nevadí, hezky jste to rozebral;-)

0/0
21.7.2015 19:16

P33e94t21r 87Č63e61r26m89á13k 9478605369920

Jo pravda i to se mohlo stát :-)

0/0
21.7.2015 19:46

V88í98ť82a 15K45r39u82t79i62š 1650294955627

Je to jednoduché. Nová Fabia se z pohledu zákazníků povedla a navíc má i vůči konkurenci rozumnou cenovku, takže se prodává mnohem lépe než designově nepovedená dvojka.

+4/−1
21.7.2015 11:11

A18n95d29r71e85j 31O86l27e24k47s89a 3885901777601

Přesně. Oproti předchůdkyni jde fakt o krásný auto. O cenovce to není. Jen o značce.

0/−1
21.7.2015 11:29

V60í85ť51a 51K14r65u77t85i46š 1780384215417

Je to i ceně a jejímu poměru vůči konkurenci. Stačí se podívat, co udělaly ceny s prodeji nové generace i20, což je objektivně lepší auto, než byl předchůdce. Jenže ten před pár lety začínal na 195tKč, 1.4-ka stála 237. Dnešní ceny? 240 a 325. Zatímco Fabka, která se taky posunula, stojí stejně nebo dokonce ještě míň, než dvojka.

+1/0
21.7.2015 12:45

A68n40d15r22e15j 58O26l85e16k33s83a 3945161957361

No vždyť to říkám, je to značce. O loajalitě ke značce. Zdánlivě výhodnější cena oproti konkurenci takovou volbu jen psychologicky stvrzuje-ospravedlňuje. Auto se vybírá emocemi a když je vybráno, hledají se objektivní důvody pro. :-)

Fabka se posunula, ale v mých očích ne tolik, aby byla lepší, než třeba Toyota Yaris, Hyundai i20, nebo Renault Clio.

0/−4
21.7.2015 14:19

V89í86ť84a 72K53r61u91t45i50š 1800154735267

Asi mám o loajalite jinou představu než tu, že jeden model výrazně přetahne kupce do té doby značek jiných. To svědčí o naprostém opaku a právě dopadu ceny.

Pokud staly třeba Psi Kulky o 40 litrů min než fabka, tak je kupoval kde kdo. Ve chvíli, kdy stojí stejně, už je takových lidí s bídou tretina.

0/0
21.7.2015 15:49

A27n68d20r98e79j 45O23l57e69k14s51a 3225491487291

No to se právě nestalo. Škodovkáři jen odložili svou spotřebu. O nějakém přetahování nemůže být v tuzemsku řeč. Jen opačně, ve směru od Škody pryč.

0/−2
21.7.2015 18:49

V26í21ť46a 90K60r28u68t60i71š 1150374455627

Aha, takže nyní pro změnu odkládají svou spotřebu z nějakého důvodu loajalní Hjundajisti, Kijáci, Pežoťáci a Citronisti ...

+3/0
21.7.2015 19:14

A43n78d31r27e72j 52O42l54e40k48s54a 3345901617731

Ti loajální za a) nejsou, ne ve smyslu nekritické lásky, jakou předvádějí milovníci Škody, b) je jich v tuzemsku méně. Národní značka je holt pevně v srdci. Chvála vlastenectví R^

0/0
21.7.2015 20:41

P68e26t61r 53M80a56r31e91č21e11k 1323141779298

;-D

0/0
24.7.2015 1:55

P90e82t67r 97B31á96č50a 8445896495445

Krasny auto, pane boze vy se me fakt zdate ;-D;-D

0/−3
21.7.2015 15:38

J21a82n 63N76o67v69o42t55n26ý 1284261732883

No jo Bača, známý to nepřítel Skodovek, už jsem myslel, že se nezúčastnis.

A co, tak pozdě, že by ti lehnul ten tvuj japonec.;-D;-D

+2/0
21.7.2015 17:38

P90e38t52r 26B57á57č56a 8895876725835

Jinak jses uplne v poradku?

0/−1
22.7.2015 16:56

J26a61n 23N88o39v68o90t96n70ý 1704221572983

Já jo, ale ty si zajdi ke svému lékaři pro prášky, už ti asi došly co?

Pojedeš svojim japoncem. Jak jinak, je třeba provětrat těch 300 koní;-D;-D

0/0
22.7.2015 17:16

A93n69d65r41e63j 42O17l17e28k90s40a 3615641947281

Proti předchozí generaci - ano. Jinak je to samozřejmě basa na toniky.

0/−1
21.7.2015 18:46

P71e33t69r 32B91á35č34a 8505226835975

Tak to potom ano :-)

0/0
22.7.2015 16:56

M35a39r52t89i71n 39F24i62l85i87p66c59z28y27k 3601361275663

No levné tankování ... to mohli napsat tak v lednu, kdy se tankovalo hluboko pod 30Kč/l. Teď když je zase průměr kolem 33-34Kč, tak bych jej sice stále napsal jako levnějším, ale ne už levným.

+3/0
21.7.2015 11:09

J52a32r97o14s58l88a63v 51Č31e26r46n39ý 6738474699408

levne tankovani? tak o levnem tankovani mam jinou predstavu, kde ty terenni vozy rostou? ze bych si tam skocil az uzrajou.....

0/0
21.7.2015 11:01

R72a84d25i92m 65S88v49o79b95o92d41a 9793799606622

co podle idnes specifikuje terenni auto? dekuji

+1/0
21.7.2015 10:42

M20i70c63h33a27l 48F16r22ý91d63a 1532719703402

Neobouvejte se do idnes, V článku jsou použity informace z oficiálních statistik SDA a v nich nejsou kategorie SUV a Off-road, ale je to tam uvedeno takto souhrnně.

0/0
21.7.2015 11:00

T87o83m17á69š 64F75i38r19b79a37c78h84e37r 9720840144480

To nebo Ten SDA je nějaký spolek, co do česka dováží ojetiny a nepozná rozdíl mezi SUV, MPV nebo Off Roadem ? ;-D

+1/−1
21.7.2015 11:11

P57e65t36r 96Č58e76r53m38á59k 9918345629820

Nejenom... Plete si zařazení rapida a svého času i octavie.

0/0
21.7.2015 12:08

T93o34m25á62š 57H85o28c87h26m16u89t48h 4404752480195

A kde je ten Hnojdé s těmi nejprodávanějšími malými vozy i10, i20 apod.?? ;-D;-D;-D

+2/0
21.7.2015 10:40

A77n51d46r63e53j 73O44l91e54k59s20a 3325651257271

Všude jinde v Evropě, samozřejmě. Jeden deformovaný český trh, fakta o prodejích nezmění.

0/−2
21.7.2015 11:10

M72a81r81t77i11n 40F98i22l92i79p85c74z70y12k 3801951295673

Příteli, ani jinde v Evropě to Hyundai moc nejde.

+1/−1
21.7.2015 11:20

A19n71d75r28e71j 43O62l58e76k53s78a 3445811337711

Nejsme přátelé.

0/0
21.7.2015 11:28

M41a55r56t85i25n 37F86i22l35i28p90c71z90y65k 3901241605973

Nevadí, příteli.

0/0
21.7.2015 11:59

J38i85ř39í 51S11c79h11w81a81c72h 8898494278606

Andrej vidí v každém nepřítele.... zvláště, když vyjadřuje nesouhlas s jeho hodnocením něčeho, o čem téměř nic neví....

0/0
21.7.2015 20:56

P24a41v17e52l 14L51á49n32í36k 5479135852257

Zrovna v Evropě jako celku je Hyundai, hodně vzadu a jediný český trh je kde se dostává dopředu v tabulkách :)

0/0
21.7.2015 14:12

A86n76d43r48e65j 66O18l62e42k10s50a 3895651717641

Já nevím, ale nevěřím, že by Hyundai prodala celosvětově (celoevropsky?) míň i20, než Škodovka Fabií. Nebo jo?

0/0
21.7.2015 14:27

M39a57r35t95i75n 88K91a89r82á18s50e69k 9578213348258

No v ramci evropy (EU) bych rekl ze se fakby proda vic, celosvetove je otazka na kterych trzich se ktere auto prodava (obecne ma hyundai vice trzhu, ale i20 se neprodava zdaleka vsude)

0/0
21.7.2015 14:54

J20i93ř36í 95S39c41h49w62a12c23h 8748974548396

Tak schválně by mě zajímal nějaký "nezdeformovaný" evropský trh, kde Hyundai nějak významně konkuruje domácímu výrobci...

0/0
21.7.2015 20:50

M19i64r84o81s23l72a14v 12Š45i35m30k15o 7785193182415

Překvapuje mne pokles prodeje Sandera. Za cenu nejlevnější Fabie to auto s mnohem silnějším motorem, je větší a pohodlnější. A pro mne i hezčí.

+1/0
21.7.2015 10:13

P22e86t53r 18P60o16s56p30í93š81i45l 4118804656946

A kde vidíte pokles? V tabulce je nárůst o 2,9%, což je u modelu, který se prodává už nějaký pátek velice slušné.

0/0
21.7.2015 10:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.