Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Češi se vrací k malým autům. Kvůli zlevnění ropy rostou i terénní vozy

Automobilový trh v Česku zažívá velké změny, výrazně se mění struktura aut, která si Češi kupují. Může za to jak nabídka nových modelů, tak i levné tankování. Po letech propadu letos výrazně ožívá poptávka po malých autech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M84a69r97e52k 84J76a43n92e93č13k94a 1217286363341

Zvýšení prodeje SUV spíše svědčí o tom, že Češi na tom finančně nebudou tak špatně, jak se snaží prezentovat. Tyhle auta jsou totiž neekonomické snad ve všem a stejně se stále dobře prodávají.

+2/−2
21.7.2015 21:03

P21a78v16e78l 57O28d14r84a65z93i92l 6354389607380

Jak "neekonomické"? Dá se říct, že mají vyšší spotřebu, ale zase mírně víc vydrží pokud jezdíte po rozbitých cestách, jako je třeba D1.

+2/−1
22.7.2015 12:47

M19a57r55t48i16n 29S55e56d36o15n91a 2415226886599

Levna SUV moc nevydrzi, draha nevyvazi navratnost investice.

0/0
2.8.2015 11:29

J17i31ř42í 23M84a47c16h 3686111799806

Chlap sám v obrovským autě koupí manželce s dvěma dětmi na nákupy mini auto. Fakt nechápu.:-/

0/0
21.7.2015 18:40

M83a41r58t91i50n 15S41e64d93o46n65a 2785296156649

Co nechapete? Na nakupy je maly vuz idealni.

0/0
2.8.2015 11:30

J32i78ř72í 65B86r91u94t15o85v70s91k24ý 3756909129881

;-D

+1/0
21.7.2015 18:16

P54e68t35r 44Š23í96p44e64k 5852989569

"Kvůli zlevnění ropy rostou i terénní vozy"

To zlevnění ropy je fakt užitečnej ukazatel, když benzínky naopak zdražujou.

Výmluvy ke zdražování se najdou vždycky, i kdyby šel dolů i ten poslední vstup ovlivňující cenu benzínu, že, BANDO ZLODĚJSKÁ!!!!

0/−1
21.7.2015 16:32

P94e23t51r 51B23á18č29a 8245366945445

Skatule Fabia jak jinak ;-D

0/−4
21.7.2015 15:37

J91a87n 88N35o71v30o57t89n64ý 1734901572203

Já ví! 20 let starý japonec je lepší. Hlavne, že má 300 koní.

+3/0
21.7.2015 17:33

P20e92t70r 50B35á44č18a 8785866445105

Sice to neni muj pripad, ale rozhodne je.

0/0
22.7.2015 16:55

J91a44n 29N78o16v56o75t75n93ý 1194751462553

Ale je to tvůj případ, vždyť sám si mi to psal, že takového šunta máš doma na dvorečku;-D.

0/0
22.7.2015 17:18

P87e35t23r 16B95á43č82a 8135646405415

Nemam 20 let stare auto a ani jsem to nikde nepsal.

0/0
24.7.2015 20:02

Z29d47e77n88ě90k 85D64u14f53e87k 2424364118

Češi se vrací  k malým vozům z důvodu, že díky seškrtávání spojů se nemají jak dostat do práce, neboť někde autobusy jezdí dvakrát denně, dělnické autobusy se zrušili, spousty spojů se zrušilo a též auta jako 120, Felicie, Favoriti už dosluhují a lidé potřebují být mobilní.

+1/0
21.7.2015 14:18

M78i83c18h96a25l 63P11a44v55l25á62t 9983313124829

SUV != terenni vuz

0/0
21.7.2015 13:03

P53e61t95r 36Č14e87r58m67á77k 9868835179530

Není pravda. Zkratka SUV značí sportovně užitkové vozidlo, s terénem to nemá nic společného. Pro terénní využití je podstatná mimo jiné velká světlá výška, a tou většina SUV nedisponuje, protože vychází z platformy běžného modelu a mají akorát trochu zvedlé podvozkové skupiny (pružiny atd.) a větší profilové číslo na pneu, a domnělou výšku navozuje akorát ta stavba karoserie. Proto také věťšina menších SUV fakticky nedojede dál než bežný hatchback nebo sedan, akorát to většinou majitelé té druhy skupiny narozdíl od té první nezkouší.

+1/0
21.7.2015 18:19

Š70t92ě66p54á97n 22B37u21r34i84a87n 3113393961725

Mám takový pocit, že jste nepochopil význam operátoru !=

To ale nevadí, hezky jste to rozebral;-)

0/0
21.7.2015 19:16

P32e24t88r 69Č82e81r60m91á91k 9158325239290

Jo pravda i to se mohlo stát :-)

0/0
21.7.2015 19:46

V25í40ť19a 40K55r56u72t62i57š 1180114195747

Je to jednoduché. Nová Fabia se z pohledu zákazníků povedla a navíc má i vůči konkurenci rozumnou cenovku, takže se prodává mnohem lépe než designově nepovedená dvojka.

+4/−1
21.7.2015 11:11

A70n28d75r17e35j 73O90l85e45k62s96a 3235341717191

Přesně. Oproti předchůdkyni jde fakt o krásný auto. O cenovce to není. Jen o značce.

0/−1
21.7.2015 11:29

V10í73ť48a 74K98r18u94t93i75š 1560554815337

Je to i ceně a jejímu poměru vůči konkurenci. Stačí se podívat, co udělaly ceny s prodeji nové generace i20, což je objektivně lepší auto, než byl předchůdce. Jenže ten před pár lety začínal na 195tKč, 1.4-ka stála 237. Dnešní ceny? 240 a 325. Zatímco Fabka, která se taky posunula, stojí stejně nebo dokonce ještě míň, než dvojka.

+1/0
21.7.2015 12:45

A19n73d16r87e60j 18O20l42e26k83s79a 3575311427781

No vždyť to říkám, je to značce. O loajalitě ke značce. Zdánlivě výhodnější cena oproti konkurenci takovou volbu jen psychologicky stvrzuje-ospravedlňuje. Auto se vybírá emocemi a když je vybráno, hledají se objektivní důvody pro. :-)

Fabka se posunula, ale v mých očích ne tolik, aby byla lepší, než třeba Toyota Yaris, Hyundai i20, nebo Renault Clio.

0/−4
21.7.2015 14:19

V76í21ť27a 30K83r63u61t82i68š 1350194665757

Asi mám o loajalite jinou představu než tu, že jeden model výrazně přetahne kupce do té doby značek jiných. To svědčí o naprostém opaku a právě dopadu ceny.

Pokud staly třeba Psi Kulky o 40 litrů min než fabka, tak je kupoval kde kdo. Ve chvíli, kdy stojí stejně, už je takových lidí s bídou tretina.

0/0
21.7.2015 15:49

A33n98d59r78e90j 66O75l71e55k19s62a 3255611757831

No to se právě nestalo. Škodovkáři jen odložili svou spotřebu. O nějakém přetahování nemůže být v tuzemsku řeč. Jen opačně, ve směru od Škody pryč.

0/−2
21.7.2015 18:49

V89í68ť26a 76K74r25u27t63i39š 1340964695577

Aha, takže nyní pro změnu odkládají svou spotřebu z nějakého důvodu loajalní Hjundajisti, Kijáci, Pežoťáci a Citronisti ...

+3/0
21.7.2015 19:14

A89n47d62r50e51j 44O19l26e33k10s65a 3645661177301

Ti loajální za a) nejsou, ne ve smyslu nekritické lásky, jakou předvádějí milovníci Škody, b) je jich v tuzemsku méně. Národní značka je holt pevně v srdci. Chvála vlastenectví R^

0/0
21.7.2015 20:41

P12e63t14r 32M86a76r92e10č18e42k 1903591169458

;-D

0/0
24.7.2015 1:55

P29e54t93r 96B28á81č18a 8565216735265

Krasny auto, pane boze vy se me fakt zdate ;-D;-D

0/−3
21.7.2015 15:38

J66a67n 65N67o59v22o18t18n95ý 1604741292733

No jo Bača, známý to nepřítel Skodovek, už jsem myslel, že se nezúčastnis.

A co, tak pozdě, že by ti lehnul ten tvuj japonec.;-D;-D

+2/0
21.7.2015 17:38

P81e79t95r 47B53á17č59a 8845126795145

Jinak jses uplne v poradku?

0/−1
22.7.2015 16:56

J55a71n 66N48o34v22o55t52n40ý 1164301192373

Já jo, ale ty si zajdi ke svému lékaři pro prášky, už ti asi došly co?

Pojedeš svojim japoncem. Jak jinak, je třeba provětrat těch 300 koní;-D;-D

0/0
22.7.2015 17:16

A41n57d30r82e50j 20O83l53e34k29s24a 3475851707121

Proti předchozí generaci - ano. Jinak je to samozřejmě basa na toniky.

0/−1
21.7.2015 18:46

P13e24t41r 63B86á61č22a 8875546685835

Tak to potom ano :-)

0/0
22.7.2015 16:56

M83a15r32t88i67n 61F69i67l15i95p86c75z43y91k 3951591305523

No levné tankování ... to mohli napsat tak v lednu, kdy se tankovalo hluboko pod 30Kč/l. Teď když je zase průměr kolem 33-34Kč, tak bych jej sice stále napsal jako levnějším, ale ne už levným.

+3/0
21.7.2015 11:09

J51a10r48o50s53l48a25v 73Č65e31r75n29ý 6698744239668

levne tankovani? tak o levnem tankovani mam jinou predstavu, kde ty terenni vozy rostou? ze bych si tam skocil az uzrajou.....

0/0
21.7.2015 11:01

R36a77d31i45m 60S62v77o27b64o15d26a 9473969706902

co podle idnes specifikuje terenni auto? dekuji

+1/0
21.7.2015 10:42

M12i91c44h12a68l 44F42r61ý83d72a 1932949483912

Neobouvejte se do idnes, V článku jsou použity informace z oficiálních statistik SDA a v nich nejsou kategorie SUV a Off-road, ale je to tam uvedeno takto souhrnně.

0/0
21.7.2015 11:00

T85o36m21á61š 76F65i27r37b83a90c88h31e31r 9840470314770

To nebo Ten SDA je nějaký spolek, co do česka dováží ojetiny a nepozná rozdíl mezi SUV, MPV nebo Off Roadem ? ;-D

+1/−1
21.7.2015 11:11

P75e94t39r 72Č36e34r72m54á31k 9928265469720

Nejenom... Plete si zařazení rapida a svého času i octavie.

0/0
21.7.2015 12:08

T66o66m39á34š 78H78o15c85h30m14u73t73h 4174522230465

A kde je ten Hnojdé s těmi nejprodávanějšími malými vozy i10, i20 apod.?? ;-D;-D;-D

+2/0
21.7.2015 10:40

A23n56d24r61e94j 27O10l18e28k58s11a 3485171557711

Všude jinde v Evropě, samozřejmě. Jeden deformovaný český trh, fakta o prodejích nezmění.

0/−2
21.7.2015 11:10

M10a89r21t34i32n 91F95i16l67i26p90c55z89y65k 3981291805593

Příteli, ani jinde v Evropě to Hyundai moc nejde.

+1/−1
21.7.2015 11:20

A17n17d46r11e84j 76O49l65e30k15s29a 3765661777731

Nejsme přátelé.

0/0
21.7.2015 11:28

M42a72r82t95i28n 89F54i26l49i55p45c13z70y20k 3511291395293

Nevadí, příteli.

0/0
21.7.2015 11:59

J88i10ř47í 34S98c15h43w84a65c70h 8908854908586

Andrej vidí v každém nepřítele.... zvláště, když vyjadřuje nesouhlas s jeho hodnocením něčeho, o čem téměř nic neví....

0/0
21.7.2015 20:56

P23a81v56e91l 25L32á62n68í62k 5899965552487

Zrovna v Evropě jako celku je Hyundai, hodně vzadu a jediný český trh je kde se dostává dopředu v tabulkách :)

0/0
21.7.2015 14:12

A73n78d55r77e85j 89O57l77e77k35s17a 3735761617431

Já nevím, ale nevěřím, že by Hyundai prodala celosvětově (celoevropsky?) míň i20, než Škodovka Fabií. Nebo jo?

0/0
21.7.2015 14:27

M34a82r35t62i64n 85K89a88r62á59s13e16k 9668293468578

No v ramci evropy (EU) bych rekl ze se fakby proda vic, celosvetove je otazka na kterych trzich se ktere auto prodava (obecne ma hyundai vice trzhu, ale i20 se neprodava zdaleka vsude)

0/0
21.7.2015 14:54

J37i52ř65í 68S16c20h91w14a95c42h 8808444558496

Tak schválně by mě zajímal nějaký "nezdeformovaný" evropský trh, kde Hyundai nějak významně konkuruje domácímu výrobci...

0/0
21.7.2015 20:50

M28i47r70o29s44l79a63v 43Š89i62m83k88o 7915283822825

Překvapuje mne pokles prodeje Sandera. Za cenu nejlevnější Fabie to auto s mnohem silnějším motorem, je větší a pohodlnější. A pro mne i hezčí.

+1/0
21.7.2015 10:13

P90e57t40r 77P78o31s20p91í37š23i89l 4318654316156

A kde vidíte pokles? V tabulce je nárůst o 2,9%, což je u modelu, který se prodává už nějaký pátek velice slušné.

0/0
21.7.2015 10:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.