Diskuze

Soud: Krachne-li cestovka, má pojišťovna proplatit plnou cenu zájezdu

Pokud zkrachuje cestovní kancelář, měla by její pojišťovna klientům uhradit sto procent ceny zájezdů, které se kvůli krachu neuskutečnily. Rozhodl o tom v úterý Ústavní soud v Brně, když zamítl stížnost Generali pojišťovny. Pojišťovna tvrdila, že může vyplácet peníze pouze do limitu sjednaného plnění.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

A proto s cestovkou nikdy!

0 0
možnosti

Není náhodou úmyslné sjednání pojištění na nedostatečnou částku podvod? Tedy ze strany majitele CK.

2 0
možnosti

M83a50r45e74k 50Š66i58m20o61n

22. 7. 2015 11:33

Pojišťovna má právo nahlížet do účetních knih CK, vyčíslit obrat souběžně běžících zájezdů a maximální výši plnění sama určit. Pokud to spočítá špatně, je to její chyba. Pokud jí někdo zfalšuje účetnictví, je to samozzřejmě podvod a trestný čin.

0 0
možnosti

Rozhodnutí soudu je v pořádku. Kupující nemůže ovlivnit kvalitu sjednávaného pojištění mezi cestovkou a pojišťovnou. Kupuje si však zájezd, a ne zajíce v pytli. Proto očekává, že své peníze dostane zpět, pokud cestovka zbankrotuje a je proti krachu pojištěna.

3 1
možnosti

Kupující sice nemůže ovlivnit sjednané pojištění, ale určitě ovlivňuje (jako jediný) výběr cestovní kanceláře. Proto by za své rozhodnutí měl nést důsledky.

0 0
možnosti

Nejsem právník, ale Soud rozhodl blbě" ! Klient vstupuje svým rozhodnutím na trh - zřejmě se řídí nejnižší cenou - což má dost blízko k riziku. Málo investoval, informace - reference si nesehnal .. Soud tedy to lehkovážné rozhodnutí podporuje - Amoralita oproti odpovědným + totální křivení svobodného trhu !

1 4
možnosti

Proč si myslíte, že se klient řídí nejnižší cenou? Prodávají se i drahé i levnější zájezdy. Levný zájezd může být ve skutečnosti drahý vzhledem k rozsahu a kvalitě poskytovaných služeb, a také naopak.

2 0
možnosti

J15a65n 59K95r29p13e29c

21. 7. 2015 22:32

to je zase lidumilny rozsudek. bud to neumerne zvysi cenu pojistneho a tim se prodrazi zajezdy, anebo prestanou pojistovny nabizet pojisteni. je prece uplny nesmysl vytvorit nejake pojisteni be vyse plneni. jak potom asi maji vypocitat pojistne? porizovani si zajezdu je uplne stejne jako jakykoliv jiny obchod. vzdy existuje riziko, stejne jako firma nevi jestli ji bude zaplacena faktura, u zakoupeneho zbozi nevite jestli bude fungovat, u zaplaceneho zbozi nevite jestli bude dodano. na kazdem je aby minimalizoval rizika. a pak se soudil a svych prav se domahal. kdyz pro nekoho je kriterium co nejlevneji se dostat do co nejexotictejsi destinace (nejlepe na splatky) aby tech 3 tisice "kamaradu" na fejsbuku bledlo zavisti, a nezajoma je kdo a s jakou historii jim ten zajezd prodava, pak si rovnou muzou jit koupit auto na splatky do aaacek bez jakehokoliv rozumneho pokusu o kontrolu stavu vozu.

1 2
možnosti

O81t40a 55K19i24n29c

21. 7. 2015 22:46

Ceny pojištění jsou už dnes dost vysoké, stačí se podívat, jaký roční zisk pojišťovny už dlouhodobě vykazují, takže když už musí vyplatit pojistnou událost, určitě nezkrachují.

6 1
možnosti

O20t57a 73K72i49n13c

21. 7. 2015 22:30

Konečně taky vyhrál zdravý rozum.

2 0
možnosti

Je tady zajímavý precedens , protože zájezdy jsou asi jako jediná věc pojištěny neomezeně - i vklad v bance je pojištěn do určité výše...

1 2
možnosti
Foto

Ale banku si vybíráte sám. Pojišťovnu CK a uzavírání smlouvy v tomto případě nemůžete nijak ovlivnit. V tom je velký rozdíl.

6 0
možnosti

Další rána pro pojišťovny?

Že by konečně přestaly být sázkovými kancelářemi s kurzem vyjadřujícím pravděpodobnost události, ale zažaly hradit pojištěnou škodu?

Člověk má problém se srovnat s krádeží starší věci, za kterou sice léta platí pojistné, ale je mu uhrazena s amortizací. Ale je to schopen jakž takž uznat.

Ale úhrada zájezdu, na který ani neodjedete, je pojištěný a pojišťovna si myslí, že zaslaná flaška tuzemáku, tři karafiáty a legrační suma stačí?

Aneb milí pojištěnci zaplaťte a těm zvláště zasloužilým naši manažeři pošlou pohled z Baham.

6 0
možnosti

Spíše by to chtělo mechanismus, kdy by cestovka před každou sezonou předala pojišťovně svůj katalog na následující rok a pojišťovna by podle něj ohodnotila pojištění.

1 0
možnosti

L88i68b14o61r 67F94i15l30á89k

21. 7. 2015 18:29

Cestovky budou nabízet zájezdy do maximální výše svého pojistného plnění. Hotovo.;-)

2 0
možnosti

Cestovky musí být pojištěné výhradně na 100%. Pro mnohé z nich bude problém zvýšení pojistného.

2 0
možnosti