Diskuze

České výhybky prorazily v Austrálii. Teď chtějí uspět v USA i Iráku

O čtvrtinu mají letos stoupnout tržby společnosti Pražská strojírna. Jeden z mála výrobců tramvajových výhybek na světě těží z celosvětového boomu tramvají a daří se mu pronikat i na pro české firmy exotické trhy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Rozhodně gratuluji firmě k úspěchu. Jen je škoda, že se doposud nepodařilo překonat staleté problémy tramvajových výhybek, tedy hlavně obvyklou hlučnost a nutnost výrazného zpomalování na kříženích. Nechce se mi věřit, že by to bylo neřešitelné.

0 0
možnosti

T67o16m86á85š 72Š40t25e51c

25. 7. 2015 11:43

Výhybka je tichá, rámusí električka. Ide o kompromis medzi cenou, spoľahlivosťou (mechanickou jednoduchosťou) a záborom priestoru na jednej strane a práve tým hlukom a prejazdnou rýchlosťou na strane druhej.

Električky jazdia do 60, lenže výhybka, cez ktorú sa dá jazdiť napríklad 50 km/h v odbočnom smere má dĺžku nejakých 30–40 metrov a to sa na križovatku nevlezie. Nehovoriac o tom, že ten oblúk trate by musel mať polomer tiež nejakých sto metrov a to chcem v centre mesta vidieť.

V Praze je už namontovaná jedna výnimka, kde sa dá (a môže) jazdiť aj 50 km/h, i keď do oblúku v križovatke sa zas musí spomaľovať (aby cestujúci nevysklili okienka na vonkajšej strane oblúku). Je to výhybka na križovatke Prašný most v smere od Hradčanské.

A k hluku: Najviac hluku narobí električka na srdcovke, teda v tom mieste, kde sa krížia koľajnice. Vzhľadom na to, pod akým ostrým uhlom sa obvykle krížia (je potrebné odbočiť na malom priestore a s malým polomerom aby sa to do tej ulice vošlo), nie je možné (až na výnimky) používať srdcovky železničného typu (ktoré sú o niečo tiššie), ale musí sa použiť srdcovka s plytkým žliabkom, ktorou električka prechádza po nákolku (zvýšená časť na vnútornej strane kolesa). Z toho ten rámus. Naviac pri ostrom uhle odbočenia kolesá prešmykujú (potrebná rôzna rýchlosť otáčania na vnútornej a vonkajšej strane oblúku).

Dalo by sa to riešiť montážou prestaviteľnej srdcovky, ale tá by niekoľkonásobne zvýšila cenu výhybky a tiež znížila jej spoľahlivosť – ďalšia pohyblivá časť, ktorú je potrebné každú chvíľu čistiť, mazať a udržiavať. Môže zapadať bordelom z ulice, prípadne sa pokaziť. Takže prestaviteľné srdcovky sú len na železnici a aj to skôr výnimočne (napr. v Poříčanech na vjazde od Peček, v Pardubicích za perónom v smere na Choceň, …).

0 0
možnosti

J89a55k94u50b 61K39o29s

21. 7. 2015 23:56

Sice nechápu, že se vyplatí dopravit "kus železa" až do Austrálie, ale jestli dokáazlai uspět, tak je to jen dobře.

10 0
možnosti

Když máš speciální zboží za dobrou cenu, o které je zájem i na druhé straně světa, tak to je přece super.

2 0
možnosti

výhybka letadlem. Svět se zbláznil.

Kolik jich běžně dostupné nákladní letadlo uveze ?

0 0
možnosti

kolik takových výhybek je potřeba na stavbu tratě?

1 0
možnosti

Fantastická zakázka! Bože proč?

0 2
možnosti

Firma co je stále zamrzlá x let dozadu. Kdyby měli pořádné vedení tak jsou už na špici

0 18
možnosti

Asi čekají na tebe, až jim tam přijdeš rozšířit obzory. ;-D

4 0
možnosti

P22e44t55r 56N57ě18m25e74c

21. 7. 2015 18:24

Dobrá zpráva !

10 0
možnosti

L85i54b21o90r 54F82i18l36á47k

21. 7. 2015 18:17

Jo odklánění, to je naše doména.

13 1
možnosti