Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zesměšňování zabralo. Newyorský starosta odložil regulaci Uberu a spol.

Aplikace Uber pro objednávání taxi slaví v největším americkém městě minimálně dočasné vítězství. Starosta Bill de Blasio zatím nepřinese k projednání návrh regulace, který by výrazně omezil možnost Uberu a podobných služeb nabírat nové řidiče a konkurovat tak klasickým licencovaným taxikářům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V37l17a86d36i11m98í31r 39C23i12h82l53a 8931808327263

Mně vadí ta nerovnováha.

Pokud legálně podnikáte, mjusíte splňovat řadu podmínek. U taxi asi mít licenci, schválený a cejchovaný taxametr... Jste pod kontrolou různých úřadů. To nelegální konkurence nemá a může mít nižší ceny.

Jsem pro rovné podmínky pro všechny.

+6/−4
23.7.2015 12:56

P42a46v26e65l 45S20o28b14o48t93k53a 5540784

Souhlas, ale zrovna u daní by Uber mohl být dokonce pro finanční úřady přínosem - v okamžiku kdy získají od Uberu databázi, bude velmi lehké zkontrolovat kdo kdy kam za kolik jel a porovnat například s tím zda dotyčný nepobírá podporu v nezaměstnanosti (na to konto by ji musel vrátit - má příjmy, i když nekolidující), zkontrolovat jestli podáva daňové přiznání (pokud má i jiné příjmy tak musí danit i jen stokorunu od Uberu) atd.

To ošidit taxametr nebo vozit lidi úplně načerno je snazší.

+7/0
23.7.2015 13:53

V90l72a56d57i85m57í40r 13C35i25h52l26a 8891568267283

Určitě. V současné situaci je to ale rána pod pás pro ty, kteří musí plnit řadu někdy nesmyslných nařízení a povinností, zatímco jiní mohou dělat tu samou činnost naprosto bez překážek.

+3/−1
23.7.2015 14:26

J71i27r44i 80D36o17b73r42ý 9828499273

Rikate to sam. Chyba neni v Uberu, ale  v rade "nesmyslných nařízení a povinností"

+3/−1
23.7.2015 23:35

M88a81r86i17o 54T76r60n32k39a 6360943178320

Takze aj vy ste jeden z tych teabaggers pre ktorych uz aj zapnutie pasov je rada" nezmyselnych nariadeni a povinnosti"

0/0
24.7.2015 17:52

J91i23r16i 31D72o49b55r63ý 9118849763

Omyl. Ani by me nenapadlo, jezdit nepripoutany. Ale nedelam to kvuli predpislu, ale kvuli bezpecnosti.

Nesmylne narizeni je naproti tomu vydavani "licenci" na provozovani xyz ve jmenu regulace, krome specielnich pripadu. Napriklad licence na sluzby v radiovem pasmu ma smysl, naproti tomu licence na prodej na prazske naplavce (viz kauza "piratskych" prodejcu, stacilo by vybirat "kotevni" poplatek za vyuziti zazemi = napriklad hajzliku) nebo taxy je jen vypalne. U taxi nebo jine prepravy by stacil seznam povinnosti, napriklad pojisteni, STK atd.

+1/0
24.7.2015 20:00

P75a19v72e52l 82S97o24b74o45t39k50a 5310484

Podobná hromadná akce proběhla před časem u pojišťovacích zprostředkovatelů aj., kdy byla nařízena Ministerstvem Financí kontrola a dodanění několika tisíc lidí.

0/0
23.7.2015 13:55

M38a33r85e91k 75H20r21u88b23y 6107522681438

Tahle služba ale není stejná - je to podobné, jako oslaři bojkotovali taxikáře ;-). Pokrok prostě nelze zastavit.

0/0
23.7.2015 16:47

M93a63r86e95k 19H40r44u13b17y 6487412221308

Tahle služba ale není stejná - je to podobné, jako oslaři bojkotovali taxikáře ;-). Pokrok prostě nelze zastavit.

0/0
23.7.2015 16:47

P71a92v50e91l 67S23o74b98o26t39k24a 5920104

Ano, pokrok nelze zastavit, a tak nejdříve přišel Kašpar s letadlem, a pak až vznikl Úřad pro civilní letectví, protože se zjistilo, že když se létání nechá volný průběh tak to bude znamenat hromady mrtvých.

A tejně tak pravidla silničního provozu, podnikání se zbraněmi, taxislužby, kosmetické péče,... lidé si vymysleli stát proto, že ho k něčemu potřebovali, a kdyby stát a regulace neměly smysl, trh by je dávno sprovodil ze světa a nahradil něčím efektivnějším.

+1/0
23.7.2015 16:55
Foto

F65i96l83i39p 81Š54v54e40h51l75a 1636343388757

Prohlasit je nelegalnimi je podle meho nazoru nespravne. Je to jine podnikani.

+1/0
23.7.2015 19:17

J62i46r31i 84D54o79b54r47ý 9288489303

Licence je jen jina forma vypalneho. K cemu to je? ale chapu, ze ti co zaplati zavidi tem, co zaplatit nemusi.

Cejchovany taxametr? To je dobre jen pro iluzi. Pokud jste v Praze cizinec, ani vam neprijde divne, ze z Narodni tridy na Vaclavak se jede pres Dejvice a Cerny most. K nicemu. Uber vam naproti tomu presne rekne jak je to daleko, kolik to bude stat a to vse predem. V cem je tedy pro zakaznika nebo stat jakozto spravce dani lepsi taxametr?

Kontrola ruznych uradu je dobra k cemu? Staci stanovit pravidla a trestat poruseni. Ale dalsi a dalsi pravidla vymahatelnosti prava nepomahaji, viz praxe.

Jsem take pro rovne podminky pro vsechny, ale to s nejakou "licenci" neni mozne. Uz sama ta "licence" je nerovnosti.

0/0
23.7.2015 23:28

T41o38m93a43s 76N34e72m13e18t74h 6460293

Pocet aut v centru mesta, je jedine male plus, proc je to regulovane.

0/0
27.7.2015 1:38

L76a65d85i66s88l29a26v 86L66a39k46e22r 2623949535696

Pan Cihla zde ukazuje omezenost ouředního myšlení. Jeho "argumenty" ukazují jen nesmyslnost celého současného systému, který nemá žádný rozumný ani ekonomický základ.

Argument první: "U taxi musíte mít licenci".

Nikoliv, nemusíte. Licenci si vymyslel stát pro sebe, aby omezoval a zakazoval. Aby uměle reguloval počty taxikářů. Nevymýtil ovšem hromadné okrádání zákazníků pomocí různých "turbo" spínačů, které generují tolik impulsů kolik si nastavíte. Takže k čemu jsou ty licence dobré zákazníkům? K ničemu. Město sice licence rozdává, ale neumí vynutit poctivost taxikářů. Takže jako obvykle stát bere peníze za nic.

Argument druhý: "Schválený a cejchovaný taxametr".

Tomu jsem se smál tak, že jsem spadl se židle. Viz nedávný článek o tom, že většina taxikářů používá "turbo", nebo nedávají účtenky, nebo obojí. Pokud toto označujete za argument, pak jste klaun. Normální by bylo platit prostě stejnou částku z místa A do místa B, bez ohledu na to, kudy Vás taxikář vezl. V tom okamžiku nepotřebujete žádný taxametr a taxikář Vás nemůže okrást, protože si na mobilu předem najdete přesnou cenu přepravy.  Jo, přesně tak to dělá Uber, že????

Argument třetí: "nelegální konkurence může mít nižší ceny".

No a??? Však právě o to jde! Kdybych měl brát Váš argument vážně, pak bych se z Prahy do Brna musel vypravit na poštovním dostavníku, taženém čtyřmi koňmi, protože nelegální a levnější železniční a autobusová doprava by byly zakázány dekretem Jeho Císařské Výsosti.

Škubete se cukáte, ale to jsou jen předsmrtné křeče neschopného systému, který si nedovede připustit, že to jde dělat jinak - levněji a pro zákzníka mnohem pohodlněji.

0/0
9.8.2015 18:27

P22a54v27e78l 44S18o49b26o60t95k73a 5510894

V některých státech USA je dokonce trestný autostop - protože na tak velkém území jako jsou USA není možné nijak zajistit bezpeží stopařů (a ani řidičú) a ztráceli se jim lidi (tedy - ne že by se neztráceli dál, ale autostop je jedním z nejrizikovějších míst, kdy nevíte na koho narazíte a hlavně kolik ve v té dodávce.... ve skutečnosti schovaných lidí stejně jako kolik lidí je schovaných v příkopě).

Proto také licence a přísné podmínky pro Taxi a jiné dopravce (a viz např, Indie kde dokonce jezdí i falešné autobusy zaměřené na únosy a okrádání lidí).

Uber je z tohohle pohledu dost cestou zpět, a nedávám mu moc čancí - do první masové vraždy nebo série únosů které média rozmáznou jak je v USA zvykem a celý Uber a podobné nelicencované služby skončí.

+1/−8
23.7.2015 12:33

D30a29n11i25e26l 53S28c67h22n65i28t12z61e62r 5121904801806

už to nešnupejte ;-)

0/0
23.7.2015 23:49
Foto

D81a79v13i89d 62M56a67t83e68j25u 2694161910545

Hezkypekne Uber! ;-)

+2/0
23.7.2015 12:16

M73a95r46e20k 45G95a45j50d35a 4113104886982

Mohli to povolit jen s nějakou inovativní nebo ekologickou podmínkou, třeba že by auta pro UBER byly jen elektromobily. Alespoň by škodliviny nebyly ve městech ale u elektráren.

0/−4
23.7.2015 11:54
Foto

P75e82t54r 47Š34r78a25i91e71r 9863402652547

No boj proti Uberu a jemu podobným je v delším časovém horizontu podobný, jako boj za zachování jiných cechovních výsad, nad kterými bychom dnes kroutili hlavou ale ještě historicky nedávno byly zcela samozřejmé...:-P jinak ovšem, pokud se "uberařením" někdo živí, má platit daně, o tom žádná...;-)

+18/0
23.7.2015 11:50

M56a42r84e12k 97H15r72u72b37y 6647262901558

Řidič Uberu dostává výplatu od Uberu, takze jednoduché, snadno dohledatelné. Akorát nepotřebuje taxametr, což taxikářům vadí - turbo je mocné lákadlo ;-)

0/0
23.7.2015 16:50

P83a44v40e53l 11S89m73o57l90k11a 8238765446377

!!!!!!A všimli jste si, jak média ze dne na den přestala psát o (i)migrantech a o zvěrstvech páchaných Islámským státem na civilním obyvatelstvu, o tom jak (i)migranti řádí v Itálii, Francii či Německu? Už týden ani jeden článek! Proč asi? kdopak asi novinářům zakazuje na tohle téma psát?!!!!!!

+5/−4
23.7.2015 11:30

M76i62c12h18a15l 54D89o48l13e65ž32e13l 7930267366486

proboha smazte toho blazna, diky

+7/0
23.7.2015 11:33

J27i37r56i 77D93o79b60r27ý 9848509913

NY ma vubec specifickou taxisluzbu. Nove licence se vydavaji pouze vzacne a pokud mestska kasa potrebuje zalepit. Takze zpusob jak ziskat licenci je pouze zdedit nebou koupit (cena prektocila 1 mil USD). Licence je na vuz, takze tem musi jezdit prakticky neustale. Funguje to tak, ze za cenu cca 100USD si ridic pujci auto od garaze ktera ma auta s linenci na pul dne. Ale aby si vydelal alespon na najem, musi jezdit alespon pres jednu spicku. Ranni nebo vecerni. Takze se strida kolem 5 hodiny. Rano to nevadi, ale odpoledne v 5 je diky stridani problem najit volne taxi.

Proste ukazkovy pripad proc je regulace na 2 veci. Ale je to dusledek hospodarske krize, kdy tehdy mnoho lidi bez prace zkouselo taxikarit a konkurence neumoznovala neco vydelat. Takze prijaly opatreni, kdy licenci bylo mozno vratit, ale ne ziskat a to plati dodnes. Pokles se zastavil nekde na 13tis (pokud si pamatuji dobre) a nove licence se vydavaji vyjmecne (jinak by protestovali ti co uz ji maji koupenou za zmineny milion, klesla by jim cena "investice").

System uplne naprd. Regulace je jen prevleceny nazev pro vypalne a ti co vypalne zaplatily se celkem pochopitelne neraduji z tech, co vypalne platit nemuseji/nechteji. Fujtalbl.

+22/0
23.7.2015 10:53
Foto

P96e65t41r 71Š34r62a77i94e19r 9343552212467

Až na ten pravopis souhlas... ale možná v NY žijete...?;-)

0/0
23.7.2015 11:52

J64i45r41i 74D30o97b94r56ý 9308529823

Ne neziju, jen jsou koukal na dokument jak NY taxi funguje. Samochvala az na pudu a me se jezily chlupy na zadech hnusem. Je to ve jmenu "dobra" zavedene vypalne. Jako od mafie, ale podle zakonu.

0/0
23.7.2015 12:05

T84o30m66a42s 95N12e83m33e64t62h 6920823

Mene aut v centru Vam asi nic nerika. ... ale to nikomu. UZ takhle je v centru prehnane  aut, a taxikari jezdi jak blazni.

0/0
27.7.2015 1:41

P71e93t97r 50N26i30v26n23i71c26k20ý 3232584485847

Toto je krásná ukázka, jak se stát přes všemožné (a často i zbytečné) regulace snaží zákony a nařízeními občanům vnutit horší služby za vyšší ceny.

To ale z principu nemůže vydržet dlouho. Levnější, efektivnější a kvalitnější služba si cestu najde. Stát bude stejně donucen akceptovat technologický pokrok. Ano chvíli to trvá (aktuální lobby se drží koryt zuby nehty), ale nakonec starý, neefektivní systém padne.

+14/−1
23.7.2015 10:46

A96l86e54x44a75n23d57r 85K14o95s44t98k17a 8502328556824

V nejhorším vznikne něco jako uber underground, sdružující řidiče a cestující naprosto neoficiálně, a tudíž nezakázatelný.

+3/0
23.7.2015 11:03

J70i61ř68í 80T32e57p78r 4367140385215

Mě nevadí, když profi taxikáři s licencí používají Uber (to je ta jedna verze), ale vytáčí mě ta druhá verze (myslím že se jmenuje Uber Pop), která vytváří "nelicencovaný taxík" který podráží ceny těm, co musejí platit za licence, školení, pojištění a pod.

Až stane průser u "popíka" (nehoda, zranění,....) jsem pak zvědav jak se bude cestující divit jak ostrouhá.

+2/−3
23.7.2015 10:45

P67e20t53r 83N56i26v86n45i19c28k27ý 3692234175927

Já to vidím jako riziko cestujícího, když využije Pop. Chce ušetřit a za to podstupuje riziko. Může se pak svých náhrad domáhat u soudu. Aspoň uvidíme, jak budou soudy rozhodovat.

Já taxi využívám jen velmi zřídka (nikdy v ČR), takže mě to moc nezajímá, ale určitě to má Uber nějak podchyceno ve svých pravidlech.

+8/0
23.7.2015 10:50

J53a80k31u19b 72Š48a70f36a51n96d79a 7135737391751

Proč vás to vytáčí? Je to stejné, jako když si jdete koupit tričko. Buď ho koupíte u vietnamců za pár korun kdy vietnamec neplatí žádné značkové obchody, reklamy, právníky... nebo jdete do značkového obchodu a vše zaplatíte. Je to jen na vás.

Samozřejmě předpokládám, že i POP platí daně.

0/0
23.7.2015 12:44
Foto

F18i71l83i46p 28Š93v52e59h52l89a 1626863458647

Ridic taxiku ma opravneni nabirat zakazniky z ulice, tim se od vsech tech sluzeb co vyzaduji uzavreni smlouvy jinou cestou lisi. Ale zakaznik nabrany z ulice dostane nejdrazsi sazbu - cimz tuto svou vyhodu taxikari nici... radeji si stezuji a lobbuji

+12/0
23.7.2015 10:33

M53a90r55t73i38n 13M96a15t93ý64s71e96k 6828111866760

V Praze dostane cenu stanovenou magistrátem v roce 2007. Cenu, která se od té doby nehnula.

0/0
23.7.2015 12:17
Foto

F22i23l16i43p 19Š55v84e75h88l98a 1116303778287

Minil sem, ze taxik da lepsi cenu nekomu kdo si ho objedna pres mobil nez nekomu kdo na nej mavne.

0/0
23.7.2015 13:46

M20a61r34t70i96n 15M33a39t44ý35s77e12k 6768291736300

Jistě. Protože mávnutí je dílem náhody. Náhodou jste tam vy, náhodou řidič. Kdežto objednávání na dispečinku nebo pomocí aplikace je Vaše volba. Vaše volba se odvíjí od spokojenosti. Dnes vesměs není jak konkurovat. Auta jsou vesměs pěkná, je jich dost, tedy dojezdy jsou  nízké, tak se konkuruje cenou. Dispečinky a aplikace tlačí cenu dolu a řidič pak sedí ve voze 16 hodi denně aby si něco vydělal :-/

0/0
23.7.2015 13:59
Foto

F20i50l72i74p 76Š49v79e11h54l96a 1166783848387

No prave - a kdyby proste to co ostatni nemohou - bylo nejvyhodnejsi - tak by to byl duvod delat taxikare.

0/0
23.7.2015 19:17

V11á75c36l75a54v 20H71o22s14c80h 8526828772791

ja jezdim uz leta spolujizdou Pha - SK, odvoz az pred branu, prestavka kdy potrebuju, levneji a mnohem rychleji nez vlak, nebo bus. Ridic si alespon castecne pokryje svuj benzin/naftu, nemusi vozit drahy vzduch, kdyz sam jede za rodinou do toho sameho mesta, co ja... Vlastnit auto se vubec nevyplati, dokud neni soucasti nejakeho vydelecneho/naklady na provoz kryjiciho programu.

+5/−2
23.7.2015 10:19

P64e17t78r 65N12i67v88n60i57c13k50ý 3702804325257

"Vlastnit auto se vubec nevyplati" Jde o to jak počítáš to "nevyplatí"? Pro nepodnikatele auto není investistice, aby se "vyplatilo", ale obyčejná spotřeba, která šetří čas a dělá život pohodlnějším. A samozřejmě, každá sranda něco stojí.

+10/0
23.7.2015 10:42

R98a98d54i54m 15P34a12v75l10i74c63e57k 1970458901314

Jenze spousta lidi to auto opravdu nepotrebuje. Kolega si to jednou propocital a vyslo mu, ze kdyby vsechno jezdil taxikem tak jeste uspori.

0/−2
23.7.2015 10:50

P93e70t10r 46N47i28v49n76i26c49k49ý 3282324345837

No a? Kolik věcí, které lidé nepotřebují, se jim válí doma? Člověk si nepořizuje jen věci, které "nutně potřebuje".

+6/0
23.7.2015 11:04

R39a49d95i14m 81P97a37v71l54i62c40e77k 1900478191904

Me to normalni neprijde. Proc si lide kupuji 4+1 kdyz nemaji zadne deti? Lyze, kdyz se jednou za sezonu daji pujcit? Ano, maji na to, tak proc by si to nekoupili, ze?

0/0
23.7.2015 12:06

M24a65r80e55k 98M80a85l76ý 1802588761380

Někdo prostě má rád kolem sebe prostor, no... :-) Taky jsme s manželkou sami a máme k dispozici obytnou plochu větší než většina 4+1. A taky mám vlastní prkno, i když se na svah dostanu 1-2 krát za zimu. Nechci si půjčovat. Jiné priority, které chápat nemusíte, ale je to tak.

0/0
23.7.2015 12:34

P58a35v61e51l 77N83o58v62á29k 7331326319983

Tak to aby vznikla nějaka komise co bude rozhodovat o tom jestli si mužů koupit lyže nebo se mi vyplati si je pujcit...

0/0
23.7.2015 13:41

J16i70ř79í 86K12o10c23u11r89e82k 6565574885108

A pak jsou lidi, kteří nemusí mít všechno. Nutit jim něco, protože to mají ostatní je stejný nesmysl jako zakazovat to, co má jen sem tam někdo. Saxofon třeba.

0/0
23.7.2015 12:10

R35a13d68i39m 10P47a31v16l58i31c11e96k 1160758541814

Ja nikomu nic nenutim ani neprikazuji.

0/0
23.7.2015 13:54

M18a85r12e66k 90M83a13l30ý 1482588251150

To musí jezdit hodně málo a mít vysoké fixní náklady a rychlou ztrátu hodnoty, jinak to není možné. Nebo máte u vás extrémně levné taxíky. Já si vedu pečlivou evidenci nákladů na auto (všechny náklady, nejen PM) a i s předpokládanou ztrátou hodnoty auta mi vychází náklady na 5 KČ na km.

+3/0
23.7.2015 11:09

R68a52d14i93m 88P82a32v59l59i92c32e82k 1770988211574

Ma nejake audi a jednou za cas jede k rodicum 30 km na venkov. A nezije v CR. Pokud tam jede jednou za mesic, tak bych tomu i veril, ze se to nevyplati. Ale mozna mate pravdu vy.

0/0
23.7.2015 12:10

M84a14r93e47k 55M17a74l70ý 1552318181500

Tak pokud jede párkrát do roka 30km, to najede ročně kolik...max. 3.000 km? To pak stačí, aby náklady na auto za rok byly 75.000 KČ a je na 25 KČ na km, což je cena taxíku. A u dražšího (a nového) auta to není problém, když se spočítá jenom PHM, pojistka a amortizace. Takže je to v pohodě možné, to se pak auto nevyplatí.

0/0
23.7.2015 12:37

J10a48k90u50b 32Š25a47f16a26n17d18a 7325527941311

Tak pokud nebydlí v ČR...

Třeba v SIN jsou náklady na auto tak vysoké a taxíky tak levné že se vám auto nevyplatí ani při mnohem větším nájezdu.

0/0
23.7.2015 14:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.