Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zesměšňování zabralo. Newyorský starosta odložil regulaci Uberu a spol.

Aplikace Uber pro objednávání taxi slaví v největším americkém městě minimálně dočasné vítězství. Starosta Bill de Blasio zatím nepřinese k projednání návrh regulace, který by výrazně omezil možnost Uberu a podobných služeb nabírat nové řidiče a konkurovat tak klasickým licencovaným taxikářům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V95l67a75d71i65m64í14r 73C92i92h43l30a 8911528487593

Mně vadí ta nerovnováha.

Pokud legálně podnikáte, mjusíte splňovat řadu podmínek. U taxi asi mít licenci, schválený a cejchovaný taxametr... Jste pod kontrolou různých úřadů. To nelegální konkurence nemá a může mít nižší ceny.

Jsem pro rovné podmínky pro všechny.

+6/−4
23.7.2015 12:56

P40a14v21e17l 80S66o80b66o56t60k26a 5520374

Souhlas, ale zrovna u daní by Uber mohl být dokonce pro finanční úřady přínosem - v okamžiku kdy získají od Uberu databázi, bude velmi lehké zkontrolovat kdo kdy kam za kolik jel a porovnat například s tím zda dotyčný nepobírá podporu v nezaměstnanosti (na to konto by ji musel vrátit - má příjmy, i když nekolidující), zkontrolovat jestli podáva daňové přiznání (pokud má i jiné příjmy tak musí danit i jen stokorunu od Uberu) atd.

To ošidit taxametr nebo vozit lidi úplně načerno je snazší.

+7/0
23.7.2015 13:53

V57l67a80d42i36m72í52r 28C84i21h87l84a 8731298987773

Určitě. V současné situaci je to ale rána pod pás pro ty, kteří musí plnit řadu někdy nesmyslných nařízení a povinností, zatímco jiní mohou dělat tu samou činnost naprosto bez překážek.

+3/−1
23.7.2015 14:26

J32i66r56i 19D79o10b20r21ý 9578419903

Rikate to sam. Chyba neni v Uberu, ale  v rade "nesmyslných nařízení a povinností"

+3/−1
23.7.2015 23:35

M56a68r89i97o 82T47r27n41k75a 6900913448840

Takze aj vy ste jeden z tych teabaggers pre ktorych uz aj zapnutie pasov je rada" nezmyselnych nariadeni a povinnosti"

0/0
24.7.2015 17:52

J66i26r13i 40D67o87b95r54ý 9928819813

Omyl. Ani by me nenapadlo, jezdit nepripoutany. Ale nedelam to kvuli predpislu, ale kvuli bezpecnosti.

Nesmylne narizeni je naproti tomu vydavani "licenci" na provozovani xyz ve jmenu regulace, krome specielnich pripadu. Napriklad licence na sluzby v radiovem pasmu ma smysl, naproti tomu licence na prodej na prazske naplavce (viz kauza "piratskych" prodejcu, stacilo by vybirat "kotevni" poplatek za vyuziti zazemi = napriklad hajzliku) nebo taxy je jen vypalne. U taxi nebo jine prepravy by stacil seznam povinnosti, napriklad pojisteni, STK atd.

+1/0
24.7.2015 20:00

P41a27v73e14l 89S20o71b62o36t62k40a 5690524

Podobná hromadná akce proběhla před časem u pojišťovacích zprostředkovatelů aj., kdy byla nařízena Ministerstvem Financí kontrola a dodanění několika tisíc lidí.

0/0
23.7.2015 13:55

M30a41r25e82k 31H25r40u15b34y 6807272861648

Tahle služba ale není stejná - je to podobné, jako oslaři bojkotovali taxikáře ;-). Pokrok prostě nelze zastavit.

0/0
23.7.2015 16:47

M35a53r40e37k 59H87r79u93b53y 6887642441108

Tahle služba ale není stejná - je to podobné, jako oslaři bojkotovali taxikáře ;-). Pokrok prostě nelze zastavit.

0/0
23.7.2015 16:47

P58a27v86e53l 74S94o63b75o77t36k27a 5520334

Ano, pokrok nelze zastavit, a tak nejdříve přišel Kašpar s letadlem, a pak až vznikl Úřad pro civilní letectví, protože se zjistilo, že když se létání nechá volný průběh tak to bude znamenat hromady mrtvých.

A tejně tak pravidla silničního provozu, podnikání se zbraněmi, taxislužby, kosmetické péče,... lidé si vymysleli stát proto, že ho k něčemu potřebovali, a kdyby stát a regulace neměly smysl, trh by je dávno sprovodil ze světa a nahradil něčím efektivnějším.

+1/0
23.7.2015 16:55
Foto

F61i66l97i20p 11Š43v98e64h39l53a 1746713368867

Prohlasit je nelegalnimi je podle meho nazoru nespravne. Je to jine podnikani.

+1/0
23.7.2015 19:17

J38i25r69i 52D45o88b76r36ý 9758699343

Licence je jen jina forma vypalneho. K cemu to je? ale chapu, ze ti co zaplati zavidi tem, co zaplatit nemusi.

Cejchovany taxametr? To je dobre jen pro iluzi. Pokud jste v Praze cizinec, ani vam neprijde divne, ze z Narodni tridy na Vaclavak se jede pres Dejvice a Cerny most. K nicemu. Uber vam naproti tomu presne rekne jak je to daleko, kolik to bude stat a to vse predem. V cem je tedy pro zakaznika nebo stat jakozto spravce dani lepsi taxametr?

Kontrola ruznych uradu je dobra k cemu? Staci stanovit pravidla a trestat poruseni. Ale dalsi a dalsi pravidla vymahatelnosti prava nepomahaji, viz praxe.

Jsem take pro rovne podminky pro vsechny, ale to s nejakou "licenci" neni mozne. Uz sama ta "licence" je nerovnosti.

0/0
23.7.2015 23:28

T31o10m10a20s 60N57e76m61e81t60h 6610513

Pocet aut v centru mesta, je jedine male plus, proc je to regulovane.

0/0
27.7.2015 1:38

L29a36d97i46s89l57a82v 87L88a44k51e87r 2143509495876

Pan Cihla zde ukazuje omezenost ouředního myšlení. Jeho "argumenty" ukazují jen nesmyslnost celého současného systému, který nemá žádný rozumný ani ekonomický základ.

Argument první: "U taxi musíte mít licenci".

Nikoliv, nemusíte. Licenci si vymyslel stát pro sebe, aby omezoval a zakazoval. Aby uměle reguloval počty taxikářů. Nevymýtil ovšem hromadné okrádání zákazníků pomocí různých "turbo" spínačů, které generují tolik impulsů kolik si nastavíte. Takže k čemu jsou ty licence dobré zákazníkům? K ničemu. Město sice licence rozdává, ale neumí vynutit poctivost taxikářů. Takže jako obvykle stát bere peníze za nic.

Argument druhý: "Schválený a cejchovaný taxametr".

Tomu jsem se smál tak, že jsem spadl se židle. Viz nedávný článek o tom, že většina taxikářů používá "turbo", nebo nedávají účtenky, nebo obojí. Pokud toto označujete za argument, pak jste klaun. Normální by bylo platit prostě stejnou částku z místa A do místa B, bez ohledu na to, kudy Vás taxikář vezl. V tom okamžiku nepotřebujete žádný taxametr a taxikář Vás nemůže okrást, protože si na mobilu předem najdete přesnou cenu přepravy.  Jo, přesně tak to dělá Uber, že????

Argument třetí: "nelegální konkurence může mít nižší ceny".

No a??? Však právě o to jde! Kdybych měl brát Váš argument vážně, pak bych se z Prahy do Brna musel vypravit na poštovním dostavníku, taženém čtyřmi koňmi, protože nelegální a levnější železniční a autobusová doprava by byly zakázány dekretem Jeho Císařské Výsosti.

Škubete se cukáte, ale to jsou jen předsmrtné křeče neschopného systému, který si nedovede připustit, že to jde dělat jinak - levněji a pro zákzníka mnohem pohodlněji.

0/0
9.8.2015 18:27

P36a63v19e30l 19S42o74b67o38t40k17a 5520744

V některých státech USA je dokonce trestný autostop - protože na tak velkém území jako jsou USA není možné nijak zajistit bezpeží stopařů (a ani řidičú) a ztráceli se jim lidi (tedy - ne že by se neztráceli dál, ale autostop je jedním z nejrizikovějších míst, kdy nevíte na koho narazíte a hlavně kolik ve v té dodávce.... ve skutečnosti schovaných lidí stejně jako kolik lidí je schovaných v příkopě).

Proto také licence a přísné podmínky pro Taxi a jiné dopravce (a viz např, Indie kde dokonce jezdí i falešné autobusy zaměřené na únosy a okrádání lidí).

Uber je z tohohle pohledu dost cestou zpět, a nedávám mu moc čancí - do první masové vraždy nebo série únosů které média rozmáznou jak je v USA zvykem a celý Uber a podobné nelicencované služby skončí.

+1/−8
23.7.2015 12:33

D60a75n38i61e62l 87S91c82h46n56i98t77z33e43r 5731264211316

už to nešnupejte ;-)

0/0
23.7.2015 23:49

D25a15v88i56d 40M20a72t24e65j27u 2764361560825

Hezkypekne Uber! ;-)

+2/0
23.7.2015 12:16

M25a58r57e37k 98G22a52j74d20a 4363724746272

Mohli to povolit jen s nějakou inovativní nebo ekologickou podmínkou, třeba že by auta pro UBER byly jen elektromobily. Alespoň by škodliviny nebyly ve městech ale u elektráren.

0/−4
23.7.2015 11:54
Foto

P47e71t85r 74Š88r15a96i42e35r 9633392602327

No boj proti Uberu a jemu podobným je v delším časovém horizontu podobný, jako boj za zachování jiných cechovních výsad, nad kterými bychom dnes kroutili hlavou ale ještě historicky nedávno byly zcela samozřejmé...:-P jinak ovšem, pokud se "uberařením" někdo živí, má platit daně, o tom žádná...;-)

+18/0
23.7.2015 11:50

M72a16r57e80k 19H32r89u80b10y 6957852901108

Řidič Uberu dostává výplatu od Uberu, takze jednoduché, snadno dohledatelné. Akorát nepotřebuje taxametr, což taxikářům vadí - turbo je mocné lákadlo ;-)

0/0
23.7.2015 16:50

P62a72v86e16l 75S13m64o98l46k50a 8908105386647

!!!!!!A všimli jste si, jak média ze dne na den přestala psát o (i)migrantech a o zvěrstvech páchaných Islámským státem na civilním obyvatelstvu, o tom jak (i)migranti řádí v Itálii, Francii či Německu? Už týden ani jeden článek! Proč asi? kdopak asi novinářům zakazuje na tohle téma psát?!!!!!!

+5/−4
23.7.2015 11:30

M70i17c35h53a60l 93D72o58l23e24ž87e63l 7660277456376

proboha smazte toho blazna, diky

+7/0
23.7.2015 11:33

J49i94r92i 88D18o20b51r34ý 9118659723

NY ma vubec specifickou taxisluzbu. Nove licence se vydavaji pouze vzacne a pokud mestska kasa potrebuje zalepit. Takze zpusob jak ziskat licenci je pouze zdedit nebou koupit (cena prektocila 1 mil USD). Licence je na vuz, takze tem musi jezdit prakticky neustale. Funguje to tak, ze za cenu cca 100USD si ridic pujci auto od garaze ktera ma auta s linenci na pul dne. Ale aby si vydelal alespon na najem, musi jezdit alespon pres jednu spicku. Ranni nebo vecerni. Takze se strida kolem 5 hodiny. Rano to nevadi, ale odpoledne v 5 je diky stridani problem najit volne taxi.

Proste ukazkovy pripad proc je regulace na 2 veci. Ale je to dusledek hospodarske krize, kdy tehdy mnoho lidi bez prace zkouselo taxikarit a konkurence neumoznovala neco vydelat. Takze prijaly opatreni, kdy licenci bylo mozno vratit, ale ne ziskat a to plati dodnes. Pokles se zastavil nekde na 13tis (pokud si pamatuji dobre) a nove licence se vydavaji vyjmecne (jinak by protestovali ti co uz ji maji koupenou za zmineny milion, klesla by jim cena "investice").

System uplne naprd. Regulace je jen prevleceny nazev pro vypalne a ti co vypalne zaplatily se celkem pochopitelne neraduji z tech, co vypalne platit nemuseji/nechteji. Fujtalbl.

+22/0
23.7.2015 10:53
Foto

P25e95t13r 91Š80r72a80i98e80r 9703402252827

Až na ten pravopis souhlas... ale možná v NY žijete...?;-)

0/0
23.7.2015 11:52

J74i18r22i 92D42o27b88r50ý 9218819833

Ne neziju, jen jsou koukal na dokument jak NY taxi funguje. Samochvala az na pudu a me se jezily chlupy na zadech hnusem. Je to ve jmenu "dobra" zavedene vypalne. Jako od mafie, ale podle zakonu.

0/0
23.7.2015 12:05

T72o63m11a25s 75N23e46m45e49t51h 6480573

Mene aut v centru Vam asi nic nerika. ... ale to nikomu. UZ takhle je v centru prehnane  aut, a taxikari jezdi jak blazni.

0/0
27.7.2015 1:41

P56e50t71r 67N62i34v64n63i67c94k22ý 3272764945677

Toto je krásná ukázka, jak se stát přes všemožné (a často i zbytečné) regulace snaží zákony a nařízeními občanům vnutit horší služby za vyšší ceny.

To ale z principu nemůže vydržet dlouho. Levnější, efektivnější a kvalitnější služba si cestu najde. Stát bude stejně donucen akceptovat technologický pokrok. Ano chvíli to trvá (aktuální lobby se drží koryt zuby nehty), ale nakonec starý, neefektivní systém padne.

+14/−1
23.7.2015 10:46

A59l91e53x79a82n77d23r 50K69o90s96t36k26a 8692258486684

V nejhorším vznikne něco jako uber underground, sdružující řidiče a cestující naprosto neoficiálně, a tudíž nezakázatelný.

+3/0
23.7.2015 11:03

J37i72ř71í 50T93e69p41r 4107490245305

Mě nevadí, když profi taxikáři s licencí používají Uber (to je ta jedna verze), ale vytáčí mě ta druhá verze (myslím že se jmenuje Uber Pop), která vytváří "nelicencovaný taxík" který podráží ceny těm, co musejí platit za licence, školení, pojištění a pod.

Až stane průser u "popíka" (nehoda, zranění,....) jsem pak zvědav jak se bude cestující divit jak ostrouhá.

+2/−3
23.7.2015 10:45

P48e98t46r 57N80i11v29n67i54c83k87ý 3642134695887

Já to vidím jako riziko cestujícího, když využije Pop. Chce ušetřit a za to podstupuje riziko. Může se pak svých náhrad domáhat u soudu. Aspoň uvidíme, jak budou soudy rozhodovat.

Já taxi využívám jen velmi zřídka (nikdy v ČR), takže mě to moc nezajímá, ale určitě to má Uber nějak podchyceno ve svých pravidlech.

+8/0
23.7.2015 10:50

J88a49k82u94b 72Š69a68f94a56n61d55a 7975327291801

Proč vás to vytáčí? Je to stejné, jako když si jdete koupit tričko. Buď ho koupíte u vietnamců za pár korun kdy vietnamec neplatí žádné značkové obchody, reklamy, právníky... nebo jdete do značkového obchodu a vše zaplatíte. Je to jen na vás.

Samozřejmě předpokládám, že i POP platí daně.

0/0
23.7.2015 12:44
Foto

F39i87l18i80p 50Š29v75e76h86l26a 1326673678677

Ridic taxiku ma opravneni nabirat zakazniky z ulice, tim se od vsech tech sluzeb co vyzaduji uzavreni smlouvy jinou cestou lisi. Ale zakaznik nabrany z ulice dostane nejdrazsi sazbu - cimz tuto svou vyhodu taxikari nici... radeji si stezuji a lobbuji

+12/0
23.7.2015 10:33

M17a15r26t66i16n 14M38a39t59ý35s79e64k 6148731866220

V Praze dostane cenu stanovenou magistrátem v roce 2007. Cenu, která se od té doby nehnula.

0/0
23.7.2015 12:17
Foto

F15i71l16i97p 84Š65v45e32h40l11a 1796673418747

Minil sem, ze taxik da lepsi cenu nekomu kdo si ho objedna pres mobil nez nekomu kdo na nej mavne.

0/0
23.7.2015 13:46

M95a92r80t77i34n 93M87a40t24ý24s63e72k 6808131526210

Jistě. Protože mávnutí je dílem náhody. Náhodou jste tam vy, náhodou řidič. Kdežto objednávání na dispečinku nebo pomocí aplikace je Vaše volba. Vaše volba se odvíjí od spokojenosti. Dnes vesměs není jak konkurovat. Auta jsou vesměs pěkná, je jich dost, tedy dojezdy jsou  nízké, tak se konkuruje cenou. Dispečinky a aplikace tlačí cenu dolu a řidič pak sedí ve voze 16 hodi denně aby si něco vydělal :-/

0/0
23.7.2015 13:59
Foto

F69i50l95i31p 22Š57v79e54h61l45a 1976273808497

No prave - a kdyby proste to co ostatni nemohou - bylo nejvyhodnejsi - tak by to byl duvod delat taxikare.

0/0
23.7.2015 19:17

V68á15c97l58a54v 22H33o39s77c92h 8406378472211

ja jezdim uz leta spolujizdou Pha - SK, odvoz az pred branu, prestavka kdy potrebuju, levneji a mnohem rychleji nez vlak, nebo bus. Ridic si alespon castecne pokryje svuj benzin/naftu, nemusi vozit drahy vzduch, kdyz sam jede za rodinou do toho sameho mesta, co ja... Vlastnit auto se vubec nevyplati, dokud neni soucasti nejakeho vydelecneho/naklady na provoz kryjiciho programu.

+5/−2
23.7.2015 10:19

P20e53t50r 31N67i67v29n76i25c30k15ý 3542964585657

"Vlastnit auto se vubec nevyplati" Jde o to jak počítáš to "nevyplatí"? Pro nepodnikatele auto není investistice, aby se "vyplatilo", ale obyčejná spotřeba, která šetří čas a dělá život pohodlnějším. A samozřejmě, každá sranda něco stojí.

+10/0
23.7.2015 10:42

R75a23d42i77m 78P25a45v90l40i43c46e22k 1200958831974

Jenze spousta lidi to auto opravdu nepotrebuje. Kolega si to jednou propocital a vyslo mu, ze kdyby vsechno jezdil taxikem tak jeste uspori.

0/−2
23.7.2015 10:50

P82e79t85r 24N34i96v85n17i37c98k47ý 3472404395767

No a? Kolik věcí, které lidé nepotřebují, se jim válí doma? Člověk si nepořizuje jen věci, které "nutně potřebuje".

+6/0
23.7.2015 11:04

R96a12d34i33m 95P81a70v70l97i76c74e71k 1150318751874

Me to normalni neprijde. Proc si lide kupuji 4+1 kdyz nemaji zadne deti? Lyze, kdyz se jednou za sezonu daji pujcit? Ano, maji na to, tak proc by si to nekoupili, ze?

0/0
23.7.2015 12:06

M42a77r17e93k 57M22a59l82ý 1952368281530

Někdo prostě má rád kolem sebe prostor, no... :-) Taky jsme s manželkou sami a máme k dispozici obytnou plochu větší než většina 4+1. A taky mám vlastní prkno, i když se na svah dostanu 1-2 krát za zimu. Nechci si půjčovat. Jiné priority, které chápat nemusíte, ale je to tak.

0/0
23.7.2015 12:34

P80a38v38e63l 41N95o98v80á80k 7291866949573

Tak to aby vznikla nějaka komise co bude rozhodovat o tom jestli si mužů koupit lyže nebo se mi vyplati si je pujcit...

0/0
23.7.2015 13:41

J56i89ř41í 62K36o87c40u61r36e41k 6265644505438

A pak jsou lidi, kteří nemusí mít všechno. Nutit jim něco, protože to mají ostatní je stejný nesmysl jako zakazovat to, co má jen sem tam někdo. Saxofon třeba.

0/0
23.7.2015 12:10

R28a93d39i74m 82P31a87v73l71i58c30e90k 1760928221554

Ja nikomu nic nenutim ani neprikazuji.

0/0
23.7.2015 13:54

M46a78r36e22k 38M35a63l34ý 1492458851900

To musí jezdit hodně málo a mít vysoké fixní náklady a rychlou ztrátu hodnoty, jinak to není možné. Nebo máte u vás extrémně levné taxíky. Já si vedu pečlivou evidenci nákladů na auto (všechny náklady, nejen PM) a i s předpokládanou ztrátou hodnoty auta mi vychází náklady na 5 KČ na km.

+3/0
23.7.2015 11:09

R53a50d96i11m 15P63a82v26l40i84c67e11k 1280808161204

Ma nejake audi a jednou za cas jede k rodicum 30 km na venkov. A nezije v CR. Pokud tam jede jednou za mesic, tak bych tomu i veril, ze se to nevyplati. Ale mozna mate pravdu vy.

0/0
23.7.2015 12:10

M73a61r26e80k 40M45a64l32ý 1512938961490

Tak pokud jede párkrát do roka 30km, to najede ročně kolik...max. 3.000 km? To pak stačí, aby náklady na auto za rok byly 75.000 KČ a je na 25 KČ na km, což je cena taxíku. A u dražšího (a nového) auta to není problém, když se spočítá jenom PHM, pojistka a amortizace. Takže je to v pohodě možné, to se pak auto nevyplatí.

0/0
23.7.2015 12:37

J67a27k46u56b 66Š63a34f35a71n39d46a 7365947211501

Tak pokud nebydlí v ČR...

Třeba v SIN jsou náklady na auto tak vysoké a taxíky tak levné že se vám auto nevyplatí ani při mnohem větším nájezdu.

0/0
23.7.2015 14:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.