Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zesměšňování zabralo. Newyorský starosta odložil regulaci Uberu a spol.

Aplikace Uber pro objednávání taxi slaví v největším americkém městě minimálně dočasné vítězství. Starosta Bill de Blasio zatím nepřinese k projednání návrh regulace, který by výrazně omezil možnost Uberu a podobných služeb nabírat nové řidiče a konkurovat tak klasickým licencovaným taxikářům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V36l59a38d90i15m52í89r 34C38i72h79l61a 8861918337183

Mně vadí ta nerovnováha.

Pokud legálně podnikáte, mjusíte splňovat řadu podmínek. U taxi asi mít licenci, schválený a cejchovaný taxametr... Jste pod kontrolou různých úřadů. To nelegální konkurence nemá a může mít nižší ceny.

Jsem pro rovné podmínky pro všechny.

+6/−4
23.7.2015 12:56

P75a75v65e32l 25S82o17b21o12t33k76a 5190634

Souhlas, ale zrovna u daní by Uber mohl být dokonce pro finanční úřady přínosem - v okamžiku kdy získají od Uberu databázi, bude velmi lehké zkontrolovat kdo kdy kam za kolik jel a porovnat například s tím zda dotyčný nepobírá podporu v nezaměstnanosti (na to konto by ji musel vrátit - má příjmy, i když nekolidující), zkontrolovat jestli podáva daňové přiznání (pokud má i jiné příjmy tak musí danit i jen stokorunu od Uberu) atd.

To ošidit taxametr nebo vozit lidi úplně načerno je snazší.

+7/0
23.7.2015 13:53

V25l66a96d79i98m97í82r 15C78i81h33l22a 8971578187553

Určitě. V současné situaci je to ale rána pod pás pro ty, kteří musí plnit řadu někdy nesmyslných nařízení a povinností, zatímco jiní mohou dělat tu samou činnost naprosto bez překážek.

+3/−1
23.7.2015 14:26

J92i39r87i 42D58o49b72r58ý 9728809483

Rikate to sam. Chyba neni v Uberu, ale  v rade "nesmyslných nařízení a povinností"

+3/−1
23.7.2015 23:35

M66a14r81i38o 76T34r12n22k89a 6720493848670

Takze aj vy ste jeden z tych teabaggers pre ktorych uz aj zapnutie pasov je rada" nezmyselnych nariadeni a povinnosti"

0/0
24.7.2015 17:52

J56i97r22i 60D97o34b45r82ý 9198379963

Omyl. Ani by me nenapadlo, jezdit nepripoutany. Ale nedelam to kvuli predpislu, ale kvuli bezpecnosti.

Nesmylne narizeni je naproti tomu vydavani "licenci" na provozovani xyz ve jmenu regulace, krome specielnich pripadu. Napriklad licence na sluzby v radiovem pasmu ma smysl, naproti tomu licence na prodej na prazske naplavce (viz kauza "piratskych" prodejcu, stacilo by vybirat "kotevni" poplatek za vyuziti zazemi = napriklad hajzliku) nebo taxy je jen vypalne. U taxi nebo jine prepravy by stacil seznam povinnosti, napriklad pojisteni, STK atd.

+1/0
24.7.2015 20:00

P54a93v84e50l 26S19o88b34o15t67k93a 5710294

Podobná hromadná akce proběhla před časem u pojišťovacích zprostředkovatelů aj., kdy byla nařízena Ministerstvem Financí kontrola a dodanění několika tisíc lidí.

0/0
23.7.2015 13:55

M42a60r62e34k 75H69r87u87b56y 6597652341478

Tahle služba ale není stejná - je to podobné, jako oslaři bojkotovali taxikáře ;-). Pokrok prostě nelze zastavit.

0/0
23.7.2015 16:47

M59a68r10e41k 63H98r57u83b25y 6267352761768

Tahle služba ale není stejná - je to podobné, jako oslaři bojkotovali taxikáře ;-). Pokrok prostě nelze zastavit.

0/0
23.7.2015 16:47

P16a62v21e86l 23S61o22b70o43t88k45a 5210764

Ano, pokrok nelze zastavit, a tak nejdříve přišel Kašpar s letadlem, a pak až vznikl Úřad pro civilní letectví, protože se zjistilo, že když se létání nechá volný průběh tak to bude znamenat hromady mrtvých.

A tejně tak pravidla silničního provozu, podnikání se zbraněmi, taxislužby, kosmetické péče,... lidé si vymysleli stát proto, že ho k něčemu potřebovali, a kdyby stát a regulace neměly smysl, trh by je dávno sprovodil ze světa a nahradil něčím efektivnějším.

+1/0
23.7.2015 16:55
Foto

F50i43l34i34p 61Š34v87e90h43l28a 1456273208447

Prohlasit je nelegalnimi je podle meho nazoru nespravne. Je to jine podnikani.

+1/0
23.7.2015 19:17

J16i94r93i 11D93o34b44r15ý 9888399723

Licence je jen jina forma vypalneho. K cemu to je? ale chapu, ze ti co zaplati zavidi tem, co zaplatit nemusi.

Cejchovany taxametr? To je dobre jen pro iluzi. Pokud jste v Praze cizinec, ani vam neprijde divne, ze z Narodni tridy na Vaclavak se jede pres Dejvice a Cerny most. K nicemu. Uber vam naproti tomu presne rekne jak je to daleko, kolik to bude stat a to vse predem. V cem je tedy pro zakaznika nebo stat jakozto spravce dani lepsi taxametr?

Kontrola ruznych uradu je dobra k cemu? Staci stanovit pravidla a trestat poruseni. Ale dalsi a dalsi pravidla vymahatelnosti prava nepomahaji, viz praxe.

Jsem take pro rovne podminky pro vsechny, ale to s nejakou "licenci" neni mozne. Uz sama ta "licence" je nerovnosti.

0/0
23.7.2015 23:28

T43o48m98a69s 82N61e46m29e75t84h 6950703

Pocet aut v centru mesta, je jedine male plus, proc je to regulovane.

0/0
27.7.2015 1:38

L54a81d45i41s64l38a22v 77L61a88k98e87r 2823529555266

Pan Cihla zde ukazuje omezenost ouředního myšlení. Jeho "argumenty" ukazují jen nesmyslnost celého současného systému, který nemá žádný rozumný ani ekonomický základ.

Argument první: "U taxi musíte mít licenci".

Nikoliv, nemusíte. Licenci si vymyslel stát pro sebe, aby omezoval a zakazoval. Aby uměle reguloval počty taxikářů. Nevymýtil ovšem hromadné okrádání zákazníků pomocí různých "turbo" spínačů, které generují tolik impulsů kolik si nastavíte. Takže k čemu jsou ty licence dobré zákazníkům? K ničemu. Město sice licence rozdává, ale neumí vynutit poctivost taxikářů. Takže jako obvykle stát bere peníze za nic.

Argument druhý: "Schválený a cejchovaný taxametr".

Tomu jsem se smál tak, že jsem spadl se židle. Viz nedávný článek o tom, že většina taxikářů používá "turbo", nebo nedávají účtenky, nebo obojí. Pokud toto označujete za argument, pak jste klaun. Normální by bylo platit prostě stejnou částku z místa A do místa B, bez ohledu na to, kudy Vás taxikář vezl. V tom okamžiku nepotřebujete žádný taxametr a taxikář Vás nemůže okrást, protože si na mobilu předem najdete přesnou cenu přepravy.  Jo, přesně tak to dělá Uber, že????

Argument třetí: "nelegální konkurence může mít nižší ceny".

No a??? Však právě o to jde! Kdybych měl brát Váš argument vážně, pak bych se z Prahy do Brna musel vypravit na poštovním dostavníku, taženém čtyřmi koňmi, protože nelegální a levnější železniční a autobusová doprava by byly zakázány dekretem Jeho Císařské Výsosti.

Škubete se cukáte, ale to jsou jen předsmrtné křeče neschopného systému, který si nedovede připustit, že to jde dělat jinak - levněji a pro zákzníka mnohem pohodlněji.

0/0
9.8.2015 18:27

P74a59v40e97l 28S38o66b33o92t66k97a 5230564

V některých státech USA je dokonce trestný autostop - protože na tak velkém území jako jsou USA není možné nijak zajistit bezpeží stopařů (a ani řidičú) a ztráceli se jim lidi (tedy - ne že by se neztráceli dál, ale autostop je jedním z nejrizikovějších míst, kdy nevíte na koho narazíte a hlavně kolik ve v té dodávce.... ve skutečnosti schovaných lidí stejně jako kolik lidí je schovaných v příkopě).

Proto také licence a přísné podmínky pro Taxi a jiné dopravce (a viz např, Indie kde dokonce jezdí i falešné autobusy zaměřené na únosy a okrádání lidí).

Uber je z tohohle pohledu dost cestou zpět, a nedávám mu moc čancí - do první masové vraždy nebo série únosů které média rozmáznou jak je v USA zvykem a celý Uber a podobné nelicencované služby skončí.

+1/−8
23.7.2015 12:33

D86a46n10i66e95l 34S28c41h86n24i38t13z42e12r 5881654621386

už to nešnupejte ;-)

0/0
23.7.2015 23:49
Foto

D27a33v34i50d 24M95a96t81e71j39u 2894241880785

Hezkypekne Uber! ;-)

+2/0
23.7.2015 12:16

M81a78r43e59k 41G64a88j84d56a 4133284716922

Mohli to povolit jen s nějakou inovativní nebo ekologickou podmínkou, třeba že by auta pro UBER byly jen elektromobily. Alespoň by škodliviny nebyly ve městech ale u elektráren.

0/−4
23.7.2015 11:54
Foto

P97e60t42r 42Š14r60a78i83e83r 9533532442217

No boj proti Uberu a jemu podobným je v delším časovém horizontu podobný, jako boj za zachování jiných cechovních výsad, nad kterými bychom dnes kroutili hlavou ale ještě historicky nedávno byly zcela samozřejmé...:-P jinak ovšem, pokud se "uberařením" někdo živí, má platit daně, o tom žádná...;-)

+18/0
23.7.2015 11:50

M10a42r95e10k 18H62r72u24b16y 6457292271368

Řidič Uberu dostává výplatu od Uberu, takze jednoduché, snadno dohledatelné. Akorát nepotřebuje taxametr, což taxikářům vadí - turbo je mocné lákadlo ;-)

0/0
23.7.2015 16:50

P72a23v37e53l 52S71m79o46l65k27a 8818535426217

!!!!!!A všimli jste si, jak média ze dne na den přestala psát o (i)migrantech a o zvěrstvech páchaných Islámským státem na civilním obyvatelstvu, o tom jak (i)migranti řádí v Itálii, Francii či Německu? Už týden ani jeden článek! Proč asi? kdopak asi novinářům zakazuje na tohle téma psát?!!!!!!

+5/−4
23.7.2015 11:30

M70i16c87h80a81l 27D97o59l37e16ž72e28l 7740277576866

proboha smazte toho blazna, diky

+7/0
23.7.2015 11:33

J60i98r46i 14D52o25b20r68ý 9468189253

NY ma vubec specifickou taxisluzbu. Nove licence se vydavaji pouze vzacne a pokud mestska kasa potrebuje zalepit. Takze zpusob jak ziskat licenci je pouze zdedit nebou koupit (cena prektocila 1 mil USD). Licence je na vuz, takze tem musi jezdit prakticky neustale. Funguje to tak, ze za cenu cca 100USD si ridic pujci auto od garaze ktera ma auta s linenci na pul dne. Ale aby si vydelal alespon na najem, musi jezdit alespon pres jednu spicku. Ranni nebo vecerni. Takze se strida kolem 5 hodiny. Rano to nevadi, ale odpoledne v 5 je diky stridani problem najit volne taxi.

Proste ukazkovy pripad proc je regulace na 2 veci. Ale je to dusledek hospodarske krize, kdy tehdy mnoho lidi bez prace zkouselo taxikarit a konkurence neumoznovala neco vydelat. Takze prijaly opatreni, kdy licenci bylo mozno vratit, ale ne ziskat a to plati dodnes. Pokles se zastavil nekde na 13tis (pokud si pamatuji dobre) a nove licence se vydavaji vyjmecne (jinak by protestovali ti co uz ji maji koupenou za zmineny milion, klesla by jim cena "investice").

System uplne naprd. Regulace je jen prevleceny nazev pro vypalne a ti co vypalne zaplatily se celkem pochopitelne neraduji z tech, co vypalne platit nemuseji/nechteji. Fujtalbl.

+22/0
23.7.2015 10:53
Foto

P92e73t69r 81Š72r63a20i11e43r 9693792122447

Až na ten pravopis souhlas... ale možná v NY žijete...?;-)

0/0
23.7.2015 11:52

J81i39r12i 65D47o63b89r97ý 9288669663

Ne neziju, jen jsou koukal na dokument jak NY taxi funguje. Samochvala az na pudu a me se jezily chlupy na zadech hnusem. Je to ve jmenu "dobra" zavedene vypalne. Jako od mafie, ale podle zakonu.

0/0
23.7.2015 12:05

T53o46m69a91s 95N87e40m93e31t27h 6610553

Mene aut v centru Vam asi nic nerika. ... ale to nikomu. UZ takhle je v centru prehnane  aut, a taxikari jezdi jak blazni.

0/0
27.7.2015 1:41

P84e90t61r 58N37i19v42n92i85c38k63ý 3402874145197

Toto je krásná ukázka, jak se stát přes všemožné (a často i zbytečné) regulace snaží zákony a nařízeními občanům vnutit horší služby za vyšší ceny.

To ale z principu nemůže vydržet dlouho. Levnější, efektivnější a kvalitnější služba si cestu najde. Stát bude stejně donucen akceptovat technologický pokrok. Ano chvíli to trvá (aktuální lobby se drží koryt zuby nehty), ale nakonec starý, neefektivní systém padne.

+14/−1
23.7.2015 10:46

A35l76e38x23a58n90d40r 79K16o25s56t20k45a 8502228446894

V nejhorším vznikne něco jako uber underground, sdružující řidiče a cestující naprosto neoficiálně, a tudíž nezakázatelný.

+3/0
23.7.2015 11:03

J44i69ř20í 69T59e33p95r 4757110145215

Mě nevadí, když profi taxikáři s licencí používají Uber (to je ta jedna verze), ale vytáčí mě ta druhá verze (myslím že se jmenuje Uber Pop), která vytváří "nelicencovaný taxík" který podráží ceny těm, co musejí platit za licence, školení, pojištění a pod.

Až stane průser u "popíka" (nehoda, zranění,....) jsem pak zvědav jak se bude cestující divit jak ostrouhá.

+2/−3
23.7.2015 10:45

P68e55t18r 42N67i77v96n11i44c88k96ý 3242954855517

Já to vidím jako riziko cestujícího, když využije Pop. Chce ušetřit a za to podstupuje riziko. Může se pak svých náhrad domáhat u soudu. Aspoň uvidíme, jak budou soudy rozhodovat.

Já taxi využívám jen velmi zřídka (nikdy v ČR), takže mě to moc nezajímá, ale určitě to má Uber nějak podchyceno ve svých pravidlech.

+8/0
23.7.2015 10:50

J33a60k80u29b 43Š93a97f83a34n71d57a 7985887361251

Proč vás to vytáčí? Je to stejné, jako když si jdete koupit tričko. Buď ho koupíte u vietnamců za pár korun kdy vietnamec neplatí žádné značkové obchody, reklamy, právníky... nebo jdete do značkového obchodu a vše zaplatíte. Je to jen na vás.

Samozřejmě předpokládám, že i POP platí daně.

0/0
23.7.2015 12:44
Foto

F77i67l56i69p 68Š45v65e32h24l69a 1496183338317

Ridic taxiku ma opravneni nabirat zakazniky z ulice, tim se od vsech tech sluzeb co vyzaduji uzavreni smlouvy jinou cestou lisi. Ale zakaznik nabrany z ulice dostane nejdrazsi sazbu - cimz tuto svou vyhodu taxikari nici... radeji si stezuji a lobbuji

+12/0
23.7.2015 10:33

M87a60r76t12i80n 35M94a40t22ý17s95e71k 6698651186170

V Praze dostane cenu stanovenou magistrátem v roce 2007. Cenu, která se od té doby nehnula.

0/0
23.7.2015 12:17
Foto

F96i77l66i50p 89Š22v89e34h37l52a 1446343648507

Minil sem, ze taxik da lepsi cenu nekomu kdo si ho objedna pres mobil nez nekomu kdo na nej mavne.

0/0
23.7.2015 13:46

M75a47r37t24i87n 16M34a84t28ý85s17e54k 6468671186910

Jistě. Protože mávnutí je dílem náhody. Náhodou jste tam vy, náhodou řidič. Kdežto objednávání na dispečinku nebo pomocí aplikace je Vaše volba. Vaše volba se odvíjí od spokojenosti. Dnes vesměs není jak konkurovat. Auta jsou vesměs pěkná, je jich dost, tedy dojezdy jsou  nízké, tak se konkuruje cenou. Dispečinky a aplikace tlačí cenu dolu a řidič pak sedí ve voze 16 hodi denně aby si něco vydělal :-/

0/0
23.7.2015 13:59
Foto

F43i83l96i29p 38Š37v11e36h58l28a 1946683938837

No prave - a kdyby proste to co ostatni nemohou - bylo nejvyhodnejsi - tak by to byl duvod delat taxikare.

0/0
23.7.2015 19:17

V57á37c89l31a93v 16H47o41s23c73h 8826418372891

ja jezdim uz leta spolujizdou Pha - SK, odvoz az pred branu, prestavka kdy potrebuju, levneji a mnohem rychleji nez vlak, nebo bus. Ridic si alespon castecne pokryje svuj benzin/naftu, nemusi vozit drahy vzduch, kdyz sam jede za rodinou do toho sameho mesta, co ja... Vlastnit auto se vubec nevyplati, dokud neni soucasti nejakeho vydelecneho/naklady na provoz kryjiciho programu.

+5/−2
23.7.2015 10:19

P13e62t97r 11N27i13v67n25i47c57k94ý 3392784285327

"Vlastnit auto se vubec nevyplati" Jde o to jak počítáš to "nevyplatí"? Pro nepodnikatele auto není investistice, aby se "vyplatilo", ale obyčejná spotřeba, která šetří čas a dělá život pohodlnějším. A samozřejmě, každá sranda něco stojí.

+10/0
23.7.2015 10:42

R54a32d37i65m 88P58a16v28l86i48c23e33k 1480108491904

Jenze spousta lidi to auto opravdu nepotrebuje. Kolega si to jednou propocital a vyslo mu, ze kdyby vsechno jezdil taxikem tak jeste uspori.

0/−2
23.7.2015 10:50

P48e15t17r 30N20i86v80n93i21c51k30ý 3462854685947

No a? Kolik věcí, které lidé nepotřebují, se jim válí doma? Člověk si nepořizuje jen věci, které "nutně potřebuje".

+6/0
23.7.2015 11:04

R14a30d37i55m 57P45a83v41l60i33c43e74k 1550948751114

Me to normalni neprijde. Proc si lide kupuji 4+1 kdyz nemaji zadne deti? Lyze, kdyz se jednou za sezonu daji pujcit? Ano, maji na to, tak proc by si to nekoupili, ze?

0/0
23.7.2015 12:06

M35a87r51e75k 51M39a14l98ý 1162318871730

Někdo prostě má rád kolem sebe prostor, no... :-) Taky jsme s manželkou sami a máme k dispozici obytnou plochu větší než většina 4+1. A taky mám vlastní prkno, i když se na svah dostanu 1-2 krát za zimu. Nechci si půjčovat. Jiné priority, které chápat nemusíte, ale je to tak.

0/0
23.7.2015 12:34

P49a53v98e96l 76N61o41v38á36k 7571286539613

Tak to aby vznikla nějaka komise co bude rozhodovat o tom jestli si mužů koupit lyže nebo se mi vyplati si je pujcit...

0/0
23.7.2015 13:41

J46i21ř26í 89K58o35c46u75r66e87k 6855624345308

A pak jsou lidi, kteří nemusí mít všechno. Nutit jim něco, protože to mají ostatní je stejný nesmysl jako zakazovat to, co má jen sem tam někdo. Saxofon třeba.

0/0
23.7.2015 12:10

R57a34d61i53m 31P57a42v64l18i92c39e74k 1490728861374

Ja nikomu nic nenutim ani neprikazuji.

0/0
23.7.2015 13:54

M84a43r52e78k 74M77a71l70ý 1782738681300

To musí jezdit hodně málo a mít vysoké fixní náklady a rychlou ztrátu hodnoty, jinak to není možné. Nebo máte u vás extrémně levné taxíky. Já si vedu pečlivou evidenci nákladů na auto (všechny náklady, nejen PM) a i s předpokládanou ztrátou hodnoty auta mi vychází náklady na 5 KČ na km.

+3/0
23.7.2015 11:09

R87a16d87i80m 86P12a16v90l60i90c40e66k 1980228891674

Ma nejake audi a jednou za cas jede k rodicum 30 km na venkov. A nezije v CR. Pokud tam jede jednou za mesic, tak bych tomu i veril, ze se to nevyplati. Ale mozna mate pravdu vy.

0/0
23.7.2015 12:10

M64a96r80e24k 28M34a32l77ý 1692948541170

Tak pokud jede párkrát do roka 30km, to najede ročně kolik...max. 3.000 km? To pak stačí, aby náklady na auto za rok byly 75.000 KČ a je na 25 KČ na km, což je cena taxíku. A u dražšího (a nového) auta to není problém, když se spočítá jenom PHM, pojistka a amortizace. Takže je to v pohodě možné, to se pak auto nevyplatí.

0/0
23.7.2015 12:37

J60a73k26u45b 23Š89a85f43a24n66d14a 7695987281171

Tak pokud nebydlí v ČR...

Třeba v SIN jsou náklady na auto tak vysoké a taxíky tak levné že se vám auto nevyplatí ani při mnohem větším nájezdu.

0/0
23.7.2015 14:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.