- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Mně vadí ta nerovnováha.
Pokud legálně podnikáte, mjusíte splňovat řadu podmínek. U taxi asi mít licenci, schválený a cejchovaný taxametr... Jste pod kontrolou různých úřadů. To nelegální konkurence nemá a může mít nižší ceny.
Jsem pro rovné podmínky pro všechny.
Souhlas, ale zrovna u daní by Uber mohl být dokonce pro finanční úřady přínosem - v okamžiku kdy získají od Uberu databázi, bude velmi lehké zkontrolovat kdo kdy kam za kolik jel a porovnat například s tím zda dotyčný nepobírá podporu v nezaměstnanosti (na to konto by ji musel vrátit - má příjmy, i když nekolidující), zkontrolovat jestli podáva daňové přiznání (pokud má i jiné příjmy tak musí danit i jen stokorunu od Uberu) atd.
To ošidit taxametr nebo vozit lidi úplně načerno je snazší.
V některých státech USA je dokonce trestný autostop - protože na tak velkém území jako jsou USA není možné nijak zajistit bezpeží stopařů (a ani řidičú) a ztráceli se jim lidi (tedy - ne že by se neztráceli dál, ale autostop je jedním z nejrizikovějších míst, kdy nevíte na koho narazíte a hlavně kolik ve v té dodávce.... ve skutečnosti schovaných lidí stejně jako kolik lidí je schovaných v příkopě).
Proto také licence a přísné podmínky pro Taxi a jiné dopravce (a viz např, Indie kde dokonce jezdí i falešné autobusy zaměřené na únosy a okrádání lidí).
Uber je z tohohle pohledu dost cestou zpět, a nedávám mu moc čancí - do první masové vraždy nebo série únosů které média rozmáznou jak je v USA zvykem a celý Uber a podobné nelicencované služby skončí.
Mohli to povolit jen s nějakou inovativní nebo ekologickou podmínkou, třeba že by auta pro UBER byly jen elektromobily. Alespoň by škodliviny nebyly ve městech ale u elektráren.
No boj proti Uberu a jemu podobným je v delším časovém horizontu podobný, jako boj za zachování jiných cechovních výsad, nad kterými bychom dnes kroutili hlavou ale ještě historicky nedávno byly zcela samozřejmé... jinak ovšem, pokud se "uberařením" někdo živí, má platit daně, o tom žádná...
Řidič Uberu dostává výplatu od Uberu, takze jednoduché, snadno dohledatelné. Akorát nepotřebuje taxametr, což taxikářům vadí - turbo je mocné lákadlo ;-)
A všimli jste si, jak média ze dne na den přestala psát o (i)migrantech a o zvěrstvech páchaných Islámským státem na civilním obyvatelstvu, o tom jak (i)migranti řádí v Itálii, Francii či Německu? Už týden ani jeden článek! Proč asi? kdopak asi novinářům zakazuje na tohle téma psát?
proboha smazte toho blazna, diky
NY ma vubec specifickou taxisluzbu. Nove licence se vydavaji pouze vzacne a pokud mestska kasa potrebuje zalepit. Takze zpusob jak ziskat licenci je pouze zdedit nebou koupit (cena prektocila 1 mil USD). Licence je na vuz, takze tem musi jezdit prakticky neustale. Funguje to tak, ze za cenu cca 100USD si ridic pujci auto od garaze ktera ma auta s linenci na pul dne. Ale aby si vydelal alespon na najem, musi jezdit alespon pres jednu spicku. Ranni nebo vecerni. Takze se strida kolem 5 hodiny. Rano to nevadi, ale odpoledne v 5 je diky stridani problem najit volne taxi.
Proste ukazkovy pripad proc je regulace na 2 veci. Ale je to dusledek hospodarske krize, kdy tehdy mnoho lidi bez prace zkouselo taxikarit a konkurence neumoznovala neco vydelat. Takze prijaly opatreni, kdy licenci bylo mozno vratit, ale ne ziskat a to plati dodnes. Pokles se zastavil nekde na 13tis (pokud si pamatuji dobre) a nove licence se vydavaji vyjmecne (jinak by protestovali ti co uz ji maji koupenou za zmineny milion, klesla by jim cena "investice").
System uplne naprd. Regulace je jen prevleceny nazev pro vypalne a ti co vypalne zaplatily se celkem pochopitelne neraduji z tech, co vypalne platit nemuseji/nechteji. Fujtalbl.
Až na ten pravopis souhlas... ale možná v NY žijete...?
Toto je krásná ukázka, jak se stát přes všemožné (a často i zbytečné) regulace snaží zákony a nařízeními občanům vnutit horší služby za vyšší ceny.
To ale z principu nemůže vydržet dlouho. Levnější, efektivnější a kvalitnější služba si cestu najde. Stát bude stejně donucen akceptovat technologický pokrok. Ano chvíli to trvá (aktuální lobby se drží koryt zuby nehty), ale nakonec starý, neefektivní systém padne.
V nejhorším vznikne něco jako uber underground, sdružující řidiče a cestující naprosto neoficiálně, a tudíž nezakázatelný.
Mě nevadí, když profi taxikáři s licencí používají Uber (to je ta jedna verze), ale vytáčí mě ta druhá verze (myslím že se jmenuje Uber Pop), která vytváří "nelicencovaný taxík" který podráží ceny těm, co musejí platit za licence, školení, pojištění a pod.
Až stane průser u "popíka" (nehoda, zranění,....) jsem pak zvědav jak se bude cestující divit jak ostrouhá.
Já to vidím jako riziko cestujícího, když využije Pop. Chce ušetřit a za to podstupuje riziko. Může se pak svých náhrad domáhat u soudu. Aspoň uvidíme, jak budou soudy rozhodovat.
Já taxi využívám jen velmi zřídka (nikdy v ČR), takže mě to moc nezajímá, ale určitě to má Uber nějak podchyceno ve svých pravidlech.
Ridic taxiku ma opravneni nabirat zakazniky z ulice, tim se od vsech tech sluzeb co vyzaduji uzavreni smlouvy jinou cestou lisi. Ale zakaznik nabrany z ulice dostane nejdrazsi sazbu - cimz tuto svou vyhodu taxikari nici... radeji si stezuji a lobbuji
V Praze dostane cenu stanovenou magistrátem v roce 2007. Cenu, která se od té doby nehnula.