Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tragická nehoda může paradoxně zrychlit železnici. Díky nadjezdům

Srážka pendolina s kamionem na přejezdu ve Studénce může zásadně proměnit českou železnici. Kvůli tragické nehodě znovu ožívají hlasy na zrušení přejezdů na hlavních koridorech. Nahradit by je měly nadjezdy, což by umožnilo zvýšit i přepravní rychlost na maximálních 200 kilometrů v hodině.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J66a34n 49F65r90i19d34r81i72c61h 6145748639173

Je naivní se domnívat, že to vyřeší nějaké důraznější proškolování v autoškole, že na červenou se stojí. Milion lidí tam bude stát a pak jeden pojede a už to je důvod proč ten nadjezd stavět. Jednoznačně jsem pro.  + takový koridor musí být ve městě obehnanej plotem jako to maj v japonsku tak, aby si sousedi nezkracovali cestu do hospody přes koleje. Pak, a pouze pak může vak uhánět 200 až do stanice, tak jak to je jinde, kde jsou ty rychlosti mnohem vyšší.

0/0
12.8.2015 21:17

M98a24r18t39i47n 59R95u86z69i14c83k82a 1342248716327

...což by umožnilo zvýšit i přepravní rychlost na maximálních 200 kilometrů v hodině...

No to nemi tak uplne pravda...

0/0
9.8.2015 10:34
Foto

M57i42l16o55š 34Z75i11k80m31u27n22d 7175549209260

To je daň za draze zpoplatněné dálnice. Nákladní i autobusová doprava na nátlak přepravců musí řidiči volit levnější trasy. To nikdo nechce přiznat. Pak se jezdí městy a okresními silnicemi. Co je asi levnější? Raději rozbijeme vše. Proč zboží jelo po silnici a ne železnicí? Srážka je jen důsledek přepravní politiky v ČR.!!

0/0
26.7.2015 18:30

T79o67m58á64š 75S93l18o68u70k19a 3191905430206

noo to je tak, když se nerespektují předpisy. motoristé jsou hrozně bezohlední jako když přednost má autobus, ale ne chytrák za volantem prostě musí mít přednost. ale ty mimoúrovňové přejezdy jsou nutné, pořád ta doprava je strašně pomalá.

+2/0
24.7.2015 16:18

P65e43t32r 11N50o43v91á66k 3193956824444

Co takhle zrušit auta, když ohrožují vlaky??

;-D

Taky úvaha, když vidím tu diskuzi....

+2/0
24.7.2015 14:55

R49o79m81a82n 12J78e10s43c74h73k42e 9808605657245

Zrušte postele. Tam umírá nejvíce lidí.

+2/0
24.7.2015 16:44

P20e15t14r 90N83o43v71á34k 3443776664734

Já bych to zhrnul jednou větou a řešení nestojí ani 1 Kč.

Nebuďmě dementi a uvědomme si, že se na červenou stojí !!

+9/0
24.7.2015 14:52

M37i42c76h88a57l 31P11a30v74l86á19t 9533943794379

Drtiva vetsina ridicu to respektuje. Ale pak se najde debil, co na to kasle, a protoze je uplne vymasteny, tak z toho prejezdu ani neodjede. Jak chcete garantovat, ze k zadnemu ceskemu prejezdu nikdy neprijede autem takovy idiot? :o(

+4/0
24.7.2015 16:49

R16i74c58h87a39r26d 97L24e10s44k68l49ý 6668605317607

Proto se tomu, co se stalo říká nehoda. Těm se dá předcházet, ale zabránit ne.

0/0
12.8.2015 15:52

A81l81e13n23a 33K31ř78e61h52o54t89o64v31á 8757862914680

Teď mě zabijete - ale já si myslím, že stačí dodržovat regule. Co má kdo co dělat na přejezdu, když mu bliká červená...

Stačí dodržovat předpisy a nemusí být žádné nadjezdy, dokonce ani závory... stačí světelné upozornění.

Takhle jednou začneme kdekterou křižovatku dělat víceúrovňovou, protože paka nedodržující předpisy, budou lítat na červenou...?

+2/−2
24.7.2015 14:26

R43o36m65a94n 20J15e52s76c60h94k84e 9448965787505

Ono to má vadu na kráse. Jdete k vlaku. Je tam červená. Jiná cesta není.

Čekáte více než 5 minut - třeba 10 minut. Další vlak Vám jede za hodinu.

Na hlavní trati měli být nadchody a podchody. Na to ODS v roce 1996 zapomněli při stavbě koridoru Brno - Česká Třebová. Na nádraží v Rájci - Jestřebí přejeli od té doby 18 lidí. Dnes je tam provoz třeba 4-5 vlaků za sebou.

Někde se stala chyba ?

+1/−1
24.7.2015 16:47

J23a43n 64J62e39m57e61l29k82a 1895530

A jak rychle se tam jezdi?

0/0
24.7.2015 18:57

R12o59m13a13n 93J91e90s87c71h75k86e 9628125407895

Teď 120, Pendolino jelo 140 a přejelo neslyšícího pomalého důchodce.

0/0
24.7.2015 19:08

A78n68d67r48e13j 90O35l17e74k77s73a 3365881657491

Tatatata..... jste mrtvá? Stačí pohlédnout do statistiky. Stačí si uvědomit, že auto se řidičákem nestartuje, stačí jednou zažít ten masakr, co se stát neměl, protože přece "stačí".

0/0
24.7.2015 21:00

O44t73a 16J48e39l65í23n58e63k 8941658380215

V tomto má pravdu ministr a nadjezdy či podjezdy by se měly stavět všude, kde je to technicky možné (měly se vystavět už při budování koridoru), protože jakýkoliv přejezd je bezpečnostní riziko pro auta i vlaky R^

+4/0
24.7.2015 13:44

R12a19d51o39s55l64a79v 86K91l92a33u14d66a 5854958644632

Technicky možné je to úplně všude.

+1/0
24.7.2015 13:47

P36e77t39r 17N79o30v34á90k 3383806364384

Co takhle dodržovat pravidlo, že na červenou se nejezdí !! Jó začněme u sebe a nehledejme řešení které eliminuje blby, to stejně neexistuje!

+2/−1
24.7.2015 14:54

Š22t83e33f14a42n 23F50r72i17č50a 7922108843186

Klíčová je prevence. Svou nehodu má za sebou prakticky téměř každý přejezd. I kdyby měl být zachráněn jediný lidský život, tak ty nadjezdy za to stojí. A to si dovolím tvrdit, že existuje mnoho přejezdů, kde budou zachráněny desítky životů.

+2/0
24.7.2015 22:19

F95i76l40i59p 44T88ř66e35b24a 6383980978276

Já nějak nechápu, když se rekonstruují železniční koridory za miliardy, proč se prostě nevybagruje koryto o pět metrů hlubší, a neudělá se celý úsek koridoru pod úrovní okolní zástavby. Pak se tam dá (relativně, oproti současnému stavu) snadno postavit most, a nemuseli by se řešit telátka na přejezdech. A o moc dražší, než nové Pendolino by to také nebylo.

0/0
24.7.2015 13:14

J85i47ř95í 41P23a17u79l 3506105337292

Že by peníze ? I ten nadpis článku je také dost naivní. Ano, teď je to díky nehodě aktuální téma, ale časem ho překryjou jiné témata, ale hlavně to narazí na omezené finanční zdroje.

0/−1
24.7.2015 13:18

R57a89d29o34s14l90a88v 71K81l64a91u34d92a 5204938874422

Když už něco dělám, tak pokud možno pořádně. Tohle je investice za min. 50 let... Takhle si za pět let vzpomenou že zvýší rychlost na 180 a stejně tam nadjezd vybudujou.

+1/0
24.7.2015 13:40

J80i69ř25í 33P91a22u27l 3536585607722

Jistě, např. dálnici u Ostravy.

0/0
24.7.2015 15:00

A75n79t26o16n14í57n 93K51a63t73z25e29r 8492663266560

Finanční zdroje jsou pořád,jen né v těch správných kapsách!!!A to je celý kámen úrazu v této zemi!!![>-]!!

0/0
25.7.2015 10:47

R69o23m14a28n 94J63e30s89c36h56k48e 9408825247755

Máte pravdu v roce 1953 komunisté otevřeli nově postavenou trať Brno - Havlíčkův Brod. Všude byly podjezdy a nadjezdy. Jediný zůstal v Tišnově. I na malých zastávkách. ODS v roce 1996 při stavbě koridoru Brno - Česká Třebová se na to vykašlali. Úzké peróny a chybějící podchody a nadchody. Na nádraží Rájec - Jestřebí od té doby přejeli 18 lidí.

+1/−1
24.7.2015 16:51

P20a49v34e96l 66F44o51r67t 9750623341744

Jdi uz s timhle prispevkem do pr...., tapetujes to do kazde diskuse a zeleznici:-P

+1/0
26.7.2015 6:51

R37o61m74a61n 12J11e84s69c14h28k76e 9588985697765

Až bude tento stát fungovat normálně, tak tam klidně půjdu. Problémy se neřeší.

0/0
27.7.2015 15:37

R80o16m90a58n 10J95e97s62c94h74k38e 9648815177215

Je  vidět . že výška nivelity trati Vám nic neříká.Naši předci zvedli trati kde to šlo o 5 metrů nad terén kvůli vodě. Ale ty podchody tam mohli při stavbě koridoru postavit. Například na naší trai Brno - Česká Třebová. Stavělo se za pana profesora Klause. Vyhrává ten nejlevnější a také malá domů. To jsou ty soutěže, ať máme také práci ještě příště až to budeme opravovat.

0/0
26.7.2015 6:29

J12a42r35o58s12l22a77v 57K78a62d11l18e83c 5601489382981

;-D;-D;-D

0/0
24.7.2015 10:47

R13a49d75o38s21l79a26v 63G35a28b48r12h10e88l17í22k 9355640759507

160 nebo 200, to už je jedno. Při takových rychlostech by tam křížení neměly být. Na dálnici je 130 a nikoho by tam nenapadlo dát křižovatku se semaforem.

+9/0
24.7.2015 9:27

M24a18r38t52i17n 86R18u33z66i86c81k77a 1212138456427

no, ale stopku a trojuhelniky ano, ... sice se za komunistu jezdilo 110 max a vrakama, ale znacka dej prednost v jizde, byla dobrej masakr...

0/−1
24.7.2015 23:20

R14o20m23a35n 22J33e47s46c37h42k69e 9348585107955

Jezdilo se rychleji - oficiálně 120 až 130 km.

0/0
26.7.2015 6:31

P51a25v70e21l 30M71a64t34o74u46š22e52k 5210927368784

Tady zase někdo vypustil nějaký blud, kterého se každý druhý chytí. Zřejmě i pan ministr. Že prý odstraněním přejezdů bude možné zvýšit rychlost vlaků na 200 km/h, tedy že to dnes nejde právě kvůli přejezdům. Co je to zase za nesmysl? Žádná rekonstrukce tratě u nás zatím nebyla projektována na rychlost vyšší než 160 km/h, a to ještě jen v několika málo úsecích, jinak spíš na 120 až 140 km/h (úseky kolem Blanska s rychlostí podstatně nižší, byť po rozsáhlé rekonstrukci, raději ani nepřipomínám). S tím samozřejmě souviselo i ponechání některých přejezdů, zatímco některé byly zrušeny a nahrazeny nadjezdy. Samozřejmě, že se zase po česku šetřilo na nepravém místě, ale o zvýšení rychlosti na víc než 160 km/h se reálně neuvažovalo, takže ty přejezdy nebyly tak velkou překážkou. Na podobných tratích jsou i v cizině. Na rychlost 200 km/h musí být vyprojektována celá trať včetně zabezpečovacího zařízení, zrušit přejezdy opravdu ani zdaleka nestačí. Jestli si někdo myslí, že by se mohlo začít jezdit rychlostí 200 km/h po stávajících koridorech, tak se, až na pár ojedinělých úseků, mýlí. Jen mezi Prahou a Kolínem by se musely kompletně přestavět a zřejmě i přemístit nebo zrušit přinejmenším stanice Úvaly (kde t. č. vrcholí rekonstrukce na rychlost 160 km/h) a Poříčany a napřímit úseky Český Brod - Poříčany a Velim - Kolín (tam by to bylo vzhledem k trasování kolínskou zástavbou obzvlášť zajímavé). Jinými slovy: i tento v podstatě rovinatý a přímý úsek by se musel z velké části přetrasovat a přinejmenším do Českého Brodu rozšířit o další kolej pro příměstskou dopravu V té souvislosti by se musela kompletně přestavět i stanice Český Brod, rovněž nedávno rekonstruovaná. V tom objemu prací by bylo vybudování pár nových nadjezdů opravdu zanedbatelné.

+3/−1
24.7.2015 9:05

J61a51n 78J79e64m39e27l49k28a 1665220

Na druhou stranu Pendolíno velkou část zatáček projede 150 160. A rovné úseky na mnoha místech jsou (ne zrovna u Prahy). Nemělo by problém trochu zrychlit na 180, 190 a mít konkurenční výhodu.

0/0
24.7.2015 9:45

P80a94v66e46l 68M42a21t45o65u68š91e52k 5160357588704

Tak mi ty úseky mezi Prahou a Ostravou, kde by mohlo jezdit pendolino 180 nebo 190 km/h, vyjmenujte. Je jich minimum. Fyzikální zákony platí i pro pendolino. Mezi Prahou a Ostravou je jen minimum úseků, po nichž se dát jet 160 km/h, natož pak 190 km/h. Když už nějaký je, je v jeho polovině půl roku pomalá jízda kvůli stavu tratě. Taky je dobré si všimnout, jak dlouho vlak na rychlost 160 km/h zrychluje (myslím za běžného provozu, ne při trakčních zkouškách).

+1/0
24.7.2015 9:59

J56i41r68k17a 29D87v23o13ř21á76k 4155390153558

Jde o dva, max. tři ani ne čtyřicetikilometrové úseky. Celkový ušetřený čas je jen několik minut.

+1/0
24.7.2015 10:32

P38a10v84e16l 94M42a32t39o85u93š49e45k 5930207548324

Několik potenciálních přímých úseků by se určitě našlo, ale jednak jsou krátké a jednak zrovna na nich není zapotřebí pendolina (reakce na  příspěvek p. Jemelky). Další věc ale je, zda mají návěstní systém na rychlost 200 km/h, s ohledem na zábrzdnou vzdálenost. Nechci se hádat, ale myslím, že nemají. Taky by byl dost velký problém jezdit 200 km/h na tratích se silnou nákladní, příměstskou a regionální dopravou (za regionální vlaky považuji i klasické rychlíky). Je to problém i dnes, když se jezdí maximálně většinou 120 až 140 km/h. Důsledkem jsou častá zpoždění. Zřejmě by to vyžadovalo zvýšit počty kolejí, některé stanice rekonstruovat, aby si vlaky nekřížily cestu (typickou prasárnou je Kolín, ale i každá stanice, v níž končí a začínají příměstské vlaky (např. Úvaly, Český Brod atd.). Myslím, že na to, aby se na našich tratích jezdilo standardně a smysluplně rychlostí 200 km/h, si budeme muset ještě hodně dlouho počkat. Spíš se toho současné generace ani nedožijí. Přejezdy na tom budou mít minimální vinu.

0/0
24.7.2015 11:00

J89a65n 61J27e49m44e87l60k65a 1525940

Přerov Olomouc, Několik úseků Olomouc Zábřeh. Choceň Pardubice, Kolín Pečky. Kdyby se něco tehdy trochu přetrasovalo.. Moderní vlak zrychluje cca 1,5 km/h za sekundu. Tedy za 14s by měl být na 180.

9 km úsek jede 3 minuty.

0/0
24.7.2015 10:47

P80a39v72e98l 88M15a78t74o51u16š21e25k 5130487658744

To je právě to kdyby. A jsme v podstatě u toho, co jsem psal výše. Nechci nikomu brát iluze, ale když vidím, jak se, s prominutím, serou s Úvaly, přes které se za velkých ovací začne možná letos na podzim jezdit 160 km/h, tak si vůbec nedovedu představit, jak by se zdejší tratě přizpůsobily rychlosti 200 km/h tak, aby taková rychlost měla opodstatnění jiné než reklamní. I těch 160 leckde je a bude na hraně.

0/0
24.7.2015 11:08

J16a88n 78J53e35m52e55l34k19a 1585750

To je pravda. Ale tak je to zlepšení ty Úvaly. Sice lepší varianta by byla, kdyby začli s "VRT" podel dálnice a napojili to u Poříčan - byl by souvislý rovný úsek.

0/0
24.7.2015 11:50

V82o39j20t78ě37c30h 89R25o28u70b89a11l 9780283132643

Pane Matoušku, mohl byste nám sdělit, v čem spočívá to vaše "sraní" s Úvalami?

0/0
26.7.2015 7:24

R53o46m40a19n 71J25e34s39c84h82k22e 9838125127525

Choceň - Pardubice. Olomouc - Zábřeh,  Brno - Břeclav. Pouze není zabezpečení. Fyzicky je to možné.

0/0
24.7.2015 16:53

K18a72r86e17l 84V50a36c91h21u48t 9933282449963

Budou se teď MNOŽIT případy prorážení závor? ... Já myslím, že ano... :-/

0/0
24.7.2015 8:56

S26v62a28t95o66p71l21u34k 55S73i39l30n47ý 4912296449498

Kdyby všude dělali jen polozávory, tak k žádnému prorážení docházet nemusí a nikde by nikdo neuvízl.

0/0
24.7.2015 9:02

J88a35n 58D51r16á60b82e15k 6488907288430

nikde by nikdo neuvázal, kdyby na červenou zůstal stát!

+6/0
24.7.2015 9:09

K51a10r14e98l 82V20a52c91h45u20t 9813172679833

A kdyby se všude vrátili ke stredověkým pranýřům a k tělesným trestům, tak by možná brzo nebyly nutné ani ty polozávory!  ;-D ... nejhorší pro životy lidí v moderní době je pocit beztrestnosti, který darebáky tak motivuje! :-/

+1/0
24.7.2015 9:12

J60i58r43k43a 75D18v16o98ř13á10k 4115550263578

Polozávory ti fiškusové prokličkovávají i když jsou zatažené. Mezi přejezdem s polozávorama a jen se světlama velký rozdíl nebude.

+3/0
24.7.2015 10:33

J28a23n 56F28r29o88l45í90k 6326620635404

Pořád lepší prorazit pár lehkých latěk než zlividovat osádku vlaku a cestující.

+1/0
24.7.2015 11:36

S69v11a16t22o26p52l51u13k 60S81i58l31n42ý 4102306939808

Na řadě míst ani není možnost nadjezd postavit, protože trať vede zástavbou."

Jistě. Zato tam ale lze vybudovat podjezd. Viz Praha Uhříněves.

0/0
24.7.2015 8:55

K84a20r46e28l 30V39a81c78h21u15t 9613702439163

Podjezd = PAST v případě průtrže mračen... :-(

0/0
24.7.2015 8:57

P90e40t25r 35S56t76r69n10a79d 5605443724176

ani podjezdem si nejsem úplně jist. ono to vyžaduje určitě zpevnění a v případě okolní zástavby v celku problém. a ve středočeském kraji, kde je poměrně rovina, nemalé zemní práce všude okolo.

0/0
24.7.2015 10:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.