Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tragická nehoda může paradoxně zrychlit železnici. Díky nadjezdům

Srážka pendolina s kamionem na přejezdu ve Studénce může zásadně proměnit českou železnici. Kvůli tragické nehodě znovu ožívají hlasy na zrušení přejezdů na hlavních koridorech. Nahradit by je měly nadjezdy, což by umožnilo zvýšit i přepravní rychlost na maximálních 200 kilometrů v hodině.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J45a39n 33F46r32i32d23r10i40c53h 6385398129793

Je naivní se domnívat, že to vyřeší nějaké důraznější proškolování v autoškole, že na červenou se stojí. Milion lidí tam bude stát a pak jeden pojede a už to je důvod proč ten nadjezd stavět. Jednoznačně jsem pro.  + takový koridor musí být ve městě obehnanej plotem jako to maj v japonsku tak, aby si sousedi nezkracovali cestu do hospody přes koleje. Pak, a pouze pak může vak uhánět 200 až do stanice, tak jak to je jinde, kde jsou ty rychlosti mnohem vyšší.

0/0
12.8.2015 21:17

M27a28r38t43i95n 49R50u94z30i71c74k25a 1522438966757

...což by umožnilo zvýšit i přepravní rychlost na maximálních 200 kilometrů v hodině...

No to nemi tak uplne pravda...

0/0
9.8.2015 10:34
Foto

M88i10l86o72š 88Z40i20k85m24u59n17d 7635619369190

To je daň za draze zpoplatněné dálnice. Nákladní i autobusová doprava na nátlak přepravců musí řidiči volit levnější trasy. To nikdo nechce přiznat. Pak se jezdí městy a okresními silnicemi. Co je asi levnější? Raději rozbijeme vše. Proč zboží jelo po silnici a ne železnicí? Srážka je jen důsledek přepravní politiky v ČR.!!

0/0
26.7.2015 18:30

T45o44m68á80š 69S62l29o25u39k55a 3491185600706

noo to je tak, když se nerespektují předpisy. motoristé jsou hrozně bezohlední jako když přednost má autobus, ale ne chytrák za volantem prostě musí mít přednost. ale ty mimoúrovňové přejezdy jsou nutné, pořád ta doprava je strašně pomalá.

+2/0
24.7.2015 16:18

P78e78t12r 63N63o38v51á39k 3893866174514

Co takhle zrušit auta, když ohrožují vlaky??

;-D

Taky úvaha, když vidím tu diskuzi....

+2/0
24.7.2015 14:55

R28o46m41a85n 43J93e62s39c80h82k61e 9368225697845

Zrušte postele. Tam umírá nejvíce lidí.

+2/0
24.7.2015 16:44

P57e27t48r 31N58o25v17á79k 3383606964724

Já bych to zhrnul jednou větou a řešení nestojí ani 1 Kč.

Nebuďmě dementi a uvědomme si, že se na červenou stojí !!

+9/0
24.7.2015 14:52

M79i93c14h77a93l 61P21a10v78l96á68t 9163243974419

Drtiva vetsina ridicu to respektuje. Ale pak se najde debil, co na to kasle, a protoze je uplne vymasteny, tak z toho prejezdu ani neodjede. Jak chcete garantovat, ze k zadnemu ceskemu prejezdu nikdy neprijede autem takovy idiot? :o(

+4/0
24.7.2015 16:49

R35i94c27h74a51r92d 52L92e21s51k64l58ý 6368205657137

Proto se tomu, co se stalo říká nehoda. Těm se dá předcházet, ale zabránit ne.

0/0
12.8.2015 15:52

A35l45e30n81a 45K75ř15e67h74o11t68o16v59á 8577412174590

Teď mě zabijete - ale já si myslím, že stačí dodržovat regule. Co má kdo co dělat na přejezdu, když mu bliká červená...

Stačí dodržovat předpisy a nemusí být žádné nadjezdy, dokonce ani závory... stačí světelné upozornění.

Takhle jednou začneme kdekterou křižovatku dělat víceúrovňovou, protože paka nedodržující předpisy, budou lítat na červenou...?

+2/−2
24.7.2015 14:26

R82o80m83a20n 84J55e78s37c10h91k36e 9388125847885

Ono to má vadu na kráse. Jdete k vlaku. Je tam červená. Jiná cesta není.

Čekáte více než 5 minut - třeba 10 minut. Další vlak Vám jede za hodinu.

Na hlavní trati měli být nadchody a podchody. Na to ODS v roce 1996 zapomněli při stavbě koridoru Brno - Česká Třebová. Na nádraží v Rájci - Jestřebí přejeli od té doby 18 lidí. Dnes je tam provoz třeba 4-5 vlaků za sebou.

Někde se stala chyba ?

+1/−1
24.7.2015 16:47

J93a43n 70J92e25m95e59l89k59a 1105500

A jak rychle se tam jezdi?

0/0
24.7.2015 18:57

R34o46m42a62n 19J57e98s52c39h80k91e 9498895517545

Teď 120, Pendolino jelo 140 a přejelo neslyšícího pomalého důchodce.

0/0
24.7.2015 19:08

A44n82d77r38e71j 25O78l92e65k24s70a 3235431867311

Tatatata..... jste mrtvá? Stačí pohlédnout do statistiky. Stačí si uvědomit, že auto se řidičákem nestartuje, stačí jednou zažít ten masakr, co se stát neměl, protože přece "stačí".

0/0
24.7.2015 21:00

O92t60a 84J14e54l89í66n38e26k 8801138410595

V tomto má pravdu ministr a nadjezdy či podjezdy by se měly stavět všude, kde je to technicky možné (měly se vystavět už při budování koridoru), protože jakýkoliv přejezd je bezpečnostní riziko pro auta i vlaky R^

+4/0
24.7.2015 13:44

R40a11d93o79s51l70a60v 75K22l30a38u34d54a 5534768484482

Technicky možné je to úplně všude.

+1/0
24.7.2015 13:47

P43e64t64r 17N86o40v64á84k 3953646774534

Co takhle dodržovat pravidlo, že na červenou se nejezdí !! Jó začněme u sebe a nehledejme řešení které eliminuje blby, to stejně neexistuje!

+2/−1
24.7.2015 14:54

Š61t56e67f83a29n 61F63r30i90č71a 7722368543806

Klíčová je prevence. Svou nehodu má za sebou prakticky téměř každý přejezd. I kdyby měl být zachráněn jediný lidský život, tak ty nadjezdy za to stojí. A to si dovolím tvrdit, že existuje mnoho přejezdů, kde budou zachráněny desítky životů.

+2/0
24.7.2015 22:19

F55i79l10i46p 89T89ř77e47b48a 6763510528706

Já nějak nechápu, když se rekonstruují železniční koridory za miliardy, proč se prostě nevybagruje koryto o pět metrů hlubší, a neudělá se celý úsek koridoru pod úrovní okolní zástavby. Pak se tam dá (relativně, oproti současnému stavu) snadno postavit most, a nemuseli by se řešit telátka na přejezdech. A o moc dražší, než nové Pendolino by to také nebylo.

0/0
24.7.2015 13:14

J39i93ř55í 16P81a32u60l 3736705507352

Že by peníze ? I ten nadpis článku je také dost naivní. Ano, teď je to díky nehodě aktuální téma, ale časem ho překryjou jiné témata, ale hlavně to narazí na omezené finanční zdroje.

0/−1
24.7.2015 13:18

R90a22d28o56s71l91a37v 62K16l10a18u15d95a 5284878634822

Když už něco dělám, tak pokud možno pořádně. Tohle je investice za min. 50 let... Takhle si za pět let vzpomenou že zvýší rychlost na 180 a stejně tam nadjezd vybudujou.

+1/0
24.7.2015 13:40

J18i28ř16í 76P18a92u89l 3956255657532

Jistě, např. dálnici u Ostravy.

0/0
24.7.2015 15:00

A32n30t65o84n38í73n 54K76a71t30z75e56r 8482883466690

Finanční zdroje jsou pořád,jen né v těch správných kapsách!!!A to je celý kámen úrazu v této zemi!!![>-]!!

0/0
25.7.2015 10:47

R30o88m58a87n 93J67e76s64c51h43k57e 9818295377605

Máte pravdu v roce 1953 komunisté otevřeli nově postavenou trať Brno - Havlíčkův Brod. Všude byly podjezdy a nadjezdy. Jediný zůstal v Tišnově. I na malých zastávkách. ODS v roce 1996 při stavbě koridoru Brno - Česká Třebová se na to vykašlali. Úzké peróny a chybějící podchody a nadchody. Na nádraží Rájec - Jestřebí od té doby přejeli 18 lidí.

+1/−1
24.7.2015 16:51

P55a35v83e39l 84F44o33r75t 9310723201914

Jdi uz s timhle prispevkem do pr...., tapetujes to do kazde diskuse a zeleznici:-P

+1/0
26.7.2015 6:51

R62o42m71a66n 86J71e32s69c17h66k77e 9598635527105

Až bude tento stát fungovat normálně, tak tam klidně půjdu. Problémy se neřeší.

0/0
27.7.2015 15:37

R43o94m25a71n 57J43e68s30c30h64k59e 9608355967225

Je  vidět . že výška nivelity trati Vám nic neříká.Naši předci zvedli trati kde to šlo o 5 metrů nad terén kvůli vodě. Ale ty podchody tam mohli při stavbě koridoru postavit. Například na naší trai Brno - Česká Třebová. Stavělo se za pana profesora Klause. Vyhrává ten nejlevnější a také malá domů. To jsou ty soutěže, ať máme také práci ještě příště až to budeme opravovat.

0/0
26.7.2015 6:29

J62a57r92o21s51l12a37v 20K96a72d93l38e62c 5741869382761

;-D;-D;-D

0/0
24.7.2015 10:47

R63a28d54o60s60l75a25v 41G72a40b82r28h90e17l41í31k 9235310289317

160 nebo 200, to už je jedno. Při takových rychlostech by tam křížení neměly být. Na dálnici je 130 a nikoho by tam nenapadlo dát křižovatku se semaforem.

+9/0
24.7.2015 9:27

M20a37r73t42i10n 98R93u59z59i93c58k87a 1132668356627

no, ale stopku a trojuhelniky ano, ... sice se za komunistu jezdilo 110 max a vrakama, ale znacka dej prednost v jizde, byla dobrej masakr...

0/−1
24.7.2015 23:20

R60o49m11a80n 76J79e78s70c53h90k16e 9648615177495

Jezdilo se rychleji - oficiálně 120 až 130 km.

0/0
26.7.2015 6:31

P53a68v17e65l 36M53a21t59o61u80š64e81k 5770817948254

Tady zase někdo vypustil nějaký blud, kterého se každý druhý chytí. Zřejmě i pan ministr. Že prý odstraněním přejezdů bude možné zvýšit rychlost vlaků na 200 km/h, tedy že to dnes nejde právě kvůli přejezdům. Co je to zase za nesmysl? Žádná rekonstrukce tratě u nás zatím nebyla projektována na rychlost vyšší než 160 km/h, a to ještě jen v několika málo úsecích, jinak spíš na 120 až 140 km/h (úseky kolem Blanska s rychlostí podstatně nižší, byť po rozsáhlé rekonstrukci, raději ani nepřipomínám). S tím samozřejmě souviselo i ponechání některých přejezdů, zatímco některé byly zrušeny a nahrazeny nadjezdy. Samozřejmě, že se zase po česku šetřilo na nepravém místě, ale o zvýšení rychlosti na víc než 160 km/h se reálně neuvažovalo, takže ty přejezdy nebyly tak velkou překážkou. Na podobných tratích jsou i v cizině. Na rychlost 200 km/h musí být vyprojektována celá trať včetně zabezpečovacího zařízení, zrušit přejezdy opravdu ani zdaleka nestačí. Jestli si někdo myslí, že by se mohlo začít jezdit rychlostí 200 km/h po stávajících koridorech, tak se, až na pár ojedinělých úseků, mýlí. Jen mezi Prahou a Kolínem by se musely kompletně přestavět a zřejmě i přemístit nebo zrušit přinejmenším stanice Úvaly (kde t. č. vrcholí rekonstrukce na rychlost 160 km/h) a Poříčany a napřímit úseky Český Brod - Poříčany a Velim - Kolín (tam by to bylo vzhledem k trasování kolínskou zástavbou obzvlášť zajímavé). Jinými slovy: i tento v podstatě rovinatý a přímý úsek by se musel z velké části přetrasovat a přinejmenším do Českého Brodu rozšířit o další kolej pro příměstskou dopravu V té souvislosti by se musela kompletně přestavět i stanice Český Brod, rovněž nedávno rekonstruovaná. V tom objemu prací by bylo vybudování pár nových nadjezdů opravdu zanedbatelné.

+3/−1
24.7.2015 9:05

J33a80n 78J70e73m29e46l53k40a 1575120

Na druhou stranu Pendolíno velkou část zatáček projede 150 160. A rovné úseky na mnoha místech jsou (ne zrovna u Prahy). Nemělo by problém trochu zrychlit na 180, 190 a mít konkurenční výhodu.

0/0
24.7.2015 9:45

P88a19v91e38l 96M51a54t14o29u95š10e98k 5180487888494

Tak mi ty úseky mezi Prahou a Ostravou, kde by mohlo jezdit pendolino 180 nebo 190 km/h, vyjmenujte. Je jich minimum. Fyzikální zákony platí i pro pendolino. Mezi Prahou a Ostravou je jen minimum úseků, po nichž se dát jet 160 km/h, natož pak 190 km/h. Když už nějaký je, je v jeho polovině půl roku pomalá jízda kvůli stavu tratě. Taky je dobré si všimnout, jak dlouho vlak na rychlost 160 km/h zrychluje (myslím za běžného provozu, ne při trakčních zkouškách).

+1/0
24.7.2015 9:59

J98i21r97k10a 88D58v75o81ř83á82k 4455750343318

Jde o dva, max. tři ani ne čtyřicetikilometrové úseky. Celkový ušetřený čas je jen několik minut.

+1/0
24.7.2015 10:32

P62a35v77e50l 32M50a68t51o67u39š33e76k 5750287328814

Několik potenciálních přímých úseků by se určitě našlo, ale jednak jsou krátké a jednak zrovna na nich není zapotřebí pendolina (reakce na  příspěvek p. Jemelky). Další věc ale je, zda mají návěstní systém na rychlost 200 km/h, s ohledem na zábrzdnou vzdálenost. Nechci se hádat, ale myslím, že nemají. Taky by byl dost velký problém jezdit 200 km/h na tratích se silnou nákladní, příměstskou a regionální dopravou (za regionální vlaky považuji i klasické rychlíky). Je to problém i dnes, když se jezdí maximálně většinou 120 až 140 km/h. Důsledkem jsou častá zpoždění. Zřejmě by to vyžadovalo zvýšit počty kolejí, některé stanice rekonstruovat, aby si vlaky nekřížily cestu (typickou prasárnou je Kolín, ale i každá stanice, v níž končí a začínají příměstské vlaky (např. Úvaly, Český Brod atd.). Myslím, že na to, aby se na našich tratích jezdilo standardně a smysluplně rychlostí 200 km/h, si budeme muset ještě hodně dlouho počkat. Spíš se toho současné generace ani nedožijí. Přejezdy na tom budou mít minimální vinu.

0/0
24.7.2015 11:00

J31a83n 78J46e42m41e57l23k40a 1435190

Přerov Olomouc, Několik úseků Olomouc Zábřeh. Choceň Pardubice, Kolín Pečky. Kdyby se něco tehdy trochu přetrasovalo.. Moderní vlak zrychluje cca 1,5 km/h za sekundu. Tedy za 14s by měl být na 180.

9 km úsek jede 3 minuty.

0/0
24.7.2015 10:47

P54a24v16e78l 79M96a43t74o30u67š26e48k 5790567538684

To je právě to kdyby. A jsme v podstatě u toho, co jsem psal výše. Nechci nikomu brát iluze, ale když vidím, jak se, s prominutím, serou s Úvaly, přes které se za velkých ovací začne možná letos na podzim jezdit 160 km/h, tak si vůbec nedovedu představit, jak by se zdejší tratě přizpůsobily rychlosti 200 km/h tak, aby taková rychlost měla opodstatnění jiné než reklamní. I těch 160 leckde je a bude na hraně.

0/0
24.7.2015 11:08

J76a22n 81J56e58m12e23l23k90a 1545830

To je pravda. Ale tak je to zlepšení ty Úvaly. Sice lepší varianta by byla, kdyby začli s "VRT" podel dálnice a napojili to u Poříčan - byl by souvislý rovný úsek.

0/0
24.7.2015 11:50

V30o92j30t37ě90c17h 58R96o52u33b53a96l 9770843572603

Pane Matoušku, mohl byste nám sdělit, v čem spočívá to vaše "sraní" s Úvalami?

0/0
26.7.2015 7:24

R11o15m45a97n 89J87e72s79c11h57k85e 9598525117915

Choceň - Pardubice. Olomouc - Zábřeh,  Brno - Břeclav. Pouze není zabezpečení. Fyzicky je to možné.

0/0
24.7.2015 16:53

K86a34r22e23l 80V10a39c34h40u31t 9593102459333

Budou se teď MNOŽIT případy prorážení závor? ... Já myslím, že ano... :-/

0/0
24.7.2015 8:56

S24v13a70t11o50p21l18u55k 55S93i41l30n49ý 4362436309978

Kdyby všude dělali jen polozávory, tak k žádnému prorážení docházet nemusí a nikde by nikdo neuvízl.

0/0
24.7.2015 9:02

J54a51n 40D65r71á65b71e76k 6608717808140

nikde by nikdo neuvázal, kdyby na červenou zůstal stát!

+6/0
24.7.2015 9:09

K76a39r86e36l 56V85a53c25h58u11t 9893832419773

A kdyby se všude vrátili ke stredověkým pranýřům a k tělesným trestům, tak by možná brzo nebyly nutné ani ty polozávory!  ;-D ... nejhorší pro životy lidí v moderní době je pocit beztrestnosti, který darebáky tak motivuje! :-/

+1/0
24.7.2015 9:12

J28i80r60k59a 13D89v19o32ř14á58k 4145660523478

Polozávory ti fiškusové prokličkovávají i když jsou zatažené. Mezi přejezdem s polozávorama a jen se světlama velký rozdíl nebude.

+3/0
24.7.2015 10:33

J98a34n 89F49r37o50l77í63k 6536920925494

Pořád lepší prorazit pár lehkých latěk než zlividovat osádku vlaku a cestující.

+1/0
24.7.2015 11:36

S88v15a49t53o61p56l34u92k 46S89i25l10n67ý 4892946549358

Na řadě míst ani není možnost nadjezd postavit, protože trať vede zástavbou."

Jistě. Zato tam ale lze vybudovat podjezd. Viz Praha Uhříněves.

0/0
24.7.2015 8:55

K38a32r89e43l 16V26a34c20h50u56t 9893982639363

Podjezd = PAST v případě průtrže mračen... :-(

0/0
24.7.2015 8:57

P66e66t63r 11S14t81r60n96a57d 5425583104186

ani podjezdem si nejsem úplně jist. ono to vyžaduje určitě zpevnění a v případě okolní zástavby v celku problém. a ve středočeském kraji, kde je poměrně rovina, nemalé zemní práce všude okolo.

0/0
24.7.2015 10:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.