Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tragická nehoda může paradoxně zrychlit železnici. Díky nadjezdům

Srážka pendolina s kamionem na přejezdu ve Studénce může zásadně proměnit českou železnici. Kvůli tragické nehodě znovu ožívají hlasy na zrušení přejezdů na hlavních koridorech. Nahradit by je měly nadjezdy, což by umožnilo zvýšit i přepravní rychlost na maximálních 200 kilometrů v hodině.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J23a98n 48F82r25i53d12r26i71c67h 6595728849793

Je naivní se domnívat, že to vyřeší nějaké důraznější proškolování v autoškole, že na červenou se stojí. Milion lidí tam bude stát a pak jeden pojede a už to je důvod proč ten nadjezd stavět. Jednoznačně jsem pro.  + takový koridor musí být ve městě obehnanej plotem jako to maj v japonsku tak, aby si sousedi nezkracovali cestu do hospody přes koleje. Pak, a pouze pak může vak uhánět 200 až do stanice, tak jak to je jinde, kde jsou ty rychlosti mnohem vyšší.

0/0
12.8.2015 21:17

M69a48r56t60i70n 33R34u93z87i95c34k76a 1652548946817

...což by umožnilo zvýšit i přepravní rychlost na maximálních 200 kilometrů v hodině...

No to nemi tak uplne pravda...

0/0
9.8.2015 10:34
Foto

M36i32l46o68š 87Z48i16k34m37u47n22d 7795949489930

To je daň za draze zpoplatněné dálnice. Nákladní i autobusová doprava na nátlak přepravců musí řidiči volit levnější trasy. To nikdo nechce přiznat. Pak se jezdí městy a okresními silnicemi. Co je asi levnější? Raději rozbijeme vše. Proč zboží jelo po silnici a ne železnicí? Srážka je jen důsledek přepravní politiky v ČR.!!

0/0
26.7.2015 18:30

T92o98m60á93š 20S67l71o15u88k88a 3881155590866

noo to je tak, když se nerespektují předpisy. motoristé jsou hrozně bezohlední jako když přednost má autobus, ale ne chytrák za volantem prostě musí mít přednost. ale ty mimoúrovňové přejezdy jsou nutné, pořád ta doprava je strašně pomalá.

+2/0
24.7.2015 16:18

P90e75t46r 70N76o85v33á50k 3483216814984

Co takhle zrušit auta, když ohrožují vlaky??

;-D

Taky úvaha, když vidím tu diskuzi....

+2/0
24.7.2015 14:55

R49o35m42a84n 21J23e92s56c39h83k65e 9938105717685

Zrušte postele. Tam umírá nejvíce lidí.

+2/0
24.7.2015 16:44

P60e41t79r 97N58o11v73á50k 3563466424334

Já bych to zhrnul jednou větou a řešení nestojí ani 1 Kč.

Nebuďmě dementi a uvědomme si, že se na červenou stojí !!

+9/0
24.7.2015 14:52

M71i17c68h58a22l 82P38a67v31l78á55t 9133773904669

Drtiva vetsina ridicu to respektuje. Ale pak se najde debil, co na to kasle, a protoze je uplne vymasteny, tak z toho prejezdu ani neodjede. Jak chcete garantovat, ze k zadnemu ceskemu prejezdu nikdy neprijede autem takovy idiot? :o(

+4/0
24.7.2015 16:49

R40i60c90h80a76r76d 24L63e88s17k40l82ý 6508485617907

Proto se tomu, co se stalo říká nehoda. Těm se dá předcházet, ale zabránit ne.

0/0
12.8.2015 15:52

A38l74e79n68a 84K32ř24e16h80o26t42o11v38á 8617332934800

Teď mě zabijete - ale já si myslím, že stačí dodržovat regule. Co má kdo co dělat na přejezdu, když mu bliká červená...

Stačí dodržovat předpisy a nemusí být žádné nadjezdy, dokonce ani závory... stačí světelné upozornění.

Takhle jednou začneme kdekterou křižovatku dělat víceúrovňovou, protože paka nedodržující předpisy, budou lítat na červenou...?

+2/−2
24.7.2015 14:26

R19o16m20a95n 54J61e56s93c91h14k68e 9148525547275

Ono to má vadu na kráse. Jdete k vlaku. Je tam červená. Jiná cesta není.

Čekáte více než 5 minut - třeba 10 minut. Další vlak Vám jede za hodinu.

Na hlavní trati měli být nadchody a podchody. Na to ODS v roce 1996 zapomněli při stavbě koridoru Brno - Česká Třebová. Na nádraží v Rájci - Jestřebí přejeli od té doby 18 lidí. Dnes je tam provoz třeba 4-5 vlaků za sebou.

Někde se stala chyba ?

+1/−1
24.7.2015 16:47

J82a27n 64J74e12m20e97l54k38a 1755730

A jak rychle se tam jezdi?

0/0
24.7.2015 18:57

R94o60m80a62n 60J54e16s87c68h38k54e 9808415297285

Teď 120, Pendolino jelo 140 a přejelo neslyšícího pomalého důchodce.

0/0
24.7.2015 19:08

A21n89d39r19e47j 75O72l87e83k55s44a 3685291777981

Tatatata..... jste mrtvá? Stačí pohlédnout do statistiky. Stačí si uvědomit, že auto se řidičákem nestartuje, stačí jednou zažít ten masakr, co se stát neměl, protože přece "stačí".

0/0
24.7.2015 21:00

O18t64a 66J78e87l60í43n20e51k 8181598450655

V tomto má pravdu ministr a nadjezdy či podjezdy by se měly stavět všude, kde je to technicky možné (měly se vystavět už při budování koridoru), protože jakýkoliv přejezd je bezpečnostní riziko pro auta i vlaky R^

+4/0
24.7.2015 13:44

R57a53d71o82s42l82a91v 85K63l98a65u36d28a 5864928784142

Technicky možné je to úplně všude.

+1/0
24.7.2015 13:47

P20e46t68r 90N39o46v25á73k 3503396604564

Co takhle dodržovat pravidlo, že na červenou se nejezdí !! Jó začněme u sebe a nehledejme řešení které eliminuje blby, to stejně neexistuje!

+2/−1
24.7.2015 14:54

Š28t67e38f26a37n 31F35r12i71č85a 7852948163316

Klíčová je prevence. Svou nehodu má za sebou prakticky téměř každý přejezd. I kdyby měl být zachráněn jediný lidský život, tak ty nadjezdy za to stojí. A to si dovolím tvrdit, že existuje mnoho přejezdů, kde budou zachráněny desítky životů.

+2/0
24.7.2015 22:19

F10i67l22i61p 41T56ř27e72b14a 6483980968666

Já nějak nechápu, když se rekonstruují železniční koridory za miliardy, proč se prostě nevybagruje koryto o pět metrů hlubší, a neudělá se celý úsek koridoru pod úrovní okolní zástavby. Pak se tam dá (relativně, oproti současnému stavu) snadno postavit most, a nemuseli by se řešit telátka na přejezdech. A o moc dražší, než nové Pendolino by to také nebylo.

0/0
24.7.2015 13:14

J23i35ř66í 67P41a62u35l 3176795977962

Že by peníze ? I ten nadpis článku je také dost naivní. Ano, teď je to díky nehodě aktuální téma, ale časem ho překryjou jiné témata, ale hlavně to narazí na omezené finanční zdroje.

0/−1
24.7.2015 13:18

R12a58d70o52s12l48a60v 81K95l33a24u25d16a 5384768294982

Když už něco dělám, tak pokud možno pořádně. Tohle je investice za min. 50 let... Takhle si za pět let vzpomenou že zvýší rychlost na 180 a stejně tam nadjezd vybudujou.

+1/0
24.7.2015 13:40

J10i94ř33í 77P38a34u68l 3876455287272

Jistě, např. dálnici u Ostravy.

0/0
24.7.2015 15:00

A62n53t95o92n87í23n 63K39a96t55z29e12r 8982473246700

Finanční zdroje jsou pořád,jen né v těch správných kapsách!!!A to je celý kámen úrazu v této zemi!!![>-]!!

0/0
25.7.2015 10:47

R89o21m51a61n 13J84e16s17c78h13k72e 9348305467835

Máte pravdu v roce 1953 komunisté otevřeli nově postavenou trať Brno - Havlíčkův Brod. Všude byly podjezdy a nadjezdy. Jediný zůstal v Tišnově. I na malých zastávkách. ODS v roce 1996 při stavbě koridoru Brno - Česká Třebová se na to vykašlali. Úzké peróny a chybějící podchody a nadchody. Na nádraží Rájec - Jestřebí od té doby přejeli 18 lidí.

+1/−1
24.7.2015 16:51

P23a13v42e63l 43F78o27r32t 9270243231884

Jdi uz s timhle prispevkem do pr...., tapetujes to do kazde diskuse a zeleznici:-P

+1/0
26.7.2015 6:51

R12o53m74a31n 77J89e19s97c97h34k75e 9658585687895

Až bude tento stát fungovat normálně, tak tam klidně půjdu. Problémy se neřeší.

0/0
27.7.2015 15:37

R15o75m19a45n 87J95e15s60c37h20k92e 9298435887705

Je  vidět . že výška nivelity trati Vám nic neříká.Naši předci zvedli trati kde to šlo o 5 metrů nad terén kvůli vodě. Ale ty podchody tam mohli při stavbě koridoru postavit. Například na naší trai Brno - Česká Třebová. Stavělo se za pana profesora Klause. Vyhrává ten nejlevnější a také malá domů. To jsou ty soutěže, ať máme také práci ještě příště až to budeme opravovat.

0/0
26.7.2015 6:29

J15a35r37o51s55l39a37v 84K25a78d65l97e83c 5201379462191

;-D;-D;-D

0/0
24.7.2015 10:47

R13a32d83o35s44l39a42v 81G84a58b70r86h40e56l31í69k 9965730789817

160 nebo 200, to už je jedno. Při takových rychlostech by tam křížení neměly být. Na dálnici je 130 a nikoho by tam nenapadlo dát křižovatku se semaforem.

+9/0
24.7.2015 9:27

M82a48r58t45i81n 59R72u27z48i61c52k10a 1642818346847

no, ale stopku a trojuhelniky ano, ... sice se za komunistu jezdilo 110 max a vrakama, ale znacka dej prednost v jizde, byla dobrej masakr...

0/−1
24.7.2015 23:20

R48o41m79a90n 96J18e73s54c77h24k37e 9478195767245

Jezdilo se rychleji - oficiálně 120 až 130 km.

0/0
26.7.2015 6:31

P22a62v67e36l 30M83a34t88o61u78š69e64k 5450957278854

Tady zase někdo vypustil nějaký blud, kterého se každý druhý chytí. Zřejmě i pan ministr. Že prý odstraněním přejezdů bude možné zvýšit rychlost vlaků na 200 km/h, tedy že to dnes nejde právě kvůli přejezdům. Co je to zase za nesmysl? Žádná rekonstrukce tratě u nás zatím nebyla projektována na rychlost vyšší než 160 km/h, a to ještě jen v několika málo úsecích, jinak spíš na 120 až 140 km/h (úseky kolem Blanska s rychlostí podstatně nižší, byť po rozsáhlé rekonstrukci, raději ani nepřipomínám). S tím samozřejmě souviselo i ponechání některých přejezdů, zatímco některé byly zrušeny a nahrazeny nadjezdy. Samozřejmě, že se zase po česku šetřilo na nepravém místě, ale o zvýšení rychlosti na víc než 160 km/h se reálně neuvažovalo, takže ty přejezdy nebyly tak velkou překážkou. Na podobných tratích jsou i v cizině. Na rychlost 200 km/h musí být vyprojektována celá trať včetně zabezpečovacího zařízení, zrušit přejezdy opravdu ani zdaleka nestačí. Jestli si někdo myslí, že by se mohlo začít jezdit rychlostí 200 km/h po stávajících koridorech, tak se, až na pár ojedinělých úseků, mýlí. Jen mezi Prahou a Kolínem by se musely kompletně přestavět a zřejmě i přemístit nebo zrušit přinejmenším stanice Úvaly (kde t. č. vrcholí rekonstrukce na rychlost 160 km/h) a Poříčany a napřímit úseky Český Brod - Poříčany a Velim - Kolín (tam by to bylo vzhledem k trasování kolínskou zástavbou obzvlášť zajímavé). Jinými slovy: i tento v podstatě rovinatý a přímý úsek by se musel z velké části přetrasovat a přinejmenším do Českého Brodu rozšířit o další kolej pro příměstskou dopravu V té souvislosti by se musela kompletně přestavět i stanice Český Brod, rovněž nedávno rekonstruovaná. V tom objemu prací by bylo vybudování pár nových nadjezdů opravdu zanedbatelné.

+3/−1
24.7.2015 9:05

J74a73n 96J83e58m41e98l90k84a 1395840

Na druhou stranu Pendolíno velkou část zatáček projede 150 160. A rovné úseky na mnoha místech jsou (ne zrovna u Prahy). Nemělo by problém trochu zrychlit na 180, 190 a mít konkurenční výhodu.

0/0
24.7.2015 9:45

P90a13v44e44l 78M39a84t38o86u11š24e96k 5640647168894

Tak mi ty úseky mezi Prahou a Ostravou, kde by mohlo jezdit pendolino 180 nebo 190 km/h, vyjmenujte. Je jich minimum. Fyzikální zákony platí i pro pendolino. Mezi Prahou a Ostravou je jen minimum úseků, po nichž se dát jet 160 km/h, natož pak 190 km/h. Když už nějaký je, je v jeho polovině půl roku pomalá jízda kvůli stavu tratě. Taky je dobré si všimnout, jak dlouho vlak na rychlost 160 km/h zrychluje (myslím za běžného provozu, ne při trakčních zkouškách).

+1/0
24.7.2015 9:59

J38i27r48k19a 18D80v96o51ř71á45k 4785390633318

Jde o dva, max. tři ani ne čtyřicetikilometrové úseky. Celkový ušetřený čas je jen několik minut.

+1/0
24.7.2015 10:32

P67a44v44e53l 49M97a57t44o34u84š16e21k 5880977738594

Několik potenciálních přímých úseků by se určitě našlo, ale jednak jsou krátké a jednak zrovna na nich není zapotřebí pendolina (reakce na  příspěvek p. Jemelky). Další věc ale je, zda mají návěstní systém na rychlost 200 km/h, s ohledem na zábrzdnou vzdálenost. Nechci se hádat, ale myslím, že nemají. Taky by byl dost velký problém jezdit 200 km/h na tratích se silnou nákladní, příměstskou a regionální dopravou (za regionální vlaky považuji i klasické rychlíky). Je to problém i dnes, když se jezdí maximálně většinou 120 až 140 km/h. Důsledkem jsou častá zpoždění. Zřejmě by to vyžadovalo zvýšit počty kolejí, některé stanice rekonstruovat, aby si vlaky nekřížily cestu (typickou prasárnou je Kolín, ale i každá stanice, v níž končí a začínají příměstské vlaky (např. Úvaly, Český Brod atd.). Myslím, že na to, aby se na našich tratích jezdilo standardně a smysluplně rychlostí 200 km/h, si budeme muset ještě hodně dlouho počkat. Spíš se toho současné generace ani nedožijí. Přejezdy na tom budou mít minimální vinu.

0/0
24.7.2015 11:00

J98a29n 93J35e19m62e67l90k75a 1815310

Přerov Olomouc, Několik úseků Olomouc Zábřeh. Choceň Pardubice, Kolín Pečky. Kdyby se něco tehdy trochu přetrasovalo.. Moderní vlak zrychluje cca 1,5 km/h za sekundu. Tedy za 14s by měl být na 180.

9 km úsek jede 3 minuty.

0/0
24.7.2015 10:47

P47a92v17e93l 15M97a33t79o55u61š30e20k 5660917798824

To je právě to kdyby. A jsme v podstatě u toho, co jsem psal výše. Nechci nikomu brát iluze, ale když vidím, jak se, s prominutím, serou s Úvaly, přes které se za velkých ovací začne možná letos na podzim jezdit 160 km/h, tak si vůbec nedovedu představit, jak by se zdejší tratě přizpůsobily rychlosti 200 km/h tak, aby taková rychlost měla opodstatnění jiné než reklamní. I těch 160 leckde je a bude na hraně.

0/0
24.7.2015 11:08

J23a33n 12J69e17m52e97l85k79a 1205680

To je pravda. Ale tak je to zlepšení ty Úvaly. Sice lepší varianta by byla, kdyby začli s "VRT" podel dálnice a napojili to u Poříčan - byl by souvislý rovný úsek.

0/0
24.7.2015 11:50

V82o68j27t81ě83c76h 51R79o61u39b50a18l 9180353872643

Pane Matoušku, mohl byste nám sdělit, v čem spočívá to vaše "sraní" s Úvalami?

0/0
26.7.2015 7:24

R83o95m79a52n 58J91e75s53c85h81k55e 9888635277775

Choceň - Pardubice. Olomouc - Zábřeh,  Brno - Břeclav. Pouze není zabezpečení. Fyzicky je to možné.

0/0
24.7.2015 16:53

K15a81r42e20l 85V36a41c98h91u83t 9313442739663

Budou se teď MNOŽIT případy prorážení závor? ... Já myslím, že ano... :-/

0/0
24.7.2015 8:56

S89v69a14t79o11p19l18u16k 66S55i34l75n50ý 4382966949958

Kdyby všude dělali jen polozávory, tak k žádnému prorážení docházet nemusí a nikde by nikdo neuvízl.

0/0
24.7.2015 9:02

J89a96n 22D72r13á35b91e76k 6788567648790

nikde by nikdo neuvázal, kdyby na červenou zůstal stát!

+6/0
24.7.2015 9:09

K60a73r69e40l 79V29a91c85h84u83t 9253672959743

A kdyby se všude vrátili ke stredověkým pranýřům a k tělesným trestům, tak by možná brzo nebyly nutné ani ty polozávory!  ;-D ... nejhorší pro životy lidí v moderní době je pocit beztrestnosti, který darebáky tak motivuje! :-/

+1/0
24.7.2015 9:12

J74i64r60k60a 90D70v93o88ř35á54k 4755540273658

Polozávory ti fiškusové prokličkovávají i když jsou zatažené. Mezi přejezdem s polozávorama a jen se světlama velký rozdíl nebude.

+3/0
24.7.2015 10:33

J77a86n 34F40r60o51l85í94k 6596150195574

Pořád lepší prorazit pár lehkých latěk než zlividovat osádku vlaku a cestující.

+1/0
24.7.2015 11:36

S77v12a20t14o23p95l15u16k 59S27i22l27n94ý 4732196659848

Na řadě míst ani není možnost nadjezd postavit, protože trať vede zástavbou."

Jistě. Zato tam ale lze vybudovat podjezd. Viz Praha Uhříněves.

0/0
24.7.2015 8:55

K44a85r13e74l 74V29a17c96h90u36t 9443332879693

Podjezd = PAST v případě průtrže mračen... :-(

0/0
24.7.2015 8:57

P11e55t80r 22S26t85r25n49a62d 5575213584276

ani podjezdem si nejsem úplně jist. ono to vyžaduje určitě zpevnění a v případě okolní zástavby v celku problém. a ve středočeském kraji, kde je poměrně rovina, nemalé zemní práce všude okolo.

0/0
24.7.2015 10:34





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.