Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Šéf České spořitelny: Digitální revoluce bude hluboká a přijde rychle

Pavel Kysilka, který šéfuje České spořitelně, se jezdí inspirovat do amerického Silicon Valley. A získal tam představu o vlivu digitální revoluce na bankovnictví. „Banka by si měla zaplatit mobilního génia, a ten by tam měl být druhým nejlépe placeným člověkem,“ říká v rozhovoru pro iDNES.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M91a89r54e75k 98D51e45m64č88á19k 9485974806905

Nevěřím, že P2P půjčky nahradí klasické banky, to už bych si spíš vsadil na to, že kvůli regulaci přestane do 5 let fungovat Uber i Airbnb. Pak celá tahle bublina splaskne. Velké věci bych čekal spíš v oblasti nano vláken než v oblasti IT, je to vidět i na technických vychytávkách - chytré brýle nikdo nechce, o chytré hodinky se taky nikdo nepopral, prodeje tabletů i počítačů jdou dolů (prodlužuje se jejich morální životnost, protože není co nového nabídnout) a co se týče telefonů, tak už dlouho nikdo nepředvedl nic výrazně inovativního, z čeho bych si sednul na zadek (poslední výrazný "wow efekt" měl iPhone 4). Zpátky k bankovnictví - to, co ČS nakonec zlomí vaz, budou banky typu Fio, Airbank a spol, určitě ne nějaké P2P webové projekty.

0/0
2.8.2015 22:30

A45n11t44o85n94í40n 39S53c28h30i71n46d26l40e93r 8963507615989

Tak obecně, když nějaký bankéř vzhlíží k revoluci, tak to zní dost nebezpečně (pro klienty)... Ale po pár odstavcích jsem se ulidnil. To, co Kyselka nazávý revolucí - revoluce není, jen technologická změna.  (skutečná revoluce je mnohem komplexnější společenská změna, a takoví lidé jako Kyselka v nich většinou nedopadnou dobře :-)  Jeho nadšení mi ale i tak zní trochu zpátečnicky... Vždyť už před 15 lety jsme se na škole učili o postinformační společnosti - kde jsou lidé přesyceni informacemi a možnostmi jak je získat (vyhledávání, databáze, monitoring apod.) a mnohem častěji žádají REDUKCI a vracejí se k základním komunikačním prostředkům. takže nakonec i já, i když používám všechny bankovní komunikační kanály - tak když mi šlo o jednou o veledůležitou platbu, navštvil jsem radši přepážku..., kde mi dali papír srazítkem, že platba odešla. ;-)

+1/0
28.7.2015 16:45

P96a84v10e53l 64P59l61e39v19a 2777854474866

Tak, tak a navíc vzhledem k očekávanému nárůstu kyberzločinu budou klienti opravdu motivováni řešit závažné pokyny spíše osobně na přepážce než přes napadnutelné elektronické bankovnictví. Kyberzločinci budou vždy o krok napřed.

0/0
28.7.2015 18:10

J45a41n 76S61m92í78š31e59k 9205567132585

Já jsem kdysi na počátku internetového bankovnictví v ČR měl možnost s Ing. Kysilkou krátce spolupracovat. Převyšoval své kolegy nejen chápáním aspektů zabezpečení služby Servis 24. Má samostatné a pronikavé myšlení, čímž mě zaujal a mám tendenci brát vážně to co říká.

0/−1
27.7.2015 23:00

P45a69v96e26l 43P27l71e32v66a 2857934934486

Brát vážně to co říká budu až mi opravdu při konzultaci řekne (nebo pracovnící ČS řeknou): "máte tolik a tolik peněž, takový je pro vás vhodný investiční výhled, investujte ale do produktu té a té banky, vyděláte více než u nás, náš produkt je pro vás méně výhodný". Takovému bankéři se pak nebudu obávat věřit. To se ale, přes hezká slovíčka pana Kysilky, nikdy nestane!!!!!!

0/0
28.7.2015 10:14

M44a87r20t39i84n 87N68e67r42m37u48t 9547557208159

Digitální revoluce už tu je, přinesly ji banky, které fungují především po internetu a mají běžné účty zdarma bez nějakých nesmyslných podmínek. Bankovním symbolem už není velký dům, mramorová hala a pozlacené propisky. Česká spořitelna má ovšem krédo "zůstat normální i když trh normální není"

0/0
27.7.2015 18:21

P30a32v45e90l 31P31l15e49v14a 2357594414266

Česká spořitelna je jedna z nejhorších bank u nás a houfně od ní lidé odcházejí. Je drahá a pracovníci velmi často vědí méně než vy a až před vámi se telefonicky s někým někde radí, jak se daný požadavek klienta dělá. Pan Kysilka má krásné vize, ale realita narazí na finance - aby se v těch vedoucích a následných postech zaměstnanci banky udrželi a měli stále své krásné až snové platy, bonusy a super luxusní objekty, tak musejí ždímat běžné klienty, těžko lze očekávat, že si řeknou "snížíme si platy a částečně se rozpustíme a půjdeme do horšího objektu, protože na tom klient vydělá". Naopak. Vize, že si sedneme a budeme se bavit o životě a pak mi pan bankéř dá moudrou radu, je zcela nesmyslná. Bude to i nadále tak, jak to funguje už dlouhodobě - zkuste si nechat poradit, jak investovat volné peníze - nikdy vám poradce banky nedoporučí produkt jiné banky i když dobře ví, že je výnosnější (a sám ho i v jiné bance využívá), ale bude vám nutit ten jejich, na kterém vyděláte méně nebo i proděláte. A podobně vám bude radit ve všech oblastech - jen jejich produkty a služby, třeba málo výhodné, ale jejich. Vždy jde o to, aby vydělala banka, vše ostatní jsou jen slovíčka pro naivky, je to logické, proč by pro vás někdo dělal něco, na čem vyděláte vy a on prodělá???!!! Banka není charita. To je prostě realita. Kdo má opravdu velké peníze a chce je investovat, tak si od bankovních poradců bank radit nenechá a dobře ví proč!!

0/0
27.7.2015 14:22
Foto

M49i69r11o24s15l38a35v 91S37t64e70i21n25e48r 6168834193575

Nejenom Česká Spořitelna, i většina ostatních bank v ČR má houfy zřízenců a velmi neefektivní provoz. Třeba kvůli několika desetikorunám z výnosu akcií byly v KB potištěny tři formuláře A4, musel je podepsat vedoucí odbočky a pokladní, nakonec i příjemce. Procedura na 20 minut.

Kontrastuje s nimi třeba FIO, kde je jediná, ale velmi aktivní paní, s kterou cokoliv vyřídíte do 5 minut. Není divu, že hospodaří bez poplatků, stačí jim malý krámek (Strakonice) automat na peníze a jinak většina operací jde přes internet.

V Německu takové banky jako FIO jsou už desítky let. Německo má ovšem výhodu, má EUR a tak je platební styk bez vekslování. Poplatky za příjem EUR na vlastní konto mají v ČR všechny banky.

Kvůli velmi omezeným limitům na pojištění vkladů je pak třeba, větší částky rozdělit mezi více bank. Ukládat si provize pod podlahou má větší rizika.

0/0
31.7.2015 7:59

Š75t84e43f83a22n 39F82r88i28č22a 7512288173626

Baky si jen namlouvají, že mají všechny informace o svých klientech. Bonitní klient diverzifikuje rizika a nedává své bohatství najevo.

+2/0
27.7.2015 13:40

A82l28e62š 16N77o16v38á15k 4505132159266

Kdyby raději začal Českou spořitelnu smysluplně řídit s výhledem do budoucna a nejen krátkodobě ždímat zaměstnance a zákazníky, aby vydělané peníze prožrala Vídeň. Jsou z toho lidi otráveni uvnitř banky, zákazníci, jen on je v pohodě a dělá tyhle nesmyslné rozhovory

+5/0
26.7.2015 22:47

J16o64s39e93f 49R77u91m 6196210356416

Klienti naší banky budou denně oslovováni virtuální asistentkou, která jim bude nabízet stále nové produkty založené na on-line skóringu, mikročipy v peněžence budou hlásit stav hotovosti, při jejímž poklesu budou klientům nabízeny mikropůjčky za velmi, ale opravdu velmi zajímavé úroky a podle aktuálního zdravotního stavu snímaného ze senzorů připevněných na těle klienta bude dynamicky přepočítáváno životní pojištění nebo mu bude nabídnuta přednostní koupě ekologické rakve, kterou bude možno vytisknout v klidu domova na 3D tiskárně. Pokud se z toho všeho klient jenom zblázní, přijede pro něj autonomní automobil Google a šupem ho odveze do cvokhausu, kde bude po vyplnění jednoduchého on-line formuláře přijat.

Potom se ale pán probudil a zjistil, že má ruku v nočníku.

+5/0
26.7.2015 10:43

R40a21d35o39s70l54a23v 61K53l75a52u98d73a 5294978314352

No a o pro začátek zrychlit převod peněz do cizí banky? Jenže to není problém technický..... Někdo 2-3 dny peníze pozdrží a volně s nimi disponujeRv

+8/0
26.7.2015 7:55

K39a22r77e65l 76B82i33t42t 9844221942446

Zajímavé je, že pan ředitel ve výčtu technologických vymožeností zapomněl zmínit bitcoin a kryptoměny. To je totiž technologie, která za pár let spořitelnu a banky odstaví od válu - ale to pan ředitel už zřejmě tuší, myslím, že se to jen bojí pojmenovat přímo. Myslím, že se tomu říká strkání hlavy do písku :-)

+3/−4
25.7.2015 23:15

M62i77c68h43a49l 69P96a65v80l96á73t 9383773744559

To se hodne nacekate, nez svindlmeny budou zajimat i nekoho jineho nez hazardni hrace. A CS ohrozuje uplne neco jineho.

0/0
27.7.2015 11:31

K61a51r76e49l 72B35i92t45t 9914361192156

Švindlměny? :-) Tak to budou asi v BNP Paribas zklamaní... ;-) A také v dalších bankách, které už začínají zkoumat, jak by jim mohl být bitcoin a technologie, na kterých to vše funguje, užitečný. Namátkou - UBS banka, CBW Bank Kansas, BNY Mellon New York, Goldman Sachs... No, asi o tom vědí trochu víc než vy.. :-) http://cointelegraph.cz/news/114741/bnp-paribas-bitcoin-je-prevratny-vynalez-srovnatelny-s-objevem-parniho-a-spalovaciho-motoru

0/0
27.7.2015 12:06

J80a22n 61M15u76c39h37a 8209896392136

" přisluhovačů" ;-D;-D;-D

0/0
25.7.2015 13:57

N38i65c30o62l91e 88O51l79e98j95n85i58k13o17v46a 6496828217110

ty jo, pred 2,5 lety z nej vypadlo toto:

"Ve vazbě na nástup nových bank Kysilka řekl, žese poměr„přílivu a odlivu" klientů prýnezměnil, takžežádný vliv nových, malýchbank vidětnení. Není tedy potřebné dělat zestranyČeské spořitelny žádnáopatření,která by na činnost nových malých bankmělareagovat."

jen tak dal ;-DEUR^

+3/0
25.7.2015 11:39

Š28á69r24k76a 61Č73e53c86h68o56v64á 8238496835215

Dědila jsem vkladní knížku po matce, která však fyzicky neexistovala. Podle baby na přepážce ji musíme nejdříve fyzicky obnovit, abychom ji mohli vzápětí zrušit a zůstatek převést na můj účet. Teprve když jsem jí 3x asertivně zopakovala, že vkladní knížku nechci, jen převést zůstatek (který mají v počítači) na účet, tak se šla poradit a po cca 1/2 hodině to šlo !!

Milý řediteli, Česká spořitelna nezvládá ani přepážkovou práci, natožto digitální technologie. Už se těším na tu srandu, až do toho skutečně praštíte !;-D;-D

+6/0
25.7.2015 10:42

K48a38r82e94l 89L17a35n16a 56I22n91g70. 9806161792

Takové doby jsem se nikdy nechtěl dožít ! Spořitelna bude horší šmírák než STB blahé paměti. Manželky si budeme rovněž půjčovat ?

0/0
25.7.2015 10:25
Foto

P52a78v17e82l 91M62a54k54o29v44e32c 8748745281

Tak už je mně jasné, proč Česká spořitelna rozprodává své vlastní nemovitosti (často postavené v meziválečném období), jejich prodej generuje mimořádný zisk (převáděný do Rakouska) a do 20 let bude dříve největší a nejbohatší česká banka pouze síť poradců, sedících v pronajatých kancelářích, a prodávající téměř vše, od hrnců, přes kreditky, telefony, hypotéky, zájezdy, pojistky, atd. :-). (:-(). Ještě je potřeba nám vysvětlit, že to vlastně dělají pro nás a v našem zájmu. Už se těším na všechny ty geniální aplikace vyvíjené v ERSTE...:-). Něco jiného je "koupit" si na základě korupce největší banku v zemi a něco jiného je uspět v globálním bankovním byznysu. Obávám se, že rakouští "bankéři" umí pouze to první...:-(

+4/0
25.7.2015 9:52

F35r51a98n89t55i51š33e10k 97H98o61r88á85k 2282859546484

Hmm - a teď by nám pan ředitel mohl ještě přednést tu pohádku o červené Karkulce..... na té snad nic nezkazí...

0/0
26.7.2015 9:26

M47a40r55t64i93n 41R42u13z67i69c31k10a 1122378616807

Co se stane, kdyz pak prestane fungovat pripojeni nebo bude delsi vypadek elektriny... to bude sranda...

0/−1
24.7.2015 22:28

J86o21s89e26f 94V62a80n37i53š 3875609404686

Matrix se blíží...;-D8-o

0/0
24.7.2015 22:16

P61a55v54e66l 54P45l55e88v73a 2867144684436

Matrix už dávno a dávno, možná od nepaměti, funguje a my v něm jedeme a myslíme si, že jsme svými pány a že si život řídíme.:-/

0/0
27.7.2015 14:25

P90a57v90e66l 93O41d90r67a85z26i58l 6914669597280

Pěkný rozhovor.

+1/−1
24.7.2015 21:50

I65v48a97n 78M61i74n24a80ř70í68k 8421740152355

Nějak mě přestalo mrzet,že jsem starej, proč chodit na rozkvetlou louku, když to můžete mít zprostředkováno digitálně?

0/0
24.7.2015 21:07

M29a66r54t70i16n 88N93e33r84m54u68t 9827777948609

já třeba mám na rozkvetlou louku alergii, takže můžu jenom digitálně. (ale jinak máte samozřejmě pravdu)

+1/0
26.7.2015 12:04

T23o75m 86S58e38h39n80a29l 4531494775526

aby jednoho krásného dne nepřišlo něco jako celosvětová Google Bank kompletně zdarma. to by pan Kysilka s ostatními zaměstnanci mohl už jen v ČS zaklapnout dveře a zhasnout. 8-o

+4/0
24.7.2015 18:20

M58a22r14i28a27n 19P95e27š82t83a 6858408408608

Pan ředitel je hypermoderní, ale jeho podnik je stále sto let za opicema, drahý jak žízeň. Opustil jsem jej před více než 20 lety a i přes mnohé pokusy mě nalákat zpět (či koupili mou banku) se jim to nepodařilo... Nyní jsem raději opustil Citibank, aby mě náhodou nekoupili zase.

+7/0
24.7.2015 17:16

B21e76n 91P88a67v51k38a 1367113847641

To jako že Kysilka začně čipovat důchodce a své děti? Nebo jak mu mám rozumět?;-D

Osobně spíše vidím, že se šineme do jakési digitální dystopie.

0/−2
24.7.2015 15:25

M78a53r22i53a79n 94P41e76š17t73a 6788448768268

Všechny ty nové aplikace jsou super. Usnadňují život, cestování, zábavu. Jen ta nabídka za nimi by mohla být ještě lepší.

0/0
24.7.2015 17:14

R34a64d89o42s95l65a89v 41K55l55a93u87d23a 5874658744662

Řeč byla o čipování...

0/0
24.7.2015 17:45

M32a46r76t87i82n 94R41u27z14i41c28k85a 1802258456257

Prijde mi, ze se investuje nasobne vice do modernich technologii, ale jejich ruznorodost a variabilita je mnohem nizsi... jaksi prestavate mit navybranou... uz dnes napr. v mobilnich telefonech nemate zadny vyber, vsechno je stejne... a kdyz drive jste chtel nejake vylepseni, casem s tim nekdo prisel... dnes se naopak setkavam s nazorem, ve stylu,... proc? Vzdyt je to super... naproste nepochopeni...

S technologiemi prichazi masovost a naprosta lenost a neochota cokoliv vylepsovat...

0/0
24.7.2015 22:43

D81a92v71i93d 59P83o60k10o88r21n26ý 1874889633852

Nepotřebuji Uber ani AirBnB. Na virtuální cestování po světě mi stačí prst a globus. :-)

0/0
24.7.2015 14:50

Z30b22y85n65ě55k 20Š51a67f41a53r64č17í81k 5947988375514

Snad Google Maps, ne? :-P

0/0
24.7.2015 14:51

D62a69v36i16d 50P39o50k50o52r14n92ý 1334209793272

prst, myš a Google Maps. :-)

0/0
24.7.2015 14:53

J25a29n 11N97o91v61á59k 6934684

Myš? V době dotykových displejů?

0/0
24.7.2015 16:34

M16a16r47t49i42n 92R67u44z55i18c15k93a 1632578786597

Ano, napr. v USA jsou celkem bezne i dotykove telefony s vysouvaci klavesnici... lepe se na tom pise a neupatlavate neustale display a vydrz telefonu je vetsi...

0/0
24.7.2015 22:45

R26a39d48o69s21l26a90v 11K60l24a58u83d28a 5194358424672

Koukám, Šafarčík si zamiloval mínus.... ;-D

+1/−1
24.7.2015 13:49

Z38b24y87n79ě56k 80Š45a97f54a83r76č86í59k 5797728915914

Jen u vás. Vy tu na této diskuzi sedíte už od 6 a co příspěvek, to perla (v tom nejhorším slova smyslu).

0/0
24.7.2015 14:45

R96a96d11o25s19l89a76v 97K78l30a76u75d43a 5944938554192

Vážím si toho když sem zavítá nadčlověk a náležitě mě poučí :-P

0/0
24.7.2015 15:12

Z45b47y52n27ě58k 10Š33a80f41a68r19č64í62k 5687748165414

Není zač. ;-D

0/0
24.7.2015 16:59

J59i55n68d75ř45i27c90h 77B41u71c55h31t56a 6142566193820

A tím prvním nejlépe placeným má být kdo?

+2/0
24.7.2015 13:41

R46a77d96o45s87l61a62v 71K91l40a75u73d97a 5874178664772

Je potěšující že je pan ředitel skromný a o sobě se nezmiňuje:-P

+3/0
24.7.2015 13:42

J42a35n 80N12o13v87á96k 6574814

Nejlepší obchodník.

+1/0
24.7.2015 14:19

J64o16s89e63f 37Č47t19v41r22t70n59í31č75e19k 8890772989389

Typický "fachidiot" , já to vidím spíš na nutnost jak ovládnout pazourek, pokud se neprobudíme..

+2/−1
24.7.2015 13:31

J38a24n 69H79o24r54á81k 3151670121263

Zdá se, že to horko už nedělá panu Kysilkovi dobře. I kdyby se však měla splnit do dvaceti let jen desetina toho, o čem tady on perlí, pak bych byl velmi rád, že se toho už nedožiju. Zatím ale máme aktuálnější problémy, jako například, jak dokázat, aby lidé nejezdili před přejezdy na červenou. To chce změnu v myslích lidí, tady digitalizace nepomůže. Jinak ovšem platí jednoduché pravidlo: asi třetina populace je intelektuálně nad průměrem, třetina v průměru a třetina pod průměrem. Bohužel ta poslední třetina stále narůstá na úkor té prostřední - dnes mají maturitu dva ze tří lidí (myslím mladou generaci) a přitom jejich všeobecné znalosti nedosahují ani toho, co znal před třiceti lety skoro každý "deváťák" (například nevědí, kdo to byl Jidáš). Tady se můžete činit, páni Kysilkové, ale myslím, že tito lidé ta vaše moudra nečtou. :-(

+5/−2
24.7.2015 13:29

J45o71s64e84f 57B74r73o43ž58e20k 7673185342791

Řekl bych, že problém obracíte. Spíš o to, aby lidi nechodili na červenou přes přechod - to je běžná situace, opačně naprostá výjimka.

A s těmi znalostmi - před 30 lety byly tyhle informace v podstatě zakázané a nedostupné. Dnes si kdokoliv kdo o ně má zájem může tohle najít. A tak je to s celým digitálním světem není to o ničem jiném, než o zprostředkování informací a to včetně toho, že někdo chce pronajmout byt.

0/0
25.7.2015 6:37

J29i68ř11í 22E19r51b80e21n 1873674146657

Jake konkretni informace ze to byly zakazane a nedostupne? Politiku vynechte, ani dnes se nedozvite vse.

0/0
25.7.2015 14:30

R77a60d48k67o 66J93a85s40a64n91s29k59ý 9509549152438

Další věc - myslím, že správný hacker po přečtení tohoto článku vyskočí radostí. Vezměte si v poslední době těch útoků na banky, majitele elektronického bankovnictví, atd. To nemůže dopadnout dobře. Z hlediska závislosti na "jednom produktu", závislosti na elektrice (někdo to už tady psal) a závislosti na lidském faktoru, který v tomto případě bude mít obrovskou moc, když něčemu podobnému bude "velet"

+1/0
24.7.2015 13:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.