Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Šéf České spořitelny: Digitální revoluce bude hluboká a přijde rychle

Pavel Kysilka, který šéfuje České spořitelně, se jezdí inspirovat do amerického Silicon Valley. A získal tam představu o vlivu digitální revoluce na bankovnictví. „Banka by si měla zaplatit mobilního génia, a ten by tam měl být druhým nejlépe placeným člověkem,“ říká v rozhovoru pro iDNES.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M32a82r56e11k 20D36e54m53č42á23k 9445134206765

Nevěřím, že P2P půjčky nahradí klasické banky, to už bych si spíš vsadil na to, že kvůli regulaci přestane do 5 let fungovat Uber i Airbnb. Pak celá tahle bublina splaskne. Velké věci bych čekal spíš v oblasti nano vláken než v oblasti IT, je to vidět i na technických vychytávkách - chytré brýle nikdo nechce, o chytré hodinky se taky nikdo nepopral, prodeje tabletů i počítačů jdou dolů (prodlužuje se jejich morální životnost, protože není co nového nabídnout) a co se týče telefonů, tak už dlouho nikdo nepředvedl nic výrazně inovativního, z čeho bych si sednul na zadek (poslední výrazný "wow efekt" měl iPhone 4). Zpátky k bankovnictví - to, co ČS nakonec zlomí vaz, budou banky typu Fio, Airbank a spol, určitě ne nějaké P2P webové projekty.

0/0
2.8.2015 22:30

A54n46t98o23n70í41n 35S68c84h23i62n60d77l90e55r 8183797125389

Tak obecně, když nějaký bankéř vzhlíží k revoluci, tak to zní dost nebezpečně (pro klienty)... Ale po pár odstavcích jsem se ulidnil. To, co Kyselka nazávý revolucí - revoluce není, jen technologická změna.  (skutečná revoluce je mnohem komplexnější společenská změna, a takoví lidé jako Kyselka v nich většinou nedopadnou dobře :-)  Jeho nadšení mi ale i tak zní trochu zpátečnicky... Vždyť už před 15 lety jsme se na škole učili o postinformační společnosti - kde jsou lidé přesyceni informacemi a možnostmi jak je získat (vyhledávání, databáze, monitoring apod.) a mnohem častěji žádají REDUKCI a vracejí se k základním komunikačním prostředkům. takže nakonec i já, i když používám všechny bankovní komunikační kanály - tak když mi šlo o jednou o veledůležitou platbu, navštvil jsem radši přepážku..., kde mi dali papír srazítkem, že platba odešla. ;-)

+1/0
28.7.2015 16:45

P37a20v62e82l 38P82l82e64v95a 2827304384326

Tak, tak a navíc vzhledem k očekávanému nárůstu kyberzločinu budou klienti opravdu motivováni řešit závažné pokyny spíše osobně na přepážce než přes napadnutelné elektronické bankovnictví. Kyberzločinci budou vždy o krok napřed.

0/0
28.7.2015 18:10

J37a58n 49S90m73í73š13e27k 9565537912105

Já jsem kdysi na počátku internetového bankovnictví v ČR měl možnost s Ing. Kysilkou krátce spolupracovat. Převyšoval své kolegy nejen chápáním aspektů zabezpečení služby Servis 24. Má samostatné a pronikavé myšlení, čímž mě zaujal a mám tendenci brát vážně to co říká.

0/−1
27.7.2015 23:00

P91a40v33e25l 26P31l60e60v73a 2367934884496

Brát vážně to co říká budu až mi opravdu při konzultaci řekne (nebo pracovnící ČS řeknou): "máte tolik a tolik peněž, takový je pro vás vhodný investiční výhled, investujte ale do produktu té a té banky, vyděláte více než u nás, náš produkt je pro vás méně výhodný". Takovému bankéři se pak nebudu obávat věřit. To se ale, přes hezká slovíčka pana Kysilky, nikdy nestane!!!!!!

0/0
28.7.2015 10:14

M25a92r41t19i97n 20N44e32r88m85u73t 9737987648869

Digitální revoluce už tu je, přinesly ji banky, které fungují především po internetu a mají běžné účty zdarma bez nějakých nesmyslných podmínek. Bankovním symbolem už není velký dům, mramorová hala a pozlacené propisky. Česká spořitelna má ovšem krédo "zůstat normální i když trh normální není"

0/0
27.7.2015 18:21

P12a46v95e85l 46P66l17e32v31a 2907694884406

Česká spořitelna je jedna z nejhorších bank u nás a houfně od ní lidé odcházejí. Je drahá a pracovníci velmi často vědí méně než vy a až před vámi se telefonicky s někým někde radí, jak se daný požadavek klienta dělá. Pan Kysilka má krásné vize, ale realita narazí na finance - aby se v těch vedoucích a následných postech zaměstnanci banky udrželi a měli stále své krásné až snové platy, bonusy a super luxusní objekty, tak musejí ždímat běžné klienty, těžko lze očekávat, že si řeknou "snížíme si platy a částečně se rozpustíme a půjdeme do horšího objektu, protože na tom klient vydělá". Naopak. Vize, že si sedneme a budeme se bavit o životě a pak mi pan bankéř dá moudrou radu, je zcela nesmyslná. Bude to i nadále tak, jak to funguje už dlouhodobě - zkuste si nechat poradit, jak investovat volné peníze - nikdy vám poradce banky nedoporučí produkt jiné banky i když dobře ví, že je výnosnější (a sám ho i v jiné bance využívá), ale bude vám nutit ten jejich, na kterém vyděláte méně nebo i proděláte. A podobně vám bude radit ve všech oblastech - jen jejich produkty a služby, třeba málo výhodné, ale jejich. Vždy jde o to, aby vydělala banka, vše ostatní jsou jen slovíčka pro naivky, je to logické, proč by pro vás někdo dělal něco, na čem vyděláte vy a on prodělá???!!! Banka není charita. To je prostě realita. Kdo má opravdu velké peníze a chce je investovat, tak si od bankovních poradců bank radit nenechá a dobře ví proč!!

0/0
27.7.2015 14:22
Foto

M88i16r44o26s40l92a62v 39S80t37e69i78n28e11r 6378524313785

Nejenom Česká Spořitelna, i většina ostatních bank v ČR má houfy zřízenců a velmi neefektivní provoz. Třeba kvůli několika desetikorunám z výnosu akcií byly v KB potištěny tři formuláře A4, musel je podepsat vedoucí odbočky a pokladní, nakonec i příjemce. Procedura na 20 minut.

Kontrastuje s nimi třeba FIO, kde je jediná, ale velmi aktivní paní, s kterou cokoliv vyřídíte do 5 minut. Není divu, že hospodaří bez poplatků, stačí jim malý krámek (Strakonice) automat na peníze a jinak většina operací jde přes internet.

V Německu takové banky jako FIO jsou už desítky let. Německo má ovšem výhodu, má EUR a tak je platební styk bez vekslování. Poplatky za příjem EUR na vlastní konto mají v ČR všechny banky.

Kvůli velmi omezeným limitům na pojištění vkladů je pak třeba, větší částky rozdělit mezi více bank. Ukládat si provize pod podlahou má větší rizika.

0/0
31.7.2015 7:59

Š29t44e23f93a66n 14F71r97i78č36a 7612528123626

Baky si jen namlouvají, že mají všechny informace o svých klientech. Bonitní klient diverzifikuje rizika a nedává své bohatství najevo.

+2/0
27.7.2015 13:40

A93l14e39š 35N56o92v45á38k 4845682109186

Kdyby raději začal Českou spořitelnu smysluplně řídit s výhledem do budoucna a nejen krátkodobě ždímat zaměstnance a zákazníky, aby vydělané peníze prožrala Vídeň. Jsou z toho lidi otráveni uvnitř banky, zákazníci, jen on je v pohodě a dělá tyhle nesmyslné rozhovory

+5/0
26.7.2015 22:47

J52o64s66e46f 71R18u37m 6346650276416

Klienti naší banky budou denně oslovováni virtuální asistentkou, která jim bude nabízet stále nové produkty založené na on-line skóringu, mikročipy v peněžence budou hlásit stav hotovosti, při jejímž poklesu budou klientům nabízeny mikropůjčky za velmi, ale opravdu velmi zajímavé úroky a podle aktuálního zdravotního stavu snímaného ze senzorů připevněných na těle klienta bude dynamicky přepočítáváno životní pojištění nebo mu bude nabídnuta přednostní koupě ekologické rakve, kterou bude možno vytisknout v klidu domova na 3D tiskárně. Pokud se z toho všeho klient jenom zblázní, přijede pro něj autonomní automobil Google a šupem ho odveze do cvokhausu, kde bude po vyplnění jednoduchého on-line formuláře přijat.

Potom se ale pán probudil a zjistil, že má ruku v nočníku.

+5/0
26.7.2015 10:43

R19a79d81o72s37l39a67v 34K51l11a23u84d81a 5714518824312

No a o pro začátek zrychlit převod peněz do cizí banky? Jenže to není problém technický..... Někdo 2-3 dny peníze pozdrží a volně s nimi disponujeRv

+8/0
26.7.2015 7:55

K70a76r79e56l 57B93i94t44t 9734231182306

Zajímavé je, že pan ředitel ve výčtu technologických vymožeností zapomněl zmínit bitcoin a kryptoměny. To je totiž technologie, která za pár let spořitelnu a banky odstaví od válu - ale to pan ředitel už zřejmě tuší, myslím, že se to jen bojí pojmenovat přímo. Myslím, že se tomu říká strkání hlavy do písku :-)

+3/−4
25.7.2015 23:15

M43i32c80h31a75l 98P66a31v51l43á25t 9983863374659

To se hodne nacekate, nez svindlmeny budou zajimat i nekoho jineho nez hazardni hrace. A CS ohrozuje uplne neco jineho.

0/0
27.7.2015 11:31

K68a42r95e68l 91B61i78t40t 9694811672946

Švindlměny? :-) Tak to budou asi v BNP Paribas zklamaní... ;-) A také v dalších bankách, které už začínají zkoumat, jak by jim mohl být bitcoin a technologie, na kterých to vše funguje, užitečný. Namátkou - UBS banka, CBW Bank Kansas, BNY Mellon New York, Goldman Sachs... No, asi o tom vědí trochu víc než vy.. :-) http://cointelegraph.cz/news/114741/bnp-paribas-bitcoin-je-prevratny-vynalez-srovnatelny-s-objevem-parniho-a-spalovaciho-motoru

0/0
27.7.2015 12:06

J70a60n 38M15u57c46h57a 8519446902436

" přisluhovačů" ;-D;-D;-D

0/0
25.7.2015 13:57

N48i56c52o95l92e 14O17l46e59j87n11i43k64o43v53a 6366628477600

ty jo, pred 2,5 lety z nej vypadlo toto:

"Ve vazbě na nástup nových bank Kysilka řekl, žese poměr„přílivu a odlivu" klientů prýnezměnil, takžežádný vliv nových, malýchbank vidětnení. Není tedy potřebné dělat zestranyČeské spořitelny žádnáopatření,která by na činnost nových malých bankmělareagovat."

jen tak dal ;-DEUR^

+3/0
25.7.2015 11:39

Š91á70r50k30a 72Č98e98c33h65o48v80á 8238716495915

Dědila jsem vkladní knížku po matce, která však fyzicky neexistovala. Podle baby na přepážce ji musíme nejdříve fyzicky obnovit, abychom ji mohli vzápětí zrušit a zůstatek převést na můj účet. Teprve když jsem jí 3x asertivně zopakovala, že vkladní knížku nechci, jen převést zůstatek (který mají v počítači) na účet, tak se šla poradit a po cca 1/2 hodině to šlo !!

Milý řediteli, Česká spořitelna nezvládá ani přepážkovou práci, natožto digitální technologie. Už se těším na tu srandu, až do toho skutečně praštíte !;-D;-D

+6/0
25.7.2015 10:42

K61a54r11e90l 38L36a27n34a 51I44n97g90. 9536381542

Takové doby jsem se nikdy nechtěl dožít ! Spořitelna bude horší šmírák než STB blahé paměti. Manželky si budeme rovněž půjčovat ?

0/0
25.7.2015 10:25
Foto

P86a10v23e27l 43M48a32k86o57v21e89c 8448965671

Tak už je mně jasné, proč Česká spořitelna rozprodává své vlastní nemovitosti (často postavené v meziválečném období), jejich prodej generuje mimořádný zisk (převáděný do Rakouska) a do 20 let bude dříve největší a nejbohatší česká banka pouze síť poradců, sedících v pronajatých kancelářích, a prodávající téměř vše, od hrnců, přes kreditky, telefony, hypotéky, zájezdy, pojistky, atd. :-). (:-(). Ještě je potřeba nám vysvětlit, že to vlastně dělají pro nás a v našem zájmu. Už se těším na všechny ty geniální aplikace vyvíjené v ERSTE...:-). Něco jiného je "koupit" si na základě korupce největší banku v zemi a něco jiného je uspět v globálním bankovním byznysu. Obávám se, že rakouští "bankéři" umí pouze to první...:-(

+4/0
25.7.2015 9:52

F36r55a41n73t14i27š18e38k 95H26o30r11á27k 2222749856984

Hmm - a teď by nám pan ředitel mohl ještě přednést tu pohádku o červené Karkulce..... na té snad nic nezkazí...

0/0
26.7.2015 9:26

M16a31r98t57i36n 24R37u11z26i57c43k64a 1812938536297

Co se stane, kdyz pak prestane fungovat pripojeni nebo bude delsi vypadek elektriny... to bude sranda...

0/−1
24.7.2015 22:28

J34o35s69e93f 36V17a53n68i87š 3485409444636

Matrix se blíží...;-D8-o

0/0
24.7.2015 22:16

P26a64v58e62l 62P30l68e65v19a 2977964194316

Matrix už dávno a dávno, možná od nepaměti, funguje a my v něm jedeme a myslíme si, že jsme svými pány a že si život řídíme.:-/

0/0
27.7.2015 14:25

P32a64v18e71l 90O60d16r90a15z31i27l 6214469747850

Pěkný rozhovor.

+1/−1
24.7.2015 21:50

I44v41a70n 64M73i47n94a88ř77í54k 8831950442965

Nějak mě přestalo mrzet,že jsem starej, proč chodit na rozkvetlou louku, když to můžete mít zprostředkováno digitálně?

0/0
24.7.2015 21:07

M11a70r60t32i45n 55N46e77r81m26u23t 9337277508779

já třeba mám na rozkvetlou louku alergii, takže můžu jenom digitálně. (ale jinak máte samozřejmě pravdu)

+1/0
26.7.2015 12:04

T24o31m 91S64e93h27n23a18l 4291634475356

aby jednoho krásného dne nepřišlo něco jako celosvětová Google Bank kompletně zdarma. to by pan Kysilka s ostatními zaměstnanci mohl už jen v ČS zaklapnout dveře a zhasnout. 8-o

+4/0
24.7.2015 18:20

M30a21r70i29a98n 83P54e58š84t49a 6388308608628

Pan ředitel je hypermoderní, ale jeho podnik je stále sto let za opicema, drahý jak žízeň. Opustil jsem jej před více než 20 lety a i přes mnohé pokusy mě nalákat zpět (či koupili mou banku) se jim to nepodařilo... Nyní jsem raději opustil Citibank, aby mě náhodou nekoupili zase.

+7/0
24.7.2015 17:16

B27e89n 91P50a52v55k40a 1937593407741

To jako že Kysilka začně čipovat důchodce a své děti? Nebo jak mu mám rozumět?;-D

Osobně spíše vidím, že se šineme do jakési digitální dystopie.

0/−2
24.7.2015 15:25

M76a79r59i74a50n 49P60e25š56t61a 6328338408738

Všechny ty nové aplikace jsou super. Usnadňují život, cestování, zábavu. Jen ta nabídka za nimi by mohla být ještě lepší.

0/0
24.7.2015 17:14

R93a96d89o25s95l40a98v 24K50l70a82u24d68a 5334718584492

Řeč byla o čipování...

0/0
24.7.2015 17:45

M61a94r78t59i32n 39R12u33z27i15c88k86a 1672298106767

Prijde mi, ze se investuje nasobne vice do modernich technologii, ale jejich ruznorodost a variabilita je mnohem nizsi... jaksi prestavate mit navybranou... uz dnes napr. v mobilnich telefonech nemate zadny vyber, vsechno je stejne... a kdyz drive jste chtel nejake vylepseni, casem s tim nekdo prisel... dnes se naopak setkavam s nazorem, ve stylu,... proc? Vzdyt je to super... naproste nepochopeni...

S technologiemi prichazi masovost a naprosta lenost a neochota cokoliv vylepsovat...

0/0
24.7.2015 22:43

D53a22v56i25d 52P87o56k60o17r55n86ý 1264109873652

Nepotřebuji Uber ani AirBnB. Na virtuální cestování po světě mi stačí prst a globus. :-)

0/0
24.7.2015 14:50

Z45b95y38n91ě31k 17Š56a88f17a12r56č76í39k 5317698385244

Snad Google Maps, ne? :-P

0/0
24.7.2015 14:51

D66a71v80i76d 21P50o92k73o78r78n71ý 1664929153932

prst, myš a Google Maps. :-)

0/0
24.7.2015 14:53

J34a82n 80N40o77v22á96k 6304764

Myš? V době dotykových displejů?

0/0
24.7.2015 16:34

M81a34r54t23i73n 88R88u36z78i74c74k16a 1232858666347

Ano, napr. v USA jsou celkem bezne i dotykove telefony s vysouvaci klavesnici... lepe se na tom pise a neupatlavate neustale display a vydrz telefonu je vetsi...

0/0
24.7.2015 22:45

R70a98d25o22s31l15a36v 71K77l63a41u11d92a 5554888224572

Koukám, Šafarčík si zamiloval mínus.... ;-D

+1/−1
24.7.2015 13:49

Z16b86y32n23ě24k 98Š13a72f58a80r36č80í33k 5357678675184

Jen u vás. Vy tu na této diskuzi sedíte už od 6 a co příspěvek, to perla (v tom nejhorším slova smyslu).

0/0
24.7.2015 14:45

R71a84d35o51s22l50a33v 61K67l83a76u41d29a 5914528604912

Vážím si toho když sem zavítá nadčlověk a náležitě mě poučí :-P

0/0
24.7.2015 15:12

Z24b81y93n75ě89k 71Š44a88f95a47r67č63í15k 5787168595794

Není zač. ;-D

0/0
24.7.2015 16:59

J15i64n59d88ř32i19c90h 93B31u55c52h79t43a 6972426143420

A tím prvním nejlépe placeným má být kdo?

+2/0
24.7.2015 13:41

R62a33d78o21s34l27a70v 45K43l43a73u80d61a 5284268514962

Je potěšující že je pan ředitel skromný a o sobě se nezmiňuje:-P

+3/0
24.7.2015 13:42

J43a24n 88N52o80v60á45k 6234464

Nejlepší obchodník.

+1/0
24.7.2015 14:19

J97o59s43e89f 37Č47t24v93r88t21n70í29č72e53k 8120642339209

Typický "fachidiot" , já to vidím spíš na nutnost jak ovládnout pazourek, pokud se neprobudíme..

+2/−1
24.7.2015 13:31

J65a15n 20H30o66r73á70k 3321260581643

Zdá se, že to horko už nedělá panu Kysilkovi dobře. I kdyby se však měla splnit do dvaceti let jen desetina toho, o čem tady on perlí, pak bych byl velmi rád, že se toho už nedožiju. Zatím ale máme aktuálnější problémy, jako například, jak dokázat, aby lidé nejezdili před přejezdy na červenou. To chce změnu v myslích lidí, tady digitalizace nepomůže. Jinak ovšem platí jednoduché pravidlo: asi třetina populace je intelektuálně nad průměrem, třetina v průměru a třetina pod průměrem. Bohužel ta poslední třetina stále narůstá na úkor té prostřední - dnes mají maturitu dva ze tří lidí (myslím mladou generaci) a přitom jejich všeobecné znalosti nedosahují ani toho, co znal před třiceti lety skoro každý "deváťák" (například nevědí, kdo to byl Jidáš). Tady se můžete činit, páni Kysilkové, ale myslím, že tito lidé ta vaše moudra nečtou. :-(

+5/−2
24.7.2015 13:29

J72o40s44e46f 75B54r34o11ž60e82k 7243895132241

Řekl bych, že problém obracíte. Spíš o to, aby lidi nechodili na červenou přes přechod - to je běžná situace, opačně naprostá výjimka.

A s těmi znalostmi - před 30 lety byly tyhle informace v podstatě zakázané a nedostupné. Dnes si kdokoliv kdo o ně má zájem může tohle najít. A tak je to s celým digitálním světem není to o ničem jiném, než o zprostředkování informací a to včetně toho, že někdo chce pronajmout byt.

0/0
25.7.2015 6:37

J26i17ř27í 22E36r25b66e88n 1703534926597

Jake konkretni informace ze to byly zakazane a nedostupne? Politiku vynechte, ani dnes se nedozvite vse.

0/0
25.7.2015 14:30

R80a11d78k26o 95J13a77s28a44n85s68k68ý 9899389212618

Další věc - myslím, že správný hacker po přečtení tohoto článku vyskočí radostí. Vezměte si v poslední době těch útoků na banky, majitele elektronického bankovnictví, atd. To nemůže dopadnout dobře. Z hlediska závislosti na "jednom produktu", závislosti na elektrice (někdo to už tady psal) a závislosti na lidském faktoru, který v tomto případě bude mít obrovskou moc, když něčemu podobnému bude "velet"

+1/0
24.7.2015 13:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.