Diskuze

Šéf České spořitelny: Digitální revoluce bude hluboká a přijde rychle

Pavel Kysilka, který šéfuje České spořitelně, se jezdí inspirovat do amerického Silicon Valley. A získal tam představu o vlivu digitální revoluce na bankovnictví. „Banka by si měla zaplatit mobilního génia, a ten by tam měl být druhým nejlépe placeným člověkem,“ říká v rozhovoru pro iDNES.cz.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Tak obecně, když nějaký bankéř vzhlíží k revoluci, tak to zní dost nebezpečně (pro klienty)... Ale po pár odstavcích jsem se ulidnil. To, co Kyselka nazávý revolucí - revoluce není, jen technologická změna.  (skutečná revoluce je mnohem komplexnější společenská změna, a takoví lidé jako Kyselka v nich většinou nedopadnou dobře :-)  Jeho nadšení mi ale i tak zní trochu zpátečnicky... Vždyť už před 15 lety jsme se na škole učili o postinformační společnosti - kde jsou lidé přesyceni informacemi a možnostmi jak je získat (vyhledávání, databáze, monitoring apod.) a mnohem častěji žádají REDUKCI a vracejí se k základním komunikačním prostředkům. takže nakonec i já, i když používám všechny bankovní komunikační kanály - tak když mi šlo o jednou o veledůležitou platbu, navštvil jsem radši přepážku..., kde mi dali papír srazítkem, že platba odešla. ;-)

1 0
možnosti

P63a10v77e66l 84P91l63e38v46a

28. 7. 2015 18:10

Tak, tak a navíc vzhledem k očekávanému nárůstu kyberzločinu budou klienti opravdu motivováni řešit závažné pokyny spíše osobně na přepážce než přes napadnutelné elektronické bankovnictví. Kyberzločinci budou vždy o krok napřed.

0 0
možnosti

J61a40n 77S57m62í19š53e30k

27. 7. 2015 23:00

Já jsem kdysi na počátku internetového bankovnictví v ČR měl možnost s Ing. Kysilkou krátce spolupracovat. Převyšoval své kolegy nejen chápáním aspektů zabezpečení služby Servis 24. Má samostatné a pronikavé myšlení, čímž mě zaujal a mám tendenci brát vážně to co říká.

0 1
možnosti

P55a31v75e97l 65P79l14e12v89a

28. 7. 2015 10:14

Brát vážně to co říká budu až mi opravdu při konzultaci řekne (nebo pracovnící ČS řeknou): "máte tolik a tolik peněž, takový je pro vás vhodný investiční výhled, investujte ale do produktu té a té banky, vyděláte více než u nás, náš produkt je pro vás méně výhodný". Takovému bankéři se pak nebudu obávat věřit. To se ale, přes hezká slovíčka pana Kysilky, nikdy nestane!!!!!!

0 0
možnosti

Digitální revoluce už tu je, přinesly ji banky, které fungují především po internetu a mají běžné účty zdarma bez nějakých nesmyslných podmínek. Bankovním symbolem už není velký dům, mramorová hala a pozlacené propisky. Česká spořitelna má ovšem krédo "zůstat normální i když trh normální není"

0 0
možnosti

P21a33v67e57l 84P43l21e15v61a

27. 7. 2015 14:22

Česká spořitelna je jedna z nejhorších bank u nás a houfně od ní lidé odcházejí. Je drahá a pracovníci velmi často vědí méně než vy a až před vámi se telefonicky s někým někde radí, jak se daný požadavek klienta dělá. Pan Kysilka má krásné vize, ale realita narazí na finance - aby se v těch vedoucích a následných postech zaměstnanci banky udrželi a měli stále své krásné až snové platy, bonusy a super luxusní objekty, tak musejí ždímat běžné klienty, těžko lze očekávat, že si řeknou "snížíme si platy a částečně se rozpustíme a půjdeme do horšího objektu, protože na tom klient vydělá". Naopak. Vize, že si sedneme a budeme se bavit o životě a pak mi pan bankéř dá moudrou radu, je zcela nesmyslná. Bude to i nadále tak, jak to funguje už dlouhodobě - zkuste si nechat poradit, jak investovat volné peníze - nikdy vám poradce banky nedoporučí produkt jiné banky i když dobře ví, že je výnosnější (a sám ho i v jiné bance využívá), ale bude vám nutit ten jejich, na kterém vyděláte méně nebo i proděláte. A podobně vám bude radit ve všech oblastech - jen jejich produkty a služby, třeba málo výhodné, ale jejich. Vždy jde o to, aby vydělala banka, vše ostatní jsou jen slovíčka pro naivky, je to logické, proč by pro vás někdo dělal něco, na čem vyděláte vy a on prodělá???!!! Banka není charita. To je prostě realita. Kdo má opravdu velké peníze a chce je investovat, tak si od bankovních poradců bank radit nenechá a dobře ví proč!!

0 0
možnosti
Foto

Nejenom Česká Spořitelna, i většina ostatních bank v ČR má houfy zřízenců a velmi neefektivní provoz. Třeba kvůli několika desetikorunám z výnosu akcií byly v KB potištěny tři formuláře A4, musel je podepsat vedoucí odbočky a pokladní, nakonec i příjemce. Procedura na 20 minut.

Kontrastuje s nimi třeba FIO, kde je jediná, ale velmi aktivní paní, s kterou cokoliv vyřídíte do 5 minut. Není divu, že hospodaří bez poplatků, stačí jim malý krámek (Strakonice) automat na peníze a jinak většina operací jde přes internet.

V Německu takové banky jako FIO jsou už desítky let. Německo má ovšem výhodu, má EUR a tak je platební styk bez vekslování. Poplatky za příjem EUR na vlastní konto mají v ČR všechny banky.

Kvůli velmi omezeným limitům na pojištění vkladů je pak třeba, větší částky rozdělit mezi více bank. Ukládat si provize pod podlahou má větší rizika.

0 0
možnosti

Baky si jen namlouvají, že mají všechny informace o svých klientech. Bonitní klient diverzifikuje rizika a nedává své bohatství najevo.

2 0
možnosti

A31l68e98š 49N47o25v15á24k

26. 7. 2015 22:47

Kdyby raději začal Českou spořitelnu smysluplně řídit s výhledem do budoucna a nejen krátkodobě ždímat zaměstnance a zákazníky, aby vydělané peníze prožrala Vídeň. Jsou z toho lidi otráveni uvnitř banky, zákazníci, jen on je v pohodě a dělá tyhle nesmyslné rozhovory

5 0
možnosti

J21o89s56e17f 50R96u11m

26. 7. 2015 10:43

Klienti naší banky budou denně oslovováni virtuální asistentkou, která jim bude nabízet stále nové produkty založené na on-line skóringu, mikročipy v peněžence budou hlásit stav hotovosti, při jejímž poklesu budou klientům nabízeny mikropůjčky za velmi, ale opravdu velmi zajímavé úroky a podle aktuálního zdravotního stavu snímaného ze senzorů připevněných na těle klienta bude dynamicky přepočítáváno životní pojištění nebo mu bude nabídnuta přednostní koupě ekologické rakve, kterou bude možno vytisknout v klidu domova na 3D tiskárně. Pokud se z toho všeho klient jenom zblázní, přijede pro něj autonomní automobil Google a šupem ho odveze do cvokhausu, kde bude po vyplnění jednoduchého on-line formuláře přijat.

Potom se ale pán probudil a zjistil, že má ruku v nočníku.

5 0
možnosti

No a o pro začátek zrychlit převod peněz do cizí banky? Jenže to není problém technický..... Někdo 2-3 dny peníze pozdrží a volně s nimi disponujeRv

8 0
možnosti

K85a70r62e93l 44B40i60t44t

25. 7. 2015 23:15

Zajímavé je, že pan ředitel ve výčtu technologických vymožeností zapomněl zmínit bitcoin a kryptoměny. To je totiž technologie, která za pár let spořitelnu a banky odstaví od válu - ale to pan ředitel už zřejmě tuší, myslím, že se to jen bojí pojmenovat přímo. Myslím, že se tomu říká strkání hlavy do písku :-)

3 4
možnosti

To se hodne nacekate, nez svindlmeny budou zajimat i nekoho jineho nez hazardni hrace. A CS ohrozuje uplne neco jineho.

0 0
možnosti