Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Opravit, či sešrotovat? Dráhy řeší, co s pendolinem z havárie

Středeční nehoda zrušila Českým drahám nejen jednu ze sedmi jednotek Pendolino, ale také marketingovou kampaň na spojení jejich nejrychlejším vlakem do Košic. Státní dopravce se kvůli výpadku jedné soupravy rozhodl pendolina z trasy stáhnout a nasadit jiné klasické soupravy lokomotivy a vagonů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S44t63a11n38i95s79l37a58v 15H37o28r27á15č87e86k 5731658825234

Myslím že každý průměrně inteligentní člověk vidí jasně že jedině sešrotovat, tohle se opravit nedá..

0/−1
27.7.2015 9:56

J43i53ř97í 92K92r85a41t41o96c95h27v36í89l 5530462877375

Díval jsem se do jiných diskusí, které pendolino se dostalo do kolize s tím kamiónem u Studénky, tak to byla jednotka 680.003 - tedy třetí pendolino dodané k ČD. Shodou okolností to samé pendolino bylo ve svých začátcích v GVD 2003/2014 zkušebně nasazeno na vozbu páru rychlíků R 772/777 Praha - Děčín a zpět. Já, bratr a malý synovec jsme ho tehdy vyzkoušeli jako nové vozidlo (myšleno svezli jsme se s ním). Nyní se nějak nemohu vnitřně srovnat s tím, že to samé pendolino je nyní na odpis. Ale asi mi nic jiného nezbude...

+1/0
26.7.2015 7:23

V49á20c75l75a34v 47S41v28o45b16o47d97a 5186468759

V roce 2005,jsem jel Pendolinem z Prahy do UL,byl to zážitek. Je mi to také líto.

0/0
26.7.2015 11:56

J52a18r73o86s50l76a69v 95K97a83d20l32e25c 5831819392771

Pokud na něco nemám tak to nemohu provozovat.

+1/−3
24.7.2015 10:55

R48o76m96a89n 58K75r12a35t62o86c54h87v32í94l 6316537186614

Nerozumím

+4/−1
24.7.2015 14:39

J12a12n 68Š27t41e50f35a64n 9531195621587

Tak to si ridic vydelal... 150mil skoda, to asi zakladni pojisteni co kazdy chce, aby usetril, tak nebude stacit... Nechtel bych byt v jeho kuzi.

+1/0
24.7.2015 10:10

J87a67n 66K70a10l28a87b98z49a 6822211108959

Dyť je to hrachovina, stačí se podívat na fotky, jak je ta kabina rozlámaná, je to nějaký laminát..... Být tam klasická ocelová lokomotiva, tak jsou cestující v pohodě a mašinfíra má nohy, přeci jenom by seděl podstatně výše.

0/−9
24.7.2015 8:13

J88i46ř11í 76Z40ý11k69a 9229803221210

vyšší podvozek = vyšší pravděpodobnost vykolejení. Raději si nechci ani představit ten masakr, který by po vykolejení nastal ...

+6/0
24.7.2015 9:14

P46a97v50e42l 46O49d22r52a47z94i29l 6834869147160

A která to podle vás je, ta klasická ocelová lokomotiva?

http://www.strojvedouciplzen.cz/img/galerie/1406627272_1.jpg

0/0
26.7.2015 14:30

J31o13s35e50f 12S15v79o80b39o72d94a 7626822959804

at hlavne neinvestuji do dalsich rychlovlaku dokud nejsou rychlotrate. Jancura jezdi stejnou trasu s obycejnymi vlaky prakticky za stejnou dobu. Ja CD drzim palce protoze dnes uz (paradoxne) jsou tou dulezitou konkurenci. Doufam ze se zachovaji trzne a koupi kvalitni ale obycejne vlaky misto noveho Pendose

+2/−5
24.7.2015 3:02

J46i75ř31í 68Z30ý67k80a 9489853961450

jízda v Pendolinu je proti klasické vlakové soupravě o nějakou tu třídu dál. Zejména v jízdním komfortu a hlučnosti.

+1/−1
24.7.2015 7:16

L26i79b22o11r 41F93o55l37t75ý28n19e74k 2426405167344

Jo, ale nasazují je jenom tam, kde mají konkurenci, takže Ostrava-Praha ano, ale Brno-Praha ani omylem :(

0/−1
24.7.2015 13:22

M54a78r62t52i40n 16H70o73u59b62a 6293331679448

do brna jezdi railjet

+3/0
24.7.2015 18:28

T16o89m34á31š 92Š77t49e44c 4278670865637

Pendolíno bolo pôvodne kupované na trasu Berlin–Praha–Wien. Nechceli ho ale DB, myslím, že ani ÖBB, mimo iné kvôli nízkej kapacite. V úsekoch Praha–Dresden a Česká Třebová–Brno by bolo schopné nezanedbateľne šetriť čas klopením, ale koridor na Ostravu je postavený tak, že klopenie ušetrí iba zanedbateľné množstvo času.

Takže máme jednotku za obrovské množstvo peňazí, ktorá jednu z najdrahších funkčností (klopenie) takmer nepotrebuje. A z ďalšej drahej schopnosti jazdy na troch napájacích systémoch 15 kV, 16,3 Hz (Nemecko, Rakúsko), 25 kV, 50 Hz (juh ČR, juh SR, Maďarsko), 3 kV jednosmerné (sever ČR, sever SR, Poľsko) využíva len tú poslednú tretinu.

Nasadenie na Ostravu je len „núdzovka“. Väčší zmysel by malo Pendolína poslať smerom na České Budějovice a Linz až tým smerom bude celá trať zmodernizovaná. Ostatne naklápanie sa celkom dobre uplatní aj za Plzní smerom na Cheb. Prípadne by mohlo konkurovať D1 na trase Praha–Brno, ale na Wien už sú Railjety a na Budapest tiež súpravy s väčšou kapacitou.

Jednotky, s ktorými jazdí LeoExpress, sú na danú trasu primeranejšie technickým vybavením (žiadne klopenie, žiadne zbytočné napájacie systémy).

+2/0
24.7.2015 15:17

M86a16r14t45i24n 44R74u87z27i94c55k89a 1732528306587

Jenom dodam, ze na trase Praha-Brno bylo vyrazne rychlejsi nez klasicke soupravy cca o 30min., ale kvuli konkurencnimu boji je CD stahli pouze na trat do Ostravy...

+1/−1
24.7.2015 22:54

B81r18u36n20o 30W84o93j86t81a63s 8897704166860

Neverim tomu,ze v tom maji prsty konkurencni soukromi dopravci na teto trase. Jeste par odvaznych polskych ridicu a trasa je jejich...

0/0
23.7.2015 21:18

L90i97b64o34r 11N35á58b24ě87l40e15k 3715883252262

Tak jestli ma ten kamac pojistku u Uniqua, tak to daji na totalku a zaplati minimum.

+2/0
23.7.2015 20:56
Foto

M81i11l43o94š 40R18e16c46h12t69o98r33o49v54i53č 7384860962293

Do muzea pro představu střetu rychlovlaku s nákladním vozidlem kamionového typu. Takto poškozené a opravené Pendolino bude navždy mít cejch a nechtěl bych být v kůži toho, kdo by v něm měl jet.

+1/−5
23.7.2015 19:16

M39a30t88ú48š 92B15e70n51a13k 9638314152683

Velká časť lokomotív bola poškodená tak, že zo stanovišta toho moc nezostalo a predsa do nich rušnovodiči nastúpia, riziko v nich je rovnaké ako v iných daného typu.

+1/0
23.7.2015 21:52

R22i85c47h68a58r61d 98K50l88o38s65s 3117619790157

Když jsem si prohlížel fotografie, a jako poslední se mi v jednom okamžiku spouštělo video současně s reklamou na Bohemia chips, zazněla z reproduktorů mého notebooku výzva: "...vychutnejte si každé křupnutí!..." Byl toto záměr redakce?! ;-(

+3/0
23.7.2015 19:16

M85a10r42t85i41n 68R36u76z87i94c72k52a 1372548846407

Kdyby dali alespon dve videa ke kazdemu clanku a reklamu nemusite videt vubec...

0/0
24.7.2015 22:55

P42a56v23e85l 80P94e90ř38i46n17a 9890731283

To máte dobrý, já měl nějaký chlapy na hřbitově zpívající v dešti popíjející tuleňomorku.

0/0
25.7.2015 13:08

O36n67d87ř28e69j 18S26e31m62e78c90k33ý 8891736258305

Já reklamu ČD "Tohle léto bude psina"

0/0
25.7.2015 13:12
Foto

P17e23t19e55r 80J51a25b79l84o23n56o63v35s94k66y 1499986191981

Dnešná 1.jazda vlaku SC 240 z Košíc do Prahy s náhradnou súpravou a meškanie aktuálne + 26 minút.Na tratiach SŽDC náhr.súprava neskráti meškanie,pretože nevyužije systém naklápania.Očakávaný príchod vlaku do Prahy po 22:40.RvČD už 5.12.za účasti médií s veľkou slávou vypravili pendolino na prezentačnú jazdu,produkt SC Pendolino-najrýchlejšie spojenie Prahy s Tatrami a Košicami...Garantované WIFI v celej traseR^Tichý oddiel,sedadlá a stolíky s hrami pre deti,to všetko teraz dočasne padne.Reklamu na medzištátne pendolino majú trolejbusy,električky,objavilo sa v prospektoch viacerých tatranských hotelov.A ČD radšej pošlú pendolina na málo vyťažené spoje / z Prahy 7.30,9.30 do Ostravy.V tomto grafikone museli ČD minimálne 3 krát nahradiť pendolina klasickou súpravou,ale nikdy sa to netýkalo prestížneho medzištátneho pendolina.

0/−9
23.7.2015 18:33

F75r13a43n21t32i32s61e51k 33M33r21z64e73n83a 3255365608189

Zajimalo by me, jak vas rozsadili, vsechny mistenky zakoupene na Pendolino jsou nyni neplatne, je to ted kdo driv prijde, ten driv mele? Mam mistenku na nedeli a nevim kde budu hledat misto, kdyz rozmisteni sc pendolino je jine nez u nahradniho ec

0/0
23.7.2015 22:04

R32a13d56i82m 74N71e16b82e30l 5636225799809

Tak to jsem viděl na nástupišti v Olomouci. Chudáci průvodčí!

0/0
23.7.2015 22:29

J33a23n 70F80a19n83t90a 4578148571273

A když na něj nebudete mít, tak my vám ty peníze pujčíme.

0/−3
23.7.2015 18:03

P13e25t20r 38Č41e36r73v86e44n45ý 3526359347149

Ony ty náklaďáky tehdy taky vypadaly jinak. A vlaky nejezdily běžně 130km/h:-)

0/0
23.7.2015 16:51

L96i60b89o67r 19H81á69j98e20k 9504837637

Určitě opravit. Myslím, že při celé té tragedii je úžasné, že v té rychlosti souprava nevykolejila.

+13/0
23.7.2015 16:47

J10a33n 78N56o60v15á10k 9415718464395

Protože se jí kusy toho kamionu nedostaly pod kola, ale zařízly se nad nárazníky.

+3/0
23.7.2015 16:49

P78a18v43e29l 76S36t54a98v18j73a30n29í25k 6808745437581

Aha, nárazníky.

+1/0
23.7.2015 17:13

P17a62v40e56l 37Ř17a57p26e35k 7392456219635

;-DR^

0/0
23.7.2015 20:45

M87i74l27a51n 55M48a42j54e24r10č11í75k 1630440844526

No počítám, že "něco jako" nárazníky vedle toho spřáhla pod tím plastovým krytem bylo, ale jako převážná část čela to jaksi nevidrželo na svém místě a v původním tvaru.

+1/0
23.7.2015 20:47

R13a23d12i96m 46N10e25b18e31l 5316915179899

Tak nad rám. Nárazník je ve výšce rámu. Tady je to spřáhlo, které má také funkci nárazníku ovšem s kompatibilním protějškem.

0/0
23.7.2015 22:31

J40i25r90i 20Z43u55z77a73ň75á47k 4308280573156

A co,tak něco nasmlouvat z Čínou?Za nějaký ten bakšiš.;-D

+1/−2
23.7.2015 16:43

J85i76ř21í 52C64i53m13r33m41a98n 6205470795539

Od staršího strojvedoucího jsem slyšel, že to nejbezpečnější proti náklaďákům na přejezdu bývalo tohle: http://www.honzikovyvlacky.cz/wp-content/uploads/2012/01/Stokr-556.0.jpg

+6/0
23.7.2015 16:17
Foto

I95g59n47á57c 12P38o33s88p67í30š84i69l 9186149824933

Slušná ochrana strojvůdce... :-)

0/0
23.7.2015 16:27

P53a90v59e32l 13S64t65a76v88j83a58n41í15k 6528405897581

To má zas drobnou nevýhodu, že máte před sebou topeniště a v trubkách pár atmosfér páry. Pokud jedete tendrem napřed (což nebylo časté), tak jste zase skončil pod uhlím. A hodilo vás to na topeniště.

+2/0
23.7.2015 16:33

M27i35l27o45š 90D94v68o47ř65á91k 8515447596691

a to jeste pokud jste netrefil zrovna parni valec...

0/0
23.7.2015 16:52

R18o79b49e48r87t 44H25o86m28o70l63k98a 2690332792571

Takovy vybuch kotle s horkou parou, stejne jako praskle trubky v kabine... No, zlate pindulino...

+5/0
23.7.2015 18:25

J77a71r66d43a 89S68i91k 9989837536933

Ty vtipy na AAA jsou fakt trapné

+6/−15
23.7.2015 16:16

R40a61d29o16m17í79r 13K18r91u26p18i25č12k39a 9564712280745

Bohuzel vychazi z realneho zakladu.

+13/0
23.7.2015 16:47

J66a25k21u68b 93R34o17u54s 3893770194952

Jsi jejich zaměstnanec, hnido?

0/0
24.7.2015 2:02

V94l54a57d81a94n 79Č21e89r59n90ý 8762166703426

A už se ČD zkusily obrátit na největší odborníky z AAA Auto Praha? Tam prý dokáží opravit a prodat i nemožné! R^

+12/−6
23.7.2015 16:10

J74a41n 20N71o71v93á34k 9825718834105

Předpokládám, že polský majitel firmy - při pohledu do svých pojistek kamionů a při odhadu způsobené škody - už převádí veškerý majetek na novou firmu a starou posílá do likvidace.

+25/−1
23.7.2015 16:03

J15a54n 74L25u39k70á17š 7227473683352

A jste si jisty, ze za skodu odpovida majitel vozidla a ne ten, kdo ji hrubym zavinenim zpusobil?

+3/0
23.7.2015 17:54

Z29d31e28n65ě22k 36W96e60r53n78h93a61r24t 6447815952528

Z polské firmy je šance na odškodnění malá, z řidiče nulová. Pojišťovna bude hledat milion důvodů, proč vyplatit jen malý zlomek škody, i kdyby se kvůli tomu měli deset let soudit, takže to nakonec zatáhne ČD, prohloubí se jim ztráta a tu nějakou formou zatáhne stát.

+3/−2
23.7.2015 18:15

K35a33r20e53l 51A37d30a64m 7819299516773

Z povinného ručení to může jít jen od majitele kamionu. 

Za škodu způsobenou řidičem odpovídá firma.

+8/0
23.7.2015 18:55

R39a47d44i22m 52N23e53b59e44l 5966735399929

No, jestli najdou, že nemají všechny papíry vpořádku, školení řidičů,..., tak si myslím, že se můžou začít bát.

+1/0
23.7.2015 22:37

Z89d47e90n19e91k 29V85r45b83a 8129935263977

Nemyslím. Lze očekávat, že škoda překročí výši pojistného limitu a pokud mají v Polsku podobné zákony (ohledně odpovědnosti provozovatele) jako u nás, tak já být poským majitelem už likviduji firmu a připravuji se na co nejrychlejší likvidaci. Od určité výše škody je už úplně jedno o jak vysokou škodu se jedná a jakákoliv pokuta od kohokoliv na celé věci nic nezmění. Navíc česká policie je v případě polské firmy dost bezzubá, takže papíry bude zkoumat maximálně pojišťovna aby našla co nejvíce důvodů pro to nic nezaplatit.

0/0
24.7.2015 1:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.