Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Opravit, či sešrotovat? Dráhy řeší, co s pendolinem z havárie

Středeční nehoda zrušila Českým drahám nejen jednu ze sedmi jednotek Pendolino, ale také marketingovou kampaň na spojení jejich nejrychlejším vlakem do Košic. Státní dopravce se kvůli výpadku jedné soupravy rozhodl pendolina z trasy stáhnout a nasadit jiné klasické soupravy lokomotivy a vagonů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S36t20a40n90i57s15l73a72v 16H15o53r78á25č97e33k 5101408285834

Myslím že každý průměrně inteligentní člověk vidí jasně že jedině sešrotovat, tohle se opravit nedá..

0/−1
27.7.2015 9:56

J44i36ř56í 41K77r18a93t89o72c83h20v28í16l 5530812157735

Díval jsem se do jiných diskusí, které pendolino se dostalo do kolize s tím kamiónem u Studénky, tak to byla jednotka 680.003 - tedy třetí pendolino dodané k ČD. Shodou okolností to samé pendolino bylo ve svých začátcích v GVD 2003/2014 zkušebně nasazeno na vozbu páru rychlíků R 772/777 Praha - Děčín a zpět. Já, bratr a malý synovec jsme ho tehdy vyzkoušeli jako nové vozidlo (myšleno svezli jsme se s ním). Nyní se nějak nemohu vnitřně srovnat s tím, že to samé pendolino je nyní na odpis. Ale asi mi nic jiného nezbude...

+1/0
26.7.2015 7:23

V14á60c18l92a92v 13S39v59o75b73o50d87a 5366198939

V roce 2005,jsem jel Pendolinem z Prahy do UL,byl to zážitek. Je mi to také líto.

0/0
26.7.2015 11:56

J10a24r81o21s91l82a82v 58K79a95d78l81e43c 5311429592181

Pokud na něco nemám tak to nemohu provozovat.

+1/−3
24.7.2015 10:55

R54o50m94a66n 24K32r35a43t62o38c47h57v28í26l 6316947836184

Nerozumím

+4/−1
24.7.2015 14:39

J22a52n 67Š33t61e21f77a35n 9431235171597

Tak to si ridic vydelal... 150mil skoda, to asi zakladni pojisteni co kazdy chce, aby usetril, tak nebude stacit... Nechtel bych byt v jeho kuzi.

+1/0
24.7.2015 10:10

J77a41n 52K18a37l27a64b52z15a 6572661888659

Dyť je to hrachovina, stačí se podívat na fotky, jak je ta kabina rozlámaná, je to nějaký laminát..... Být tam klasická ocelová lokomotiva, tak jsou cestující v pohodě a mašinfíra má nohy, přeci jenom by seděl podstatně výše.

0/−9
24.7.2015 8:13

J49i29ř30í 41Z48ý60k65a 9229353581510

vyšší podvozek = vyšší pravděpodobnost vykolejení. Raději si nechci ani představit ten masakr, který by po vykolejení nastal ...

+6/0
24.7.2015 9:14

P95a11v82e71l 14O12d53r10a98z49i31l 6874799857730

A která to podle vás je, ta klasická ocelová lokomotiva?

http://www.strojvedouciplzen.cz/img/galerie/1406627272_1.jpg

0/0
26.7.2015 14:30

J23o67s65e53f 68S46v19o65b72o55d38a 7156232809674

at hlavne neinvestuji do dalsich rychlovlaku dokud nejsou rychlotrate. Jancura jezdi stejnou trasu s obycejnymi vlaky prakticky za stejnou dobu. Ja CD drzim palce protoze dnes uz (paradoxne) jsou tou dulezitou konkurenci. Doufam ze se zachovaji trzne a koupi kvalitni ale obycejne vlaky misto noveho Pendose

+2/−5
24.7.2015 3:02

J98i22ř29í 26Z58ý85k30a 9629683431530

jízda v Pendolinu je proti klasické vlakové soupravě o nějakou tu třídu dál. Zejména v jízdním komfortu a hlučnosti.

+1/−1
24.7.2015 7:16

L64i44b65o49r 79F98o53l68t73ý90n97e67k 2916965377644

Jo, ale nasazují je jenom tam, kde mají konkurenci, takže Ostrava-Praha ano, ale Brno-Praha ani omylem :(

0/−1
24.7.2015 13:22

M73a15r41t56i25n 93H84o67u62b87a 6663651569638

do brna jezdi railjet

+3/0
24.7.2015 18:28

T80o45m89á98š 13Š65t10e37c 4898870345247

Pendolíno bolo pôvodne kupované na trasu Berlin–Praha–Wien. Nechceli ho ale DB, myslím, že ani ÖBB, mimo iné kvôli nízkej kapacite. V úsekoch Praha–Dresden a Česká Třebová–Brno by bolo schopné nezanedbateľne šetriť čas klopením, ale koridor na Ostravu je postavený tak, že klopenie ušetrí iba zanedbateľné množstvo času.

Takže máme jednotku za obrovské množstvo peňazí, ktorá jednu z najdrahších funkčností (klopenie) takmer nepotrebuje. A z ďalšej drahej schopnosti jazdy na troch napájacích systémoch 15 kV, 16,3 Hz (Nemecko, Rakúsko), 25 kV, 50 Hz (juh ČR, juh SR, Maďarsko), 3 kV jednosmerné (sever ČR, sever SR, Poľsko) využíva len tú poslednú tretinu.

Nasadenie na Ostravu je len „núdzovka“. Väčší zmysel by malo Pendolína poslať smerom na České Budějovice a Linz až tým smerom bude celá trať zmodernizovaná. Ostatne naklápanie sa celkom dobre uplatní aj za Plzní smerom na Cheb. Prípadne by mohlo konkurovať D1 na trase Praha–Brno, ale na Wien už sú Railjety a na Budapest tiež súpravy s väčšou kapacitou.

Jednotky, s ktorými jazdí LeoExpress, sú na danú trasu primeranejšie technickým vybavením (žiadne klopenie, žiadne zbytočné napájacie systémy).

+2/0
24.7.2015 15:17

M37a98r34t30i30n 58R66u87z92i97c94k37a 1212188296707

Jenom dodam, ze na trase Praha-Brno bylo vyrazne rychlejsi nez klasicke soupravy cca o 30min., ale kvuli konkurencnimu boji je CD stahli pouze na trat do Ostravy...

+1/−1
24.7.2015 22:54

B63r22u45n65o 11W17o44j44t85a56s 8177374606180

Neverim tomu,ze v tom maji prsty konkurencni soukromi dopravci na teto trase. Jeste par odvaznych polskych ridicu a trasa je jejich...

0/0
23.7.2015 21:18

L15i14b65o36r 68N70á40b62ě62l46e44k 3975963922512

Tak jestli ma ten kamac pojistku u Uniqua, tak to daji na totalku a zaplati minimum.

+2/0
23.7.2015 20:56
Foto

M91i14l74o53š 91R17e28c33h22t77o71r97o27v85i85č 7714190802643

Do muzea pro představu střetu rychlovlaku s nákladním vozidlem kamionového typu. Takto poškozené a opravené Pendolino bude navždy mít cejch a nechtěl bych být v kůži toho, kdo by v něm měl jet.

+1/−5
23.7.2015 19:16

M46a85t32ú17š 51B91e11n92a80k 9828124632713

Velká časť lokomotív bola poškodená tak, že zo stanovišta toho moc nezostalo a predsa do nich rušnovodiči nastúpia, riziko v nich je rovnaké ako v iných daného typu.

+1/0
23.7.2015 21:52

R45i47c92h14a24r33d 85K63l22o95s47s 3137569920687

Když jsem si prohlížel fotografie, a jako poslední se mi v jednom okamžiku spouštělo video současně s reklamou na Bohemia chips, zazněla z reproduktorů mého notebooku výzva: "...vychutnejte si každé křupnutí!..." Byl toto záměr redakce?! ;-(

+3/0
23.7.2015 19:16

M64a45r60t58i36n 86R21u85z54i27c52k46a 1502248276407

Kdyby dali alespon dve videa ke kazdemu clanku a reklamu nemusite videt vubec...

0/0
24.7.2015 22:55

P40a93v68e43l 54P49e48ř78i14n65a 9410601313

To máte dobrý, já měl nějaký chlapy na hřbitově zpívající v dešti popíjející tuleňomorku.

0/0
25.7.2015 13:08

O19n20d14ř88e54j 98S22e28m66e13c23k18ý 8591806288695

Já reklamu ČD "Tohle léto bude psina"

0/0
25.7.2015 13:12
Foto

P15e42t27e71r 80J29a71b25l97o98n30o90v20s20k57y 1819556541931

Dnešná 1.jazda vlaku SC 240 z Košíc do Prahy s náhradnou súpravou a meškanie aktuálne + 26 minút.Na tratiach SŽDC náhr.súprava neskráti meškanie,pretože nevyužije systém naklápania.Očakávaný príchod vlaku do Prahy po 22:40.RvČD už 5.12.za účasti médií s veľkou slávou vypravili pendolino na prezentačnú jazdu,produkt SC Pendolino-najrýchlejšie spojenie Prahy s Tatrami a Košicami...Garantované WIFI v celej traseR^Tichý oddiel,sedadlá a stolíky s hrami pre deti,to všetko teraz dočasne padne.Reklamu na medzištátne pendolino majú trolejbusy,električky,objavilo sa v prospektoch viacerých tatranských hotelov.A ČD radšej pošlú pendolina na málo vyťažené spoje / z Prahy 7.30,9.30 do Ostravy.V tomto grafikone museli ČD minimálne 3 krát nahradiť pendolina klasickou súpravou,ale nikdy sa to netýkalo prestížneho medzištátneho pendolina.

0/−9
23.7.2015 18:33

F94r42a35n46t35i71s40e28k 75M12r40z40e40n87a 3965855958359

Zajimalo by me, jak vas rozsadili, vsechny mistenky zakoupene na Pendolino jsou nyni neplatne, je to ted kdo driv prijde, ten driv mele? Mam mistenku na nedeli a nevim kde budu hledat misto, kdyz rozmisteni sc pendolino je jine nez u nahradniho ec

0/0
23.7.2015 22:04

R27a14d47i38m 83N26e39b11e23l 5966755919139

Tak to jsem viděl na nástupišti v Olomouci. Chudáci průvodčí!

0/0
23.7.2015 22:29

J60a77n 35F72a74n20t10a 4908348551573

A když na něj nebudete mít, tak my vám ty peníze pujčíme.

0/−3
23.7.2015 18:03

P40e96t32r 96Č89e59r78v31e59n94ý 3586289757909

Ony ty náklaďáky tehdy taky vypadaly jinak. A vlaky nejezdily běžně 130km/h:-)

0/0
23.7.2015 16:51

L93i96b62o18r 42H39á14j77e36k 9474377787

Určitě opravit. Myslím, že při celé té tragedii je úžasné, že v té rychlosti souprava nevykolejila.

+13/0
23.7.2015 16:47

J19a71n 22N30o25v26á22k 9225818354845

Protože se jí kusy toho kamionu nedostaly pod kola, ale zařízly se nad nárazníky.

+3/0
23.7.2015 16:49

P42a77v25e17l 26S23t80a11v81j75a54n98í28k 6168935717461

Aha, nárazníky.

+1/0
23.7.2015 17:13

P24a11v91e53l 69Ř51a31p98e21k 7862816379135

;-DR^

0/0
23.7.2015 20:45

M59i77l80a24n 36M32a10j60e88r69č20í33k 1560770374946

No počítám, že "něco jako" nárazníky vedle toho spřáhla pod tím plastovým krytem bylo, ale jako převážná část čela to jaksi nevidrželo na svém místě a v původním tvaru.

+1/0
23.7.2015 20:47

R67a31d95i20m 28N50e45b21e83l 5496345549659

Tak nad rám. Nárazník je ve výšce rámu. Tady je to spřáhlo, které má také funkci nárazníku ovšem s kompatibilním protějškem.

0/0
23.7.2015 22:31

J93i23r68i 23Z98u47z50a49ň49á34k 4788450243246

A co,tak něco nasmlouvat z Čínou?Za nějaký ten bakšiš.;-D

+1/−2
23.7.2015 16:43

J49i13ř83í 59C27i73m31r83m91a24n 6165160485599

Od staršího strojvedoucího jsem slyšel, že to nejbezpečnější proti náklaďákům na přejezdu bývalo tohle: http://www.honzikovyvlacky.cz/wp-content/uploads/2012/01/Stokr-556.0.jpg

+6/0
23.7.2015 16:17
Foto

I40g78n25á48c 59P36o43s14p25í19š87i63l 9376569264813

Slušná ochrana strojvůdce... :-)

0/0
23.7.2015 16:27

P56a85v48e15l 30S96t43a46v49j94a47n30í91k 6838315847411

To má zas drobnou nevýhodu, že máte před sebou topeniště a v trubkách pár atmosfér páry. Pokud jedete tendrem napřed (což nebylo časté), tak jste zase skončil pod uhlím. A hodilo vás to na topeniště.

+2/0
23.7.2015 16:33

M44i10l89o93š 10D29v75o63ř22á69k 8785447176851

a to jeste pokud jste netrefil zrovna parni valec...

0/0
23.7.2015 16:52

R67o55b44e96r33t 59H61o20m34o57l28k14a 2230852472661

Takovy vybuch kotle s horkou parou, stejne jako praskle trubky v kabine... No, zlate pindulino...

+5/0
23.7.2015 18:25

J94a27r13d41a 52S25i81k 9809657916483

Ty vtipy na AAA jsou fakt trapné

+6/−15
23.7.2015 16:16

R84a54d42o31m76í70r 60K39r43u34p38i86č87k17a 9844472780685

Bohuzel vychazi z realneho zakladu.

+13/0
23.7.2015 16:47

J51a11k70u50b 36R31o22u48s 3893810354132

Jsi jejich zaměstnanec, hnido?

0/0
24.7.2015 2:02

V29l25a52d92a69n 70Č49e12r84n82ý 8452256863376

A už se ČD zkusily obrátit na největší odborníky z AAA Auto Praha? Tam prý dokáží opravit a prodat i nemožné! R^

+12/−6
23.7.2015 16:10

J60a91n 74N54o63v17á95k 9425858324965

Předpokládám, že polský majitel firmy - při pohledu do svých pojistek kamionů a při odhadu způsobené škody - už převádí veškerý majetek na novou firmu a starou posílá do likvidace.

+25/−1
23.7.2015 16:03

J82a83n 91L94u55k57á21š 7487613983352

A jste si jisty, ze za skodu odpovida majitel vozidla a ne ten, kdo ji hrubym zavinenim zpusobil?

+3/0
23.7.2015 17:54

Z66d72e64n91ě77k 18W28e48r26n87h14a20r44t 6847875962178

Z polské firmy je šance na odškodnění malá, z řidiče nulová. Pojišťovna bude hledat milion důvodů, proč vyplatit jen malý zlomek škody, i kdyby se kvůli tomu měli deset let soudit, takže to nakonec zatáhne ČD, prohloubí se jim ztráta a tu nějakou formou zatáhne stát.

+3/−2
23.7.2015 18:15

K79a48r21e28l 19A16d46a73m 7669289926873

Z povinného ručení to může jít jen od majitele kamionu. 

Za škodu způsobenou řidičem odpovídá firma.

+8/0
23.7.2015 18:55

R89a67d74i87m 98N92e49b86e90l 5526145649779

No, jestli najdou, že nemají všechny papíry vpořádku, školení řidičů,..., tak si myslím, že se můžou začít bát.

+1/0
23.7.2015 22:37

Z14d57e66n94e86k 83V21r71b33a 8509535283857

Nemyslím. Lze očekávat, že škoda překročí výši pojistného limitu a pokud mají v Polsku podobné zákony (ohledně odpovědnosti provozovatele) jako u nás, tak já být poským majitelem už likviduji firmu a připravuji se na co nejrychlejší likvidaci. Od určité výše škody je už úplně jedno o jak vysokou škodu se jedná a jakákoliv pokuta od kohokoliv na celé věci nic nezmění. Navíc česká policie je v případě polské firmy dost bezzubá, takže papíry bude zkoumat maximálně pojišťovna aby našla co nejvíce důvodů pro to nic nezaplatit.

0/0
24.7.2015 1:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.