Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Opravit, či sešrotovat? Dráhy řeší, co s pendolinem z havárie

Středeční nehoda zrušila Českým drahám nejen jednu ze sedmi jednotek Pendolino, ale také marketingovou kampaň na spojení jejich nejrychlejším vlakem do Košic. Státní dopravce se kvůli výpadku jedné soupravy rozhodl pendolina z trasy stáhnout a nasadit jiné klasické soupravy lokomotivy a vagonů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S49t76a40n87i58s84l58a51v 32H11o89r57á84č32e11k 5921968875484

Myslím že každý průměrně inteligentní člověk vidí jasně že jedině sešrotovat, tohle se opravit nedá..

0/−1
27.7.2015 9:56

J26i46ř81í 84K82r75a25t90o30c10h61v19í20l 5310822977135

Díval jsem se do jiných diskusí, které pendolino se dostalo do kolize s tím kamiónem u Studénky, tak to byla jednotka 680.003 - tedy třetí pendolino dodané k ČD. Shodou okolností to samé pendolino bylo ve svých začátcích v GVD 2003/2014 zkušebně nasazeno na vozbu páru rychlíků R 772/777 Praha - Děčín a zpět. Já, bratr a malý synovec jsme ho tehdy vyzkoušeli jako nové vozidlo (myšleno svezli jsme se s ním). Nyní se nějak nemohu vnitřně srovnat s tím, že to samé pendolino je nyní na odpis. Ale asi mi nic jiného nezbude...

+1/0
26.7.2015 7:23

V94á95c91l16a48v 47S37v44o71b22o67d51a 5766238549

V roce 2005,jsem jel Pendolinem z Prahy do UL,byl to zážitek. Je mi to také líto.

0/0
26.7.2015 11:56

J76a36r10o38s67l90a57v 21K43a92d37l50e69c 5911799352111

Pokud na něco nemám tak to nemohu provozovat.

+1/−3
24.7.2015 10:55

R34o97m96a10n 95K41r76a98t54o50c20h63v56í48l 6526867176414

Nerozumím

+4/−1
24.7.2015 14:39

J83a30n 53Š40t21e46f83a57n 9221205951667

Tak to si ridic vydelal... 150mil skoda, to asi zakladni pojisteni co kazdy chce, aby usetril, tak nebude stacit... Nechtel bych byt v jeho kuzi.

+1/0
24.7.2015 10:10

J51a91n 85K65a27l78a25b54z80a 6932331398229

Dyť je to hrachovina, stačí se podívat na fotky, jak je ta kabina rozlámaná, je to nějaký laminát..... Být tam klasická ocelová lokomotiva, tak jsou cestující v pohodě a mašinfíra má nohy, přeci jenom by seděl podstatně výše.

0/−9
24.7.2015 8:13

J50i47ř57í 85Z54ý84k63a 9629593941140

vyšší podvozek = vyšší pravděpodobnost vykolejení. Raději si nechci ani představit ten masakr, který by po vykolejení nastal ...

+6/0
24.7.2015 9:14

P56a92v85e59l 25O47d28r66a12z86i97l 6274769907310

A která to podle vás je, ta klasická ocelová lokomotiva?

http://www.strojvedouciplzen.cz/img/galerie/1406627272_1.jpg

0/0
26.7.2015 14:30

J73o71s61e60f 88S96v24o27b70o98d36a 7716672359424

at hlavne neinvestuji do dalsich rychlovlaku dokud nejsou rychlotrate. Jancura jezdi stejnou trasu s obycejnymi vlaky prakticky za stejnou dobu. Ja CD drzim palce protoze dnes uz (paradoxne) jsou tou dulezitou konkurenci. Doufam ze se zachovaji trzne a koupi kvalitni ale obycejne vlaky misto noveho Pendose

+2/−5
24.7.2015 3:02

J13i90ř95í 80Z18ý33k91a 9649383421740

jízda v Pendolinu je proti klasické vlakové soupravě o nějakou tu třídu dál. Zejména v jízdním komfortu a hlučnosti.

+1/−1
24.7.2015 7:16

L65i36b34o51r 30F79o94l32t20ý91n10e98k 2166165427744

Jo, ale nasazují je jenom tam, kde mají konkurenci, takže Ostrava-Praha ano, ale Brno-Praha ani omylem :(

0/−1
24.7.2015 13:22

M25a60r88t75i60n 41H69o83u16b30a 6943811969808

do brna jezdi railjet

+3/0
24.7.2015 18:28

T16o33m27á23š 41Š87t91e28c 4788550765447

Pendolíno bolo pôvodne kupované na trasu Berlin–Praha–Wien. Nechceli ho ale DB, myslím, že ani ÖBB, mimo iné kvôli nízkej kapacite. V úsekoch Praha–Dresden a Česká Třebová–Brno by bolo schopné nezanedbateľne šetriť čas klopením, ale koridor na Ostravu je postavený tak, že klopenie ušetrí iba zanedbateľné množstvo času.

Takže máme jednotku za obrovské množstvo peňazí, ktorá jednu z najdrahších funkčností (klopenie) takmer nepotrebuje. A z ďalšej drahej schopnosti jazdy na troch napájacích systémoch 15 kV, 16,3 Hz (Nemecko, Rakúsko), 25 kV, 50 Hz (juh ČR, juh SR, Maďarsko), 3 kV jednosmerné (sever ČR, sever SR, Poľsko) využíva len tú poslednú tretinu.

Nasadenie na Ostravu je len „núdzovka“. Väčší zmysel by malo Pendolína poslať smerom na České Budějovice a Linz až tým smerom bude celá trať zmodernizovaná. Ostatne naklápanie sa celkom dobre uplatní aj za Plzní smerom na Cheb. Prípadne by mohlo konkurovať D1 na trase Praha–Brno, ale na Wien už sú Railjety a na Budapest tiež súpravy s väčšou kapacitou.

Jednotky, s ktorými jazdí LeoExpress, sú na danú trasu primeranejšie technickým vybavením (žiadne klopenie, žiadne zbytočné napájacie systémy).

+2/0
24.7.2015 15:17

M50a13r91t89i74n 75R57u76z13i49c66k24a 1342668506447

Jenom dodam, ze na trase Praha-Brno bylo vyrazne rychlejsi nez klasicke soupravy cca o 30min., ale kvuli konkurencnimu boji je CD stahli pouze na trat do Ostravy...

+1/−1
24.7.2015 22:54

B83r23u35n39o 84W76o80j91t74a54s 8827954816420

Neverim tomu,ze v tom maji prsty konkurencni soukromi dopravci na teto trase. Jeste par odvaznych polskych ridicu a trasa je jejich...

0/0
23.7.2015 21:18

L97i25b27o28r 80N24á40b30ě15l48e13k 3125823602972

Tak jestli ma ten kamac pojistku u Uniqua, tak to daji na totalku a zaplati minimum.

+2/0
23.7.2015 20:56
Foto

M74i80l31o17š 67R98e16c48h69t30o67r62o18v85i35č 3812933305927

Do muzea pro představu střetu rychlovlaku s nákladním vozidlem kamionového typu. Takto poškozené a opravené Pendolino bude navždy mít cejch a nechtěl bych být v kůži toho, kdo by v něm měl jet.

+1/−5
23.7.2015 19:16

M42a30t82ú72š 32B80e74n91a98k 9108814802633

Velká časť lokomotív bola poškodená tak, že zo stanovišta toho moc nezostalo a predsa do nich rušnovodiči nastúpia, riziko v nich je rovnaké ako v iných daného typu.

+1/0
23.7.2015 21:52

R92i73c84h24a26r34d 41K34l23o12s11s 3287389930667

Když jsem si prohlížel fotografie, a jako poslední se mi v jednom okamžiku spouštělo video současně s reklamou na Bohemia chips, zazněla z reproduktorů mého notebooku výzva: "...vychutnejte si každé křupnutí!..." Byl toto záměr redakce?! ;-(

+3/0
23.7.2015 19:16

M38a62r61t37i68n 15R35u95z65i46c85k75a 1302198556817

Kdyby dali alespon dve videa ke kazdemu clanku a reklamu nemusite videt vubec...

0/0
24.7.2015 22:55

P22a60v19e73l 55P83e20ř37i84n42a 9210891153

To máte dobrý, já měl nějaký chlapy na hřbitově zpívající v dešti popíjející tuleňomorku.

0/0
25.7.2015 13:08

O84n68d72ř37e96j 10S61e30m24e39c53k52ý 8341516368935

Já reklamu ČD "Tohle léto bude psina"

0/0
25.7.2015 13:12
Foto

P30e42t10e90r 98J32a10b72l47o62n18o11v50s74k37y 1189406951241

Dnešná 1.jazda vlaku SC 240 z Košíc do Prahy s náhradnou súpravou a meškanie aktuálne + 26 minút.Na tratiach SŽDC náhr.súprava neskráti meškanie,pretože nevyužije systém naklápania.Očakávaný príchod vlaku do Prahy po 22:40.RvČD už 5.12.za účasti médií s veľkou slávou vypravili pendolino na prezentačnú jazdu,produkt SC Pendolino-najrýchlejšie spojenie Prahy s Tatrami a Košicami...Garantované WIFI v celej traseR^Tichý oddiel,sedadlá a stolíky s hrami pre deti,to všetko teraz dočasne padne.Reklamu na medzištátne pendolino majú trolejbusy,električky,objavilo sa v prospektoch viacerých tatranských hotelov.A ČD radšej pošlú pendolina na málo vyťažené spoje / z Prahy 7.30,9.30 do Ostravy.V tomto grafikone museli ČD minimálne 3 krát nahradiť pendolina klasickou súpravou,ale nikdy sa to netýkalo prestížneho medzištátneho pendolina.

0/−9
23.7.2015 18:33

F91r25a94n73t93i19s28e82k 59M36r46z46e61n30a 3175485848989

Zajimalo by me, jak vas rozsadili, vsechny mistenky zakoupene na Pendolino jsou nyni neplatne, je to ted kdo driv prijde, ten driv mele? Mam mistenku na nedeli a nevim kde budu hledat misto, kdyz rozmisteni sc pendolino je jine nez u nahradniho ec

0/0
23.7.2015 22:04

R53a20d44i94m 20N72e44b91e10l 5326935139779

Tak to jsem viděl na nástupišti v Olomouci. Chudáci průvodčí!

0/0
23.7.2015 22:29

J87a32n 64F85a45n19t81a 4728548311203

A když na něj nebudete mít, tak my vám ty peníze pujčíme.

0/−3
23.7.2015 18:03

P27e26t37r 53Č37e19r38v84e21n37ý 3246859837309

Ony ty náklaďáky tehdy taky vypadaly jinak. A vlaky nejezdily běžně 130km/h:-)

0/0
23.7.2015 16:51

L15i11b27o26r 14H52á48j37e19k 9494457877

Určitě opravit. Myslím, že při celé té tragedii je úžasné, že v té rychlosti souprava nevykolejila.

+13/0
23.7.2015 16:47

J43a71n 93N89o55v37á39k 9305198884175

Protože se jí kusy toho kamionu nedostaly pod kola, ale zařízly se nad nárazníky.

+3/0
23.7.2015 16:49

P50a43v86e21l 31S37t61a86v11j54a30n86í16k 6138805217521

Aha, nárazníky.

+1/0
23.7.2015 17:13

P51a74v47e38l 67Ř43a11p83e38k 7462396889305

;-DR^

0/0
23.7.2015 20:45

M46i60l70a80n 89M21a54j81e10r85č37í91k 1900320964806

No počítám, že "něco jako" nárazníky vedle toho spřáhla pod tím plastovým krytem bylo, ale jako převážná část čela to jaksi nevidrželo na svém místě a v původním tvaru.

+1/0
23.7.2015 20:47

R44a24d52i11m 97N86e68b43e63l 5236925379609

Tak nad rám. Nárazník je ve výšce rámu. Tady je to spřáhlo, které má také funkci nárazníku ovšem s kompatibilním protějškem.

0/0
23.7.2015 22:31

J32i13r35i 57Z79u25z79a60ň59á90k 4368260763276

A co,tak něco nasmlouvat z Čínou?Za nějaký ten bakšiš.;-D

+1/−2
23.7.2015 16:43

J12i62ř69í 53C69i33m34r90m35a98n 6775360425479

Od staršího strojvedoucího jsem slyšel, že to nejbezpečnější proti náklaďákům na přejezdu bývalo tohle: http://www.honzikovyvlacky.cz/wp-content/uploads/2012/01/Stokr-556.0.jpg

+6/0
23.7.2015 16:17
Foto

I91g44n15á51c 79P94o38s85p65í88š72i56l 9336579924943

Slušná ochrana strojvůdce... :-)

0/0
23.7.2015 16:27

P59a25v93e20l 85S77t87a29v48j54a13n48í50k 6758575587641

To má zas drobnou nevýhodu, že máte před sebou topeniště a v trubkách pár atmosfér páry. Pokud jedete tendrem napřed (což nebylo časté), tak jste zase skončil pod uhlím. A hodilo vás to na topeniště.

+2/0
23.7.2015 16:33

M30i23l16o72š 78D46v46o78ř14á74k 8295987196271

a to jeste pokud jste netrefil zrovna parni valec...

0/0
23.7.2015 16:52

R82o73b22e91r34t 32H28o37m69o84l79k27a 2770772432401

Takovy vybuch kotle s horkou parou, stejne jako praskle trubky v kabine... No, zlate pindulino...

+5/0
23.7.2015 18:25

J30a87r40d29a 50S95i40k 9619377736863

Ty vtipy na AAA jsou fakt trapné

+6/−15
23.7.2015 16:16

R98a97d60o86m67í22r 67K88r35u34p40i52č12k52a 9404182310545

Bohuzel vychazi z realneho zakladu.

+13/0
23.7.2015 16:47

J78a26k66u59b 74R65o23u64s 3983140254342

Jsi jejich zaměstnanec, hnido?

0/0
24.7.2015 2:02

V89l28a23d40a17n 31Č55e23r84n52ý 8762746933656

A už se ČD zkusily obrátit na největší odborníky z AAA Auto Praha? Tam prý dokáží opravit a prodat i nemožné! R^

+12/−6
23.7.2015 16:10

J54a71n 36N82o41v56á58k 9595218314275

Předpokládám, že polský majitel firmy - při pohledu do svých pojistek kamionů a při odhadu způsobené škody - už převádí veškerý majetek na novou firmu a starou posílá do likvidace.

+25/−1
23.7.2015 16:03

J94a70n 64L43u80k43á47š 7117743803892

A jste si jisty, ze za skodu odpovida majitel vozidla a ne ten, kdo ji hrubym zavinenim zpusobil?

+3/0
23.7.2015 17:54

Z88d95e94n98ě70k 62W39e17r91n23h25a36r83t 6577505702428

Z polské firmy je šance na odškodnění malá, z řidiče nulová. Pojišťovna bude hledat milion důvodů, proč vyplatit jen malý zlomek škody, i kdyby se kvůli tomu měli deset let soudit, takže to nakonec zatáhne ČD, prohloubí se jim ztráta a tu nějakou formou zatáhne stát.

+3/−2
23.7.2015 18:15

K37a91r90e72l 80A51d65a38m 7799819986353

Z povinného ručení to může jít jen od majitele kamionu. 

Za škodu způsobenou řidičem odpovídá firma.

+8/0
23.7.2015 18:55

R52a18d75i47m 84N43e75b48e44l 5736965709119

No, jestli najdou, že nemají všechny papíry vpořádku, školení řidičů,..., tak si myslím, že se můžou začít bát.

+1/0
23.7.2015 22:37

Z40d80e69n40e26k 83V75r81b13a 8859985603537

Nemyslím. Lze očekávat, že škoda překročí výši pojistného limitu a pokud mají v Polsku podobné zákony (ohledně odpovědnosti provozovatele) jako u nás, tak já být poským majitelem už likviduji firmu a připravuji se na co nejrychlejší likvidaci. Od určité výše škody je už úplně jedno o jak vysokou škodu se jedná a jakákoliv pokuta od kohokoliv na celé věci nic nezmění. Navíc česká policie je v případě polské firmy dost bezzubá, takže papíry bude zkoumat maximálně pojišťovna aby našla co nejvíce důvodů pro to nic nezaplatit.

0/0
24.7.2015 1:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.