Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát chce cyklistické ulice, auta by v nich mohla jezdit jen dvacítkou

Stát chce výrazně zpříjemnit cyklistům jízdu po městech. Kromě peněz na budování cyklostezek a nových cyklopruhů chce dát městům možnost vybudovat i cyklistické zóny, kde budou mít auta výrazně sníženou rychlost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O87n80d65ř62e56j 95P74l12í41v16a 9890285781833

Jsem cyklista, na kole jezdím často a rád a zajedu i do měst, která neznám... a ačkoliv cyklotrasy (NIKOLIV cyklostezky!!) většinou existují - jsou poslepovány z různých povrchů, nájezdů na chodníky a sjezdů, vedené jsou doslova po chodnících, přes obrubáky, po kočičích hlavách apod., i kdybych je chtěl nakrásně použít, většinou jsou naprosto ZOUFALE značené, chci-li tak projet nějaké zejména větší město a pokračovat dál, nezbývá mi, než se zařadit do běžného provozu na městských průtazích, i když se mi samotnému nechce - řídím se pak běžným značením pro motoristy. Jinak bych z města nikdy nevyjel!!! Právě vedením cyklotras přes různá sídliště, parky, po chodnících rychle ve městě ztratíte orientaci a směrovky odkazují jen na místní části, popřípadě nejbližší vesnice, které mi ale většinou nic neříkají! Aneb cyklodoprava ve městech nikdy nebude fungovat tak, jak si někteří myslí podle vynaložených peněz, dokud cyklisti nebudou ve městech dopravou preferovanou, ale pouze trpěnou, a dokud infrastruktura nebude budovaná pro hladký průjezd, tak aby bylo výhodné jet na kole a ne aby se jízdní doba po využití cyklotras prodloužila oproti užití silnice! Nedivte se, že cyklisti takové trasy nevyužívají, není to jejich chyba. Pokud je výhodněší jít po louce, zkrátí si chodci cestu po louce, i kdyby chodník vedoucí do stejného cíle byl ze zlata. Zacpaná centra měst dokazují, že stejně se chovají i řidiči, použijí často kratší trasu místo pohodlného, ale dlouhého objíždění! Proč se divíte, že výhodné trasy hledají cyklisti? Mnozí si stěžují, že musí zastavovat a brzdit za cyklisty a zpomalovat svá auta. Jeli jste někdy na cyklostezce vedené po chodníku co 10-20 metrů přerušované bočními uličkami a vjezdy do domů doprovázené příslušnými značkami stezka pro cyklisty/konec stezka pro cyklisty? Takových značek je pak na krátkém úseku, třeba 400 metrů i 30! kolikrát se rozjedete a zpomalíte? Navíc vlastními silami!! Garantuju, že takový úsek použijete pro své cesty jen jednou!

+1/0
2.8.2015 21:51

J55o79s59e11f 48M60a39r74k57v66a69r39t 2619342234392

To je zase kraválu, v Německu je cyklopruh skoro na každém chodníku, i třeba na 1 m úzkém. Skoro každá jednosměrka má povolen průjezd cyklistů v protisměru. Atd. A přitom se v Německu jezdí dobře i autem, světe div se, i při dodržení předpisů a dopr. značení, které je provedeno s rozmyslem, a ne jako u nás převážně buzeračně. Pokud se neumíme na silnici chovat slušně, musíme na to mít zákony, zóny apod.

+2/0
30.7.2015 12:48

P48e19t85r 70Č97e80r32v76e77n45ý 3856899777869

Tak za prvé - do centra měst jen s elektromibilem. Za druhé - dělat zvláštní zóny pro cyklisty už netřeba, ulice budou poloprázdné:-)V

+1/0
29.7.2015 18:59

M36i27c66h85a55l 12P67a85v73l76á75t 9573293404489

Nutno uznat, ze od legendarniho navrhu s. Humla, aby mel chodec prednost i pred tramvaji, zde dosud nikdo tak nesmyslny napad neprezentoval. A ze mestem dotovani cyklofanatici jsou schopni vymyslet lecjakou kravinu!

+3/−2
28.7.2015 23:51

M26i57r64o26s69l18a19v 94B11u16d19a 9932682327612

Proč vždy když otevřu iDnes nebo jiný server jsem vždy hned naštvaný? Je tohle normální? Zbláznil se svět už docela?

+3/−2
28.7.2015 20:04

P34e22t17r 70M20i66c71h74a59l 2460624891882

To je zase bejkárna. Co takhle napřed přestat zužovat stávající silnice a ty nové stavět dost široké na to, aby se tam vešli cykisté a auta nemusela z 90 brzdit na 20, když jede v protisměru kamion? Takový cyklista před horizontem je prostě k nezaplacení. Jistě, můžou jezdit po krajnici, ale ta má po rekonstrukcích šířku často do 20 cm (zbytek je nezpevněný a nedá se po něm jet), takže řídítka často zasahují do jízdního pruhu. A ať se na mě nikdo nezlobí, ale muset za každým kolem brzdit a znovu zrychlovat není nic příjemného pro auta ani pro kola. Nebo klasická situace - jedna nebo dvě rodinky na kolech, roztažení v délce cca dvou kamionů a silnice úzká s bídou na dvě auta. Taky parádička, zvlášť, když uprostřed té šňůry kličkují dvě - tři děti kolem šesti let.

Vynález absolutní přednosti pro cyklisty ve vybraných zónách měst bude mít jen jeden výsedek - vyšší úmrtnost cyklistů. Bude to totéž, jako když média kdysi mylně informovala o absolutní přednosti chodců na přechodech.

A abych nebyl podezírán ze zaujatosti - taky jezdím i na kole, ale snažím se vybírat si málo frekventované cesty a když vidím auto proti sobě a vím, že mě dojíždí druhé, raději hodně zvolním a jedu i na tu nezpevněnou krajnici, protože se nechci nikoho nechat zbytečně dřít brzdy, případně se nechat zabít.

+2/−3
28.7.2015 16:44

K54a32r80e33l 67V59a17c37h75u94t 9763792269333

Auta pojedou tak rychle, jak hluboko řidiči stlačí plynový pedál... :-( ... stát to vůbec neovlivní !!!  ;-€ !!

+1/0
28.7.2015 13:08

K96a63r93e77l 54V77a13c65h19u85t 9543802129633

... mimoto, když už někdo pojede 20kou, tak je z něho snadný terč pro loupežníky a nenechavce! ... takoví klidně za jízdy 20kou jednoduše "nastoupí" a pak zas i s lupem si opět vystoupí! ;-D

0/−2
28.7.2015 13:10

P67a74v71e47l 36N85e36m51e98c 1813271730554

Měl bych ještě jeden zlepšovák, a nejen pro cyklisty. Víte, ono vodorovné značení na vozovce za mokra docela klouže, a to nejen cyklystům, ale i ostatním účastníkům dopravního provozu. Není možné do barvy přidávat třeba písek? Pokud je stříkáno, tak je to samozřejmě technicky obtížně proveditelné. Ale třeba před zaschnutím zasypat pískem, a zbytek po zaschnutí zamést. Najde se nějaký odborník na tuto problematiku?

+1/0
28.7.2015 12:47

J80i17ř88í 20P17r26a87ž26á95k 9560802531142

Ten kdo projektoval současné cyklostezky na kole asi nikdy nejel. Podélné parkování aut a těsně vedle cykopruh je nebezpečné. Když zapomene řidič při otevření dveří zkontrolovat provoz za sebou, tak cyklistu zabije. Nikdy po takovýchto cyklopruzích nejezdím.  Řešení je ve zjednosměrnění příslušného průjezdu Prahou a ve zrušeném směru vytvořit cyklostezku pro oba směry.

+2/−2
28.7.2015 11:59

O44s72k30a27r 65K92o87v69a10ř89í67k 8347803446157

Řešení pro seniory a rodiny s dětmi.

0/0
28.7.2015 9:42

J17a22n 69D65l67o95u49h30ý 8686570343300

jaké?

0/0
28.7.2015 10:27

M19a63r39t97i27n 18V30o43j62á38č80e36k 9153307101726

ta absolutní přednost ..no nevím trochu obezřetnosti bych přidal ..přeci jen kolista to umí rozjet a je jednodušší dávat přednost chodci který na přechod přijde pomalu než cyklistovi který to tam pošle 30-40km v hodině

+1/0
28.7.2015 9:41

S82e85i98d13l 28P60e38t59r 1411331445854

Vždy jde o peníze až v první řadě.

Radnice a ně přisáté pijavice našly další krásný penězovod a jak si něco ulít z veřejných zakázek. A ještě u toho mohou tvrdit, jak se o ovčany vzorně starají ...:-)

Po solárech nám zbyla zhyzděná krajina, po řepce doprasená půda, teď si ještě zlikvidujeme městskou infrastrukturu.. :-/

+1/−2
28.7.2015 8:30

O48n98d18ř12e62j 88M52a91r69e34k 2702517622775

a není to ňáká diškriminácia ?;-D

0/0
28.7.2015 7:54

V27l86a22s96t81i80m95i45l 12H18a29l73b88i84c28h 8523595286108

Konečně.Pomalu jedoucí auta spotřebují více PHM a vytvoří více smogu v ulicích měst aby mohli lidé,včetně cyklistů,lépe dýchat.Který pablb na toto přišel?

Co takhle udělat předraženou MHD zdarma?Auta zmizí sama z ulic měst a bude místo pro cyklisty.

+4/−1
28.7.2015 6:45

P28e80t73r 84Č88e66r80v58e57n19ý 3146689217909

Pohodlí automobilisté nepřesednou na tramvaj, i kdyby byla zdarma. Co takhle jim vjezd do centra úplně zakázat?

0/−2
29.7.2015 19:02

M30o78j56m62í94r 31S36k66á73l19a 2320822196

R^ pozdě, ale přece - města jsou pro lidi, nikoli pro smradlavé plechovky...

A kvičení [>-] autofrustrátů, které se tak krásně čte, to jenom potvrzuje R^;-D

+6/−12
28.7.2015 6:12

J39o34z90e51f 52N96o65v73ý 4213455371639

ano. Města jsou pro lidi. A protože lidi chtějí jezdit autem, tak jednoduše z měst, kde zavedou socialistické výdobytky pro cyklouny odcházejí. Rozumňí lidé si zkrátka nějak poradí a ve městech zůstanou nakonec jenom úřady potěmkinova vesnice pro pumPIČkáře. Žádný problém.

+9/−2
28.7.2015 6:38

M86a76r22e84k 54Z80a38h71r20a93d63i91l 6854849185761

"Lidi chtějí jezdit autem"... zajímavé tvrzení... ;-D

+2/−3
28.7.2015 7:27

M44a71r43t60i96n 25V38y61s90k45o92c32i83l 3362428115440

No dokazu si predstavit, ze jezdit z nejake mistni casti do mesta, ze bych take chtel jezdit spis autem - cestou si nakoupim, kdyz prsi, kdyz snezi, vse v pohodli...navic muzu jet v obleku, nejsem spoceny jak vrata od chliva...pokud delate nejakeho delnika a mate v satne sprchu, jasne, neni problem. Ale u mne v praci se neni kde osprchovat a cely den se mi po spoceni byt v praci nechce...

+4/−1
28.7.2015 8:05

J77o49z49e96f 94N63o24v68ý 4893335541259

Autem to mám do práce asi čtvrt hodiny. Tou slavnou MHD to trvá 37 minut. A k tomu ve smradu, ječení cizích fakanů a v zimním období každou chvíli nějaké onemocnění horních cest dýchacích. MHD je prostě bomba.

+2/−1
28.7.2015 10:23

J23a16n 80N62e15š75p95o17r 4756728516832

Ale jenom ti "rozumňí"...

0/0
28.7.2015 21:23

J88a10k28u47b 37N36e41b53u23r94k89a 6305937180539

Někdo by zase řekl, že rozumný lidi autem ve městě nejezdí. Je to věc názoru. Rozhodně se města nevylidní. Vylidněná jsou centra například ve velkých amerických městech, kde původní obytnou zástavbu vystřídali kanceláře a dálnice a všichni tam tráví hodiny v zácpách při dojíždění do práce z předměstí.

0/0
28.7.2015 7:29

J47o88z45e83f 18N56o97v85ý 4683955241179

V Americe se vylidnila města, když jim do nich nasadili černochy a jiné dárečky. Tak se bílí, kteří nechtěli mít denně rozbitou hubu a před domem bordel sebrali a odstěhovali se na předměstí do těch baráčků. Ve městech pak klesly ceny nemovitostí a firmy je levně koupily. Na jejich místě postavily mrakodrapy s kancelářemi a už jenom rejžujou. Myslím že podobně to chtějí udělat poslanci a radní a jejich spřátelené firmy i v Praze. Cyklouni slouží jako užiteční idioti.

+3/−2
28.7.2015 10:27

J63o90s27e55f 77P31r12o69c67h31á70z54k94a 9429334312155

Já když to není nutné, autem nejezdím. Třeba v Jihlavě se dostanu pěšky nebo na kole v době špičky všude za podobný čas jako autem. A když slyším, že někteří jezdí autem s prominutím Ina WC, nechápu kam to všechno spěje.

0/0
29.7.2015 9:01

J42o73z69e91f 86N60o77v85ý 4823865731919

Každé takové ulici je třeba na počest zatroubit a to pomcelé délce

+2/−2
28.7.2015 6:52

M64o56j19m80í63r 32S20k34á31l98a 2330622576

Na to nemáš koule...:-P

+1/−2
28.7.2015 8:00

M15i64r23o77s55l23a33v 26B75u18d63a 9392762177392

Ty už je z toho šlapacího verku nemáš dávno!

+1/0
28.7.2015 20:05

M80i84r66o54s59l86a67v 47B43u70d21a 9342972517142

Ano, města jsou pro lidi a lidé velice rádi jezdí autem protože to má řadu výhod! Kvičíš ty, cykloblbe!

0/−2
28.7.2015 19:49

J37a18r55o23s41l46a53v 69K16a77d20l62e86c 5481799102781

Pro typického Čecha je nerealistická rychlost 50km/h;-D;-D;-D

0/0
27.7.2015 23:11

V64í65t74ě44z40s84l28a86v 92Ř40í25p36a 5518842254691

Jezdit autem 20 km/hod. to je moc rychle navrhuji auta ručně tlačit. ;-D

+5/0
27.7.2015 22:31

P62a76v26e84l 16J11e60ř70á31b78e16k 7791862874827

20 km/hod je v každé obytné zóně. Tak není třeba se rozčilovat.

Jen ta absolutní přednost cyklistů je pěkná blbost. Vyřítí se na řidiče z leva a řidič půjde do báně místo toho aby cyklista byl odpovědný za nedání přednosti zprava.

+1/−1
27.7.2015 23:40

J77i94ř76í 92T23e32p26r 4437770405865

Pokud je to jen obytná zóna tak OK, ale známe ty ..... no nazvěme je třeba "městký ouředníci", co chtěj bejt papežštější než papež. Ti jsou pak schopni udělat obytnou zónu od cedule začátek obce k ceduli konec obce.:-(

+2/0
28.7.2015 1:56

D60a38v10i53d 11S92u76c80h47ý 1286380568858

tak to me staci..."národní cyklokoordinátor"

+8/−1
27.7.2015 22:20

J59a94n 56H51á11j50e90k 2266466113135

Navrhovaná změna/úprava definice "vyhrazeného jízdního pruhu" je nešťastná. Vyhrazený jízdní pruh, byť realita je jiná, by měl být vyhrazený jízdní pruh. Jestli zavedou pojem vyhrazený jízdní pruh pro cyklisty, tak to v reálu bude znamenat, že auta jedou rychlostí kol. Jak jinak naplnit ustanovení, že do pruhu s cyklisty auto smí vjet, ale nesmí cyklistu ohrozit a omezit?

Když je teď silnice úzká, a jede tam cyklista, tak jej přece taky nesrazím. Jak se to změní, když tam namalují vyhrazený pruh pro cyklisty? 

Smyslem by přece mělo být odvést cyklisty z těch míst, kde je aut hodně a je to úzký. Tj. vybudovat pro ně alternativní(úzkou) cestu, kam se auto nevejde. Tím, že do současného stavu namaluji něco na asfalt to přece nevyřeším.

A pokud by fungovalo P+R i v jiných městech, než v Praze, tak bude taky o trochu aut méně. Ale musel bych z P+R mít spoj, kam potřebuji - nemocnici, úřad, kraj, turistické cíle. Plus systém placeného parkování v centru a nechť si každý spočítá, co je pro něj výhodnější. Jenže teď je jen (ne)systém placeného parkování.

+3/0
27.7.2015 22:08

R34o50m46a38n 75V85í65c56e16n57e59c 2779532978672

Vyhrazený jízdní pruh (pro cyklisty) má jeden významný efekt - nesmí se v něm zastavit ani stát. Tzn. kdyby nebyl, tak lze zastavit u krajnice (obrubníku) - takto to zákon neumožňuje.

0/0
27.7.2015 23:21

M61a57r41t96i28n 10V29y50s21k81o34c27i40l 3382828645190

Jojo, to je tak jedine pozitivum. Jestli ale ty pruhy povedou odnikud-nikam, jak to vidim v soucasne dobe ve mestech, tak to zadnym prinosem pro cyklisty nebude...

0/0
28.7.2015 8:09

J90a70n 76V24o36s30t74ř89e67l 8609121863909

Sláva. Konečně přestanou cyklisté jezdit po chodnících. Zaberou se trávníky v městech, pokácí stromy, vyasfaltují se plochy a promrhají veřejné peníze. Který blb na to zase přišel.

+2/0
27.7.2015 21:34

P42a98v20e14l 31J90e96ž94e88k 5317982332151

Nevím, jak v jiných městech, ale v Pardubicích jsou cyklostezky a pruhy pro cyklisty v jednosměrkách, ale cyklisté je stejně nevyužívají a kličkují po chodnících mezi chodci. Na chodnících a v parcích se bojím s dětmi jít. Ono je o strach třeba jen vyjít z domu, protože nevíte, zda vás nesmete cyklista, který jede podle zdi domu. Když jsem nedávno jednomu vynadal, protože si vymáhal na chodníku přednost, řekl mi, že takhle se v Pardubicích jezdí. Když se zeptáte šéfa městské policie, odpoví, že provádí kontroly - ale žádné kontroly jsem neviděl. Je to džungle.

+5/0
27.7.2015 21:24

M98a92r31t55i64n 44P79e44c50i33n33a 4771923

Vycházejte s napřaženou holí;-) Chodci neublíží - uvidí ji včas a cykloterorista nemá na chodníku co pohledávat.

+1/0
28.7.2015 9:25

D95a38v19i37d 66M29i40k17u60l43á29š45e49k 4603646853851

Vydáme miliardy z našich kapes a omezíme řidiče jen proto abychom podpořili módní trend. Vážně geniální. Jako by nestačilo že už teď se vyhazuje obrosvské množství peněz na pumpičkáře a ve městech mezi nima musíte kličkovat. My to uděláme ještě horší.

+12/−3
27.7.2015 20:50

M70a83t92ú80š 65B39e19n32a20k 9788634222493

Módny trend... módnym trendom je to, že každý kto má v riti dieru musí ísť vlastným autom. Všade na západ sa od toho pomaly ustupuje a prechádza sa na využívanie cyklo dopravy, MHD a pešiu dopravu.

Ono ja som zvyknutí, že v časoch môjho skorého detstva v prvej polovici 90. rokov ľudia chodili po meste primárne bicyklom, časom začali chodiť aj do potravín na rohu ulice chodiť autom, len aby ukázali, že oni na to majú...

+2/−8
27.7.2015 21:48

P12e81t94r 92B33á77č64a 8815706655145

Vrat se na zoznam ty kecalisto.

0/−1
27.7.2015 23:07

R69o59m41a65n 69V78í72c94e51n68e67c 2929672698852

Všade na západ je nepřípustné jezdit na kole po chodníku, v protisměru atd. Těch přestupků zažívám denně nespočet.

+1/0
27.7.2015 23:23

M58a54r24t27i27n 57V22y66s20k51o80c66i89l 3982818265210

Jojo, to bych vas chtel videt od rijna do brezna videt jak jezdite treba 10km "kousek" do prace a jak si nakoupite cestou :-)

+1/0
28.7.2015 7:50

T52o36m21á85š 65M23a80l50ý 5213706533

Krafejte si do dění v Blave a dalších částech Uher. Do Čech se necpěte, naštětí už tu není federácia.

0/0
28.7.2015 8:37

R79o25b33e49r78t 16J59a16n69u13l54í61k 3875929504651

Tento cyklo boom to je jen "sympatické" vytahování peněz! Někdo se dobře napakuje! Něco jako dětská hřiště,.. na sídlištích vyrostly desítky a znáte cenu? cca 500.000,- za jedno. Úplně nesmyslné plýtvaní prostředky! Hlavně že ve špitálech to vypadá jak z hororu!

+6/0
27.7.2015 20:43

P87e62t61r 52V24o57ň80k36a 2547873459463

Heh, a co situace, kdy máte chodník po obou stranách silnice, ale určitá menšina lidí chodí neustále po té silnici a to včetně malých dětí a maminek s kočárkem, nějakej chodník, zbytečné, silnice je lepší.

Denodenně to vidím, stačí kouknout z okna Rv

+2/0
27.7.2015 20:20

T83o69m46á11š 34H71r87d14l90i73č95k86a 3534293378278

Před pár lety u nás ve městě zúžili hlavní pozemní komunikaci aby prodloužili chodník a tam udělali cyklistickou stezku. A co je nyní z toho? Cyklisté ne, aby využili pro ně vybudovanou cyklistickou stezku, ale pořád využívají komunikaci.

Co z toho? Město zbytečně utratilo peníze na vybudování cyklistické stesky a zúžila se hlavní pozemní komunikace, na které stejně jezdí cyklisté. :-)

+4/−1
27.7.2015 20:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.