Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stát chce cyklistické ulice, auta by v nich mohla jezdit jen dvacítkou

Stát chce výrazně zpříjemnit cyklistům jízdu po městech. Kromě peněz na budování cyklostezek a nových cyklopruhů chce dát městům možnost vybudovat i cyklistické zóny, kde budou mít auta výrazně sníženou rychlost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O67n78d51ř51e49j 51P79l25í94v26a 9520225511253

Jsem cyklista, na kole jezdím často a rád a zajedu i do měst, která neznám... a ačkoliv cyklotrasy (NIKOLIV cyklostezky!!) většinou existují - jsou poslepovány z různých povrchů, nájezdů na chodníky a sjezdů, vedené jsou doslova po chodnících, přes obrubáky, po kočičích hlavách apod., i kdybych je chtěl nakrásně použít, většinou jsou naprosto ZOUFALE značené, chci-li tak projet nějaké zejména větší město a pokračovat dál, nezbývá mi, než se zařadit do běžného provozu na městských průtazích, i když se mi samotnému nechce - řídím se pak běžným značením pro motoristy. Jinak bych z města nikdy nevyjel!!! Právě vedením cyklotras přes různá sídliště, parky, po chodnících rychle ve městě ztratíte orientaci a směrovky odkazují jen na místní části, popřípadě nejbližší vesnice, které mi ale většinou nic neříkají! Aneb cyklodoprava ve městech nikdy nebude fungovat tak, jak si někteří myslí podle vynaložených peněz, dokud cyklisti nebudou ve městech dopravou preferovanou, ale pouze trpěnou, a dokud infrastruktura nebude budovaná pro hladký průjezd, tak aby bylo výhodné jet na kole a ne aby se jízdní doba po využití cyklotras prodloužila oproti užití silnice! Nedivte se, že cyklisti takové trasy nevyužívají, není to jejich chyba. Pokud je výhodněší jít po louce, zkrátí si chodci cestu po louce, i kdyby chodník vedoucí do stejného cíle byl ze zlata. Zacpaná centra měst dokazují, že stejně se chovají i řidiči, použijí často kratší trasu místo pohodlného, ale dlouhého objíždění! Proč se divíte, že výhodné trasy hledají cyklisti? Mnozí si stěžují, že musí zastavovat a brzdit za cyklisty a zpomalovat svá auta. Jeli jste někdy na cyklostezce vedené po chodníku co 10-20 metrů přerušované bočními uličkami a vjezdy do domů doprovázené příslušnými značkami stezka pro cyklisty/konec stezka pro cyklisty? Takových značek je pak na krátkém úseku, třeba 400 metrů i 30! kolikrát se rozjedete a zpomalíte? Navíc vlastními silami!! Garantuju, že takový úsek použijete pro své cesty jen jednou!

+1/0
2.8.2015 21:51

J11o84s55e91f 61M47a56r52k61v60a85r63t 2949832134892

To je zase kraválu, v Německu je cyklopruh skoro na každém chodníku, i třeba na 1 m úzkém. Skoro každá jednosměrka má povolen průjezd cyklistů v protisměru. Atd. A přitom se v Německu jezdí dobře i autem, světe div se, i při dodržení předpisů a dopr. značení, které je provedeno s rozmyslem, a ne jako u nás převážně buzeračně. Pokud se neumíme na silnici chovat slušně, musíme na to mít zákony, zóny apod.

+2/0
30.7.2015 12:48

P44e49t65r 11Č59e10r81v80e54n41ý 3306199767659

Tak za prvé - do centra měst jen s elektromibilem. Za druhé - dělat zvláštní zóny pro cyklisty už netřeba, ulice budou poloprázdné:-)V

+1/0
29.7.2015 18:59

M41i40c90h50a83l 57P54a52v13l64á73t 9213363894899

Nutno uznat, ze od legendarniho navrhu s. Humla, aby mel chodec prednost i pred tramvaji, zde dosud nikdo tak nesmyslny napad neprezentoval. A ze mestem dotovani cyklofanatici jsou schopni vymyslet lecjakou kravinu!

+3/−2
28.7.2015 23:51

M62i87r84o41s90l35a17v 72B85u23d50a 9832732217162

Proč vždy když otevřu iDnes nebo jiný server jsem vždy hned naštvaný? Je tohle normální? Zbláznil se svět už docela?

+3/−2
28.7.2015 20:04

P16e35t42r 84M93i54c33h14a43l 2280414891962

To je zase bejkárna. Co takhle napřed přestat zužovat stávající silnice a ty nové stavět dost široké na to, aby se tam vešli cykisté a auta nemusela z 90 brzdit na 20, když jede v protisměru kamion? Takový cyklista před horizontem je prostě k nezaplacení. Jistě, můžou jezdit po krajnici, ale ta má po rekonstrukcích šířku často do 20 cm (zbytek je nezpevněný a nedá se po něm jet), takže řídítka často zasahují do jízdního pruhu. A ať se na mě nikdo nezlobí, ale muset za každým kolem brzdit a znovu zrychlovat není nic příjemného pro auta ani pro kola. Nebo klasická situace - jedna nebo dvě rodinky na kolech, roztažení v délce cca dvou kamionů a silnice úzká s bídou na dvě auta. Taky parádička, zvlášť, když uprostřed té šňůry kličkují dvě - tři děti kolem šesti let.

Vynález absolutní přednosti pro cyklisty ve vybraných zónách měst bude mít jen jeden výsedek - vyšší úmrtnost cyklistů. Bude to totéž, jako když média kdysi mylně informovala o absolutní přednosti chodců na přechodech.

A abych nebyl podezírán ze zaujatosti - taky jezdím i na kole, ale snažím se vybírat si málo frekventované cesty a když vidím auto proti sobě a vím, že mě dojíždí druhé, raději hodně zvolním a jedu i na tu nezpevněnou krajnici, protože se nechci nikoho nechat zbytečně dřít brzdy, případně se nechat zabít.

+2/−3
28.7.2015 16:44

K62a46r85e88l 54V90a64c77h41u34t 9443742159323

Auta pojedou tak rychle, jak hluboko řidiči stlačí plynový pedál... :-( ... stát to vůbec neovlivní !!!  ;-€ !!

+1/0
28.7.2015 13:08

K28a63r69e17l 69V77a91c58h67u84t 9933152959173

... mimoto, když už někdo pojede 20kou, tak je z něho snadný terč pro loupežníky a nenechavce! ... takoví klidně za jízdy 20kou jednoduše "nastoupí" a pak zas i s lupem si opět vystoupí! ;-D

0/−2
28.7.2015 13:10

P64a80v97e71l 92N27e75m32e76c 1643941280294

Měl bych ještě jeden zlepšovák, a nejen pro cyklisty. Víte, ono vodorovné značení na vozovce za mokra docela klouže, a to nejen cyklystům, ale i ostatním účastníkům dopravního provozu. Není možné do barvy přidávat třeba písek? Pokud je stříkáno, tak je to samozřejmě technicky obtížně proveditelné. Ale třeba před zaschnutím zasypat pískem, a zbytek po zaschnutí zamést. Najde se nějaký odborník na tuto problematiku?

+1/0
28.7.2015 12:47

J51i37ř93í 18P49r29a48ž10á84k 9780582341292

Ten kdo projektoval současné cyklostezky na kole asi nikdy nejel. Podélné parkování aut a těsně vedle cykopruh je nebezpečné. Když zapomene řidič při otevření dveří zkontrolovat provoz za sebou, tak cyklistu zabije. Nikdy po takovýchto cyklopruzích nejezdím.  Řešení je ve zjednosměrnění příslušného průjezdu Prahou a ve zrušeném směru vytvořit cyklostezku pro oba směry.

+2/−2
28.7.2015 11:59

O28s70k87a27r 14K60o85v67a69ř76í53k 8467123216157

Řešení pro seniory a rodiny s dětmi.

0/0
28.7.2015 9:42

J41a91n 51D74l59o71u16h40ý 8906850643750

jaké?

0/0
28.7.2015 10:27

M40a66r64t15i26n 93V55o16j98á24č42e18k 9703257751306

ta absolutní přednost ..no nevím trochu obezřetnosti bych přidal ..přeci jen kolista to umí rozjet a je jednodušší dávat přednost chodci který na přechod přijde pomalu než cyklistovi který to tam pošle 30-40km v hodině

+1/0
28.7.2015 9:41

S35e33i39d56l 79P72e37t86r 1261451455464

Vždy jde o peníze až v první řadě.

Radnice a ně přisáté pijavice našly další krásný penězovod a jak si něco ulít z veřejných zakázek. A ještě u toho mohou tvrdit, jak se o ovčany vzorně starají ...:-)

Po solárech nám zbyla zhyzděná krajina, po řepce doprasená půda, teď si ještě zlikvidujeme městskou infrastrukturu.. :-/

+1/−2
28.7.2015 8:30

O38n61d21ř62e45j 80M82a33r29e60k 2682497482265

a není to ňáká diškriminácia ?;-D

0/0
28.7.2015 7:54

V34l19a86s25t85i39m91i63l 29H65a87l83b27i14c57h 8183705656578

Konečně.Pomalu jedoucí auta spotřebují více PHM a vytvoří více smogu v ulicích měst aby mohli lidé,včetně cyklistů,lépe dýchat.Který pablb na toto přišel?

Co takhle udělat předraženou MHD zdarma?Auta zmizí sama z ulic měst a bude místo pro cyklisty.

+4/−1
28.7.2015 6:45

P95e81t25r 49Č16e48r42v40e83n16ý 3716709167409

Pohodlí automobilisté nepřesednou na tramvaj, i kdyby byla zdarma. Co takhle jim vjezd do centra úplně zakázat?

0/−2
29.7.2015 19:02

M55o12j76m39í29r 58S16k46á96l90a 2960572966

R^ pozdě, ale přece - města jsou pro lidi, nikoli pro smradlavé plechovky...

A kvičení [>-] autofrustrátů, které se tak krásně čte, to jenom potvrzuje R^;-D

+6/−12
28.7.2015 6:12

J64o28z70e52f 96N83o90v37ý 4373375701759

ano. Města jsou pro lidi. A protože lidi chtějí jezdit autem, tak jednoduše z měst, kde zavedou socialistické výdobytky pro cyklouny odcházejí. Rozumňí lidé si zkrátka nějak poradí a ve městech zůstanou nakonec jenom úřady potěmkinova vesnice pro pumPIČkáře. Žádný problém.

+9/−2
28.7.2015 6:38

M79a89r59e33k 45Z58a25h22r21a73d12i15l 6924369375391

"Lidi chtějí jezdit autem"... zajímavé tvrzení... ;-D

+2/−3
28.7.2015 7:27

M88a45r27t57i19n 90V44y74s65k45o28c72i32l 3482278745490

No dokazu si predstavit, ze jezdit z nejake mistni casti do mesta, ze bych take chtel jezdit spis autem - cestou si nakoupim, kdyz prsi, kdyz snezi, vse v pohodli...navic muzu jet v obleku, nejsem spoceny jak vrata od chliva...pokud delate nejakeho delnika a mate v satne sprchu, jasne, neni problem. Ale u mne v praci se neni kde osprchovat a cely den se mi po spoceni byt v praci nechce...

+4/−1
28.7.2015 8:05

J67o52z77e25f 85N73o55v47ý 4413835531539

Autem to mám do práce asi čtvrt hodiny. Tou slavnou MHD to trvá 37 minut. A k tomu ve smradu, ječení cizích fakanů a v zimním období každou chvíli nějaké onemocnění horních cest dýchacích. MHD je prostě bomba.

+2/−1
28.7.2015 10:23

J67a47n 13N57e63š97p47o90r 4536288706982

Ale jenom ti "rozumňí"...

0/0
28.7.2015 21:23

J24a57k79u23b 95N49e87b35u83r39k53a 6675837600729

Někdo by zase řekl, že rozumný lidi autem ve městě nejezdí. Je to věc názoru. Rozhodně se města nevylidní. Vylidněná jsou centra například ve velkých amerických městech, kde původní obytnou zástavbu vystřídali kanceláře a dálnice a všichni tam tráví hodiny v zácpách při dojíždění do práce z předměstí.

0/0
28.7.2015 7:29

J58o52z12e70f 58N60o30v21ý 4763805681739

V Americe se vylidnila města, když jim do nich nasadili černochy a jiné dárečky. Tak se bílí, kteří nechtěli mít denně rozbitou hubu a před domem bordel sebrali a odstěhovali se na předměstí do těch baráčků. Ve městech pak klesly ceny nemovitostí a firmy je levně koupily. Na jejich místě postavily mrakodrapy s kancelářemi a už jenom rejžujou. Myslím že podobně to chtějí udělat poslanci a radní a jejich spřátelené firmy i v Praze. Cyklouni slouží jako užiteční idioti.

+3/−2
28.7.2015 10:27

J83o29s36e57f 24P34r17o26c71h26á74z34k44a 9449644272835

Já když to není nutné, autem nejezdím. Třeba v Jihlavě se dostanu pěšky nebo na kole v době špičky všude za podobný čas jako autem. A když slyším, že někteří jezdí autem s prominutím Ina WC, nechápu kam to všechno spěje.

0/0
29.7.2015 9:01

J18o59z88e78f 46N73o42v10ý 4253985501629

Každé takové ulici je třeba na počest zatroubit a to pomcelé délce

+2/−2
28.7.2015 6:52

M36o67j45m25í79r 23S50k63á13l95a 2530592526

Na to nemáš koule...:-P

+1/−2
28.7.2015 8:00

M56i86r36o36s46l23a26v 65B92u92d71a 9192842157822

Ty už je z toho šlapacího verku nemáš dávno!

+1/0
28.7.2015 20:05

M61i24r23o19s18l74a18v 88B17u88d29a 9632502767292

Ano, města jsou pro lidi a lidé velice rádi jezdí autem protože to má řadu výhod! Kvičíš ty, cykloblbe!

0/−2
28.7.2015 19:49

J15a62r44o28s92l26a54v 72K87a62d36l46e70c 5731529522691

Pro typického Čecha je nerealistická rychlost 50km/h;-D;-D;-D

0/0
27.7.2015 23:11

V38í44t80ě50z80s39l50a44v 81Ř77í47p29a 3569930629245

Jezdit autem 20 km/hod. to je moc rychle navrhuji auta ručně tlačit. ;-D

+5/0
27.7.2015 22:31

P26a72v66e56l 49J85e88ř45á69b50e30k 7541472714277

20 km/hod je v každé obytné zóně. Tak není třeba se rozčilovat.

Jen ta absolutní přednost cyklistů je pěkná blbost. Vyřítí se na řidiče z leva a řidič půjde do báně místo toho aby cyklista byl odpovědný za nedání přednosti zprava.

+1/−1
27.7.2015 23:40

J42i46ř75í 92T22e41p48r 4637800145775

Pokud je to jen obytná zóna tak OK, ale známe ty ..... no nazvěme je třeba "městký ouředníci", co chtěj bejt papežštější než papež. Ti jsou pak schopni udělat obytnou zónu od cedule začátek obce k ceduli konec obce.:-(

+2/0
28.7.2015 1:56

D72a83v32i34d 30S46u42c42h18ý 1716810588978

tak to me staci..."národní cyklokoordinátor"

+8/−1
27.7.2015 22:20

J85a79n 89H29á96j48e75k 2736776333365

Navrhovaná změna/úprava definice "vyhrazeného jízdního pruhu" je nešťastná. Vyhrazený jízdní pruh, byť realita je jiná, by měl být vyhrazený jízdní pruh. Jestli zavedou pojem vyhrazený jízdní pruh pro cyklisty, tak to v reálu bude znamenat, že auta jedou rychlostí kol. Jak jinak naplnit ustanovení, že do pruhu s cyklisty auto smí vjet, ale nesmí cyklistu ohrozit a omezit?

Když je teď silnice úzká, a jede tam cyklista, tak jej přece taky nesrazím. Jak se to změní, když tam namalují vyhrazený pruh pro cyklisty? 

Smyslem by přece mělo být odvést cyklisty z těch míst, kde je aut hodně a je to úzký. Tj. vybudovat pro ně alternativní(úzkou) cestu, kam se auto nevejde. Tím, že do současného stavu namaluji něco na asfalt to přece nevyřeším.

A pokud by fungovalo P+R i v jiných městech, než v Praze, tak bude taky o trochu aut méně. Ale musel bych z P+R mít spoj, kam potřebuji - nemocnici, úřad, kraj, turistické cíle. Plus systém placeného parkování v centru a nechť si každý spočítá, co je pro něj výhodnější. Jenže teď je jen (ne)systém placeného parkování.

+3/0
27.7.2015 22:08

R94o93m42a90n 80V93í25c31e14n67e89c 2929582518142

Vyhrazený jízdní pruh (pro cyklisty) má jeden významný efekt - nesmí se v něm zastavit ani stát. Tzn. kdyby nebyl, tak lze zastavit u krajnice (obrubníku) - takto to zákon neumožňuje.

0/0
27.7.2015 23:21

M76a44r43t29i16n 25V98y36s47k87o53c92i18l 3602288125300

Jojo, to je tak jedine pozitivum. Jestli ale ty pruhy povedou odnikud-nikam, jak to vidim v soucasne dobe ve mestech, tak to zadnym prinosem pro cyklisty nebude...

0/0
28.7.2015 8:09

J73a44n 81V80o30s20t12ř35e52l 8539841713169

Sláva. Konečně přestanou cyklisté jezdit po chodnících. Zaberou se trávníky v městech, pokácí stromy, vyasfaltují se plochy a promrhají veřejné peníze. Který blb na to zase přišel.

+2/0
27.7.2015 21:34

P83a83v26e34l 77J49e70ž20e30k 5387792942161

Nevím, jak v jiných městech, ale v Pardubicích jsou cyklostezky a pruhy pro cyklisty v jednosměrkách, ale cyklisté je stejně nevyužívají a kličkují po chodnících mezi chodci. Na chodnících a v parcích se bojím s dětmi jít. Ono je o strach třeba jen vyjít z domu, protože nevíte, zda vás nesmete cyklista, který jede podle zdi domu. Když jsem nedávno jednomu vynadal, protože si vymáhal na chodníku přednost, řekl mi, že takhle se v Pardubicích jezdí. Když se zeptáte šéfa městské policie, odpoví, že provádí kontroly - ale žádné kontroly jsem neviděl. Je to džungle.

+5/0
27.7.2015 21:24

M53a91r50t32i23n 53P48e87c71i84n16a 4311953

Vycházejte s napřaženou holí;-) Chodci neublíží - uvidí ji včas a cykloterorista nemá na chodníku co pohledávat.

+1/0
28.7.2015 9:25

D23a33v26i79d 71M55i51k74u80l69á19š91e35k 4503626583621

Vydáme miliardy z našich kapes a omezíme řidiče jen proto abychom podpořili módní trend. Vážně geniální. Jako by nestačilo že už teď se vyhazuje obrosvské množství peněz na pumpičkáře a ve městech mezi nima musíte kličkovat. My to uděláme ještě horší.

+12/−3
27.7.2015 20:50

M24a53t10ú35š 13B58e42n12a30k 9708284672943

Módny trend... módnym trendom je to, že každý kto má v riti dieru musí ísť vlastným autom. Všade na západ sa od toho pomaly ustupuje a prechádza sa na využívanie cyklo dopravy, MHD a pešiu dopravu.

Ono ja som zvyknutí, že v časoch môjho skorého detstva v prvej polovici 90. rokov ľudia chodili po meste primárne bicyklom, časom začali chodiť aj do potravín na rohu ulice chodiť autom, len aby ukázali, že oni na to majú...

+2/−8
27.7.2015 21:48

P21e40t28r 55B52á57č86a 8145586185495

Vrat se na zoznam ty kecalisto.

0/−1
27.7.2015 23:07

R64o77m20a79n 23V31í27c96e34n22e31c 2919772948872

Všade na západ je nepřípustné jezdit na kole po chodníku, v protisměru atd. Těch přestupků zažívám denně nespočet.

+1/0
27.7.2015 23:23

M29a67r46t68i34n 79V56y23s73k96o60c17i94l 3202118755190

Jojo, to bych vas chtel videt od rijna do brezna videt jak jezdite treba 10km "kousek" do prace a jak si nakoupite cestou :-)

+1/0
28.7.2015 7:50

T94o91m84á48š 80M32a32l17ý 5493106693

Krafejte si do dění v Blave a dalších částech Uher. Do Čech se necpěte, naštětí už tu není federácia.

0/0
28.7.2015 8:37

R69o97b19e35r76t 56J68a66n45u21l48í25k 3835309964151

Tento cyklo boom to je jen "sympatické" vytahování peněz! Někdo se dobře napakuje! Něco jako dětská hřiště,.. na sídlištích vyrostly desítky a znáte cenu? cca 500.000,- za jedno. Úplně nesmyslné plýtvaní prostředky! Hlavně že ve špitálech to vypadá jak z hororu!

+6/0
27.7.2015 20:43

P25e69t19r 12V24o21ň55k81a 2827133139803

Heh, a co situace, kdy máte chodník po obou stranách silnice, ale určitá menšina lidí chodí neustále po té silnici a to včetně malých dětí a maminek s kočárkem, nějakej chodník, zbytečné, silnice je lepší.

Denodenně to vidím, stačí kouknout z okna Rv

+2/0
27.7.2015 20:20

T86o24m46á27š 40H56r52d13l97i51č81k27a 3624423188738

Před pár lety u nás ve městě zúžili hlavní pozemní komunikaci aby prodloužili chodník a tam udělali cyklistickou stezku. A co je nyní z toho? Cyklisté ne, aby využili pro ně vybudovanou cyklistickou stezku, ale pořád využívají komunikaci.

Co z toho? Město zbytečně utratilo peníze na vybudování cyklistické stesky a zúžila se hlavní pozemní komunikace, na které stejně jezdí cyklisté. :-)

+4/−1
27.7.2015 20:12





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.