Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát chce cyklistické ulice, auta by v nich mohla jezdit jen dvacítkou

Stát chce výrazně zpříjemnit cyklistům jízdu po městech. Kromě peněz na budování cyklostezek a nových cyklopruhů chce dát městům možnost vybudovat i cyklistické zóny, kde budou mít auta výrazně sníženou rychlost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O33n89d94ř42e16j 11P72l39í46v73a 9840415931803

Jsem cyklista, na kole jezdím často a rád a zajedu i do měst, která neznám... a ačkoliv cyklotrasy (NIKOLIV cyklostezky!!) většinou existují - jsou poslepovány z různých povrchů, nájezdů na chodníky a sjezdů, vedené jsou doslova po chodnících, přes obrubáky, po kočičích hlavách apod., i kdybych je chtěl nakrásně použít, většinou jsou naprosto ZOUFALE značené, chci-li tak projet nějaké zejména větší město a pokračovat dál, nezbývá mi, než se zařadit do běžného provozu na městských průtazích, i když se mi samotnému nechce - řídím se pak běžným značením pro motoristy. Jinak bych z města nikdy nevyjel!!! Právě vedením cyklotras přes různá sídliště, parky, po chodnících rychle ve městě ztratíte orientaci a směrovky odkazují jen na místní části, popřípadě nejbližší vesnice, které mi ale většinou nic neříkají! Aneb cyklodoprava ve městech nikdy nebude fungovat tak, jak si někteří myslí podle vynaložených peněz, dokud cyklisti nebudou ve městech dopravou preferovanou, ale pouze trpěnou, a dokud infrastruktura nebude budovaná pro hladký průjezd, tak aby bylo výhodné jet na kole a ne aby se jízdní doba po využití cyklotras prodloužila oproti užití silnice! Nedivte se, že cyklisti takové trasy nevyužívají, není to jejich chyba. Pokud je výhodněší jít po louce, zkrátí si chodci cestu po louce, i kdyby chodník vedoucí do stejného cíle byl ze zlata. Zacpaná centra měst dokazují, že stejně se chovají i řidiči, použijí často kratší trasu místo pohodlného, ale dlouhého objíždění! Proč se divíte, že výhodné trasy hledají cyklisti? Mnozí si stěžují, že musí zastavovat a brzdit za cyklisty a zpomalovat svá auta. Jeli jste někdy na cyklostezce vedené po chodníku co 10-20 metrů přerušované bočními uličkami a vjezdy do domů doprovázené příslušnými značkami stezka pro cyklisty/konec stezka pro cyklisty? Takových značek je pak na krátkém úseku, třeba 400 metrů i 30! kolikrát se rozjedete a zpomalíte? Navíc vlastními silami!! Garantuju, že takový úsek použijete pro své cesty jen jednou!

2.8.2015 21:51

J98o69s96e33f 62M85a41r98k54v90a58r79t 2219162174952

To je zase kraválu, v Německu je cyklopruh skoro na každém chodníku, i třeba na 1 m úzkém. Skoro každá jednosměrka má povolen průjezd cyklistů v protisměru. Atd. A přitom se v Německu jezdí dobře i autem, světe div se, i při dodržení předpisů a dopr. značení, které je provedeno s rozmyslem, a ne jako u nás převážně buzeračně. Pokud se neumíme na silnici chovat slušně, musíme na to mít zákony, zóny apod.

30.7.2015 12:48

P73e91t63r 68Č55e71r61v83e73n41ý 3196379937899

Tak za prvé - do centra měst jen s elektromibilem. Za druhé - dělat zvláštní zóny pro cyklisty už netřeba, ulice budou poloprázdné:-)V

29.7.2015 18:59

M21i81c54h90a54l 33P11a37v57l90á49t 9463573954869

Nutno uznat, ze od legendarniho navrhu s. Humla, aby mel chodec prednost i pred tramvaji, zde dosud nikdo tak nesmyslny napad neprezentoval. A ze mestem dotovani cyklofanatici jsou schopni vymyslet lecjakou kravinu!

28.7.2015 23:51

M24i52r92o28s39l66a87v 66B11u27d40a 9232342707782

Proč vždy když otevřu iDnes nebo jiný server jsem vždy hned naštvaný? Je tohle normální? Zbláznil se svět už docela?

28.7.2015 20:04

P22e10t89r 27M96i67c68h39a60l 2250504501902

To je zase bejkárna. Co takhle napřed přestat zužovat stávající silnice a ty nové stavět dost široké na to, aby se tam vešli cykisté a auta nemusela z 90 brzdit na 20, když jede v protisměru kamion? Takový cyklista před horizontem je prostě k nezaplacení. Jistě, můžou jezdit po krajnici, ale ta má po rekonstrukcích šířku často do 20 cm (zbytek je nezpevněný a nedá se po něm jet), takže řídítka často zasahují do jízdního pruhu. A ať se na mě nikdo nezlobí, ale muset za každým kolem brzdit a znovu zrychlovat není nic příjemného pro auta ani pro kola. Nebo klasická situace - jedna nebo dvě rodinky na kolech, roztažení v délce cca dvou kamionů a silnice úzká s bídou na dvě auta. Taky parádička, zvlášť, když uprostřed té šňůry kličkují dvě - tři děti kolem šesti let.

Vynález absolutní přednosti pro cyklisty ve vybraných zónách měst bude mít jen jeden výsedek - vyšší úmrtnost cyklistů. Bude to totéž, jako když média kdysi mylně informovala o absolutní přednosti chodců na přechodech.

A abych nebyl podezírán ze zaujatosti - taky jezdím i na kole, ale snažím se vybírat si málo frekventované cesty a když vidím auto proti sobě a vím, že mě dojíždí druhé, raději hodně zvolním a jedu i na tu nezpevněnou krajnici, protože se nechci nikoho nechat zbytečně dřít brzdy, případně se nechat zabít.

28.7.2015 16:44

K35a21r63e32l 25V35a77c53h93u84t 9103712809243

Auta pojedou tak rychle, jak hluboko řidiči stlačí plynový pedál... :-( ... stát to vůbec neovlivní !!!  ;-€ !!

28.7.2015 13:08

K65a33r53e16l 69V23a32c29h70u33t 9563152699273

... mimoto, když už někdo pojede 20kou, tak je z něho snadný terč pro loupežníky a nenechavce! ... takoví klidně za jízdy 20kou jednoduše "nastoupí" a pak zas i s lupem si opět vystoupí! ;-D

28.7.2015 13:10

P83a34v87e77l 50N47e26m19e90c 1283591120554

Měl bych ještě jeden zlepšovák, a nejen pro cyklisty. Víte, ono vodorovné značení na vozovce za mokra docela klouže, a to nejen cyklystům, ale i ostatním účastníkům dopravního provozu. Není možné do barvy přidávat třeba písek? Pokud je stříkáno, tak je to samozřejmě technicky obtížně proveditelné. Ale třeba před zaschnutím zasypat pískem, a zbytek po zaschnutí zamést. Najde se nějaký odborník na tuto problematiku?

28.7.2015 12:47

J52i44ř55í 95P41r95a94ž86á24k 9940902961442

Ten kdo projektoval současné cyklostezky na kole asi nikdy nejel. Podélné parkování aut a těsně vedle cykopruh je nebezpečné. Když zapomene řidič při otevření dveří zkontrolovat provoz za sebou, tak cyklistu zabije. Nikdy po takovýchto cyklopruzích nejezdím.  Řešení je ve zjednosměrnění příslušného průjezdu Prahou a ve zrušeném směru vytvořit cyklostezku pro oba směry.

28.7.2015 11:59

O30s22k88a44r 61K90o77v71a83ř75í10k 8757823126727

Řešení pro seniory a rodiny s dětmi.

28.7.2015 9:42

J28a17n 43D24l51o63u29h72ý 8276880113190

jaké?

28.7.2015 10:27

M37a31r87t46i73n 82V58o49j81á87č77e39k 9243497641736

ta absolutní přednost ..no nevím trochu obezřetnosti bych přidal ..přeci jen kolista to umí rozjet a je jednodušší dávat přednost chodci který na přechod přijde pomalu než cyklistovi který to tam pošle 30-40km v hodině

28.7.2015 9:41

S72e70i29d40l 29P22e84t50r 1751831625294

Vždy jde o peníze až v první řadě.

Radnice a ně přisáté pijavice našly další krásný penězovod a jak si něco ulít z veřejných zakázek. A ještě u toho mohou tvrdit, jak se o ovčany vzorně starají ...:-)

Po solárech nám zbyla zhyzděná krajina, po řepce doprasená půda, teď si ještě zlikvidujeme městskou infrastrukturu.. :-/

28.7.2015 8:30

O78n58d68ř70e43j 11M76a62r55e54k 2212397192285

a není to ňáká diškriminácia ?;-D

28.7.2015 7:54

V23l77a34s54t45i21m48i78l 18H53a25l39b88i96c11h 8753615326168

Konečně.Pomalu jedoucí auta spotřebují více PHM a vytvoří více smogu v ulicích měst aby mohli lidé,včetně cyklistů,lépe dýchat.Který pablb na toto přišel?

Co takhle udělat předraženou MHD zdarma?Auta zmizí sama z ulic měst a bude místo pro cyklisty.

28.7.2015 6:45

P74e86t62r 18Č29e70r53v16e62n95ý 3196249747289

Pohodlí automobilisté nepřesednou na tramvaj, i kdyby byla zdarma. Co takhle jim vjezd do centra úplně zakázat?

29.7.2015 19:02

M89o13j65m36í97r 59S17k82á67l19a 2880622896

R^ pozdě, ale přece - města jsou pro lidi, nikoli pro smradlavé plechovky...

A kvičení [>-] autofrustrátů, které se tak krásně čte, to jenom potvrzuje R^;-D

28.7.2015 6:12

J85o47z73e58f 52N45o76v85ý 4213485901719

ano. Města jsou pro lidi. A protože lidi chtějí jezdit autem, tak jednoduše z měst, kde zavedou socialistické výdobytky pro cyklouny odcházejí. Rozumňí lidé si zkrátka nějak poradí a ve městech zůstanou nakonec jenom úřady potěmkinova vesnice pro pumPIČkáře. Žádný problém.

28.7.2015 6:38

M46a26r50e93k 72Z54a57h16r24a24d78i21l 6724949955181

"Lidi chtějí jezdit autem"... zajímavé tvrzení... ;-D

28.7.2015 7:27

M24a78r78t50i19n 80V90y26s76k58o45c65i31l 3822228275530

No dokazu si predstavit, ze jezdit z nejake mistni casti do mesta, ze bych take chtel jezdit spis autem - cestou si nakoupim, kdyz prsi, kdyz snezi, vse v pohodli...navic muzu jet v obleku, nejsem spoceny jak vrata od chliva...pokud delate nejakeho delnika a mate v satne sprchu, jasne, neni problem. Ale u mne v praci se neni kde osprchovat a cely den se mi po spoceni byt v praci nechce...

28.7.2015 8:05

J86o16z87e70f 66N27o24v25ý 4173425781329

Autem to mám do práce asi čtvrt hodiny. Tou slavnou MHD to trvá 37 minut. A k tomu ve smradu, ječení cizích fakanů a v zimním období každou chvíli nějaké onemocnění horních cest dýchacích. MHD je prostě bomba.

28.7.2015 10:23

J58a79n 41N72e80š89p12o34r 4216918946162

Ale jenom ti "rozumňí"...

28.7.2015 21:23

J68a13k56u76b 97N69e58b91u95r97k55a 6515187110369

Někdo by zase řekl, že rozumný lidi autem ve městě nejezdí. Je to věc názoru. Rozhodně se města nevylidní. Vylidněná jsou centra například ve velkých amerických městech, kde původní obytnou zástavbu vystřídali kanceláře a dálnice a všichni tam tráví hodiny v zácpách při dojíždění do práce z předměstí.

28.7.2015 7:29

J18o22z33e94f 64N82o83v97ý 4353855851899

V Americe se vylidnila města, když jim do nich nasadili černochy a jiné dárečky. Tak se bílí, kteří nechtěli mít denně rozbitou hubu a před domem bordel sebrali a odstěhovali se na předměstí do těch baráčků. Ve městech pak klesly ceny nemovitostí a firmy je levně koupily. Na jejich místě postavily mrakodrapy s kancelářemi a už jenom rejžujou. Myslím že podobně to chtějí udělat poslanci a radní a jejich spřátelené firmy i v Praze. Cyklouni slouží jako užiteční idioti.

28.7.2015 10:27

J20o40s36e50f 62P94r94o74c60h57á20z68k40a 9439194732665

Já když to není nutné, autem nejezdím. Třeba v Jihlavě se dostanu pěšky nebo na kole v době špičky všude za podobný čas jako autem. A když slyším, že někteří jezdí autem s prominutím Ina WC, nechápu kam to všechno spěje.

29.7.2015 9:01

J83o42z26e39f 81N11o97v13ý 4793715201149

Každé takové ulici je třeba na počest zatroubit a to pomcelé délce

28.7.2015 6:52

M30o72j78m71í82r 72S12k85á67l28a 2100542166

Na to nemáš koule...:-P

28.7.2015 8:00

M40i42r60o75s83l95a51v 49B87u61d29a 9122562927102

Ty už je z toho šlapacího verku nemáš dávno!

28.7.2015 20:05

M54i49r64o90s25l13a49v 52B89u94d60a 9702352107632

Ano, města jsou pro lidi a lidé velice rádi jezdí autem protože to má řadu výhod! Kvičíš ty, cykloblbe!

28.7.2015 19:49

J97a74r97o39s36l93a66v 70K28a95d36l17e77c 5321899202631

Pro typického Čecha je nerealistická rychlost 50km/h;-D;-D;-D

27.7.2015 23:11

V69í55t91ě66z72s59l89a25v 24Ř38í21p32a 5928102904781

Jezdit autem 20 km/hod. to je moc rychle navrhuji auta ručně tlačit. ;-D

27.7.2015 22:31

P62a60v65e14l 80J93e70ř28á55b96e29k 7961172224447

20 km/hod je v každé obytné zóně. Tak není třeba se rozčilovat.

Jen ta absolutní přednost cyklistů je pěkná blbost. Vyřítí se na řidiče z leva a řidič půjde do báně místo toho aby cyklista byl odpovědný za nedání přednosti zprava.

27.7.2015 23:40

J21i71ř70í 60T71e39p18r 4157180345785

Pokud je to jen obytná zóna tak OK, ale známe ty ..... no nazvěme je třeba "městký ouředníci", co chtěj bejt papežštější než papež. Ti jsou pak schopni udělat obytnou zónu od cedule začátek obce k ceduli konec obce.:-(

28.7.2015 1:56

D45a77v52i41d 16S72u42c17h86ý 1536370588978

tak to me staci..."národní cyklokoordinátor"

27.7.2015 22:20

J65a73n 96H94á54j14e92k 2946276313985

Navrhovaná změna/úprava definice "vyhrazeného jízdního pruhu" je nešťastná. Vyhrazený jízdní pruh, byť realita je jiná, by měl být vyhrazený jízdní pruh. Jestli zavedou pojem vyhrazený jízdní pruh pro cyklisty, tak to v reálu bude znamenat, že auta jedou rychlostí kol. Jak jinak naplnit ustanovení, že do pruhu s cyklisty auto smí vjet, ale nesmí cyklistu ohrozit a omezit?

Když je teď silnice úzká, a jede tam cyklista, tak jej přece taky nesrazím. Jak se to změní, když tam namalují vyhrazený pruh pro cyklisty? 

Smyslem by přece mělo být odvést cyklisty z těch míst, kde je aut hodně a je to úzký. Tj. vybudovat pro ně alternativní(úzkou) cestu, kam se auto nevejde. Tím, že do současného stavu namaluji něco na asfalt to přece nevyřeším.

A pokud by fungovalo P+R i v jiných městech, než v Praze, tak bude taky o trochu aut méně. Ale musel bych z P+R mít spoj, kam potřebuji - nemocnici, úřad, kraj, turistické cíle. Plus systém placeného parkování v centru a nechť si každý spočítá, co je pro něj výhodnější. Jenže teď je jen (ne)systém placeného parkování.

27.7.2015 22:08

R86o80m37a30n 27V90í30c56e97n72e69c 2919822768532

Vyhrazený jízdní pruh (pro cyklisty) má jeden významný efekt - nesmí se v něm zastavit ani stát. Tzn. kdyby nebyl, tak lze zastavit u krajnice (obrubníku) - takto to zákon neumožňuje.

27.7.2015 23:21

M86a89r43t78i37n 34V27y42s12k72o73c43i17l 3222788745510

Jojo, to je tak jedine pozitivum. Jestli ale ty pruhy povedou odnikud-nikam, jak to vidim v soucasne dobe ve mestech, tak to zadnym prinosem pro cyklisty nebude...

28.7.2015 8:09

J82a34n 20V17o84s61t78ř66e36l 8459371503669

Sláva. Konečně přestanou cyklisté jezdit po chodnících. Zaberou se trávníky v městech, pokácí stromy, vyasfaltují se plochy a promrhají veřejné peníze. Který blb na to zase přišel.

27.7.2015 21:34

P11a37v13e71l 36J48e17ž37e86k 5297592562201

Nevím, jak v jiných městech, ale v Pardubicích jsou cyklostezky a pruhy pro cyklisty v jednosměrkách, ale cyklisté je stejně nevyužívají a kličkují po chodnících mezi chodci. Na chodnících a v parcích se bojím s dětmi jít. Ono je o strach třeba jen vyjít z domu, protože nevíte, zda vás nesmete cyklista, který jede podle zdi domu. Když jsem nedávno jednomu vynadal, protože si vymáhal na chodníku přednost, řekl mi, že takhle se v Pardubicích jezdí. Když se zeptáte šéfa městské policie, odpoví, že provádí kontroly - ale žádné kontroly jsem neviděl. Je to džungle.

27.7.2015 21:24

M86a25r27t56i23n 90P59e89c26i40n93a 4291763

Vycházejte s napřaženou holí;-) Chodci neublíží - uvidí ji včas a cykloterorista nemá na chodníku co pohledávat.

28.7.2015 9:25

D81a57v27i58d 66M90i96k74u32l16á42š78e18k 4173476123741

Vydáme miliardy z našich kapes a omezíme řidiče jen proto abychom podpořili módní trend. Vážně geniální. Jako by nestačilo že už teď se vyhazuje obrosvské množství peněz na pumpičkáře a ve městech mezi nima musíte kličkovat. My to uděláme ještě horší.

27.7.2015 20:50

M95a33t87ú35š 14B68e79n21a28k 9798374752503

Módny trend... módnym trendom je to, že každý kto má v riti dieru musí ísť vlastným autom. Všade na západ sa od toho pomaly ustupuje a prechádza sa na využívanie cyklo dopravy, MHD a pešiu dopravu.

Ono ja som zvyknutí, že v časoch môjho skorého detstva v prvej polovici 90. rokov ľudia chodili po meste primárne bicyklom, časom začali chodiť aj do potravín na rohu ulice chodiť autom, len aby ukázali, že oni na to majú...

27.7.2015 21:48

P46e86t40r 41B29á40č54a 8385116105885

Vrat se na zoznam ty kecalisto.

27.7.2015 23:07

R28o88m50a94n 50V79í21c51e81n77e38c 2289322528932

Všade na západ je nepřípustné jezdit na kole po chodníku, v protisměru atd. Těch přestupků zažívám denně nespočet.

27.7.2015 23:23

M31a22r89t86i79n 78V93y94s39k91o42c31i76l 3152828445510

Jojo, to bych vas chtel videt od rijna do brezna videt jak jezdite treba 10km "kousek" do prace a jak si nakoupite cestou :-)

28.7.2015 7:50

T93o85m35á24š 49M89a70l33ý 5383566633

Krafejte si do dění v Blave a dalších částech Uher. Do Čech se necpěte, naštětí už tu není federácia.

28.7.2015 8:37

R98o64b18e12r22t 95J86a60n16u87l20í12k 3485209554981

Tento cyklo boom to je jen "sympatické" vytahování peněz! Někdo se dobře napakuje! Něco jako dětská hřiště,.. na sídlištích vyrostly desítky a znáte cenu? cca 500.000,- za jedno. Úplně nesmyslné plýtvaní prostředky! Hlavně že ve špitálech to vypadá jak z hororu!

27.7.2015 20:43

P20e87t78r 29V15o71ň54k83a 2807583179953

Heh, a co situace, kdy máte chodník po obou stranách silnice, ale určitá menšina lidí chodí neustále po té silnici a to včetně malých dětí a maminek s kočárkem, nějakej chodník, zbytečné, silnice je lepší.

Denodenně to vidím, stačí kouknout z okna Rv

27.7.2015 20:20

T97o49m96á19š 55H64r47d75l92i76č23k74a 3914863568898

Před pár lety u nás ve městě zúžili hlavní pozemní komunikaci aby prodloužili chodník a tam udělali cyklistickou stezku. A co je nyní z toho? Cyklisté ne, aby využili pro ně vybudovanou cyklistickou stezku, ale pořád využívají komunikaci.

Co z toho? Město zbytečně utratilo peníze na vybudování cyklistické stesky a zúžila se hlavní pozemní komunikace, na které stejně jezdí cyklisté. :-)

27.7.2015 20:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.