Diskuze

Stát chce cyklistické ulice, auta by v nich mohla jezdit jen dvacítkou

Stát chce výrazně zpříjemnit cyklistům jízdu po městech. Kromě peněz na budování cyklostezek a nových cyklopruhů chce dát městům možnost vybudovat i cyklistické zóny, kde budou mít auta výrazně sníženou rychlost.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
OP

Jsem cyklista, na kole jezdím často a rád a zajedu i do měst, která neznám... a ačkoliv cyklotrasy (NIKOLIV cyklostezky!!) většinou existují - jsou poslepovány z různých povrchů, nájezdů na chodníky a sjezdů, vedené jsou doslova po chodnících, přes obrubáky, po kočičích hlavách apod., i kdybych je chtěl nakrásně použít, většinou jsou naprosto ZOUFALE značené, chci-li tak projet nějaké zejména větší město a pokračovat dál, nezbývá mi, než se zařadit do běžného provozu na městských průtazích, i když se mi samotnému nechce - řídím se pak běžným značením pro motoristy. Jinak bych z města nikdy nevyjel!!! Právě vedením cyklotras přes různá sídliště, parky, po chodnících rychle ve městě ztratíte orientaci a směrovky odkazují jen na místní části, popřípadě nejbližší vesnice, které mi ale většinou nic neříkají! Aneb cyklodoprava ve městech nikdy nebude fungovat tak, jak si někteří myslí podle vynaložených peněz, dokud cyklisti nebudou ve městech dopravou preferovanou, ale pouze trpěnou, a dokud infrastruktura nebude budovaná pro hladký průjezd, tak aby bylo výhodné jet na kole a ne aby se jízdní doba po využití cyklotras prodloužila oproti užití silnice! Nedivte se, že cyklisti takové trasy nevyužívají, není to jejich chyba. Pokud je výhodněší jít po louce, zkrátí si chodci cestu po louce, i kdyby chodník vedoucí do stejného cíle byl ze zlata. Zacpaná centra měst dokazují, že stejně se chovají i řidiči, použijí často kratší trasu místo pohodlného, ale dlouhého objíždění! Proč se divíte, že výhodné trasy hledají cyklisti? Mnozí si stěžují, že musí zastavovat a brzdit za cyklisty a zpomalovat svá auta. Jeli jste někdy na cyklostezce vedené po chodníku co 10-20 metrů přerušované bočními uličkami a vjezdy do domů doprovázené příslušnými značkami stezka pro cyklisty/konec stezka pro cyklisty? Takových značek je pak na krátkém úseku, třeba 400 metrů i 30! kolikrát se rozjedete a zpomalíte? Navíc vlastními silami!! Garantuju, že takový úsek použijete pro své cesty jen jednou!

1 0
možnosti
JM

To je zase kraválu, v Německu je cyklopruh skoro na každém chodníku, i třeba na 1 m úzkém. Skoro každá jednosměrka má povolen průjezd cyklistů v protisměru. Atd. A přitom se v Německu jezdí dobře i autem, světe div se, i při dodržení předpisů a dopr. značení, které je provedeno s rozmyslem, a ne jako u nás převážně buzeračně. Pokud se neumíme na silnici chovat slušně, musíme na to mít zákony, zóny apod.

2 0
možnosti

Tak za prvé - do centra měst jen s elektromibilem. Za druhé - dělat zvláštní zóny pro cyklisty už netřeba, ulice budou poloprázdné:-)V

1 0
možnosti
MP

Nutno uznat, ze od legendarniho navrhu s. Humla, aby mel chodec prednost i pred tramvaji, zde dosud nikdo tak nesmyslny napad neprezentoval. A ze mestem dotovani cyklofanatici jsou schopni vymyslet lecjakou kravinu!

3 2
možnosti
MB

Proč vždy když otevřu iDnes nebo jiný server jsem vždy hned naštvaný? Je tohle normální? Zbláznil se svět už docela?

3 2
možnosti
PM

P50e69t22r 34M47i33c11h33a97l

28. 7. 2015 16:44

To je zase bejkárna. Co takhle napřed přestat zužovat stávající silnice a ty nové stavět dost široké na to, aby se tam vešli cykisté a auta nemusela z 90 brzdit na 20, když jede v protisměru kamion? Takový cyklista před horizontem je prostě k nezaplacení. Jistě, můžou jezdit po krajnici, ale ta má po rekonstrukcích šířku často do 20 cm (zbytek je nezpevněný a nedá se po něm jet), takže řídítka často zasahují do jízdního pruhu. A ať se na mě nikdo nezlobí, ale muset za každým kolem brzdit a znovu zrychlovat není nic příjemného pro auta ani pro kola. Nebo klasická situace - jedna nebo dvě rodinky na kolech, roztažení v délce cca dvou kamionů a silnice úzká s bídou na dvě auta. Taky parádička, zvlášť, když uprostřed té šňůry kličkují dvě - tři děti kolem šesti let.

Vynález absolutní přednosti pro cyklisty ve vybraných zónách měst bude mít jen jeden výsedek - vyšší úmrtnost cyklistů. Bude to totéž, jako když média kdysi mylně informovala o absolutní přednosti chodců na přechodech.

A abych nebyl podezírán ze zaujatosti - taky jezdím i na kole, ale snažím se vybírat si málo frekventované cesty a když vidím auto proti sobě a vím, že mě dojíždí druhé, raději hodně zvolním a jedu i na tu nezpevněnou krajnici, protože se nechci nikoho nechat zbytečně dřít brzdy, případně se nechat zabít.

2 3
možnosti
KV

Auta pojedou tak rychle, jak hluboko řidiči stlačí plynový pedál... :-( ... stát to vůbec neovlivní !!!  ;-€ !!

1 0
možnosti
KV

... mimoto, když už někdo pojede 20kou, tak je z něho snadný terč pro loupežníky a nenechavce! ... takoví klidně za jízdy 20kou jednoduše "nastoupí" a pak zas i s lupem si opět vystoupí! ;-D

0 2
možnosti
PN

P23a36v77e53l 81N47e66m55e94c

28. 7. 2015 12:47

Měl bych ještě jeden zlepšovák, a nejen pro cyklisty. Víte, ono vodorovné značení na vozovce za mokra docela klouže, a to nejen cyklystům, ale i ostatním účastníkům dopravního provozu. Není možné do barvy přidávat třeba písek? Pokud je stříkáno, tak je to samozřejmě technicky obtížně proveditelné. Ale třeba před zaschnutím zasypat pískem, a zbytek po zaschnutí zamést. Najde se nějaký odborník na tuto problematiku?

1 0
možnosti
JP

Ten kdo projektoval současné cyklostezky na kole asi nikdy nejel. Podélné parkování aut a těsně vedle cykopruh je nebezpečné. Když zapomene řidič při otevření dveří zkontrolovat provoz za sebou, tak cyklistu zabije. Nikdy po takovýchto cyklopruzích nejezdím.  Řešení je ve zjednosměrnění příslušného průjezdu Prahou a ve zrušeném směru vytvořit cyklostezku pro oba směry.

2 2
možnosti
OK

Řešení pro seniory a rodiny s dětmi.

0 0
možnosti