- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Správně je čepovat, odvozeno od velkých sudů, do nichž se zatloukl čep a pivo se samospádem čepovalo. Pak přišly pípy, do nichž musel hostinský tlakem pivo dostat. Když ještě nebyla elektřina, dělalo se to ručně. Hospodský zatočil velkým kolem, aby dostal tlak do systému a pivo teklo. Z toho vzniklo ono „natočit“.
opet tak uznali ze jejich pivo netoji za nic kdyz ho zase meni :-)))
U nás v práci také zkoušely mikrofiltraci ale nakonec stim sekly.
Jedno sejto vycházelo na nějakých 30 000Kč a životnost to mělo jen pár měsíců(záleželo na kvalitě sladu) jednou nakoupily nějakej levnej slad a sejta vydržela jen 3 týdny.
A hlavně mělo to hroznou spotřebu vody při mytí a po každém stáčení trvalo 3hodiny než se to vyčistilo...
Tak jsem při čtení článku zavzpomínal na vlajkovou loď našich piv, plzeňské. Když to byla hustá dvanáctka. Když před vás výčepní postavil půllitr plný pěny a ono to došlo...
To dojde i dneska, kdyz to vycepni dobre nacepuje.....
Velké pivovary bych do jednoho pytle neházel. Třeba o Budvaru nelze tvrdit, že by šidil suroviny, z nichž svá piva vaří. To nedělal a ani dělat nebude. Nejspíš i proto tam jedou na sto procent kapacit. Nakonec NE z něj dělá to, čím je ... .
To je zas hon na Pasteura. Mikrofiltrace odfiltruje spoustu chuťově podstatných látek, paster zastaví proces "života" piva. Je to prašť jako uhoď. Někdy není na škodu, když pivo už v láhvi moc nežije. To by ovšem nemělo ani po mikrofiltraci. Nejlepší je prostě nepasterovaný a nefiltrovaný
Nejlepší je z kádě přímo v pivovaru. Takže nepasterizované, nefiltrované, neprošlo tepelným šokem, ničím. Což je "tajemství úspěchu" spousty minipivovarů. Vaří vlastně naprosto běžnou desítku (jedenáctku, dvanáctku) ale pořádně vychmelí a podávají ve zcela živé podobě. A výsledek así znáte sám, děsně dobrý pivo :)
Velmi dobře, ale uvítal bych tento trend nezabíjení živin a nesnižování nutriční hodnoty i u jiných potravin a nápojů, než je pivo
Pane Schwarz ještě jednou chci na vás reagovat nemá smysl vůbec polemizovat s "pivařema"kteří jen šíří bláboly o europivu a vlastně o pivu ani nic nevědí a jen papouškují to co si někde přečtou.Na konci je vždy výčepní a ten tomu dá konečnou fázi jde o to kam ti chytří pánové na to pivo chodí.Připomínám že jsem pivo 15let točil a jako milovník piva jsem stomu snažil vždy dát duši
Stejně tak jako nemá smysl polemizovat s někým kdo považuje PU za "nej", protože žádné pivo není nej, chuť má každý jinou.
Jsou srandovní ty marketingový kecy v Albertu "...tvrdě na sobě pracujeme..dali jsme jim k.o a teď jsou z nich cenoví šampióni" Jinými slovy, daří se nám holit dodavatele až na kost a proto i tak na tom báječně vyděláváme.
Velké pivovary z nenažranosti zmrvili letité značky, teď sklízí ovoce...to je celé