Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Expert: Na Číně jsme závislí víc, než myslíme. Pád akcií nás ohrožuje

Propad na čínském akciovém trhu může zprostředkovaně dorazit i do Česka. Domácí vývoz je totiž na Číně závislý víc, než to na první pohled vypadá. „Když Čína půjde přechodně dolů, nás to se zpožděním zabrzdí,“ říká v rozhovoru pro iDNES.cz investiční stratég Raiffeisenbank Aleš Michl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P51a84v98e20l 12D66v44o51ř16á89k 8202409337878

Dnes je expertem kdejaký moula. Víte co, předchvílí jsem byl v lese. Tímto se prohlašuji expertem přes lesnictví, myslivost a další věci s tím spjaté. Co na tom, že o tom nevím téměř nic. Prostě jsem od teď expert. In saecula saeculorum.

0/0
1.8.2015 16:57

V57l22a57s37t82i39m76i14l 82S20v47o92b33o71d35a 7903188195144

Zatraceně, jo jóóó, já chci "krizííí". Vím, že jednou přijde, že by už konečně?

0/0
30.7.2015 17:59

P10a59v26e86l 41R96u92d56o72l22f 4236783542

A víte, co nás ohrožuje nejvíc? Vlastní neznalost. Lidé se nechají přemluvit k jakékoli kravině, hlavně, že to vynese balík a neuvědomí si, že každý zisk je vyvážený adekvátním rizikem. Ten poměr je zhruba 2:3. To znamená, že jestli mě někdo nabídne, že vydělám 30% za rok, může se mi klidně stát, že během chvíle přijdu o 45% majetku. A s tím do tohoto produktu musím jít.

Jednoduše, studujte a učte se. Zkuste projekt jakbytbohaty (tečka) cz.

0/0
30.7.2015 16:58

M98a20r33t56i87n 86V57a49h31a55l13a 4680650604871

Nás ohrožuje všechno. Když se daří, když se nedaří, moc teplo, málo teplo, sníh, déšť, nadúroda, euro, uprchlíci, čínské polévky, polské uzeniny, německá auta, americké hamburgry, příliš těsné džíny, Babiš, státní svátky, česáci borůvek, ........A na všechno máme experty.

0/0
30.7.2015 13:34

P71a22v37e11l 98O34d74r39a40z34i26l 6404889827130

Do číny míří 5% německého exportu, jen pro pořádek.

0/0
30.7.2015 12:54

M90a68r41t92i93n 23J47i77r12o31u60s63e78k 7136225285758

Na burze se odráží reálná ekonomika. Podobně jako když akcie padaly před recesí v USA. A já se těším na to, až spadnou ještě víc, abych si je nakoupil. Ale ten pád nemusí být způsoben jen vývojem v Číně samotné. Když se v roce 2013 spekulovalo na růst úroků v USA, taky akcie padaly. A nyní se spekuluje znovu.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/cinsky-propad-by-mohl-ovlivnit-i-cesko-dh4-/ekonomika.aspx?c=A150729_191550_ekonomika_map1

-

Je to naopak! Šílené burzovní spekulace strhnou do propasti reálnou ekonomiku. ;-O

0/−3
30.7.2015 11:00

M45i15c84h60a83l 21B79o29c33k 4792915327701

tak ať ten most přes záliv vyhodí do povětří a postaví další a bude zase růst:-P

+2/0
30.7.2015 10:59

J56i67ř66í 27K63o43c36u71r66e74k 6335434345788

Narážíte na Bastiata a rozbité okno? :D

0/0
30.7.2015 12:59

R94o35m28a15n 50V93a83c97e51k 7172576618

V textu se píše, že na burze se odráží reálná ekonomika. Jenže v tomhle případě to tak nebylo. Růst cen akcií přišel v době korekce výkonnosti a jednalo se pouze o bublinu, kterou svými pobídkami podpořila právě neschopnost vlády, která sama říkala, že tento růst je udržitelný. A to je právě nesmysl.

+1/0
30.7.2015 10:53

J73a69n 42H55á54l40a 8745915960617

jj a proto přední čeští politici jezdí leštit kliky do Číny, abychom byli ještě závislejší a aby se Česko díky čínským investicím (za západní i naše peníze) stalo čínským ostrůvkem - naštěstí nebude úplně čínským, spíše čínsko-ruským, ale teď si nejsem úplně jistý, zda bychom se nad tím měli radovat. Zdravá ekonomika nestojí na levných montovnách a obchodních vztazích s nevyzpytatelnými polodiktátorskými režimy, kdo z českých politků horuje pro čínské investice u nás a po bližší spolupráci, dopouští se vlastizrady.

+1/0
30.7.2015 10:40

P49a78v91e13l 77M39a60t26o59u41š41e57k 5380537738264

A čeho se podle vás dopouští ten, kdo tady cíleně nechává krachovat veškerou výrobu včetně potravinářské a dováží základní výrobky z Polska a z Německa? Jen mimochodem, čínské investice jsou ve vyspělých zemích na západ a na sever od nás daleko větší než u nás. Ten, koho máte na mysli, nedělá nic jiného, než že v tomto ohledu dohání Západ. Pokud je navíc nějaký režim diktátorský, pak je to především režim EU.

0/0
30.7.2015 14:21

B30e61n 83P68a74v56k84a 1747973967411

Michl: "A já se těším na to, až spadnou ještě víc, abych si je nakoupil." R^;-D

0/0
30.7.2015 10:24

V77á87c92l14a54v 73H43a85m48r23l46e 1254538466347

Jak koho, mě to spíš pomáhá. Investoval jsem právě nyní, když to bylo dole, do asijských indexů a teď se těším, jak to pěkně poroste.

0/0
30.7.2015 9:16

R56a26d29e25k 40T87o80m38š20ů 3235183372851

To jsou panečku rozbory. Škoda, že si pan Michl ani jiní nevšimli, že i po tom "hrozném" poklesu jsou čínské akcie stále na téměř dvojnásobku loňského stavu. To znamená, že akorát v první půlce letošního roku udělaly akcie oproti loňsku 2,5 násobek, což bylo totální přestřelení reality. Takže jediné, co se nyní děje, že se teď vrací zpátky na zem. Viz http://www.kurzy.cz/akcie-cina/shanghai-composite-7829/historie/. Takže i kdyby klesly ještě klidně o dalších 20%, tak pořád budou o 50% nad loňským stavem.

0/0
30.7.2015 9:13

J91a92n 26P15o80s97p82i38s65i37l 7866837936675

to mate pravdu, ale jde o to, ze cinska vlada nedopoustela takove vykyvy. Toto muze ohrozit ocekavani investeru a pribrzdit jejich investicni pohnutky, coz by mohlo vest k medvedimu trhu. Ale zatim je vetsina expertu na strane byciho trhu ve stredne i dlouhodobe perspektive. Jen at to tak je a splni se.

+1/0
30.7.2015 9:17

P31a49v98e68l 54N81o65v52á95k 7592829906459

Vazeni experti, tak si to ale uz taky jednou rozhodnete..

jeden rok nas krmite, jak jsme zavisli jen na nemecku, ted nas krmite jak na Cine... 

Ale krizi v roce 2009 nepredpovedel ani jeden z vas... 

expert

+9/−1
30.7.2015 8:57

J45a56n 92P55o95s41p44i55s63i95l 7906877426415

krizi v roce 2009 nemuzete davat za vinu evropskym expertum. Nejvice o situaci ve sve zemi vedeli americti experti a ti o situaci nechteli hovorit do doby nez bublina praskla.

Dale expert vzdy hodnoti fungovani ekonomiky a trhu za podminek, kdy vliv statu bude minimalni. Maloktery expert dokaze predpovedet politicke rozhodnuti vlady v te ci jine situaci. Techto malo expertu o tom nikdy nehovori a jenom z toho tezi.

+1/0
30.7.2015 9:09

J46i30ř55í 35K36ü76h78r 2160456910336

Globální ekonomika. Vše souvisí se vším.

0/0
30.7.2015 9:13

J71a32r24o54s85l77a81v 46H50o47l47e73č78e16k 7512119826671

Peter Schiff.

0/0
30.7.2015 14:50

R52a18d80e21k 49L29a32n49č 6348564236

My jsme zavisli na Nemecku a Nemecko je zavisle na Cine. Jednoduchy jak facka.

0/0
30.7.2015 18:23

J66a39n 21P11o32s34p18i30s10i76l 7286187516915

At pan expert vyrkl ruzne nesmysly, tak podstata zustava - pad cinske ekonomiky nas take ohrozuje.

0/0
30.7.2015 8:56

J93a98n 55H76o28z83á74k 2941475914837

Nechtěl bych zpochybňovat pana "experta", ale nevěřím, že rozhodující vývoz z ČR jsou ony "dráty, kabely, displeje a sedadla" jak píše.

+1/0
30.7.2015 8:40

P52a59v81e93l 32D45ě53d35i32n82a 2176352720566

Ale věřte, když jsme jen malá Čínská montovna v Evropě.

0/−1
30.7.2015 9:02

O80n42d80ř81e90j 34M10a38r29e55k 9302750727159

Jak tenhle hoch ví, co si já osobně myslím o závislosti na Číně? Pokud nechápe ekonomické vztahy s Asií, z čeho usuzuje, že to nechápou i ostatní?

0/0
30.7.2015 8:38

M71a47r70t91i28n 26B79u74s36i35d77e40a 4733810

Já myslím, že on vás vůbec nezná...a také vás vůbec nejmenoval;-D

Ale máte pravdu, že závislost na poptávce tak velkých subjektů chápou snad všichni. I to, že Německo bude poptávat podle toho, kolik toho stačí prodat třeba v Číně.

+2/0
30.7.2015 9:01

V29í18t 85H72r82a30d46i50l 2934235561662

V Čine jsem byl popravdě jen jednou na měsíc a s batohem na zádech, takže se moc za odborníka na čínskou ekonomiku nepovažuji, ale popravdě jejich přístup k obchodu mi přišel výrazně více kapitalisticky než u nás v Evropě ..

0/0
30.7.2015 8:37

R83o23m40a36n 73M55i72r47o63s83l22a25v 4177553767166

V čím dál propojenějším světě, kdy nás  znepokojí i zabublání sopky nad Islandem nás samozřejmě i pokles akcií v Číně musí ovlivnit.Jako bolavý zub v organizmu je způsobillý roznést zánět do celého těla...ačkoli Čína zrovna bolavým zubem zatím není. Mě znepokojuje více fakt, že žijeme v systému, kde se modlíme za nepřetržitý růst, za utrácení, kdy dluáhy jsou normou, kdy se stále více a více světového bohatství dostává do rukou čím dál tím menší skupiny lidí a hlavně kdy se neřeší globální problémy jež mají daleko destruktivnější potenciál - oteplování planety, likvidace lesů, zdrojů,vodních zásob, eroze půdy, přelidněnost a vykonstruovaná či záměrně vytvářený pocit nebezpečí, aby se mohlo zbrojit, paralyzovaná OSN a systém zdánlivé demokracie, kde skutečná moc se odstěhovala za penězmi.

+2/0
30.7.2015 8:37

P16a55v13e59l 60M27a18t20o68u57š92e51k 5670317538574

Určitě tam čekají na naše všeznalé ekonomy, aby jim řekli, že stavět souběžně most a tunel je nesmysl.

+1/−1
30.7.2015 8:29

V45l60a42d65i43s98l60a32v 67B36u28r45y95š69e64k 3363536392434

tak jistý je , že Čínskej komunismus není moc dobrý místo pro život, vyvážení laciných cetek, bída na straně jedné a spektakulární stavby či vystřelování kosmonautů známe již z dob Sovětského svazu, přerod na moderní tržní hospodářství mozné neni, takže je jasné, že navzdory všem komunistům světa, Čína skončí podobně, tak jako skončili podobné komunistické projekty

+1/0
30.7.2015 8:22

R48a19d95o16s66l14a29v 66K26l62a30u78d41a 5404638794552

Ta komunistická Čína posílá své studenty na prestižní zahraniční univerzity, zakládá joint venture s největšími západními společnostmi, skupuje technologie a pochopitelně vytváří vlastní výzkum. Funguje tam burza.... Rozhodně bych to nepřirovnával k Sajůzu kde jen blbě žvanili.

+2/−1
30.7.2015 8:27

V23l20a71d17i93s80l91a33v 97B72u23r97y91š65e97k 3373866142484

co já se před 40 lety nahádal s komunistama, že Rusko není nejbohatší a nejlepší země světa, pořád mleli, co Rusi mají, postavili největší elektrárnu, studujou na nejlepších lomonosových univerzitách, lítají do kosmu, mají největší letadlo, těšili se, jak bude komunismus na celým světě Čína dopadne stejně, komunisti jsou steně nepoučitelní

+1/0
30.7.2015 8:33

J48a53n 74S60t24e42h44l69i46k 9565857156421

V číně je totalitní kapitalistický režim . Komunismus má jen v názvu . Neplette si totalitní režim a komunismus . Komunismus nikde na světě nebyl . Nejvíce se mu přiblížily v kibucech v izraeli.

0/0
30.7.2015 8:37

L89u19k22a42s 66C36o54d37r 6138812670411

Delas nekolik chyb. Tou prvni je, ze pokladas soucasnou cinskou vladu za komunistickou, ale pritom jde vicemene jenom o jeden a ten samej typ autoritativniho vladniho schematu, co provazi Cinu uz po nekolik tisicileti (tj. soucasna podoba vlady neni formovana ideologii, ale ciste cinskou mentalitou). Pokud se podivame do historie, tak se Cina vzdycky pohybuje po sinusoide (otevreni, cerpani znalosti odjinud a ekonomicka expanze nasledovana uzavrenim a razantnim poklesem vykonnosti a konkurenceschopnosti) a je uplne jedno, jestli tomu zrovna sefuje nejakej mongolskej warlord, cisar, Japonec, nebo velky kormidelnik.

Soucasna Cina je i pres vsechny problemy relativne prijemny misto pro zivot. Paradoxne nejvetsi brzdou dalsiho zlepsovani zivotni urovne je tradicni cinska mentalita, kdy se lidi k sobe navzajem chovaji hodne zle (ve stylu "nejsilnejsi prezije" a "co se deje kolem me, to me nezajima"), a ne nejaka vladni politika (vlada se paradoxne snazi nechat lidi v kazdodennim zivote na pokoji, coz je vec, o ktery se v EU muze lidem jenom zdat).

+3/0
30.7.2015 8:42

V16l67a33d95i32s50l54a35v 24B41u11r47y59š57e73k 3583216552764

tak snad abychom se tam přesídlili, když je to tam tak fajn

0/0
30.7.2015 8:45

L22u67k80a18s 82C53o64d69r 6598592200441

Ja jenom popisuju aktualni situaci v zemi, kde jsem stravil ctvrtinu zivota, a kde mam rodinu. Nezajimaji me teoreticky poucky a ideologicky reci (tech jsem si uzil dost v CSSR pred listopadem), ale ciste realita.

+1/0
30.7.2015 8:49

A71n17n29a 17V74e20s73e24l15á 3419780271580

Od vás Lukáši jako vždy výborný komentář . Kdy se pustíte do psaní , aby i Češi věděli něco o světě  ?

0/0
30.7.2015 9:39

L17á73ď82a 19V62r94a26n57ý 7158558728357

A co vy víte o Češích?

Já například vím, že když se na ulici zeptám na to jak to u nás vypadá dostanu 100 + 1 různých odpovědí.

Takže to co píše pan Codr je jeden z těch mnoha názorů.

Takže pokud chcete něco tak tam jeďte a poznávejte to a používejte svůj mozek a ne mozky Lukášů, Martinů apod.

A navíc jeho názor je značně zkreslený, Čína je tak pestrá jako celá Evropa. Jsou tam oblasti kde se s vámi rozdělí o poslední krajíc a jsou oblasti kde bez úplatku vám neukáží ani cestu na nádraží.

0/0
30.7.2015 13:11

L58u50k51a66s 79C93o74d13r 6958392400401

Ano, Cina je ohromne pestra a srovnani s Evropou je hodne trefny. To je ostatne duvod, proc je mym dlouholetym konickem cestovani po vsemoznejch cinskejch zapadakovech, kam by beznej Cinan z velkyho mesta (o turistech nemluve) ani nepachnul - kdyz clovek umi cinsky a zna realie, tak se da vsude dostat relativne jednoduse. S tim, ze by po mne nekdo chtel uplatek za ukazani cesty, jsem se jeste nesetkal (ale chapu, ze to klasickej turista s batohem a Lonely Planet muze zazivat jinak), ale uz jsem parkrat zazil, jak se ti "mili vesnicane, co se s clovekem rozdeli o posledni krajic" dokazali behem chvile zmenit v besnici dav schopnej cloveka zlyncovat (nastesti ta agresivita nebyla nikdy namirena proti mne, vetsinou slo o drobny dopravni nehody nebo obchodni spory).

Kazdopadne kdyz si odmyslime tyhle krizovky, tak z myho pohledu ten nejvetsi zlom v chovani okoli nastava ve chvili, kdy se clovek presune ze skatulky "host z exoticky ciziny" do kategorie "obycejnej clovek". K tomu bohate staci si nekde na par tejdnu pronajmout byt, pripadne chtit neco vyridit na urade (idealni jsou pro to mista typu registr nemovitosti, kde jeste nemaji system s cislama).

0/0
30.7.2015 13:39

P49a97v47e47l 40M71a79t87o62u59š74e78k 5810607968644

I host s exotické ciziny se tam může pohybovat vcelku bez problémů i s minimální znalostí řeči. Hlavně nesmí každého o něčem poučovat, což mají Evropané, přesvědčení o své neomylnosti, v mnoha jim vzdálených zemích dost často ve zvyku. Cestovat se má za účelem poznávání cizích kultur a ponaučení se z nich, ne za účelem jejich přetváření.

0/0
30.7.2015 14:27

L93u86k65a61s 55C81o25d69r 6318562340461

Vzpomenu si na to "bez problemu", az zase budu nekde v Ningxia nebo Guizhou tahat turisty z prusvihu :-) Kazdopadne s druhou casti komentare naprosto souhlasim (ale na to jsou tady experti spis Americani nez Evropani).

0/0
30.7.2015 15:42

J13a23n 62P77o43s52p68i63s56i78l 7266427746835

clovek je neobycejne prizpusobivy a toto mu umoznilo ziskat dominanci nad ostatni faunou. Mentalita narodu se meni, tak jak se meni jejich zivot, okoli, podminky zivota, prostredi, ktere je nuti k urcitemu chovani.

To je jako kdyby jste rikal, ze dospely clovek nemuze chodit, protoze kdyz byl ditetem, tak nechodil. Vse ma svuj vyvoj se vsemi mensimi ci vetsimi vykyvy vzhuru a dolu. Stejne tak i Cina si prosla a prochazi svym vyvojem a jeji obyvatelstvo se meni. 

To zle chovani je spise patrne ve mestech, cim vice jdete do regionu, tak se chovani meni.

0/0
30.7.2015 9:32

L71u98k75a72s 84C29o96d20r 6198192720781

Moje zkusenost je bohuzel spis opacna. Na venkove je situace jeste daleko drsnejsi (nebavime se ted o tom, ze tam clovek prijde coby vyjukany turista, ktereho kazdy zve na caj, ale ciste o zivote a problemech pri souziti s ostatnimi). Bohuzel nemam dost casu na detailni popis, ale treba vzpominky sourozencu moji tchyne nebo nasi hospodyne na uskali zivota na cinske vesnici by vydaly na zajimavou knihu.

0/0
30.7.2015 9:39

P83a67v82e77l 26M83a47t43o84u48š96e96k 5450387918434

A když u nás potřebujeme přepravit něco objemného a těžkého vzduchem, odkud si na to půjčíme (zjednodušeně řečeno) letadlo nebo helikoptéru? Od Němců? Od Francouzů? Od Američanů? Ne, od Rusů. Pro mne za mne je nemusíte mít rád, ale trochu soudnosti by to chtělo a neupírat jim něco, co mají dobré.

+1/0
30.7.2015 9:24

V17l25a69d33i85s70l19a26v 92B57u70r15y49š91e14k 3523146642674

asi ho půjčují levně a Rusy mám docela rád

0/0
30.7.2015 11:20

J10i80ř77í 62K41o94c40u98r33e11k 6775374565368

Mria i Ruslan mají ukrajinskou registraci...

0/0
30.7.2015 13:07

P62a13v93e48l 49M91a23t57o65u83š67e23k 5420937918444

Takových proroků už tady bylo a vždy se pletli. Vidíte to jen z jedné strany, a sice z té, kterou vám podsouvají naše média a ti, kteří se bojí si přiznat realitu. Jedny z nejkvalitnějších výrobků se dnes vyrábějí v Číně. Výroba cetek vůbec není a nebyl výplod komunismu, nýbrž nastupujícího kapitalismu. Bídy v Číně rapidně ubylo, zatímco v Evropě jí rapidně přibylo a dále přibývá.

0/−2
30.7.2015 8:28

V53l92a80d70i90s62l38a62v 37B38u54r70y85š24e24k 3303246772854

je to komunismus, to že tam lidi otročí za krutých podmínek z Číny nedělá nastupující kapitalismus, prostě se budou muset znovu komunisti přesvěčit, že tahle cesta nikam nevede, nepředpokládám, že by to přiznali

+1/0
30.7.2015 8:39

P88a20v14e64l 71M54a52t24o93u93š28e61k 5460177878574

To, co píšete, je vaše osobní zkušenost, nebo si jen cucáte z prstů něco, o čem chcete být přesvědčen?

0/0
30.7.2015 9:26

V84l56a84d44i10s73l40a21v 20B47u51r71y50š68e46k 3973636182124

osobní zkušenost, převážnou část života jsem prožil v zemi, kterou řídili komunisti, takže osobní zkušenost, když je to tam tak dobrý, tak ať se tamní komunisti ukážou, ať liberalizují trh, platy, ceny, ať přestanou uměle oslabovat měnu, ať přestanou stavět kraviny, jen tak pro začátek, pak se můžeme bavit o jejich hospodářském zázraku

0/−1
30.7.2015 11:17

L34u49k37a18s 25C48o47d44r 6678182750181

Vladislave, sorry, ale takovouhle snusku hlouposti jsem uz dlouho necetl. Ceny, platy i trh jsou v Cine mnohem liberalnejsi nez v CR a mena naopak dlouhodobe posiluje.

0/0
30.7.2015 11:29





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.