Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Do Prahy přichází estonská aplikace pro taxíky. Slibuje 13 Kč za kilometr

Estonská firma Taxify začíná v pátek fungovat v Praze. Taxíky přivolané přes její mobilní aplikaci mají jezdit za třináct korun na kilometr. Prosadit se však musí v těžké konkurenci: podobné aplikace už v Praze provozuje několika start-upů, klasické taxislužby i „antitaxikářský“ Uber.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P47e33t98r 69N34o34v27á29k 8965719540

TAXI Mafie je do kšeftu nepustí ... ;-€  a že má dlouhé prsty ;-€

    

praha vs prachy

https://www.stream.cz/porady/praha-vs-prachy

0/0
2.10.2015 1:15

J14a12n 41D64u95d93e91k 2140562327293

Já myslím, že těch mobilních aplikací pro taxiky či různé podobné služby už je hrozně moc a podle mě je to už celkem nuda a přecpaný trh. Nechápu, jak si někdo myslí, že právě v tom nějak zásadně zbohatne. Platí jedno pravidlo, co už je trend, tak už je to marný byznys.

+1/0
3.8.2015 16:06

O40n64d18ř41e81j 81K22r50y35š54t35o50f 6543101

Tak kolik si vydělal za první den Estonče???;-):-P

0/0
1.8.2015 7:49

T18o24m98á58š 63H78o78r16č52i41č69k11a 6811184536819

Procpak si pan redaktor nezadal uvadenou 15ti kilometrovou trasu do kalkulacky cen na strankach UBER? Asi protoze by nemohl konstatovat jak jsou levni. I UBER POP je drazsi nez znacna cast prazskych dispecinku. A proc? Jelikoz UBER a take TAXIFY uctuji 4Kc nikoli za cekani, jako bezne taxi, ale uctuji 4Kc ZA KAZDOU MINUTU JIZDY!!! UBER jezdi v konecnem dusledku za vyssi ceny, nez je maximalni regulovana cena pro Prahu!!!

+3/0
31.7.2015 22:18

P97e60t75r 81S25o66u86k52u21p 6769939515459

Je to tak? To by pak vysvětlovalo z čeho platí všechny ty PR na tohle téma. UBER je v Praze pořád jen začátečník, ale píše se o něm pořád. Nebo alespoň na tohle téma, viz tento článek.

0/0
2.8.2015 11:23

J14i58ř12í 33K49o96c44u38r35e76k 6265754975938

Při průměrné rychlosti 60 km/h to je 4 Kč/km nebo taky 4 Kč/min. Při prům. rychlosti 15 km/h to vyjde na 16 Kč/km. Realita bude někde mezi. Furt lepší než Brno, 40 Kč/km.

0/0
5.8.2015 21:15

T17o58m73á37š 40H51o73r77č52i34č86k22a 6651124316649

Plus sazba za ujety km...

0/0
6.8.2015 0:15

M21a42r74t57i50n 18M30a13t47ý79s28e14k 6818841766870

HOPIN plánuje cca rok dotovat provoz. Tedy řidiči jezdí bez polatku. Liftago dotovalo provoz asi dva roky a vlastně dotuje dodnes. A přijde 21 letý kluk z Estonska, chce vozit za podnákladovou cenu a má představu, že do konce roku bude vydělávat minimálně tak aby zaplatil nájem kanceláře a dva lidi. Tak to je asi nejlepší fór roku :-D ... Když to nejde jiným, tak já to zlomím :-D.

Lidi mít můžou, po reklamní masáži a ohánění s ecenou, lidi jistě jezdit budou, ale pochybuju, že budou mít řidiče. Pokud to bude mít řidič jako vytěžovací aplikaci, tak ji bude používat v mrtvých dobách. tedy ve špičce se aplikace nechytne, protože proč bych měl jezdit za 13, když mi choděj zakázky za 20 :)

0/0
31.7.2015 17:32
Foto

M18a17r23t25i80n 34K30o72p92á78s70e88k 9673460749794

Trošku do taxikařiny dělám a něco o tom vím. Dá se samozřejmě jezdit i za 13 Kč/km za předpokladu, že je hustá síť vozidel a zákazníků takto jezdících. Pak to v praxi probíhá tak, že vozidlo nabere zákazníka, doveze na místo a na tom místě již zůstane a bude čekat na další vhodný odvoz. Pokud nemá projezdy na prázdno, pak vlastně jezdí za 26 Kč/km a to je slušná sazba. Jenže v praxi to tak nefunguje. Zákaznicí se rozhodují impulsivně a až na výjimky je jim v zásadě jedno, zda pojedou za 150 nebo 180 Kč z "Ípáku" na "Dejvickou". Pokud spěchají, klidně dají 250 Kč za taxi, které je nejblíž. Pokud chtějí cenu, jedou metrem, anebo zvolí Uber (kde to je čistý nezdaněný příjem řidiče) či WunderCar (stejný právní problém). Kdo namítá, že se běžně jezdí dodávkami za 13 Kč/km a uživí se, ano, dokonce se jezdí za 9 Kč i 8 Kč. Ale ta dodávka nejede 14x 4,5 km a z toho 7 hodin stojí, ale jede přes republiky tam a zpět. To je pak něco jiného. I taxík vám pojede za 8 Kč/km oběma směry (třeba Praha-Bratislava a zpět), když se s ním dohodnete předem. Za 13 Kč se dá vzít maximálně vytěžovací přeprava, kdy přijedu na Budějovickou a náhodou tam bude někdo stát s appkou Taxify. Ale živit se jen s Taxify je nesmysl, ledaže by zákazníkům nevadilo, že pro ně bude jezdit Škoda Felicia nebo Lada 2105 :-) Slušná hranice (strop, chcete-li) je 20 Kč/km, ta dvacka je slušná pro cestujícího i taxikáře. Jezdím přes Hopin, ten má NEJNIŽŠÍ sazbu dokonce 17 Kč/km, protože i Hopin chce, aby si taxikáři rozumně vydělali. I Liftago je OK, přes něj mám naopak většinu zákazníků. Je mezi námi taxikáři hodně parazitů a šmejdů, ti samozřejmě tyto aplikace nepoužívají, protože jsou pro ně nevýhodné. Ti co je použvají, se tím chtějí živit slušně. Nemusí to být zrovna zlatý důl, ale cena musí být rozumná pro obě strany. 13 Kč je na přežití, ne na další investice, se 17 Kč se dá žít, 20 Kč je seriózní výdělek. Vše nad to je jen vejvar nenažraných kolegů, co jsou zvyklí na příjem 60 000+ nezdaněného.

+9/0
31.7.2015 12:22

L26u91k11á67š 35T88o73m13a21n 1921182352

R^ rozumny pohled na vec.

0/0
31.7.2015 14:04

L68u88k11a64s 25N78o97v49a31k 4969439473498

A pak to nema vypdat jak vypada....

0/0
31.7.2015 18:20

O95n85d60ř50e82j 38K66r62y35š13t24o58f 6873231

No pokud nejsi plátce DPH protože když z 20kč zaplatíš DPH tj.21%,daň z příjmu,a ostatní poplatky - tak mi to fakt jako solidní výdělek nepřijde.Ty říkáš že jezdíš přes dispečinky  - ale už nevíš kolik ti kluci musí třeba odvádět.-aby ty zakázky vůbec dostali.Takže rozbor cen pěkný ale trochu mimo mísu - vstupní údaje se nezakládají na reálných číslech.RvRvRv

0/0
1.8.2015 7:57

P15a95v29e16l 55N64o40v71á37k 9621908904275

Tak estonci se z nás pokouší udělat banánovou republiku. Už vidim ty fronty řidičů, kteří chtějí jezdit za 13 kč/km. Upřímnou soustrast.

+1/0
31.7.2015 12:19
Foto

A25l76a45n 77Ř51e14p81k73a 4475906

Ale jo, fronta by být mohla.. studenti a absolventi co nesehnali jinou práci budou vozit levně cestující v ojetých autech:) Pokud ale umějí řídit a auto není nějaký vrak, tak by to bylo ok, jen budou křivit trh těmi (asi) podnákladovými cenami (a když si člověk jednou na ně zvykne, tak se těžko zdraží, resp. nastoupí zase jiný nový hráč s nízkými cenami).

0/0
31.7.2015 12:23

P73a53v40e81l 31K54r39á23l 5500209824778

Hlavně co až budou potřebovat nové auto? S touhle sazbou ho těžko pořídí.

0/0
31.7.2015 12:36
Foto

A43l74a41n 13Ř75e22p42k93a 4695336

Další ojeté z bazaru za pár tisíc :)

0/0
31.7.2015 14:44

M66a60r30t84i83n 97M41a84t49ý32s41e51k 6888331336200

Ale ten student a absolvent bude muset mít koncesi, průkaz řidiče, taxametr. Taxamter je investice v řádu tisíců. Vše musí projít zdaněním. To je pak 13 hloupost. Může to mít někdo jako vytížení, ale .. popravdě, kolik těch palikací bude chtít mít řidič zapnuto?

0/0
31.7.2015 17:21

R11o58b86e52r18t 22S82v50o45b42o12d39a 6713861136245

Zajímalo by mne, kolik ze zde přítomných pisatelů je taxikářů a kolik tlučhubů z Horní Dolní. Taxikář za 13Kč/km se NEMŮŽE legálně uživit. Uživí se tax. s autem, které neodpovídá regulím MHMP. Dělám tu práci 2 roky, tak vím o čem je řeč.

+1/0
31.7.2015 11:22

L33u22k33a54s 97N32o22v53a72k 4279789403878

Ja 9 a munimum je 35....a to neresme, ze v praze je stale 28

0/0
31.7.2015 18:21

V20á50c31l12a26v 34Š89u85b57r50t 9267253868817

Je to další projev posunu k zprostředkovatelské ekonomice, která má ovšem vedle určitých výhod i řadu úskalí. Především vede k extrémnímu vyhrocení konkurence na daném trhu a k zhoršení postavení samotných producentů zboží a služeb. Pozitivní efekt z větší konkurence (snížení ceny) se navíc z velké části ztratí v maržích zprostředkovatele. Takže výsledkem je, konkrétně v tomto případě, že vám sice taxík přijede o něco dřív, ale vaše peníze místo onomu taxikáři, který vás poveze, půjdou jeho s prominutím "pasákovi"...

+1/0
31.7.2015 11:20

J53a36n 54D81u34d98e28k 2280432347113

100% souhlas a v taxikách bude ještě hůř.

0/0
3.8.2015 16:08

M96i56c84h68a73l 76H33i72r98k24a 4407856150803

Úspěšnost taxikáře je odvislá od počtu odježděných kilometrů se zákazníkem a naprázdno. Čím lepší poměr, tím více si může "stlačit" cenu za km. Ale jak toho dosáhnout? Stálí zákazníci - firmy mají většinou dlouhodobé smlouvy a jednotlivců je spíše poskrovnu.

0/0
31.7.2015 10:23

V11a55c73l16a96v 45M72e54d95e67k 5711482275595

tenhle poměr nijak vyřešit nejde. V určitých časových obdobích prostě převažuje potřeba dopravy z jedné části města do druhé. Typický je např. čas okolo půlnoci, kdy obrovské množství lidí potřebuje dopravu z restaurací v centru do rezidenčních částí na okraji, kdežto opačným směrem necestuje téměř nikdo. A neuděláte s tím nic. Taxikář prostě po odvezení jednoho klienta se vrátí zpět blíž k centru.

+2/0
31.7.2015 11:35

J22o53s84e49f 33K54r41a64l 3267183334767

Jestli má být taxi levné, musí buď jezdit auto staré víc než 10 let nebo řidiči musí být velmi levný (z východu, něco jako Pákistánci/Iránci aj. v New Yorku :-)), v lepších případech musí být obojí. ;-)

+1/−1
31.7.2015 10:04

V27l10a56d95i48m55í52r 35M60a91c31h82á70l79e15k 9395833466516

Pro zákazníky asi dobrý ale pro řidiče za tohle jezdit je totální nesmysl.Stačí jen trochu počítat..

+3/0
31.7.2015 9:49
Foto

P23a64v79e86l 58P89o84d53e49š64v92a 5329957889

Pro toho řidiče z pořadu Praha vs. prachy určitě. Ten je zvyklý na jiné ceny.

0/0
31.7.2015 9:50

V95a88c75l16a50v 24M46e86d35e38k 5381822155445

no ani pro zákazníky nic extra. Dispečinky dnes již běžně jezdí okolo 17 Kč/km, tady cena v noci má být 15. Schválně si spočítejte, kolik ten rozdíl na jedné cestě udělá. 

Napovím - zákazník si toho rozdílu skoro ani nevšimne.

+1/0
31.7.2015 9:51

K93a70r93e23l 12Š52i52n89d67e19l70á51ř 2975891591139

Objednání přes aplikaci je jasně nejrychlejší a funguje to tak i u AAA Taxi. U Áček je zároveň výhoda, že mají prostě nejvíc aut a nemusíte se do té jejich apky registrovat nebo dokonce zadávat údaje o své kartě. Proč bych měl někomu dávat údaje o platební kartě, když chci jet taxíkem? Když budu ale vyřizovat reklamaci, nemůžu a ani nechci to řešit přes nějakou aplikaci. Chci mluvit s operátorem a dostat jasnou odpověď a řešení.

+1/0
31.7.2015 9:37

L63u13m34i93r 93N73o64v24a47k 8581253846358

tak minule jsme ve všední den v 7 hodin dali s kolegyní soutěž, kdo zavolá dřív taxi. Ona volala na dispečink AAA a já otevřel aplikaci. Na dispečinku nám automat řekl, že jsme 18. v pořadí... to už aplikace ukazovala, že k nám jede taxík, kterýho jsme viděli na mapě s poznámkou, že je u nás za 3 minuty...

+2/−1
31.7.2015 9:32

R96a81d23o95s24l59a35v 61K50l78a16u30d85a 5274348174592

Kolegyně ještě teď brečí někde u patníku a je stále ještě pátá v pořadí:-P

0/0
31.7.2015 10:37

R63a42d32i32m 13P44o87l41á79š78e33k 9446963279269

Jádro nástupu nových taxikářských firem je podle mně v tom, že kvalitní vhodně použitá internetová aplikace může výrazně omezit množství prázdných přejezdů taxikářů, případně taky výrazně omezit množství telefonních dispečerů dojednávajících taxikářům rita.

Potom může nová taxikářská firma jezdit i za výrazně méně a přesto se jí to vyplatí.

+1/0
31.7.2015 9:27

P55e17t53r 23V56r91a71n38i19k 5334579811481

Tohle jiz neni o taxikareni, ale o novodobem otroctvi a praci zadarmo. :-/

+2/0
31.7.2015 9:33

M75a69r65e14k 59M14a36l92ý 1802908181500

Nemám pocit, že by ten chlapík z Estonska nějak nutil pražské taxikáře, aby za něho jezdili. Kdo chce, může jezdit i za 28.

0/0
31.7.2015 9:55

V43á26c89l24a37v 43Š33u33b97r75t 9727703418447

Tak jistě chápete, že nemůže. Může si vybrat jen to, kterému zprostředkovateli bude platit.

0/0
31.7.2015 10:47

V31a54c19l73a49v 63M68e27d74e74k 5291292185145

prázdné přejezdy žádná aplikace nevyřeší - k tomu je potřeba velké množství aut, a velké množství zakázek.

0/0
31.7.2015 9:44
Foto

P46a35v46e66l 20P95o65d77e43š93v84a 5109597159

Docela by mě zajímalo, v čem pan Kvasnička spatřuje výhodu minimální stanovené ceny jízdy pro koncového zákazníka za dopravu zmísta A do místa B.

+1/−2
31.7.2015 9:22

J75o14s37e31f82f 15M93u61s52i26l 7319905746670

Výhoda minimální je totéž jako nevýhoda maximální :-)

+3/−1
31.7.2015 9:26
Foto

P96a70v15e33l 96P97o85d40e65š75v15a 5639107369

No vidite, to mě nenapadlo.

0/−1
31.7.2015 9:40

K68a19r24e44l 87Š63i89n53d91e24l34á55ř 2615291131559

Aby se nejezdilo za podnákladové a ekonomicky nesmyslné ceny, které neodrážejí realitu, ale speciálně rychlotaxikáři z Východu je používají jako vějičku.

+2/0
31.7.2015 9:41
Foto

P91a52v98e93l 71P20o96d85e23š28v49a 5989987739

Dumpingové ceny už ale zakázány jsou. Takže zakazovat je podruhé je trochu nesmysl, nemyslíte?

+1/0
31.7.2015 9:49

M30a56r45e84k 46M18a37l66ý 1112318751820

Pro někoho s novou Audi A6 může být třeba 20 KČ nákladová cena. Na druhé straně, pro někoho se starou Octávkou to může být třeba 10 KČ. Tak podle čeho dáte minimální cenu? Je to nesmysl. Ať si každý jezdí za kolik chce a zákazník se rozhodne, není snad hloupý.

+1/−1
31.7.2015 9:59

K46a58r71e76l 94Š40i48n22d76e20l91á88ř 2385811941959

Minimální cenu, která bude odrážet nákladovost na 1 km jízdy po Praze při určitém stáří vozidla, typu vozidla, spotřeby, průměrné rychlosti, ceny PH určitě stanovit lze. A je chyba, že to není. Tahle informace by byla velmi užitečná a žádoucí pro trh i zákazníky. Ti by věděli, že za 13 Kč za km prostě solidním autem můžou jet jen těžko.

+2/0
31.7.2015 10:05

M93a88r64e26k 32M44a77l48ý 1192538901450

Ale jistě, pro konkrétní auto (nebo skupinu podobných aut) to stanovit lze. Ale nevidím v tom smysl. Já jako zákazník si přes aplikaci objednám taxi, příklad Liftago. Vidím v okolí několik volných aut, nastavím kam chci jet a hned vidím, s jakým autem (Octavka, Superb, atd.) a za kolik se tam dostanu. To pro mě jako zákazníka je úplně dostačující.

0/0
31.7.2015 10:30

T54o69m75á25š 57V22e48s29e90l82ý 5795368310879

no, dročkaři uvažují jinak... Jednou jsem zahlédl na štaflu známého, tak jsem ho pozdravil. Stál asi třetí, ten co stál první s nějakou šílenou plečkou se začal vztekat, že je první tak ať jdu k němu - zjevně si myslel, že jsem šel k lepšímu autu...

0/0
31.7.2015 10:41

J80i40ř27í 62B88a50r23t48á12k 9840985408144

nejsem sice Kvasnicka, ale tipuju ze to bude pro zacatek pozitivni dopad na kvalitu vozu

0/0
31.7.2015 9:43
Foto

P96a49v27e85l 58P84o77d46e60š62v79a 5509187899

Pojedu klidně žigulem za 5 ká za kilák.

+1/−2
31.7.2015 9:45

J22i26ř67í 66B75a44r90t26á25k 9590685398514

klidne muzes, otazkou zustava, jestli najdes i jine klienty nez par socek a totalne vozrale

+2/0
31.7.2015 9:50

M43a69r70t45i21n 59K71a30r43á42s96e11k 9898693358118

On to asi psal z pohledu klienta...

+1/0
31.7.2015 9:53

J89i18ř71í 75B33a55r80t36á49k 9170235888464

no to asi jo, ja dam zase radeji 20kacek za kilak za alespon superba

+1/0
31.7.2015 9:56

M80a87r43e24k 25M17a10l49ý 1122178291740

Na příkladu vás dvou je vidět, že lidi mají různé preference a nějaké přehnané regulování je nesmysl a že je tady prostor pro taxíky lepší a dražší ale taky levnější a "sociální". A to je dobře, ne?

+4/0
31.7.2015 10:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.