Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Do Prahy přichází estonská aplikace pro taxíky. Slibuje 13 Kč za kilometr

Estonská firma Taxify začíná v pátek fungovat v Praze. Taxíky přivolané přes její mobilní aplikaci mají jezdit za třináct korun na kilometr. Prosadit se však musí v těžké konkurenci: podobné aplikace už v Praze provozuje několika start-upů, klasické taxislužby i „antitaxikářský“ Uber.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P92e40t77r 53N96o22v95á83k 8535249840

TAXI Mafie je do kšeftu nepustí ... ;-€  a že má dlouhé prsty ;-€

    

praha vs prachy

https://www.stream.cz/porady/praha-vs-prachy

0/0
2.10.2015 1:15

J96a20n 85D39u92d53e33k 2900232617183

Já myslím, že těch mobilních aplikací pro taxiky či různé podobné služby už je hrozně moc a podle mě je to už celkem nuda a přecpaný trh. Nechápu, jak si někdo myslí, že právě v tom nějak zásadně zbohatne. Platí jedno pravidlo, co už je trend, tak už je to marný byznys.

+1/0
3.8.2015 16:06

O74n16d73ř28e73j 63K71r70y37š48t11o28f 6233281

Tak kolik si vydělal za první den Estonče???;-):-P

0/0
1.8.2015 7:49

T43o74m73á22š 46H25o75r77č15i17č37k64a 6581454866299

Procpak si pan redaktor nezadal uvadenou 15ti kilometrovou trasu do kalkulacky cen na strankach UBER? Asi protoze by nemohl konstatovat jak jsou levni. I UBER POP je drazsi nez znacna cast prazskych dispecinku. A proc? Jelikoz UBER a take TAXIFY uctuji 4Kc nikoli za cekani, jako bezne taxi, ale uctuji 4Kc ZA KAZDOU MINUTU JIZDY!!! UBER jezdi v konecnem dusledku za vyssi ceny, nez je maximalni regulovana cena pro Prahu!!!

+3/0
31.7.2015 22:18

P42e90t87r 12S27o26u44k32u15p 6319649785609

Je to tak? To by pak vysvětlovalo z čeho platí všechny ty PR na tohle téma. UBER je v Praze pořád jen začátečník, ale píše se o něm pořád. Nebo alespoň na tohle téma, viz tento článek.

0/0
2.8.2015 11:23

J23i36ř81í 47K37o73c40u14r56e48k 6865944375908

Při průměrné rychlosti 60 km/h to je 4 Kč/km nebo taky 4 Kč/min. Při prům. rychlosti 15 km/h to vyjde na 16 Kč/km. Realita bude někde mezi. Furt lepší než Brno, 40 Kč/km.

0/0
5.8.2015 21:15

T97o50m68á56š 43H15o78r13č23i97č80k36a 6551714566959

Plus sazba za ujety km...

0/0
6.8.2015 0:15

M12a92r69t55i49n 37M76a50t32ý62s49e90k 6678601826540

HOPIN plánuje cca rok dotovat provoz. Tedy řidiči jezdí bez polatku. Liftago dotovalo provoz asi dva roky a vlastně dotuje dodnes. A přijde 21 letý kluk z Estonska, chce vozit za podnákladovou cenu a má představu, že do konce roku bude vydělávat minimálně tak aby zaplatil nájem kanceláře a dva lidi. Tak to je asi nejlepší fór roku :-D ... Když to nejde jiným, tak já to zlomím :-D.

Lidi mít můžou, po reklamní masáži a ohánění s ecenou, lidi jistě jezdit budou, ale pochybuju, že budou mít řidiče. Pokud to bude mít řidič jako vytěžovací aplikaci, tak ji bude používat v mrtvých dobách. tedy ve špičce se aplikace nechytne, protože proč bych měl jezdit za 13, když mi choděj zakázky za 20 :)

0/0
31.7.2015 17:32
Foto

M77a39r48t93i24n 32K24o20p13á78s30e13k 9433230759584

Trošku do taxikařiny dělám a něco o tom vím. Dá se samozřejmě jezdit i za 13 Kč/km za předpokladu, že je hustá síť vozidel a zákazníků takto jezdících. Pak to v praxi probíhá tak, že vozidlo nabere zákazníka, doveze na místo a na tom místě již zůstane a bude čekat na další vhodný odvoz. Pokud nemá projezdy na prázdno, pak vlastně jezdí za 26 Kč/km a to je slušná sazba. Jenže v praxi to tak nefunguje. Zákaznicí se rozhodují impulsivně a až na výjimky je jim v zásadě jedno, zda pojedou za 150 nebo 180 Kč z "Ípáku" na "Dejvickou". Pokud spěchají, klidně dají 250 Kč za taxi, které je nejblíž. Pokud chtějí cenu, jedou metrem, anebo zvolí Uber (kde to je čistý nezdaněný příjem řidiče) či WunderCar (stejný právní problém). Kdo namítá, že se běžně jezdí dodávkami za 13 Kč/km a uživí se, ano, dokonce se jezdí za 9 Kč i 8 Kč. Ale ta dodávka nejede 14x 4,5 km a z toho 7 hodin stojí, ale jede přes republiky tam a zpět. To je pak něco jiného. I taxík vám pojede za 8 Kč/km oběma směry (třeba Praha-Bratislava a zpět), když se s ním dohodnete předem. Za 13 Kč se dá vzít maximálně vytěžovací přeprava, kdy přijedu na Budějovickou a náhodou tam bude někdo stát s appkou Taxify. Ale živit se jen s Taxify je nesmysl, ledaže by zákazníkům nevadilo, že pro ně bude jezdit Škoda Felicia nebo Lada 2105 :-) Slušná hranice (strop, chcete-li) je 20 Kč/km, ta dvacka je slušná pro cestujícího i taxikáře. Jezdím přes Hopin, ten má NEJNIŽŠÍ sazbu dokonce 17 Kč/km, protože i Hopin chce, aby si taxikáři rozumně vydělali. I Liftago je OK, přes něj mám naopak většinu zákazníků. Je mezi námi taxikáři hodně parazitů a šmejdů, ti samozřejmě tyto aplikace nepoužívají, protože jsou pro ně nevýhodné. Ti co je použvají, se tím chtějí živit slušně. Nemusí to být zrovna zlatý důl, ale cena musí být rozumná pro obě strany. 13 Kč je na přežití, ne na další investice, se 17 Kč se dá žít, 20 Kč je seriózní výdělek. Vše nad to je jen vejvar nenažraných kolegů, co jsou zvyklí na příjem 60 000+ nezdaněného.

+9/0
31.7.2015 12:22

L77u11k75á39š 98T35o97m38a93n 1291292662

R^ rozumny pohled na vec.

0/0
31.7.2015 14:04

L63u56k49a73s 16N23o75v72a27k 4789669633978

A pak to nema vypdat jak vypada....

0/0
31.7.2015 18:20

O54n32d35ř26e72j 70K11r59y15š77t90o11f 6143531

No pokud nejsi plátce DPH protože když z 20kč zaplatíš DPH tj.21%,daň z příjmu,a ostatní poplatky - tak mi to fakt jako solidní výdělek nepřijde.Ty říkáš že jezdíš přes dispečinky  - ale už nevíš kolik ti kluci musí třeba odvádět.-aby ty zakázky vůbec dostali.Takže rozbor cen pěkný ale trochu mimo mísu - vstupní údaje se nezakládají na reálných číslech.RvRvRv

0/0
1.8.2015 7:57

P11a98v48e68l 26N93o29v90á83k 9221658554935

Tak estonci se z nás pokouší udělat banánovou republiku. Už vidim ty fronty řidičů, kteří chtějí jezdit za 13 kč/km. Upřímnou soustrast.

+1/0
31.7.2015 12:19

A49l68a45n 11Ř38e58p60k42a 4715986

Ale jo, fronta by být mohla.. studenti a absolventi co nesehnali jinou práci budou vozit levně cestující v ojetých autech:) Pokud ale umějí řídit a auto není nějaký vrak, tak by to bylo ok, jen budou křivit trh těmi (asi) podnákladovými cenami (a když si člověk jednou na ně zvykne, tak se těžko zdraží, resp. nastoupí zase jiný nový hráč s nízkými cenami).

0/0
31.7.2015 12:23

P83a71v93e12l 93K92r54á89l 5670389314738

Hlavně co až budou potřebovat nové auto? S touhle sazbou ho těžko pořídí.

0/0
31.7.2015 12:36

A67l73a76n 67Ř24e39p37k38a 4155356

Další ojeté z bazaru za pár tisíc :)

0/0
31.7.2015 14:44

M87a58r44t13i21n 37M32a64t13ý24s52e47k 6168951276200

Ale ten student a absolvent bude muset mít koncesi, průkaz řidiče, taxametr. Taxamter je investice v řádu tisíců. Vše musí projít zdaněním. To je pak 13 hloupost. Může to mít někdo jako vytížení, ale .. popravdě, kolik těch palikací bude chtít mít řidič zapnuto?

0/0
31.7.2015 17:21

R57o96b81e28r72t 10S14v80o40b24o37d70a 6833831746565

Zajímalo by mne, kolik ze zde přítomných pisatelů je taxikářů a kolik tlučhubů z Horní Dolní. Taxikář za 13Kč/km se NEMŮŽE legálně uživit. Uživí se tax. s autem, které neodpovídá regulím MHMP. Dělám tu práci 2 roky, tak vím o čem je řeč.

+1/0
31.7.2015 11:22

L68u55k42a87s 75N15o43v19a85k 4569109973198

Ja 9 a munimum je 35....a to neresme, ze v praze je stale 28

0/0
31.7.2015 18:21

V64á58c33l29a17v 42Š20u28b57r38t 9167403718127

Je to další projev posunu k zprostředkovatelské ekonomice, která má ovšem vedle určitých výhod i řadu úskalí. Především vede k extrémnímu vyhrocení konkurence na daném trhu a k zhoršení postavení samotných producentů zboží a služeb. Pozitivní efekt z větší konkurence (snížení ceny) se navíc z velké části ztratí v maržích zprostředkovatele. Takže výsledkem je, konkrétně v tomto případě, že vám sice taxík přijede o něco dřív, ale vaše peníze místo onomu taxikáři, který vás poveze, půjdou jeho s prominutím "pasákovi"...

+1/0
31.7.2015 11:20

J17a56n 91D50u74d53e68k 2620412497573

100% souhlas a v taxikách bude ještě hůř.

0/0
3.8.2015 16:08

M63i24c18h15a22l 38H89i27r34k39a 4257286150343

Úspěšnost taxikáře je odvislá od počtu odježděných kilometrů se zákazníkem a naprázdno. Čím lepší poměr, tím více si může "stlačit" cenu za km. Ale jak toho dosáhnout? Stálí zákazníci - firmy mají většinou dlouhodobé smlouvy a jednotlivců je spíše poskrovnu.

0/0
31.7.2015 10:23

V59a54c48l36a45v 23M39e47d98e13k 5471822495535

tenhle poměr nijak vyřešit nejde. V určitých časových obdobích prostě převažuje potřeba dopravy z jedné části města do druhé. Typický je např. čas okolo půlnoci, kdy obrovské množství lidí potřebuje dopravu z restaurací v centru do rezidenčních částí na okraji, kdežto opačným směrem necestuje téměř nikdo. A neuděláte s tím nic. Taxikář prostě po odvezení jednoho klienta se vrátí zpět blíž k centru.

+2/0
31.7.2015 11:35

J16o68s88e15f 64K66r75a92l 3617643424297

Jestli má být taxi levné, musí buď jezdit auto staré víc než 10 let nebo řidiči musí být velmi levný (z východu, něco jako Pákistánci/Iránci aj. v New Yorku :-)), v lepších případech musí být obojí. ;-)

+1/−1
31.7.2015 10:04

V10l27a42d21i88m31í61r 34M56a47c43h12á86l10e31k 9285113776676

Pro zákazníky asi dobrý ale pro řidiče za tohle jezdit je totální nesmysl.Stačí jen trochu počítat..

+3/0
31.7.2015 9:49
Foto

P23a35v52e43l 84P85o19d59e26š29v94a 5869727429

Pro toho řidiče z pořadu Praha vs. prachy určitě. Ten je zvyklý na jiné ceny.

0/0
31.7.2015 9:50

V82a58c96l27a97v 84M14e70d59e31k 5541432415665

no ani pro zákazníky nic extra. Dispečinky dnes již běžně jezdí okolo 17 Kč/km, tady cena v noci má být 15. Schválně si spočítejte, kolik ten rozdíl na jedné cestě udělá. 

Napovím - zákazník si toho rozdílu skoro ani nevšimne.

+1/0
31.7.2015 9:51

K31a63r88e91l 40Š45i41n51d42e13l16á68ř 2545461751249

Objednání přes aplikaci je jasně nejrychlejší a funguje to tak i u AAA Taxi. U Áček je zároveň výhoda, že mají prostě nejvíc aut a nemusíte se do té jejich apky registrovat nebo dokonce zadávat údaje o své kartě. Proč bych měl někomu dávat údaje o platební kartě, když chci jet taxíkem? Když budu ale vyřizovat reklamaci, nemůžu a ani nechci to řešit přes nějakou aplikaci. Chci mluvit s operátorem a dostat jasnou odpověď a řešení.

+1/0
31.7.2015 9:37

L96u31m23i17r 98N37o87v45a51k 8801493256498

tak minule jsme ve všední den v 7 hodin dali s kolegyní soutěž, kdo zavolá dřív taxi. Ona volala na dispečink AAA a já otevřel aplikaci. Na dispečinku nám automat řekl, že jsme 18. v pořadí... to už aplikace ukazovala, že k nám jede taxík, kterýho jsme viděli na mapě s poznámkou, že je u nás za 3 minuty...

+2/−1
31.7.2015 9:32

R47a71d34o63s64l25a84v 62K73l33a82u50d51a 5234648754642

Kolegyně ještě teď brečí někde u patníku a je stále ještě pátá v pořadí:-P

0/0
31.7.2015 10:37

R80a96d12i14m 84P77o28l43á45š17e56k 9886643519109

Jádro nástupu nových taxikářských firem je podle mně v tom, že kvalitní vhodně použitá internetová aplikace může výrazně omezit množství prázdných přejezdů taxikářů, případně taky výrazně omezit množství telefonních dispečerů dojednávajících taxikářům rita.

Potom může nová taxikářská firma jezdit i za výrazně méně a přesto se jí to vyplatí.

+1/0
31.7.2015 9:27

P88e69t91r 87V66r30a81n21i22k 5594819461601

Tohle jiz neni o taxikareni, ale o novodobem otroctvi a praci zadarmo. :-/

+2/0
31.7.2015 9:33

M42a75r53e47k 92M38a25l73ý 1602688491690

Nemám pocit, že by ten chlapík z Estonska nějak nutil pražské taxikáře, aby za něho jezdili. Kdo chce, může jezdit i za 28.

0/0
31.7.2015 9:55

V30á77c85l95a50v 26Š65u75b92r85t 9987223748157

Tak jistě chápete, že nemůže. Může si vybrat jen to, kterému zprostředkovateli bude platit.

0/0
31.7.2015 10:47

V71a92c40l80a32v 73M64e68d61e98k 5561232235205

prázdné přejezdy žádná aplikace nevyřeší - k tomu je potřeba velké množství aut, a velké množství zakázek.

0/0
31.7.2015 9:44
Foto

P14a16v60e53l 28P37o96d80e22š89v44a 5739857949

Docela by mě zajímalo, v čem pan Kvasnička spatřuje výhodu minimální stanovené ceny jízdy pro koncového zákazníka za dopravu zmísta A do místa B.

+1/−2
31.7.2015 9:22

J43o76s98e60f61f 92M25u50s67i87l 7759185876960

Výhoda minimální je totéž jako nevýhoda maximální :-)

+3/−1
31.7.2015 9:26
Foto

P13a30v36e88l 27P18o62d79e74š94v15a 5249607529

No vidite, to mě nenapadlo.

0/−1
31.7.2015 9:40

K64a43r10e20l 82Š30i94n74d13e22l45á24ř 2595521231459

Aby se nejezdilo za podnákladové a ekonomicky nesmyslné ceny, které neodrážejí realitu, ale speciálně rychlotaxikáři z Východu je používají jako vějičku.

+2/0
31.7.2015 9:41
Foto

P13a59v48e31l 71P33o92d41e52š58v16a 5269677459

Dumpingové ceny už ale zakázány jsou. Takže zakazovat je podruhé je trochu nesmysl, nemyslíte?

+1/0
31.7.2015 9:49

M79a85r97e19k 35M17a44l20ý 1742878861290

Pro někoho s novou Audi A6 může být třeba 20 KČ nákladová cena. Na druhé straně, pro někoho se starou Octávkou to může být třeba 10 KČ. Tak podle čeho dáte minimální cenu? Je to nesmysl. Ať si každý jezdí za kolik chce a zákazník se rozhodne, není snad hloupý.

+1/−1
31.7.2015 9:59

K10a41r23e23l 95Š26i64n25d51e91l78á57ř 2925251211379

Minimální cenu, která bude odrážet nákladovost na 1 km jízdy po Praze při určitém stáří vozidla, typu vozidla, spotřeby, průměrné rychlosti, ceny PH určitě stanovit lze. A je chyba, že to není. Tahle informace by byla velmi užitečná a žádoucí pro trh i zákazníky. Ti by věděli, že za 13 Kč za km prostě solidním autem můžou jet jen těžko.

+2/0
31.7.2015 10:05

M85a89r88e51k 25M95a95l77ý 1782788661240

Ale jistě, pro konkrétní auto (nebo skupinu podobných aut) to stanovit lze. Ale nevidím v tom smysl. Já jako zákazník si přes aplikaci objednám taxi, příklad Liftago. Vidím v okolí několik volných aut, nastavím kam chci jet a hned vidím, s jakým autem (Octavka, Superb, atd.) a za kolik se tam dostanu. To pro mě jako zákazníka je úplně dostačující.

0/0
31.7.2015 10:30

T35o76m52á14š 21V95e44s15e22l51ý 5265928120719

no, dročkaři uvažují jinak... Jednou jsem zahlédl na štaflu známého, tak jsem ho pozdravil. Stál asi třetí, ten co stál první s nějakou šílenou plečkou se začal vztekat, že je první tak ať jdu k němu - zjevně si myslel, že jsem šel k lepšímu autu...

0/0
31.7.2015 10:41

J28i25ř69í 55B27a56r58t51á93k 9630595108384

nejsem sice Kvasnicka, ale tipuju ze to bude pro zacatek pozitivni dopad na kvalitu vozu

0/0
31.7.2015 9:43
Foto

P21a89v96e26l 98P48o85d46e84š76v52a 5799507219

Pojedu klidně žigulem za 5 ká za kilák.

+1/−2
31.7.2015 9:45

J10i41ř51í 84B76a98r98t13á92k 9150595628954

klidne muzes, otazkou zustava, jestli najdes i jine klienty nez par socek a totalne vozrale

+2/0
31.7.2015 9:50

M68a18r30t92i61n 26K42a83r14á82s40e36k 9948843718788

On to asi psal z pohledu klienta...

+1/0
31.7.2015 9:53

J39i33ř70í 49B13a78r11t81á63k 9280585528444

no to asi jo, ja dam zase radeji 20kacek za kilak za alespon superba

+1/0
31.7.2015 9:56

M89a97r23e15k 43M35a82l87ý 1182448581560

Na příkladu vás dvou je vidět, že lidi mají různé preference a nějaké přehnané regulování je nesmysl a že je tady prostor pro taxíky lepší a dražší ale taky levnější a "sociální". A to je dobře, ne?

+4/0
31.7.2015 10:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.