Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Do Prahy přichází estonská aplikace pro taxíky. Slibuje 13 Kč za kilometr

Estonská firma Taxify začíná v pátek fungovat v Praze. Taxíky přivolané přes její mobilní aplikaci mají jezdit za třináct korun na kilometr. Prosadit se však musí v těžké konkurenci: podobné aplikace už v Praze provozuje několika start-upů, klasické taxislužby i „antitaxikářský“ Uber.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P57e84t74r 68N56o57v90á95k 8435629450

TAXI Mafie je do kšeftu nepustí ... ;-€  a že má dlouhé prsty ;-€

    

praha vs prachy

https://www.stream.cz/porady/praha-vs-prachy

0/0
2.10.2015 1:15

J53a37n 95D41u44d61e74k 2380792447723

Já myslím, že těch mobilních aplikací pro taxiky či různé podobné služby už je hrozně moc a podle mě je to už celkem nuda a přecpaný trh. Nechápu, jak si někdo myslí, že právě v tom nějak zásadně zbohatne. Platí jedno pravidlo, co už je trend, tak už je to marný byznys.

+1/0
3.8.2015 16:06

O44n37d69ř20e22j 23K58r66y55š23t25o33f 6813391

Tak kolik si vydělal za první den Estonče???;-):-P

0/0
1.8.2015 7:49

T78o12m43á65š 19H28o28r85č37i48č31k25a 6871534216409

Procpak si pan redaktor nezadal uvadenou 15ti kilometrovou trasu do kalkulacky cen na strankach UBER? Asi protoze by nemohl konstatovat jak jsou levni. I UBER POP je drazsi nez znacna cast prazskych dispecinku. A proc? Jelikoz UBER a take TAXIFY uctuji 4Kc nikoli za cekani, jako bezne taxi, ale uctuji 4Kc ZA KAZDOU MINUTU JIZDY!!! UBER jezdi v konecnem dusledku za vyssi ceny, nez je maximalni regulovana cena pro Prahu!!!

+3/0
31.7.2015 22:18

P55e49t83r 49S47o98u45k45u76p 6479759165329

Je to tak? To by pak vysvětlovalo z čeho platí všechny ty PR na tohle téma. UBER je v Praze pořád jen začátečník, ale píše se o něm pořád. Nebo alespoň na tohle téma, viz tento článek.

0/0
2.8.2015 11:23

J38i14ř23í 11K61o82c72u93r24e34k 6545264505428

Při průměrné rychlosti 60 km/h to je 4 Kč/km nebo taky 4 Kč/min. Při prům. rychlosti 15 km/h to vyjde na 16 Kč/km. Realita bude někde mezi. Furt lepší než Brno, 40 Kč/km.

0/0
5.8.2015 21:15

T70o89m97á70š 23H43o81r68č82i97č89k45a 6781654976889

Plus sazba za ujety km...

0/0
6.8.2015 0:15

M71a51r21t63i97n 44M18a23t35ý70s48e46k 6418241396320

HOPIN plánuje cca rok dotovat provoz. Tedy řidiči jezdí bez polatku. Liftago dotovalo provoz asi dva roky a vlastně dotuje dodnes. A přijde 21 letý kluk z Estonska, chce vozit za podnákladovou cenu a má představu, že do konce roku bude vydělávat minimálně tak aby zaplatil nájem kanceláře a dva lidi. Tak to je asi nejlepší fór roku :-D ... Když to nejde jiným, tak já to zlomím :-D.

Lidi mít můžou, po reklamní masáži a ohánění s ecenou, lidi jistě jezdit budou, ale pochybuju, že budou mít řidiče. Pokud to bude mít řidič jako vytěžovací aplikaci, tak ji bude používat v mrtvých dobách. tedy ve špičce se aplikace nechytne, protože proč bych měl jezdit za 13, když mi choděj zakázky za 20 :)

0/0
31.7.2015 17:32
Foto

M95a66r73t54i77n 75K62o72p49á68s30e25k 9213260139174

Trošku do taxikařiny dělám a něco o tom vím. Dá se samozřejmě jezdit i za 13 Kč/km za předpokladu, že je hustá síť vozidel a zákazníků takto jezdících. Pak to v praxi probíhá tak, že vozidlo nabere zákazníka, doveze na místo a na tom místě již zůstane a bude čekat na další vhodný odvoz. Pokud nemá projezdy na prázdno, pak vlastně jezdí za 26 Kč/km a to je slušná sazba. Jenže v praxi to tak nefunguje. Zákaznicí se rozhodují impulsivně a až na výjimky je jim v zásadě jedno, zda pojedou za 150 nebo 180 Kč z "Ípáku" na "Dejvickou". Pokud spěchají, klidně dají 250 Kč za taxi, které je nejblíž. Pokud chtějí cenu, jedou metrem, anebo zvolí Uber (kde to je čistý nezdaněný příjem řidiče) či WunderCar (stejný právní problém). Kdo namítá, že se běžně jezdí dodávkami za 13 Kč/km a uživí se, ano, dokonce se jezdí za 9 Kč i 8 Kč. Ale ta dodávka nejede 14x 4,5 km a z toho 7 hodin stojí, ale jede přes republiky tam a zpět. To je pak něco jiného. I taxík vám pojede za 8 Kč/km oběma směry (třeba Praha-Bratislava a zpět), když se s ním dohodnete předem. Za 13 Kč se dá vzít maximálně vytěžovací přeprava, kdy přijedu na Budějovickou a náhodou tam bude někdo stát s appkou Taxify. Ale živit se jen s Taxify je nesmysl, ledaže by zákazníkům nevadilo, že pro ně bude jezdit Škoda Felicia nebo Lada 2105 :-) Slušná hranice (strop, chcete-li) je 20 Kč/km, ta dvacka je slušná pro cestujícího i taxikáře. Jezdím přes Hopin, ten má NEJNIŽŠÍ sazbu dokonce 17 Kč/km, protože i Hopin chce, aby si taxikáři rozumně vydělali. I Liftago je OK, přes něj mám naopak většinu zákazníků. Je mezi námi taxikáři hodně parazitů a šmejdů, ti samozřejmě tyto aplikace nepoužívají, protože jsou pro ně nevýhodné. Ti co je použvají, se tím chtějí živit slušně. Nemusí to být zrovna zlatý důl, ale cena musí být rozumná pro obě strany. 13 Kč je na přežití, ne na další investice, se 17 Kč se dá žít, 20 Kč je seriózní výdělek. Vše nad to je jen vejvar nenažraných kolegů, co jsou zvyklí na příjem 60 000+ nezdaněného.

+9/0
31.7.2015 12:22

L95u34k62á12š 15T86o43m36a81n 1831442522

R^ rozumny pohled na vec.

0/0
31.7.2015 14:04

L94u45k36a68s 67N66o48v22a90k 4529209943888

A pak to nema vypdat jak vypada....

0/0
31.7.2015 18:20

O47n23d39ř23e91j 12K18r67y40š50t16o61f 6363261

No pokud nejsi plátce DPH protože když z 20kč zaplatíš DPH tj.21%,daň z příjmu,a ostatní poplatky - tak mi to fakt jako solidní výdělek nepřijde.Ty říkáš že jezdíš přes dispečinky  - ale už nevíš kolik ti kluci musí třeba odvádět.-aby ty zakázky vůbec dostali.Takže rozbor cen pěkný ale trochu mimo mísu - vstupní údaje se nezakládají na reálných číslech.RvRvRv

0/0
1.8.2015 7:57

P19a33v47e72l 92N41o20v76á14k 9411618564535

Tak estonci se z nás pokouší udělat banánovou republiku. Už vidim ty fronty řidičů, kteří chtějí jezdit za 13 kč/km. Upřímnou soustrast.

+1/0
31.7.2015 12:19
Foto

A77l89a25n 52Ř24e66p23k67a 4725146

Ale jo, fronta by být mohla.. studenti a absolventi co nesehnali jinou práci budou vozit levně cestující v ojetých autech:) Pokud ale umějí řídit a auto není nějaký vrak, tak by to bylo ok, jen budou křivit trh těmi (asi) podnákladovými cenami (a když si člověk jednou na ně zvykne, tak se těžko zdraží, resp. nastoupí zase jiný nový hráč s nízkými cenami).

0/0
31.7.2015 12:23

P22a88v81e35l 84K63r93á30l 5160419494388

Hlavně co až budou potřebovat nové auto? S touhle sazbou ho těžko pořídí.

0/0
31.7.2015 12:36
Foto

A88l52a79n 26Ř63e78p69k19a 4965616

Další ojeté z bazaru za pár tisíc :)

0/0
31.7.2015 14:44

M44a57r40t76i25n 96M91a93t22ý58s46e29k 6358831216150

Ale ten student a absolvent bude muset mít koncesi, průkaz řidiče, taxametr. Taxamter je investice v řádu tisíců. Vše musí projít zdaněním. To je pak 13 hloupost. Může to mít někdo jako vytížení, ale .. popravdě, kolik těch palikací bude chtít mít řidič zapnuto?

0/0
31.7.2015 17:21

R34o23b19e21r54t 25S14v48o11b71o72d97a 6133441966625

Zajímalo by mne, kolik ze zde přítomných pisatelů je taxikářů a kolik tlučhubů z Horní Dolní. Taxikář za 13Kč/km se NEMŮŽE legálně uživit. Uživí se tax. s autem, které neodpovídá regulím MHMP. Dělám tu práci 2 roky, tak vím o čem je řeč.

+1/0
31.7.2015 11:22

L16u60k53a33s 93N17o48v95a38k 4229289893918

Ja 9 a munimum je 35....a to neresme, ze v praze je stale 28

0/0
31.7.2015 18:21

V69á27c94l14a57v 53Š56u98b84r16t 9287533918747

Je to další projev posunu k zprostředkovatelské ekonomice, která má ovšem vedle určitých výhod i řadu úskalí. Především vede k extrémnímu vyhrocení konkurence na daném trhu a k zhoršení postavení samotných producentů zboží a služeb. Pozitivní efekt z větší konkurence (snížení ceny) se navíc z velké části ztratí v maržích zprostředkovatele. Takže výsledkem je, konkrétně v tomto případě, že vám sice taxík přijede o něco dřív, ale vaše peníze místo onomu taxikáři, který vás poveze, půjdou jeho s prominutím "pasákovi"...

+1/0
31.7.2015 11:20

J52a34n 92D89u76d61e82k 2220742397863

100% souhlas a v taxikách bude ještě hůř.

0/0
3.8.2015 16:08

M20i27c74h23a82l 42H96i23r56k41a 4547766920543

Úspěšnost taxikáře je odvislá od počtu odježděných kilometrů se zákazníkem a naprázdno. Čím lepší poměr, tím více si může "stlačit" cenu za km. Ale jak toho dosáhnout? Stálí zákazníci - firmy mají většinou dlouhodobé smlouvy a jednotlivců je spíše poskrovnu.

0/0
31.7.2015 10:23

V90a49c63l30a53v 34M79e12d42e94k 5711442315505

tenhle poměr nijak vyřešit nejde. V určitých časových obdobích prostě převažuje potřeba dopravy z jedné části města do druhé. Typický je např. čas okolo půlnoci, kdy obrovské množství lidí potřebuje dopravu z restaurací v centru do rezidenčních částí na okraji, kdežto opačným směrem necestuje téměř nikdo. A neuděláte s tím nic. Taxikář prostě po odvezení jednoho klienta se vrátí zpět blíž k centru.

+2/0
31.7.2015 11:35

J37o18s56e52f 65K27r47a35l 3817853124727

Jestli má být taxi levné, musí buď jezdit auto staré víc než 10 let nebo řidiči musí být velmi levný (z východu, něco jako Pákistánci/Iránci aj. v New Yorku :-)), v lepších případech musí být obojí. ;-)

+1/−1
31.7.2015 10:04

V31l39a45d43i97m57í10r 45M85a21c29h90á30l14e17k 9175843786516

Pro zákazníky asi dobrý ale pro řidiče za tohle jezdit je totální nesmysl.Stačí jen trochu počítat..

+3/0
31.7.2015 9:49
Foto

P47a21v55e85l 47P83o11d20e75š17v64a 5679777279

Pro toho řidiče z pořadu Praha vs. prachy určitě. Ten je zvyklý na jiné ceny.

0/0
31.7.2015 9:50

V79a13c50l66a97v 96M23e44d84e64k 5261882645315

no ani pro zákazníky nic extra. Dispečinky dnes již běžně jezdí okolo 17 Kč/km, tady cena v noci má být 15. Schválně si spočítejte, kolik ten rozdíl na jedné cestě udělá. 

Napovím - zákazník si toho rozdílu skoro ani nevšimne.

+1/0
31.7.2015 9:51

K61a19r39e50l 12Š44i64n61d74e53l96á58ř 2955461341389

Objednání přes aplikaci je jasně nejrychlejší a funguje to tak i u AAA Taxi. U Áček je zároveň výhoda, že mají prostě nejvíc aut a nemusíte se do té jejich apky registrovat nebo dokonce zadávat údaje o své kartě. Proč bych měl někomu dávat údaje o platební kartě, když chci jet taxíkem? Když budu ale vyřizovat reklamaci, nemůžu a ani nechci to řešit přes nějakou aplikaci. Chci mluvit s operátorem a dostat jasnou odpověď a řešení.

+1/0
31.7.2015 9:37

L30u52m51i72r 50N10o66v50a85k 8801373136358

tak minule jsme ve všední den v 7 hodin dali s kolegyní soutěž, kdo zavolá dřív taxi. Ona volala na dispečink AAA a já otevřel aplikaci. Na dispečinku nám automat řekl, že jsme 18. v pořadí... to už aplikace ukazovala, že k nám jede taxík, kterýho jsme viděli na mapě s poznámkou, že je u nás za 3 minuty...

+2/−1
31.7.2015 9:32

R90a68d58o29s78l58a65v 76K23l65a42u62d28a 5374958684492

Kolegyně ještě teď brečí někde u patníku a je stále ještě pátá v pořadí:-P

0/0
31.7.2015 10:37

R11a76d20i56m 43P72o47l90á80š60e52k 9876643309179

Jádro nástupu nových taxikářských firem je podle mně v tom, že kvalitní vhodně použitá internetová aplikace může výrazně omezit množství prázdných přejezdů taxikářů, případně taky výrazně omezit množství telefonních dispečerů dojednávajících taxikářům rita.

Potom může nová taxikářská firma jezdit i za výrazně méně a přesto se jí to vyplatí.

+1/0
31.7.2015 9:27

P60e35t83r 83V48r39a26n87i67k 5604169861181

Tohle jiz neni o taxikareni, ale o novodobem otroctvi a praci zadarmo. :-/

+2/0
31.7.2015 9:33

M20a31r72e69k 81M45a79l59ý 1922778571950

Nemám pocit, že by ten chlapík z Estonska nějak nutil pražské taxikáře, aby za něho jezdili. Kdo chce, může jezdit i za 28.

0/0
31.7.2015 9:55

V20á37c97l96a22v 88Š58u44b35r11t 9917533228297

Tak jistě chápete, že nemůže. Může si vybrat jen to, kterému zprostředkovateli bude platit.

0/0
31.7.2015 10:47

V20a83c88l51a95v 36M85e38d80e58k 5871822165285

prázdné přejezdy žádná aplikace nevyřeší - k tomu je potřeba velké množství aut, a velké množství zakázek.

0/0
31.7.2015 9:44
Foto

P50a56v67e57l 36P87o37d11e28š89v54a 5719577519

Docela by mě zajímalo, v čem pan Kvasnička spatřuje výhodu minimální stanovené ceny jízdy pro koncového zákazníka za dopravu zmísta A do místa B.

+1/−2
31.7.2015 9:22

J82o18s39e28f56f 61M35u95s70i50l 7819305206810

Výhoda minimální je totéž jako nevýhoda maximální :-)

+3/−1
31.7.2015 9:26
Foto

P55a48v19e39l 81P39o93d77e43š44v27a 5349917189

No vidite, to mě nenapadlo.

0/−1
31.7.2015 9:40

K65a97r95e34l 77Š43i55n72d29e68l35á54ř 2915531851279

Aby se nejezdilo za podnákladové a ekonomicky nesmyslné ceny, které neodrážejí realitu, ale speciálně rychlotaxikáři z Východu je používají jako vějičku.

+2/0
31.7.2015 9:41
Foto

P74a15v76e55l 55P78o80d25e88š27v57a 5149737949

Dumpingové ceny už ale zakázány jsou. Takže zakazovat je podruhé je trochu nesmysl, nemyslíte?

+1/0
31.7.2015 9:49

M11a32r68e27k 39M71a53l56ý 1512758351820

Pro někoho s novou Audi A6 může být třeba 20 KČ nákladová cena. Na druhé straně, pro někoho se starou Octávkou to může být třeba 10 KČ. Tak podle čeho dáte minimální cenu? Je to nesmysl. Ať si každý jezdí za kolik chce a zákazník se rozhodne, není snad hloupý.

+1/−1
31.7.2015 9:59

K28a49r13e36l 46Š49i90n26d68e21l56á45ř 2615851271809

Minimální cenu, která bude odrážet nákladovost na 1 km jízdy po Praze při určitém stáří vozidla, typu vozidla, spotřeby, průměrné rychlosti, ceny PH určitě stanovit lze. A je chyba, že to není. Tahle informace by byla velmi užitečná a žádoucí pro trh i zákazníky. Ti by věděli, že za 13 Kč za km prostě solidním autem můžou jet jen těžko.

+2/0
31.7.2015 10:05

M44a59r85e50k 97M34a67l13ý 1842748241240

Ale jistě, pro konkrétní auto (nebo skupinu podobných aut) to stanovit lze. Ale nevidím v tom smysl. Já jako zákazník si přes aplikaci objednám taxi, příklad Liftago. Vidím v okolí několik volných aut, nastavím kam chci jet a hned vidím, s jakým autem (Octavka, Superb, atd.) a za kolik se tam dostanu. To pro mě jako zákazníka je úplně dostačující.

0/0
31.7.2015 10:30

T72o27m63á11š 29V71e60s40e21l62ý 5805178220579

no, dročkaři uvažují jinak... Jednou jsem zahlédl na štaflu známého, tak jsem ho pozdravil. Stál asi třetí, ten co stál první s nějakou šílenou plečkou se začal vztekat, že je první tak ať jdu k němu - zjevně si myslel, že jsem šel k lepšímu autu...

0/0
31.7.2015 10:41

J35i88ř74í 33B64a53r53t72á22k 9900885838844

nejsem sice Kvasnicka, ale tipuju ze to bude pro zacatek pozitivni dopad na kvalitu vozu

0/0
31.7.2015 9:43
Foto

P93a81v10e50l 71P35o75d52e50š57v55a 5259897359

Pojedu klidně žigulem za 5 ká za kilák.

+1/−2
31.7.2015 9:45

J86i68ř81í 78B78a38r49t97á77k 9370615198694

klidne muzes, otazkou zustava, jestli najdes i jine klienty nez par socek a totalne vozrale

+2/0
31.7.2015 9:50

M70a98r15t71i21n 45K86a65r57á21s21e18k 9808453158838

On to asi psal z pohledu klienta...

+1/0
31.7.2015 9:53

J41i29ř17í 74B28a65r14t39á21k 9200555448954

no to asi jo, ja dam zase radeji 20kacek za kilak za alespon superba

+1/0
31.7.2015 9:56

M14a72r88e62k 65M15a53l45ý 1852438791120

Na příkladu vás dvou je vidět, že lidi mají různé preference a nějaké přehnané regulování je nesmysl a že je tady prostor pro taxíky lepší a dražší ale taky levnější a "sociální". A to je dobře, ne?

+4/0
31.7.2015 10:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.