- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
TAXI Mafie je do kšeftu nepustí ... a že má dlouhé prsty
praha vs prachy
Já myslím, že těch mobilních aplikací pro taxiky či různé podobné služby už je hrozně moc a podle mě je to už celkem nuda a přecpaný trh. Nechápu, jak si někdo myslí, že právě v tom nějak zásadně zbohatne. Platí jedno pravidlo, co už je trend, tak už je to marný byznys.
Tak kolik si vydělal za první den Estonče???
Procpak si pan redaktor nezadal uvadenou 15ti kilometrovou trasu do kalkulacky cen na strankach UBER? Asi protoze by nemohl konstatovat jak jsou levni. I UBER POP je drazsi nez znacna cast prazskych dispecinku. A proc? Jelikoz UBER a take TAXIFY uctuji 4Kc nikoli za cekani, jako bezne taxi, ale uctuji 4Kc ZA KAZDOU MINUTU JIZDY!!! UBER jezdi v konecnem dusledku za vyssi ceny, nez je maximalni regulovana cena pro Prahu!!!
Je to tak? To by pak vysvětlovalo z čeho platí všechny ty PR na tohle téma. UBER je v Praze pořád jen začátečník, ale píše se o něm pořád. Nebo alespoň na tohle téma, viz tento článek.
HOPIN plánuje cca rok dotovat provoz. Tedy řidiči jezdí bez polatku. Liftago dotovalo provoz asi dva roky a vlastně dotuje dodnes. A přijde 21 letý kluk z Estonska, chce vozit za podnákladovou cenu a má představu, že do konce roku bude vydělávat minimálně tak aby zaplatil nájem kanceláře a dva lidi. Tak to je asi nejlepší fór roku :-D ... Když to nejde jiným, tak já to zlomím :-D.
Lidi mít můžou, po reklamní masáži a ohánění s ecenou, lidi jistě jezdit budou, ale pochybuju, že budou mít řidiče. Pokud to bude mít řidič jako vytěžovací aplikaci, tak ji bude používat v mrtvých dobách. tedy ve špičce se aplikace nechytne, protože proč bych měl jezdit za 13, když mi choděj zakázky za 20 :)
Trošku do taxikařiny dělám a něco o tom vím. Dá se samozřejmě jezdit i za 13 Kč/km za předpokladu, že je hustá síť vozidel a zákazníků takto jezdících. Pak to v praxi probíhá tak, že vozidlo nabere zákazníka, doveze na místo a na tom místě již zůstane a bude čekat na další vhodný odvoz. Pokud nemá projezdy na prázdno, pak vlastně jezdí za 26 Kč/km a to je slušná sazba. Jenže v praxi to tak nefunguje. Zákaznicí se rozhodují impulsivně a až na výjimky je jim v zásadě jedno, zda pojedou za 150 nebo 180 Kč z "Ípáku" na "Dejvickou". Pokud spěchají, klidně dají 250 Kč za taxi, které je nejblíž. Pokud chtějí cenu, jedou metrem, anebo zvolí Uber (kde to je čistý nezdaněný příjem řidiče) či WunderCar (stejný právní problém). Kdo namítá, že se běžně jezdí dodávkami za 13 Kč/km a uživí se, ano, dokonce se jezdí za 9 Kč i 8 Kč. Ale ta dodávka nejede 14x 4,5 km a z toho 7 hodin stojí, ale jede přes republiky tam a zpět. To je pak něco jiného. I taxík vám pojede za 8 Kč/km oběma směry (třeba Praha-Bratislava a zpět), když se s ním dohodnete předem. Za 13 Kč se dá vzít maximálně vytěžovací přeprava, kdy přijedu na Budějovickou a náhodou tam bude někdo stát s appkou Taxify. Ale živit se jen s Taxify je nesmysl, ledaže by zákazníkům nevadilo, že pro ně bude jezdit Škoda Felicia nebo Lada 2105 :-) Slušná hranice (strop, chcete-li) je 20 Kč/km, ta dvacka je slušná pro cestujícího i taxikáře. Jezdím přes Hopin, ten má NEJNIŽŠÍ sazbu dokonce 17 Kč/km, protože i Hopin chce, aby si taxikáři rozumně vydělali. I Liftago je OK, přes něj mám naopak většinu zákazníků. Je mezi námi taxikáři hodně parazitů a šmejdů, ti samozřejmě tyto aplikace nepoužívají, protože jsou pro ně nevýhodné. Ti co je použvají, se tím chtějí živit slušně. Nemusí to být zrovna zlatý důl, ale cena musí být rozumná pro obě strany. 13 Kč je na přežití, ne na další investice, se 17 Kč se dá žít, 20 Kč je seriózní výdělek. Vše nad to je jen vejvar nenažraných kolegů, co jsou zvyklí na příjem 60 000+ nezdaněného.
Tak estonci se z nás pokouší udělat banánovou republiku. Už vidim ty fronty řidičů, kteří chtějí jezdit za 13 kč/km. Upřímnou soustrast.
Ale jo, fronta by být mohla.. studenti a absolventi co nesehnali jinou práci budou vozit levně cestující v ojetých autech:) Pokud ale umějí řídit a auto není nějaký vrak, tak by to bylo ok, jen budou křivit trh těmi (asi) podnákladovými cenami (a když si člověk jednou na ně zvykne, tak se těžko zdraží, resp. nastoupí zase jiný nový hráč s nízkými cenami).
Zajímalo by mne, kolik ze zde přítomných pisatelů je taxikářů a kolik tlučhubů z Horní Dolní. Taxikář za 13Kč/km se NEMŮŽE legálně uživit. Uživí se tax. s autem, které neodpovídá regulím MHMP. Dělám tu práci 2 roky, tak vím o čem je řeč.
Ja 9 a munimum je 35....a to neresme, ze v praze je stale 28
Je to další projev posunu k zprostředkovatelské ekonomice, která má ovšem vedle určitých výhod i řadu úskalí. Především vede k extrémnímu vyhrocení konkurence na daném trhu a k zhoršení postavení samotných producentů zboží a služeb. Pozitivní efekt z větší konkurence (snížení ceny) se navíc z velké části ztratí v maržích zprostředkovatele. Takže výsledkem je, konkrétně v tomto případě, že vám sice taxík přijede o něco dřív, ale vaše peníze místo onomu taxikáři, který vás poveze, půjdou jeho s prominutím "pasákovi"...
Úspěšnost taxikáře je odvislá od počtu odježděných kilometrů se zákazníkem a naprázdno. Čím lepší poměr, tím více si může "stlačit" cenu za km. Ale jak toho dosáhnout? Stálí zákazníci - firmy mají většinou dlouhodobé smlouvy a jednotlivců je spíše poskrovnu.
tenhle poměr nijak vyřešit nejde. V určitých časových obdobích prostě převažuje potřeba dopravy z jedné části města do druhé. Typický je např. čas okolo půlnoci, kdy obrovské množství lidí potřebuje dopravu z restaurací v centru do rezidenčních částí na okraji, kdežto opačným směrem necestuje téměř nikdo. A neuděláte s tím nic. Taxikář prostě po odvezení jednoho klienta se vrátí zpět blíž k centru.