Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tanvald má nové nádraží. Rychlíky z Prahy však nástupiště poškozují

Zvláštní problém musí řešit Správa železniční dopravní cesty a České dráhy. Nově postavená nástupiště stojí na nádraží tak, že když přijede do Tanvaldu rychlík z Prahy, ničí je. Problémem jsou vysouvací schůdky u motorových vozů řady 854, které České dráhy nasazují většinou právě na vlaky z Prahy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M30a86r43t92i29n 40R67u24z28i95c10k21a 1142578446417

Tak at nevyjizdeji z Prahy, ale z Hovorcovic...

0/−1
4.8.2015 20:14

J40a79n 49H78a24v53r36d45a 2478606721748

to je tak, kdyz nam po kolejich jezdi hajtry.

At tam daji moderni vlaky a problem bude pryc

0/−1
4.8.2015 12:42

J64i92ř88í 61H84o16v35o54r75k80a 8277276262845

No jo - "prážáci" jsou mimo normy.

Prozatím nezbývá, aby uvedené rychlíky zastavovaly u druhé hrany, kde kvůli oblouku je meze větší. Je to "jen" o změně technologie práce.

0/−1
2.8.2015 11:00

J32i11ř25í 46M81o72l33o 9969966501707

Takže to podělal projektant, který zapomněl že se staví z rovných dílů oblouk a nepoodsunul nástupiště dále od kolejí. Nechat ho to všechno zaplatit a přestavět nástupiště.

+1/0
1.8.2015 17:43

P10a22v75e59l 96O54d68r66a91z58i34l 6164479367960

Pokud to neměl projektant zadáno, tak je z obliga. Jo to v Brně, tam když dělali rekonstrukci kolejové křižovatky pro tramvaje (pro rejpaly šaliny), tak pak zjistili, že se tam dvě nevyhnou...

+1/0
1.8.2015 23:07

M32i88r64o59s62l32a62v 39Z31i34k29m10u77n10d 7509673954483

Projektant je osobou odborně způsobilou, zpravidla je vyžadováno VŠ vzdělání příslušného směru, musí respektovat příslušné technické předpisy (normy).

Vy jako "objednavatel" chcete, aby vám někdo udělal projekt rodinného domu, tak si určíte základní požadavky - například chcete garáž, sklep, tolik a tolik místností a maximálně si uděláte nějaký nákres, jak by to podle vás mělo vypadat a je na projektantovi (architektovi), aby vám udělal nějaký návrh, případně více návrhů na uspořádání místností apod. a až si vyberete co chcete, tak je na něm, aby udělal projekt odpovídající příslušným normám z hlediska stavebního, elektro, plynu, vody ... Vy jako zákazník = laik mu nebudete nic jiného zadávat ...

Pak ten projekt "někdo" zkontroluje (nebo by alespoň měl) a schválí a až se dílo dokončí, tak se musí zkolaudovat ... Součástí kolaudace stavby by taky mělo být provozní vyzkoušení s příslušným typem kolejového vozidla ... a to se zjevně  nestalo ...

+2/0
2.8.2015 11:56

P90a83v92e58l 94O77d35r57a59z33i35l 6964949767200

No a to není chyba projektanta, pokud nebyl soulad s daným typem KV v zadání.

0/0
2.8.2015 12:10

M84i50r44o41s46l87a47v 47Z82i54k34m77u54n89d 7669513904383

Maximální šířka kolejového vozidla je dána "mezinárodním předpisem" - vzdálenost od osy koleje. Takže všechna kolejová vozidla jsou na tom stejně ...

V oblouku je ovšem normový rozchod koleje 1435 mm rozšířen.

+1/−1
3.8.2015 12:24
Foto

J66i55ř52í 13Š72r93á86m34e14k 3728387139331

V Turnově se jednou nevysunul schůdek u 843 a do kolejiště mi zahučel pes.

+1/0
1.8.2015 12:13

Š39t51e89f92a58n 15F35r58i60č53a 7452208133696

Operativně tam dát jiné soupravy a může být hned zítra po problému. ČD k tomu tak jako tak bude brzy donucena, protože nová hrana nástupiště zřejmě změnila traťový profil celé tratě (průjezdný průřez) a někdo kompetentní včas nereagoval. Měla by být urychleně vydána oprava příslušného předpisu. Předpokládám, že hrana nástupiště je v souladu s dalšími předpisy, zejména mezinárodními.

0/−1
1.8.2015 0:38

M10i80r67o91s81l43a68v 37Z31i66k80m76u50n54d 7229833734183

Ale to vozidlo je také konstruováno (modernizováno) podle mezinárodních předpisů a jeho provoz je schválen Drážním úřadem ... a když vozidlo nedělá "paseku" v jiných stanicích, tak asi chyba nebude v tom vozidle ... to dá rozum ...

Kdyby u toho vozidla nehrálo něco o jediný centimetr, tak by vozidlo nebylo do provozu schváleno ...

Podobný problém měli před časem ve Francii, tam byla dodána nová vozidla "podle mezinárodních předpisů", protože jezdí za hranice nebo jsou dodávána do zahraničí a na starších tratích, kde mají menší osovou vzdálenost nástupištní hrany od osy koleje byla vozidla poškozována ...

Chyba nemusí být na straně projektanta, ale na straně dělníků, kteří "to špatně" změřili (centimetr přece žádná míra). I na Smíchově jsou trochu křivé nástupištní hrany, takže schůdky soupravy řady 814 na jednom konci olizují peronní hranu, na druhém konci soupravy je mezi peronem a schůdky vzdálenost několik centimetrů ... a je to u všech vozidle tohoto typu ...

+1/0
1.8.2015 17:10

R78a31d94k35o 63K96ř17i45v64á78n16e12k 7160923685330

Analogie k nástupiším:

Pán na patentovém úřadě popisuje automat na holení: Tady vhodíte minci, tady strčíte hlavu a tady ty frézy vás oholí.

Komise: Moment, ale každý člověk má přece jiný tvar obličeje!

Pán: To jo, ale jen před prvním holením!

Tak v Tanvaldu to půjde pomaleji, ale až se beton oloupe, bude po problému:-)

+25/0
31.7.2015 17:13

P85e53t46r 80N56e69c63h11a30n32i22c81k64ý 7803456768780

Architekt holt o železnici moc neví no

+6/0
31.7.2015 16:33
Foto

A36l40a81n 73Ř74e26p69k83a 4455776

V Ostravě - Kunčicích je zase jiný problém, nástupiště po rekonstrukci, ale mezi nástupištěm a nástupní plochou City Elefantu je celkem dost velká mezera a jen čekám, až někdo špatně došlápne, či uklouzne a skončí v kolejišti pod vlakem Rv

+4/0
31.7.2015 16:00

P89e31t28r 59N86e17c26h67a68n47i92c61k19ý 7673926148400

Nejen Elephantu, do vlaků na Frýdek to chce pořádný krok

0/0
31.7.2015 16:32
Foto

A84l35a79n 83Ř43e39p32k78a 4625866

To si ani nevzpomínám (a to jsem tam zrovna dneska přestupoval :D, ale u slona se na tu velkou mezeru zapomenout nedá). 

Snad podobného zmetka neudělají na Vítkovickém nádraží, tam teď staví jakési provizorní nástupiště (nevím na jak dlouho), ale to je asi jen kvůli opravám kolejí a ne že by opravili i 2.nástupiště.

0/0
31.7.2015 22:13

M59a21r36e75k 96M20a90r73t79i12n 8719354736480

Doprčič a to jako SŽDC dopředu nevědělo, že tam jezdí 854? Přeci zadávám podmínky tak, aby byly v praxi použitelný!

+5/−1
31.7.2015 15:46

N22i76k39o85l74a 30Č24e80c69h 9851849576

Kdo mohl v Česku očekávat, že se to dokončí ještě za dob aktuálního vozového parku? ;-D

+26/0
31.7.2015 15:50

P65e93t56r 90N95e80c33h30a66n56i42c70k95ý 7513286938220

Nežádejte po SŽDC , aby něco dělala logicky a efektivně. Jsem rád, že se tahle patrička držící staré bolševické pořádky odpojila a aspoň ČD mají nějakou naději

+4/−1
31.7.2015 16:35

J12i67n59d61ř41i70c65h 10Š45k14o42p72e77k 4505501900485

no vycházeli z toho, že vše co jezdí, musí splňovat normu, takže když bude i normu splňovat nástupiště, problém by neměl být

+2/0
31.7.2015 19:04

P54a95v27e88l 15O90b11d52r81ž65á44l67e89k 6326124298682

Od toho jsou normy. Buď je nesplňuje nástupiště, nebo vozidlo...

Teoreticky to může skončit i tím, že řadě 854 bude odebráno typové schválení.

+2/0
1.8.2015 3:43
Foto

P67a27v35e95l 33P32o89d90e59š75v90a 5579877169

Na co zdravý rozum a nebo rozbor situace, máme normu!

+9/−1
31.7.2015 15:43

M90i79c57h96a31l 76K33r95e75j57č18a 5598156316413

No zda se, ze 2 dodrzene normy (vyska nastupiste a pozice schodu) jsou zde ponekud v rozporu. Trochu nechapu jak k napsani takove normy muze dojit - tedy pokud nejde vyslovene o slendrian. Ale i tak, preci normy musi projit slozitejsim schvalovanim a nemuze (nemelo by) se stat, aby nekde dochazelo k pruniku Rv

+6/0
31.7.2015 15:27

M55i80r39e52k 19G81a33j65e51r 5301736369960

Nemusi tomu tak byt. Nic nevime o norme pro maximalni zakriveni nastupiste. Treba ta neni dodrzena.

+3/0
31.7.2015 15:28

M55a25r20t93i92n 59R52u87z41i35c80k52a 1442718506767

no slava...

0/0
31.7.2015 21:16

Z87d73e27n67ě59k 13D93u60f15e78k 2334674238

Snad by šlo namontovat gumové dorazy zespoda schodů a je po problému

+5/0
31.7.2015 15:08

T15o75m57á49š 36H49e60r47t23i65g 4550776535245

Neeee... To je moc jednoduchý a levný řešení. Navíc určitě odporuje nějaké normě. Teď budou 2 roky zasedat komise, dělat se posudky a expertizy, pak výběrová komise vybere dodavatele na opravu nástupiště a na trať se nasadí (nakoupí) jiný typ vlaku než 854.

+10/−1
31.7.2015 15:56

J54i58ř98í 73K20o81c87u63r55e55k 6675474525308

No, ale taky to musí schválit drážní úřad, jestli to neohrožuje zabezpečovací zařízení a tak... To se povleče.

+1/0
31.7.2015 19:01

P58a88v23e35l 84O73b36d58r32ž13á18l31e88k 6396734178702

Na zamontování čehokoliv na železničním vozidle musí být dlouhý postup schvalování a papírů.

To není jako nalepit na olítanou Felicii laminátové křídlo.

+2/0
1.8.2015 3:45

T89o15m88á49š 11N16ě15m23e85c 9352507302119

Ulomenej růžek u nástupiště vem čert. Spíš by mě zajímalo, co se stane, když mi ten schůdek přicvakne nohu a lidi začnou vystupovat.:-/

+2/0
31.7.2015 14:43

P80e87t96r 40N87o34v52o29t92n79y 3869942369942

Aspoň to nebude ničit ten beton. ;-D

+16/0
31.7.2015 14:45

T64o87m91á58š 89N48ě83m77e41c 9622807562819

A nohu vlastně ani nepotřebuju, když je to bezbariérový.:-/

+14/0
31.7.2015 15:09

J18a22k98u48b 84K38o31r32e29c 6334580501493

asi by to byla vaše vina, protože máte stát v dostatečné vzdálenosti (nebezpečná zóna bývá označena)

+1/−1
31.7.2015 15:52

T64o51m95á35š 11K53a74p20l49a34n 8923759603803

Jak už někdo napsal, zde http://ekonomika.idnes.cz/foto.aspx?r=eko-doprava&c=A150730_174806_eko-doprava_suj&foto=SUJ5ceaa5_tanvald2.jpg je vidět, že je ulomena i vnitřní hrana, takže to je prostě nějaký nekvalitní šmejd a nebo to tam dali omlácené hned.

Jinak podle mě, než nějak složitě pátrat a řešit normy, tak by prostě měli vzít frézu a pár centimetrů kraje zbrousit o centimetr. Jeden dělník to zvládne za den a vezme si za to méně, než je hodinová sazba toho právníka, co teď studuje smlouvy a normy (nehledě na čas těch desítek jiných lidí, kterým tahle prkotina nejspíš projde rukama).

+2/0
31.7.2015 14:34

P26e12t56r 44N58o40v51o43t17n93y 3409112659142

Frézovat hranu je nesmysl. Chtěl byste si došlápnout na takto ubranou hranu? Stačí jezdit s těmito konkrétními vozy k nástupištím(nebo částem nástupišť), kde se to nebude dít.

+1/0
31.7.2015 14:43

M72i45l63d43a 18J50i82l42o81u15s 1619377818714

854 a 954 měli problémy se schůdky již na Hlaváku a na dočasné zastávce Knížecí. Zkušený fíra věděl kde má zastavit aby to vyšlo. Pro ostatní musel vyjít rozkaz dopravce kde zastavovat, pokud vím tak jeden takový platí dodnes na Smíchovské 4 koleji kde se zasekávají schůdky 814.....

+3/−1
31.7.2015 14:25

M68a86r15e71k 34F57l14e29k72a88č 1987192970311

Standa Mirvald - Tanvald;-D

+1/0
31.7.2015 14:21

M44a11r93t98i86n 69K47ř14í70ž 9593672200977

Co kdyby tedy vlaky z Prahy před příjezdem do nádraží trošku nafoukli pneumatiky? Tím by se dostaly vagony výš a problém by zmizel, ne? :-D

+17/−1
31.7.2015 14:10

M83a29r50t81i31n 58K78ř73í29ž 9873682760187

fůůj, omlouvám se za tu hrubku

0/0
31.7.2015 14:13

J10a52r71o74s43l97a52v 61J97o79s20e61f 5492210330644

Už vidím fíru s pumpičkou, jak jde foukat kola v celém vlaku! ;-D;-D;-D

+4/0
31.7.2015 14:23

P26e55t14r 23N58o30v98o31t16n76y 3609282569242

Však to má automatické dohušťování, už jste někdy slyšeli, že by vlak nedojel kvůli prázdnému kolu? ;-D

+15/0
31.7.2015 14:26

T22o35m32á77š 69K93a41p94l25a68n 8673459853493

No já bych chtěl vidět kohokoliv, kdo by chtěl nafouknout čímkoliv byť jen jediné kolo u vlaku

+2/0
31.7.2015 14:26

J39a30n 81K47o55v19á13ř 8424631629597

Stačí jeden novinář. Novináři dokážou nafouknout ledacos.

+15/0
31.7.2015 14:30

P79a53v49e67l 65O47d34r15a82z66i84l 6394719507390

Naposledy to zkoušeli Němci a nic moc výsledek. U Eschede to bylo.

0/0
1.8.2015 23:09

J33a30r39o44s55l22a44v 59P91r85u94s22a 9712460212794

no kdyby to melo hydropneumaticky perovani tak by to slo zvedat ale to by byl pro cestujici zbytecnej komfort pak by totiz jezdili jak v bavlnce ;-D

0/−1
31.7.2015 14:49

M70a68t28ú89š 50B90e37n59a31k 9438404122813

Ani by som nepovedal, že ako v bavlnke, nedávno som išiel Elefantom, ktorý bol tak obutý,  že ani na čerstvo podbitej bezstykovej koľaji nedokázal ísť bez nárazov od podvozku...

0/0
31.7.2015 17:08

P54a89v19e95l 25O85b81d12r29ž16á46l45e92k 6576804708342

To by si měla hlídat SŽDC a dopravci který něco takového pošle do provozu to pořádně finančně znechutit.

0/0
1.8.2015 3:47

J61a67r71o86s23l69a53v 60Č87m41e91l79o 3231220805412

tak to koukám většinou je to opačně !!!

0/0
31.7.2015 14:09

M77a46r94t85i26n 56K60ř38í76ž 9513612800547

jakože je to problém vlaků do Prahy a ne z Prahy?

+5/0
31.7.2015 14:10
Foto

J57i42ř55í 88Š95r81á72m39e93k 3408297659451

Je to problém vlaků mezi Prahou.

0/0
1.8.2015 13:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.