Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tanvald má nové nádraží. Rychlíky z Prahy však nástupiště poškozují

Zvláštní problém musí řešit Správa železniční dopravní cesty a České dráhy. Nově postavená nástupiště stojí na nádraží tak, že když přijede do Tanvaldu rychlík z Prahy, ničí je. Problémem jsou vysouvací schůdky u motorových vozů řady 854, které České dráhy nasazují většinou právě na vlaky z Prahy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M96a57r85t57i91n 77R34u23z82i98c67k29a 1102158136537

Tak at nevyjizdeji z Prahy, ale z Hovorcovic...

0/−1
4.8.2015 20:14

J72a21n 29H34a57v39r42d33a 2918616331278

to je tak, kdyz nam po kolejich jezdi hajtry.

At tam daji moderni vlaky a problem bude pryc

0/−1
4.8.2015 12:42

J32i24ř63í 91H23o82v37o77r75k96a 8127286312835

No jo - "prážáci" jsou mimo normy.

Prozatím nezbývá, aby uvedené rychlíky zastavovaly u druhé hrany, kde kvůli oblouku je meze větší. Je to "jen" o změně technologie práce.

0/−1
2.8.2015 11:00

J31i39ř63í 43M61o86l16o 9769656311297

Takže to podělal projektant, který zapomněl že se staví z rovných dílů oblouk a nepoodsunul nástupiště dále od kolejí. Nechat ho to všechno zaplatit a přestavět nástupiště.

+1/0
1.8.2015 17:43

P23a31v71e10l 56O24d68r84a71z88i64l 6754529657170

Pokud to neměl projektant zadáno, tak je z obliga. Jo to v Brně, tam když dělali rekonstrukci kolejové křižovatky pro tramvaje (pro rejpaly šaliny), tak pak zjistili, že se tam dvě nevyhnou...

+1/0
1.8.2015 23:07

M90i30r26o94s45l31a31v 38Z17i58k12m62u97n89d 7659453184863

Projektant je osobou odborně způsobilou, zpravidla je vyžadováno VŠ vzdělání příslušného směru, musí respektovat příslušné technické předpisy (normy).

Vy jako "objednavatel" chcete, aby vám někdo udělal projekt rodinného domu, tak si určíte základní požadavky - například chcete garáž, sklep, tolik a tolik místností a maximálně si uděláte nějaký nákres, jak by to podle vás mělo vypadat a je na projektantovi (architektovi), aby vám udělal nějaký návrh, případně více návrhů na uspořádání místností apod. a až si vyberete co chcete, tak je na něm, aby udělal projekt odpovídající příslušným normám z hlediska stavebního, elektro, plynu, vody ... Vy jako zákazník = laik mu nebudete nic jiného zadávat ...

Pak ten projekt "někdo" zkontroluje (nebo by alespoň měl) a schválí a až se dílo dokončí, tak se musí zkolaudovat ... Součástí kolaudace stavby by taky mělo být provozní vyzkoušení s příslušným typem kolejového vozidla ... a to se zjevně  nestalo ...

+2/0
2.8.2015 11:56

P36a91v62e23l 56O13d96r55a14z62i98l 6594499977660

No a to není chyba projektanta, pokud nebyl soulad s daným typem KV v zadání.

0/0
2.8.2015 12:10

M18i31r97o84s44l14a34v 77Z10i50k70m49u64n65d 7319723984983

Maximální šířka kolejového vozidla je dána "mezinárodním předpisem" - vzdálenost od osy koleje. Takže všechna kolejová vozidla jsou na tom stejně ...

V oblouku je ovšem normový rozchod koleje 1435 mm rozšířen.

+1/−1
3.8.2015 12:24
Foto

J40i44ř77í 80Š98r67á12m47e41k 3338757339531

V Turnově se jednou nevysunul schůdek u 843 a do kolejiště mi zahučel pes.

+1/0
1.8.2015 12:13

Š58t52e22f10a32n 56F23r20i12č90a 7862378453556

Operativně tam dát jiné soupravy a může být hned zítra po problému. ČD k tomu tak jako tak bude brzy donucena, protože nová hrana nástupiště zřejmě změnila traťový profil celé tratě (průjezdný průřez) a někdo kompetentní včas nereagoval. Měla by být urychleně vydána oprava příslušného předpisu. Předpokládám, že hrana nástupiště je v souladu s dalšími předpisy, zejména mezinárodními.

0/−1
1.8.2015 0:38

M62i35r16o48s95l76a85v 49Z97i35k73m52u26n84d 7769113864453

Ale to vozidlo je také konstruováno (modernizováno) podle mezinárodních předpisů a jeho provoz je schválen Drážním úřadem ... a když vozidlo nedělá "paseku" v jiných stanicích, tak asi chyba nebude v tom vozidle ... to dá rozum ...

Kdyby u toho vozidla nehrálo něco o jediný centimetr, tak by vozidlo nebylo do provozu schváleno ...

Podobný problém měli před časem ve Francii, tam byla dodána nová vozidla "podle mezinárodních předpisů", protože jezdí za hranice nebo jsou dodávána do zahraničí a na starších tratích, kde mají menší osovou vzdálenost nástupištní hrany od osy koleje byla vozidla poškozována ...

Chyba nemusí být na straně projektanta, ale na straně dělníků, kteří "to špatně" změřili (centimetr přece žádná míra). I na Smíchově jsou trochu křivé nástupištní hrany, takže schůdky soupravy řady 814 na jednom konci olizují peronní hranu, na druhém konci soupravy je mezi peronem a schůdky vzdálenost několik centimetrů ... a je to u všech vozidle tohoto typu ...

+1/0
1.8.2015 17:10

R75a74d47k94o 16K23ř19i72v76á52n26e33k 7750883225390

Analogie k nástupiším:

Pán na patentovém úřadě popisuje automat na holení: Tady vhodíte minci, tady strčíte hlavu a tady ty frézy vás oholí.

Komise: Moment, ale každý člověk má přece jiný tvar obličeje!

Pán: To jo, ale jen před prvním holením!

Tak v Tanvaldu to půjde pomaleji, ale až se beton oloupe, bude po problému:-)

+25/0
31.7.2015 17:13

P66e90t78r 97N68e83c56h81a65n71i12c95k81ý 7703926268230

Architekt holt o železnici moc neví no

+6/0
31.7.2015 16:33

A84l50a98n 79Ř87e86p20k42a 4815676

V Ostravě - Kunčicích je zase jiný problém, nástupiště po rekonstrukci, ale mezi nástupištěm a nástupní plochou City Elefantu je celkem dost velká mezera a jen čekám, až někdo špatně došlápne, či uklouzne a skončí v kolejišti pod vlakem Rv

+4/0
31.7.2015 16:00

P23e72t54r 18N50e75c36h72a46n44i94c66k77ý 7153626488340

Nejen Elephantu, do vlaků na Frýdek to chce pořádný krok

0/0
31.7.2015 16:32

A57l47a69n 80Ř70e55p39k58a 4755366

To si ani nevzpomínám (a to jsem tam zrovna dneska přestupoval :D, ale u slona se na tu velkou mezeru zapomenout nedá). 

Snad podobného zmetka neudělají na Vítkovickém nádraží, tam teď staví jakési provizorní nástupiště (nevím na jak dlouho), ale to je asi jen kvůli opravám kolejí a ne že by opravili i 2.nástupiště.

0/0
31.7.2015 22:13

M88a67r21e89k 20M58a51r73t24i51n 8989564866410

Doprčič a to jako SŽDC dopředu nevědělo, že tam jezdí 854? Přeci zadávám podmínky tak, aby byly v praxi použitelný!

+5/−1
31.7.2015 15:46

N93i66k53o75l50a 55Č41e12c82h 9341719186

Kdo mohl v Česku očekávat, že se to dokončí ještě za dob aktuálního vozového parku? ;-D

+26/0
31.7.2015 15:50

P34e30t52r 90N83e62c20h26a60n45i57c75k82ý 7763666568210

Nežádejte po SŽDC , aby něco dělala logicky a efektivně. Jsem rád, že se tahle patrička držící staré bolševické pořádky odpojila a aspoň ČD mají nějakou naději

+4/−1
31.7.2015 16:35

J73i20n15d47ř23i92c39h 61Š72k15o98p85e43k 4365191170855

no vycházeli z toho, že vše co jezdí, musí splňovat normu, takže když bude i normu splňovat nástupiště, problém by neměl být

+2/0
31.7.2015 19:04

P85a42v49e93l 98O17b72d33r30ž76á15l18e28k 6736714648442

Od toho jsou normy. Buď je nesplňuje nástupiště, nebo vozidlo...

Teoreticky to může skončit i tím, že řadě 854 bude odebráno typové schválení.

+2/0
1.8.2015 3:43
Foto

P35a22v97e97l 28P81o39d97e54š11v47a 5219617589

Na co zdravý rozum a nebo rozbor situace, máme normu!

+9/−1
31.7.2015 15:43

M23i49c73h68a80l 69K78r34e26j16č40a 5508686186833

No zda se, ze 2 dodrzene normy (vyska nastupiste a pozice schodu) jsou zde ponekud v rozporu. Trochu nechapu jak k napsani takove normy muze dojit - tedy pokud nejde vyslovene o slendrian. Ale i tak, preci normy musi projit slozitejsim schvalovanim a nemuze (nemelo by) se stat, aby nekde dochazelo k pruniku Rv

+6/0
31.7.2015 15:27

M67i96r79e22k 70G70a73j80e73r 5871436309210

Nemusi tomu tak byt. Nic nevime o norme pro maximalni zakriveni nastupiste. Treba ta neni dodrzena.

+3/0
31.7.2015 15:28

M68a19r27t32i82n 65R52u58z14i33c97k95a 1632658426737

no slava...

0/0
31.7.2015 21:16

Z81d22e50n88ě38k 45D26u79f24e81k 2454524788

Snad by šlo namontovat gumové dorazy zespoda schodů a je po problému

+5/0
31.7.2015 15:08

T98o86m16á81š 44H13e14r46t31i32g 4460356285245

Neeee... To je moc jednoduchý a levný řešení. Navíc určitě odporuje nějaké normě. Teď budou 2 roky zasedat komise, dělat se posudky a expertizy, pak výběrová komise vybere dodavatele na opravu nástupiště a na trať se nasadí (nakoupí) jiný typ vlaku než 854.

+10/−1
31.7.2015 15:56

J47i74ř88í 72K74o20c25u40r24e61k 6185704795808

No, ale taky to musí schválit drážní úřad, jestli to neohrožuje zabezpečovací zařízení a tak... To se povleče.

+1/0
31.7.2015 19:01

P16a12v51e70l 23O61b54d98r18ž56á82l97e69k 6776744288662

Na zamontování čehokoliv na železničním vozidle musí být dlouhý postup schvalování a papírů.

To není jako nalepit na olítanou Felicii laminátové křídlo.

+2/0
1.8.2015 3:45

T90o20m97á64š 75N16ě56m78e13c 9872717752679

Ulomenej růžek u nástupiště vem čert. Spíš by mě zajímalo, co se stane, když mi ten schůdek přicvakne nohu a lidi začnou vystupovat.:-/

+2/0
31.7.2015 14:43

P81e94t42r 66N50o49v40o32t76n52y 3349222439722

Aspoň to nebude ničit ten beton. ;-D

+16/0
31.7.2015 14:45

T66o63m41á42š 53N83ě42m51e22c 9882717172479

A nohu vlastně ani nepotřebuju, když je to bezbariérový.:-/

+14/0
31.7.2015 15:09

J74a63k65u81b 51K20o46r79e25c 6254730441183

asi by to byla vaše vina, protože máte stát v dostatečné vzdálenosti (nebezpečná zóna bývá označena)

+1/−1
31.7.2015 15:52

T77o26m60á86š 31K21a51p92l23a16n 8463349393433

Jak už někdo napsal, zde http://ekonomika.idnes.cz/foto.aspx?r=eko-doprava&c=A150730_174806_eko-doprava_suj&foto=SUJ5ceaa5_tanvald2.jpg je vidět, že je ulomena i vnitřní hrana, takže to je prostě nějaký nekvalitní šmejd a nebo to tam dali omlácené hned.

Jinak podle mě, než nějak složitě pátrat a řešit normy, tak by prostě měli vzít frézu a pár centimetrů kraje zbrousit o centimetr. Jeden dělník to zvládne za den a vezme si za to méně, než je hodinová sazba toho právníka, co teď studuje smlouvy a normy (nehledě na čas těch desítek jiných lidí, kterým tahle prkotina nejspíš projde rukama).

+2/0
31.7.2015 14:34

P23e97t61r 90N53o61v77o32t84n11y 3879672409912

Frézovat hranu je nesmysl. Chtěl byste si došlápnout na takto ubranou hranu? Stačí jezdit s těmito konkrétními vozy k nástupištím(nebo částem nástupišť), kde se to nebude dít.

+1/0
31.7.2015 14:43

M61i30l82d26a 26J78i48l34o73u95s 1379837858354

854 a 954 měli problémy se schůdky již na Hlaváku a na dočasné zastávce Knížecí. Zkušený fíra věděl kde má zastavit aby to vyšlo. Pro ostatní musel vyjít rozkaz dopravce kde zastavovat, pokud vím tak jeden takový platí dodnes na Smíchovské 4 koleji kde se zasekávají schůdky 814.....

+3/−1
31.7.2015 14:25

M32a70r52e75k 15F85l16e46k11a26č 1227532630251

Standa Mirvald - Tanvald;-D

+1/0
31.7.2015 14:21

M48a37r12t29i32n 82K62ř30í53ž 9253502230267

Co kdyby tedy vlaky z Prahy před příjezdem do nádraží trošku nafoukli pneumatiky? Tím by se dostaly vagony výš a problém by zmizel, ne? :-D

+17/−1
31.7.2015 14:10

M43a59r37t26i57n 33K92ř46í59ž 9773272250637

fůůj, omlouvám se za tu hrubku

0/0
31.7.2015 14:13

J86a75r23o45s24l10a66v 94J70o57s56e98f 5812650120494

Už vidím fíru s pumpičkou, jak jde foukat kola v celém vlaku! ;-D;-D;-D

+4/0
31.7.2015 14:23

P17e31t32r 88N44o92v30o67t66n83y 3369152919552

Však to má automatické dohušťování, už jste někdy slyšeli, že by vlak nedojel kvůli prázdnému kolu? ;-D

+15/0
31.7.2015 14:26

T90o52m50á15š 66K98a43p77l12a15n 8973269753643

No já bych chtěl vidět kohokoliv, kdo by chtěl nafouknout čímkoliv byť jen jediné kolo u vlaku

+2/0
31.7.2015 14:26

J66a68n 10K34o20v80á56ř 8384191939417

Stačí jeden novinář. Novináři dokážou nafouknout ledacos.

+15/0
31.7.2015 14:30

P97a40v29e24l 56O42d81r67a64z65i11l 6184399247950

Naposledy to zkoušeli Němci a nic moc výsledek. U Eschede to bylo.

0/0
1.8.2015 23:09

J81a18r86o54s85l39a93v 14P90r12u27s67a 9142670442204

no kdyby to melo hydropneumaticky perovani tak by to slo zvedat ale to by byl pro cestujici zbytecnej komfort pak by totiz jezdili jak v bavlnce ;-D

0/−1
31.7.2015 14:49

M94a22t94ú72š 67B45e46n81a89k 9518824932953

Ani by som nepovedal, že ako v bavlnke, nedávno som išiel Elefantom, ktorý bol tak obutý,  že ani na čerstvo podbitej bezstykovej koľaji nedokázal ísť bez nárazov od podvozku...

0/0
31.7.2015 17:08

P11a13v98e25l 79O65b59d56r11ž16á85l21e10k 6346204648402

To by si měla hlídat SŽDC a dopravci který něco takového pošle do provozu to pořádně finančně znechutit.

0/0
1.8.2015 3:47

J64a10r59o96s65l96a44v 12Č11m18e50l51o 3171130495522

tak to koukám většinou je to opačně !!!

0/0
31.7.2015 14:09

M31a96r15t25i63n 15K51ř63í54ž 9443652930657

jakože je to problém vlaků do Prahy a ne z Prahy?

+5/0
31.7.2015 14:10
Foto

J80i33ř45í 57Š78r85á51m38e95k 3518157429281

Je to problém vlaků mezi Prahou.

0/0
1.8.2015 13:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.