Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tanvald má nové nádraží. Rychlíky z Prahy však nástupiště poškozují

Zvláštní problém musí řešit Správa železniční dopravní cesty a České dráhy. Nově postavená nástupiště stojí na nádraží tak, že když přijede do Tanvaldu rychlík z Prahy, ničí je. Problémem jsou vysouvací schůdky u motorových vozů řady 854, které České dráhy nasazují většinou právě na vlaky z Prahy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M24a36r74t28i42n 44R82u40z52i23c73k59a 1542818546317

Tak at nevyjizdeji z Prahy, ale z Hovorcovic...

0/−1
4.8.2015 20:14

J38a12n 20H21a53v57r96d98a 2778196601748

to je tak, kdyz nam po kolejich jezdi hajtry.

At tam daji moderni vlaky a problem bude pryc

0/−1
4.8.2015 12:42

J92i26ř92í 68H94o73v37o45r95k22a 8717146232975

No jo - "prážáci" jsou mimo normy.

Prozatím nezbývá, aby uvedené rychlíky zastavovaly u druhé hrany, kde kvůli oblouku je meze větší. Je to "jen" o změně technologie práce.

0/−1
2.8.2015 11:00

J32i94ř88í 85M83o53l35o 9469236551477

Takže to podělal projektant, který zapomněl že se staví z rovných dílů oblouk a nepoodsunul nástupiště dále od kolejí. Nechat ho to všechno zaplatit a přestavět nástupiště.

+1/0
1.8.2015 17:43

P96a88v65e38l 75O50d33r83a17z46i35l 6294159647790

Pokud to neměl projektant zadáno, tak je z obliga. Jo to v Brně, tam když dělali rekonstrukci kolejové křižovatky pro tramvaje (pro rejpaly šaliny), tak pak zjistili, že se tam dvě nevyhnou...

+1/0
1.8.2015 23:07

M53i19r34o25s40l15a96v 54Z35i12k19m91u34n16d 7499563124473

Projektant je osobou odborně způsobilou, zpravidla je vyžadováno VŠ vzdělání příslušného směru, musí respektovat příslušné technické předpisy (normy).

Vy jako "objednavatel" chcete, aby vám někdo udělal projekt rodinného domu, tak si určíte základní požadavky - například chcete garáž, sklep, tolik a tolik místností a maximálně si uděláte nějaký nákres, jak by to podle vás mělo vypadat a je na projektantovi (architektovi), aby vám udělal nějaký návrh, případně více návrhů na uspořádání místností apod. a až si vyberete co chcete, tak je na něm, aby udělal projekt odpovídající příslušným normám z hlediska stavebního, elektro, plynu, vody ... Vy jako zákazník = laik mu nebudete nic jiného zadávat ...

Pak ten projekt "někdo" zkontroluje (nebo by alespoň měl) a schválí a až se dílo dokončí, tak se musí zkolaudovat ... Součástí kolaudace stavby by taky mělo být provozní vyzkoušení s příslušným typem kolejového vozidla ... a to se zjevně  nestalo ...

+2/0
2.8.2015 11:56

P30a97v83e71l 16O30d71r47a30z15i60l 6954749827310

No a to není chyba projektanta, pokud nebyl soulad s daným typem KV v zadání.

0/0
2.8.2015 12:10

M13i10r25o21s96l25a42v 98Z43i40k36m65u57n97d 7779673894323

Maximální šířka kolejového vozidla je dána "mezinárodním předpisem" - vzdálenost od osy koleje. Takže všechna kolejová vozidla jsou na tom stejně ...

V oblouku je ovšem normový rozchod koleje 1435 mm rozšířen.

+1/−1
3.8.2015 12:24
Foto

J81i84ř65í 95Š80r12á14m53e91k 3848907939381

V Turnově se jednou nevysunul schůdek u 843 a do kolejiště mi zahučel pes.

+1/0
1.8.2015 12:13

Š36t35e70f31a15n 33F45r15i32č86a 7972508403796

Operativně tam dát jiné soupravy a může být hned zítra po problému. ČD k tomu tak jako tak bude brzy donucena, protože nová hrana nástupiště zřejmě změnila traťový profil celé tratě (průjezdný průřez) a někdo kompetentní včas nereagoval. Měla by být urychleně vydána oprava příslušného předpisu. Předpokládám, že hrana nástupiště je v souladu s dalšími předpisy, zejména mezinárodními.

0/−1
1.8.2015 0:38

M63i23r48o51s47l70a72v 92Z97i64k17m28u22n16d 7529323574183

Ale to vozidlo je také konstruováno (modernizováno) podle mezinárodních předpisů a jeho provoz je schválen Drážním úřadem ... a když vozidlo nedělá "paseku" v jiných stanicích, tak asi chyba nebude v tom vozidle ... to dá rozum ...

Kdyby u toho vozidla nehrálo něco o jediný centimetr, tak by vozidlo nebylo do provozu schváleno ...

Podobný problém měli před časem ve Francii, tam byla dodána nová vozidla "podle mezinárodních předpisů", protože jezdí za hranice nebo jsou dodávána do zahraničí a na starších tratích, kde mají menší osovou vzdálenost nástupištní hrany od osy koleje byla vozidla poškozována ...

Chyba nemusí být na straně projektanta, ale na straně dělníků, kteří "to špatně" změřili (centimetr přece žádná míra). I na Smíchově jsou trochu křivé nástupištní hrany, takže schůdky soupravy řady 814 na jednom konci olizují peronní hranu, na druhém konci soupravy je mezi peronem a schůdky vzdálenost několik centimetrů ... a je to u všech vozidle tohoto typu ...

+1/0
1.8.2015 17:10

R49a12d98k39o 86K76ř71i44v53á27n59e96k 7670543505320

Analogie k nástupiším:

Pán na patentovém úřadě popisuje automat na holení: Tady vhodíte minci, tady strčíte hlavu a tady ty frézy vás oholí.

Komise: Moment, ale každý člověk má přece jiný tvar obličeje!

Pán: To jo, ale jen před prvním holením!

Tak v Tanvaldu to půjde pomaleji, ale až se beton oloupe, bude po problému:-)

+25/0
31.7.2015 17:13

P50e40t53r 42N53e33c64h43a37n16i24c86k20ý 7383616988390

Architekt holt o železnici moc neví no

+6/0
31.7.2015 16:33
Foto

A89l11a38n 79Ř33e36p71k79a 4125266

V Ostravě - Kunčicích je zase jiný problém, nástupiště po rekonstrukci, ale mezi nástupištěm a nástupní plochou City Elefantu je celkem dost velká mezera a jen čekám, až někdo špatně došlápne, či uklouzne a skončí v kolejišti pod vlakem Rv

+4/0
31.7.2015 16:00

P55e42t11r 95N61e77c89h65a22n78i24c64k26ý 7463656128790

Nejen Elephantu, do vlaků na Frýdek to chce pořádný krok

0/0
31.7.2015 16:32
Foto

A61l84a34n 25Ř64e59p66k77a 4535216

To si ani nevzpomínám (a to jsem tam zrovna dneska přestupoval :D, ale u slona se na tu velkou mezeru zapomenout nedá). 

Snad podobného zmetka neudělají na Vítkovickém nádraží, tam teď staví jakési provizorní nástupiště (nevím na jak dlouho), ale to je asi jen kvůli opravám kolejí a ne že by opravili i 2.nástupiště.

0/0
31.7.2015 22:13

M52a26r14e80k 62M50a16r18t10i35n 8199624186300

Doprčič a to jako SŽDC dopředu nevědělo, že tam jezdí 854? Přeci zadávám podmínky tak, aby byly v praxi použitelný!

+5/−1
31.7.2015 15:46

N72i49k30o24l34a 84Č90e24c31h 9551199936

Kdo mohl v Česku očekávat, že se to dokončí ještě za dob aktuálního vozového parku? ;-D

+26/0
31.7.2015 15:50

P77e11t90r 82N43e28c17h65a46n48i18c96k61ý 7233196388640

Nežádejte po SŽDC , aby něco dělala logicky a efektivně. Jsem rád, že se tahle patrička držící staré bolševické pořádky odpojila a aspoň ČD mají nějakou naději

+4/−1
31.7.2015 16:35

J75i70n98d75ř14i51c24h 38Š52k52o68p30e38k 4935571710675

no vycházeli z toho, že vše co jezdí, musí splňovat normu, takže když bude i normu splňovat nástupiště, problém by neměl být

+2/0
31.7.2015 19:04

P72a15v27e27l 91O90b54d51r82ž33á41l32e62k 6216744628582

Od toho jsou normy. Buď je nesplňuje nástupiště, nebo vozidlo...

Teoreticky to může skončit i tím, že řadě 854 bude odebráno typové schválení.

+2/0
1.8.2015 3:43
Foto

P54a84v19e28l 73P58o75d53e90š74v48a 5459187539

Na co zdravý rozum a nebo rozbor situace, máme normu!

+9/−1
31.7.2015 15:43

M59i35c92h50a13l 20K46r83e79j53č34a 5308276826163

No zda se, ze 2 dodrzene normy (vyska nastupiste a pozice schodu) jsou zde ponekud v rozporu. Trochu nechapu jak k napsani takove normy muze dojit - tedy pokud nejde vyslovene o slendrian. Ale i tak, preci normy musi projit slozitejsim schvalovanim a nemuze (nemelo by) se stat, aby nekde dochazelo k pruniku Rv

+6/0
31.7.2015 15:27

M88i41r92e67k 78G49a72j61e49r 5971556519730

Nemusi tomu tak byt. Nic nevime o norme pro maximalni zakriveni nastupiste. Treba ta neni dodrzena.

+3/0
31.7.2015 15:28

M10a25r16t16i73n 78R80u96z68i69c71k51a 1222698146657

no slava...

0/0
31.7.2015 21:16

Z92d52e41n92ě47k 11D43u54f76e38k 2144864738

Snad by šlo namontovat gumové dorazy zespoda schodů a je po problému

+5/0
31.7.2015 15:08

T53o51m57á67š 71H82e63r47t27i55g 4470116185305

Neeee... To je moc jednoduchý a levný řešení. Navíc určitě odporuje nějaké normě. Teď budou 2 roky zasedat komise, dělat se posudky a expertizy, pak výběrová komise vybere dodavatele na opravu nástupiště a na trať se nasadí (nakoupí) jiný typ vlaku než 854.

+10/−1
31.7.2015 15:56

J70i31ř25í 66K78o67c95u55r54e24k 6585364985808

No, ale taky to musí schválit drážní úřad, jestli to neohrožuje zabezpečovací zařízení a tak... To se povleče.

+1/0
31.7.2015 19:01

P61a39v44e74l 93O33b25d27r24ž82á49l86e49k 6276754968922

Na zamontování čehokoliv na železničním vozidle musí být dlouhý postup schvalování a papírů.

To není jako nalepit na olítanou Felicii laminátové křídlo.

+2/0
1.8.2015 3:45

T90o38m80á72š 33N60ě71m34e28c 9772967962429

Ulomenej růžek u nástupiště vem čert. Spíš by mě zajímalo, co se stane, když mi ten schůdek přicvakne nohu a lidi začnou vystupovat.:-/

+2/0
31.7.2015 14:43

P45e83t82r 85N87o20v72o16t84n14y 3529172419272

Aspoň to nebude ničit ten beton. ;-D

+16/0
31.7.2015 14:45

T91o27m77á79š 57N30ě66m97e27c 9182387772729

A nohu vlastně ani nepotřebuju, když je to bezbariérový.:-/

+14/0
31.7.2015 15:09

J49a75k54u27b 30K80o73r13e12c 6664410861853

asi by to byla vaše vina, protože máte stát v dostatečné vzdálenosti (nebezpečná zóna bývá označena)

+1/−1
31.7.2015 15:52

T30o84m52á75š 29K25a28p54l42a10n 8983279483223

Jak už někdo napsal, zde http://ekonomika.idnes.cz/foto.aspx?r=eko-doprava&c=A150730_174806_eko-doprava_suj&foto=SUJ5ceaa5_tanvald2.jpg je vidět, že je ulomena i vnitřní hrana, takže to je prostě nějaký nekvalitní šmejd a nebo to tam dali omlácené hned.

Jinak podle mě, než nějak složitě pátrat a řešit normy, tak by prostě měli vzít frézu a pár centimetrů kraje zbrousit o centimetr. Jeden dělník to zvládne za den a vezme si za to méně, než je hodinová sazba toho právníka, co teď studuje smlouvy a normy (nehledě na čas těch desítek jiných lidí, kterým tahle prkotina nejspíš projde rukama).

+2/0
31.7.2015 14:34

P51e47t66r 74N57o20v47o32t40n39y 3869322359672

Frézovat hranu je nesmysl. Chtěl byste si došlápnout na takto ubranou hranu? Stačí jezdit s těmito konkrétními vozy k nástupištím(nebo částem nástupišť), kde se to nebude dít.

+1/0
31.7.2015 14:43

M23i89l60d46a 91J71i10l81o54u50s 1879227588274

854 a 954 měli problémy se schůdky již na Hlaváku a na dočasné zastávce Knížecí. Zkušený fíra věděl kde má zastavit aby to vyšlo. Pro ostatní musel vyjít rozkaz dopravce kde zastavovat, pokud vím tak jeden takový platí dodnes na Smíchovské 4 koleji kde se zasekávají schůdky 814.....

+3/−1
31.7.2015 14:25

M16a74r55e10k 80F67l31e65k45a91č 1837762470961

Standa Mirvald - Tanvald;-D

+1/0
31.7.2015 14:21

M54a22r88t96i88n 60K41ř52í49ž 9623342760227

Co kdyby tedy vlaky z Prahy před příjezdem do nádraží trošku nafoukli pneumatiky? Tím by se dostaly vagony výš a problém by zmizel, ne? :-D

+17/−1
31.7.2015 14:10

M69a92r25t85i44n 60K29ř25í65ž 9833852500667

fůůj, omlouvám se za tu hrubku

0/0
31.7.2015 14:13

J46a57r54o67s61l25a33v 12J37o41s60e90f 5322970850634

Už vidím fíru s pumpičkou, jak jde foukat kola v celém vlaku! ;-D;-D;-D

+4/0
31.7.2015 14:23

P34e91t74r 14N55o60v72o29t16n48y 3259272809882

Však to má automatické dohušťování, už jste někdy slyšeli, že by vlak nedojel kvůli prázdnému kolu? ;-D

+15/0
31.7.2015 14:26

T38o12m55á31š 24K82a97p81l10a18n 8523199423603

No já bych chtěl vidět kohokoliv, kdo by chtěl nafouknout čímkoliv byť jen jediné kolo u vlaku

+2/0
31.7.2015 14:26

J63a93n 22K62o43v61á40ř 8914211459217

Stačí jeden novinář. Novináři dokážou nafouknout ledacos.

+15/0
31.7.2015 14:30

P84a83v34e61l 23O10d15r31a48z13i58l 6454109827120

Naposledy to zkoušeli Němci a nic moc výsledek. U Eschede to bylo.

0/0
1.8.2015 23:09

J65a52r90o66s61l46a28v 21P64r21u36s61a 9832290572464

no kdyby to melo hydropneumaticky perovani tak by to slo zvedat ale to by byl pro cestujici zbytecnej komfort pak by totiz jezdili jak v bavlnce ;-D

0/−1
31.7.2015 14:49

M90a20t20ú38š 98B72e29n86a18k 9468874932573

Ani by som nepovedal, že ako v bavlnke, nedávno som išiel Elefantom, ktorý bol tak obutý,  že ani na čerstvo podbitej bezstykovej koľaji nedokázal ísť bez nárazov od podvozku...

0/0
31.7.2015 17:08

P15a58v21e78l 40O94b87d10r54ž82á73l65e72k 6696494858482

To by si měla hlídat SŽDC a dopravci který něco takového pošle do provozu to pořádně finančně znechutit.

0/0
1.8.2015 3:47

J31a11r89o66s66l34a88v 53Č13m92e32l13o 3571250575342

tak to koukám většinou je to opačně !!!

0/0
31.7.2015 14:09

M62a58r62t24i81n 53K33ř68í45ž 9463362450717

jakože je to problém vlaků do Prahy a ne z Prahy?

+5/0
31.7.2015 14:10
Foto

J35i13ř79í 11Š69r25á85m13e90k 3488337329351

Je to problém vlaků mezi Prahou.

0/0
1.8.2015 13:01





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.