- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tak at nevyjizdeji z Prahy, ale z Hovorcovic...
to je tak, kdyz nam po kolejich jezdi hajtry.
At tam daji moderni vlaky a problem bude pryc
No jo - "prážáci" jsou mimo normy.
Prozatím nezbývá, aby uvedené rychlíky zastavovaly u druhé hrany, kde kvůli oblouku je meze větší. Je to "jen" o změně technologie práce.
Takže to podělal projektant, který zapomněl že se staví z rovných dílů oblouk a nepoodsunul nástupiště dále od kolejí. Nechat ho to všechno zaplatit a přestavět nástupiště.
Pokud to neměl projektant zadáno, tak je z obliga. Jo to v Brně, tam když dělali rekonstrukci kolejové křižovatky pro tramvaje (pro rejpaly šaliny), tak pak zjistili, že se tam dvě nevyhnou...
V Turnově se jednou nevysunul schůdek u 843 a do kolejiště mi zahučel pes.
Operativně tam dát jiné soupravy a může být hned zítra po problému. ČD k tomu tak jako tak bude brzy donucena, protože nová hrana nástupiště zřejmě změnila traťový profil celé tratě (průjezdný průřez) a někdo kompetentní včas nereagoval. Měla by být urychleně vydána oprava příslušného předpisu. Předpokládám, že hrana nástupiště je v souladu s dalšími předpisy, zejména mezinárodními.
Ale to vozidlo je také konstruováno (modernizováno) podle mezinárodních předpisů a jeho provoz je schválen Drážním úřadem ... a když vozidlo nedělá "paseku" v jiných stanicích, tak asi chyba nebude v tom vozidle ... to dá rozum ...
Kdyby u toho vozidla nehrálo něco o jediný centimetr, tak by vozidlo nebylo do provozu schváleno ...
Podobný problém měli před časem ve Francii, tam byla dodána nová vozidla "podle mezinárodních předpisů", protože jezdí za hranice nebo jsou dodávána do zahraničí a na starších tratích, kde mají menší osovou vzdálenost nástupištní hrany od osy koleje byla vozidla poškozována ...
Chyba nemusí být na straně projektanta, ale na straně dělníků, kteří "to špatně" změřili (centimetr přece žádná míra). I na Smíchově jsou trochu křivé nástupištní hrany, takže schůdky soupravy řady 814 na jednom konci olizují peronní hranu, na druhém konci soupravy je mezi peronem a schůdky vzdálenost několik centimetrů ... a je to u všech vozidle tohoto typu ...
Analogie k nástupiším:
Pán na patentovém úřadě popisuje automat na holení: Tady vhodíte minci, tady strčíte hlavu a tady ty frézy vás oholí.
Komise: Moment, ale každý člověk má přece jiný tvar obličeje!
Pán: To jo, ale jen před prvním holením!
Tak v Tanvaldu to půjde pomaleji, ale až se beton oloupe, bude po problému
Architekt holt o železnici moc neví no
V Ostravě - Kunčicích je zase jiný problém, nástupiště po rekonstrukci, ale mezi nástupištěm a nástupní plochou City Elefantu je celkem dost velká mezera a jen čekám, až někdo špatně došlápne, či uklouzne a skončí v kolejišti pod vlakem
Nejen Elephantu, do vlaků na Frýdek to chce pořádný krok
Doprčič a to jako SŽDC dopředu nevědělo, že tam jezdí 854? Přeci zadávám podmínky tak, aby byly v praxi použitelný!
Kdo mohl v Česku očekávat, že se to dokončí ještě za dob aktuálního vozového parku?