Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nové letadlo z Kunovic po pěti letech vývoje poprvé vzlétlo

Nový turbovrtulový letoun L 410 NG společnosti Aircraft Industries má za sebou první úspěšný start. Stroj měl premiéru na letišti v Kunovicích. Firma chce v budoucnu vyrábět okolo třiceti těchto letadel ročně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M64a69r96t36i89n 61P25i75š36t45o48r38a 8958578186309

Krásné.

Ta fialovo-bílá na zelené trávě je krásná.

+1/0
4.8.2015 8:17
Foto

P62a42v79e43l 39P94o55k18o64r43n85ý 2776624530182

Nejde náhodou o ruskou společnost?

+4/0
3.8.2015 23:30

R55o74m60a27n 16H92r85o65n72z42a 5526511526918

Jistěže jde. Stačí se podívat na výpis o OR (společnost se jmenuje Aircraft Industries) ;-)

+1/0
4.8.2015 7:31

M44i46l75o97š 80F46i48a87l13a 2350101367212

No tak super. Jen ať se daří. Letadla miluju a tomuhle přeju, ať se dobře prodává.

+4/0
3.8.2015 20:11

M58a37r17t16i29n 60N83e31č32a13s 8703523573309

To je krásný budulínek :-) Snad se s ním někdy proletím.

0/0
3.8.2015 18:17

B89o38r90e47k 60S18t42r65a61k48a 7398737496826

A co že jsou to ty motory GE H85 zač? Žádná amerika, ale nová verze původního motoru Walter, jen už pod jinou značkou :)

+2/0
3.8.2015 17:59
Foto

V55l48a49s68t77a 84C79o45u21f57a31l 7297489309905

Tak to vůbec ne. Je kompletně předělaný kompresor, vstupní ústrojí a celá regulace a řízení. Bez GE by to Walter nezvládnul.

+2/0
3.8.2015 18:05

B88o54r18e52k 54S11t37r93a91k43a 7738717296626

Aha, děkuju za doplnění.

0/0
3.8.2015 18:23
Foto

V66l33a73s21t44a 61C53o28u90f16a46l 7717689189525

Nástupcem M-601 je H80, který má zvýšený výkon ze 650hp na 800, vyšší účinnost, lepší termodynamické charakteristiky (M-601 výrazně ztrácí výkon s rostoucí teplotou okolí), ale podobnou konstrukci. H85 je už nový motor.

+3/0
3.8.2015 18:40

A26l69e29š 86J57a19n93á37č46e54k 3893214746773

Držím jim palce. Oproti Aeru a jejich vzdušných zámcích co nikdo nechce je tohle rozumný nápad. To že česká firma dokáže vyvinout a vyrobit letadlo je jedna z věcí co náš průmysl drží mezi nejlepšími. Jen tak dál.

+13/0
3.8.2015 16:30

M49i25c27h56a70l 98P23a68v75l30á39t 9833513824499

Aero dela i spoustu jinych veci, ktere nejsou tak efektni, ale nekdo je rozhodne chce.

+2/0
4.8.2015 10:19

I43v12a83n 67M74a14r85e63k 6764908252

Gratulace R^[>-]. . . . . (Teď už jen zbývá počkat komu bude vadit, tak jako v případě  "Evektor" ? ! ? ! ) 8-o

+8/0
3.8.2015 15:47
Foto

V21l42a62s46t66a 22C37o10u44f45a46l 7587989429325

Evektor dojel na megalomanství generálního ředitele Růžičky. Měli zůstat u malých letadel a nepouštět se do projektu EV-55, kterým jen cucali granty z MPO a poté z TAČR. Nezvládli ani zahájit sériovou výrobu VUT-100.

+1/0
3.8.2015 17:53

L85u84b76o14š 18M75a91š52í78n 9799856357218

To je dobře takových výrobků by ČR potřebovala víc a víc.

+12/0
3.8.2015 15:37
Foto

J10a57n 10V15a24l18č62í55k 7565478295940

Třeba konečně přijde i čas oprásit 610ku... ;-)

+2/0
3.8.2015 15:37

J48o15s33e49f 10V78o97s81i97c10k76y 4863847476453

L-410 se hodne prodavala do rozvojovych zemi, hlavne do  Afriky. Tam si vsak hodne poskodila povest vysokou nehodovosti. Velke usili bylo vynalozeno prodat je i do Brasilie. Tam hned nekolik z tech, co tam byly na zkousku, taky havarovaly.  Takze to opet nevyslo. L-410 ma totiz neprekonatelneho konkurenta ve sve tride. Je jim kanadsky Twin Otter. Hotovy nezmar!

+6/−1
3.8.2015 15:23

M41i55c37h35a65l 63T37o94m29i37n83s12k52ý 9931125907464

Rusům přeji, že se jim daří a naši technici a odborníci mají práci R^

Doufám že se do toho nezačne kvůli Putinovi zase plést EU, která zničila už takhle dost firem EURv

+13/−10
3.8.2015 14:51

A71n79d67r74e22j 54O96l81e84k57s33a 3245201637721

R^EU

+1/0
4.8.2015 16:41

J67o80h37n 89N91ě20m34e74č21e30k 6319955160766

Co to má jako znamenat....možná jsem slepý (ne, né - vidím dobře, teď jsem se kouknul z okna), ale já v přiloženém video klipu žádné letadlo vzlétnout neviděl, ale pěknou skupinu "zadarmo" jedlíků a pijanů - to ano a ještě si k tomu zatleskali, jak jim to občerstvení chutnalo.... ;-D

+9/−1
3.8.2015 14:47

O16n45d35ř29e19j 22K72o92l48á59ř 1703785123501

Samozřejmě držím palce, ale není to nové letadlo, jen nová verze. A byl bych rád, kdyby měla víc štěstí než nová verze L-39.

+1/0
3.8.2015 14:40

J72i31ř61í 56K56o22z59á82k 1777256353502

Naopak si myslím, že nová verze L-39 je dobrý projekt, rozhodně si myslím, že jej čeká lepší budoucnost než L-159. Ale jinak s Vámi souhlasím, určitě to letadlo prodělalo velké změny, které si vyžádaly mnoho práce a úsilí při vývoji a testování, ale pořád je to jenom nová verze, což ovšem není nic špatného.

0/0
3.8.2015 17:57
Foto

P58a70t67r45i47c60k 55B65l48a20h51o 3277255230959

Parada, tleskam take :) R^ Jinak Outback nema vyrizeny jeste vsechny certifikace a navic je v insolvenci firma Evektor Aerotechnik. Snad to vyresej brzy.

0/0
3.8.2015 14:18
Foto

V35l48a48s47t13a 22C63o73u18f46a32l 7977909209845

EV-55 je mrtvola. Růžička to moc dobře ví.

+2/0
3.8.2015 14:35

M69a47r53e36k 54F87l14e14k40a90č 1987352570171

R^

+1/−1
3.8.2015 14:00

J65a54n 31S73e20m45i74k 4124707752509

Blahoprani!

nevite nekdo jak je na tom podobne (asi o trochu mensi) letadlo co z nuly vyvinul Evektor? Outback se to tusim jmenovalo, melo docela pekne tvery. Prodavaji to uz?

0/0
3.8.2015 13:54

M34a45r46t56i50n 70B94e10r65a25n 1714368183911

evektor je ted v exekuci kvuli nejakemu pilotovi se zlomenou nohou z usa... ale snad se to vyresi.

+4/0
3.8.2015 14:04

V70á43c49l22a89v 94R56o19s52e44n35b86e32r87g 6499187292227

Řeší se certifikace pro sériovou výrobu. Zatím prodali 4 kusy do Malajsie, dodání se plánuje na rok 2017.

+2/0
3.8.2015 14:05

M18a88r97t46i43n 18C39h34r82o63u30s97t 9720830862341

Letěl jsem s ním loni, když jsme během testovacích letů dělali nějaká měření. Nikdy jsem ničím podobným neletel a bylo to super. Škoda, že nebylo vevnitř komplet hotové. Byly tam jenom židle a podlaha, chybělo polstrování po stranách.

+2/0
3.8.2015 13:53

V96á54c79l55a60v 33J15o97n57á24š 8672113612753

Ty židle bych chtěl vidět....

+1/0
3.8.2015 13:55

E87r57i35k 73K89o74m82a41n19e65c 8589693959825

Dobré video k článku o vzletu, když ve videu jen sedí na zemi ;-D

+12/0
3.8.2015 13:47

M35a65r19t37i41n 52B42e87r84a23n 1244598743391

Uz ho predstavili v cervnu. Ale letet jsem ho take nevidel.

0/0
3.8.2015 13:49

E45r80i42k 51K75o57m89a40n33e89c 8529773689485

https://www.youtube.com/watch?v=vLYV6l-HK2w

+3/0
3.8.2015 13:56

J84o83h71n 35N66ě95m70e26č70e35k 6229765620736

Děkuji...R^

+1/0
3.8.2015 14:50

E97r60i43k 53K93o50m88a42n17e68c 8399723929815

nebo https://www.youtube.com/watch?v=vEIn-GfR_pU

0/0
3.8.2015 13:58

M86a50r87t56i68n 69B61e27r27a52n 1434138133331

Skvela prace. Kolik takove letadlo stoji? A nejake parametry s novym motorem jako dolet, spotreba atd?

0/0
3.8.2015 13:44

V14á79c77l77a96v 55J85o38n48á62š 8452603792553

..a zrychlení z nuly na sto....

+2/0
3.8.2015 13:46

M21a77r52t78i54n 81B69e12r65a60n 1594448303641

Takze 107mik kc cca. 5.5mil $.

+3/0
3.8.2015 13:48
Foto

V56l40a30s89t70a 21C63o20u22f52a43l 7537299519885

Původní L-410 UVP-E D20 stojí kolem 5,5-6MUSD podle konfigurace. A to je dobrá cena pro zákazníka i pro výrobce. Zprostředkovatel bere 3-4 procenta provizi z finální ceny. Tento nový stroj s G-3000 může stát do 8MUSD. Více za to nikdo nedá.

+2/0
3.8.2015 13:49

J18a10r57o90m18í47r 72Š70t73o11h47a71n53s44l 5564239504252

Dolet je uvaden cca 2 500km, spotreba bude podobna jako u stareho modelu, vzhledem k tomu ze tem mel dolet neco pres 1000km, a tady uvadeji ze uveze skoro dvojnasobek paliva.

+1/0
3.8.2015 13:50
Foto

V65l48a77s50t80a 50C66o13u76f34a33l 7377649729685

Protože má integrální nádrže.

+1/0
3.8.2015 13:51

M54a73r51t21i71n 59B89e55r91a57n 1454358643501

To neni moc, ale je fakt, ze 2500 by doletel snad i na jih Italie. Pokrok je i 2x delsi dolet.

0/0
3.8.2015 14:03
Foto

V69l96a85s93t74a 77C70o48u50f96a79l 7667839209175

Mám tu prospekt. Podívám se. Píše se tu toto: 

MTOW - 7000kg

MLDW - 6800kg

Max. zatížení 2154kg

Max. množství paliva 2340kg

Cestovní rychlost 417km/h TAS

Max. dolet 2700km

Max. vytrvalost 11h

Max. stoupací rychlost 9m/s při 0m, ISA, MTOW s oběma motory

2m/s s jedním motorem

Délka vzletu do výšky 35ft - 590m při ISA, MTOW

+4/0
3.8.2015 13:57

A96l14e55š 72K30r42e71j96č32í 6931321183139

No konečně! Tak pojďme, ať cizina vidí, že kromě velkoskladů a montážních linek máme ještě taky mozky R^

+24/−1
3.8.2015 13:44

M52i85c39h80a69l 26T82o58m54i65n26s32k70ý 9741175667114

Kunovice vlastní rusáci.

+2/−2
3.8.2015 13:52

J64a61n 84S98e29m36i12k 4624667272749

je to prace nasich inzenyru a techniku,a firma silici u nas. Odkud pochazi kapital neni zase tak dulezite

+11/0
3.8.2015 13:55

M74i76c89h32a91l 40T66o80m79i95n17s39k54ý 9901745437804

Škoda octavia je například také práce našich techniků....

+1/0
3.8.2015 13:57

J64a62n 41S17e44m46i93k 4124807102889

nevim jak to myslite- kazdopadne v Mlade Boleslavi je vyvoj ruznych podstatnych veci, vc motoru tusim. 

To ze v dnesni ekonomice nedelate na uzemi kazdeho maleho statu komplexni vyrobky od sroubku po kompletaci neni nic zvlastniho.

+7/0
3.8.2015 14:12

M28a21r15c93e49l 91B36a62b34i58č 6504906771981

No, svého času se v ČR vyvíjjel v Kunovicích úplně nový letoun a v Motorletu se k němu poměrně úspěšně vyvíjel a zkušebně vyráběl úplně nový motor ( vícehřídelové uspořádání), vše práce našich techniků a dělníků...Dnes u nové 410 motor GE.....

0/0
3.8.2015 14:29

J37a56n 72S86e51m28i63k 4734707542319

tusim myslite L-610. No problem ze se to neprodalo...neb to z 90% melo jit do SSSR v ramci barteru jako pred tim L-410.

Problem tech komponent vcetne motoru je ze kazdy zakaznik da prednost znacce motoru ktera ma sirokou servisni sit po celem svete a je si jisty ze vyrobce tu bude i za XY let.

Proste jak jsem psal, v dnesni globalni ekonomice to funguje jinak nez za casu RVHP kdy jsme dodavali do SSSR 80-90% nasich letadel, a jako protihodnotu jsme dostavali zbrane , levnejsi ropu a ziguliky. Pricemz Aeroflot meli narizeno kupovat L-410 v CSSR .

Vzdyt samostatne letadlo uz dneska nevyrobi ani Nemci,Francouzi nebo Britove

+7/0
3.8.2015 14:42

M80a79r71c94e89l 42B72a28b60i85č 6394146801751

Problém ani není v tom, že 610 se neprodala, jako spíše v tom, že nedostala certifikaci. Proč asi..? Že by paralera k Poldovce, např..?

+1/0
3.8.2015 14:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.