Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nové letadlo z Kunovic po pěti letech vývoje poprvé vzlétlo

Nový turbovrtulový letoun L 410 NG společnosti Aircraft Industries má za sebou první úspěšný start. Stroj měl premiéru na letišti v Kunovicích. Firma chce v budoucnu vyrábět okolo třiceti těchto letadel ročně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M89a27r89t77i86n 38P90i60š35t85o74r69a 8408118206169

Krásné.

Ta fialovo-bílá na zelené trávě je krásná.

+1/0
4.8.2015 8:17
Foto

P12a36v56e83l 98P60o43k56o75r33n39ý 2466784700312

Nejde náhodou o ruskou společnost?

+4/0
3.8.2015 23:30

R65o26m18a83n 88H34r55o15n13z46a 5506911326308

Jistěže jde. Stačí se podívat na výpis o OR (společnost se jmenuje Aircraft Industries) ;-)

+1/0
4.8.2015 7:31

M17i31l71o70š 63F18i15a31l25a 2840211567682

No tak super. Jen ať se daří. Letadla miluju a tomuhle přeju, ať se dobře prodává.

+4/0
3.8.2015 20:11

M22a70r29t16i71n 10N40e69č66a93s 8603273823819

To je krásný budulínek :-) Snad se s ním někdy proletím.

0/0
3.8.2015 18:17

B29o34r21e37k 95S34t50r53a17k53a 7348317116186

A co že jsou to ty motory GE H85 zač? Žádná amerika, ale nová verze původního motoru Walter, jen už pod jinou značkou :)

+2/0
3.8.2015 17:59
Foto

V93l95a11s21t87a 93C84o48u19f84a32l 7187499119825

Tak to vůbec ne. Je kompletně předělaný kompresor, vstupní ústrojí a celá regulace a řízení. Bez GE by to Walter nezvládnul.

+2/0
3.8.2015 18:05

B20o44r74e38k 67S60t23r71a59k89a 7548597276746

Aha, děkuju za doplnění.

0/0
3.8.2015 18:23
Foto

V28l94a83s16t54a 31C56o18u38f18a43l 7807459239765

Nástupcem M-601 je H80, který má zvýšený výkon ze 650hp na 800, vyšší účinnost, lepší termodynamické charakteristiky (M-601 výrazně ztrácí výkon s rostoucí teplotou okolí), ale podobnou konstrukci. H85 je už nový motor.

+3/0
3.8.2015 18:40

A61l66e66š 88J40a45n92á44č76e51k 3903284776163

Držím jim palce. Oproti Aeru a jejich vzdušných zámcích co nikdo nechce je tohle rozumný nápad. To že česká firma dokáže vyvinout a vyrobit letadlo je jedna z věcí co náš průmysl drží mezi nejlepšími. Jen tak dál.

+13/0
3.8.2015 16:30

M36i80c48h63a90l 11P56a23v74l68á64t 9683423814179

Aero dela i spoustu jinych veci, ktere nejsou tak efektni, ale nekdo je rozhodne chce.

+2/0
4.8.2015 10:19

I71v78a30n 77M77a25r23e12k 6674988962

Gratulace R^[>-]. . . . . (Teď už jen zbývá počkat komu bude vadit, tak jako v případě  "Evektor" ? ! ? ! ) 8-o

+8/0
3.8.2015 15:47
Foto

V21l67a13s67t90a 39C55o60u24f43a73l 7257769809935

Evektor dojel na megalomanství generálního ředitele Růžičky. Měli zůstat u malých letadel a nepouštět se do projektu EV-55, kterým jen cucali granty z MPO a poté z TAČR. Nezvládli ani zahájit sériovou výrobu VUT-100.

+1/0
3.8.2015 17:53

L54u94b86o67š 61M66a77š31í73n 9829916317658

To je dobře takových výrobků by ČR potřebovala víc a víc.

+12/0
3.8.2015 15:37
Foto

J47a33n 22V57a34l45č49í42k 7795118535870

Třeba konečně přijde i čas oprásit 610ku... ;-)

+2/0
3.8.2015 15:37

J87o48s37e22f 83V21o68s21i10c93k48y 4283757766413

L-410 se hodne prodavala do rozvojovych zemi, hlavne do  Afriky. Tam si vsak hodne poskodila povest vysokou nehodovosti. Velke usili bylo vynalozeno prodat je i do Brasilie. Tam hned nekolik z tech, co tam byly na zkousku, taky havarovaly.  Takze to opet nevyslo. L-410 ma totiz neprekonatelneho konkurenta ve sve tride. Je jim kanadsky Twin Otter. Hotovy nezmar!

+6/−1
3.8.2015 15:23

M72i43c89h20a65l 93T15o27m43i41n30s37k88ý 9411665427204

Rusům přeji, že se jim daří a naši technici a odborníci mají práci R^

Doufám že se do toho nezačne kvůli Putinovi zase plést EU, která zničila už takhle dost firem EURv

+13/−10
3.8.2015 14:51

A75n98d50r65e83j 81O54l16e24k89s91a 3145431127901

R^EU

+1/0
4.8.2015 16:41

J39o39h31n 97N47ě80m26e98č55e81k 6949115180226

Co to má jako znamenat....možná jsem slepý (ne, né - vidím dobře, teď jsem se kouknul z okna), ale já v přiloženém video klipu žádné letadlo vzlétnout neviděl, ale pěknou skupinu "zadarmo" jedlíků a pijanů - to ano a ještě si k tomu zatleskali, jak jim to občerstvení chutnalo.... ;-D

+9/−1
3.8.2015 14:47

O28n54d26ř21e93j 21K61o86l48á68ř 1103875293361

Samozřejmě držím palce, ale není to nové letadlo, jen nová verze. A byl bych rád, kdyby měla víc štěstí než nová verze L-39.

+1/0
3.8.2015 14:40

J64i82ř29í 95K60o14z38á42k 1597706403122

Naopak si myslím, že nová verze L-39 je dobrý projekt, rozhodně si myslím, že jej čeká lepší budoucnost než L-159. Ale jinak s Vámi souhlasím, určitě to letadlo prodělalo velké změny, které si vyžádaly mnoho práce a úsilí při vývoji a testování, ale pořád je to jenom nová verze, což ovšem není nic špatného.

0/0
3.8.2015 17:57
Foto

P63a80t94r49i71c87k 42B54l37a50h32o 3137545820639

Parada, tleskam take :) R^ Jinak Outback nema vyrizeny jeste vsechny certifikace a navic je v insolvenci firma Evektor Aerotechnik. Snad to vyresej brzy.

0/0
3.8.2015 14:18
Foto

V74l55a12s12t85a 76C86o65u95f20a63l 7977539419325

EV-55 je mrtvola. Růžička to moc dobře ví.

+2/0
3.8.2015 14:35

M15a53r33e60k 66F34l45e25k65a54č 1157642610181

R^

+1/−1
3.8.2015 14:00

J26a71n 46S48e17m42i58k 4324577882949

Blahoprani!

nevite nekdo jak je na tom podobne (asi o trochu mensi) letadlo co z nuly vyvinul Evektor? Outback se to tusim jmenovalo, melo docela pekne tvery. Prodavaji to uz?

0/0
3.8.2015 13:54

M48a36r75t29i90n 35B66e57r49a27n 1124658743841

evektor je ted v exekuci kvuli nejakemu pilotovi se zlomenou nohou z usa... ale snad se to vyresi.

+4/0
3.8.2015 14:04

V91á12c59l25a29v 56R13o31s49e30n82b42e20r15g 6959837462437

Řeší se certifikace pro sériovou výrobu. Zatím prodali 4 kusy do Malajsie, dodání se plánuje na rok 2017.

+2/0
3.8.2015 14:05

M20a57r17t15i86n 62C94h43r94o33u17s33t 9110520882451

Letěl jsem s ním loni, když jsme během testovacích letů dělali nějaká měření. Nikdy jsem ničím podobným neletel a bylo to super. Škoda, že nebylo vevnitř komplet hotové. Byly tam jenom židle a podlaha, chybělo polstrování po stranách.

+2/0
3.8.2015 13:53

V85á91c37l48a24v 78J88o51n51á39š 8852803762593

Ty židle bych chtěl vidět....

+1/0
3.8.2015 13:55

E52r61i64k 16K32o78m60a84n77e58c 8719403219265

Dobré video k článku o vzletu, když ve videu jen sedí na zemi ;-D

+12/0
3.8.2015 13:47

M38a21r80t67i63n 31B63e53r54a59n 1614438973641

Uz ho predstavili v cervnu. Ale letet jsem ho take nevidel.

0/0
3.8.2015 13:49

E52r32i55k 72K63o43m48a38n74e38c 8229773289575

https://www.youtube.com/watch?v=vLYV6l-HK2w

+3/0
3.8.2015 13:56

J79o55h80n 60N57ě35m96e96č78e34k 6479775940986

Děkuji...R^

+1/0
3.8.2015 14:50

E38r18i42k 68K45o22m56a13n29e59c 8619913689575

nebo https://www.youtube.com/watch?v=vEIn-GfR_pU

0/0
3.8.2015 13:58

M65a10r17t16i94n 65B56e74r35a24n 1644138643231

Skvela prace. Kolik takove letadlo stoji? A nejake parametry s novym motorem jako dolet, spotreba atd?

0/0
3.8.2015 13:44

V24á22c14l28a31v 91J35o54n78á59š 8852593102243

..a zrychlení z nuly na sto....

+2/0
3.8.2015 13:46

M54a72r53t61i68n 49B31e53r19a81n 1744398843241

Takze 107mik kc cca. 5.5mil $.

+3/0
3.8.2015 13:48
Foto

V94l38a50s23t30a 30C58o50u98f75a41l 7687429209375

Původní L-410 UVP-E D20 stojí kolem 5,5-6MUSD podle konfigurace. A to je dobrá cena pro zákazníka i pro výrobce. Zprostředkovatel bere 3-4 procenta provizi z finální ceny. Tento nový stroj s G-3000 může stát do 8MUSD. Více za to nikdo nedá.

+2/0
3.8.2015 13:49

J62a54r36o25m35í30r 25Š42t89o72h78a98n29s82l 5624149114702

Dolet je uvaden cca 2 500km, spotreba bude podobna jako u stareho modelu, vzhledem k tomu ze tem mel dolet neco pres 1000km, a tady uvadeji ze uveze skoro dvojnasobek paliva.

+1/0
3.8.2015 13:50
Foto

V76l13a78s82t53a 90C66o13u27f20a98l 7347529249105

Protože má integrální nádrže.

+1/0
3.8.2015 13:51

M37a76r91t11i60n 85B94e21r75a45n 1224588533541

To neni moc, ale je fakt, ze 2500 by doletel snad i na jih Italie. Pokrok je i 2x delsi dolet.

0/0
3.8.2015 14:03
Foto

V71l26a32s50t11a 39C92o26u62f29a82l 7117359929485

Mám tu prospekt. Podívám se. Píše se tu toto: 

MTOW - 7000kg

MLDW - 6800kg

Max. zatížení 2154kg

Max. množství paliva 2340kg

Cestovní rychlost 417km/h TAS

Max. dolet 2700km

Max. vytrvalost 11h

Max. stoupací rychlost 9m/s při 0m, ISA, MTOW s oběma motory

2m/s s jedním motorem

Délka vzletu do výšky 35ft - 590m při ISA, MTOW

+4/0
3.8.2015 13:57

A49l87e22š 91K13r17e17j26č91í 6511271313409

No konečně! Tak pojďme, ať cizina vidí, že kromě velkoskladů a montážních linek máme ještě taky mozky R^

+24/−1
3.8.2015 13:44

M61i60c13h88a37l 20T10o56m79i51n50s88k17ý 9881365147884

Kunovice vlastní rusáci.

+2/−2
3.8.2015 13:52

J67a81n 86S13e58m53i69k 4414317242199

je to prace nasich inzenyru a techniku,a firma silici u nas. Odkud pochazi kapital neni zase tak dulezite

+11/0
3.8.2015 13:55

M64i28c60h73a29l 91T69o82m77i41n22s27k13ý 9211455987544

Škoda octavia je například také práce našich techniků....

+1/0
3.8.2015 13:57

J20a26n 14S57e71m31i19k 4944177302969

nevim jak to myslite- kazdopadne v Mlade Boleslavi je vyvoj ruznych podstatnych veci, vc motoru tusim. 

To ze v dnesni ekonomice nedelate na uzemi kazdeho maleho statu komplexni vyrobky od sroubku po kompletaci neni nic zvlastniho.

+7/0
3.8.2015 14:12

M41a51r24c17e27l 40B73a11b19i38č 6704136761901

No, svého času se v ČR vyvíjjel v Kunovicích úplně nový letoun a v Motorletu se k němu poměrně úspěšně vyvíjel a zkušebně vyráběl úplně nový motor ( vícehřídelové uspořádání), vše práce našich techniků a dělníků...Dnes u nové 410 motor GE.....

0/0
3.8.2015 14:29

J14a43n 57S65e82m54i86k 4324607462249

tusim myslite L-610. No problem ze se to neprodalo...neb to z 90% melo jit do SSSR v ramci barteru jako pred tim L-410.

Problem tech komponent vcetne motoru je ze kazdy zakaznik da prednost znacce motoru ktera ma sirokou servisni sit po celem svete a je si jisty ze vyrobce tu bude i za XY let.

Proste jak jsem psal, v dnesni globalni ekonomice to funguje jinak nez za casu RVHP kdy jsme dodavali do SSSR 80-90% nasich letadel, a jako protihodnotu jsme dostavali zbrane , levnejsi ropu a ziguliky. Pricemz Aeroflot meli narizeno kupovat L-410 v CSSR .

Vzdyt samostatne letadlo uz dneska nevyrobi ani Nemci,Francouzi nebo Britove

+7/0
3.8.2015 14:42

M92a22r32c76e46l 65B11a60b94i80č 6684136501231

Problém ani není v tom, že 610 se neprodala, jako spíše v tom, že nedostala certifikaci. Proč asi..? Že by paralera k Poldovce, např..?

+1/0
3.8.2015 14:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.