Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nové letadlo z Kunovic po pěti letech vývoje poprvé vzlétlo

Nový turbovrtulový letoun L 410 NG společnosti Aircraft Industries má za sebou první úspěšný start. Stroj měl premiéru na letišti v Kunovicích. Firma chce v budoucnu vyrábět okolo třiceti těchto letadel ročně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M49a35r48t83i44n 57P74i30š70t43o50r69a 8928418686229

Krásné.

Ta fialovo-bílá na zelené trávě je krásná.

+1/0
4.8.2015 8:17
Foto

P36a92v69e22l 79P70o76k71o81r81n97ý 2726284440852

Nejde náhodou o ruskou společnost?

+4/0
3.8.2015 23:30

R19o76m61a43n 21H49r51o97n18z14a 5886441576828

Jistěže jde. Stačí se podívat na výpis o OR (společnost se jmenuje Aircraft Industries) ;-)

+1/0
4.8.2015 7:31

M55i96l48o84š 44F67i10a10l46a 2920681647702

No tak super. Jen ať se daří. Letadla miluju a tomuhle přeju, ať se dobře prodává.

+4/0
3.8.2015 20:11

M21a61r75t75i57n 52N97e64č60a26s 8783353103869

To je krásný budulínek :-) Snad se s ním někdy proletím.

0/0
3.8.2015 18:17

B50o71r14e75k 81S42t24r97a35k11a 7338427106286

A co že jsou to ty motory GE H85 zač? Žádná amerika, ale nová verze původního motoru Walter, jen už pod jinou značkou :)

+2/0
3.8.2015 17:59
Foto

V19l75a24s50t52a 84C80o85u55f38a23l 7857159849905

Tak to vůbec ne. Je kompletně předělaný kompresor, vstupní ústrojí a celá regulace a řízení. Bez GE by to Walter nezvládnul.

+2/0
3.8.2015 18:05

B45o32r15e18k 67S22t59r74a88k92a 7818377966636

Aha, děkuju za doplnění.

0/0
3.8.2015 18:23
Foto

V49l73a33s19t96a 45C50o49u64f84a56l 7127699849575

Nástupcem M-601 je H80, který má zvýšený výkon ze 650hp na 800, vyšší účinnost, lepší termodynamické charakteristiky (M-601 výrazně ztrácí výkon s rostoucí teplotou okolí), ale podobnou konstrukci. H85 je už nový motor.

+3/0
3.8.2015 18:40

A47l68e56š 19J23a44n64á11č37e90k 3603964266493

Držím jim palce. Oproti Aeru a jejich vzdušných zámcích co nikdo nechce je tohle rozumný nápad. To že česká firma dokáže vyvinout a vyrobit letadlo je jedna z věcí co náš průmysl drží mezi nejlepšími. Jen tak dál.

+13/0
3.8.2015 16:30

M60i58c12h52a88l 91P87a48v62l94á86t 9543933814509

Aero dela i spoustu jinych veci, ktere nejsou tak efektni, ale nekdo je rozhodne chce.

+2/0
4.8.2015 10:19

I33v20a19n 88M88a41r55e22k 6804878502

Gratulace R^[>-]. . . . . (Teď už jen zbývá počkat komu bude vadit, tak jako v případě  "Evektor" ? ! ? ! ) 8-o

+8/0
3.8.2015 15:47
Foto

V15l19a32s80t15a 84C53o33u24f33a97l 7987269959645

Evektor dojel na megalomanství generálního ředitele Růžičky. Měli zůstat u malých letadel a nepouštět se do projektu EV-55, kterým jen cucali granty z MPO a poté z TAČR. Nezvládli ani zahájit sériovou výrobu VUT-100.

+1/0
3.8.2015 17:53

L58u30b92o23š 35M88a69š28í86n 9679506867368

To je dobře takových výrobků by ČR potřebovala víc a víc.

+12/0
3.8.2015 15:37
Foto

J60a29n 13V89a70l10č51í82k 7395398235800

Třeba konečně přijde i čas oprásit 610ku... ;-)

+2/0
3.8.2015 15:37

J69o50s58e35f 98V21o20s72i91c75k96y 4913867736243

L-410 se hodne prodavala do rozvojovych zemi, hlavne do  Afriky. Tam si vsak hodne poskodila povest vysokou nehodovosti. Velke usili bylo vynalozeno prodat je i do Brasilie. Tam hned nekolik z tech, co tam byly na zkousku, taky havarovaly.  Takze to opet nevyslo. L-410 ma totiz neprekonatelneho konkurenta ve sve tride. Je jim kanadsky Twin Otter. Hotovy nezmar!

+6/−1
3.8.2015 15:23

M25i48c14h93a47l 44T66o95m62i14n93s19k54ý 9941225747904

Rusům přeji, že se jim daří a naši technici a odborníci mají práci R^

Doufám že se do toho nezačne kvůli Putinovi zase plést EU, která zničila už takhle dost firem EURv

+13/−10
3.8.2015 14:51

A63n98d53r29e29j 68O60l67e38k75s63a 3675521167961

R^EU

+1/0
4.8.2015 16:41

J83o36h37n 66N89ě35m29e43č34e82k 6629725940276

Co to má jako znamenat....možná jsem slepý (ne, né - vidím dobře, teď jsem se kouknul z okna), ale já v přiloženém video klipu žádné letadlo vzlétnout neviděl, ale pěknou skupinu "zadarmo" jedlíků a pijanů - to ano a ještě si k tomu zatleskali, jak jim to občerstvení chutnalo.... ;-D

+9/−1
3.8.2015 14:47

O10n27d95ř62e31j 11K33o73l69á95ř 1283445433791

Samozřejmě držím palce, ale není to nové letadlo, jen nová verze. A byl bych rád, kdyby měla víc štěstí než nová verze L-39.

+1/0
3.8.2015 14:40

J15i90ř42í 93K60o87z22á70k 1687846183102

Naopak si myslím, že nová verze L-39 je dobrý projekt, rozhodně si myslím, že jej čeká lepší budoucnost než L-159. Ale jinak s Vámi souhlasím, určitě to letadlo prodělalo velké změny, které si vyžádaly mnoho práce a úsilí při vývoji a testování, ale pořád je to jenom nová verze, což ovšem není nic špatného.

0/0
3.8.2015 17:57
Foto

P37a79t20r93i46c16k 87B71l20a75h45o 3717885830959

Parada, tleskam take :) R^ Jinak Outback nema vyrizeny jeste vsechny certifikace a navic je v insolvenci firma Evektor Aerotechnik. Snad to vyresej brzy.

0/0
3.8.2015 14:18
Foto

V59l61a66s69t70a 90C85o63u29f91a29l 7777449399875

EV-55 je mrtvola. Růžička to moc dobře ví.

+2/0
3.8.2015 14:35

M56a37r77e23k 10F94l93e59k12a81č 1377542170941

R^

+1/−1
3.8.2015 14:00

J25a95n 32S70e13m25i20k 4174287472399

Blahoprani!

nevite nekdo jak je na tom podobne (asi o trochu mensi) letadlo co z nuly vyvinul Evektor? Outback se to tusim jmenovalo, melo docela pekne tvery. Prodavaji to uz?

0/0
3.8.2015 13:54

M46a93r56t74i54n 85B19e37r80a86n 1884438213701

evektor je ted v exekuci kvuli nejakemu pilotovi se zlomenou nohou z usa... ale snad se to vyresi.

+4/0
3.8.2015 14:04

V16á67c88l62a40v 55R34o75s33e54n72b36e72r45g 6299587752707

Řeší se certifikace pro sériovou výrobu. Zatím prodali 4 kusy do Malajsie, dodání se plánuje na rok 2017.

+2/0
3.8.2015 14:05

M58a10r13t36i36n 51C44h79r23o37u16s87t 9590410292551

Letěl jsem s ním loni, když jsme během testovacích letů dělali nějaká měření. Nikdy jsem ničím podobným neletel a bylo to super. Škoda, že nebylo vevnitř komplet hotové. Byly tam jenom židle a podlaha, chybělo polstrování po stranách.

+2/0
3.8.2015 13:53

V49á22c78l49a83v 63J10o50n77á62š 8642633532243

Ty židle bych chtěl vidět....

+1/0
3.8.2015 13:55

E52r24i61k 94K34o15m66a12n40e61c 8209943759205

Dobré video k článku o vzletu, když ve videu jen sedí na zemi ;-D

+12/0
3.8.2015 13:47

M48a26r65t23i93n 52B89e78r46a95n 1304748453131

Uz ho predstavili v cervnu. Ale letet jsem ho take nevidel.

0/0
3.8.2015 13:49

E85r58i87k 79K26o68m23a62n73e96c 8459933499825

https://www.youtube.com/watch?v=vLYV6l-HK2w

+3/0
3.8.2015 13:56

J19o47h87n 72N67ě33m39e39č46e97k 6499585700626

Děkuji...R^

+1/0
3.8.2015 14:50

E44r25i97k 14K40o30m98a54n13e32c 8259593509345

nebo https://www.youtube.com/watch?v=vEIn-GfR_pU

0/0
3.8.2015 13:58

M62a90r26t57i58n 49B95e36r58a42n 1114778783551

Skvela prace. Kolik takove letadlo stoji? A nejake parametry s novym motorem jako dolet, spotreba atd?

0/0
3.8.2015 13:44

V29á51c80l75a19v 52J10o39n80á47š 8892183612203

..a zrychlení z nuly na sto....

+2/0
3.8.2015 13:46

M92a84r49t52i73n 88B14e83r16a32n 1104228223471

Takze 107mik kc cca. 5.5mil $.

+3/0
3.8.2015 13:48
Foto

V88l49a70s38t52a 29C97o82u79f43a82l 7407819619615

Původní L-410 UVP-E D20 stojí kolem 5,5-6MUSD podle konfigurace. A to je dobrá cena pro zákazníka i pro výrobce. Zprostředkovatel bere 3-4 procenta provizi z finální ceny. Tento nový stroj s G-3000 může stát do 8MUSD. Více za to nikdo nedá.

+2/0
3.8.2015 13:49

J45a20r67o41m44í26r 65Š57t60o35h15a66n24s67l 5734529184392

Dolet je uvaden cca 2 500km, spotreba bude podobna jako u stareho modelu, vzhledem k tomu ze tem mel dolet neco pres 1000km, a tady uvadeji ze uveze skoro dvojnasobek paliva.

+1/0
3.8.2015 13:50
Foto

V86l90a91s96t28a 78C19o89u93f11a69l 7187899579325

Protože má integrální nádrže.

+1/0
3.8.2015 13:51

M31a54r86t89i53n 80B13e71r83a23n 1774278233411

To neni moc, ale je fakt, ze 2500 by doletel snad i na jih Italie. Pokrok je i 2x delsi dolet.

0/0
3.8.2015 14:03
Foto

V68l22a69s40t31a 51C74o69u53f22a48l 7617359359705

Mám tu prospekt. Podívám se. Píše se tu toto: 

MTOW - 7000kg

MLDW - 6800kg

Max. zatížení 2154kg

Max. množství paliva 2340kg

Cestovní rychlost 417km/h TAS

Max. dolet 2700km

Max. vytrvalost 11h

Max. stoupací rychlost 9m/s při 0m, ISA, MTOW s oběma motory

2m/s s jedním motorem

Délka vzletu do výšky 35ft - 590m při ISA, MTOW

+4/0
3.8.2015 13:57

A55l90e26š 25K18r90e45j29č65í 6281841163879

No konečně! Tak pojďme, ať cizina vidí, že kromě velkoskladů a montážních linek máme ještě taky mozky R^

+24/−1
3.8.2015 13:44

M29i23c15h11a91l 76T61o41m56i47n59s35k79ý 9561835427764

Kunovice vlastní rusáci.

+2/−2
3.8.2015 13:52

J15a29n 76S46e22m66i85k 4104967332769

je to prace nasich inzenyru a techniku,a firma silici u nas. Odkud pochazi kapital neni zase tak dulezite

+11/0
3.8.2015 13:55

M75i50c73h13a65l 68T81o34m98i43n59s43k58ý 9181245447774

Škoda octavia je například také práce našich techniků....

+1/0
3.8.2015 13:57

J65a81n 21S88e44m33i50k 4794857202819

nevim jak to myslite- kazdopadne v Mlade Boleslavi je vyvoj ruznych podstatnych veci, vc motoru tusim. 

To ze v dnesni ekonomice nedelate na uzemi kazdeho maleho statu komplexni vyrobky od sroubku po kompletaci neni nic zvlastniho.

+7/0
3.8.2015 14:12

M10a47r25c90e78l 38B63a79b96i84č 6324246861121

No, svého času se v ČR vyvíjjel v Kunovicích úplně nový letoun a v Motorletu se k němu poměrně úspěšně vyvíjel a zkušebně vyráběl úplně nový motor ( vícehřídelové uspořádání), vše práce našich techniků a dělníků...Dnes u nové 410 motor GE.....

0/0
3.8.2015 14:29

J18a77n 70S68e43m86i13k 4524507312419

tusim myslite L-610. No problem ze se to neprodalo...neb to z 90% melo jit do SSSR v ramci barteru jako pred tim L-410.

Problem tech komponent vcetne motoru je ze kazdy zakaznik da prednost znacce motoru ktera ma sirokou servisni sit po celem svete a je si jisty ze vyrobce tu bude i za XY let.

Proste jak jsem psal, v dnesni globalni ekonomice to funguje jinak nez za casu RVHP kdy jsme dodavali do SSSR 80-90% nasich letadel, a jako protihodnotu jsme dostavali zbrane , levnejsi ropu a ziguliky. Pricemz Aeroflot meli narizeno kupovat L-410 v CSSR .

Vzdyt samostatne letadlo uz dneska nevyrobi ani Nemci,Francouzi nebo Britove

+7/0
3.8.2015 14:42

M51a65r86c15e50l 61B85a81b70i51č 6974946441511

Problém ani není v tom, že 610 se neprodala, jako spíše v tom, že nedostala certifikaci. Proč asi..? Že by paralera k Poldovce, např..?

+1/0
3.8.2015 14:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.