Diskuze

VIDEO: Jak se vyrábí trojčata z Kolína? Svatbou i peklem prochází včas

Brány kolínské automobilky opustí každých 55 vteřin nový automobil. Každá část výroby má svá přísná pravidla a hraje se v ní o čas. V TPCA nejsou velké sklady, dodávky dílů proto musí být přesně načasované.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

přísun materiálu - dílů je naprosto spolehlivý a velmi dobře spočítaný. Pro představu, spousta dílů se do Michiganského závodu vozí z Kanady a Mexika. Máte ponětí jak to funguje? Víte co stojí hodina prostoje fabriky protože nemá díly?

Vzpomínám že mi vyprávěli spolupracovníci ve Fordu že ještě před 45 lety se svařovalo často při výpadku robota ručně. Dnes když se opravdu nešťastnou náhodou stane něco s robotem, tak v lince některý z e zálohy automaticky začne hrát úlohu toho porouchaného. Jediný zásak je přepnout jednoduše porouchaný robot na BACKUP. Taktéž roboty nanášející tmel. Linka se tím nepatrně zpomalí. To se ovšem dělalo už před 18 lety při výrobě Lincoln Navigátorů. Na tom přece nic není. Jak vidno třeba to jednou vyzkouší i v Kolíně.

0 1
možnosti

Ježíšmarjá tam svařují ještě lidi? A vůbec co dělají lidi u pásu kudy jdou plechy z karosárny? To, že sklady jsou minimální a díly se dodávají k pásům podle minut, je staré asi 15 let.

Jinak musém ohodnotit Kolínskou montovnu, že je minimálně 15 let pozadu za americkým Fordem, kde jsem 16 let pracoval jako programátor robotiky a prům. automatizace. Pracoval jsem v karosárně asi nejdéle a dost let i v lakovně. Na konečné montáži pracují lidi ale jinak je dost těžko v celém závodě hledáte. Vidět karosárnu v závodě Wayne MI zde v USA tak vašeho managera chytne amok.

Jsem 4 roky v důchodu a moje velmi náročné poslední školení jsem dělal v 66ti letech věku. Tedy RS Logix 5000, i nejnovější robotiku 3.generace FANUC, Kawasaki, ABB, Kuka... dvoubarevné stříkání laku, dva bezbarvé spec. laky.. nejmodernější lakovna v USA. (Dnes ve vatě).

0 1
možnosti

Podobně jako při zápisu firmy do obchodního rejstříku je požadováno doložení právního důvodu užívání nemovitosti, kde je zapsané sídlo firmy (nájemní smlouva či výpis z katastru nemovitostí dokládající vlastnictví nemovitosti), měly by úřady provést registraci vozidla pouze po předložení dokladu, že žadatel má pro automobil k dispozici parkovací stání. Pak by konečně přestalo to zaneřádění veřejného prostoru odloženými popelnicemi a skončila by ekonomická Potěmkinova vesnice typu "každých 55 vteřin nový automobil".

0 1
možnosti

"každých 55 vteřin nový automobil"

Akorát tím zaneřádí celou planetu Rv

0 4
možnosti

pán je pračlověk?

0 0
možnosti

u výroby trojčat by mě nepřekvapilo umělé oplodnění :-)

1 0
možnosti
Foto

Vteřin? Snad sekund, ne?

2 10
možnosti

Jaký je rozdíl mezi vteřinou a sekundou ... sekunda (latinský původ od secunda) je základní jednotka času v soustavě SI ... v hovorové mluvě srozumitelné i dětem a osobám méně chápavým se používá krásné české slovo vteřina ... ostatně většině osob je nějaká soustava SI celkem ukradená ...

3 0
možnosti

skoda, jsou hrozny. az udelaji dvoumistny auto typu smart za 149990 s klimou a litymi koly tak pro nej poklusu ale takhle jsou auta diky cene predrazena, do mesta jako druhe auto zbytecne velka a jako jedine auto zase mala :-(

1 4
možnosti

Divil byste se, ale jsou to poměrně živá autíčka a malá jsou opticky...

Když už jsem se do bratrovy Toyotky dozadu nasoukal, čekal mě až nezvyklý prostor pro kolena a to i přesto, že máme oba 180cm+ a on posunutou sedačku dozadu :)

Jinak ano, jsou dražší než by měla ta autíčka být....

4 0
možnosti

J11i44ř64í 86Z26ý77k96a

5. 8. 2015 11:00

by mě zajímalo na jak dlouho mají zásoby v meziskladech. Jestli je rozhodí i jeden převrácený kamion třeba se sedačkami.

2 0
možnosti

Za mého působení tam bývalo k dispozici zhruba na 3 dny při výpadku dodávky nebo jiných problémech.

Dále také fungovalo to, že kvůli nedodaným nebo zpožděným dílům se vyslal speciál s chybějící dodávkou.

Pokud nedošlo k internímu problému a zpoždění třeba díky vypadlé lince, měli to vcelku pěkně "ošéfované" a kupodivu třeba půldenní skluz byl do týdne srovnán :)

Na úkor nás samozřejmě...přesčasy téměř denně :)

Just In Time tam kupodivu fungoval (nevím jak teď) velice dobře

Hodnotím vlastní zkušenosti, kdy jsem zpočátku byl od začátku celých 5,5 roku vedle v logistické společnosti a poté rok na lakovně přímo v automobilce

Peníze hezké, ale na určitých provozech opravdu "pakárna" ;)

0 0
možnosti

V lisovně jsou hromady dílů, není vše "just in time", mezi operacemi jsou desítky rozdělaných aut , jsou tam vyrovnávací "parkoviště", takže trošku matení neznalých  :-)

2 0
možnosti

Spíš bych napsal, že dodavatelé drží sklady a naváží zboží na určený čas. Jinak je běžně auto objednané 3 měsíce předem,  je dost času naplánovat jeho výrobu :-)

0 0
možnosti

Nové auto za 55 vteřin? A poločas rozpadu takového vozu?;-D

2 1
možnosti

Vyroba trva dve hodiny, ale cyklus je 55 vterin

0 0
možnosti