Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Průmysl rostl nejrychleji od září. Pomohla opět auta

Tuzemský průmysl v červnu zrychlil z květnový dvou procent na 8,1 procenta. Jde o nejvyšší meziroční růst od loňského září. Jako obvykle výrazně k výsledku přispěly automobilky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P43a65v18e41l 80Š93e16v13č26í43k 6230795379410

Fajn, teď jen odkládat na hubená leta. Obecně se to střídá a nejen biblických sedm hubených a sedm hojných let. 

Takže kluci ve vládě, nerozhazovat a syslit až to zase nebude fungovat. Ve firmě i doma to tak také dělám, stejně jako to dělávali sedláci, moji předkové.

+1/0
6.8.2015 16:36

A50n43n78a 74T61v20a42r95ů26ž49k10o77v51á 4491436685648

Zbytečné doporučení. Platy už si zvedli, velké odměny už si vyplatili, oni to stačí prožrat a ještě si půjčí.

+4/−1
6.8.2015 17:18

J53o95s65e86f 55P30o48n84č97a 1521743423254

Já jen čekám kdy nějaký chorý mozek vyplodí myšlenku že by auta mohli řídit lidé od 15 let aby se zvýšil prodej neb trh už je nasycen a místa na parkování už nejsou.Už dnes když se podíváte na silnici tak 90% aut jezdí s jedním člověkem.Jo kdo má díru do zadku tak se vozí,vše se podřizuje těm plechovkám které likvidují lidské životy.

+1/−2
6.8.2015 12:45

M17i32c60h25a40l 70B62r95ň73á23k 6434474487678

My jsme fakt narod chorobnych stezovatelu. Kdyz sla ekonomika dolu, tak kazdej brble. Kdyz stagnuje, kazdej brble. Kdyz se dari a rosteme, jak jiz osm let ne, tak zase musime brblat. Ono i kdyby nebylo na co brblat a zili jsme v nejdokonalejsi zemi na planete, tak budeme brblat. Na to, ze neni nac brblat...

+2/0
6.8.2015 11:39

P41a13v52e65l 69R56a77t68h82o71u53s94k22ý 6400889621

Horší je, že ať ekonomika klesá, roste, nebo stagnuje, stejně žijem pořád na dluh.

0/0
8.8.2015 8:59

J66a67n 62T11a42k77a27č 7350195725167

Tzn. zboží zdraží a platy zůstanou víceméně stejné, hurá.;-D

0/−1
6.8.2015 10:57

P68a79v81e32l 49Ř17a61p17e81k 7542856149845

Každé nově vyrobené auto by ve statistikách mělo mít znaménko mínus, protože reálně se nejedná o vznik žádné hodnoty, nýbrž o vznik závazku. Auta v dnešním šíleném objemu neprodukují žádné nové hodnoty, pouze spotřebovávají zdroje a kladou nároky na údržbu infrastruktury. Odvádějí prostředky z jiných odvětví. Je to ekonomická Potěmkinova vesnice, která nás postupně vysává. Český Detroit se blíží, bublina splaskne.

+4/−3
6.8.2015 10:05

A47l48e48š 88C71h44u57d31ý 1163206556758

Co navrhujete, jak by jste řešil, aby zůstal počet pracovních míst stejný bez automotive? Stručně prosím. Děkuji.

+2/0
6.8.2015 10:24

P83a47v35e63l 85Ř27a55p96e49k 7192876119485

Sledovat pouze počet pracovních míst je zcela pomýlené. Vezměte si případ, že všem nezaměstnaným rozdáte lopaty a krumpáče a dáte jim za úkol vyhrabávat díry a zase je zasypávat, pořád dokola. Budete mít 100% zaměstnanost, ale výsledkem bude pouze újma (rozhrabaná krajina a nedostatek pracovních sil ve skutečně potřebných odvětvích). Automobilismus je jedno z nejvíce dotovaných odvětví. Jmenujte mi jiný produkt srovnatelné velikosti, jehož koupě vás automaticky opravňuje zabrat s ním veřejný prostor a na tomto prostoru jej skladovat?

+1/0
6.8.2015 10:40

A14l87e59š 33C16h18u80d62ý 1773626936388

pavle, tak ještě jednou a zeptám se trochu jinak. Co navrhujete? Stručně prosím. Děkuji.

+2/0
6.8.2015 10:46

P38a63v73e24l 84Ř61a69p35e55k 7642686369535

Podívejte se, masový automobilismus tady stát buduje desítky let. Automobilismus prakticky definuje celou naši společnost, všechno je podřízeno automobilismu. Neexistuje tudíž žádný zázračný recept, jak věci rychle vrátit do normálu. Jedna z věcí, kterou dlouhodobě navrhuji, je privatizace všech parkovacích ploch. Dále úřady by měly zaregistrovat vozidlo pouze tehdy, pokud žadatel předloží, že vozidlo má kde parkovat.

0/−1
6.8.2015 11:06

A95l37e39š 17C44h38u59d47ý 1493666566978

Tohle myslíte vážně? Asi jo, když to píšete. Nic, mám prostě naprosto jiný názor. Ale, o v tom je život krásný. Každý má nějaký názor. No, každý druhý má nějaký názor ;-)

+2/0
6.8.2015 11:17

P97a98v12e74l 22Š16e83v40č34í57k 6620815819640

Prodávám motorky, tedy žádné supersporty, ale levné ekonomické modely které dokáží jezdit pod dva litry na stovku. Ten zákon by nám prodejcům nesmírně prospěl. Sám na takové motorce jezdím, pokud počasí dovolí, kdysi jsem jezdil celoročně.

Je škoda, že jsme přestali být výrobci motocyklů, v šedesátých letech jsme byli největší světový producent. Dnes je to Čína, ostatně, dělají i pro Japonce a Italy. V motocyklech je práce i materiál zhodnocen lépe než v automobilu. Je velká škoda, že tento průmysl u nás zanikl. Ještě po roce 89 se dalo naskočit na tehdejší čínskou úroveň. Jenže tehdejší výroby byly prakticky rozehnány a rozkradeny a lidé zde čekali létající holuby až do huby, jak jim naznačili Klausové a Havlové.

0/0
6.8.2015 16:46

V56l27a74s91t48i28m32i79l 20S79v51o55b42o34d43a 7903878955274

Myslíte si, že daně státu a jeho regulace znamenají náklady, se kterými se musí trh nějak vyrovnat?

0/0
6.8.2015 18:00
Foto

P26a85v61e67l 60Č43e58r83n94í28k 1488735570350

Prumysl rostl tim ze vyrobci automobilu koupili auta sami sobe?

+1/−1
6.8.2015 9:47

M79a80r41e72k 56O28p 9389743280883

Nerozumím Vaši myšlence. Jak to myslíte?

+1/−1
6.8.2015 9:57
Foto

P31a32v66e73l 59Č96e43r68n66í64k 1648785930590

Automobilky umele navysuji sve prodeje tim, ze sve vyrobky samy kupuji a registruji na sebe. Diky tomu jejich ekonomicke vysledky vypadaji lepe.

+1/−2
6.8.2015 11:13

J23i58ř88í 43P37a60u71l 3156925297622

Také jsem to někde četl. Ale nerozumím tomu, kde se ta auta fyzicky nacházejí, předpopkládám, že fyzicky existují a že to není pouze nějaký fígl s čísly.

+1/0
6.8.2015 11:42

A52l12e27š 41C76h87u51d67ý 1723456376768

Jiří, Pavel mluví o cca 0,1% vyrobených aut. Bohužel to nepobral a myslí si, že je tohle běžná věc a týká se všech "navíc" vyrobených aut. Je to všechno úplně jinak. Pracuji v automotive. Od února nám navýšila škodovka odvolávky o cca 15%. Tzn., do škodovky posíláme fyzicky o cca 15% více dílů, než třeba v lednu. Ty díly se následně ve škodovce nevyhodí, ty díly se namontují na auta, kterých se následně prodají. Prostě a jednoduše. Vyrábí se více aut než loni. Ať pavel kalkuluje a přemýšlí jak chce.

+2/0
6.8.2015 11:55
Foto

P84a34v97e84l 79Č17e92r69n11í86k 1818585960380

Vazne? 0.1% ? To ze se vyrabi vice aut je pravda. Ale tyto auta konci z nemale casti na parkovistich samotnych automobilek. Samozrejme - nemam interni cisla, ale pokud muzu odkazat na clanek tak to zni jako mnohem vic nez jedno promile: http://ekonomika.idnes.cz/hyundai-prodava-vozy-sama-sobe-dzq-/ekoakcie.aspx?c=A150325_2150027_ekoakcie_fih

V dalsim clanku jsem cetl ze stejne praktiky lze nalezt i u ostatnich automobilek vcetne skodovky. Kde tyto auta konci nevim, ale pokud clanky nelzou, pak se proste aut vyrabi nadbytek. Vznika tak bublina ktera se (stejne jako u realit nebo akcii) drive nebo pozdeji musi projevit.

To ze se aut vyrabi vic nevyvracim. Resim jen to, zda je o auta skutecne zajem, nebo je rust prumyslu umele vykalkulovane cislo.

0/0
6.8.2015 12:22

A93l47e66š 27C25h39u46d20ý 1163936256368

Vyjádřím se jenom k vašemu poslednímu odstavci. Ano, o auta je skutečně větší zájem. Ne, růst průmyslu není uměle vykalkulován. A ještě, denně se vyrobí obrovské množství "třeba" Octavií (přesné číslo znám, ale nemám právo ho tady psát). Pokud by se auta odstavovala na odstavná parkoviště automobilek, do tří týdnů je nemáte kam postavit i kdyby zůstal prodej třeba na úrovni loňského roku. Aut se prostě vyrobí denně o stovky více, než třeba loni v březnu. A to nejenom v Česku, ale hlavně v USA. Zkuste sebrat více informcí, následně nebude psát takové věci. Alem, neříkám, že nemáte trochu pravdy. Ale jak jsem napsal víše, jsou to opravdu drobné.

+2/0
6.8.2015 12:29
Foto

P88a75v23e20l 31Č23e84r81n14í18k 1388755910970

Jak mam asi sebrat vic informaci? Myslite ze prijdu tamhle za generalnim sefem at mi da cisla? Vy tu porad tvrdite jak znate ty cisla ale kdyz napisu odkaz ze ktereho cerpam, tak na nej odmitnete reagovat.

To preci neni diskuze. Ja jako normalni obcan nemam sanci ziskat nejaka relevantni data pokud nejsem v danem podniku zamestnan. Samozrejme uznavam, ze clanek muze byt nepravdivy, ale v tom pripade bych uvital, kdybyste to nejak zduvodnil misto abyste se odpovedi vyhnul.

Podle clanku jde o vice jak 20% vyrobenych aut u Hyundai. Obdobny clanek jsem cetl i ohledne ostatnich automobilek, akorat jej nedokazu najit. Drzme se tedy toho Hyundaie - je clanek pravdivy nebo ne? Pokud je, co se s temi "umele vyrobenymi" auty deje? Pokud neni, v cem je rozdil oproti skutecnosti?

Rad bych nejakou konstruktivni diskuzi. Ne jen hloupe odmitani.

0/0
6.8.2015 12:37

J10i59ř60í 65P29a67u43l 3486925137112

http://euro.e15.cz/archiv/automobilky-registruji-vozy-na-sebe-aby-udrzely-iluzi-rustu-1208345

0/0
6.8.2015 13:07

M55a30r97e39k 73O28p 9139683520273

A četl jste to a pochopil to? Jde jen o to jak prodat se slevou a přitom ji jako nedat. Toť vše. Bez zájemců by auta nikdo na sklad nevyráběl.

0/0
6.8.2015 15:04
Foto

P26a55v89e65l 67Č73e25r34n84í18k 1898355260380

V tom pripade muzeme vsem autum dat polovicni cenovku a radovat se, jak nam prumysl roste, ze? 

Ani prdlajs. Tomu se rika bublina. Vyrobci prodavaji auta s obrovskou slevou protoze jsou "jako ojeta" jen proto aby udrzeli zdani ze vse funguje normalne. Ve skutecnosti se tim pripravuji o mnoho penez a je jen otazkou casu, kdy je tyto chybejici penize dostihnou.

0/0
6.8.2015 23:59

A85l59e49š 74C57h91u50d81ý 1203196756928

Úplně upřímně. Mě Hyundai vůbec nezajímá. Já mluvím o seriozních automobilkách. Tzn., VW, AUDI, ŠKODA, BMW, FORD, CITROEN. To, co se naučil korejec na svém trhu a dnes se to zde pokouší zavádět, je jeho problém. I on ale s tímto do dvou let přestane. Neřešte to, vy máte zdroj od novináře, já mám (pro mě) fakza. A to jsou čísla dodaných dílů pro škodovku letos v létě a například loni v létě. Rozdíl je opravdu cca 15%.

+1/0
6.8.2015 13:44

V85l51a39d89a 34S17i48m80o82n14i70k 3109603933285

V Ervopě se letos vyrobí a smontuje něco přes 20 milionů aut, to je skutečně více, než vloni. Tato čísla udává statistika IHS a pracují s nimi i dodavatelé automotive. Podle jedné automobilky v jedné zemi to moc nejde srovnat, protože zrovna může prodávat model po faceliftu nebo dokonce zvyšuje výrobu zcela nového modelu. Vybíhající model z jednoho závodu bude vypadat jako katastrofa ....

0/0
7.8.2015 22:25

J23a18n 93N20o29v13o69t53n24ý 1774381212593

Aut se vyrábí nadbytek? Jo. aproto se na některé modely čeká 3 a více měsíců;-D Je horko, běž si schladit hlavu.

+2/0
6.8.2015 17:00
Foto

P76a44v45e80l 89Č74e86r72n94í94k 1838825850450

Ja jsem uvedl zdroj ze ktereho cerpam a ktery zni docela verohodne. Ten se navic nevylucuje s vasim tvrzenim. Nektere modely mohou byt nedostatkove presto ze v prumeru muze automobilka vyrabet vic nez je bezna potreba.

0/0
7.8.2015 0:01

M81a87r49e23k 62O73p 9369733250983

;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
6.8.2015 15:01

V55l88a26d97a 24S21i95m94o87n14i48k 3689893203845

Budu interpretovat to, co říkáte. Jeden subjekt vůz vyrobí a sám si ho koupí. To není možné ani omylem, protože je pak vnitropodnikový převod , nikoli koupě, zdanitelné plnění. Prodej se nikde neobjeví.

Fabrika musí prodávat vozy jinému subjektu, jiné firmě.

Nevím, jak Hyundai, ale na drahé Audi se čeká někoik měsíců, než Vám ho na individuální zakázku vyrobí, skladových vozů je naprosté minimum.

0/0
7.8.2015 22:28

A17l54e28š 22C20h36u43d67ý 1243716356388

Pavle, vy jste číman!!!;-)

0/0
6.8.2015 10:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.