Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Průmysl rostl nejrychleji od září. Pomohla opět auta

Tuzemský průmysl v červnu zrychlil z květnový dvou procent na 8,1 procenta. Jde o nejvyšší meziroční růst od loňského září. Jako obvykle výrazně k výsledku přispěly automobilky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P78a70v73e41l 64Š84e90v37č82í31k 6100355469190

Fajn, teď jen odkládat na hubená leta. Obecně se to střídá a nejen biblických sedm hubených a sedm hojných let. 

Takže kluci ve vládě, nerozhazovat a syslit až to zase nebude fungovat. Ve firmě i doma to tak také dělám, stejně jako to dělávali sedláci, moji předkové.

+1/0
6.8.2015 16:36

A79n58n41a 28T61v81a96r80ů25ž64k60o58v44á 4621436645738

Zbytečné doporučení. Platy už si zvedli, velké odměny už si vyplatili, oni to stačí prožrat a ještě si půjčí.

+4/−1
6.8.2015 17:18

J21o69s45e36f 76P42o26n73č93a 1781773323524

Já jen čekám kdy nějaký chorý mozek vyplodí myšlenku že by auta mohli řídit lidé od 15 let aby se zvýšil prodej neb trh už je nasycen a místa na parkování už nejsou.Už dnes když se podíváte na silnici tak 90% aut jezdí s jedním člověkem.Jo kdo má díru do zadku tak se vozí,vše se podřizuje těm plechovkám které likvidují lidské životy.

+1/−2
6.8.2015 12:45

M98i14c86h30a15l 93B76r26ň40á34k 6934954737918

My jsme fakt narod chorobnych stezovatelu. Kdyz sla ekonomika dolu, tak kazdej brble. Kdyz stagnuje, kazdej brble. Kdyz se dari a rosteme, jak jiz osm let ne, tak zase musime brblat. Ono i kdyby nebylo na co brblat a zili jsme v nejdokonalejsi zemi na planete, tak budeme brblat. Na to, ze neni nac brblat...

+2/0
6.8.2015 11:39

P25a10v34e42l 92R29a87t45h61o35u48s44k31ý 6630859451

Horší je, že ať ekonomika klesá, roste, nebo stagnuje, stejně žijem pořád na dluh.

0/0
8.8.2015 8:59

J18a12n 12T46a41k17a58č 7390755225587

Tzn. zboží zdraží a platy zůstanou víceméně stejné, hurá.;-D

0/−1
6.8.2015 10:57

P79a44v53e14l 11Ř81a45p52e81k 7772776539885

Každé nově vyrobené auto by ve statistikách mělo mít znaménko mínus, protože reálně se nejedná o vznik žádné hodnoty, nýbrž o vznik závazku. Auta v dnešním šíleném objemu neprodukují žádné nové hodnoty, pouze spotřebovávají zdroje a kladou nároky na údržbu infrastruktury. Odvádějí prostředky z jiných odvětví. Je to ekonomická Potěmkinova vesnice, která nás postupně vysává. Český Detroit se blíží, bublina splaskne.

+4/−3
6.8.2015 10:05

A59l78e26š 51C68h79u54d42ý 1933756486588

Co navrhujete, jak by jste řešil, aby zůstal počet pracovních míst stejný bez automotive? Stručně prosím. Děkuji.

+2/0
6.8.2015 10:24

P86a70v89e78l 67Ř26a82p62e53k 7752856819895

Sledovat pouze počet pracovních míst je zcela pomýlené. Vezměte si případ, že všem nezaměstnaným rozdáte lopaty a krumpáče a dáte jim za úkol vyhrabávat díry a zase je zasypávat, pořád dokola. Budete mít 100% zaměstnanost, ale výsledkem bude pouze újma (rozhrabaná krajina a nedostatek pracovních sil ve skutečně potřebných odvětvích). Automobilismus je jedno z nejvíce dotovaných odvětví. Jmenujte mi jiný produkt srovnatelné velikosti, jehož koupě vás automaticky opravňuje zabrat s ním veřejný prostor a na tomto prostoru jej skladovat?

+1/0
6.8.2015 10:40

A93l39e30š 81C49h92u35d34ý 1333916526568

pavle, tak ještě jednou a zeptám se trochu jinak. Co navrhujete? Stručně prosím. Děkuji.

+2/0
6.8.2015 10:46

P78a23v33e52l 78Ř34a12p59e38k 7622326579805

Podívejte se, masový automobilismus tady stát buduje desítky let. Automobilismus prakticky definuje celou naši společnost, všechno je podřízeno automobilismu. Neexistuje tudíž žádný zázračný recept, jak věci rychle vrátit do normálu. Jedna z věcí, kterou dlouhodobě navrhuji, je privatizace všech parkovacích ploch. Dále úřady by měly zaregistrovat vozidlo pouze tehdy, pokud žadatel předloží, že vozidlo má kde parkovat.

0/−1
6.8.2015 11:06

A91l98e20š 37C16h96u35d50ý 1653856886608

Tohle myslíte vážně? Asi jo, když to píšete. Nic, mám prostě naprosto jiný názor. Ale, o v tom je život krásný. Každý má nějaký názor. No, každý druhý má nějaký názor ;-)

+2/0
6.8.2015 11:17

P13a73v93e97l 65Š60e46v65č85í25k 6680135489290

Prodávám motorky, tedy žádné supersporty, ale levné ekonomické modely které dokáží jezdit pod dva litry na stovku. Ten zákon by nám prodejcům nesmírně prospěl. Sám na takové motorce jezdím, pokud počasí dovolí, kdysi jsem jezdil celoročně.

Je škoda, že jsme přestali být výrobci motocyklů, v šedesátých letech jsme byli největší světový producent. Dnes je to Čína, ostatně, dělají i pro Japonce a Italy. V motocyklech je práce i materiál zhodnocen lépe než v automobilu. Je velká škoda, že tento průmysl u nás zanikl. Ještě po roce 89 se dalo naskočit na tehdejší čínskou úroveň. Jenže tehdejší výroby byly prakticky rozehnány a rozkradeny a lidé zde čekali létající holuby až do huby, jak jim naznačili Klausové a Havlové.

0/0
6.8.2015 16:46

V32l17a57s87t44i10m66i58l 90S21v43o34b23o64d46a 7593538725674

Myslíte si, že daně státu a jeho regulace znamenají náklady, se kterými se musí trh nějak vyrovnat?

0/0
6.8.2015 18:00
Foto

P65a88v72e98l 84Č44e64r65n95í44k 1358225930670

Prumysl rostl tim ze vyrobci automobilu koupili auta sami sobe?

+1/−1
6.8.2015 9:47

M12a57r15e27k 58O38p 9119253120163

Nerozumím Vaši myšlence. Jak to myslíte?

+1/−1
6.8.2015 9:57
Foto

P44a16v54e27l 21Č52e30r78n19í59k 1758615650270

Automobilky umele navysuji sve prodeje tim, ze sve vyrobky samy kupuji a registruji na sebe. Diky tomu jejich ekonomicke vysledky vypadaji lepe.

+1/−2
6.8.2015 11:13

J83i88ř58í 65P12a92u94l 3766185217282

Také jsem to někde četl. Ale nerozumím tomu, kde se ta auta fyzicky nacházejí, předpopkládám, že fyzicky existují a že to není pouze nějaký fígl s čísly.

+1/0
6.8.2015 11:42

A95l43e11š 47C54h19u37d86ý 1573956786988

Jiří, Pavel mluví o cca 0,1% vyrobených aut. Bohužel to nepobral a myslí si, že je tohle běžná věc a týká se všech "navíc" vyrobených aut. Je to všechno úplně jinak. Pracuji v automotive. Od února nám navýšila škodovka odvolávky o cca 15%. Tzn., do škodovky posíláme fyzicky o cca 15% více dílů, než třeba v lednu. Ty díly se následně ve škodovce nevyhodí, ty díly se namontují na auta, kterých se následně prodají. Prostě a jednoduše. Vyrábí se více aut než loni. Ať pavel kalkuluje a přemýšlí jak chce.

+2/0
6.8.2015 11:55
Foto

P57a21v78e32l 82Č90e25r58n51í81k 1538615400540

Vazne? 0.1% ? To ze se vyrabi vice aut je pravda. Ale tyto auta konci z nemale casti na parkovistich samotnych automobilek. Samozrejme - nemam interni cisla, ale pokud muzu odkazat na clanek tak to zni jako mnohem vic nez jedno promile: http://ekonomika.idnes.cz/hyundai-prodava-vozy-sama-sobe-dzq-/ekoakcie.aspx?c=A150325_2150027_ekoakcie_fih

V dalsim clanku jsem cetl ze stejne praktiky lze nalezt i u ostatnich automobilek vcetne skodovky. Kde tyto auta konci nevim, ale pokud clanky nelzou, pak se proste aut vyrabi nadbytek. Vznika tak bublina ktera se (stejne jako u realit nebo akcii) drive nebo pozdeji musi projevit.

To ze se aut vyrabi vic nevyvracim. Resim jen to, zda je o auta skutecne zajem, nebo je rust prumyslu umele vykalkulovane cislo.

0/0
6.8.2015 12:22

A22l65e46š 13C50h21u77d19ý 1983346346448

Vyjádřím se jenom k vašemu poslednímu odstavci. Ano, o auta je skutečně větší zájem. Ne, růst průmyslu není uměle vykalkulován. A ještě, denně se vyrobí obrovské množství "třeba" Octavií (přesné číslo znám, ale nemám právo ho tady psát). Pokud by se auta odstavovala na odstavná parkoviště automobilek, do tří týdnů je nemáte kam postavit i kdyby zůstal prodej třeba na úrovni loňského roku. Aut se prostě vyrobí denně o stovky více, než třeba loni v březnu. A to nejenom v Česku, ale hlavně v USA. Zkuste sebrat více informcí, následně nebude psát takové věci. Alem, neříkám, že nemáte trochu pravdy. Ale jak jsem napsal víše, jsou to opravdu drobné.

+2/0
6.8.2015 12:29
Foto

P17a21v30e52l 38Č40e36r91n79í65k 1538815250530

Jak mam asi sebrat vic informaci? Myslite ze prijdu tamhle za generalnim sefem at mi da cisla? Vy tu porad tvrdite jak znate ty cisla ale kdyz napisu odkaz ze ktereho cerpam, tak na nej odmitnete reagovat.

To preci neni diskuze. Ja jako normalni obcan nemam sanci ziskat nejaka relevantni data pokud nejsem v danem podniku zamestnan. Samozrejme uznavam, ze clanek muze byt nepravdivy, ale v tom pripade bych uvital, kdybyste to nejak zduvodnil misto abyste se odpovedi vyhnul.

Podle clanku jde o vice jak 20% vyrobenych aut u Hyundai. Obdobny clanek jsem cetl i ohledne ostatnich automobilek, akorat jej nedokazu najit. Drzme se tedy toho Hyundaie - je clanek pravdivy nebo ne? Pokud je, co se s temi "umele vyrobenymi" auty deje? Pokud neni, v cem je rozdil oproti skutecnosti?

Rad bych nejakou konstruktivni diskuzi. Ne jen hloupe odmitani.

0/0
6.8.2015 12:37

J34i29ř12í 46P91a28u93l 3926785817742

http://euro.e15.cz/archiv/automobilky-registruji-vozy-na-sebe-aby-udrzely-iluzi-rustu-1208345

0/0
6.8.2015 13:07

M90a59r74e57k 46O42p 9699333570663

A četl jste to a pochopil to? Jde jen o to jak prodat se slevou a přitom ji jako nedat. Toť vše. Bez zájemců by auta nikdo na sklad nevyráběl.

0/0
6.8.2015 15:04
Foto

P80a51v40e61l 11Č32e98r27n29í85k 1798595680950

V tom pripade muzeme vsem autum dat polovicni cenovku a radovat se, jak nam prumysl roste, ze? 

Ani prdlajs. Tomu se rika bublina. Vyrobci prodavaji auta s obrovskou slevou protoze jsou "jako ojeta" jen proto aby udrzeli zdani ze vse funguje normalne. Ve skutecnosti se tim pripravuji o mnoho penez a je jen otazkou casu, kdy je tyto chybejici penize dostihnou.

0/0
6.8.2015 23:59

A34l83e78š 32C86h52u87d27ý 1363726556658

Úplně upřímně. Mě Hyundai vůbec nezajímá. Já mluvím o seriozních automobilkách. Tzn., VW, AUDI, ŠKODA, BMW, FORD, CITROEN. To, co se naučil korejec na svém trhu a dnes se to zde pokouší zavádět, je jeho problém. I on ale s tímto do dvou let přestane. Neřešte to, vy máte zdroj od novináře, já mám (pro mě) fakza. A to jsou čísla dodaných dílů pro škodovku letos v létě a například loni v létě. Rozdíl je opravdu cca 15%.

+1/0
6.8.2015 13:44

V45l41a15d17a 17S48i54m30o76n62i31k 3949613663925

V Ervopě se letos vyrobí a smontuje něco přes 20 milionů aut, to je skutečně více, než vloni. Tato čísla udává statistika IHS a pracují s nimi i dodavatelé automotive. Podle jedné automobilky v jedné zemi to moc nejde srovnat, protože zrovna může prodávat model po faceliftu nebo dokonce zvyšuje výrobu zcela nového modelu. Vybíhající model z jednoho závodu bude vypadat jako katastrofa ....

0/0
7.8.2015 22:25

J69a78n 63N54o14v79o25t88n50ý 1184851532353

Aut se vyrábí nadbytek? Jo. aproto se na některé modely čeká 3 a více měsíců;-D Je horko, běž si schladit hlavu.

+2/0
6.8.2015 17:00
Foto

P79a37v62e22l 34Č37e76r43n81í86k 1808715510300

Ja jsem uvedl zdroj ze ktereho cerpam a ktery zni docela verohodne. Ten se navic nevylucuje s vasim tvrzenim. Nektere modely mohou byt nedostatkove presto ze v prumeru muze automobilka vyrabet vic nez je bezna potreba.

0/0
7.8.2015 0:01

M50a13r17e26k 10O91p 9909313330653

;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
6.8.2015 15:01

V93l90a21d40a 61S89i28m66o39n68i75k 3509823923415

Budu interpretovat to, co říkáte. Jeden subjekt vůz vyrobí a sám si ho koupí. To není možné ani omylem, protože je pak vnitropodnikový převod , nikoli koupě, zdanitelné plnění. Prodej se nikde neobjeví.

Fabrika musí prodávat vozy jinému subjektu, jiné firmě.

Nevím, jak Hyundai, ale na drahé Audi se čeká někoik měsíců, než Vám ho na individuální zakázku vyrobí, skladových vozů je naprosté minimum.

0/0
7.8.2015 22:28

A48l42e65š 92C44h81u66d33ý 1173726686108

Pavle, vy jste číman!!!;-)

0/0
6.8.2015 10:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.