Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Průmysl rostl nejrychleji od září. Pomohla opět auta

Tuzemský průmysl v červnu zrychlil z květnový dvou procent na 8,1 procenta. Jde o nejvyšší meziroční růst od loňského září. Jako obvykle výrazně k výsledku přispěly automobilky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P13a62v81e24l 80Š90e85v34č70í19k 6690575879240

Fajn, teď jen odkládat na hubená leta. Obecně se to střídá a nejen biblických sedm hubených a sedm hojných let. 

Takže kluci ve vládě, nerozhazovat a syslit až to zase nebude fungovat. Ve firmě i doma to tak také dělám, stejně jako to dělávali sedláci, moji předkové.

+1/0
6.8.2015 16:36

A70n49n41a 32T80v45a36r86ů41ž28k74o95v50á 4641316155428

Zbytečné doporučení. Platy už si zvedli, velké odměny už si vyplatili, oni to stačí prožrat a ještě si půjčí.

+4/−1
6.8.2015 17:18

J71o78s63e19f 20P74o49n82č25a 1201123263144

Já jen čekám kdy nějaký chorý mozek vyplodí myšlenku že by auta mohli řídit lidé od 15 let aby se zvýšil prodej neb trh už je nasycen a místa na parkování už nejsou.Už dnes když se podíváte na silnici tak 90% aut jezdí s jedním člověkem.Jo kdo má díru do zadku tak se vozí,vše se podřizuje těm plechovkám které likvidují lidské životy.

+1/−2
6.8.2015 12:45

M77i19c89h85a48l 49B77r51ň48á75k 6764964297308

My jsme fakt narod chorobnych stezovatelu. Kdyz sla ekonomika dolu, tak kazdej brble. Kdyz stagnuje, kazdej brble. Kdyz se dari a rosteme, jak jiz osm let ne, tak zase musime brblat. Ono i kdyby nebylo na co brblat a zili jsme v nejdokonalejsi zemi na planete, tak budeme brblat. Na to, ze neni nac brblat...

+2/0
6.8.2015 11:39

P35a35v18e72l 73R34a29t66h71o64u47s38k10ý 6590619111

Horší je, že ať ekonomika klesá, roste, nebo stagnuje, stejně žijem pořád na dluh.

0/0
8.8.2015 8:59

J44a39n 98T55a32k33a44č 7640815235267

Tzn. zboží zdraží a platy zůstanou víceméně stejné, hurá.;-D

0/−1
6.8.2015 10:57

P31a18v90e94l 48Ř22a11p21e90k 7832556129495

Každé nově vyrobené auto by ve statistikách mělo mít znaménko mínus, protože reálně se nejedná o vznik žádné hodnoty, nýbrž o vznik závazku. Auta v dnešním šíleném objemu neprodukují žádné nové hodnoty, pouze spotřebovávají zdroje a kladou nároky na údržbu infrastruktury. Odvádějí prostředky z jiných odvětví. Je to ekonomická Potěmkinova vesnice, která nás postupně vysává. Český Detroit se blíží, bublina splaskne.

+4/−3
6.8.2015 10:05

A11l15e54š 51C57h48u88d26ý 1493136456778

Co navrhujete, jak by jste řešil, aby zůstal počet pracovních míst stejný bez automotive? Stručně prosím. Děkuji.

+2/0
6.8.2015 10:24

P50a95v96e90l 69Ř35a59p56e13k 7212746769265

Sledovat pouze počet pracovních míst je zcela pomýlené. Vezměte si případ, že všem nezaměstnaným rozdáte lopaty a krumpáče a dáte jim za úkol vyhrabávat díry a zase je zasypávat, pořád dokola. Budete mít 100% zaměstnanost, ale výsledkem bude pouze újma (rozhrabaná krajina a nedostatek pracovních sil ve skutečně potřebných odvětvích). Automobilismus je jedno z nejvíce dotovaných odvětví. Jmenujte mi jiný produkt srovnatelné velikosti, jehož koupě vás automaticky opravňuje zabrat s ním veřejný prostor a na tomto prostoru jej skladovat?

+1/0
6.8.2015 10:40

A35l37e87š 68C77h55u41d88ý 1963496776818

pavle, tak ještě jednou a zeptám se trochu jinak. Co navrhujete? Stručně prosím. Děkuji.

+2/0
6.8.2015 10:46

P85a25v91e96l 76Ř27a71p23e53k 7512256209505

Podívejte se, masový automobilismus tady stát buduje desítky let. Automobilismus prakticky definuje celou naši společnost, všechno je podřízeno automobilismu. Neexistuje tudíž žádný zázračný recept, jak věci rychle vrátit do normálu. Jedna z věcí, kterou dlouhodobě navrhuji, je privatizace všech parkovacích ploch. Dále úřady by měly zaregistrovat vozidlo pouze tehdy, pokud žadatel předloží, že vozidlo má kde parkovat.

0/−1
6.8.2015 11:06

A64l33e97š 98C38h36u38d37ý 1253296606308

Tohle myslíte vážně? Asi jo, když to píšete. Nic, mám prostě naprosto jiný názor. Ale, o v tom je život krásný. Každý má nějaký názor. No, každý druhý má nějaký názor ;-)

+2/0
6.8.2015 11:17

P47a93v71e56l 79Š11e28v25č14í54k 6420615799840

Prodávám motorky, tedy žádné supersporty, ale levné ekonomické modely které dokáží jezdit pod dva litry na stovku. Ten zákon by nám prodejcům nesmírně prospěl. Sám na takové motorce jezdím, pokud počasí dovolí, kdysi jsem jezdil celoročně.

Je škoda, že jsme přestali být výrobci motocyklů, v šedesátých letech jsme byli největší světový producent. Dnes je to Čína, ostatně, dělají i pro Japonce a Italy. V motocyklech je práce i materiál zhodnocen lépe než v automobilu. Je velká škoda, že tento průmysl u nás zanikl. Ještě po roce 89 se dalo naskočit na tehdejší čínskou úroveň. Jenže tehdejší výroby byly prakticky rozehnány a rozkradeny a lidé zde čekali létající holuby až do huby, jak jim naznačili Klausové a Havlové.

0/0
6.8.2015 16:46

V49l60a33s74t20i26m47i13l 53S56v42o60b70o21d49a 7653668645714

Myslíte si, že daně státu a jeho regulace znamenají náklady, se kterými se musí trh nějak vyrovnat?

0/0
6.8.2015 18:00
Foto

P58a82v55e24l 43Č52e32r98n16í94k 1328715280230

Prumysl rostl tim ze vyrobci automobilu koupili auta sami sobe?

+1/−1
6.8.2015 9:47

M88a75r15e62k 15O13p 9229273930463

Nerozumím Vaši myšlence. Jak to myslíte?

+1/−1
6.8.2015 9:57
Foto

P39a95v18e88l 77Č58e47r89n70í12k 1968395340260

Automobilky umele navysuji sve prodeje tim, ze sve vyrobky samy kupuji a registruji na sebe. Diky tomu jejich ekonomicke vysledky vypadaji lepe.

+1/−2
6.8.2015 11:13

J79i51ř20í 20P51a80u81l 3386285707932

Také jsem to někde četl. Ale nerozumím tomu, kde se ta auta fyzicky nacházejí, předpopkládám, že fyzicky existují a že to není pouze nějaký fígl s čísly.

+1/0
6.8.2015 11:42

A16l86e60š 62C51h53u64d45ý 1263286346628

Jiří, Pavel mluví o cca 0,1% vyrobených aut. Bohužel to nepobral a myslí si, že je tohle běžná věc a týká se všech "navíc" vyrobených aut. Je to všechno úplně jinak. Pracuji v automotive. Od února nám navýšila škodovka odvolávky o cca 15%. Tzn., do škodovky posíláme fyzicky o cca 15% více dílů, než třeba v lednu. Ty díly se následně ve škodovce nevyhodí, ty díly se namontují na auta, kterých se následně prodají. Prostě a jednoduše. Vyrábí se více aut než loni. Ať pavel kalkuluje a přemýšlí jak chce.

+2/0
6.8.2015 11:55
Foto

P54a50v67e15l 60Č68e30r83n63í59k 1348205930910

Vazne? 0.1% ? To ze se vyrabi vice aut je pravda. Ale tyto auta konci z nemale casti na parkovistich samotnych automobilek. Samozrejme - nemam interni cisla, ale pokud muzu odkazat na clanek tak to zni jako mnohem vic nez jedno promile: http://ekonomika.idnes.cz/hyundai-prodava-vozy-sama-sobe-dzq-/ekoakcie.aspx?c=A150325_2150027_ekoakcie_fih

V dalsim clanku jsem cetl ze stejne praktiky lze nalezt i u ostatnich automobilek vcetne skodovky. Kde tyto auta konci nevim, ale pokud clanky nelzou, pak se proste aut vyrabi nadbytek. Vznika tak bublina ktera se (stejne jako u realit nebo akcii) drive nebo pozdeji musi projevit.

To ze se aut vyrabi vic nevyvracim. Resim jen to, zda je o auta skutecne zajem, nebo je rust prumyslu umele vykalkulovane cislo.

0/0
6.8.2015 12:22

A69l46e21š 18C20h34u24d82ý 1903976836478

Vyjádřím se jenom k vašemu poslednímu odstavci. Ano, o auta je skutečně větší zájem. Ne, růst průmyslu není uměle vykalkulován. A ještě, denně se vyrobí obrovské množství "třeba" Octavií (přesné číslo znám, ale nemám právo ho tady psát). Pokud by se auta odstavovala na odstavná parkoviště automobilek, do tří týdnů je nemáte kam postavit i kdyby zůstal prodej třeba na úrovni loňského roku. Aut se prostě vyrobí denně o stovky více, než třeba loni v březnu. A to nejenom v Česku, ale hlavně v USA. Zkuste sebrat více informcí, následně nebude psát takové věci. Alem, neříkám, že nemáte trochu pravdy. Ale jak jsem napsal víše, jsou to opravdu drobné.

+2/0
6.8.2015 12:29
Foto

P26a47v60e22l 16Č90e26r96n69í51k 1468295220170

Jak mam asi sebrat vic informaci? Myslite ze prijdu tamhle za generalnim sefem at mi da cisla? Vy tu porad tvrdite jak znate ty cisla ale kdyz napisu odkaz ze ktereho cerpam, tak na nej odmitnete reagovat.

To preci neni diskuze. Ja jako normalni obcan nemam sanci ziskat nejaka relevantni data pokud nejsem v danem podniku zamestnan. Samozrejme uznavam, ze clanek muze byt nepravdivy, ale v tom pripade bych uvital, kdybyste to nejak zduvodnil misto abyste se odpovedi vyhnul.

Podle clanku jde o vice jak 20% vyrobenych aut u Hyundai. Obdobny clanek jsem cetl i ohledne ostatnich automobilek, akorat jej nedokazu najit. Drzme se tedy toho Hyundaie - je clanek pravdivy nebo ne? Pokud je, co se s temi "umele vyrobenymi" auty deje? Pokud neni, v cem je rozdil oproti skutecnosti?

Rad bych nejakou konstruktivni diskuzi. Ne jen hloupe odmitani.

0/0
6.8.2015 12:37

J43i17ř44í 81P75a66u70l 3806175527372

http://euro.e15.cz/archiv/automobilky-registruji-vozy-na-sebe-aby-udrzely-iluzi-rustu-1208345

0/0
6.8.2015 13:07

M15a92r20e79k 62O52p 9839673430313

A četl jste to a pochopil to? Jde jen o to jak prodat se slevou a přitom ji jako nedat. Toť vše. Bez zájemců by auta nikdo na sklad nevyráběl.

0/0
6.8.2015 15:04
Foto

P69a70v56e67l 17Č23e34r50n33í26k 1988105760260

V tom pripade muzeme vsem autum dat polovicni cenovku a radovat se, jak nam prumysl roste, ze? 

Ani prdlajs. Tomu se rika bublina. Vyrobci prodavaji auta s obrovskou slevou protoze jsou "jako ojeta" jen proto aby udrzeli zdani ze vse funguje normalne. Ve skutecnosti se tim pripravuji o mnoho penez a je jen otazkou casu, kdy je tyto chybejici penize dostihnou.

0/0
6.8.2015 23:59

A78l11e24š 41C23h65u19d93ý 1333176226798

Úplně upřímně. Mě Hyundai vůbec nezajímá. Já mluvím o seriozních automobilkách. Tzn., VW, AUDI, ŠKODA, BMW, FORD, CITROEN. To, co se naučil korejec na svém trhu a dnes se to zde pokouší zavádět, je jeho problém. I on ale s tímto do dvou let přestane. Neřešte to, vy máte zdroj od novináře, já mám (pro mě) fakza. A to jsou čísla dodaných dílů pro škodovku letos v létě a například loni v létě. Rozdíl je opravdu cca 15%.

+1/0
6.8.2015 13:44

V45l43a27d66a 78S84i90m47o71n59i76k 3739623423295

V Ervopě se letos vyrobí a smontuje něco přes 20 milionů aut, to je skutečně více, než vloni. Tato čísla udává statistika IHS a pracují s nimi i dodavatelé automotive. Podle jedné automobilky v jedné zemi to moc nejde srovnat, protože zrovna může prodávat model po faceliftu nebo dokonce zvyšuje výrobu zcela nového modelu. Vybíhající model z jednoho závodu bude vypadat jako katastrofa ....

0/0
7.8.2015 22:25

J56a90n 53N36o38v75o41t78n47ý 1204701112343

Aut se vyrábí nadbytek? Jo. aproto se na některé modely čeká 3 a více měsíců;-D Je horko, běž si schladit hlavu.

+2/0
6.8.2015 17:00
Foto

P36a45v63e43l 87Č70e78r16n82í54k 1408175620140

Ja jsem uvedl zdroj ze ktereho cerpam a ktery zni docela verohodne. Ten se navic nevylucuje s vasim tvrzenim. Nektere modely mohou byt nedostatkove presto ze v prumeru muze automobilka vyrabet vic nez je bezna potreba.

0/0
7.8.2015 0:01

M66a12r36e61k 98O92p 9189273490963

;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
6.8.2015 15:01

V78l46a47d66a 94S16i95m76o60n64i11k 3189253883125

Budu interpretovat to, co říkáte. Jeden subjekt vůz vyrobí a sám si ho koupí. To není možné ani omylem, protože je pak vnitropodnikový převod , nikoli koupě, zdanitelné plnění. Prodej se nikde neobjeví.

Fabrika musí prodávat vozy jinému subjektu, jiné firmě.

Nevím, jak Hyundai, ale na drahé Audi se čeká někoik měsíců, než Vám ho na individuální zakázku vyrobí, skladových vozů je naprosté minimum.

0/0
7.8.2015 22:28

A82l35e46š 12C60h46u72d33ý 1193396516858

Pavle, vy jste číman!!!;-)

0/0
6.8.2015 10:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.