Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Novým Suezským kanálem propluly první lodě. Egypt čeká na miliardy

Egypt s velkou pompou otevřel novou větev Suezského průplavu mezi Středozemním a Rudým mořem. Tamní vláda si od rozšíření stávajícího kanálu slibuje až 13 miliard ročně navíc. Vývoj růstu celosvětové ekonomiky těmto číslům ale nenahrává.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J81i22ř36í 76E96r48b63e89n 1263984626727

To zase psal někdo, kdo sotva dokončil gymnázium, ne? Takových prohřešků vůči novinářské češtině, a přitom jde jen o rozkecání se k oficiální zprávě ČTK...

"...vláda si od rozšíření stávajícího kanálu slibuje až 13 miliard ročně navíc" - dolarů, eur nebo piastrů? Obvykle se to píše do té první věty, ne o půl stránky dál.

"Přehlídky se ve vojenské maršálské uniformě zúčastnil prezident Abdal Fattáh Sísí, přítomni byli také pozvaní politici" - prezident není politik?

"Aby projekt dostál velkých očekávání, světová ekonomika musí růst tempem devíti procent, a to až do roku 2023" - to je příkaz? Pokud ne, používáme podmiňovací způsob, tudíž "ekonomika by musela růst tempem..."

"Výnosovosti projektu by také mohlo uškodit rozšíření Panamského kanálu" - terminus technicus "výnosovost" se týká měnových kurzů a ne fyzických investic.

"ani po rozšíření nebudou kanál moci používat větší plavidla než tomu bylo doposud" - pokud spojkou NEŽ oddělujeme souvětí, píše se před ni čárka!

"Měla by postavit dodatečně postavit továrny a další zařízení. Strategie „postavte to a oni přijdou“ podle Kitchena nestačí." - opakování slov v první větě je zřejmě neúmyslné při odběhnutí od rozepsaného textu, ale tyto dvě věty za sebou si vzájemně odporují - buď postavit, anebo nepostavit, anebo zvolit úplně jinou stylistiku obou vět.

"Doba průplavu kanálem se tak sníží z 18 hodin na 11." - doba se ZKRACUJE, nikoliv snižuje.

0/0
7.8.2015 10:49

J17i22ř25í 88E50r27b12e82n 1573834746737

(dokončení)

"Kromě vybudování nového 35kilometrového kanálu byl o 37 kilometrů rozšířen a částečně prohlouben původní průplav." - Mariánský příkop nad touto hloubkou bledne závistí, přesto se mi nezdá, že by se do více než 37 km ŠIROKÉHO průplavu v jeden den vešlo jen těch 97 lodí... ;-D

"Nad loděmi doprovázejícími jachtu Al-Mahrúsa, která přepravovala francouzskou císařovnu Evženii při slavnostním otevření nově postaveného kanálu v roce 1869, přelétávala vojenská letadla. Byly mezi nimi i francouzské stíhačky Rafale, které Egypt nedávno koupil, a také osm strojů F-16 nakoupených v USA. Sto padesát let stará Al-Mahrúsa je nyní prezidentská jachta a jako první vplula do Suezského kanálu roku 1869 a teď znovu jako první plavidlo proplula novou větví." - odstavec s totálně zpřeházenými větami, to bych nenapsal ani po čtvrtém pivu.

"Mezi Sísího hosty byly také premiéři" - fuj! ;-€

"Vědci se schodují" - fuj fuj! ;-O

"Především potom" - kdo jiný dokáže tato dvě slova napsat hned za sebe? ;-D

0/0
7.8.2015 10:52

P85a57v23e41l 63P70r81o23c63h94a76z94k26a 3257762324963

rozšířen o 37km?? pěkný jezero ..;-ORv

+1/0
7.8.2015 0:41

L71i35b50o78r 85V79e36n22g97l52á20ř 4524665512354

egypt se snazi,  investuje a vrati se mu to. a to se vrati i evrope, necekam bezence z egypta

0/0
6.8.2015 23:51

J39a42n 87M73e79n57c64l 1345371964749

Samotní vědci, kteří na poškození biodiverzity ve Středozemním moři upozorňují, se ale sCHodují na tom, že by takové řešení bylo nákladné.

+2/0
6.8.2015 16:49

K51a11r45e35l 33D34o34k53t49o19r 4117119884510

Vypni si CapsLock. :-) To je foneticky.

0/0
6.8.2015 19:06
Foto

J69a33n 63M47a37r80e64č82e30k 2850169309472

nějaký divný ne.. jestli těch 48 lodí denně navíc přinese 13mld dolarů, tak to pak znamená že jedna loď platí za proplutí 740 tisíc dolarů? (13mld dělěno 48lodí*365dní). Tak tomu říkám solidní mýtné a Kapsch jsou proti tomu úplní šumaři:-P

0/0
6.8.2015 16:27

A64l71e17x10a23n80d21r 37K34o76s71t29k85a 8282228116254

Je to dost dobře možné. Cena za proplutí je astronomická, počítá se s tím, že loď ušetří 14 dní cesty. Což je nemálo paliva a za rok to přidá minimálně dvě obrátky tam a zpátky.

+1/0
6.8.2015 17:09

P38a40v97e32l 19C33h10l86a98p26e19c 5678806590297

Jak která, ale pro největší tanker co se do Suezu vejde je těch zhruba 700.000 dolaru +- odpovídající cena. Průměrná cena za průjezd je zhruba 250k $.

Asi váz zklamu, ale  mýto v ČR se nijak podstatně neliší od poplatků za průjezd Suezem.

+2/0
6.8.2015 19:16
Foto

J12a85n 68M81a42r19e87č29e77k 2230459569902

aha, tedy děkuji za informaceR^ To se tedy ani neodvažuji hádat v jaké hodnotě se pohybuje náklad takových lodí a kolik stojí pojištění.

0/0
7.8.2015 14:52

J27i51ř62í 51E81r14b56e74n 1313254556477

Ale nic to ještě není proti české SŽDC, s.o., jež inkasuje desítky tisíc korun za jediný průjezd vlakové soupravy...

0/0
7.8.2015 10:54
Foto

J16o22s23e64f 11N68o52v27a52k 1265105588408

Skomirajici svetovy obchod R^ A co jeste?

0/0
6.8.2015 15:53

M68a16r50c21e30l 18P72a76v19l68í57k 7621664858769

čo tu nenapísali, hoci to "v prahe vedeli 31.07.

http://eretz.cz/2015/07/egypt-dokoncil-novy-suezsky-pruplav/

+2/0
6.8.2015 13:08

E12r53i79k 69K23o43m35a95n73e63c 8759543929385

"nejvtipnejsi" z ceskeho pohledu je to, ze to trvalo 11 mesicu......... ;-D:-):-)8-o

+3/0
6.8.2015 13:10

M47a10r50c13e21l 22P97a16v63l11í17k 7811704968539

lebo armáda. tá sisího poslúcha ...

0/0
6.8.2015 17:52

J65i11ř43í 81E75r25b98e46n 1403454956427

Až u nás bude na podobném projektu pracovat 25.000 lidí pod dohledem armády, taky to půjde rychle. Železniční stavby v Rakousko-Uhersku 19. století byly stavěné rychle také díky tomu, že na nich pracovalo pod přímým dohledem oficírů z C. a K. úřadů klidně 500 lidí na jednom kilometru.

Ostatně i na stavbu D1 bylo v roce 1939 plánováno několik desítek tisíc zaměstnanců, jenže těm desítkám stavebních firem se podařilo sehnat sotva třetinu lidí a i kvůli tomu se tu dálnici nepodařilo dostavět do roku 1942, jak bylo původně určeno.

+1/0
7.8.2015 11:00

E19r75i56k 54K62o79m47a70n68e17c 8599553729785

furt za 3 roky dobry :D dneska je technika, firmy, lidi... a je to bida

0/0
7.8.2015 11:19

J94i88ř78í 61E40r72b38e52n 1183614416717

Dneska je hlavně ta technika. Jenže lidí je málo, přitom čtyři lidi s bagrem a náklaďákem odvedou tu práci stejně rychle i kvalitně jako třicet lidí s krumpáči, lopatami a stavebními kolečky. Pokud mají dobrého stavbyvedoucího a ne blbce bez autority. To, co předvádí třeba firma COLAS při stavbách na vytížených silnicích, je zralé na veřejné bičování manažerů před publikem tvořeným stovkami motoristů....

+1/0
7.8.2015 11:53

M27a23r48t63i19n 67K24r78á87t39k17ý 3556534125334

13 miliard ročně... čeho? Kč, Dolarů, Eur?

Sakra, přemejšlejte, když píšete!

+24/0
6.8.2015 12:06

M35i84c58h51a87l 18R95e29j20z67e78k 5146337145661

I tak jestli investovali 9mld a budou mit rocne 13mld, tak to bych mozna ty jejich akcie koupil.

+6/0
6.8.2015 12:12

M67a93r23e90k 62G33a32j14d96a 4903414936892

Egypt má jen dluhopisy, akcie ne.

0/0
6.8.2015 19:00

M65a80r32c17e38l 48P13a67v59l20í52k 7631304938389

Egypt oznámil dokončení výstavby nového Suezského kanálu, stavby za 8 miliard dolarů...

0/0
6.8.2015 13:09

K95l39á63r89a 74V30o71ž23e42n62í48l98k12o79v60á 8603564243166

Obousměrný Suez stále nebude. Při vjezdu jsou skále jednosměrné úseky z obou stran, nicméně čekání lodí se i tak zkrátí.

+1/0
6.8.2015 12:05

J63a38n 44H70l74e83d11í98k 8188839698376

bez ohledu co to spáchá se živočichy, tedy mořskou faunou a florou

+1/−6
6.8.2015 12:02

M42a39r93t18i66n 37K50r28á69t92k67ý 3896544885494

Nadělá to to samé, co ten původní...

+10/0
6.8.2015 12:06

J10a86n 98H58l95e48d24í39k 8988609688876

z Rudého moře připlují hejna hladových  žraloků

0/0
6.8.2015 14:35

V16o72j30t63ě38c71h 35T16r68u18h71l92á32ř 2155959456

sluníčko

0/−3
6.8.2015 14:26

J69i69ř53í 26E84r43b11e22n 1183344736877

Mořská flora nejsou živočichové.

Příště si prosím ujasněte cizí termity před vstupem do internátní diskuse, bo jinak vám hrozí rizoto, že to skončí katastrálním fiakrem...

0/0
7.8.2015 11:10

J28i10ř93í 56K97o49c44u54r48e39k 6385284285828

MAERS a americká společnost? LUPO!!!! To jsou Dánové!

+3/0
6.8.2015 11:49

J80o91s25e15f 35V89a52l77a 9680393173513

jednou jsem Suezem jel a je to docela zazitek. Hlavne pro fotografy, protoze na kratkem useku u Velkeho horkeho jezera pluji lode v protismeru za piscitymi dunami a zadna voda tam neni videt - efekt  "lode na pousti"  Jinak od zacatku prvniho kopnuti v roce 1859 (dokoncen zhruba driv nez tunel Blanka - tenkrat stavba do oteverni kanalu trvala 10 let) Lesseps a egyptsti kralove vedeli, ze pruplav zvysi politickou moc a prijmy Egypta na uplne jinou uroven nez doposud. To plati dodnes. Ale pokud dobre vidim na Google Maps, tak jde o slavnostni otevreni nove zdvojeneho useku o delce zhruba 6 km, coz pri celkove delce "stareho" kanalu asi 162 km neni nic moc

+9/0
6.8.2015 11:38

P12a71v71e18l 54K14o97v46á87ř 6687237249930

Zajímalo  by mne, zda již někdo vypracoval samozřejmě na základě konkrétních pozorování, jak se v průběhu existence průplavu, vzájemně mísí, nebo nemísí mořská fauna a možná i flora Středozemního moře a v konečném důsledku i Indického oceánu. Krom toho, co převezou lodě ulpěného na svých trupech.

+3/−2
6.8.2015 11:31

M82a70r50e96k 39Š40i35m97o12n 2624187958138

A hlavně v balastních nádržích.

0/0
6.8.2015 11:40

J45a64n 47V71o81p39i84č34k30a 8803942222784

To uz se resi dlouho: http://www.ship-technology.com/contractors/wastewater/dhi/

0/0
6.8.2015 11:50

J22o50s16e24f 11V47a37l57a 9740473453973

myslim, ze se morska voda vubec nemisi, protoze v prubehu kanalu vzniknou znacne ztraty vody, prosakovanim odcerpavanim, odparovanim, takze v zasade pujde z obou stran o mirny proud smerem do vnitrozemi. Nicmene v tzv. Horkych jezerech bude asi podstatne vyssi koncentrace soli, takze z tech organizmu zavlecenych z cisteho more toho moc neprezije

+1/0
6.8.2015 11:42

M67i67c53h16a15l 26R17e50j39z94e90k 5556637435691

To je to co stale nechapu. Obe more maji urcite rozdilne hladiny a prilivy. V Paname je to myslim nekolik desitek metru. Predstavoval bych si obrovske proudy ruznymi smery. Neco jako Temze v Londyne. Tady to ale vypada pomerne poklidne. Ta tvoje teorie ma mozna neco do sebe.

0/0
6.8.2015 12:11

S10t66a67n12d47a 63C28h27v43o28s15t 1792568

Suez na rozdil od Panamy nema zdymadla, hladiny Stredozemniho a Rudeho more jsou cca stejne. Toho vyuzil pri stavbe Lesseps, v Paname neuspel.

+1/0
6.8.2015 13:37
Foto

J83a30n 35Z72á16h30r43a22d84n91í75k 1371913670335

úplne nepodstatné;-D

+1/0
6.8.2015 12:18

P26e59t59r 60J66a77n36s90a 8168444974445

Obchod sice skomírá, ale transport uprchlíků do Evropy nikoli...

+4/−7
6.8.2015 11:24

J49a50n 19V87e98s45e60l66ý 5184693272481

Ty největší kontejnerové lodě stejně plují kolem mysu Dobré Naděje. Ale svoje zákazníky si to stejně najde.

+3/0
6.8.2015 10:37
Foto

M42a10t56ě25j 74Č90e74r55n95ý 9935102830677

20 000 lodí ročně je, myslím, slušné číslo :-)

Ty opravdu velké lodě tam neplují, protože mají moc velký ponor. Maximum je tuším něco kolem 20 m.

+2/0
6.8.2015 11:35

J53o22s77e56f 39V28a37l18a 9840933713743

66 ft bzw. 20,1 m

+1/0
6.8.2015 11:45

J14i75ř90í 40K10o25c56u41r20e27k 6665304215268

Ne nutně. Právě proto taky Egypťani rozšiřují průplav a zvyšují i jeho kapacitu. I ty největší kontejnerové lodě (Tripple E class) splňují podmínku maximálního ponoru.

+4/0
6.8.2015 11:48

J24a69r51o48s54l49a35v 29Z55o33l81t20á78n 9508892405570

Přesně, největší kontejnerové lodě mají ponor cca do 17 metrů, takže v pohodě. Horší je Panama.

0/0
6.8.2015 12:46

J16a84n 49P70r24i82c24h94y78s53t52a56l 8351548573

Ale nejvetsi tankery tam nepropluji. Ty uplne nejvetsi uz byly sesrotovany. Ale nekteri obri jeste zbyli, treba TI Asia s ponorem 24,525 m.

0/0
6.8.2015 17:05





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.