Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Novým Suezským kanálem propluly první lodě. Egypt čeká na miliardy

Egypt s velkou pompou otevřel novou větev Suezského průplavu mezi Středozemním a Rudým mořem. Tamní vláda si od rozšíření stávajícího kanálu slibuje až 13 miliard ročně navíc. Vývoj růstu celosvětové ekonomiky těmto číslům ale nenahrává.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J45i74ř37í 16E72r72b75e72n 1373164636247

To zase psal někdo, kdo sotva dokončil gymnázium, ne? Takových prohřešků vůči novinářské češtině, a přitom jde jen o rozkecání se k oficiální zprávě ČTK...

"...vláda si od rozšíření stávajícího kanálu slibuje až 13 miliard ročně navíc" - dolarů, eur nebo piastrů? Obvykle se to píše do té první věty, ne o půl stránky dál.

"Přehlídky se ve vojenské maršálské uniformě zúčastnil prezident Abdal Fattáh Sísí, přítomni byli také pozvaní politici" - prezident není politik?

"Aby projekt dostál velkých očekávání, světová ekonomika musí růst tempem devíti procent, a to až do roku 2023" - to je příkaz? Pokud ne, používáme podmiňovací způsob, tudíž "ekonomika by musela růst tempem..."

"Výnosovosti projektu by také mohlo uškodit rozšíření Panamského kanálu" - terminus technicus "výnosovost" se týká měnových kurzů a ne fyzických investic.

"ani po rozšíření nebudou kanál moci používat větší plavidla než tomu bylo doposud" - pokud spojkou NEŽ oddělujeme souvětí, píše se před ni čárka!

"Měla by postavit dodatečně postavit továrny a další zařízení. Strategie „postavte to a oni přijdou“ podle Kitchena nestačí." - opakování slov v první větě je zřejmě neúmyslné při odběhnutí od rozepsaného textu, ale tyto dvě věty za sebou si vzájemně odporují - buď postavit, anebo nepostavit, anebo zvolit úplně jinou stylistiku obou vět.

"Doba průplavu kanálem se tak sníží z 18 hodin na 11." - doba se ZKRACUJE, nikoliv snižuje.

0/0
7.8.2015 10:49

J27i88ř91í 22E47r86b97e23n 1443104136567

(dokončení)

"Kromě vybudování nového 35kilometrového kanálu byl o 37 kilometrů rozšířen a částečně prohlouben původní průplav." - Mariánský příkop nad touto hloubkou bledne závistí, přesto se mi nezdá, že by se do více než 37 km ŠIROKÉHO průplavu v jeden den vešlo jen těch 97 lodí... ;-D

"Nad loděmi doprovázejícími jachtu Al-Mahrúsa, která přepravovala francouzskou císařovnu Evženii při slavnostním otevření nově postaveného kanálu v roce 1869, přelétávala vojenská letadla. Byly mezi nimi i francouzské stíhačky Rafale, které Egypt nedávno koupil, a také osm strojů F-16 nakoupených v USA. Sto padesát let stará Al-Mahrúsa je nyní prezidentská jachta a jako první vplula do Suezského kanálu roku 1869 a teď znovu jako první plavidlo proplula novou větví." - odstavec s totálně zpřeházenými větami, to bych nenapsal ani po čtvrtém pivu.

"Mezi Sísího hosty byly také premiéři" - fuj! ;-€

"Vědci se schodují" - fuj fuj! ;-O

"Především potom" - kdo jiný dokáže tato dvě slova napsat hned za sebe? ;-D

0/0
7.8.2015 10:52

P69a94v59e77l 45P30r49o12c22h25a25z74k23a 3957342724853

rozšířen o 37km?? pěkný jezero ..;-ORv

+1/0
7.8.2015 0:41

L89i91b37o81r 37V88e93n91g80l20á74ř 4264885932324

egypt se snazi,  investuje a vrati se mu to. a to se vrati i evrope, necekam bezence z egypta

0/0
6.8.2015 23:51

J40a36n 12M25e13n80c23l 1595691424749

Samotní vědci, kteří na poškození biodiverzity ve Středozemním moři upozorňují, se ale sCHodují na tom, že by takové řešení bylo nákladné.

+2/0
6.8.2015 16:49

K25a76r76e96l 72D73o12k87t70o24r 4237639424220

Vypni si CapsLock. :-) To je foneticky.

0/0
6.8.2015 19:06
Foto

J31a87n 51M37a67r90e46č97e36k 2790899659962

nějaký divný ne.. jestli těch 48 lodí denně navíc přinese 13mld dolarů, tak to pak znamená že jedna loď platí za proplutí 740 tisíc dolarů? (13mld dělěno 48lodí*365dní). Tak tomu říkám solidní mýtné a Kapsch jsou proti tomu úplní šumaři:-P

0/0
6.8.2015 16:27

A70l69e85x21a23n32d67r 55K29o76s14t42k77a 8522248916434

Je to dost dobře možné. Cena za proplutí je astronomická, počítá se s tím, že loď ušetří 14 dní cesty. Což je nemálo paliva a za rok to přidá minimálně dvě obrátky tam a zpátky.

+1/0
6.8.2015 17:09

P68a22v87e61l 70C67h90l70a28p14e16c 5338396770697

Jak která, ale pro největší tanker co se do Suezu vejde je těch zhruba 700.000 dolaru +- odpovídající cena. Průměrná cena za průjezd je zhruba 250k $.

Asi váz zklamu, ale  mýto v ČR se nijak podstatně neliší od poplatků za průjezd Suezem.

+2/0
6.8.2015 19:16
Foto

J92a82n 45M89a10r54e37č51e28k 2890639429322

aha, tedy děkuji za informaceR^ To se tedy ani neodvažuji hádat v jaké hodnotě se pohybuje náklad takových lodí a kolik stojí pojištění.

0/0
7.8.2015 14:52

J60i62ř57í 68E55r21b87e56n 1953844816187

Ale nic to ještě není proti české SŽDC, s.o., jež inkasuje desítky tisíc korun za jediný průjezd vlakové soupravy...

0/0
7.8.2015 10:54
Foto

J25o53s32e61f 48N51o22v52a73k 1645175598408

Skomirajici svetovy obchod R^ A co jeste?

0/0
6.8.2015 15:53

M55a53r68c67e60l 19P52a76v37l38í95k 7521524758699

čo tu nenapísali, hoci to "v prahe vedeli 31.07.

http://eretz.cz/2015/07/egypt-dokoncil-novy-suezsky-pruplav/

+2/0
6.8.2015 13:08

E32r58i14k 36K49o15m28a45n21e97c 8959373249895

"nejvtipnejsi" z ceskeho pohledu je to, ze to trvalo 11 mesicu......... ;-D:-):-)8-o

+3/0
6.8.2015 13:10

M19a18r88c92e61l 95P80a41v13l37í26k 7301974728759

lebo armáda. tá sisího poslúcha ...

0/0
6.8.2015 17:52

J93i33ř52í 97E68r76b14e41n 1583544146157

Až u nás bude na podobném projektu pracovat 25.000 lidí pod dohledem armády, taky to půjde rychle. Železniční stavby v Rakousko-Uhersku 19. století byly stavěné rychle také díky tomu, že na nich pracovalo pod přímým dohledem oficírů z C. a K. úřadů klidně 500 lidí na jednom kilometru.

Ostatně i na stavbu D1 bylo v roce 1939 plánováno několik desítek tisíc zaměstnanců, jenže těm desítkám stavebních firem se podařilo sehnat sotva třetinu lidí a i kvůli tomu se tu dálnici nepodařilo dostavět do roku 1942, jak bylo původně určeno.

+1/0
7.8.2015 11:00

E47r49i31k 49K21o55m49a23n47e85c 8449633819185

furt za 3 roky dobry :D dneska je technika, firmy, lidi... a je to bida

0/0
7.8.2015 11:19

J36i76ř71í 33E22r87b97e47n 1473314116147

Dneska je hlavně ta technika. Jenže lidí je málo, přitom čtyři lidi s bagrem a náklaďákem odvedou tu práci stejně rychle i kvalitně jako třicet lidí s krumpáči, lopatami a stavebními kolečky. Pokud mají dobrého stavbyvedoucího a ne blbce bez autority. To, co předvádí třeba firma COLAS při stavbách na vytížených silnicích, je zralé na veřejné bičování manažerů před publikem tvořeným stovkami motoristů....

+1/0
7.8.2015 11:53

M70a91r49t41i84n 61K13r50á75t36k64ý 3866944795864

13 miliard ročně... čeho? Kč, Dolarů, Eur?

Sakra, přemejšlejte, když píšete!

+24/0
6.8.2015 12:06

M26i36c80h84a66l 62R15e93j94z15e80k 5816807925581

I tak jestli investovali 9mld a budou mit rocne 13mld, tak to bych mozna ty jejich akcie koupil.

+6/0
6.8.2015 12:12

M51a83r12e88k 54G44a51j54d46a 4133784306142

Egypt má jen dluhopisy, akcie ne.

0/0
6.8.2015 19:00

M84a11r45c67e34l 92P28a59v30l93í29k 7281144398449

Egypt oznámil dokončení výstavby nového Suezského kanálu, stavby za 8 miliard dolarů...

0/0
6.8.2015 13:09

K46l88á55r32a 67V94o42ž15e45n20í77l96k71o91v39á 8403304593356

Obousměrný Suez stále nebude. Při vjezdu jsou skále jednosměrné úseky z obou stran, nicméně čekání lodí se i tak zkrátí.

+1/0
6.8.2015 12:05

J73a90n 29H78l45e22d67í65k 8338339808946

bez ohledu co to spáchá se živočichy, tedy mořskou faunou a florou

+1/−6
6.8.2015 12:02

M34a25r46t24i11n 66K89r73á80t26k16ý 3136624885824

Nadělá to to samé, co ten původní...

+10/0
6.8.2015 12:06

J49a62n 58H12l89e87d83í79k 8188719968366

z Rudého moře připlují hejna hladových  žraloků

0/0
6.8.2015 14:35

V52o31j81t73ě49c21h 85T96r12u46h75l91á25ř 2285919456

sluníčko

0/−3
6.8.2015 14:26

J10i19ř12í 72E42r59b77e81n 1823704316917

Mořská flora nejsou živočichové.

Příště si prosím ujasněte cizí termity před vstupem do internátní diskuse, bo jinak vám hrozí rizoto, že to skončí katastrálním fiakrem...

0/0
7.8.2015 11:10

J43i37ř62í 44K91o93c91u47r37e94k 6335384225768

MAERS a americká společnost? LUPO!!!! To jsou Dánové!

+3/0
6.8.2015 11:49

J95o52s59e21f 35V97a71l64a 9860723713873

jednou jsem Suezem jel a je to docela zazitek. Hlavne pro fotografy, protoze na kratkem useku u Velkeho horkeho jezera pluji lode v protismeru za piscitymi dunami a zadna voda tam neni videt - efekt  "lode na pousti"  Jinak od zacatku prvniho kopnuti v roce 1859 (dokoncen zhruba driv nez tunel Blanka - tenkrat stavba do oteverni kanalu trvala 10 let) Lesseps a egyptsti kralove vedeli, ze pruplav zvysi politickou moc a prijmy Egypta na uplne jinou uroven nez doposud. To plati dodnes. Ale pokud dobre vidim na Google Maps, tak jde o slavnostni otevreni nove zdvojeneho useku o delce zhruba 6 km, coz pri celkove delce "stareho" kanalu asi 162 km neni nic moc

+9/0
6.8.2015 11:38

P33a79v88e32l 95K66o38v25á74ř 6197127489390

Zajímalo  by mne, zda již někdo vypracoval samozřejmě na základě konkrétních pozorování, jak se v průběhu existence průplavu, vzájemně mísí, nebo nemísí mořská fauna a možná i flora Středozemního moře a v konečném důsledku i Indického oceánu. Krom toho, co převezou lodě ulpěného na svých trupech.

+3/−2
6.8.2015 11:31

M79a36r97e52k 61Š80i17m49o14n 2464107858398

A hlavně v balastních nádržích.

0/0
6.8.2015 11:40

J21a20n 66V45o64p96i57č28k32a 8143242572164

To uz se resi dlouho: http://www.ship-technology.com/contractors/wastewater/dhi/

0/0
6.8.2015 11:50

J10o41s55e48f 80V77a49l18a 9850683903383

myslim, ze se morska voda vubec nemisi, protoze v prubehu kanalu vzniknou znacne ztraty vody, prosakovanim odcerpavanim, odparovanim, takze v zasade pujde z obou stran o mirny proud smerem do vnitrozemi. Nicmene v tzv. Horkych jezerech bude asi podstatne vyssi koncentrace soli, takze z tech organizmu zavlecenych z cisteho more toho moc neprezije

+1/0
6.8.2015 11:42

M88i30c19h16a25l 40R83e85j94z80e97k 5136647525661

To je to co stale nechapu. Obe more maji urcite rozdilne hladiny a prilivy. V Paname je to myslim nekolik desitek metru. Predstavoval bych si obrovske proudy ruznymi smery. Neco jako Temze v Londyne. Tady to ale vypada pomerne poklidne. Ta tvoje teorie ma mozna neco do sebe.

0/0
6.8.2015 12:11

S83t41a32n17d74a 47C47h33v11o48s71t 1892618

Suez na rozdil od Panamy nema zdymadla, hladiny Stredozemniho a Rudeho more jsou cca stejne. Toho vyuzil pri stavbe Lesseps, v Paname neuspel.

+1/0
6.8.2015 13:37
Foto

J15a61n 70Z11á79h76r72a67d68n97í23k 1971973270315

úplne nepodstatné;-D

+1/0
6.8.2015 12:18

P23e46t74r 49J76a23n96s51a 8128364684315

Obchod sice skomírá, ale transport uprchlíků do Evropy nikoli...

+4/−7
6.8.2015 11:24

J23a81n 70V82e23s90e21l94ý 5424743462421

Ty největší kontejnerové lodě stejně plují kolem mysu Dobré Naděje. Ale svoje zákazníky si to stejně najde.

+3/0
6.8.2015 10:37
Foto

M62a71t88ě20j 73Č63e18r61n49ý 9495162790347

20 000 lodí ročně je, myslím, slušné číslo :-)

Ty opravdu velké lodě tam neplují, protože mají moc velký ponor. Maximum je tuším něco kolem 20 m.

+2/0
6.8.2015 11:35

J35o25s21e37f 47V73a58l77a 9500143463543

66 ft bzw. 20,1 m

+1/0
6.8.2015 11:45

J26i51ř25í 83K35o19c28u13r98e12k 6435594345618

Ne nutně. Právě proto taky Egypťani rozšiřují průplav a zvyšují i jeho kapacitu. I ty největší kontejnerové lodě (Tripple E class) splňují podmínku maximálního ponoru.

+4/0
6.8.2015 11:48

J90a61r14o22s61l41a31v 75Z43o65l85t78á30n 9478982685130

Přesně, největší kontejnerové lodě mají ponor cca do 17 metrů, takže v pohodě. Horší je Panama.

0/0
6.8.2015 12:46

J93a48n 15P36r18i91c19h34y64s79t69a16l 8311268193

Ale nejvetsi tankery tam nepropluji. Ty uplne nejvetsi uz byly sesrotovany. Ale nekteri obri jeste zbyli, treba TI Asia s ponorem 24,525 m.

0/0
6.8.2015 17:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.