Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Novým Suezským kanálem propluly první lodě. Egypt čeká na miliardy

Egypt s velkou pompou otevřel novou větev Suezského průplavu mezi Středozemním a Rudým mořem. Tamní vláda si od rozšíření stávajícího kanálu slibuje až 13 miliard ročně navíc. Vývoj růstu celosvětové ekonomiky těmto číslům ale nenahrává.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J36i85ř68í 40E91r87b57e17n 1883364516967

To zase psal někdo, kdo sotva dokončil gymnázium, ne? Takových prohřešků vůči novinářské češtině, a přitom jde jen o rozkecání se k oficiální zprávě ČTK...

"...vláda si od rozšíření stávajícího kanálu slibuje až 13 miliard ročně navíc" - dolarů, eur nebo piastrů? Obvykle se to píše do té první věty, ne o půl stránky dál.

"Přehlídky se ve vojenské maršálské uniformě zúčastnil prezident Abdal Fattáh Sísí, přítomni byli také pozvaní politici" - prezident není politik?

"Aby projekt dostál velkých očekávání, světová ekonomika musí růst tempem devíti procent, a to až do roku 2023" - to je příkaz? Pokud ne, používáme podmiňovací způsob, tudíž "ekonomika by musela růst tempem..."

"Výnosovosti projektu by také mohlo uškodit rozšíření Panamského kanálu" - terminus technicus "výnosovost" se týká měnových kurzů a ne fyzických investic.

"ani po rozšíření nebudou kanál moci používat větší plavidla než tomu bylo doposud" - pokud spojkou NEŽ oddělujeme souvětí, píše se před ni čárka!

"Měla by postavit dodatečně postavit továrny a další zařízení. Strategie „postavte to a oni přijdou“ podle Kitchena nestačí." - opakování slov v první větě je zřejmě neúmyslné při odběhnutí od rozepsaného textu, ale tyto dvě věty za sebou si vzájemně odporují - buď postavit, anebo nepostavit, anebo zvolit úplně jinou stylistiku obou vět.

"Doba průplavu kanálem se tak sníží z 18 hodin na 11." - doba se ZKRACUJE, nikoliv snižuje.

0/0
7.8.2015 10:49

J25i32ř14í 13E47r82b28e33n 1653864546387

(dokončení)

"Kromě vybudování nového 35kilometrového kanálu byl o 37 kilometrů rozšířen a částečně prohlouben původní průplav." - Mariánský příkop nad touto hloubkou bledne závistí, přesto se mi nezdá, že by se do více než 37 km ŠIROKÉHO průplavu v jeden den vešlo jen těch 97 lodí... ;-D

"Nad loděmi doprovázejícími jachtu Al-Mahrúsa, která přepravovala francouzskou císařovnu Evženii při slavnostním otevření nově postaveného kanálu v roce 1869, přelétávala vojenská letadla. Byly mezi nimi i francouzské stíhačky Rafale, které Egypt nedávno koupil, a také osm strojů F-16 nakoupených v USA. Sto padesát let stará Al-Mahrúsa je nyní prezidentská jachta a jako první vplula do Suezského kanálu roku 1869 a teď znovu jako první plavidlo proplula novou větví." - odstavec s totálně zpřeházenými větami, to bych nenapsal ani po čtvrtém pivu.

"Mezi Sísího hosty byly také premiéři" - fuj! ;-€

"Vědci se schodují" - fuj fuj! ;-O

"Především potom" - kdo jiný dokáže tato dvě slova napsat hned za sebe? ;-D

0/0
7.8.2015 10:52

P31a78v28e12l 95P39r14o67c44h63a94z19k89a 3387832114683

rozšířen o 37km?? pěkný jezero ..;-ORv

+1/0
7.8.2015 0:41

L69i85b93o63r 63V38e39n77g46l53á54ř 4864845782494

egypt se snazi,  investuje a vrati se mu to. a to se vrati i evrope, necekam bezence z egypta

0/0
6.8.2015 23:51

J41a40n 18M23e69n54c20l 1595311834629

Samotní vědci, kteří na poškození biodiverzity ve Středozemním moři upozorňují, se ale sCHodují na tom, že by takové řešení bylo nákladné.

+2/0
6.8.2015 16:49

K60a37r93e22l 19D97o27k64t95o11r 4607749664500

Vypni si CapsLock. :-) To je foneticky.

0/0
6.8.2015 19:06
Foto

J88a33n 59M84a58r79e58č84e55k 2770599299702

nějaký divný ne.. jestli těch 48 lodí denně navíc přinese 13mld dolarů, tak to pak znamená že jedna loď platí za proplutí 740 tisíc dolarů? (13mld dělěno 48lodí*365dní). Tak tomu říkám solidní mýtné a Kapsch jsou proti tomu úplní šumaři:-P

0/0
6.8.2015 16:27

A41l23e58x35a71n79d11r 76K11o82s33t44k56a 8692308816484

Je to dost dobře možné. Cena za proplutí je astronomická, počítá se s tím, že loď ušetří 14 dní cesty. Což je nemálo paliva a za rok to přidá minimálně dvě obrátky tam a zpátky.

+1/0
6.8.2015 17:09

P79a64v50e71l 80C30h60l74a71p13e13c 5758806260627

Jak která, ale pro největší tanker co se do Suezu vejde je těch zhruba 700.000 dolaru +- odpovídající cena. Průměrná cena za průjezd je zhruba 250k $.

Asi váz zklamu, ale  mýto v ČR se nijak podstatně neliší od poplatků za průjezd Suezem.

+2/0
6.8.2015 19:16
Foto

J88a36n 85M50a46r74e88č94e65k 2730869509352

aha, tedy děkuji za informaceR^ To se tedy ani neodvažuji hádat v jaké hodnotě se pohybuje náklad takových lodí a kolik stojí pojištění.

0/0
7.8.2015 14:52

J50i12ř19í 38E13r17b97e93n 1773974596917

Ale nic to ještě není proti české SŽDC, s.o., jež inkasuje desítky tisíc korun za jediný průjezd vlakové soupravy...

0/0
7.8.2015 10:54
Foto

J97o60s98e75f 96N11o29v66a70k 1545295838788

Skomirajici svetovy obchod R^ A co jeste?

0/0
6.8.2015 15:53

M44a72r89c69e84l 97P93a79v34l34í69k 7921734728739

čo tu nenapísali, hoci to "v prahe vedeli 31.07.

http://eretz.cz/2015/07/egypt-dokoncil-novy-suezsky-pruplav/

+2/0
6.8.2015 13:08

E27r67i21k 37K35o58m48a24n88e28c 8679723669825

"nejvtipnejsi" z ceskeho pohledu je to, ze to trvalo 11 mesicu......... ;-D:-):-)8-o

+3/0
6.8.2015 13:10

M64a94r81c35e59l 67P43a17v33l92í10k 7641214728359

lebo armáda. tá sisího poslúcha ...

0/0
6.8.2015 17:52

J39i82ř32í 38E55r48b12e43n 1903574306957

Až u nás bude na podobném projektu pracovat 25.000 lidí pod dohledem armády, taky to půjde rychle. Železniční stavby v Rakousko-Uhersku 19. století byly stavěné rychle také díky tomu, že na nich pracovalo pod přímým dohledem oficírů z C. a K. úřadů klidně 500 lidí na jednom kilometru.

Ostatně i na stavbu D1 bylo v roce 1939 plánováno několik desítek tisíc zaměstnanců, jenže těm desítkám stavebních firem se podařilo sehnat sotva třetinu lidí a i kvůli tomu se tu dálnici nepodařilo dostavět do roku 1942, jak bylo původně určeno.

+1/0
7.8.2015 11:00

E57r11i51k 26K35o37m96a68n38e86c 8679243149395

furt za 3 roky dobry :D dneska je technika, firmy, lidi... a je to bida

0/0
7.8.2015 11:19

J20i43ř27í 37E69r46b75e87n 1593454446447

Dneska je hlavně ta technika. Jenže lidí je málo, přitom čtyři lidi s bagrem a náklaďákem odvedou tu práci stejně rychle i kvalitně jako třicet lidí s krumpáči, lopatami a stavebními kolečky. Pokud mají dobrého stavbyvedoucího a ne blbce bez autority. To, co předvádí třeba firma COLAS při stavbách na vytížených silnicích, je zralé na veřejné bičování manažerů před publikem tvořeným stovkami motoristů....

+1/0
7.8.2015 11:53

M21a44r61t60i90n 76K39r71á85t16k81ý 3756744375244

13 miliard ročně... čeho? Kč, Dolarů, Eur?

Sakra, přemejšlejte, když píšete!

+24/0
6.8.2015 12:06

M13i96c52h24a18l 33R25e38j68z25e63k 5876827295681

I tak jestli investovali 9mld a budou mit rocne 13mld, tak to bych mozna ty jejich akcie koupil.

+6/0
6.8.2015 12:12

M51a15r80e90k 26G62a16j77d95a 4893844426532

Egypt má jen dluhopisy, akcie ne.

0/0
6.8.2015 19:00

M13a61r51c62e41l 31P71a90v16l30í36k 7201944158929

Egypt oznámil dokončení výstavby nového Suezského kanálu, stavby za 8 miliard dolarů...

0/0
6.8.2015 13:09

K45l36á88r55a 51V26o64ž75e94n83í21l61k95o29v56á 8333334893706

Obousměrný Suez stále nebude. Při vjezdu jsou skále jednosměrné úseky z obou stran, nicméně čekání lodí se i tak zkrátí.

+1/0
6.8.2015 12:05

J34a17n 73H11l55e61d57í76k 8448849548796

bez ohledu co to spáchá se živočichy, tedy mořskou faunou a florou

+1/−6
6.8.2015 12:02

M30a56r23t41i68n 11K38r89á36t48k84ý 3556784305694

Nadělá to to samé, co ten původní...

+10/0
6.8.2015 12:06

J75a71n 59H95l13e30d33í80k 8858709358426

z Rudého moře připlují hejna hladových  žraloků

0/0
6.8.2015 14:35

V93o48j29t90ě50c14h 90T15r82u86h86l32á93ř 2985449846

sluníčko

0/−3
6.8.2015 14:26

J31i27ř32í 35E91r81b15e84n 1873504596957

Mořská flora nejsou živočichové.

Příště si prosím ujasněte cizí termity před vstupem do internátní diskuse, bo jinak vám hrozí rizoto, že to skončí katastrálním fiakrem...

0/0
7.8.2015 11:10

J75i36ř70í 43K68o44c95u86r28e93k 6155744395638

MAERS a americká společnost? LUPO!!!! To jsou Dánové!

+3/0
6.8.2015 11:49

J91o84s71e73f 18V30a88l94a 9630523123173

jednou jsem Suezem jel a je to docela zazitek. Hlavne pro fotografy, protoze na kratkem useku u Velkeho horkeho jezera pluji lode v protismeru za piscitymi dunami a zadna voda tam neni videt - efekt  "lode na pousti"  Jinak od zacatku prvniho kopnuti v roce 1859 (dokoncen zhruba driv nez tunel Blanka - tenkrat stavba do oteverni kanalu trvala 10 let) Lesseps a egyptsti kralove vedeli, ze pruplav zvysi politickou moc a prijmy Egypta na uplne jinou uroven nez doposud. To plati dodnes. Ale pokud dobre vidim na Google Maps, tak jde o slavnostni otevreni nove zdvojeneho useku o delce zhruba 6 km, coz pri celkove delce "stareho" kanalu asi 162 km neni nic moc

+9/0
6.8.2015 11:38

P12a22v43e44l 12K98o53v93á38ř 6557257539620

Zajímalo  by mne, zda již někdo vypracoval samozřejmě na základě konkrétních pozorování, jak se v průběhu existence průplavu, vzájemně mísí, nebo nemísí mořská fauna a možná i flora Středozemního moře a v konečném důsledku i Indického oceánu. Krom toho, co převezou lodě ulpěného na svých trupech.

+3/−2
6.8.2015 11:31

M59a13r56e65k 37Š21i57m94o37n 2884297228238

A hlavně v balastních nádržích.

0/0
6.8.2015 11:40

J42a38n 16V79o71p27i40č60k42a 8833532832904

To uz se resi dlouho: http://www.ship-technology.com/contractors/wastewater/dhi/

0/0
6.8.2015 11:50

J16o30s44e34f 45V69a28l20a 9580263423383

myslim, ze se morska voda vubec nemisi, protoze v prubehu kanalu vzniknou znacne ztraty vody, prosakovanim odcerpavanim, odparovanim, takze v zasade pujde z obou stran o mirny proud smerem do vnitrozemi. Nicmene v tzv. Horkych jezerech bude asi podstatne vyssi koncentrace soli, takze z tech organizmu zavlecenych z cisteho more toho moc neprezije

+1/0
6.8.2015 11:42

M36i40c54h21a74l 32R23e32j87z65e24k 5876587835961

To je to co stale nechapu. Obe more maji urcite rozdilne hladiny a prilivy. V Paname je to myslim nekolik desitek metru. Predstavoval bych si obrovske proudy ruznymi smery. Neco jako Temze v Londyne. Tady to ale vypada pomerne poklidne. Ta tvoje teorie ma mozna neco do sebe.

0/0
6.8.2015 12:11

S22t12a27n28d12a 81C45h15v37o60s12t 1522598

Suez na rozdil od Panamy nema zdymadla, hladiny Stredozemniho a Rudeho more jsou cca stejne. Toho vyuzil pri stavbe Lesseps, v Paname neuspel.

+1/0
6.8.2015 13:37
Foto

J93a13n 83Z22á72h50r45a86d85n48í67k 1601393610125

úplne nepodstatné;-D

+1/0
6.8.2015 12:18

P49e15t55r 75J61a71n15s18a 8408964404565

Obchod sice skomírá, ale transport uprchlíků do Evropy nikoli...

+4/−7
6.8.2015 11:24

J89a35n 27V60e71s79e63l37ý 5844813122241

Ty největší kontejnerové lodě stejně plují kolem mysu Dobré Naděje. Ale svoje zákazníky si to stejně najde.

+3/0
6.8.2015 10:37
Foto

M17a47t20ě36j 63Č59e67r72n30ý 9435642320147

20 000 lodí ročně je, myslím, slušné číslo :-)

Ty opravdu velké lodě tam neplují, protože mají moc velký ponor. Maximum je tuším něco kolem 20 m.

+2/0
6.8.2015 11:35

J35o89s87e87f 94V52a24l42a 9930543603673

66 ft bzw. 20,1 m

+1/0
6.8.2015 11:45

J87i94ř80í 75K33o27c67u12r41e67k 6245604785548

Ne nutně. Právě proto taky Egypťani rozšiřují průplav a zvyšují i jeho kapacitu. I ty největší kontejnerové lodě (Tripple E class) splňují podmínku maximálního ponoru.

+4/0
6.8.2015 11:48

J15a54r93o68s93l41a15v 93Z95o23l88t67á15n 9228222545340

Přesně, největší kontejnerové lodě mají ponor cca do 17 metrů, takže v pohodě. Horší je Panama.

0/0
6.8.2015 12:46

J73a41n 38P97r54i66c28h84y23s31t32a93l 8861338513

Ale nejvetsi tankery tam nepropluji. Ty uplne nejvetsi uz byly sesrotovany. Ale nekteri obri jeste zbyli, treba TI Asia s ponorem 24,525 m.

0/0
6.8.2015 17:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.