Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Novým Suezským kanálem propluly první lodě. Egypt čeká na miliardy

Egypt s velkou pompou otevřel novou větev Suezského průplavu mezi Středozemním a Rudým mořem. Tamní vláda si od rozšíření stávajícího kanálu slibuje až 13 miliard ročně navíc. Vývoj růstu celosvětové ekonomiky těmto číslům ale nenahrává.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J61i56ř44í 20E21r63b86e43n 1143854756187

To zase psal někdo, kdo sotva dokončil gymnázium, ne? Takových prohřešků vůči novinářské češtině, a přitom jde jen o rozkecání se k oficiální zprávě ČTK...

"...vláda si od rozšíření stávajícího kanálu slibuje až 13 miliard ročně navíc" - dolarů, eur nebo piastrů? Obvykle se to píše do té první věty, ne o půl stránky dál.

"Přehlídky se ve vojenské maršálské uniformě zúčastnil prezident Abdal Fattáh Sísí, přítomni byli také pozvaní politici" - prezident není politik?

"Aby projekt dostál velkých očekávání, světová ekonomika musí růst tempem devíti procent, a to až do roku 2023" - to je příkaz? Pokud ne, používáme podmiňovací způsob, tudíž "ekonomika by musela růst tempem..."

"Výnosovosti projektu by také mohlo uškodit rozšíření Panamského kanálu" - terminus technicus "výnosovost" se týká měnových kurzů a ne fyzických investic.

"ani po rozšíření nebudou kanál moci používat větší plavidla než tomu bylo doposud" - pokud spojkou NEŽ oddělujeme souvětí, píše se před ni čárka!

"Měla by postavit dodatečně postavit továrny a další zařízení. Strategie „postavte to a oni přijdou“ podle Kitchena nestačí." - opakování slov v první větě je zřejmě neúmyslné při odběhnutí od rozepsaného textu, ale tyto dvě věty za sebou si vzájemně odporují - buď postavit, anebo nepostavit, anebo zvolit úplně jinou stylistiku obou vět.

"Doba průplavu kanálem se tak sníží z 18 hodin na 11." - doba se ZKRACUJE, nikoliv snižuje.

0/0
7.8.2015 10:49

J20i62ř51í 34E30r92b86e74n 1503234496707

(dokončení)

"Kromě vybudování nového 35kilometrového kanálu byl o 37 kilometrů rozšířen a částečně prohlouben původní průplav." - Mariánský příkop nad touto hloubkou bledne závistí, přesto se mi nezdá, že by se do více než 37 km ŠIROKÉHO průplavu v jeden den vešlo jen těch 97 lodí... ;-D

"Nad loděmi doprovázejícími jachtu Al-Mahrúsa, která přepravovala francouzskou císařovnu Evženii při slavnostním otevření nově postaveného kanálu v roce 1869, přelétávala vojenská letadla. Byly mezi nimi i francouzské stíhačky Rafale, které Egypt nedávno koupil, a také osm strojů F-16 nakoupených v USA. Sto padesát let stará Al-Mahrúsa je nyní prezidentská jachta a jako první vplula do Suezského kanálu roku 1869 a teď znovu jako první plavidlo proplula novou větví." - odstavec s totálně zpřeházenými větami, to bych nenapsal ani po čtvrtém pivu.

"Mezi Sísího hosty byly také premiéři" - fuj! ;-€

"Vědci se schodují" - fuj fuj! ;-O

"Především potom" - kdo jiný dokáže tato dvě slova napsat hned za sebe? ;-D

0/0
7.8.2015 10:52

P47a23v24e50l 58P69r62o50c61h17a93z47k59a 3537482334823

rozšířen o 37km?? pěkný jezero ..;-ORv

+1/0
7.8.2015 0:41

L95i98b12o84r 91V81e57n54g75l73á20ř 4134855132984

egypt se snazi,  investuje a vrati se mu to. a to se vrati i evrope, necekam bezence z egypta

0/0
6.8.2015 23:51

J14a20n 88M28e75n21c91l 1895451154709

Samotní vědci, kteří na poškození biodiverzity ve Středozemním moři upozorňují, se ale sCHodují na tom, že by takové řešení bylo nákladné.

+2/0
6.8.2015 16:49

K96a47r11e74l 60D40o46k23t43o29r 4127209924740

Vypni si CapsLock. :-) To je foneticky.

0/0
6.8.2015 19:06
Foto

J90a66n 61M69a60r64e68č34e46k 2920829799372

nějaký divný ne.. jestli těch 48 lodí denně navíc přinese 13mld dolarů, tak to pak znamená že jedna loď platí za proplutí 740 tisíc dolarů? (13mld dělěno 48lodí*365dní). Tak tomu říkám solidní mýtné a Kapsch jsou proti tomu úplní šumaři:-P

0/0
6.8.2015 16:27

A29l95e91x98a96n74d12r 63K80o42s82t83k74a 8972258156604

Je to dost dobře možné. Cena za proplutí je astronomická, počítá se s tím, že loď ušetří 14 dní cesty. Což je nemálo paliva a za rok to přidá minimálně dvě obrátky tam a zpátky.

+1/0
6.8.2015 17:09

P12a44v38e87l 38C97h58l69a43p93e76c 5328566430237

Jak která, ale pro největší tanker co se do Suezu vejde je těch zhruba 700.000 dolaru +- odpovídající cena. Průměrná cena za průjezd je zhruba 250k $.

Asi váz zklamu, ale  mýto v ČR se nijak podstatně neliší od poplatků za průjezd Suezem.

+2/0
6.8.2015 19:16
Foto

J89a78n 81M54a18r82e18č37e23k 2460709699692

aha, tedy děkuji za informaceR^ To se tedy ani neodvažuji hádat v jaké hodnotě se pohybuje náklad takových lodí a kolik stojí pojištění.

0/0
7.8.2015 14:52

J69i62ř88í 65E70r64b60e10n 1953614316807

Ale nic to ještě není proti české SŽDC, s.o., jež inkasuje desítky tisíc korun za jediný průjezd vlakové soupravy...

0/0
7.8.2015 10:54
Foto

J85o48s93e39f 73N74o51v44a34k 1235415138478

Skomirajici svetovy obchod R^ A co jeste?

0/0
6.8.2015 15:53

M82a14r68c31e48l 18P56a52v50l85í35k 7661624848859

čo tu nenapísali, hoci to "v prahe vedeli 31.07.

http://eretz.cz/2015/07/egypt-dokoncil-novy-suezsky-pruplav/

+2/0
6.8.2015 13:08

E72r52i29k 26K92o87m47a28n56e37c 8279833489885

"nejvtipnejsi" z ceskeho pohledu je to, ze to trvalo 11 mesicu......... ;-D:-):-)8-o

+3/0
6.8.2015 13:10

M82a31r67c59e91l 94P22a25v74l81í30k 7281424138439

lebo armáda. tá sisího poslúcha ...

0/0
6.8.2015 17:52

J35i18ř34í 66E94r90b83e37n 1163454846977

Až u nás bude na podobném projektu pracovat 25.000 lidí pod dohledem armády, taky to půjde rychle. Železniční stavby v Rakousko-Uhersku 19. století byly stavěné rychle také díky tomu, že na nich pracovalo pod přímým dohledem oficírů z C. a K. úřadů klidně 500 lidí na jednom kilometru.

Ostatně i na stavbu D1 bylo v roce 1939 plánováno několik desítek tisíc zaměstnanců, jenže těm desítkám stavebních firem se podařilo sehnat sotva třetinu lidí a i kvůli tomu se tu dálnici nepodařilo dostavět do roku 1942, jak bylo původně určeno.

+1/0
7.8.2015 11:00

E28r94i77k 29K91o62m64a12n67e77c 8399443109465

furt za 3 roky dobry :D dneska je technika, firmy, lidi... a je to bida

0/0
7.8.2015 11:19

J83i69ř96í 57E43r95b51e15n 1403614456627

Dneska je hlavně ta technika. Jenže lidí je málo, přitom čtyři lidi s bagrem a náklaďákem odvedou tu práci stejně rychle i kvalitně jako třicet lidí s krumpáči, lopatami a stavebními kolečky. Pokud mají dobrého stavbyvedoucího a ne blbce bez autority. To, co předvádí třeba firma COLAS při stavbách na vytížených silnicích, je zralé na veřejné bičování manažerů před publikem tvořeným stovkami motoristů....

+1/0
7.8.2015 11:53

M29a55r79t86i41n 50K66r38á27t34k90ý 3546244825574

13 miliard ročně... čeho? Kč, Dolarů, Eur?

Sakra, přemejšlejte, když píšete!

+24/0
6.8.2015 12:06

M14i25c40h39a15l 73R41e36j80z68e37k 5156497965801

I tak jestli investovali 9mld a budou mit rocne 13mld, tak to bych mozna ty jejich akcie koupil.

+6/0
6.8.2015 12:12

M20a18r31e44k 29G67a60j62d46a 4773984466262

Egypt má jen dluhopisy, akcie ne.

0/0
6.8.2015 19:00

M38a89r20c25e91l 39P23a86v16l69í89k 7481464968749

Egypt oznámil dokončení výstavby nového Suezského kanálu, stavby za 8 miliard dolarů...

0/0
6.8.2015 13:09

K70l11á21r60a 63V84o97ž20e84n85í76l17k17o44v29á 8303834393216

Obousměrný Suez stále nebude. Při vjezdu jsou skále jednosměrné úseky z obou stran, nicméně čekání lodí se i tak zkrátí.

+1/0
6.8.2015 12:05

J67a30n 16H90l37e49d59í63k 8818289218286

bez ohledu co to spáchá se živočichy, tedy mořskou faunou a florou

+1/−6
6.8.2015 12:02

M37a38r46t74i40n 18K19r97á79t40k24ý 3486234795784

Nadělá to to samé, co ten původní...

+10/0
6.8.2015 12:06

J59a12n 18H58l15e61d69í88k 8678369818896

z Rudého moře připlují hejna hladových  žraloků

0/0
6.8.2015 14:35

V75o34j72t39ě89c78h 94T49r66u56h79l46á12ř 2725209826

sluníčko

0/−3
6.8.2015 14:26

J39i82ř40í 60E28r40b61e83n 1503134726147

Mořská flora nejsou živočichové.

Příště si prosím ujasněte cizí termity před vstupem do internátní diskuse, bo jinak vám hrozí rizoto, že to skončí katastrálním fiakrem...

0/0
7.8.2015 11:10

J57i59ř86í 72K31o58c14u46r19e50k 6555214415888

MAERS a americká společnost? LUPO!!!! To jsou Dánové!

+3/0
6.8.2015 11:49

J12o34s38e77f 68V35a65l30a 9320213563443

jednou jsem Suezem jel a je to docela zazitek. Hlavne pro fotografy, protoze na kratkem useku u Velkeho horkeho jezera pluji lode v protismeru za piscitymi dunami a zadna voda tam neni videt - efekt  "lode na pousti"  Jinak od zacatku prvniho kopnuti v roce 1859 (dokoncen zhruba driv nez tunel Blanka - tenkrat stavba do oteverni kanalu trvala 10 let) Lesseps a egyptsti kralove vedeli, ze pruplav zvysi politickou moc a prijmy Egypta na uplne jinou uroven nez doposud. To plati dodnes. Ale pokud dobre vidim na Google Maps, tak jde o slavnostni otevreni nove zdvojeneho useku o delce zhruba 6 km, coz pri celkove delce "stareho" kanalu asi 162 km neni nic moc

+9/0
6.8.2015 11:38

P87a13v23e89l 10K16o48v44á30ř 6367937949950

Zajímalo  by mne, zda již někdo vypracoval samozřejmě na základě konkrétních pozorování, jak se v průběhu existence průplavu, vzájemně mísí, nebo nemísí mořská fauna a možná i flora Středozemního moře a v konečném důsledku i Indického oceánu. Krom toho, co převezou lodě ulpěného na svých trupech.

+3/−2
6.8.2015 11:31

M97a10r15e35k 78Š95i66m38o69n 2364257748988

A hlavně v balastních nádržích.

0/0
6.8.2015 11:40

J57a61n 72V67o56p61i44č53k89a 8773792882284

To uz se resi dlouho: http://www.ship-technology.com/contractors/wastewater/dhi/

0/0
6.8.2015 11:50

J63o95s11e98f 21V48a77l61a 9860313103953

myslim, ze se morska voda vubec nemisi, protoze v prubehu kanalu vzniknou znacne ztraty vody, prosakovanim odcerpavanim, odparovanim, takze v zasade pujde z obou stran o mirny proud smerem do vnitrozemi. Nicmene v tzv. Horkych jezerech bude asi podstatne vyssi koncentrace soli, takze z tech organizmu zavlecenych z cisteho more toho moc neprezije

+1/0
6.8.2015 11:42

M26i61c48h88a13l 17R63e30j20z80e15k 5596987785301

To je to co stale nechapu. Obe more maji urcite rozdilne hladiny a prilivy. V Paname je to myslim nekolik desitek metru. Predstavoval bych si obrovske proudy ruznymi smery. Neco jako Temze v Londyne. Tady to ale vypada pomerne poklidne. Ta tvoje teorie ma mozna neco do sebe.

0/0
6.8.2015 12:11

S95t50a47n41d67a 32C43h32v84o79s58t 1442848

Suez na rozdil od Panamy nema zdymadla, hladiny Stredozemniho a Rudeho more jsou cca stejne. Toho vyuzil pri stavbe Lesseps, v Paname neuspel.

+1/0
6.8.2015 13:37
Foto

J79a22n 96Z76á65h57r50a95d74n37í89k 1581883320275

úplne nepodstatné;-D

+1/0
6.8.2015 12:18

P11e56t22r 95J13a83n56s51a 8168254494955

Obchod sice skomírá, ale transport uprchlíků do Evropy nikoli...

+4/−7
6.8.2015 11:24

J47a41n 51V47e64s75e95l97ý 5754583302791

Ty největší kontejnerové lodě stejně plují kolem mysu Dobré Naděje. Ale svoje zákazníky si to stejně najde.

+3/0
6.8.2015 10:37
Foto

M50a43t44ě25j 38Č50e64r11n74ý 9925352190527

20 000 lodí ročně je, myslím, slušné číslo :-)

Ty opravdu velké lodě tam neplují, protože mají moc velký ponor. Maximum je tuším něco kolem 20 m.

+2/0
6.8.2015 11:35

J67o85s95e57f 93V95a29l52a 9600473213273

66 ft bzw. 20,1 m

+1/0
6.8.2015 11:45

J84i83ř43í 48K35o79c69u14r73e41k 6375874585758

Ne nutně. Právě proto taky Egypťani rozšiřují průplav a zvyšují i jeho kapacitu. I ty největší kontejnerové lodě (Tripple E class) splňují podmínku maximálního ponoru.

+4/0
6.8.2015 11:48

J56a93r69o55s13l96a35v 19Z24o20l93t32á81n 9328202365810

Přesně, největší kontejnerové lodě mají ponor cca do 17 metrů, takže v pohodě. Horší je Panama.

0/0
6.8.2015 12:46

J57a47n 67P43r53i44c57h23y55s23t90a67l 8821528563

Ale nejvetsi tankery tam nepropluji. Ty uplne nejvetsi uz byly sesrotovany. Ale nekteri obri jeste zbyli, treba TI Asia s ponorem 24,525 m.

0/0
6.8.2015 17:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.