- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
To zase psal někdo, kdo sotva dokončil gymnázium, ne? Takových prohřešků vůči novinářské češtině, a přitom jde jen o rozkecání se k oficiální zprávě ČTK...
"...vláda si od rozšíření stávajícího kanálu slibuje až 13 miliard ročně navíc" - dolarů, eur nebo piastrů? Obvykle se to píše do té první věty, ne o půl stránky dál.
"Přehlídky se ve vojenské maršálské uniformě zúčastnil prezident Abdal Fattáh Sísí, přítomni byli také pozvaní politici" - prezident není politik?
"Aby projekt dostál velkých očekávání, světová ekonomika musí růst tempem devíti procent, a to až do roku 2023" - to je příkaz? Pokud ne, používáme podmiňovací způsob, tudíž "ekonomika by musela růst tempem..."
"Výnosovosti projektu by také mohlo uškodit rozšíření Panamského kanálu" - terminus technicus "výnosovost" se týká měnových kurzů a ne fyzických investic.
"ani po rozšíření nebudou kanál moci používat větší plavidla než tomu bylo doposud" - pokud spojkou NEŽ oddělujeme souvětí, píše se před ni čárka!
"Měla by postavit dodatečně postavit továrny a další zařízení. Strategie „postavte to a oni přijdou“ podle Kitchena nestačí." - opakování slov v první větě je zřejmě neúmyslné při odběhnutí od rozepsaného textu, ale tyto dvě věty za sebou si vzájemně odporují - buď postavit, anebo nepostavit, anebo zvolit úplně jinou stylistiku obou vět.
"Doba průplavu kanálem se tak sníží z 18 hodin na 11." - doba se ZKRACUJE, nikoliv snižuje.
(dokončení)
"Kromě vybudování nového 35kilometrového kanálu byl o 37 kilometrů rozšířen a částečně prohlouben původní průplav." - Mariánský příkop nad touto hloubkou bledne závistí, přesto se mi nezdá, že by se do více než 37 km ŠIROKÉHO průplavu v jeden den vešlo jen těch 97 lodí...
"Nad loděmi doprovázejícími jachtu Al-Mahrúsa, která přepravovala francouzskou císařovnu Evženii při slavnostním otevření nově postaveného kanálu v roce 1869, přelétávala vojenská letadla. Byly mezi nimi i francouzské stíhačky Rafale, které Egypt nedávno koupil, a také osm strojů F-16 nakoupených v USA. Sto padesát let stará Al-Mahrúsa je nyní prezidentská jachta a jako první vplula do Suezského kanálu roku 1869 a teď znovu jako první plavidlo proplula novou větví." - odstavec s totálně zpřeházenými větami, to bych nenapsal ani po čtvrtém pivu.
"Mezi Sísího hosty byly také premiéři" - fuj!
"Vědci se schodují" - fuj fuj!
"Především potom" - kdo jiný dokáže tato dvě slova napsat hned za sebe?
rozšířen o 37km?? pěkný jezero ..
egypt se snazi, investuje a vrati se mu to. a to se vrati i evrope, necekam bezence z egypta
Samotní vědci, kteří na poškození biodiverzity ve Středozemním moři upozorňují, se ale sCHodují na tom, že by takové řešení bylo nákladné.
Vypni si CapsLock. :-) To je foneticky.
nějaký divný ne.. jestli těch 48 lodí denně navíc přinese 13mld dolarů, tak to pak znamená že jedna loď platí za proplutí 740 tisíc dolarů? (13mld dělěno 48lodí*365dní). Tak tomu říkám solidní mýtné a Kapsch jsou proti tomu úplní šumaři
Je to dost dobře možné. Cena za proplutí je astronomická, počítá se s tím, že loď ušetří 14 dní cesty. Což je nemálo paliva a za rok to přidá minimálně dvě obrátky tam a zpátky.
čo tu nenapísali, hoci to "v prahe vedeli 31.07.
http://eretz.cz/2015/07/egypt-dokoncil-novy-suezsky-pruplav/
"nejvtipnejsi" z ceskeho pohledu je to, ze to trvalo 11 mesicu.........
13 miliard ročně... čeho? Kč, Dolarů, Eur?
Sakra, přemejšlejte, když píšete!
I tak jestli investovali 9mld a budou mit rocne 13mld, tak to bych mozna ty jejich akcie koupil.
Obousměrný Suez stále nebude. Při vjezdu jsou skále jednosměrné úseky z obou stran, nicméně čekání lodí se i tak zkrátí.
bez ohledu co to spáchá se živočichy, tedy mořskou faunou a florou
Nadělá to to samé, co ten původní...