Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Česku je poprvé více než pět milionů aut, třetina jsou škodovky

Češi vlastní už přes pět milionů aut. Historicky poprvé tak podle Sdružení automobilového průmyslu počet osobních vozidel v první polovině roku překonal pětimilionovou hranici. Většina registrovaných aut má přitom víc než deset let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R90o98m75a28n 96J28e84s58c96h50k30e 9798185957185

Máme sice hodně aut ale na silnice se dnes pomalu nevlezeme. Auto mám 19 roků Feldu a jezdím po okrese. Do práce jezdím vlakem do Brna.  Kolik z 5 mega aut stojí ? Nové auto v elektrice mne moc neláká. Při čelním nárazu ani airbagy nepomůžou.

Nové auto plus platit pojištění. Spíše slušnou ojetinu. Nebo Daciu.

+1/0
8.8.2015 6:46
Foto

B59r64o62n39i11s36l79a59v 19G28a58b11r69y63š 2102819581

Máte plus za uvědomění si, že se na ty silnice fakt nevlezeme.

+1/−1
8.8.2015 8:49

P87e74t78r 52Č80e88r86m51á27k 9508295149350

Na silnice se vlezeme úplně v pohodě, problém je pouze v obchvatech měst a dopravě v klidu ve větších městech. Obojí je řešitelné, pouze nesmí být u vedeni měst diletanti a nebo cyklofašisti a ekoteroristé.

0/−1
8.8.2015 14:48
Foto

B81r28o73n30i93s89l71a73v 80G32a30b44r75y45š 2482409201

Dobře, vlezeme, to je pravda, to jsem neupřesnil. Vlezeme, ale trvá nám to trochu déle. Ty věčně dlouhé každodenní kolony jsou náporem na životní prostředí.

+1/0
8.8.2015 15:10

P79e54t69r 40Č91e66r77m66á39k 9598375569820

Ano, kdyby dopravu řešili kompetentní lidé tak bychom nemuseli trávit tolik času v kolonách ale normálně projet.

+1/0
8.8.2015 22:21

R61o58m65a29n 55J84e30s47c42h64k16e 9228495447685

Vedení měst nemůže ovlivnit spoustu věcí. Například více uzavírek v jednu chvíli. Tarifní politiku také ne. Veřejnou dopravu také ne. Zaměstnanost také ne. Pokud bude práce v místě, tak nebude potřeba dojíždět.

Důchodovou hranici také ne. Stát nekoná. Kraj nekoná.

0/0
9.8.2015 6:28

P72a36v29e55l 58Š60e71d61l74b75a54u70e90r 7688441332515

Zase si sypeme písek na hlavu, ze máme stará auta... Že by lobbing výrobců a dovozců? Třeba na dovolené v Itálii mně tamní auta připadala starší, než u nás a fungovalo to. Panda 4x4 z osmdesátých let žádná výjimka a bez potíží...

0/0
7.8.2015 16:02

M28i95c12h81a11l 20H39i36r89k74a 4207816430213

Průměr je hezká věc, ale stálo by za to rozklíčovat vozy do věkových skupin. Takový 50letý veterán mi okamžitě "zruší" 9 nových aut na šestiletá .....

+2/0
7.8.2015 9:03

D46u18š27a93n 76P84e61š12e22k 3705899304950

R^ Naprosto přesné.

Mám 3 Moskviče (2x 1977, 1x 1990) a jednu ameriku (1980), vše na bílých číslech, takže typický přestárlý vozový park.

Na běžné ježdění sice máme novější auto, s těmi staroušky jezdíme jenom občas o víkendech, na srazy a pro radost, ale statistika křičí "Hrůza, češi mají přestárlý vozový park!".;-D

0/0
7.8.2015 11:46

V13l65a33d45a 60S63i94m81o23n54i93k 3619533853445

Když budu počítat Vám podobné majitele, s nadsázkou mi budou stačit prsty na jedné ruce. Podívejte se, co se pohybuje po silnici na okreskách.

0/0
7.8.2015 22:15

M22i51c54h66a96l 90H92i67r78k96a 4547136550243

A už odečetly polopřevody?

+1/0
7.8.2015 8:59
Foto

R39o77m46a50n 56K44o53z76e30l 4267306883344

Co by ředitel sdružení asi řekl na můj vůz z roku 1994....jenže až na pár pupenů vypadá jak nový a na tachometru pouhých 116 tisíc, tak na výměnu to ještě není.

+1/0
7.8.2015 0:09

M11a95r74t49i19n 86S70e19d53o91n91a 2745916566519

20 let stare auto melo problem s bezpecnosti uz v dobe sveho vzniku, natoz dnes. Nechtel bych s takovym autem jezdit, pokud nejde o limuzinu (ta by mohla naraz vydrzet).

0/0
7.8.2015 9:27

J92a67k23u22b 48V47a69l76e72š 8440336967203

Můj první Saab rv 1991 co si pamatuji, byl bezpečnost sama i na dnešní +-5 let standard...

+1/0
7.8.2015 10:28

J20a55r78o27s86l13a32v 58P34l15a62c37h63e66t87k84a 7786366436949

To si jenom namlouvate.

0/0
11.8.2015 18:43

V15o17j52t53ě84c64h 37R90e84m29e70š 1915103666868

Pak snad raději nekoukejte na toto - https://www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY

Volvo 940 (od 1990) vs Renault Modus (od 2004).

0/0
11.8.2015 18:47

T93a66d85e22á63š 92K83o14l81o44m85ý 2143526649697

No nemyslím si že jsme na tom nějak špatně. Auta přeci nejsou rychlovarný konvice aby se po 2 letech vyhazovali... Já mám ještě Felicii kupovanou v AAA nějakých 6 let zpátky a pořád funguje v pohodě a doufám že dlouho ještě bude...:-)

0/0
7.8.2015 0:01

M30a90r48t41i81n 29S70e59d55o93n13a 2645716396489

Auta se sice po 2. letech nevyhazuji, ale spotrebni zbozi to je. Jinak firmy bezne meni vozovy park po 2. letech.

0/−1
7.8.2015 9:29

P75a25v98e72l 14Š79e95d91l57b90a62u52e81r 7328931262945

Po dvou ani ne, běžněji po čtyřech.

0/0
7.8.2015 16:04

P18a64v57e21l 46O15d63r31a32z36i47l 6454489937200

Stáří aut neni rozhodující. Lobby automobilek si vynutila nesmyslné euro x normy, ale už před jejich zavedením některé automobilky dobrovolně jako součást marketingu snižovaly emise škodlivin.

Co se moc neřeší je vypouštění CO2, víření prachu, obrušování pneu a brzd. To záleží především na ujetých vozokm, a tu narážíme na moderní ježdění pro noviny do stánku na rohu.

0/−2
6.8.2015 22:04

M10a12r48e92k 56C60h11v27o47s67t53e25k 3862212166113

Mám klasiku starou 15 let. Čtyři dráty doředu a čtyři dozadu, kvúli světlům. Zkrátka auto bez mozku. Nemám zájem, kvůli statistiky, kupovat si auto každých pět let. Po pěti letech tyhle šlupky budou větší vraky, než ty staré poctivé kovářké práce.

+1/0
6.8.2015 20:16

V44l57a96d11a 49S17i21m38o78n59i78k 3929793933525

Ještě by možná stálo za úvahu vzpomenout na bezpečnostní parametry vozů před 15 lety.

+1/0
6.8.2015 20:33

J63i44n11d50ř64i84c35h 71Š79k31o52p51e19k 4125571650305

15 let starý auta jsou v pohodě, měla už airbagy, ABS, ASR, ESP, víc třeba není

0/0
6.8.2015 22:03

P81e28t35r 17Č68e43r40m16á31k 9548505919260

No tohle evidentně ne když se majitel chlubí 4 drátama... :-)

+1/0
7.8.2015 0:31

V10l76a81d82a 28S53i17m89o62n59i35k 3549493453295

Autor asi nemá cit pro to, co by znamenalo, kdyby měla auta  v průměru věk něco málo přes 10 let, jak naznačuje jedna z prvních vět článku. Nakonec z něho vyleze info 14,7 roku, což je ekvivalent Kovošrotu ...

0/0
6.8.2015 19:53

J34a91k12u70b 90V45a62l73e71š 8970236517833

Já mám 12 let staré RS od Fordu s nájezdem pod 100K a jako šrot mi to moc nepřipadá :-)

0/0
6.8.2015 20:00

V49l87a12d52a 53S36i24m62o87n58i76k 3129253843615

Těch 14,7 je průměr, takže se po silnicích producírují skutečné zrezivělé šroty, které jsou staré 20,25 let. A ten průměr pořád roste  - už 13,5 roku ( to je tak tčři roky starý údaj ) je tragické číslo. A v tom jsou samozřejmě všechny nové vozy, které vidíte dennodenně.

0/−1
6.8.2015 20:04

J92a42k15u97b 52V94a53l57e81š 8510786747253

Tak v mém RS segmentu je to celkem jedno. Můžu mít turbo, biturbo, nebo válce. Spotřebu to neovlivní. Stále to chce benzínku co 400-500km. Proto jsou preferovány válce - nižší servisní náklady.

Bezpečnost v rámci času nějak nedegraduje. Mé 12ti leté RS má ESP, 6x airbag, čtyřbodý pás pro předek, normál dozadu. Multifunkční volant. Kufr standardní hadžbek.

Výkon srovnatelný s policejním passatem (vyšší zrychlení do 80, ekvivalentní do 120, pak je to k diskuzi a umění až do 170, kde začnete brutálně ztrácet v motorovém objemu ... ale to už je teorie :-)).

Proč si pořizovat Rapid? i30? Jedině kdyby zavedli emisní zónu, na druhou stranu, se svým EURO4 jsem...myslím, stále v pohodě.

0/0
6.8.2015 20:23

V36l93a79d74a 98S79i75m10o71n75i77k 3469293443725

Takové auto, jako máte Vy, není a nikdy nebude hlavní proud toho, co jezdí po sinicích. Tahle auta ani v zásadě moc nemění majitele.

Jde mi o ty prastaré Astry, dvojkové Golfy a PSA, dovezené už dávno a už jako jako letité ojetiny, Škodovky, někde možná ještě i Lady.

0/0
6.8.2015 20:32

P97a68v65e91l 91O66d30r24a25z70i72l 6194339607170

Turbo, biturbo nebo válce? Jaký válce?

0/0
6.8.2015 21:28

J71a77k36u43b 86V87a86l10e33š 8780646267303

Turbo/biturbo je je jasné, a hle, pak stále máme motory, které žádné turbo nemají a jedou si na svých 6,8,12 válců dle značky:-):-)

0/0
7.8.2015 10:27

J43a45r41o59m12í85r 37F67o35b17e12r 3168121434727

Když Vám to příjde tragické, tak založte nadací pro obnovu vozového parku v ČR.

Proč něco měnit, když to jezdí, žere málo a náklady na servis jsou nižší a nižší... Prdlajz vyšší, jak to někteří říkají, cena dílů jde dolů.

+1/0
6.8.2015 22:02

V12l30a53d42a 23S82i88m77o23n50i79k 3559773343305

Mně nejde ani tak o spotřebu nebo náhradní díly, ale spíš o bezpečnostní parametry. To by řekl, že je daleko důležitější než spotřeba. No a samozřejmě i exhalace 15 roků starého dieselu z bůhvíkolikáté ruky asi nebudou úplně špičkovým parametrem.

0/0
6.8.2015 22:22

J60a42r63o43m85í57r 45F65o17b27e58r 3738981754157

To naše zlatíčko je sice z třetí ruky, ale s poctivými kilometry a poctivou serviskou..Rez se ukazuje jen na místech, která po těch 260 tisíci najetých kilometrach došla nechtíc k újmě a byla škráblá až na kov. I na technické chlap chválil, že je v hodně dobrém stavu, že to co tam nyní jezdí z mladších aut je mnohdy tragédie.;-)

Se cítím rozhodně bezpečněji v mém autě, než v nové kupě plastu, kterou máme např. na firmě. Jednu tu kupu jsem v malé rychlosti dostal v zimě do příkopu a  byla to totálka... Ty plasty se rozlítly jako z perníku a kastle se celá hnula.

+1/0
7.8.2015 22:05

V88l53a74d13a 20S55i64m24o46n74i65k 3209213983695

Ale no tak .. nechtějte mne bavit báchorkami o kupě plastů, to je laciné. Asi bychom se mohli shodnout na tom, že pokrok v pásech, výrobě airbagů, elektronických asistenčních a ESP systémů, technologii karosérie, brzdových systémů apod. neustrnul na úprovni před 15 lety. Něco z těhc novot je luxusem,  ale většina přispívá k bezpečnosti posádky.

Já netvrdím, že obecně 15 let staré auto je špatné, to ani omylem. Ale průměrný věk 14,7 let při existenci flotily nových vozů ( převážně firemních) celkem děsivý.

0/0
7.8.2015 22:13
Foto

L32u92c80i77e 70E46d98m84o83n97d13s54o47n 3529681183855

Tak mít auto je bezva. Tomu pohodlí, a nezávislosti se nic nevyrovná. Až do momentu, kdy po vašem úrazu hlavy bude někdo z rodiny muset 2x týdně odřídit 500 km jedním směrem, pokud  chcete na nejbližší poúrazovou terapii, abyste znovu začali chodit/mluvit.  Neboť žádná hromadná doprava tu neexistuje, a výstavbu přímější, kratší cesty blokuje původní obyvatelstvo kvůli duchovi medvěda. Zkrátím to, ta rodina to vzdala.

0/0
6.8.2015 19:26

P66a66v84e64l 18O12d68r19a48z42i92l 6214929757670

NJN, asi špatná pojistka...:-(

0/0
6.8.2015 21:29

M93a70r27t73i88n 11H72e59j50d11u16k 7937340870972

Mám v práci k dispozici dvě auta, které denně používám, jednou je to I30 a pak nový Focus, vždy se ale těším až přesednu do svého 14letého vozu, proč? Mnohem lepší výhled, minimální servisní náklady, dokonalá čitelnost na silnici, prostornost a přesto stále výborná spotřeba. Nemám důvod kupovat nové auto, když se všem cítím jako zavalený plastem a abych viděl do křižovatky, musím překonat masivní sloupky, divné volanty jsou už jen detail.

+2/0
6.8.2015 16:23

V39l81a66d62a 51S12i60m37o38n81i87k 3119133513385

Bezpečnostní parametry ?? Vám asi na životě až tak moc nezáleží....

0/0
6.8.2015 19:54

R66o20m19a11n 81J87e11s67c12h90k42e 9788865357355

Při čelní srážce Vám nic nepomůže ani parametry. A nová auta jsou také rychlá. To také není bezpečné.

0/0
8.8.2015 6:54

P45e15t66r 46M81a65r81e21č87e65k 1893281889178

Chtělo by to nějaký zákon , který by zakázal provoz vozidel starších deseti. Co ? :-)

+2/−1
6.8.2015 16:05

P77e90t70r 77M62i98c47h91a42l 2550294521562

Dest? A není to moc, Antone Pavloviči? :-)

+3/0
6.8.2015 16:26

P40e27t46r 44M23i54c72h98a76l 2230464601192

* deset ... :-)

0/0
6.8.2015 16:44

I76v13a40n19a 21V19e47s67e63l98á 2101323669825

proc, protoze to rekl nejaky Marecek? nas trinactilety grand voyda je v takovy kondici a na takovy urovni, na ktery neni mnohdy kolem ani ctyr ci petilety auto z kdejaky firmy ...

0/0
6.8.2015 17:47
Foto

B78r15o86n30i11s67l20a18v 21G21a52b52r66y78š 2392749601

Když s některými automobilisty diskutuju u článků o veřejné dopravě, tak mi řeknou, že to s ekologií aut není zase tak zlé, protože mají nová auta. A teď je tady článek, který mimo jiné zmiňuje i stáří osobních aut, což někteří diskutéři tady i potvrzují. Nevím, jak je to u nich s ekologií, ale vyskakovat si na autobusy s EURO5 a EURO6 mi moc nedává smysl. A toto pak souvisí s nízkoemisními zónami, do kterých některá auta jezdit nebudou moci. Jejich majitelé se pak vztekají a říkají, že na nové auto nemají. Myslím, že je načase vysednout a užívat si. :-)

A když se zaměřím na samotné číslo, je to vyložená katastrofa. Už teď si auta překáží navzájem a nejsme schopni s tím něco dělat. Dá se očekávat, že počet aut bude bohužel stoupat. Zajímalo by mě, jak se tato situace vyřeší, protože už teď je vyčerpaná kapacita a nové parkoviště toho moc nezachrání. Možná na krátkou dobu...

(Páni Buda a Drda reagovat nemusí, jejich názory už znám :-)).

+1/0
6.8.2015 15:54

P60e65t52r 60M79i37c42h54a95l 2840724601222

Problém je v tom, že ve spoustě měst prostě chybí systém parkovišť P+R. Pokud přijedu do města, zaparkuji, zaplatím dejme tomu stovku na den a k tomu dostanu celodenní jízdenku na MHD, tak s tím nemám problém. Na druhou stranu, když jedu s manželkou například k jejím rodičům (cca 170 km), tak jsem tam autem asi za hodinu a půl. Kdybych jel veřejnou dopravou, nebude mi stačit 5 hodin a ještě mě to vyjde minimálně o polovinu dráž.

A co se týká parkování, tak mám u domu vlastní parkovací stání, takže mě daňový poplatník parkoviště nedotuje.

+4/0
6.8.2015 16:02

P58e23t21r 85M61i90c64h12a93l 2170524961722

opr. - mně nedotuje.

0/−1
6.8.2015 16:03
Foto

B64r58o60n53i94s17l83a70v 66G76a70b96r16y53š 2742709861

A problém je taky v tom, že zdejší politici nejsou tak osvícení jako např. ve Švýcarsku. Tam se ani manažeři nestydí jezdit vlakem.

Tady, jak jsem bohužel poznal, je největším bohatstvím Čecha auto a i na tom je založena politika a vnímání člověka. "Ty ještě nemáš auto?" Nikomu nevysvětlím, že ho zatím nepotřebuju a všichni mě uklidňují, že k tomu autu jednou dospěju. Ale nepřipadám si nějak méněcenný nebo sociálně slabý. Dokážu uživit dvě auta, ale přišlo by mi to jako mrhání penězi.

Důvody používání auta znám, jezdím autem u nás na vsi, ve městě ho nepotřebuju a domů jezdím vlakem, protože během jízdy pracuju. Ovšem současná situace - neustálé kolony na dálnicích, kolony ve městech, nedostatek prostoru pro parkování - je prostě neudržitelná. Po Praze prostě nemůže jezdit v jednu chvíli milion aut. To by se nikam nikdo nedostal. Bez veřejné dopravy by byla situace ještě horší, to musíte uznat sám.

+2/0
6.8.2015 16:12

P56e34t56r 30M55i50c58h58a36l 2420114941112

Samozřejmě souhlas. Když auto nebudu potřebovat, nebudu ho mít. Ona je to totiž nejhorší možná investice. Na druhou stranu je to o ušetřeném čase a o pohodlí, o nezávislosti. Jak jsem psal - kdyby třeba Brno mělo P+R a k tomu jízdenku v ceně parkovného, rád bych to využil. Jenže takhle musím autem někdy až do centra (a to bývá radost), protože jet veřejnou dopravou by mě stálo mnohem víc času. MHD po městě bývá naopak rychlejší (vyhrazené pruhy apod.). Mimochodem, tento systém se mi líbil v Praze (byť jízdenku na MHD k parkovnému jsem nedostal, ale za parkování jsem platil asi 10 Kč za den) - odstavil jsem auto na Černém mostě a dál jel kombinací metra a autobusu. Večer jsem se vrátil v klidu k autu, bez kolon jsem se dostal na výpadovku na Brno a pokračoval domů.

+2/0
6.8.2015 16:22
Foto

B14r98o65n71i53s71l87a28v 23G74a54b67r83y52š 2332399371

Shodou okolností v Brně bydlím a v Praze pracuju. Přestěhoval jsem se tam z Prahy ;-D.

MHD využívám v obou městech, ale pocitově lepší mi přijde právě Brno. Když se vypravím z domu, jsem na nádraží za 15 minut i s chůzí za 22, což autem prostě nedám. Ano, možná se tam dostanu za 10 minut, ale další čas mi zabere parkování a odchod do nádražní budovy a tato časová úspora je pro koupi auta zanedbatelná.

Jezdit autem do centra je prostě pitomost (pokud něco nepřevážíte), centrum není od toho, aby se tam skladovala auta, je tam největší koncentrace linek a zastávek a prakticky mám 3 možnosti, jak se domů dostat. Linkový interval 5 minut přece nikdo nemůže považovat za ohromný. 

Mezi Prahou a Brnem jezdím vlakem. Mám zjištěno, že se moje trasa dá autem zvládnout za 3 hodiny. Od dveří ke dveřím vlakem a MHD je to za 3:40. Ale protože pracuju i ve vlaku, tak místo 3:40 hodin promrhám jen 1:10 hodin. Pro mě je držení volantu ztráta času, ve vlaku pracuju 2,5 hodiny a domů přijedu odpočatý a nevystresovaný, že do mě dneska nikdo nenaboural, neusnul jsem za volantem a nestala se mi žádná nehoda.

+2/0
6.8.2015 17:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.