Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Česku je poprvé více než pět milionů aut, třetina jsou škodovky

Češi vlastní už přes pět milionů aut. Historicky poprvé tak podle Sdružení automobilového průmyslu počet osobních vozidel v první polovině roku překonal pětimilionovou hranici. Většina registrovaných aut má přitom víc než deset let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R26o48m51a73n 89J21e35s21c26h43k22e 9168705717595

Máme sice hodně aut ale na silnice se dnes pomalu nevlezeme. Auto mám 19 roků Feldu a jezdím po okrese. Do práce jezdím vlakem do Brna.  Kolik z 5 mega aut stojí ? Nové auto v elektrice mne moc neláká. Při čelním nárazu ani airbagy nepomůžou.

Nové auto plus platit pojištění. Spíše slušnou ojetinu. Nebo Daciu.

+1/0
8.8.2015 6:46

B95r34o96n84i53s16l16a60v 64G16a53b45r66y28š 6755934210

Máte plus za uvědomění si, že se na ty silnice fakt nevlezeme.

+1/−1
8.8.2015 8:49

P76e87t51r 62Č85e68r79m76á97k 9118775359250

Na silnice se vlezeme úplně v pohodě, problém je pouze v obchvatech měst a dopravě v klidu ve větších městech. Obojí je řešitelné, pouze nesmí být u vedeni měst diletanti a nebo cyklofašisti a ekoteroristé.

0/−1
8.8.2015 14:48

B65r61o54n88i74s19l82a75v 74G62a20b87r85y66š 6465754680

Dobře, vlezeme, to je pravda, to jsem neupřesnil. Vlezeme, ale trvá nám to trochu déle. Ty věčně dlouhé každodenní kolony jsou náporem na životní prostředí.

+1/0
8.8.2015 15:10

P91e49t49r 10Č39e81r29m95á19k 9648265179540

Ano, kdyby dopravu řešili kompetentní lidé tak bychom nemuseli trávit tolik času v kolonách ale normálně projet.

+1/0
8.8.2015 22:21

R48o50m91a90n 77J53e66s21c44h12k34e 9408745987125

Vedení měst nemůže ovlivnit spoustu věcí. Například více uzavírek v jednu chvíli. Tarifní politiku také ne. Veřejnou dopravu také ne. Zaměstnanost také ne. Pokud bude práce v místě, tak nebude potřeba dojíždět.

Důchodovou hranici také ne. Stát nekoná. Kraj nekoná.

0/0
9.8.2015 6:28

P39a19v37e85l 25Š36e78d34l91b64a53u65e68r 7298571812615

Zase si sypeme písek na hlavu, ze máme stará auta... Že by lobbing výrobců a dovozců? Třeba na dovolené v Itálii mně tamní auta připadala starší, než u nás a fungovalo to. Panda 4x4 z osmdesátých let žádná výjimka a bez potíží...

0/0
7.8.2015 16:02

M47i26c54h84a89l 47H82i37r64k36a 4567876310193

Průměr je hezká věc, ale stálo by za to rozklíčovat vozy do věkových skupin. Takový 50letý veterán mi okamžitě "zruší" 9 nových aut na šestiletá .....

+2/0
7.8.2015 9:03

D62u82š16a25n 95P10e49š33e23k 3225659854870

R^ Naprosto přesné.

Mám 3 Moskviče (2x 1977, 1x 1990) a jednu ameriku (1980), vše na bílých číslech, takže typický přestárlý vozový park.

Na běžné ježdění sice máme novější auto, s těmi staroušky jezdíme jenom občas o víkendech, na srazy a pro radost, ale statistika křičí "Hrůza, češi mají přestárlý vozový park!".;-D

0/0
7.8.2015 11:46

V23l54a75d81a 76S57i22m61o84n88i26k 3489703543575

Když budu počítat Vám podobné majitele, s nadsázkou mi budou stačit prsty na jedné ruce. Podívejte se, co se pohybuje po silnici na okreskách.

0/0
7.8.2015 22:15

M59i98c31h45a69l 55H89i81r61k14a 4617816220243

A už odečetly polopřevody?

+1/0
7.8.2015 8:59
Foto

R12o41m28a14n 59K68o81z87e54l 4797406193574

Co by ředitel sdružení asi řekl na můj vůz z roku 1994....jenže až na pár pupenů vypadá jak nový a na tachometru pouhých 116 tisíc, tak na výměnu to ještě není.

+1/0
7.8.2015 0:09

M76a92r88t76i34n 54S90e72d23o90n29a 5257423320729

20 let stare auto melo problem s bezpecnosti uz v dobe sveho vzniku, natoz dnes. Nechtel bych s takovym autem jezdit, pokud nejde o limuzinu (ta by mohla naraz vydrzet).

0/0
7.8.2015 9:27

J23a77k24u75b 98V47a81l57e96š 8430216847743

Můj první Saab rv 1991 co si pamatuji, byl bezpečnost sama i na dnešní +-5 let standard...

+1/0
7.8.2015 10:28

J70a53r50o15s59l96a23v 87P71l36a36c37h31e50t88k50a 7986876266469

To si jenom namlouvate.

0/0
11.8.2015 18:43

V19o73j76t64ě63c20h 19R93e45m91e42š 1235683266118

Pak snad raději nekoukejte na toto - https://www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY

Volvo 940 (od 1990) vs Renault Modus (od 2004).

0/0
11.8.2015 18:47

T68a49d24e64á44š 19K83o50l50o87m48ý 2773966929167

No nemyslím si že jsme na tom nějak špatně. Auta přeci nejsou rychlovarný konvice aby se po 2 letech vyhazovali... Já mám ještě Felicii kupovanou v AAA nějakých 6 let zpátky a pořád funguje v pohodě a doufám že dlouho ještě bude...:-)

0/0
7.8.2015 0:01

M97a54r93t48i64n 95S76e85d50o49n87a 5287523790939

Auta se sice po 2. letech nevyhazuji, ale spotrebni zbozi to je. Jinak firmy bezne meni vozovy park po 2. letech.

0/−1
7.8.2015 9:29

P22a67v14e49l 29Š11e84d33l80b37a35u32e36r 7768251412225

Po dvou ani ne, běžněji po čtyřech.

0/0
7.8.2015 16:04

P10a38v93e86l 29O30d60r14a91z62i72l 6244569897410

Stáří aut neni rozhodující. Lobby automobilek si vynutila nesmyslné euro x normy, ale už před jejich zavedením některé automobilky dobrovolně jako součást marketingu snižovaly emise škodlivin.

Co se moc neřeší je vypouštění CO2, víření prachu, obrušování pneu a brzd. To záleží především na ujetých vozokm, a tu narážíme na moderní ježdění pro noviny do stánku na rohu.

0/−2
6.8.2015 22:04

M70a55r74e79k 72C56h73v15o23s31t22e21k 3392722496183

Mám klasiku starou 15 let. Čtyři dráty doředu a čtyři dozadu, kvúli světlům. Zkrátka auto bez mozku. Nemám zájem, kvůli statistiky, kupovat si auto každých pět let. Po pěti letech tyhle šlupky budou větší vraky, než ty staré poctivé kovářké práce.

+1/0
6.8.2015 20:16

V35l17a75d28a 23S85i17m92o47n53i44k 3369473213185

Ještě by možná stálo za úvahu vzpomenout na bezpečnostní parametry vozů před 15 lety.

+1/0
6.8.2015 20:33

J34i46n93d61ř80i12c45h 68Š64k36o33p80e64k 4165181300405

15 let starý auta jsou v pohodě, měla už airbagy, ABS, ASR, ESP, víc třeba není

0/0
6.8.2015 22:03

P52e54t47r 17Č80e71r27m84á48k 9808425289220

No tohle evidentně ne když se majitel chlubí 4 drátama... :-)

+1/0
7.8.2015 0:31

V46l67a11d23a 86S73i45m21o68n16i88k 3489203903885

Autor asi nemá cit pro to, co by znamenalo, kdyby měla auta  v průměru věk něco málo přes 10 let, jak naznačuje jedna z prvních vět článku. Nakonec z něho vyleze info 14,7 roku, což je ekvivalent Kovošrotu ...

0/0
6.8.2015 19:53

J14a51k85u38b 32V14a83l92e73š 8100536747753

Já mám 12 let staré RS od Fordu s nájezdem pod 100K a jako šrot mi to moc nepřipadá :-)

0/0
6.8.2015 20:00

V76l41a30d12a 50S52i88m65o79n50i28k 3449843283825

Těch 14,7 je průměr, takže se po silnicích producírují skutečné zrezivělé šroty, které jsou staré 20,25 let. A ten průměr pořád roste  - už 13,5 roku ( to je tak tčři roky starý údaj ) je tragické číslo. A v tom jsou samozřejmě všechny nové vozy, které vidíte dennodenně.

0/−1
6.8.2015 20:04

J47a57k68u69b 79V38a79l96e93š 8140946177623

Tak v mém RS segmentu je to celkem jedno. Můžu mít turbo, biturbo, nebo válce. Spotřebu to neovlivní. Stále to chce benzínku co 400-500km. Proto jsou preferovány válce - nižší servisní náklady.

Bezpečnost v rámci času nějak nedegraduje. Mé 12ti leté RS má ESP, 6x airbag, čtyřbodý pás pro předek, normál dozadu. Multifunkční volant. Kufr standardní hadžbek.

Výkon srovnatelný s policejním passatem (vyšší zrychlení do 80, ekvivalentní do 120, pak je to k diskuzi a umění až do 170, kde začnete brutálně ztrácet v motorovém objemu ... ale to už je teorie :-)).

Proč si pořizovat Rapid? i30? Jedině kdyby zavedli emisní zónu, na druhou stranu, se svým EURO4 jsem...myslím, stále v pohodě.

0/0
6.8.2015 20:23

V74l36a22d43a 97S68i44m36o85n86i97k 3669123333345

Takové auto, jako máte Vy, není a nikdy nebude hlavní proud toho, co jezdí po sinicích. Tahle auta ani v zásadě moc nemění majitele.

Jde mi o ty prastaré Astry, dvojkové Golfy a PSA, dovezené už dávno a už jako jako letité ojetiny, Škodovky, někde možná ještě i Lady.

0/0
6.8.2015 20:32

P10a67v93e46l 84O10d54r26a41z83i94l 6474959447350

Turbo, biturbo nebo válce? Jaký válce?

0/0
6.8.2015 21:28

J97a54k44u35b 89V52a37l84e45š 8260836557613

Turbo/biturbo je je jasné, a hle, pak stále máme motory, které žádné turbo nemají a jedou si na svých 6,8,12 válců dle značky:-):-)

0/0
7.8.2015 10:27

J70a69r12o77m14í55r 95F36o19b58e32r 3628291204797

Když Vám to příjde tragické, tak založte nadací pro obnovu vozového parku v ČR.

Proč něco měnit, když to jezdí, žere málo a náklady na servis jsou nižší a nižší... Prdlajz vyšší, jak to někteří říkají, cena dílů jde dolů.

+1/0
6.8.2015 22:02

V59l13a31d48a 91S59i87m53o32n75i42k 3809713813575

Mně nejde ani tak o spotřebu nebo náhradní díly, ale spíš o bezpečnostní parametry. To by řekl, že je daleko důležitější než spotřeba. No a samozřejmě i exhalace 15 roků starého dieselu z bůhvíkolikáté ruky asi nebudou úplně špičkovým parametrem.

0/0
6.8.2015 22:22

J30a10r53o92m54í71r 80F26o42b50e48r 3978871944227

To naše zlatíčko je sice z třetí ruky, ale s poctivými kilometry a poctivou serviskou..Rez se ukazuje jen na místech, která po těch 260 tisíci najetých kilometrach došla nechtíc k újmě a byla škráblá až na kov. I na technické chlap chválil, že je v hodně dobrém stavu, že to co tam nyní jezdí z mladších aut je mnohdy tragédie.;-)

Se cítím rozhodně bezpečněji v mém autě, než v nové kupě plastu, kterou máme např. na firmě. Jednu tu kupu jsem v malé rychlosti dostal v zimě do příkopu a  byla to totálka... Ty plasty se rozlítly jako z perníku a kastle se celá hnula.

+1/0
7.8.2015 22:05

V72l70a42d56a 35S41i93m45o63n11i82k 3269793123705

Ale no tak .. nechtějte mne bavit báchorkami o kupě plastů, to je laciné. Asi bychom se mohli shodnout na tom, že pokrok v pásech, výrobě airbagů, elektronických asistenčních a ESP systémů, technologii karosérie, brzdových systémů apod. neustrnul na úprovni před 15 lety. Něco z těhc novot je luxusem,  ale většina přispívá k bezpečnosti posádky.

Já netvrdím, že obecně 15 let staré auto je špatné, to ani omylem. Ale průměrný věk 14,7 let při existenci flotily nových vozů ( převážně firemních) celkem děsivý.

0/0
7.8.2015 22:13
Foto

L73u33c54i61e 37E31d18m36o64n18d77s86o87n 3969531603985

Tak mít auto je bezva. Tomu pohodlí, a nezávislosti se nic nevyrovná. Až do momentu, kdy po vašem úrazu hlavy bude někdo z rodiny muset 2x týdně odřídit 500 km jedním směrem, pokud  chcete na nejbližší poúrazovou terapii, abyste znovu začali chodit/mluvit.  Neboť žádná hromadná doprava tu neexistuje, a výstavbu přímější, kratší cesty blokuje původní obyvatelstvo kvůli duchovi medvěda. Zkrátím to, ta rodina to vzdala.

0/0
6.8.2015 19:26

P57a20v12e71l 47O25d55r26a36z64i89l 6904719547110

NJN, asi špatná pojistka...:-(

0/0
6.8.2015 21:29

M24a71r75t24i53n 36H67e89j64d44u77k 7477560540152

Mám v práci k dispozici dvě auta, které denně používám, jednou je to I30 a pak nový Focus, vždy se ale těším až přesednu do svého 14letého vozu, proč? Mnohem lepší výhled, minimální servisní náklady, dokonalá čitelnost na silnici, prostornost a přesto stále výborná spotřeba. Nemám důvod kupovat nové auto, když se všem cítím jako zavalený plastem a abych viděl do křižovatky, musím překonat masivní sloupky, divné volanty jsou už jen detail.

+2/0
6.8.2015 16:23

V47l19a49d82a 68S69i98m97o35n18i97k 3449113663285

Bezpečnostní parametry ?? Vám asi na životě až tak moc nezáleží....

0/0
6.8.2015 19:54

R44o91m63a76n 71J26e31s38c17h71k88e 9298465377685

Při čelní srážce Vám nic nepomůže ani parametry. A nová auta jsou také rychlá. To také není bezpečné.

0/0
8.8.2015 6:54

P76e97t71r 30M27a79r50e87č84e41k 1243721499168

Chtělo by to nějaký zákon , který by zakázal provoz vozidel starších deseti. Co ? :-)

+2/−1
6.8.2015 16:05

P54e91t66r 33M46i98c85h83a79l 2810884261802

Dest? A není to moc, Antone Pavloviči? :-)

+3/0
6.8.2015 16:26

P42e21t79r 49M61i70c66h41a98l 2720794491472

* deset ... :-)

0/0
6.8.2015 16:44

I92v13a78n45a 57V53e80s31e61l79á 2321953109375

proc, protoze to rekl nejaky Marecek? nas trinactilety grand voyda je v takovy kondici a na takovy urovni, na ktery neni mnohdy kolem ani ctyr ci petilety auto z kdejaky firmy ...

0/0
6.8.2015 17:47

B82r91o28n88i40s10l98a18v 76G15a91b61r11y82š 6745554280

Když s některými automobilisty diskutuju u článků o veřejné dopravě, tak mi řeknou, že to s ekologií aut není zase tak zlé, protože mají nová auta. A teď je tady článek, který mimo jiné zmiňuje i stáří osobních aut, což někteří diskutéři tady i potvrzují. Nevím, jak je to u nich s ekologií, ale vyskakovat si na autobusy s EURO5 a EURO6 mi moc nedává smysl. A toto pak souvisí s nízkoemisními zónami, do kterých některá auta jezdit nebudou moci. Jejich majitelé se pak vztekají a říkají, že na nové auto nemají. Myslím, že je načase vysednout a užívat si. :-)

A když se zaměřím na samotné číslo, je to vyložená katastrofa. Už teď si auta překáží navzájem a nejsme schopni s tím něco dělat. Dá se očekávat, že počet aut bude bohužel stoupat. Zajímalo by mě, jak se tato situace vyřeší, protože už teď je vyčerpaná kapacita a nové parkoviště toho moc nezachrání. Možná na krátkou dobu...

(Páni Buda a Drda reagovat nemusí, jejich názory už znám :-)).

+1/0
6.8.2015 15:54

P85e83t97r 16M82i14c44h34a45l 2440584801402

Problém je v tom, že ve spoustě měst prostě chybí systém parkovišť P+R. Pokud přijedu do města, zaparkuji, zaplatím dejme tomu stovku na den a k tomu dostanu celodenní jízdenku na MHD, tak s tím nemám problém. Na druhou stranu, když jedu s manželkou například k jejím rodičům (cca 170 km), tak jsem tam autem asi za hodinu a půl. Kdybych jel veřejnou dopravou, nebude mi stačit 5 hodin a ještě mě to vyjde minimálně o polovinu dráž.

A co se týká parkování, tak mám u domu vlastní parkovací stání, takže mě daňový poplatník parkoviště nedotuje.

+4/0
6.8.2015 16:02

P51e97t56r 16M60i45c22h12a31l 2980864821632

opr. - mně nedotuje.

0/−1
6.8.2015 16:03

B94r65o49n37i45s57l48a10v 67G98a36b73r44y46š 6445584310

A problém je taky v tom, že zdejší politici nejsou tak osvícení jako např. ve Švýcarsku. Tam se ani manažeři nestydí jezdit vlakem.

Tady, jak jsem bohužel poznal, je největším bohatstvím Čecha auto a i na tom je založena politika a vnímání člověka. "Ty ještě nemáš auto?" Nikomu nevysvětlím, že ho zatím nepotřebuju a všichni mě uklidňují, že k tomu autu jednou dospěju. Ale nepřipadám si nějak méněcenný nebo sociálně slabý. Dokážu uživit dvě auta, ale přišlo by mi to jako mrhání penězi.

Důvody používání auta znám, jezdím autem u nás na vsi, ve městě ho nepotřebuju a domů jezdím vlakem, protože během jízdy pracuju. Ovšem současná situace - neustálé kolony na dálnicích, kolony ve městech, nedostatek prostoru pro parkování - je prostě neudržitelná. Po Praze prostě nemůže jezdit v jednu chvíli milion aut. To by se nikam nikdo nedostal. Bez veřejné dopravy by byla situace ještě horší, to musíte uznat sám.

+2/0
6.8.2015 16:12

P56e40t90r 38M92i46c12h73a78l 2210404581222

Samozřejmě souhlas. Když auto nebudu potřebovat, nebudu ho mít. Ona je to totiž nejhorší možná investice. Na druhou stranu je to o ušetřeném čase a o pohodlí, o nezávislosti. Jak jsem psal - kdyby třeba Brno mělo P+R a k tomu jízdenku v ceně parkovného, rád bych to využil. Jenže takhle musím autem někdy až do centra (a to bývá radost), protože jet veřejnou dopravou by mě stálo mnohem víc času. MHD po městě bývá naopak rychlejší (vyhrazené pruhy apod.). Mimochodem, tento systém se mi líbil v Praze (byť jízdenku na MHD k parkovnému jsem nedostal, ale za parkování jsem platil asi 10 Kč za den) - odstavil jsem auto na Černém mostě a dál jel kombinací metra a autobusu. Večer jsem se vrátil v klidu k autu, bez kolon jsem se dostal na výpadovku na Brno a pokračoval domů.

+2/0
6.8.2015 16:22

B82r60o96n29i53s81l97a56v 88G26a14b93r82y97š 6305414260

Shodou okolností v Brně bydlím a v Praze pracuju. Přestěhoval jsem se tam z Prahy ;-D.

MHD využívám v obou městech, ale pocitově lepší mi přijde právě Brno. Když se vypravím z domu, jsem na nádraží za 15 minut i s chůzí za 22, což autem prostě nedám. Ano, možná se tam dostanu za 10 minut, ale další čas mi zabere parkování a odchod do nádražní budovy a tato časová úspora je pro koupi auta zanedbatelná.

Jezdit autem do centra je prostě pitomost (pokud něco nepřevážíte), centrum není od toho, aby se tam skladovala auta, je tam největší koncentrace linek a zastávek a prakticky mám 3 možnosti, jak se domů dostat. Linkový interval 5 minut přece nikdo nemůže považovat za ohromný. 

Mezi Prahou a Brnem jezdím vlakem. Mám zjištěno, že se moje trasa dá autem zvládnout za 3 hodiny. Od dveří ke dveřím vlakem a MHD je to za 3:40. Ale protože pracuju i ve vlaku, tak místo 3:40 hodin promrhám jen 1:10 hodin. Pro mě je držení volantu ztráta času, ve vlaku pracuju 2,5 hodiny a domů přijedu odpočatý a nevystresovaný, že do mě dneska nikdo nenaboural, neusnul jsem za volantem a nestala se mi žádná nehoda.

+2/0
6.8.2015 17:05





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.