Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Česku je poprvé více než pět milionů aut, třetina jsou škodovky

Češi vlastní už přes pět milionů aut. Historicky poprvé tak podle Sdružení automobilového průmyslu počet osobních vozidel v první polovině roku překonal pětimilionovou hranici. Většina registrovaných aut má přitom víc než deset let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R49o77m32a16n 31J25e32s54c79h28k67e 9798715487865

Máme sice hodně aut ale na silnice se dnes pomalu nevlezeme. Auto mám 19 roků Feldu a jezdím po okrese. Do práce jezdím vlakem do Brna.  Kolik z 5 mega aut stojí ? Nové auto v elektrice mne moc neláká. Při čelním nárazu ani airbagy nepomůžou.

Nové auto plus platit pojištění. Spíše slušnou ojetinu. Nebo Daciu.

+1/0
8.8.2015 6:46
Foto

B80r79o17n70i13s79l36a62v 75G32a43b37r75y11š 2682399551

Máte plus za uvědomění si, že se na ty silnice fakt nevlezeme.

+1/−1
8.8.2015 8:49

P95e10t57r 60Č51e56r51m34á21k 9778245219440

Na silnice se vlezeme úplně v pohodě, problém je pouze v obchvatech měst a dopravě v klidu ve větších městech. Obojí je řešitelné, pouze nesmí být u vedeni měst diletanti a nebo cyklofašisti a ekoteroristé.

0/−1
8.8.2015 14:48
Foto

B74r74o69n33i71s50l43a73v 21G55a46b97r95y52š 2542929871

Dobře, vlezeme, to je pravda, to jsem neupřesnil. Vlezeme, ale trvá nám to trochu déle. Ty věčně dlouhé každodenní kolony jsou náporem na životní prostředí.

+1/0
8.8.2015 15:10

P26e13t27r 97Č50e25r51m85á32k 9288645239600

Ano, kdyby dopravu řešili kompetentní lidé tak bychom nemuseli trávit tolik času v kolonách ale normálně projet.

+1/0
8.8.2015 22:21

R54o24m83a60n 20J97e62s11c40h44k66e 9148615367465

Vedení měst nemůže ovlivnit spoustu věcí. Například více uzavírek v jednu chvíli. Tarifní politiku také ne. Veřejnou dopravu také ne. Zaměstnanost také ne. Pokud bude práce v místě, tak nebude potřeba dojíždět.

Důchodovou hranici také ne. Stát nekoná. Kraj nekoná.

0/0
9.8.2015 6:28

P14a15v58e55l 80Š65e84d36l94b40a56u75e29r 7188291642215

Zase si sypeme písek na hlavu, ze máme stará auta... Že by lobbing výrobců a dovozců? Třeba na dovolené v Itálii mně tamní auta připadala starší, než u nás a fungovalo to. Panda 4x4 z osmdesátých let žádná výjimka a bez potíží...

0/0
7.8.2015 16:02

M55i56c41h84a52l 80H67i92r81k88a 4627126850633

Průměr je hezká věc, ale stálo by za to rozklíčovat vozy do věkových skupin. Takový 50letý veterán mi okamžitě "zruší" 9 nových aut na šestiletá .....

+2/0
7.8.2015 9:03

D82u20š88a59n 85P23e58š64e15k 3725589984340

R^ Naprosto přesné.

Mám 3 Moskviče (2x 1977, 1x 1990) a jednu ameriku (1980), vše na bílých číslech, takže typický přestárlý vozový park.

Na běžné ježdění sice máme novější auto, s těmi staroušky jezdíme jenom občas o víkendech, na srazy a pro radost, ale statistika křičí "Hrůza, češi mají přestárlý vozový park!".;-D

0/0
7.8.2015 11:46

V25l66a15d35a 21S35i47m49o50n79i89k 3729303153735

Když budu počítat Vám podobné majitele, s nadsázkou mi budou stačit prsty na jedné ruce. Podívejte se, co se pohybuje po silnici na okreskách.

0/0
7.8.2015 22:15

M22i71c12h46a41l 38H70i21r45k97a 4397156350413

A už odečetly polopřevody?

+1/0
7.8.2015 8:59
Foto

R96o75m78a78n 32K68o68z66e31l 4567756733384

Co by ředitel sdružení asi řekl na můj vůz z roku 1994....jenže až na pár pupenů vypadá jak nový a na tachometru pouhých 116 tisíc, tak na výměnu to ještě není.

+1/0
7.8.2015 0:09

M44a70r48t78i95n 50S37e59d41o59n85a 2955876826389

20 let stare auto melo problem s bezpecnosti uz v dobe sveho vzniku, natoz dnes. Nechtel bych s takovym autem jezdit, pokud nejde o limuzinu (ta by mohla naraz vydrzet).

0/0
7.8.2015 9:27

J43a24k74u36b 17V43a24l48e91š 8960516357503

Můj první Saab rv 1991 co si pamatuji, byl bezpečnost sama i na dnešní +-5 let standard...

+1/0
7.8.2015 10:28

J53a13r45o24s83l62a96v 82P10l37a90c36h39e90t69k26a 7476286466719

To si jenom namlouvate.

0/0
11.8.2015 18:43

V79o82j92t22ě61c97h 11R37e36m33e39š 1135533856338

Pak snad raději nekoukejte na toto - https://www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY

Volvo 940 (od 1990) vs Renault Modus (od 2004).

0/0
11.8.2015 18:47

T89a16d81e59á73š 98K74o46l41o73m98ý 2263166849577

No nemyslím si že jsme na tom nějak špatně. Auta přeci nejsou rychlovarný konvice aby se po 2 letech vyhazovali... Já mám ještě Felicii kupovanou v AAA nějakých 6 let zpátky a pořád funguje v pohodě a doufám že dlouho ještě bude...:-)

0/0
7.8.2015 0:01

M31a79r14t16i13n 80S33e62d30o70n10a 2975806726109

Auta se sice po 2. letech nevyhazuji, ale spotrebni zbozi to je. Jinak firmy bezne meni vozovy park po 2. letech.

0/−1
7.8.2015 9:29

P66a96v35e47l 82Š92e56d22l64b22a16u82e27r 7758301342115

Po dvou ani ne, běžněji po čtyřech.

0/0
7.8.2015 16:04

P21a30v48e81l 80O72d81r26a85z34i58l 6964529377730

Stáří aut neni rozhodující. Lobby automobilek si vynutila nesmyslné euro x normy, ale už před jejich zavedením některé automobilky dobrovolně jako součást marketingu snižovaly emise škodlivin.

Co se moc neřeší je vypouštění CO2, víření prachu, obrušování pneu a brzd. To záleží především na ujetých vozokm, a tu narážíme na moderní ježdění pro noviny do stánku na rohu.

0/−2
6.8.2015 22:04

M48a59r11e98k 58C19h59v19o48s86t56e93k 3482682266783

Mám klasiku starou 15 let. Čtyři dráty doředu a čtyři dozadu, kvúli světlům. Zkrátka auto bez mozku. Nemám zájem, kvůli statistiky, kupovat si auto každých pět let. Po pěti letech tyhle šlupky budou větší vraky, než ty staré poctivé kovářké práce.

+1/0
6.8.2015 20:16

V12l94a79d72a 78S61i79m28o24n53i74k 3119753693865

Ještě by možná stálo za úvahu vzpomenout na bezpečnostní parametry vozů před 15 lety.

+1/0
6.8.2015 20:33

J16i25n63d55ř52i36c69h 32Š12k61o20p88e71k 4425841340325

15 let starý auta jsou v pohodě, měla už airbagy, ABS, ASR, ESP, víc třeba není

0/0
6.8.2015 22:03

P47e65t41r 27Č49e41r93m74á79k 9498285409930

No tohle evidentně ne když se majitel chlubí 4 drátama... :-)

+1/0
7.8.2015 0:31

V15l44a47d21a 86S16i42m53o62n33i58k 3679203493765

Autor asi nemá cit pro to, co by znamenalo, kdyby měla auta  v průměru věk něco málo přes 10 let, jak naznačuje jedna z prvních vět článku. Nakonec z něho vyleze info 14,7 roku, což je ekvivalent Kovošrotu ...

0/0
6.8.2015 19:53

J98a68k38u51b 21V88a75l53e32š 8310746977233

Já mám 12 let staré RS od Fordu s nájezdem pod 100K a jako šrot mi to moc nepřipadá :-)

0/0
6.8.2015 20:00

V23l58a61d88a 82S82i30m26o82n37i94k 3739473253145

Těch 14,7 je průměr, takže se po silnicích producírují skutečné zrezivělé šroty, které jsou staré 20,25 let. A ten průměr pořád roste  - už 13,5 roku ( to je tak tčři roky starý údaj ) je tragické číslo. A v tom jsou samozřejmě všechny nové vozy, které vidíte dennodenně.

0/−1
6.8.2015 20:04

J22a77k92u89b 72V82a34l13e49š 8590116517933

Tak v mém RS segmentu je to celkem jedno. Můžu mít turbo, biturbo, nebo válce. Spotřebu to neovlivní. Stále to chce benzínku co 400-500km. Proto jsou preferovány válce - nižší servisní náklady.

Bezpečnost v rámci času nějak nedegraduje. Mé 12ti leté RS má ESP, 6x airbag, čtyřbodý pás pro předek, normál dozadu. Multifunkční volant. Kufr standardní hadžbek.

Výkon srovnatelný s policejním passatem (vyšší zrychlení do 80, ekvivalentní do 120, pak je to k diskuzi a umění až do 170, kde začnete brutálně ztrácet v motorovém objemu ... ale to už je teorie :-)).

Proč si pořizovat Rapid? i30? Jedině kdyby zavedli emisní zónu, na druhou stranu, se svým EURO4 jsem...myslím, stále v pohodě.

0/0
6.8.2015 20:23

V55l71a66d64a 84S67i55m49o20n10i16k 3309663923775

Takové auto, jako máte Vy, není a nikdy nebude hlavní proud toho, co jezdí po sinicích. Tahle auta ani v zásadě moc nemění majitele.

Jde mi o ty prastaré Astry, dvojkové Golfy a PSA, dovezené už dávno a už jako jako letité ojetiny, Škodovky, někde možná ještě i Lady.

0/0
6.8.2015 20:32

P52a55v24e25l 24O37d38r27a18z95i14l 6324499747360

Turbo, biturbo nebo válce? Jaký válce?

0/0
6.8.2015 21:28

J85a43k33u29b 73V88a80l32e17š 8810396467663

Turbo/biturbo je je jasné, a hle, pak stále máme motory, které žádné turbo nemají a jedou si na svých 6,8,12 válců dle značky:-):-)

0/0
7.8.2015 10:27

J38a82r89o66m62í67r 19F71o16b55e36r 3778401434387

Když Vám to příjde tragické, tak založte nadací pro obnovu vozového parku v ČR.

Proč něco měnit, když to jezdí, žere málo a náklady na servis jsou nižší a nižší... Prdlajz vyšší, jak to někteří říkají, cena dílů jde dolů.

+1/0
6.8.2015 22:02

V47l76a71d50a 26S69i34m79o43n33i68k 3589783663425

Mně nejde ani tak o spotřebu nebo náhradní díly, ale spíš o bezpečnostní parametry. To by řekl, že je daleko důležitější než spotřeba. No a samozřejmě i exhalace 15 roků starého dieselu z bůhvíkolikáté ruky asi nebudou úplně špičkovým parametrem.

0/0
6.8.2015 22:22

J91a17r54o97m79í51r 66F31o42b82e22r 3678751704277

To naše zlatíčko je sice z třetí ruky, ale s poctivými kilometry a poctivou serviskou..Rez se ukazuje jen na místech, která po těch 260 tisíci najetých kilometrach došla nechtíc k újmě a byla škráblá až na kov. I na technické chlap chválil, že je v hodně dobrém stavu, že to co tam nyní jezdí z mladších aut je mnohdy tragédie.;-)

Se cítím rozhodně bezpečněji v mém autě, než v nové kupě plastu, kterou máme např. na firmě. Jednu tu kupu jsem v malé rychlosti dostal v zimě do příkopu a  byla to totálka... Ty plasty se rozlítly jako z perníku a kastle se celá hnula.

+1/0
7.8.2015 22:05

V72l46a20d49a 88S77i44m62o74n26i22k 3229653853285

Ale no tak .. nechtějte mne bavit báchorkami o kupě plastů, to je laciné. Asi bychom se mohli shodnout na tom, že pokrok v pásech, výrobě airbagů, elektronických asistenčních a ESP systémů, technologii karosérie, brzdových systémů apod. neustrnul na úprovni před 15 lety. Něco z těhc novot je luxusem,  ale většina přispívá k bezpečnosti posádky.

Já netvrdím, že obecně 15 let staré auto je špatné, to ani omylem. Ale průměrný věk 14,7 let při existenci flotily nových vozů ( převážně firemních) celkem děsivý.

0/0
7.8.2015 22:13
Foto

L44u50c22i37e 88E93d84m33o87n40d66s35o14n 3289831863225

Tak mít auto je bezva. Tomu pohodlí, a nezávislosti se nic nevyrovná. Až do momentu, kdy po vašem úrazu hlavy bude někdo z rodiny muset 2x týdně odřídit 500 km jedním směrem, pokud  chcete na nejbližší poúrazovou terapii, abyste znovu začali chodit/mluvit.  Neboť žádná hromadná doprava tu neexistuje, a výstavbu přímější, kratší cesty blokuje původní obyvatelstvo kvůli duchovi medvěda. Zkrátím to, ta rodina to vzdala.

0/0
6.8.2015 19:26

P21a66v61e51l 84O41d55r91a13z38i20l 6444149347540

NJN, asi špatná pojistka...:-(

0/0
6.8.2015 21:29

M19a75r96t92i33n 35H57e88j83d52u34k 7267110470762

Mám v práci k dispozici dvě auta, které denně používám, jednou je to I30 a pak nový Focus, vždy se ale těším až přesednu do svého 14letého vozu, proč? Mnohem lepší výhled, minimální servisní náklady, dokonalá čitelnost na silnici, prostornost a přesto stále výborná spotřeba. Nemám důvod kupovat nové auto, když se všem cítím jako zavalený plastem a abych viděl do křižovatky, musím překonat masivní sloupky, divné volanty jsou už jen detail.

+2/0
6.8.2015 16:23

V37l70a96d38a 34S53i73m61o81n97i37k 3949423113815

Bezpečnostní parametry ?? Vám asi na životě až tak moc nezáleží....

0/0
6.8.2015 19:54

R94o77m94a61n 10J59e19s17c89h28k87e 9418135617105

Při čelní srážce Vám nic nepomůže ani parametry. A nová auta jsou také rychlá. To také není bezpečné.

0/0
8.8.2015 6:54

P88e30t75r 12M89a42r17e43č37e25k 1833321329418

Chtělo by to nějaký zákon , který by zakázal provoz vozidel starších deseti. Co ? :-)

+2/−1
6.8.2015 16:05

P50e36t30r 93M50i51c52h31a33l 2520244371212

Dest? A není to moc, Antone Pavloviči? :-)

+3/0
6.8.2015 16:26

P86e31t44r 34M85i29c78h46a36l 2150214341792

* deset ... :-)

0/0
6.8.2015 16:44

I44v86a28n71a 43V35e83s67e86l46á 2141823669585

proc, protoze to rekl nejaky Marecek? nas trinactilety grand voyda je v takovy kondici a na takovy urovni, na ktery neni mnohdy kolem ani ctyr ci petilety auto z kdejaky firmy ...

0/0
6.8.2015 17:47
Foto

B47r77o54n77i47s27l78a32v 50G93a48b97r45y21š 2712899921

Když s některými automobilisty diskutuju u článků o veřejné dopravě, tak mi řeknou, že to s ekologií aut není zase tak zlé, protože mají nová auta. A teď je tady článek, který mimo jiné zmiňuje i stáří osobních aut, což někteří diskutéři tady i potvrzují. Nevím, jak je to u nich s ekologií, ale vyskakovat si na autobusy s EURO5 a EURO6 mi moc nedává smysl. A toto pak souvisí s nízkoemisními zónami, do kterých některá auta jezdit nebudou moci. Jejich majitelé se pak vztekají a říkají, že na nové auto nemají. Myslím, že je načase vysednout a užívat si. :-)

A když se zaměřím na samotné číslo, je to vyložená katastrofa. Už teď si auta překáží navzájem a nejsme schopni s tím něco dělat. Dá se očekávat, že počet aut bude bohužel stoupat. Zajímalo by mě, jak se tato situace vyřeší, protože už teď je vyčerpaná kapacita a nové parkoviště toho moc nezachrání. Možná na krátkou dobu...

(Páni Buda a Drda reagovat nemusí, jejich názory už znám :-)).

+1/0
6.8.2015 15:54

P87e39t26r 72M26i87c64h95a64l 2760604461762

Problém je v tom, že ve spoustě měst prostě chybí systém parkovišť P+R. Pokud přijedu do města, zaparkuji, zaplatím dejme tomu stovku na den a k tomu dostanu celodenní jízdenku na MHD, tak s tím nemám problém. Na druhou stranu, když jedu s manželkou například k jejím rodičům (cca 170 km), tak jsem tam autem asi za hodinu a půl. Kdybych jel veřejnou dopravou, nebude mi stačit 5 hodin a ještě mě to vyjde minimálně o polovinu dráž.

A co se týká parkování, tak mám u domu vlastní parkovací stání, takže mě daňový poplatník parkoviště nedotuje.

+4/0
6.8.2015 16:02

P46e49t25r 95M78i76c67h43a79l 2110664271172

opr. - mně nedotuje.

0/−1
6.8.2015 16:03
Foto

B94r30o48n85i85s31l75a74v 24G88a78b29r30y15š 2372899811

A problém je taky v tom, že zdejší politici nejsou tak osvícení jako např. ve Švýcarsku. Tam se ani manažeři nestydí jezdit vlakem.

Tady, jak jsem bohužel poznal, je největším bohatstvím Čecha auto a i na tom je založena politika a vnímání člověka. "Ty ještě nemáš auto?" Nikomu nevysvětlím, že ho zatím nepotřebuju a všichni mě uklidňují, že k tomu autu jednou dospěju. Ale nepřipadám si nějak méněcenný nebo sociálně slabý. Dokážu uživit dvě auta, ale přišlo by mi to jako mrhání penězi.

Důvody používání auta znám, jezdím autem u nás na vsi, ve městě ho nepotřebuju a domů jezdím vlakem, protože během jízdy pracuju. Ovšem současná situace - neustálé kolony na dálnicích, kolony ve městech, nedostatek prostoru pro parkování - je prostě neudržitelná. Po Praze prostě nemůže jezdit v jednu chvíli milion aut. To by se nikam nikdo nedostal. Bez veřejné dopravy by byla situace ještě horší, to musíte uznat sám.

+2/0
6.8.2015 16:12

P30e23t54r 89M57i71c60h95a94l 2740204261302

Samozřejmě souhlas. Když auto nebudu potřebovat, nebudu ho mít. Ona je to totiž nejhorší možná investice. Na druhou stranu je to o ušetřeném čase a o pohodlí, o nezávislosti. Jak jsem psal - kdyby třeba Brno mělo P+R a k tomu jízdenku v ceně parkovného, rád bych to využil. Jenže takhle musím autem někdy až do centra (a to bývá radost), protože jet veřejnou dopravou by mě stálo mnohem víc času. MHD po městě bývá naopak rychlejší (vyhrazené pruhy apod.). Mimochodem, tento systém se mi líbil v Praze (byť jízdenku na MHD k parkovnému jsem nedostal, ale za parkování jsem platil asi 10 Kč za den) - odstavil jsem auto na Černém mostě a dál jel kombinací metra a autobusu. Večer jsem se vrátil v klidu k autu, bez kolon jsem se dostal na výpadovku na Brno a pokračoval domů.

+2/0
6.8.2015 16:22
Foto

B94r46o70n58i70s56l11a44v 38G73a60b54r69y74š 2102179101

Shodou okolností v Brně bydlím a v Praze pracuju. Přestěhoval jsem se tam z Prahy ;-D.

MHD využívám v obou městech, ale pocitově lepší mi přijde právě Brno. Když se vypravím z domu, jsem na nádraží za 15 minut i s chůzí za 22, což autem prostě nedám. Ano, možná se tam dostanu za 10 minut, ale další čas mi zabere parkování a odchod do nádražní budovy a tato časová úspora je pro koupi auta zanedbatelná.

Jezdit autem do centra je prostě pitomost (pokud něco nepřevážíte), centrum není od toho, aby se tam skladovala auta, je tam největší koncentrace linek a zastávek a prakticky mám 3 možnosti, jak se domů dostat. Linkový interval 5 minut přece nikdo nemůže považovat za ohromný. 

Mezi Prahou a Brnem jezdím vlakem. Mám zjištěno, že se moje trasa dá autem zvládnout za 3 hodiny. Od dveří ke dveřím vlakem a MHD je to za 3:40. Ale protože pracuju i ve vlaku, tak místo 3:40 hodin promrhám jen 1:10 hodin. Pro mě je držení volantu ztráta času, ve vlaku pracuju 2,5 hodiny a domů přijedu odpočatý a nevystresovaný, že do mě dneska nikdo nenaboural, neusnul jsem za volantem a nestala se mi žádná nehoda.

+2/0
6.8.2015 17:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.