- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Může nás těšit, že pro Rumuny jsme zemí s levnější naftou. To jsme to dopracovali...
Nikomu to nevnucuji, ale pokud chcete opravdu ušetřit jezděte tankovat do Ruska, tam stojí nafta 36-40 rublej, tedy číselně stejně jako u nás, jenže problém je, že rubl se pohybuje v kurzu 1Kč = 2₽, tedy tam nafta (ale i benzín) stojí od 18 do 20Kč.
No, já vám nevím, z jakých statistik vycházíte...
Minulý týden jsem se vrátil z dovolené, v Itálii jsme tankovali naftu za 1,33 až 1,45 eur/l, v Rakousku kolem 1,25 eur/l, v Německu za 1,14 eur/l, v Česku za 29,80 až 30,90 Kč/l.
Já zase nevím, co je tak nepochopitelného na statistickém průměru, o kterém je v článku řeč a proč je tak pro některé nesmírně těžké pochopit jeho význam, ať už se bavíme o statistickém průměru mezd, cen PHM, apod.
Prumer v Nemecku je 2054 Euro a ne vasich 3500.
Pokud by tomu odpovídala kvalita, tak by to tolik nevadilo. Ale draze zaplatit a pak se modlit, aby to motor přežil je asi horší.
Kvalita PHM je dobrá.
Ale klidně pokračujte, podobné dřisty předjímající, že vše je v České republice špatné a nekvalitní, jsou dnes moderní.
Dalsi dukaz neschopnosti/zbytecnosti antimonopolniho uradu. 200 lidi tam sedi a prehlizi jednu kartelovou dohodu vedle druhe
To, že jsou někde ceny na různých pumpách stejné, automaticky neznamená kartel.
Pokud nemá pumpař stanovenou pevnou marži, ale určuje cenu podle cenové hladiny v okolí, tak je logické, že ceny na většině pump v místě jsou +- stejné.
Tak v Polsku je cena nízká, a na českém trhu který přes lídra na trhu "Benzinu" ovládá Orlen, potažmo Polský stát je nejdražší v z okolních států. Čím to asi je?
Naštěstí jsou na trhu i jiní a třeba takové ONO, v současnosti prodává naftu za 27.90 Kč/l a vzhledem k tomu, že díky pákám Benziny na ČOI je jedna z nejvíce kontrolovaných a tedy i kvalitních ČS, protože jinak by je už zavřeli.
V Polsku vychází litr nafty nejméně na 26.90 Kč, u nás 27.90 Kč a to jen díky aktuálnímu poklesu zlotého. To bych opravdu neříkal, že v Polsku je cena nízká. je jen o něco nižší.
tankuju v Praze za cca 28,- , pohoda (Ono, DB9, Prim), nikdy zadny problemy (Mondeo 2.0TDCi mk3 '07)
Jsem rád, že můžu žít na ostrově. Nějakej papínek nám tady 25 let vykládá, že trh všechno vyřeší.
A má pravdu. Bohužel zrovna Britská vláda není moc ta, která by nechala trhu příliš volnou ruku
je to prosté, téměř všechny benzínky patří nadnárodním společnostem. A jako lze vysledovat v rakousku výrazně levnější rakouské zboží či v Něměcku výrazně levnější německé zboží, tak i benzínky ve své domovině prodávají levněji než za hranicemi. A to levněji tedy zaplatí cizáci. My jsme si nechali (nebo spíš bylo nám) ukradeno vše, nic nám tu už nepatří a proto platíme jak mourovatí na to, aby firmy ve svých domovinách svým občanům nabídli stéjné nebo kvalitnější zboží za nižší cenu.....Můžeme za to poděkovat všem řiťolezeckým vládám od 90tého roku
Kdo jste to 'vy'? Nejakej pradavnej rod majitelu benzinek, ktere vam byly 'ukradeny'? :D