Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Aero ještě letos představí nový letoun, říká investiční šéf Penty

Aero Vodochody spadající pod finanční skupinu Penta se po letech opět vrací k výrobě celých letadel. Modernizovaný typ L-39 Albatros chce představit už letos, s prototypem počítá na rok 2017. „Od roku 2019 už počítáme s dodávkami,“ říká v rozhovoru pro iDNES.cz Zdeněk Kubát, investiční ředitel finanční skupiny Penta, který je zodpovědný za rozvoj vodochodského výrobce cvičných letounů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M70a17r66t20i22n 77R50o59s69o77l 4450253172241

A na závěr otázka na Babiše a Sobotku: Není lepší přiklepnout dotaci také firmě než korejské pneumatikárně? Když si tedy odmyslím, že by se nemusela dotovat žádná firma a místo toho jim snížit daně.

0/0
14.8.2015 9:28

J40a18n 12R83u19t 4950881551879

Tak ona slušná dotace byl samotný kritizovaný nákup L-159. Jedním z důvodů nákupu byla snaha udržet klíčového výrobce vojenských letadel nad vodou.

0/0
14.8.2015 22:24

M96a91r13t58i26n 77R67o50s98o56l 4440593242241

Samotná objednávka byla zpackaná tím, že armáda chtěla stroj na výcvik zbytečně drahý a přitom pořád na boj málo použitelný. Proto jich taky chtěli tolik, že budou i na boj. Když si to uvědomili, tak už byly letadla na světě. Ale to nelze přisuzovat aeru. Kdyby si objednali něco jako L 39 NG rovnou určitě by to vyvinuli rádi taky a prodávalo by se to asi bez problémů.

0/0
15.8.2015 11:07

T59o33m94á37š 59B81u16r90a 4942766494

Z výchozího článku není patrné, zda-li se stále ještě bude jednat o podzvukový stroj. Pokud - jakože asi vzhledem k technologiím, které má firma k dispozici - ano, je to dle mého cesta do obchodních pekel. Kdo si dnes pořídí takový letoun, když běžným standardem je dnes supersonic? Vzhledem k tomu, že cílovou skupinu zákazníků tvoří dnes převážně státy (resp. jejich ozbrojené složky), hraje cena produktu druhořadou roli.

A tak se zase asi pracně vyprázdněné konzervační sklady postupně znovu budou zaplňovat. Ještěže má Aero v tomto druhu skladování bohatou praxi. Stálo by za úvahu, zda-li by se zrovna toto nemělo postupně stát stěžejním produktem Aera.

Nicméně jde dnes o privátní kapitál, takže státní kasu by to již nemělo vážněji ruinovat. Naštěstí.

0/−7
14.8.2015 2:22

M82i86l46a24n 26M82u71s73i28l 4203311252855

Nadzvukové letadlo pro základní výcvik? Kde jste to viděl?

+1/0
14.8.2015 14:28

T46o11m52á10š 77B73u17r66a 4952586864

Nejsa odborníkem, neviděl, neslyšel. Avšak proč ne?

A proč jenom pro základní výcvik? Pokud si kupujete třeba druhý rodinný automobil, budete u něj tolerovat parametry umožňující provozovat ho pouze mimo dálniční síť? Copak není běžné požadovat po cvičných letounech (alespoň u menších zákazníků) aby v případě potřeby byly použitelné jako bojové, parametricky alespoň trochu srovnatelné s ostrými? Mám za to, že právě u uvedených menších potencionálních zákazníků na trhu takové požadavky být reálné mohou.

0/0
14.8.2015 17:09

M68i59l72a92n 28M38u24s84i22l 4623491382845

Druhý rodinný automobil nestál 40 milionů dolarů, ale je to obyčejný Touran v přepočtu asi za 450 000 :-P

0/0
15.8.2015 12:12

T62o62m42á27š 75B52u49r41a 4222726224

Tak to jste pořídil výhodně. Dle oficiálního ceníku to však musela být ojetina. A v jakém poměru k pořizovací ceně Vaší vlajkové lodi si prosím Touránek stojí?

0/0
15.8.2015 21:39

J73a44n 15R47u94t 4980741741309

V poslední době vzniklo několik typů, které měly usnadnit přestup na nejmodernější bojová letadla, ale jejich cena je dost vysoká - M-346 a Jak-130, J-15 a víceméně i L-159, no a konečně nadzvukový KAI T-50. Většinou mohou zastávat i bojovou roli.

Pro základní výcvik jsou většinou turbovrtulové stroje - např. Pilatusy, Tucana, u nás Zliny, v USA Texany, v Rusku to byly Jaky. L-39 je určen pro pokračovací výcvik, stejně jako např. T-38, Hawk, AlphaJet.

0/0
14.8.2015 23:04

L49u65k38á23š 22A11d34a91m91e10c 3107343480137

Bože můj, kdy se prostě smíříme s tím, že u nás nic lepšího než škodovku nesmontujeme?

0/−6
14.8.2015 0:35

R71i91c21h54a33r77d 81T44r29e28f60i30l 4161645799790

Fakt docela by mně komu to chtějí prodat. Na trhu , níž to už někdo psal, je cvičných proudových letadel, že je lze přehazovat vidlemi. Aero už dávno ztratilo své trhy, takže podle mně je návrat velmi nereálný. Možná pár kusů odebere armáda, a tím to skončí. Projekt odsouzený k nezdaru. Pokud nepřijdou s něčím jako je Jak-130 / M-346 Master tak je to o ničem.

+1/−6
13.8.2015 22:42

O74t67a50k62a20r 42V22a76l87e62k 6406482165302

Hlavne do toho hosi nezapomente nacpat americkou avioniku a motory, aby to bylo opet neprodejne do statu, ktere se usa nelibi. ;-)

+2/−3
13.8.2015 22:38

K80a22r72e20l 66V43a32l16i62š 7299956708822

Jako tam dát ruskou avioniku a motory? Sranda. ;-D

+1/0
13.8.2015 22:39

M93a93r93t50i14n 84R37o29s30o59l 4800623182811

S americkou avionikou se pro L-39 NG nepočítá, viz předchozí články o ní. Proto je také levnější než L 159. Motory by měly být variabilní, pro kdaždýho zákazníka motor podle jeho preferencí a možností.

+2/0
14.8.2015 9:49

R78o42b56e89r28t 14J79a21n39u48l93í91k 3695239404441

Nevím nevím, radši bych za investoval do obnovení let-610 geniální regio éro! By srazilo ceny letenek! Než ATR!

+3/0
13.8.2015 22:33

K43a10r89e45l 50V92a93l67i46š 7979116448532

To můžu podepsat, i když mně Janulík vyhodil z Letu. Brácha?

0/0
13.8.2015 22:35

J91i52ř59í 85R80y23s 3334837866484

Doufám,že jediný,kdo to od nich koupí nebude ČR,potom bychom  se toho těžko zbavovali

+2/−2
13.8.2015 19:28

M80a64r89e24k 81S20l64a90b44i58h17o28u45d28e18k 7918421902633

Takže se to potvrdilo: vývoj a výroba letounu L-159 byla odborně zdůvodněnou a ekonomicky nezbytnou cestou od L-39 k L-39!

+7/−1
13.8.2015 18:15

K95a60r66e81l 20V94a94l11i48š 7199366598312

Jenom pražáci chystají další tunel.

0/0
13.8.2015 22:40

P20e25t12r 95U68t38ě14k53a63l 9870458528

Kecy.

Na trhu je neskutečné množství podobných letadel, uchytit se je pro někoho, kdo začíná prakticky od nuly (ti co to tehdy dělali už nežijí, ti noví se to musí naučit, protože to nikdy nedělali) je prakticky nemožné.

Ledaže by podmazali někoho na MNO, což je způsob Pentě vlastní.

+3/−5
13.8.2015 18:13

J18i43ř44í 41K49o61d14ý40d51e94k 7840840136323

asi jste nečetl článek...

+6/−1
13.8.2015 18:24

K42a70r24e69l 89H95a48v79l68a24s 6181920886457

Teď už zbývá jen vymyslet způsob , jak to vnutit české armádě, která by je za pár let mohla pro nepotřebnost zakonzervovat.

+11/−4
13.8.2015 18:10

R31a34d91i16m 13K93a74l52a86s 2660136772851

L159 jsme nepotřebovali, ale L39 to je jiná...

+2/0
13.8.2015 18:22

J96i26ř78í 73K16o21d83ý34d80e21k 7920720756613

A k výcviku nových pilotů se bude používat co?

+4/0
13.8.2015 18:24

M22i93r64o71s35l53a21v 51Č15e73c60h 9929963295485

No ja dufam ze sa zacnu vyrabat na tento ucel opat "cmelaky" ˘

0/0
13.8.2015 18:27

M95a70r81e32k 91S70l92a70b96i38h29o81u34d47e10k 7208941192303

Některé země přecházejí na supersoniky rovnou z vrtulových letounů. Není to sice ideální, jde to. Malým letectvům se nevyplácí udržovat dalších třeba 12 kusů proudových letounů jen pro výcvik. Nové piloty lze cvičit i v jiné zemi, NATO na to má dokonce celý program, který probíhá tuším v USA a Kanadě.

+1/0
13.8.2015 18:27

T97o90m74á72š 48K16n59a53i15f37l 6673420607900

A tu o perníkovy chaloupce?

0/−2
13.8.2015 19:06

M37a61r72e95k 11S93l38a29b33i70h10o38u25d90e68k 7808351592823

Nechápu, co se vám nezdá?

0/0
13.8.2015 19:12

J11o19s27e96f 79T16r59n52k63a 9429272917109

Třeba L-159? ;-D...jo, no jo ty jsme ale za zlomek ceny prodali, jako "cvičné-ale cíle":-)

0/0
13.8.2015 19:34

R61i49c73h56a72r57d 32T23r28e14f61i54l 4491765159310

Kolik nových pilotů potřebuješ na 12 Gripenů? Ty dva cvičné nepočítám.

0/0
13.8.2015 22:45

K38a23r68e86l 17V10a17l35i52š 7549976308862

Doufám, že pentě nebudem zase platit miliardy za vývoj letadla které bude zase neprodejné jako L139. L39 mělo ruský motor, už vidím jak to všichni kupují. 8-o

+1/−2
13.8.2015 17:35

J78a76r68o38m82í46r 24K39r28á16l 4780869344789

Možná proto teď chtějí dát jiný, ne ? ;-)

+1/0
13.8.2015 17:56

P95e97t92r 28T60y20č75k58a 6215882779402

A myslíš, že L39NG bude mít taky ruský motor?

0/0
13.8.2015 17:59

J74i41ř73í 48K46o15d76ý24d97e27k 7820770796483

L139 a L159 mělo americké motory, L39 mělo motory ze SSSR, po rozpadu se závod na výrobu nacházel na Ukrajině. Toliko upřesnění.

+2/0
13.8.2015 18:12

K31a84r23e82l 49H79a38g23e82r 2552569551156

L39 ruské motory, L39MS (předchůdce L159) motory vyvýjené ve spolupráci z Rusama (Ukrajincema) ale výroba Povážská Bystrica ( DV2 ) Po rozhodnutí přísunu k USA - L159 motory a avionika západní - proto neprodejné, jelikož nám určovali, kam ano, kam ne. Kdybychom zůstali u DV2 asi by se jich dost proalo, ale to už těžko zjistíme.

+1/0
13.8.2015 21:58

F12r35a68n10t19a 27J92í67v82a 9648866427

my jsme Pentě něco platili ??

+1/0
13.8.2015 19:32

K39a49r29e12l 80V10a74l44i82š 7399376368362

Pentě ne, ale do Vodochod na L159se nacpalo kolem 22miliard.

+1/0
13.8.2015 22:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.