Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Aero ještě letos představí nový letoun, říká investiční šéf Penty

Aero Vodochody spadající pod finanční skupinu Penta se po letech opět vrací k výrobě celých letadel. Modernizovaný typ L-39 Albatros chce představit už letos, s prototypem počítá na rok 2017. „Od roku 2019 už počítáme s dodávkami,“ říká v rozhovoru pro iDNES.cz Zdeněk Kubát, investiční ředitel finanční skupiny Penta, který je zodpovědný za rozvoj vodochodského výrobce cvičných letounů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M66a79r76t63i54n 19R87o66s12o75l 4230873572601

A na závěr otázka na Babiše a Sobotku: Není lepší přiklepnout dotaci také firmě než korejské pneumatikárně? Když si tedy odmyslím, že by se nemusela dotovat žádná firma a místo toho jim snížit daně.

0/0
14.8.2015 9:28

J14a21n 12R71u47t 4480551981819

Tak ona slušná dotace byl samotný kritizovaný nákup L-159. Jedním z důvodů nákupu byla snaha udržet klíčového výrobce vojenských letadel nad vodou.

0/0
14.8.2015 22:24

M60a73r48t46i14n 76R13o66s83o70l 4190323522181

Samotná objednávka byla zpackaná tím, že armáda chtěla stroj na výcvik zbytečně drahý a přitom pořád na boj málo použitelný. Proto jich taky chtěli tolik, že budou i na boj. Když si to uvědomili, tak už byly letadla na světě. Ale to nelze přisuzovat aeru. Kdyby si objednali něco jako L 39 NG rovnou určitě by to vyvinuli rádi taky a prodávalo by se to asi bez problémů.

0/0
15.8.2015 11:07

T12o92m12á76š 85B25u13r80a 4952316194

Z výchozího článku není patrné, zda-li se stále ještě bude jednat o podzvukový stroj. Pokud - jakože asi vzhledem k technologiím, které má firma k dispozici - ano, je to dle mého cesta do obchodních pekel. Kdo si dnes pořídí takový letoun, když běžným standardem je dnes supersonic? Vzhledem k tomu, že cílovou skupinu zákazníků tvoří dnes převážně státy (resp. jejich ozbrojené složky), hraje cena produktu druhořadou roli.

A tak se zase asi pracně vyprázdněné konzervační sklady postupně znovu budou zaplňovat. Ještěže má Aero v tomto druhu skladování bohatou praxi. Stálo by za úvahu, zda-li by se zrovna toto nemělo postupně stát stěžejním produktem Aera.

Nicméně jde dnes o privátní kapitál, takže státní kasu by to již nemělo vážněji ruinovat. Naštěstí.

0/−7
14.8.2015 2:22

M81i37l30a20n 30M20u61s15i16l 4373261502425

Nadzvukové letadlo pro základní výcvik? Kde jste to viděl?

+1/0
14.8.2015 14:28

T83o10m27á14š 13B64u15r51a 4122286104

Nejsa odborníkem, neviděl, neslyšel. Avšak proč ne?

A proč jenom pro základní výcvik? Pokud si kupujete třeba druhý rodinný automobil, budete u něj tolerovat parametry umožňující provozovat ho pouze mimo dálniční síť? Copak není běžné požadovat po cvičných letounech (alespoň u menších zákazníků) aby v případě potřeby byly použitelné jako bojové, parametricky alespoň trochu srovnatelné s ostrými? Mám za to, že právě u uvedených menších potencionálních zákazníků na trhu takové požadavky být reálné mohou.

0/0
14.8.2015 17:09

M93i61l33a51n 28M84u39s63i65l 4193821652815

Druhý rodinný automobil nestál 40 milionů dolarů, ale je to obyčejný Touran v přepočtu asi za 450 000 :-P

0/0
15.8.2015 12:12

T55o32m65á13š 93B35u67r68a 4182116594

Tak to jste pořídil výhodně. Dle oficiálního ceníku to však musela být ojetina. A v jakém poměru k pořizovací ceně Vaší vlajkové lodi si prosím Touránek stojí?

0/0
15.8.2015 21:39

J80a21n 47R74u53t 4290901811429

V poslední době vzniklo několik typů, které měly usnadnit přestup na nejmodernější bojová letadla, ale jejich cena je dost vysoká - M-346 a Jak-130, J-15 a víceméně i L-159, no a konečně nadzvukový KAI T-50. Většinou mohou zastávat i bojovou roli.

Pro základní výcvik jsou většinou turbovrtulové stroje - např. Pilatusy, Tucana, u nás Zliny, v USA Texany, v Rusku to byly Jaky. L-39 je určen pro pokračovací výcvik, stejně jako např. T-38, Hawk, AlphaJet.

0/0
14.8.2015 23:04

L67u86k77á91š 75A74d51a71m16e66c 3767113540937

Bože můj, kdy se prostě smíříme s tím, že u nás nic lepšího než škodovku nesmontujeme?

0/−6
14.8.2015 0:35

R47i10c70h79a83r42d 20T97r44e80f21i13l 4521405199720

Fakt docela by mně komu to chtějí prodat. Na trhu , níž to už někdo psal, je cvičných proudových letadel, že je lze přehazovat vidlemi. Aero už dávno ztratilo své trhy, takže podle mně je návrat velmi nereálný. Možná pár kusů odebere armáda, a tím to skončí. Projekt odsouzený k nezdaru. Pokud nepřijdou s něčím jako je Jak-130 / M-346 Master tak je to o ničem.

+1/−6
13.8.2015 22:42

O83t76a25k78a14r 62V56a89l60e32k 6286102915162

Hlavne do toho hosi nezapomente nacpat americkou avioniku a motory, aby to bylo opet neprodejne do statu, ktere se usa nelibi. ;-)

+2/−3
13.8.2015 22:38

K55a64r42e21l 76V94a68l85i80š 7829976868752

Jako tam dát ruskou avioniku a motory? Sranda. ;-D

+1/0
13.8.2015 22:39

M74a49r44t64i78n 86R39o51s96o96l 4900473572481

S americkou avionikou se pro L-39 NG nepočítá, viz předchozí články o ní. Proto je také levnější než L 159. Motory by měly být variabilní, pro kdaždýho zákazníka motor podle jeho preferencí a možností.

+2/0
14.8.2015 9:49

R47o60b83e50r13t 52J78a47n98u35l57í70k 3335919104771

Nevím nevím, radši bych za investoval do obnovení let-610 geniální regio éro! By srazilo ceny letenek! Než ATR!

+3/0
13.8.2015 22:33

K38a13r38e23l 21V34a80l44i88š 7589936188642

To můžu podepsat, i když mně Janulík vyhodil z Letu. Brácha?

0/0
13.8.2015 22:35

J27i84ř72í 39R44y84s 3454767406294

Doufám,že jediný,kdo to od nich koupí nebude ČR,potom bychom  se toho těžko zbavovali

+2/−2
13.8.2015 19:28

M48a75r48e90k 72S41l86a86b60i23h93o68u76d35e32k 7668121712343

Takže se to potvrdilo: vývoj a výroba letounu L-159 byla odborně zdůvodněnou a ekonomicky nezbytnou cestou od L-39 k L-39!

+7/−1
13.8.2015 18:15

K55a94r86e60l 62V36a95l23i85š 7869246698582

Jenom pražáci chystají další tunel.

0/0
13.8.2015 22:40

P88e36t89r 31U47t91ě93k57a37l 9450108498

Kecy.

Na trhu je neskutečné množství podobných letadel, uchytit se je pro někoho, kdo začíná prakticky od nuly (ti co to tehdy dělali už nežijí, ti noví se to musí naučit, protože to nikdy nedělali) je prakticky nemožné.

Ledaže by podmazali někoho na MNO, což je způsob Pentě vlastní.

+3/−5
13.8.2015 18:13

J86i90ř61í 15K36o71d60ý88d81e52k 7670840486513

asi jste nečetl článek...

+6/−1
13.8.2015 18:24

K77a86r54e71l 27H12a33v66l77a55s 6871390726537

Teď už zbývá jen vymyslet způsob , jak to vnutit české armádě, která by je za pár let mohla pro nepotřebnost zakonzervovat.

+11/−4
13.8.2015 18:10

R44a88d55i55m 10K69a10l31a68s 2500356962421

L159 jsme nepotřebovali, ale L39 to je jiná...

+2/0
13.8.2015 18:22

J26i90ř13í 87K47o52d59ý47d31e40k 7340210426703

A k výcviku nových pilotů se bude používat co?

+4/0
13.8.2015 18:24

M41i13r32o42s81l37a70v 43Č36e52c97h 9849273825375

No ja dufam ze sa zacnu vyrabat na tento ucel opat "cmelaky" ˘

0/0
13.8.2015 18:27

M56a39r10e21k 29S78l40a12b37i90h50o23u19d76e22k 7838681652773

Některé země přecházejí na supersoniky rovnou z vrtulových letounů. Není to sice ideální, jde to. Malým letectvům se nevyplácí udržovat dalších třeba 12 kusů proudových letounů jen pro výcvik. Nové piloty lze cvičit i v jiné zemi, NATO na to má dokonce celý program, který probíhá tuším v USA a Kanadě.

+1/0
13.8.2015 18:27

T87o85m22á63š 63K16n73a91i28f69l 6643250977890

A tu o perníkovy chaloupce?

0/−2
13.8.2015 19:06

M91a40r23e91k 63S40l38a75b40i91h68o28u93d31e51k 7828411172393

Nechápu, co se vám nezdá?

0/0
13.8.2015 19:12

J95o25s97e92f 32T36r28n11k19a 9749862387119

Třeba L-159? ;-D...jo, no jo ty jsme ale za zlomek ceny prodali, jako "cvičné-ale cíle":-)

0/0
13.8.2015 19:34

R58i82c94h84a57r52d 39T89r46e95f27i93l 4691415639890

Kolik nových pilotů potřebuješ na 12 Gripenů? Ty dva cvičné nepočítám.

0/0
13.8.2015 22:45

K60a21r39e67l 98V10a96l68i13š 7949896548642

Doufám, že pentě nebudem zase platit miliardy za vývoj letadla které bude zase neprodejné jako L139. L39 mělo ruský motor, už vidím jak to všichni kupují. 8-o

+1/−2
13.8.2015 17:35

J51a46r39o42m85í32r 19K72r97á53l 4500699424789

Možná proto teď chtějí dát jiný, ne ? ;-)

+1/0
13.8.2015 17:56

P30e38t60r 67T46y67č89k78a 6165862389132

A myslíš, že L39NG bude mít taky ruský motor?

0/0
13.8.2015 17:59

J88i78ř10í 93K12o87d87ý53d17e62k 7400710596683

L139 a L159 mělo americké motory, L39 mělo motory ze SSSR, po rozpadu se závod na výrobu nacházel na Ukrajině. Toliko upřesnění.

+2/0
13.8.2015 18:12

K65a45r19e50l 96H88a78g71e45r 2102669371106

L39 ruské motory, L39MS (předchůdce L159) motory vyvýjené ve spolupráci z Rusama (Ukrajincema) ale výroba Povážská Bystrica ( DV2 ) Po rozhodnutí přísunu k USA - L159 motory a avionika západní - proto neprodejné, jelikož nám určovali, kam ano, kam ne. Kdybychom zůstali u DV2 asi by se jich dost proalo, ale to už těžko zjistíme.

+1/0
13.8.2015 21:58

F75r57a64n17t35a 53J17í31v24a 9698206657

my jsme Pentě něco platili ??

+1/0
13.8.2015 19:32

K96a62r79e47l 57V77a91l12i10š 7579486808272

Pentě ne, ale do Vodochod na L159se nacpalo kolem 22miliard.

+1/0
13.8.2015 22:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.