Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Aero ještě letos představí nový letoun, říká investiční šéf Penty

Aero Vodochody spadající pod finanční skupinu Penta se po letech opět vrací k výrobě celých letadel. Modernizovaný typ L-39 Albatros chce představit už letos, s prototypem počítá na rok 2017. „Od roku 2019 už počítáme s dodávkami,“ říká v rozhovoru pro iDNES.cz Zdeněk Kubát, investiční ředitel finanční skupiny Penta, který je zodpovědný za rozvoj vodochodského výrobce cvičných letounů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M96a97r14t39i82n 45R36o87s44o75l 4970433882511

A na závěr otázka na Babiše a Sobotku: Není lepší přiklepnout dotaci také firmě než korejské pneumatikárně? Když si tedy odmyslím, že by se nemusela dotovat žádná firma a místo toho jim snížit daně.

0/0
14.8.2015 9:28

J79a82n 22R54u94t 4810181771889

Tak ona slušná dotace byl samotný kritizovaný nákup L-159. Jedním z důvodů nákupu byla snaha udržet klíčového výrobce vojenských letadel nad vodou.

0/0
14.8.2015 22:24

M34a32r41t67i18n 91R73o64s63o16l 4380673792771

Samotná objednávka byla zpackaná tím, že armáda chtěla stroj na výcvik zbytečně drahý a přitom pořád na boj málo použitelný. Proto jich taky chtěli tolik, že budou i na boj. Když si to uvědomili, tak už byly letadla na světě. Ale to nelze přisuzovat aeru. Kdyby si objednali něco jako L 39 NG rovnou určitě by to vyvinuli rádi taky a prodávalo by se to asi bez problémů.

0/0
15.8.2015 11:07

T20o42m21á46š 90B95u11r78a 1749476

Z výchozího článku není patrné, zda-li se stále ještě bude jednat o podzvukový stroj. Pokud - jakože asi vzhledem k technologiím, které má firma k dispozici - ano, je to dle mého cesta do obchodních pekel. Kdo si dnes pořídí takový letoun, když běžným standardem je dnes supersonic? Vzhledem k tomu, že cílovou skupinu zákazníků tvoří dnes převážně státy (resp. jejich ozbrojené složky), hraje cena produktu druhořadou roli.

A tak se zase asi pracně vyprázdněné konzervační sklady postupně znovu budou zaplňovat. Ještěže má Aero v tomto druhu skladování bohatou praxi. Stálo by za úvahu, zda-li by se zrovna toto nemělo postupně stát stěžejním produktem Aera.

Nicméně jde dnes o privátní kapitál, takže státní kasu by to již nemělo vážněji ruinovat. Naštěstí.

0/−7
14.8.2015 2:22

M71i19l85a78n 29M44u32s75i12l 4253951612925

Nadzvukové letadlo pro základní výcvik? Kde jste to viděl?

+1/0
14.8.2015 14:28

T21o14m56á75š 67B15u68r34a 1879726

Nejsa odborníkem, neviděl, neslyšel. Avšak proč ne?

A proč jenom pro základní výcvik? Pokud si kupujete třeba druhý rodinný automobil, budete u něj tolerovat parametry umožňující provozovat ho pouze mimo dálniční síť? Copak není běžné požadovat po cvičných letounech (alespoň u menších zákazníků) aby v případě potřeby byly použitelné jako bojové, parametricky alespoň trochu srovnatelné s ostrými? Mám za to, že právě u uvedených menších potencionálních zákazníků na trhu takové požadavky být reálné mohou.

0/0
14.8.2015 17:09

M54i54l73a27n 71M74u65s52i42l 4353401872435

Druhý rodinný automobil nestál 40 milionů dolarů, ale je to obyčejný Touran v přepočtu asi za 450 000 :-P

0/0
15.8.2015 12:12

T53o12m54á77š 37B18u32r57a 1119186

Tak to jste pořídil výhodně. Dle oficiálního ceníku to však musela být ojetina. A v jakém poměru k pořizovací ceně Vaší vlajkové lodi si prosím Touránek stojí?

0/0
15.8.2015 21:39

J26a24n 84R96u84t 4950321971799

V poslední době vzniklo několik typů, které měly usnadnit přestup na nejmodernější bojová letadla, ale jejich cena je dost vysoká - M-346 a Jak-130, J-15 a víceméně i L-159, no a konečně nadzvukový KAI T-50. Většinou mohou zastávat i bojovou roli.

Pro základní výcvik jsou většinou turbovrtulové stroje - např. Pilatusy, Tucana, u nás Zliny, v USA Texany, v Rusku to byly Jaky. L-39 je určen pro pokračovací výcvik, stejně jako např. T-38, Hawk, AlphaJet.

0/0
14.8.2015 23:04

L65u49k61á89š 55A88d76a12m83e53c 3317943500777

Bože můj, kdy se prostě smíříme s tím, že u nás nic lepšího než škodovku nesmontujeme?

0/−6
14.8.2015 0:35

R77i26c87h34a60r66d 78T20r44e45f32i25l 4261635579510

Fakt docela by mně komu to chtějí prodat. Na trhu , níž to už někdo psal, je cvičných proudových letadel, že je lze přehazovat vidlemi. Aero už dávno ztratilo své trhy, takže podle mně je návrat velmi nereálný. Možná pár kusů odebere armáda, a tím to skončí. Projekt odsouzený k nezdaru. Pokud nepřijdou s něčím jako je Jak-130 / M-346 Master tak je to o ničem.

+1/−6
13.8.2015 22:42

O67t44a50k43a65r 44V73a45l14e25k 6466612425792

Hlavne do toho hosi nezapomente nacpat americkou avioniku a motory, aby to bylo opet neprodejne do statu, ktere se usa nelibi. ;-)

+2/−3
13.8.2015 22:38

K97a33r72e92l 89V56a16l28i16š 7209556148822

Jako tam dát ruskou avioniku a motory? Sranda. ;-D

+1/0
13.8.2015 22:39

M81a79r20t52i54n 86R67o89s72o52l 4820423372811

S americkou avionikou se pro L-39 NG nepočítá, viz předchozí články o ní. Proto je také levnější než L 159. Motory by měly být variabilní, pro kdaždýho zákazníka motor podle jeho preferencí a možností.

+2/0
14.8.2015 9:49

R31o88b86e30r73t 93J97a83n88u44l27í39k 3845589774871

Nevím nevím, radši bych za investoval do obnovení let-610 geniální regio éro! By srazilo ceny letenek! Než ATR!

+3/0
13.8.2015 22:33

K43a25r58e34l 27V41a30l43i66š 7509886358212

To můžu podepsat, i když mně Janulík vyhodil z Letu. Brácha?

0/0
13.8.2015 22:35

J64i82ř29í 46R73y72s 3904337876654

Doufám,že jediný,kdo to od nich koupí nebude ČR,potom bychom  se toho těžko zbavovali

+2/−2
13.8.2015 19:28

M26a62r17e85k 22S68l65a51b50i59h87o93u14d54e92k 7668711642683

Takže se to potvrdilo: vývoj a výroba letounu L-159 byla odborně zdůvodněnou a ekonomicky nezbytnou cestou od L-39 k L-39!

+7/−1
13.8.2015 18:15

K87a52r60e41l 42V98a19l15i74š 7119386418242

Jenom pražáci chystají další tunel.

0/0
13.8.2015 22:40

P69e33t34r 45U61t24ě67k35a79l 9380308698

Kecy.

Na trhu je neskutečné množství podobných letadel, uchytit se je pro někoho, kdo začíná prakticky od nuly (ti co to tehdy dělali už nežijí, ti noví se to musí naučit, protože to nikdy nedělali) je prakticky nemožné.

Ledaže by podmazali někoho na MNO, což je způsob Pentě vlastní.

+3/−5
13.8.2015 18:13

J69i24ř33í 41K51o68d28ý96d66e25k 7110560736633

asi jste nečetl článek...

+6/−1
13.8.2015 18:24

K34a80r36e65l 42H45a83v85l65a72s 6401320426467

Teď už zbývá jen vymyslet způsob , jak to vnutit české armádě, která by je za pár let mohla pro nepotřebnost zakonzervovat.

+11/−4
13.8.2015 18:10

R28a17d73i84m 35K60a14l78a48s 2440606772961

L159 jsme nepotřebovali, ale L39 to je jiná...

+2/0
13.8.2015 18:22

J88i54ř51í 36K67o29d59ý66d92e70k 7540560926133

A k výcviku nových pilotů se bude používat co?

+4/0
13.8.2015 18:24

M37i78r48o54s85l94a87v 73Č34e78c82h 9499103785985

No ja dufam ze sa zacnu vyrabat na tento ucel opat "cmelaky" ˘

0/0
13.8.2015 18:27

M30a32r86e92k 10S33l18a67b83i84h80o16u78d97e57k 7178911632153

Některé země přecházejí na supersoniky rovnou z vrtulových letounů. Není to sice ideální, jde to. Malým letectvům se nevyplácí udržovat dalších třeba 12 kusů proudových letounů jen pro výcvik. Nové piloty lze cvičit i v jiné zemi, NATO na to má dokonce celý program, který probíhá tuším v USA a Kanadě.

+1/0
13.8.2015 18:27

T56o84m45á17š 81K38n51a13i59f63l 6613430507750

A tu o perníkovy chaloupce?

0/−2
13.8.2015 19:06

M27a92r91e54k 35S70l26a44b77i25h45o27u21d12e92k 7278981832903

Nechápu, co se vám nezdá?

0/0
13.8.2015 19:12

J91o85s45e24f 74T12r57n91k51a 9799252797349

Třeba L-159? ;-D...jo, no jo ty jsme ale za zlomek ceny prodali, jako "cvičné-ale cíle":-)

0/0
13.8.2015 19:34

R27i54c45h56a80r89d 97T71r59e30f23i29l 4721135239160

Kolik nových pilotů potřebuješ na 12 Gripenů? Ty dva cvičné nepočítám.

0/0
13.8.2015 22:45

K84a48r60e67l 25V51a90l35i10š 7159196218942

Doufám, že pentě nebudem zase platit miliardy za vývoj letadla které bude zase neprodejné jako L139. L39 mělo ruský motor, už vidím jak to všichni kupují. 8-o

+1/−2
13.8.2015 17:35

J23a85r85o72m65í11r 40K76r74á72l 4630379204129

Možná proto teď chtějí dát jiný, ne ? ;-)

+1/0
13.8.2015 17:56

P86e73t64r 53T87y38č29k48a 6655192939852

A myslíš, že L39NG bude mít taky ruský motor?

0/0
13.8.2015 17:59

J65i85ř29í 15K88o63d97ý65d49e19k 7270150856263

L139 a L159 mělo americké motory, L39 mělo motory ze SSSR, po rozpadu se závod na výrobu nacházel na Ukrajině. Toliko upřesnění.

+2/0
13.8.2015 18:12

K49a49r83e17l 83H91a52g87e63r 2252979281456

L39 ruské motory, L39MS (předchůdce L159) motory vyvýjené ve spolupráci z Rusama (Ukrajincema) ale výroba Povážská Bystrica ( DV2 ) Po rozhodnutí přísunu k USA - L159 motory a avionika západní - proto neprodejné, jelikož nám určovali, kam ano, kam ne. Kdybychom zůstali u DV2 asi by se jich dost proalo, ale to už těžko zjistíme.

+1/0
13.8.2015 21:58

F55r50a35n57t66a 34J98í91v45a 9908196857

my jsme Pentě něco platili ??

+1/0
13.8.2015 19:32

K43a32r30e47l 88V17a24l44i69š 7329426318262

Pentě ne, ale do Vodochod na L159se nacpalo kolem 22miliard.

+1/0
13.8.2015 22:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.