Diskuze

Aero ještě letos představí nový letoun, říká investiční šéf Penty

Aero Vodochody spadající pod finanční skupinu Penta se po letech opět vrací k výrobě celých letadel. Modernizovaný typ L-39 Albatros chce představit už letos, s prototypem počítá na rok 2017. „Od roku 2019 už počítáme s dodávkami,“ říká v rozhovoru pro iDNES.cz Zdeněk Kubát, investiční ředitel finanční skupiny Penta, který je zodpovědný za rozvoj vodochodského výrobce cvičných letounů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

A na závěr otázka na Babiše a Sobotku: Není lepší přiklepnout dotaci také firmě než korejské pneumatikárně? Když si tedy odmyslím, že by se nemusela dotovat žádná firma a místo toho jim snížit daně.

0 0
možnosti

J58a43n 76R86u95t

14. 8. 2015 22:24

Tak ona slušná dotace byl samotný kritizovaný nákup L-159. Jedním z důvodů nákupu byla snaha udržet klíčového výrobce vojenských letadel nad vodou.

0 0
možnosti

T35o57m75á98š 88B46u39r28a

14. 8. 2015 2:22

Z výchozího článku není patrné, zda-li se stále ještě bude jednat o podzvukový stroj. Pokud - jakože asi vzhledem k technologiím, které má firma k dispozici - ano, je to dle mého cesta do obchodních pekel. Kdo si dnes pořídí takový letoun, když běžným standardem je dnes supersonic? Vzhledem k tomu, že cílovou skupinu zákazníků tvoří dnes převážně státy (resp. jejich ozbrojené složky), hraje cena produktu druhořadou roli.

A tak se zase asi pracně vyprázdněné konzervační sklady postupně znovu budou zaplňovat. Ještěže má Aero v tomto druhu skladování bohatou praxi. Stálo by za úvahu, zda-li by se zrovna toto nemělo postupně stát stěžejním produktem Aera.

Nicméně jde dnes o privátní kapitál, takže státní kasu by to již nemělo vážněji ruinovat. Naštěstí.

0 7
možnosti

M36i64l89a60n 48M24u12s55i70l

14. 8. 2015 14:28

Nadzvukové letadlo pro základní výcvik? Kde jste to viděl?

1 0
možnosti

Bože můj, kdy se prostě smíříme s tím, že u nás nic lepšího než škodovku nesmontujeme?

0 6
možnosti

Fakt docela by mně komu to chtějí prodat. Na trhu , níž to už někdo psal, je cvičných proudových letadel, že je lze přehazovat vidlemi. Aero už dávno ztratilo své trhy, takže podle mně je návrat velmi nereálný. Možná pár kusů odebere armáda, a tím to skončí. Projekt odsouzený k nezdaru. Pokud nepřijdou s něčím jako je Jak-130 / M-346 Master tak je to o ničem.

1 6
možnosti

Hlavne do toho hosi nezapomente nacpat americkou avioniku a motory, aby to bylo opet neprodejne do statu, ktere se usa nelibi. ;-)

2 3
možnosti

Jako tam dát ruskou avioniku a motory? Sranda. ;-D

1 0
možnosti

Nevím nevím, radši bych za investoval do obnovení let-610 geniální regio éro! By srazilo ceny letenek! Než ATR!

3 0
možnosti

To můžu podepsat, i když mně Janulík vyhodil z Letu. Brácha?

0 0
možnosti

J69i69ř88í 96R94y33s

13. 8. 2015 19:28

Doufám,že jediný,kdo to od nich koupí nebude ČR,potom bychom  se toho těžko zbavovali

2 2
možnosti

Takže se to potvrdilo: vývoj a výroba letounu L-159 byla odborně zdůvodněnou a ekonomicky nezbytnou cestou od L-39 k L-39!

7 1
možnosti

Jenom pražáci chystají další tunel.

0 0
možnosti

Kecy.

Na trhu je neskutečné množství podobných letadel, uchytit se je pro někoho, kdo začíná prakticky od nuly (ti co to tehdy dělali už nežijí, ti noví se to musí naučit, protože to nikdy nedělali) je prakticky nemožné.

Ledaže by podmazali někoho na MNO, což je způsob Pentě vlastní.

3 5
možnosti

asi jste nečetl článek...

6 1
možnosti

Teď už zbývá jen vymyslet způsob , jak to vnutit české armádě, která by je za pár let mohla pro nepotřebnost zakonzervovat.

11 4
možnosti

R10a59d78i76m 39K58a43l56a20s

13. 8. 2015 18:22

L159 jsme nepotřebovali, ale L39 to je jiná...

2 0
možnosti