Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pojistka schopnosti splácet? Nevím o nikom, komu pomohla, říká právník

Při své práci se setkává s mnoha lidmi, kteří v exekuci skončili i přesto, že měli pojištění schopnosti splácet půjčku. „Věřitelé by měli s dlužníky více pracovat a pomoci jim s uplatněním pojištění schopnosti splácet půjčku, nikoliv jen zasílat upomínky a hrozit soudním vymáháním,“ míní právník projektu Exekutor má smůlu.cz Petr Němec.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T61o63m29á76š 61N58ě68m24e98c 9312477852619

Tak pojištění neschopnosti splácet úvěr nejspíš tu transakci oficiálně posune na jinej level klasifikace rizika. Banka pak nemusí tvořit tolik rezerv a může protočit víc peněz.  Plus jí to hodí lepší rating :). Jiný vysvětlení toho produktu si vymyslet nedokážu. Možná ještě neschopnost klientů obecně. Nejen splácet úvěr. Navíc, když jim natlačí to pojištění a zvýší jim měsíční výdaje, zvyšuje se pravděpodobnost, že toho klienta nakonec úšpěšně "utaví" a konečně mu budou moct účtovat úroky a poplatky, jak se jim líbí a ne ty tržní a regulované. Co se týče pohledávek po splatnosti, mají banky poměrně volnou ruku.

0/0
19.8.2015 19:15

P45a95v49e29l 55K40u71r12f38ü41r22s42t 3568343135829

ona je vlastně každá pojistka tak trochu zbytečná.. lepší dělat si vlastní finanční rezervy, je to levnější a není problém s plněním.. nemám zkušenost s pojistkami schopnosti splácet, ale s pojistkami úrazovými.. vždy se našel důvod plnění zamítnout, tahanice dlouhé, a uspěl jsem jen jednou, když jsem byl hodně vytrvalý a měl jsem peníze i čas na lékařské posudky a právníka.. na ostatní holt nezbylo.

+2/0
19.8.2015 12:36

P54a25v74e15l 19F64o47l30t37á36n 4270112684

Člověku, který si v dospělém věku před fotografem ještě cumlá palec nebo nutkavě ohlodává nehet bych nevěřil ani pozdravení, natož odborné rady.  :-(

+1/0
19.8.2015 12:08

M89i20l13o85š 71S51t26r32a54d48i21o90t 3201132321274

Že si cucá palec mu nemusí ubírat odborných kvalit. Spíše je to špatná vizitka fotografa, ten ho měl na nevhodnost tohoto počínání předem upozornit.

0/0
19.8.2015 20:42

T22o12m27á17š 64N76ě96m81e91c 9262657692869

Třeba to je selfie :).

"Petr Němec | foto: archiv Petra Němce"

+1/0
19.8.2015 22:09

P17a52v40e45l 52F90o88l11t18á68n 4440102754

taky mne to napadlo když jsem článek četl

je to holt takový rozverný diblík  :-(

0/0
21.8.2015 19:24

P18a78v39e56l 11O56d97r74a54z67i86l 6324269227230

To je variace na klasické fotografické portrétní cliché

http://www.nzm.cz/userfiles/image/praha-antonin-svehla-02.jpg

0/0
22.8.2015 0:19

J30a93k55u84b 55Ř44í46h95a 4795559672221

Jestli to nebude náhodou proto, že pán se setkává už z titulu jeho práce pouze s lidma, kteří mají tyto problémy? Já když budu prodávat rohlíky, tak také nebudu říkat, že neznám nikoho, kdo nechce rohlíky.

+6/−1
19.8.2015 10:23

P43e81t17r 87S68u27c52h44ý 1248199704226

Na druhou stranu ... vy někoho takového znáte, komu by to pojištění  pomohlo? Jestliže zaniká tím že nesplatím splátku, tak vlastně zanikne právě v době kdy bych toho využil.

+10/0
19.8.2015 10:43

R61o84s53t22i35s78l75a79v 24C23a59h53a 8415701820582

No kdysi psali o pripadu, kdy dluznik spachal sebevrazdu. Pojistovna zaplatila pulku hypoteky, prave proto, ze to nebyla normalni smrt.

0/0
19.8.2015 10:50

J65a58k50u33b 15Ř25í37h52a 4945779582411

No sebevražda bývá ve výlukách.

+1/0
19.8.2015 11:24

V75l84a32d84i21m36í42r 41V43y65s45o89k30ý 8322622561965

jen v čekací době (1-2 roky)

+1/0
19.8.2015 11:44

H44a92n43a 79D73o15s63t21á60l48o96v96á 1359804110644

Někdy jen 2 roky po uzavření pojistky.

0/0
19.8.2015 11:45

J80a82k68u18b 85Ř71í31h68a 4115119982221

Ano znám. Ale také proto, že pojištění plateb nebylo v rámci balíčku s úvěrem, ale sjednané zvlášť. Tudíž, když člověk neměl na úhradu úvěru, pojistku hradil, takže ta mu zaplatila právě úvěr. Ale to se asi dostáváme trochu jinam, než o čem píše článek.

0/0
19.8.2015 11:17

J87a44n 43P17a84v44e34l48k48a 3937481204721

Navíc je často ve smlouvě, že se začne s hrazením splátek až 3 měsíce po ztrátě zaměstnání.

0/0
19.8.2015 11:21

R30o26s49t30i81s88l49a22v 21C43a33h66a 8925241770352

no protoze se to vztahuje presne na tu ztratu prace, kde mate pravo na trimesicni odstupne....

+1/0
19.8.2015 11:40

P64e43t67r 41O45u86d23a 3506818383735

Není to ten ambiciózní právník, kterej zlanařil X lidí na to, aby zažalovali svou banku za poplatky za úvěr? ;-D

+2/0
19.8.2015 9:56

R27o23s12t32i10s27l38a63v 27C83a27h66a 8145981970602

Ano, je to on. A misto, aby chodil kanalama, protoze privedl spoustu lidi do problemu (budou muset platit naklady rizeni), tak hazi dalsi moudra. Tak nevim, kdo je duveryhodnejsi, jestli pojistovny, nebo on. Ja osobne bych mu uz neveril. Jeho "pravni nazory" se v minulosti ukazaly fatalne nespravne.

+1/0
19.8.2015 10:31

P37e50t21r 78S90u72c33h91ý 1318759834436

Jako "fatálně nesprávné" bych to rozhodně nenazval.

+2/0
19.8.2015 10:44

R43o13s97t48i52s24l31a97v 18C20a33h49a 8645591590512

no kdyz ti lidi musi zaplatit vice, nez chteli vysoudit.....

0/0
19.8.2015 10:47

P46e76t62r 42S46u35c84h10ý 1708599824546

Udělal prostě chybu. Navíc ti lidé do toho šli dobrovolně. Tady to bylo hodně sporné a je možné že jiný soudce by rozhodl jinak.

+2/0
19.8.2015 10:49

R88o20s11t33i42s94l29a24v 84C78a23h88a 8775981510272

Ono bylo vice soudcu, kteri rozhodli totozne. Ti lide do toho sli sice dobrovolne, ale zmasirovnai medialnim utokem postavenym na pane advokatove pravnim nazoru.

Pokud mi advokat poradi blbe, nebudu mu priste verit. Uplne stejne, jako banker, pojistovak, opravar aut......

+3/0
19.8.2015 10:52

S88t25a70n28i48s78l65a42v 25S62r57b38a 4595654458904

to jsou ty paradoxy. pojištění schopnosti splácet se pojistnou událostí zruší, krém na opalování zabraňuje opálení, životní pojistka život nezachrání...

0/−2
19.8.2015 9:46

R52o65m89a76n 67K70a13m49a86r46ý71t 8338720688688

jste to špatně pochopil. Pojištění se nezruší pojistnou událostí ale nezaplacení pojistného. To jsou naprosto rozdílné věci. Prostě službu nezaplatíš, služba ti nebude poskytnuta.

0/0
19.8.2015 12:46

M87a21r56t38i47n 82N80e37r47m31u56t 9337347108949

ale prakticky má pravdu: pojistná událost se projeví při nezaplacení splátky, a protože platba pojistného je fikaně součástí celkové splátky, tak se ve výsledku  pojištění ruší právě při pojistné události, i když jsou souvislosti jiné (dobře, pojistka se ruší dejme tomu až při několikanásobném výpadku, ale i to může nastat)

0/0
19.8.2015 20:17

P98e59t41r 65V46l76c21e65k 5922275215307

Pan právník rozumí paragrafům, ale nerozumí pojistkám.  Splácení úvěru a placení pojistného jsou různé produkty v různých režimech, byť mohou být součástí jednoho balíčku splátky.  U pojistek neplatí, že nezaplacením jedné splátky pojištění zaniká, vždyť na vině může být vážný úraz klienta, který není schopen kontrolovat své platby, či chyba při bankovní operaci při splácení apod., vždy je u pojistek ochranná doba několik měsíců a až potom pojistka padá....že je právě tato pojistka opravdu velice diskutabilní je pravda, ale to už je jiná diskuze...

0/0
19.8.2015 9:38

M40i12c16h41a69l 56V93e69s27e13l36ý 1963189

Ono asi záleží na podmínkách té pojistky, pokud je součástí balíčku s úvěrem.

0/0
19.8.2015 12:17

P70a37v52e54l 21J47a78v49ů91r46e22k 2915166312908

Krátký, za to výstižný článek R^ Blbý je na tom to, že tohle málo koho napadne.

"Pojištění se většinou platí měsíčně a je součástí splátky. To znamená, že když nezaplatím splátku úvěru, nezaplatím tím vlastně ani pojištění, pojištění tedy zanikne a najednou nejsem pojištěný."

Díky za osvětu!R^

+9/0
19.8.2015 9:32

J76a54n 62H20á35l61a 8505355400897

Souhlas! Je to přesně ten důvod, proč jsem tohle v hypotéce mít nechtěl, byť mne samozřejmě horem dolem přesvědčovali, jak je to výhodné.

+3/0
19.8.2015 9:36

J85i75ř39í 40K76r95á32t43k57ý 3750492674

Já to třeba k hypotéce mám, ale jenom proto, že součástí byla i "služba" možnosti předčasného splacení respektivě mimořádné vyšší splátky bez penalizace a dalších poplatků, což mám výhledově v úmyslu a když jsem si to spočítal, tak tato varianta byla finančně nejvýhodnější. Samozřejmě pokud bych tu možnost předčasného splacení či mimořádných splátek nevyužíval, tak je to o to pojistné dražší, nicméně při úroku 1,99% a již bez poplatku za vedení hypotéčního účtu je to nyní mnohem levnější, než když jsem si v roce 98 bral hypotéku s úrokem 14,7% a poplatkem 150,- Kč za měsíc.

0/0
19.8.2015 10:37

V20l81a79d41i80m48í64r 93V48y62s34o12k91ý 8722492251715

a přitom jsou to kecy

0/0
19.8.2015 11:45

P55a29v12e22l 63Č34e70r49m18á24k 7507884571586

Má vlastní zkušenost je, že toto pojištění se nevyplatí. Osobně jsem se tento rok dostal do situace, že jsem byl půl roku na nemocenské a ke svým úvěrům jsem měl toto pojištění sjednané. Samozřejmě při sjednávání mi bylo sděleno, že když přijdu o zaměstnání, případně budu na dlouhodobé nemocenské, že toto pojištění vše kryje.

Takže ve chvíli, kdy jsem věděl, že nemocenská bude dlouhodobá, zjistil jsem si, po jaké době nemocenské pojišťovna začíná plnit (u jedné instituce to byl měsíc, u druhé dva měsícě). Takže jsem vyplnil štosy papírů a poslal jsem vše na pojišťovnu. V obou případech jsem dostal shodnou odpověď - na Vaši diagnózu se pojistné nevztahuje. Zjišťoval jsem tedy dále - zavolal jsem bankovnímu poradci a zeptal se, co toto pojišťění kryje a dozvěděl jsem se, že je skvělé, že kryje vlastně všechno. Když jsem tedy vysvětlil svou situaci, z bankovniho poradce vylezlo, že to jsou drobné výjimky (mimochodem např. nevztahuje se na onemocnění páteře, psychické nemoci a další případy). Takže nakonec jsem byl rád, že mám dostatečnou finanční rezervu a těch půl roku jsem bez větších problémů překonal.

Také vzhledem k tomu, že pojistná událost nebyla uznána, nebyly mi proplaceny náklady na vystavení potvrzení od lékaře.

Co mne ale dostalo nejvíc - volal jsem na banky, jak mohu řešit tuto situaci, když pojišťovna odmítá plnit a já nebudu mít na splátku (všude vám radí řešit tuto situaci proaktivně). Jedna banka mi řekla, že nejsem po splatnosti a když budu po splatnosti, tak mne budou kontaktovat (pošlou upomínku, napaří penále a budou splátky vymáhat), druhá nabídla, že mou situaci posoudí a odloží mi splátku (ale na 5 let spadnu do registru neplatičů). Opravdu je vidět, že řešit neschopnost splácet proaktivně má smysl.

Co se týká ztráty zaměstnání - pojištění kryje pouze dva případy - výpověď pro nadbytečnost a výpověď ze strany zaměstnance, když mu není vyplácena mzda.

Takže všichni přemýšlejte, než tuto pojistku uzavřete.

+26/0
19.8.2015 9:30

P91e72t33r 23S15o90k14o78l 8612831377681

Díky za informace. Hodí se.

+6/0
19.8.2015 9:37

P22a12t29r22i69k 20Š93e82b85e56s98t13a 4623872336325

Jedna banka mi řekla, že (...) když budu po splatnosti, tak mne budou kontaktovat (pošlou upomínku, napaří penále a budou splátky vymáhat), 8-o8-o8-o8-o8-o8-o8-o8-o

To je fakt řešení jak bota - toto je na stížnost u ČNB s návrhem na odebrání licence...

.

Před cca 11 lety bývalý spoelčník dostal firmu do problémů a úvěry jsme měl vesměs na sebe napsané já - holt taková doba... šel jsem do banky a navrhoval sloučení splátek a rozložení do delší splatnosti atd. Frikulín v bance se mi vysmál... tak jsem to dal ještě jednou písemně, a oni se mi vysmáli podruhé. Potom jsem tam šel a řekl jsem, že na sebe hodím jako podnikatel insovenci a nedostanou ani floka. Navíc u soudu prokážu, že jsem měl snahu vše řšit smírně a soudce je pošle do někam...

Najednou to šlo - odklad splátek, sloučení úvěrů a dokonce i úroky snížili...

+1/0
19.8.2015 12:00

P10e17t78r 56S40v59o27b71o74d63a 7752861314

Bohuzel presne takhle to funguje. Sice jsou vyskoleni jak se hodne a siroce usmivat, ale prvni nabidka z jejich strany je vetsinou urazka a druha vysmech. Jedine na co opravdu slysi jsou prachy a pokud jim ukazete ze o ty svoje/vase muzou prijit a ze jste ochoten a schopen to zaridit tak teprve potom zacina skutecne dojednavani nejakych podminek.

0/0
19.8.2015 12:53
Foto

J92i35ř38í 16H77á42v54a 7887799125224

díky ... Vy by jste měl psát články!!R^

+1/0
19.8.2015 12:03

R28o32s14t56i78s57l30a49v 44C61a77h68a 8485831460612

Tak ono spousta pojisteni se nevyplati, kdyz mate financni rezervu. Treba cestovni pojisteni - storno zajezdu (proste ho nebudete rusit), pojisteni zavazadel (proste si koupite nove veci) atd. Ale casto je pohodlnejsi ho mit.

0/0
19.8.2015 12:27

M83a56r46t15i43n 17P60l92i31c70h96t84a 2548782431293

Cestovní pojištění je jedno z mála, které si rád zaplatím. Známá se zranila v USA před deseti lety. Náklady šly téměř k milionu korun!!

0/0
19.8.2015 14:11

M14a65r38t17i55n 70N91e27r43m36u52t 9687247658899

Záda a plotýnky jsou vyjmuty snad ze všech zdravotních pojistek. Má to dnes skoro každej druhej a taky se to dobře simuluje.

0/0
19.8.2015 20:20

M31a41r80t70i41n 43Š95i78m21e70k 4200354188595

Souhlasím s Vámi pane Němče. Nicméně aby se stalo, tak jak píšete, tak by exekuce musela být mnohem hůře dostupná, jinak se zlepšení prostě nedočkáme

0/0
19.8.2015 9:26

L45e93n65k28a 57M63e82r55h38a16n23o64v28á 7712173641902

Hrozně mi ji nutili a já doteď přemýšlela, jestli jsem neudělala chybu, že jsem odmítla. Díky za článek, hned je mi líp :-)

+7/0
19.8.2015 9:22

J77i64ř80í 74H52o73v17o11r84k17a 2856267460451

Slušný podvod! Zařazuji na číslo 2 mé hitparády. Ale nic nepřekoná č.1:

Když mi v bance poprvé dávali platební kartu s čipem, bylo u pokynů, že je jen čipová a nelze jí nijak použít bez pinu (žádné podpisy, emboss, ještě nebyly internetové platby apod.)

K tomu mi pani nabídla pojištění pro čipové karty proti krádeži, ale šla někam na záchod a já měl dost času si z nudy přečíst celé podmínky pojištění. A jeden z odstavců malým písmem zněl, že pojištění se nikdy nevztahuje na operaci s kartou, při které byl použit PIN. Zkrátka dokonalá Hlava 22, ale banka dostane své penízky.

Když přišla, vyzval jsem ji, aby mi popsala, kdy může nastat situace, že se pojistka uplatní. Pět minut koktala, radila a se s vedoucím a nakonec se omluvili a dostal jsem raději bonbón na cestu :-)

+19/−1
19.8.2015 9:17

P44e83t66r 97S41o85k50o66l 8112171757131

Vždy když není pin vyžadován. Což jsou klidně opakované nákupy do 1000Kč .

0/0
19.8.2015 9:19

J73i57ř76í 24H34o71v55o79r41k69a 2376847910301

Píši, že to byly první čipové karty. S těmi opravdu nešlo bez PINu nic. Při placení nákupu za 100 Kč jste PIN zadával taky, pouze ta transakce trvala asi 3 minuty a hrozilo, že vás zmlátí lidé z fronty za vámi :-)

Dnes v době bezkontaktních karet atd. samozřejmě podobné pojištění dává smysl.

+2/0
19.8.2015 9:34

M57a26r71t56i95n 38M90a70t77ý79s61e72k 6748771506210

Měl jsem terminál, který neměl čtečku čipu. Tedy klasicky magnetický proužek a podpis. Nebylo jak zadat PIN.

0/0
19.8.2015 10:08

R62o72s98t48i98s59l34a70v 82C24a69h66a 8135741550812

ano souhlasim, i toto se mi v zahranici stalo

0/0
19.8.2015 10:32

R15o21s38t33i93s54l20a46v 21C13a79h95a 8625601960772

je nemam bezkontaktni, viz nize

0/0
19.8.2015 10:31

R38o30s16t63i84s53l30a97v 90C11a72h80a 8675341670132

No vidite, mam take kardu, ktera vyzaduje vzdy PIN. A presto na mytne brane nekde v Italii vzali kartu, PIN nechteli a platba probehla. Nevim, jak je to mozne, ale je to tak.

0/0
19.8.2015 9:22

M34i79c67h62a49l 26P26i17n62d62j36a94k 5793384177317

neco podobneho jsem zazil pred 10 lety kdyz jsem si v Madridu pujcoval auto. Bylo nutne zaplatit zalohu 100 E (pujcovne jiz bylo zaplaceno predem) a pani si proste vzala moji kartu a ja jsem ocekaval ze budu zadavat PIN a nic. Proste projela ctecku a me se na uctu zablokovalo 100 E. Do te doby jsem nikdy neprovedl ani jednu operaci bez PINU a internetove platby jsme mel blokovane.

0/0
19.8.2015 9:49

R27o91s37t81i67s91l96a61v 89C39a41h92a 8805381770862

Zajimave, ze na toto nema pan Hovorka nazor. Asi pochopil, ze ne vsechno chapal vzdy uplne spravne. Hlavne ze si dal bonbonek.

0/0
19.8.2015 10:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.