- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Já myslím že sice je hezké jak tu někdo rozebírá jízdu kontejnerů vlakem,ale neuvědomujete si že plno firem za prvé nestíhá nebo prostě nevyrábí napřed a vyrobené zboží se zrovna do toho Hamburku vozí přímo k lodi která jej dopravuje dál..Největší devizou kamionů je čas...Vlak než se naveze,naloží,připraví dokumentace tak do druhého dne kontejner vlak prostě nedopraví...A plat řidiče kamionu by měl začínat na 80000,- kč A hned vysvětlím proč...Řidič musí znát předpisy všech států ve kterých se pohybuje,musí být schopen v jazyku té země ve které nakládá si domluvit nakládku,vykládku či vyřešit jakýkoliv problém,dále má zodpovědnost za vozidlo,které ne zřídka kdy přesahuje 40 tun což se dá považovat za zbraň hromadného ničení...Dále musí znát a dodržovat veškerá nařízení a paragrafy,které se přepravy týkají,musí se zúčastňovat každoročně povinného školení řidičů,psychologických testů atd.Řekněte mi prosím jeden jediný příklad nějaké-jakékoliv pracovní příležitosti, která podstupuje tolik školení,nařízení a paragrafů...Já se vám tady osobně klidně omluvím Dále mi ukažte koho z vás někdo pokutuje za to, že že jste byli nuceni zůstat v práci o půl hodiny déle protože jste něco nestihli a to až 28 dní zpětně???Lidi zamyslete se dál nad jednoduchou otázkou ke kterému globusu či jinému hyper-super marketu jsou koleje, po kterých se tam dopravuje vše co tam při vašem shopování v neděli odpoledne nakupujete...Myslete hlavou díky a hodně zdaru všem
Myslím si, že takových zaměstnání je spousta a rozhodně ti lidé nemají 80 000,-
Každý lepší technik ve strojírenství, nebo chemické výrobě má podobnou zodpovědnost za stroje, je pokutován za prostoje, musí absolvovat školení. Lékaři a zdravotnický personál - celoživotní vzdělávání, zodpovědnost za lidské životy. Hasiči - riskují dnes a denně, musí být řádně proškolení, pokud chybují, umřeš. Policisté... a můžu pokračovat.
Neřekl bych, že řidiči kamionů mají lehké povolání, to ani náhodou. Ale 80 000,- ? Neblázni, je to jen kulatá lopata.
A co takhle zboží z fabriky dovést jen na nejbližší nádraží, nebo překladiště kontejnerů a přeložit na vlak ? Jeden řidič se může za 8 hodin otočit s kamionem třeba 8 krát. To pak může každý den odfrčet 8 kontejnerů třeba do Hamburku a není potřeba 8 řidičů kamionu. .... Do vlaku se vejde cca 50 velkých kontejnerů. Jeden kontejner = jeden kamion = jeden řidič !!! A vlak s 50 kontejnery odveze 1 strojvedoucí !!!! A hned máte 50 řidičů, kteří momentálně chybí .......
Máte nějakou představu, jak se organizuje kombinovaná přeprava, jak dlouho předem je potřeba zajistit vlak atd.? Zjevně ne... Navíc u nás není firma, která by sama vytížila více, než pár vagónů týdně.
A co kdyby se pro přepravu zboží používala železnice, lodě....
Problém je v nepružném trhu práce. Firma nemůže dočasně nabrat a pak zase propustit zaměstnance, nebo jim zvednout mzdu a až bude méně práce, tak ji zase snížit...
Sorry, předchozí příspěvek se mi nezobrazoval, tak jsem to napsal zjednodušeně znova
Problém je v nepružnosti mezd a trhu práce. Firma by klidně i teď přidala, ale jen dočasně s tím, že když práce bude míň, plat zase sníží zpět.
Nebo by člověka přijala, ale s tím, že bude propustitelný, kdyby práce zase nebyla.
realita je taková, že jsou dopravní společnosti neustálým tlakem na slevy dotlačeny na pokraj rentability..., těžko se za takových podmínek hledají zaměstnanci a to je také podstatným důvodem odmítání zakázek.. Nikoliv to, že by bylo práce dvakrát tolik, ale nikdo jí nechce zaplatit...
A kdo je vsechny mutil pristoupit na ty nizke ceny? Podkopaly si pod sebou vetev samy.
Jenom v Evropské unii je 25 miliónů nezaměstnaných - spousta z nich je ochotna cestovat za prací. Navíc hned poblíž je spousta států s dalšími nezaměstnanými (např. Ukrajina, Srbsko, ....) . Takže v nedostatku lidí to nebude.
Firma, která se bojí přidat zaměstnancům a musí kvůli tomu odmítat zakázky, je zralá na zkrachování.
Je mi jasné, že takovou věc nemohou páni dopravci říci do novin, ale doufám, že řidiči v rámci té své "drzosti" také dostávají odvahu říci věci jako:
- "nepojedu přetížený"
- "nepojedu trasu, kterou nelze v daném čase při dodržování předpisů stihnout"
a podobně.