Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ČD Cargo chce lokomotivy za půl miliardy. Pro expanzi do zahraničí

Přes třicet let mají v průměru lokomotivy státního nákladního dopravce ČD Cargo. V příštích letech by však zastaralý vozový park mohl alespoň nepatrně omládnout. Firma vypsala soutěž na nákup nebo pronájem pěti vícesystémových lokomotiv za 550 milionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J58i47ř45í 74K34o40c38u51r55e54k 6805734245348

Nedivím se jim. Vlak aut ze Škodovky (ať už Boleslavské nebo z Bratislavy) dovezou na hranici s Německem a konec, předávají přepravu DB Cargo. Přitom by to mohli odvézt až na místo určení kdyby... No a tak se starají, protože -tam- nejsou ani ty ryby...

+3/0
17.8.2015 19:33

M25a37t58ú61š 47B58e32n10a10k 9898264532183

Až na to, že do Nemecka by mohli, ale evidentne nechcú, inak by tie DB Cargo 180 kúpili oni a nenechali by ich kúpiť súkromníkov.

0/0
17.8.2015 22:23

M36i22r54o13s23l59a13v 57Z21i83k61m36u20n49d 7919663254913

ČD Cargo má dvousystémové řady 372 lokomotivy s nimiž do Německa jezdí ... další nákup byl závislý na tom, zda DB byly ochotny ČD tyhle lokomotivy prodat nebo je prodaly někomu jinému kdo nabídl víc ...

0/0
18.8.2015 11:49

J23o13s62e72f 34H63o94n25e28š 7581352460453

Zuřivě šrotovali lokomotivy aby zjistili,že bez lokomotiv to nepůjde.Asi potřebují elektrické než dieselové

0/−3
17.8.2015 19:29

J84i17ř86í 29E24r42b98e77n 1603644306667

Šrotovaly se stroje nevyužitelné, jejichž modernizace by byla neefektivní. Proč repasovat plecháče, když jich pro vnitrozemskou přepravu mají dost a do zahraničí s ním nemůžou?

+4/0
18.8.2015 8:03

J25o74s10e21f 48H81o18n42e73š 7341392150723

Jezdit s plecháčema zralých do šrotu je i na Cz tratích rizikové nebot když loko zůstane viset na trati,tak je to pro dopravce drahé.SZDC by měl vyžadovat technický stav nebot jízdou může dojít k poškození trati

+1/−1
18.8.2015 8:39

J49u30r48a 28D43z83u97r84i46k 7251511120

Škoda Transportation se se svou lokomotivou řady 380 může přihlásit, pokud bude schválena k provozu v zemích Beneluxu, v balkánských zemích a Itálii. .Co na to říct.

Zdroj:http://ekonomika.idnes.cz/nakup-lokomotiv-pro-cd-cargo-dga-/eko-doprava.aspx?c=A150817_113855_eko-doprava_suj

0/0
17.8.2015 18:29

J62o71s52e82f 91H45o52n97e51š 7661482290253

380 asi není pro Cargo vhodné

0/−2
17.8.2015 19:26

J17a20n 52C37e12p20e82k 1564236510

Hm oni prodělávají, mají pokles zakázek, ale jsou ve špičkové kondici. Nechtěl bych vidět tu špatnou kondici, když tato je špičková. ;-D

+4/0
17.8.2015 13:15

D91a78v38i41d 30P46e68c39a 1375834681466

Jan Cepek, buďte v klidu, ne vše, co jste si přečetl v různých bulvárních plátcích musí být pravda. Jsou různé vlivy a různé důvody, proč někoho pomluvit.

+2/0
17.8.2015 13:51

J29a46n 89S90ů42r93a 4625733973622

Chcete tvrdit, že firmě letos rostou tržby a je v zisku?

0/−2
17.8.2015 14:09

D10a97v28i75d 87P42e19c22a 1405284161576

Jan Sůra. Dovolím si tvrdit, že Vaše články na téma hospodářských výsledků nejsou konzultovány s tiskovým mluvčí ČD ani ČD Cargo a že jsou vůči národnímu dopravci tendenční. Ale dokázat to nemohu, to je otázka pro Vás.

+5/−1
17.8.2015 14:57

J11a89n 22S16ů20r77a 4145973183912

Tak ještě jednou: je ČD Cargo letos v zisku a rostou mu tržby?

0/−3
17.8.2015 14:59

D40a48v72i33d 90P22e29c50a 1625604761936

Reagoval jsem na pana Cepka ve smyslu, že článek může být tendenční. Víte sám, jak se dá čarovat s výsledky firmy. Někdy se firmě začíná dařit špatně i v době růstu. pak bývá privatizována, pane Sůra. nelze odpovědět, odpovědět může vedení ústy mluvčího. Ostatní jsou domněnky.

+2/0
17.8.2015 15:06
Foto

L26u38k42á11š 69N80o96v28o70t38n27ý 6226877888108

Podnik nemusí být v zisku a ani mu nemusí růst tržby. Může obětovat zisk třeba kvůli proniknutí na nový trh či obnově techniky. Čímž netvrdím, že je to případ ČR Cargo, jenom, že zaklínat se ziskem nemusí být vždy to jediné možné řešení.

+5/0
17.8.2015 15:17

L29a86d51i95s92l64a90v 16S87o37k24o18l 1270102215772

https://www.cdcargo.cz/home/-/asset_publisher/9UCZA9soM9d6/content/nepravdive-informace-o-vysledcich-cd-cargo;jsessionid=0F555BCDFD8791E5AABE9AF8429BDDB5

+2/0
17.8.2015 15:06

R53o96m33a95n 95J77e77s75c44h27k21e 9728685197555

Pokud mají 70 % trhu a chtějí dotace, tak je něco špatné. Jak ČD CARGO

zveřejňuje výsledky ? Papír snese všechno.

0/0
18.8.2015 15:43

J20a13n 33C28e30p75e18k 1794106600

Rád bych viděl ty vlivy a důvody? ;-D Nebo dnes se i ztráty a prodělek dají vykládat jinak? Pan Peca bude zřejmě tiskový mluvčí ČD Cargo.

0/0
17.8.2015 14:23

D47a35v23i41d 66P87e11c70a 1265494681906

Jan Cepek. Nejsem tiskový mluvčí a Vy se na něj obraťte spíš, než na "nezávislé" novináře.

0/0
17.8.2015 14:58

J64a14n 33S18ů73r29a 4575463793432

Vydržte dva týdny, až budou pololetní výsledky Českých drah:-)Spoléhat jen na mluvčí, to je cesta do pekel:-)

0/0
17.8.2015 15:08

D28a27v68i97d 23P76e92c56a 1775874531946

Těším se i na Váš článek.

0/0
17.8.2015 15:10

V44i40k51t62o12r 60N32á71r96o92ž15n50ý 3229672248

Má-li někdo konkurovat firmám , které mají novou techniku , tuto novou techniku potřebuje také....

+3/0
17.8.2015 14:33

V96í66t 43F60r51a23t66r91i93č 7242967898869

To, že klesají tržby a prodělávají nejsou jediné ukazatele kondice firmy. Stále mohou být v lepší kondici, než je firma, která sice je v plusu a rostou jí tržby, ale je v hlubokých dluzích, má minimální vlastní majetek (všechno v pronájmu) a minimální rezervy. ;-)

Těch ukazatelů je prostě spousta, jde především o jejich kombinaci. Dost firem "končí v mínusu" z důvodu investic, nákupu majetku a vytváření "zásob" i proto, aby nemuseli danit zisk. 

Takže ta kondice může být opravdu špičková (i když u ČD o tom trochu pochybuji).

+3/0
17.8.2015 15:37

L93u33b91o90š 12M21a18c87h77u31l66d55a 8853570700302

Jsou ve stejnych sra*kach jako loni a to je zisk ;-D

0/0
17.8.2015 16:42
Foto

P34a62v56e11l 18P78o59k20o53r91n52ý 2306724590672

"ČD Cargo zatím neví, jak bude nákup financovat, v zadání soutěže je i možnost leasingu." A co když nebude mít ani na splátku leasingu, co by pak s lokomotivami dělal ten, kdo jim je na leasing dal? Co by vozil, když není zájem, na rozdíl od automobilové dopravy.

+1/−5
17.8.2015 13:14

V87í62t 41F83r13a68t22r58i20č 7562157188879

Hmm, kdyby si to na leasing vzali, tak by ten leasing byl od firmy, od které je odebírají pravděpodobně. ;-)

Nehledě na to, že jde o 5 lokomotiv, i kdyby je nemohli splácet a byli absolutně v mínusu, tak je může ten výrobce přeprodat/pronajmout někomu jinému v případě nouze. Pokud jde o Vectrony, tak je má třeba Jančura, který si pořídil 3 loni, finové, kteří si jich pár let zpátky pořídili 300 a tak dále. 

To, že by Siemens nevěděl, co s pěti kousky lokomotiv, to bych se nebál ;-D

+4/0
17.8.2015 13:40
Foto

P22a92v95e37l 19P30o72k88o44r42n85ý 2856544420792

Znám leasingovku, kde si někdo vzal leasing na super auto za miliony a po 2 měsících ho vrátil. Tak s ním  jezdil nějaký čas majitel.

0/−2
17.8.2015 13:43

V57i28k64t66o15r 71N98á66r33o25ž85n27ý 3649492978

To nebyla nějaká velká leasingovka , že ?

Co se týče lokomotiv a letadel , působá na trhu hodně a hodně hráčů..a nemyslím si , že by to byl nějaký špatný byznys...

+1/0
17.8.2015 14:36
Foto

P89a60v72e50l 32P41o98k56o92r62n38ý 2936974270982

Který český tam působí? Půjčit něco státní akciovce, tedy něčemu, co řídí státní úředníci, to bych neriskoval.

0/−1
17.8.2015 14:54

V97i27k24t79o77r 61N38á49r51o81ž49n93ý 3389132938

Pohybujeme se na globálním trhu. A zakázka realizovaná pro státní firmu nemůže být špatná...pravděpodobnost , že stát nechá tuto firmu krachnout není moc vysoká...nejhledě na to , že tyto lokomotivy mohou jezdit pod hlavičkou stovek firem v celé Evropě

+1/0
17.8.2015 15:09

V43í55t 34F94r44a94t34r80i91č 7572267288189

Tady nejde o nějaké malé firmy, ale o obrovské firmy, které fungují v rámci miliard euro, kdy pro ně tento obchod bude představovat celkem malý závazek.

+1/0
17.8.2015 15:44

T73o51m 42J14u67r15e25č87k10a 6505692295385

Jančura má ty 3 Vectrony taky na leasing. :-)

+1/0
17.8.2015 14:18

M32i32r98o49s90l15a27v 89Z68i93k48m73u32n64d 7129923424863

Mohl byste být prosím tak laskav a upřesnit, k čemu by finské železnice potřebovaly 300 vícesystémových Vectronů, pokud tam mají trakční proudovou soustavu 25 kV 50 Hz, takže vícesystémové lokomotivy nepotřebují.

Do Ruska je tak či onak RŽD nepustí a do Švédska to nejde, protože tam mají jiný rozchod kolejí (1435 mm oproti finskému 1520 mm), resp. lze se dostat pouze do stanice Haparanda (pokud by byla pohraniční trať elektrifikována) a na několik nákladních vlaků nebude 300 lokomotiv potřebných.

Já jsem tam před dvěma lety viděl pouze čtyřnápravové lokomotivy MADE IN USSR (moc podobné rumunsko-jugoslávským čtyřnápravovým/šestinápravovým lokomotivám), k tomu pak několik lokomotiv švýcarské produkce (analogie řady 460 SBB), pak české motorové vozy a z motorových lokomotiv několik kousků ze 60. let minulého století ... kromě toho několik elektrických jednotek s naklápěcí skříní, v okolí Helsinek Flirty od Štádlera a pak něco málo starších elektrických jednotek ...

+1/0
17.8.2015 14:52
Foto

L30u45k19á41š 76N40o16v88o69t96n77ý 6556557828348

Jelikož to píšou i na stránkách výrobce, tak nejspíše Finové budou vědět co s nimi dělat (p.s. není jich 300 ale "jen" 80) viz. http://www.siemens.com/press/en/feature/2013/infrastructure-cities/rail-systems/2013-12-vectron.php?content[]=IC&content[]=ICRL

0/0
17.8.2015 15:21

V24í66t 11F57r92a17t34r23i89č 7832817488659

Omluva za mystifikaci. To jsem jen rychle prohnal googlem a hodilo mi jich to 300, nijak jsem to neověřoval.

0/0
17.8.2015 15:43

M92i82r60o84s16l17a81v 97Z91i23k90m31u19n84d 7259563914903

80 kusů  za 300 milionů €,náhrada za sovětské lokomotivy, nicméně nevyplývá z toho, že se jedná o vícesystémové lokomotivy.

0/0
18.8.2015 11:58
Foto

L48u91k90á96š 49N45o90v84o93t23n21ý 6946517928578

Leasing není od výrobce. Patří to normálně specializované leasingové společnosti (třeba viz. ty Vectrony u Jančury). Ono těch nových lokomotiv v nákladní přepravě jezdí celkem dost, to jenom ČD Cargo je největší a nejvíc vidět, ale udat pár kousků lokomotiv v rámci Evropy (když někdo není schopen platit) asi nebude pro takovou leasingovku problém

+1/0
17.8.2015 15:25

D67a32v76i24d 26P70e48c75a 1525254731876

Pavel Pokorný...budu velmi rád, když nám poskytnete detailní rozbor trhu o co je a o co není zájem. Já myslel, že vlak kontejnerů z Hamburku do Třebové, by třeba někoho i bavil. Vy byste to poslal zřejmě padesáti polskými kamiony, ne?

+4/0
17.8.2015 13:54
Foto

P66a71v96e48l 96P42o90k89o10r72n12ý 2846204480252

Znáte just in time?

A když byste poslal  tím vlakem rohlíky nebo banány, tak je můžete na konci vyhodit. Víte, že se suroviny k výrobě vozí pro urychlení i letadly?

+1/−2
17.8.2015 14:48

D31a86v84i80d 27P48e37c61a 1265914791766

Pavel Pokorný Samozřejmě chápu, že vše chce svoje a ne na vše je vlak. Třeba plechy z Třince by odvezl parádně a například plechy pro TPCA se nevozí just in time. Vozí se na pár dní velká hromada dopředu, část kamiony, část vlaky. Bavme se o tom, proč musí jezdit kamiony plné uhlí, zeminy, recyklátu, plechů dřeva. Třeba se pak dostanem i na banány. Vlak banánů jezdil z přístavu do Bratislavy, ale to se nevrátí.

+2/0
17.8.2015 15:02

V74i76k53t24o53r 34N71á12r27o32ž25n71ý 3969192118

A víte , že dokonce fungují tzv. banánové expresy ? Do přístavu přijede loď s tisícovkou tun banánů , které se nahází do izotermických vagónů , zapřáhne se před to mašina a vlak jede do nějakého centrálního skladu , odkud se to distribuuje dále ? Jinak letady ze surovin se výhradně přepravuje pouze to , co ohromně spěchá a co kdyby nedorazilo , tak dojde k ohrožení výroby . Nikoliv však standardní zásilky...

+1/0
17.8.2015 15:13

H66a67n59u73š 39H15o31r32á53k 9651404926703

Jen vecna - pro just in time neni podstatna doba prepravy, ale konstantnost tyhle doby. Plechy klidne muzou jezdit i lodi a je jedno ze dorazi za 14 dni, pokud ovsem opravdu dorazi za 14 dni a ne za 16.

+3/0
17.8.2015 15:14

J27i43r45k32a 14D61v24o25ř32á28k 4875400853768

Vy snad pochybujete o tom, že např. mezi Hamburkem a ČR pendlují denně ucelené kontejnerové vlaky? Nevím proč vás napadají nějaké banány nebo rohlíky, rohlíky se z nějaké Číny přeci jen asi nevozí ;-D;-D ale mraky jiných věcí.

+3/0
17.8.2015 16:41

V23i14k64t68o18r 29N39á35r93o58ž42n16ý 3479682558

Tyto lokomotivy budou univerzální , použitelné v hodně a hodně evropských zemích...a myslím , že pouhopouhých 5 lokomotiv není žádný problém dále pronajmout , nebo vrátit zpět...

+1/0
17.8.2015 14:34

J31i69r87k93a 78D40v10o87ř79á49k 4915560863508

Přesně tak. Ale i když se omezíme na chvilku (bezdůvodně) jen na český rybníček, ani mezi českými železničními dopravci není ČDC jediná firma co by je mohla využít.

+1/0
17.8.2015 16:44

D45a40n84a 97N28a54i18m49a10n70o83v50á 1861180506736

Ztratova statni moloch firma, ktera neni schopna podnikat ani v CR. Ta udela jinde jiste diru do sveta ...

+6/−5
17.8.2015 13:08

J71a54n 75Č56e75k96a28l 7519915974814

Ono je to spíš o tom, že jim ten domácí trh utíká, protože se starými lokomotivami nejsou schopni odvézt vlak někam do Rotterdamu přímo...

+8/0
17.8.2015 13:12

J14i75ř87í 68K36o81c48u52r22e12k 6315484495108

Ono jde spíš o auta ze Škodovky. ČD Cargo je doveze na hranici ČR/DE a konec. Přitom se prodávají po celém Německu, Beneluxu,  Francii, Španělsku (tam je ale je jiný rozchod) a dokonce i do Británie se občas nějaký ten vlak plný aut prodá.

0/0
17.8.2015 19:23

D22a30v86i32d 93P89e22c79a 1395744301126

Dana...pěkně populistické, nic neříkající prohlášení. K věci?

+5/0
17.8.2015 15:03

D20a93v68i42d 66P55e36c56a 1365454341816

Není jiná cesta, pokud si polovinu vozů a lokomotiv pronajímáte a ještě platíte za infrastrukturu, nemůžete být v zisku. Držím palce.

+1/0
17.8.2015 12:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.