Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

ČD Cargo chce lokomotivy za půl miliardy. Pro expanzi do zahraničí

Přes třicet let mají v průměru lokomotivy státního nákladního dopravce ČD Cargo. V příštích letech by však zastaralý vozový park mohl alespoň nepatrně omládnout. Firma vypsala soutěž na nákup nebo pronájem pěti vícesystémových lokomotiv za 550 milionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J33i16ř98í 72K24o61c84u84r42e38k 6505124475498

Nedivím se jim. Vlak aut ze Škodovky (ať už Boleslavské nebo z Bratislavy) dovezou na hranici s Německem a konec, předávají přepravu DB Cargo. Přitom by to mohli odvézt až na místo určení kdyby... No a tak se starají, protože -tam- nejsou ani ty ryby...

+3/0
17.8.2015 19:33

M82a49t36ú74š 58B72e42n12a75k 9678274442583

Až na to, že do Nemecka by mohli, ale evidentne nechcú, inak by tie DB Cargo 180 kúpili oni a nenechali by ich kúpiť súkromníkov.

0/0
17.8.2015 22:23

M15i12r27o47s16l87a52v 25Z18i18k31m48u17n12d 7289333464833

ČD Cargo má dvousystémové řady 372 lokomotivy s nimiž do Německa jezdí ... další nákup byl závislý na tom, zda DB byly ochotny ČD tyhle lokomotivy prodat nebo je prodaly někomu jinému kdo nabídl víc ...

0/0
18.8.2015 11:49

J26o66s88e94f 64H33o24n45e51š 7221562480813

Zuřivě šrotovali lokomotivy aby zjistili,že bez lokomotiv to nepůjde.Asi potřebují elektrické než dieselové

0/−3
17.8.2015 19:29

J38i64ř55í 82E66r94b31e62n 1593314416737

Šrotovaly se stroje nevyužitelné, jejichž modernizace by byla neefektivní. Proč repasovat plecháče, když jich pro vnitrozemskou přepravu mají dost a do zahraničí s ním nemůžou?

+4/0
18.8.2015 8:03

J27o86s66e55f 54H19o65n91e51š 7601552630503

Jezdit s plecháčema zralých do šrotu je i na Cz tratích rizikové nebot když loko zůstane viset na trati,tak je to pro dopravce drahé.SZDC by měl vyžadovat technický stav nebot jízdou může dojít k poškození trati

+1/−1
18.8.2015 8:39

J77u13r12a 64D75z94u76r36i79k 7651921330

Škoda Transportation se se svou lokomotivou řady 380 může přihlásit, pokud bude schválena k provozu v zemích Beneluxu, v balkánských zemích a Itálii. .Co na to říct.

Zdroj:http://ekonomika.idnes.cz/nakup-lokomotiv-pro-cd-cargo-dga-/eko-doprava.aspx?c=A150817_113855_eko-doprava_suj

0/0
17.8.2015 18:29

J45o33s11e83f 33H93o35n24e76š 7771652680893

380 asi není pro Cargo vhodné

0/−2
17.8.2015 19:26

J42a55n 63C96e30p81e11k 1154156630

Hm oni prodělávají, mají pokles zakázek, ale jsou ve špičkové kondici. Nechtěl bych vidět tu špatnou kondici, když tato je špičková. ;-D

+4/0
17.8.2015 13:15

D91a65v85i63d 54P14e92c60a 1935434191306

Jan Cepek, buďte v klidu, ne vše, co jste si přečetl v různých bulvárních plátcích musí být pravda. Jsou různé vlivy a různé důvody, proč někoho pomluvit.

+2/0
17.8.2015 13:51

J17a81n 67S56ů34r40a 4855723213432

Chcete tvrdit, že firmě letos rostou tržby a je v zisku?

0/−2
17.8.2015 14:09

D21a32v29i41d 79P15e97c64a 1875284811406

Jan Sůra. Dovolím si tvrdit, že Vaše články na téma hospodářských výsledků nejsou konzultovány s tiskovým mluvčí ČD ani ČD Cargo a že jsou vůči národnímu dopravci tendenční. Ale dokázat to nemohu, to je otázka pro Vás.

+5/−1
17.8.2015 14:57

J45a96n 69S49ů30r31a 4255823323582

Tak ještě jednou: je ČD Cargo letos v zisku a rostou mu tržby?

0/−3
17.8.2015 14:59

D69a35v72i95d 49P95e50c25a 1415924291806

Reagoval jsem na pana Cepka ve smyslu, že článek může být tendenční. Víte sám, jak se dá čarovat s výsledky firmy. Někdy se firmě začíná dařit špatně i v době růstu. pak bývá privatizována, pane Sůra. nelze odpovědět, odpovědět může vedení ústy mluvčího. Ostatní jsou domněnky.

+2/0
17.8.2015 15:06
Foto

L42u66k32á73š 98N93o95v16o24t37n89ý 6706847978178

Podnik nemusí být v zisku a ani mu nemusí růst tržby. Může obětovat zisk třeba kvůli proniknutí na nový trh či obnově techniky. Čímž netvrdím, že je to případ ČR Cargo, jenom, že zaklínat se ziskem nemusí být vždy to jediné možné řešení.

+5/0
17.8.2015 15:17

L14a19d69i88s88l83a51v 96S56o44k40o19l 1570492555352

https://www.cdcargo.cz/home/-/asset_publisher/9UCZA9soM9d6/content/nepravdive-informace-o-vysledcich-cd-cargo;jsessionid=0F555BCDFD8791E5AABE9AF8429BDDB5

+2/0
17.8.2015 15:06

R61o59m12a40n 46J74e31s37c29h76k18e 9318785637875

Pokud mají 70 % trhu a chtějí dotace, tak je něco špatné. Jak ČD CARGO

zveřejňuje výsledky ? Papír snese všechno.

0/0
18.8.2015 15:43

J97a41n 90C41e54p52e14k 1444396450

Rád bych viděl ty vlivy a důvody? ;-D Nebo dnes se i ztráty a prodělek dají vykládat jinak? Pan Peca bude zřejmě tiskový mluvčí ČD Cargo.

0/0
17.8.2015 14:23

D19a86v43i89d 46P56e59c87a 1745394671546

Jan Cepek. Nejsem tiskový mluvčí a Vy se na něj obraťte spíš, než na "nezávislé" novináře.

0/0
17.8.2015 14:58

J60a42n 82S81ů50r21a 4795623713422

Vydržte dva týdny, až budou pololetní výsledky Českých drah:-)Spoléhat jen na mluvčí, to je cesta do pekel:-)

0/0
17.8.2015 15:08

D68a46v98i27d 25P93e13c31a 1275304661306

Těším se i na Váš článek.

0/0
17.8.2015 15:10

V59i41k40t89o71r 27N29á56r48o94ž42n46ý 3989182598

Má-li někdo konkurovat firmám , které mají novou techniku , tuto novou techniku potřebuje také....

+3/0
17.8.2015 14:33

V14í40t 33F81r66a12t50r49i43č 7712307618569

To, že klesají tržby a prodělávají nejsou jediné ukazatele kondice firmy. Stále mohou být v lepší kondici, než je firma, která sice je v plusu a rostou jí tržby, ale je v hlubokých dluzích, má minimální vlastní majetek (všechno v pronájmu) a minimální rezervy. ;-)

Těch ukazatelů je prostě spousta, jde především o jejich kombinaci. Dost firem "končí v mínusu" z důvodu investic, nákupu majetku a vytváření "zásob" i proto, aby nemuseli danit zisk. 

Takže ta kondice může být opravdu špičková (i když u ČD o tom trochu pochybuji).

+3/0
17.8.2015 15:37

L66u56b19o11š 34M11a10c51h90u77l93d60a 8153320470352

Jsou ve stejnych sra*kach jako loni a to je zisk ;-D

0/0
17.8.2015 16:42
Foto

P18a65v89e72l 97P44o62k63o78r19n96ý 2686684200702

"ČD Cargo zatím neví, jak bude nákup financovat, v zadání soutěže je i možnost leasingu." A co když nebude mít ani na splátku leasingu, co by pak s lokomotivami dělal ten, kdo jim je na leasing dal? Co by vozil, když není zájem, na rozdíl od automobilové dopravy.

+1/−5
17.8.2015 13:14

V98í39t 93F17r45a97t66r67i36č 7452717758449

Hmm, kdyby si to na leasing vzali, tak by ten leasing byl od firmy, od které je odebírají pravděpodobně. ;-)

Nehledě na to, že jde o 5 lokomotiv, i kdyby je nemohli splácet a byli absolutně v mínusu, tak je může ten výrobce přeprodat/pronajmout někomu jinému v případě nouze. Pokud jde o Vectrony, tak je má třeba Jančura, který si pořídil 3 loni, finové, kteří si jich pár let zpátky pořídili 300 a tak dále. 

To, že by Siemens nevěděl, co s pěti kousky lokomotiv, to bych se nebál ;-D

+4/0
17.8.2015 13:40
Foto

P64a24v49e44l 63P64o71k82o68r22n56ý 2466544910132

Znám leasingovku, kde si někdo vzal leasing na super auto za miliony a po 2 měsících ho vrátil. Tak s ním  jezdil nějaký čas majitel.

0/−2
17.8.2015 13:43

V82i32k67t33o97r 16N92á52r27o63ž11n51ý 3969632368

To nebyla nějaká velká leasingovka , že ?

Co se týče lokomotiv a letadel , působá na trhu hodně a hodně hráčů..a nemyslím si , že by to byl nějaký špatný byznys...

+1/0
17.8.2015 14:36
Foto

P35a67v28e98l 64P68o62k15o13r47n86ý 2926864820562

Který český tam působí? Půjčit něco státní akciovce, tedy něčemu, co řídí státní úředníci, to bych neriskoval.

0/−1
17.8.2015 14:54

V62i53k94t83o45r 68N22á73r69o50ž21n95ý 3859422218

Pohybujeme se na globálním trhu. A zakázka realizovaná pro státní firmu nemůže být špatná...pravděpodobnost , že stát nechá tuto firmu krachnout není moc vysoká...nejhledě na to , že tyto lokomotivy mohou jezdit pod hlavičkou stovek firem v celé Evropě

+1/0
17.8.2015 15:09

V67í18t 56F43r53a37t46r89i33č 7492767288299

Tady nejde o nějaké malé firmy, ale o obrovské firmy, které fungují v rámci miliard euro, kdy pro ně tento obchod bude představovat celkem malý závazek.

+1/0
17.8.2015 15:44

T45o14m 29J20u95r64e20č16k67a 6605942235605

Jančura má ty 3 Vectrony taky na leasing. :-)

+1/0
17.8.2015 14:18

M97i76r87o67s81l30a92v 45Z39i39k59m42u54n19d 7719303544163

Mohl byste být prosím tak laskav a upřesnit, k čemu by finské železnice potřebovaly 300 vícesystémových Vectronů, pokud tam mají trakční proudovou soustavu 25 kV 50 Hz, takže vícesystémové lokomotivy nepotřebují.

Do Ruska je tak či onak RŽD nepustí a do Švédska to nejde, protože tam mají jiný rozchod kolejí (1435 mm oproti finskému 1520 mm), resp. lze se dostat pouze do stanice Haparanda (pokud by byla pohraniční trať elektrifikována) a na několik nákladních vlaků nebude 300 lokomotiv potřebných.

Já jsem tam před dvěma lety viděl pouze čtyřnápravové lokomotivy MADE IN USSR (moc podobné rumunsko-jugoslávským čtyřnápravovým/šestinápravovým lokomotivám), k tomu pak několik lokomotiv švýcarské produkce (analogie řady 460 SBB), pak české motorové vozy a z motorových lokomotiv několik kousků ze 60. let minulého století ... kromě toho několik elektrických jednotek s naklápěcí skříní, v okolí Helsinek Flirty od Štádlera a pak něco málo starších elektrických jednotek ...

+1/0
17.8.2015 14:52
Foto

L27u48k75á68š 49N40o24v40o74t36n53ý 6176237438818

Jelikož to píšou i na stránkách výrobce, tak nejspíše Finové budou vědět co s nimi dělat (p.s. není jich 300 ale "jen" 80) viz. http://www.siemens.com/press/en/feature/2013/infrastructure-cities/rail-systems/2013-12-vectron.php?content[]=IC&content[]=ICRL

0/0
17.8.2015 15:21

V54í59t 58F32r50a29t83r82i88č 7162547858649

Omluva za mystifikaci. To jsem jen rychle prohnal googlem a hodilo mi jich to 300, nijak jsem to neověřoval.

0/0
17.8.2015 15:43

M85i92r89o60s60l43a55v 46Z91i57k45m72u36n17d 7939493384263

80 kusů  za 300 milionů €,náhrada za sovětské lokomotivy, nicméně nevyplývá z toho, že se jedná o vícesystémové lokomotivy.

0/0
18.8.2015 11:58
Foto

L95u76k86á93š 60N48o78v34o31t43n58ý 6696237638758

Leasing není od výrobce. Patří to normálně specializované leasingové společnosti (třeba viz. ty Vectrony u Jančury). Ono těch nových lokomotiv v nákladní přepravě jezdí celkem dost, to jenom ČD Cargo je největší a nejvíc vidět, ale udat pár kousků lokomotiv v rámci Evropy (když někdo není schopen platit) asi nebude pro takovou leasingovku problém

+1/0
17.8.2015 15:25

D38a47v84i74d 91P72e66c95a 1895964241856

Pavel Pokorný...budu velmi rád, když nám poskytnete detailní rozbor trhu o co je a o co není zájem. Já myslel, že vlak kontejnerů z Hamburku do Třebové, by třeba někoho i bavil. Vy byste to poslal zřejmě padesáti polskými kamiony, ne?

+4/0
17.8.2015 13:54
Foto

P95a42v35e44l 54P72o19k77o97r69n35ý 2536204350382

Znáte just in time?

A když byste poslal  tím vlakem rohlíky nebo banány, tak je můžete na konci vyhodit. Víte, že se suroviny k výrobě vozí pro urychlení i letadly?

+1/−2
17.8.2015 14:48

D98a95v75i77d 93P69e44c87a 1325284561646

Pavel Pokorný Samozřejmě chápu, že vše chce svoje a ne na vše je vlak. Třeba plechy z Třince by odvezl parádně a například plechy pro TPCA se nevozí just in time. Vozí se na pár dní velká hromada dopředu, část kamiony, část vlaky. Bavme se o tom, proč musí jezdit kamiony plné uhlí, zeminy, recyklátu, plechů dřeva. Třeba se pak dostanem i na banány. Vlak banánů jezdil z přístavu do Bratislavy, ale to se nevrátí.

+2/0
17.8.2015 15:02

V89i79k74t52o46r 98N86á88r85o59ž45n64ý 3159122938

A víte , že dokonce fungují tzv. banánové expresy ? Do přístavu přijede loď s tisícovkou tun banánů , které se nahází do izotermických vagónů , zapřáhne se před to mašina a vlak jede do nějakého centrálního skladu , odkud se to distribuuje dále ? Jinak letady ze surovin se výhradně přepravuje pouze to , co ohromně spěchá a co kdyby nedorazilo , tak dojde k ohrožení výroby . Nikoliv však standardní zásilky...

+1/0
17.8.2015 15:13

H48a62n73u70š 29H21o12r53á50k 9171204166863

Jen vecna - pro just in time neni podstatna doba prepravy, ale konstantnost tyhle doby. Plechy klidne muzou jezdit i lodi a je jedno ze dorazi za 14 dni, pokud ovsem opravdu dorazi za 14 dni a ne za 16.

+3/0
17.8.2015 15:14

J89i23r20k89a 18D89v60o10ř73á36k 4515190203268

Vy snad pochybujete o tom, že např. mezi Hamburkem a ČR pendlují denně ucelené kontejnerové vlaky? Nevím proč vás napadají nějaké banány nebo rohlíky, rohlíky se z nějaké Číny přeci jen asi nevozí ;-D;-D ale mraky jiných věcí.

+3/0
17.8.2015 16:41

V41i39k64t42o93r 57N79á92r89o87ž79n74ý 3879362338

Tyto lokomotivy budou univerzální , použitelné v hodně a hodně evropských zemích...a myslím , že pouhopouhých 5 lokomotiv není žádný problém dále pronajmout , nebo vrátit zpět...

+1/0
17.8.2015 14:34

J45i35r91k98a 98D71v49o54ř55á24k 4505920103218

Přesně tak. Ale i když se omezíme na chvilku (bezdůvodně) jen na český rybníček, ani mezi českými železničními dopravci není ČDC jediná firma co by je mohla využít.

+1/0
17.8.2015 16:44

D21a63n60a 13N79a72i87m18a22n61o36v92á 1981350396256

Ztratova statni moloch firma, ktera neni schopna podnikat ani v CR. Ta udela jinde jiste diru do sveta ...

+6/−5
17.8.2015 13:08

J30a63n 37Č64e47k43a51l 7209475754854

Ono je to spíš o tom, že jim ten domácí trh utíká, protože se starými lokomotivami nejsou schopni odvézt vlak někam do Rotterdamu přímo...

+8/0
17.8.2015 13:12

J82i49ř90í 10K57o67c81u35r37e75k 6945244475248

Ono jde spíš o auta ze Škodovky. ČD Cargo je doveze na hranici ČR/DE a konec. Přitom se prodávají po celém Německu, Beneluxu,  Francii, Španělsku (tam je ale je jiný rozchod) a dokonce i do Británie se občas nějaký ten vlak plný aut prodá.

0/0
17.8.2015 19:23

D32a72v65i16d 10P46e19c39a 1355604231386

Dana...pěkně populistické, nic neříkající prohlášení. K věci?

+5/0
17.8.2015 15:03

D61a77v69i53d 22P36e92c88a 1485274211146

Není jiná cesta, pokud si polovinu vozů a lokomotiv pronajímáte a ještě platíte za infrastrukturu, nemůžete být v zisku. Držím palce.

+1/0
17.8.2015 12:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.