Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ČD Cargo chce lokomotivy za půl miliardy. Pro expanzi do zahraničí

Přes třicet let mají v průměru lokomotivy státního nákladního dopravce ČD Cargo. V příštích letech by však zastaralý vozový park mohl alespoň nepatrně omládnout. Firma vypsala soutěž na nákup nebo pronájem pěti vícesystémových lokomotiv za 550 milionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J75i81ř92í 72K16o58c25u83r24e12k 6745664405808

Nedivím se jim. Vlak aut ze Škodovky (ať už Boleslavské nebo z Bratislavy) dovezou na hranici s Německem a konec, předávají přepravu DB Cargo. Přitom by to mohli odvézt až na místo určení kdyby... No a tak se starají, protože -tam- nejsou ani ty ryby...

+3/0
17.8.2015 19:33

M76a48t11ú92š 14B59e94n80a81k 9218194662323

Až na to, že do Nemecka by mohli, ale evidentne nechcú, inak by tie DB Cargo 180 kúpili oni a nenechali by ich kúpiť súkromníkov.

0/0
17.8.2015 22:23

M74i77r33o80s32l50a87v 69Z69i13k38m81u15n89d 7459373764263

ČD Cargo má dvousystémové řady 372 lokomotivy s nimiž do Německa jezdí ... další nákup byl závislý na tom, zda DB byly ochotny ČD tyhle lokomotivy prodat nebo je prodaly někomu jinému kdo nabídl víc ...

0/0
18.8.2015 11:49

J38o11s41e11f 24H90o24n94e24š 7601932590523

Zuřivě šrotovali lokomotivy aby zjistili,že bez lokomotiv to nepůjde.Asi potřebují elektrické než dieselové

0/−3
17.8.2015 19:29

J84i46ř87í 21E54r42b96e83n 1303124136607

Šrotovaly se stroje nevyužitelné, jejichž modernizace by byla neefektivní. Proč repasovat plecháče, když jich pro vnitrozemskou přepravu mají dost a do zahraničí s ním nemůžou?

+4/0
18.8.2015 8:03

J20o10s61e13f 45H13o66n86e95š 7581722720323

Jezdit s plecháčema zralých do šrotu je i na Cz tratích rizikové nebot když loko zůstane viset na trati,tak je to pro dopravce drahé.SZDC by měl vyžadovat technický stav nebot jízdou může dojít k poškození trati

+1/−1
18.8.2015 8:39

J91u85r92a 21D94z54u71r84i82k 7351771540

Škoda Transportation se se svou lokomotivou řady 380 může přihlásit, pokud bude schválena k provozu v zemích Beneluxu, v balkánských zemích a Itálii. .Co na to říct.

Zdroj:http://ekonomika.idnes.cz/nakup-lokomotiv-pro-cd-cargo-dga-/eko-doprava.aspx?c=A150817_113855_eko-doprava_suj

0/0
17.8.2015 18:29

J79o45s75e72f 79H35o44n54e14š 7641282510713

380 asi není pro Cargo vhodné

0/−2
17.8.2015 19:26

J31a73n 11C48e56p40e73k 1124386290

Hm oni prodělávají, mají pokles zakázek, ale jsou ve špičkové kondici. Nechtěl bych vidět tu špatnou kondici, když tato je špičková. ;-D

+4/0
17.8.2015 13:15

D64a52v14i84d 35P39e79c84a 1655164971796

Jan Cepek, buďte v klidu, ne vše, co jste si přečetl v různých bulvárních plátcích musí být pravda. Jsou různé vlivy a různé důvody, proč někoho pomluvit.

+2/0
17.8.2015 13:51

J83a24n 24S73ů83r70a 4335743613222

Chcete tvrdit, že firmě letos rostou tržby a je v zisku?

0/−2
17.8.2015 14:09

D89a81v75i89d 29P79e96c98a 1475734941796

Jan Sůra. Dovolím si tvrdit, že Vaše články na téma hospodářských výsledků nejsou konzultovány s tiskovým mluvčí ČD ani ČD Cargo a že jsou vůči národnímu dopravci tendenční. Ale dokázat to nemohu, to je otázka pro Vás.

+5/−1
17.8.2015 14:57

J69a73n 10S50ů29r40a 4395803563272

Tak ještě jednou: je ČD Cargo letos v zisku a rostou mu tržby?

0/−3
17.8.2015 14:59

D95a68v61i20d 65P80e49c53a 1315404291266

Reagoval jsem na pana Cepka ve smyslu, že článek může být tendenční. Víte sám, jak se dá čarovat s výsledky firmy. Někdy se firmě začíná dařit špatně i v době růstu. pak bývá privatizována, pane Sůra. nelze odpovědět, odpovědět může vedení ústy mluvčího. Ostatní jsou domněnky.

+2/0
17.8.2015 15:06
Foto

L77u19k14á65š 64N79o43v45o75t68n98ý 6376967278148

Podnik nemusí být v zisku a ani mu nemusí růst tržby. Může obětovat zisk třeba kvůli proniknutí na nový trh či obnově techniky. Čímž netvrdím, že je to případ ČR Cargo, jenom, že zaklínat se ziskem nemusí být vždy to jediné možné řešení.

+5/0
17.8.2015 15:17

L32a59d67i93s21l67a67v 51S55o72k51o70l 1910432825932

https://www.cdcargo.cz/home/-/asset_publisher/9UCZA9soM9d6/content/nepravdive-informace-o-vysledcich-cd-cargo;jsessionid=0F555BCDFD8791E5AABE9AF8429BDDB5

+2/0
17.8.2015 15:06

R60o43m92a15n 10J22e31s22c35h57k95e 9588125567935

Pokud mají 70 % trhu a chtějí dotace, tak je něco špatné. Jak ČD CARGO

zveřejňuje výsledky ? Papír snese všechno.

0/0
18.8.2015 15:43

J52a24n 35C76e12p60e47k 1844436830

Rád bych viděl ty vlivy a důvody? ;-D Nebo dnes se i ztráty a prodělek dají vykládat jinak? Pan Peca bude zřejmě tiskový mluvčí ČD Cargo.

0/0
17.8.2015 14:23

D58a70v71i58d 78P30e24c63a 1435504401476

Jan Cepek. Nejsem tiskový mluvčí a Vy se na něj obraťte spíš, než na "nezávislé" novináře.

0/0
17.8.2015 14:58

J24a56n 38S17ů53r67a 4445643163132

Vydržte dva týdny, až budou pololetní výsledky Českých drah:-)Spoléhat jen na mluvčí, to je cesta do pekel:-)

0/0
17.8.2015 15:08

D69a39v67i21d 31P70e33c25a 1395294391716

Těším se i na Váš článek.

0/0
17.8.2015 15:10

V59i81k82t96o77r 29N88á15r43o22ž38n45ý 3209642478

Má-li někdo konkurovat firmám , které mají novou techniku , tuto novou techniku potřebuje také....

+3/0
17.8.2015 14:33

V44í48t 25F24r20a67t29r50i42č 7862297488409

To, že klesají tržby a prodělávají nejsou jediné ukazatele kondice firmy. Stále mohou být v lepší kondici, než je firma, která sice je v plusu a rostou jí tržby, ale je v hlubokých dluzích, má minimální vlastní majetek (všechno v pronájmu) a minimální rezervy. ;-)

Těch ukazatelů je prostě spousta, jde především o jejich kombinaci. Dost firem "končí v mínusu" z důvodu investic, nákupu majetku a vytváření "zásob" i proto, aby nemuseli danit zisk. 

Takže ta kondice může být opravdu špičková (i když u ČD o tom trochu pochybuji).

+3/0
17.8.2015 15:37

L65u64b31o50š 42M79a44c98h70u43l13d96a 8293660860552

Jsou ve stejnych sra*kach jako loni a to je zisk ;-D

0/0
17.8.2015 16:42
Foto

P28a98v91e79l 38P46o95k89o88r72n16ý 2376404500262

"ČD Cargo zatím neví, jak bude nákup financovat, v zadání soutěže je i možnost leasingu." A co když nebude mít ani na splátku leasingu, co by pak s lokomotivami dělal ten, kdo jim je na leasing dal? Co by vozil, když není zájem, na rozdíl od automobilové dopravy.

+1/−5
17.8.2015 13:14

V42í29t 27F71r40a24t18r77i32č 7192287458569

Hmm, kdyby si to na leasing vzali, tak by ten leasing byl od firmy, od které je odebírají pravděpodobně. ;-)

Nehledě na to, že jde o 5 lokomotiv, i kdyby je nemohli splácet a byli absolutně v mínusu, tak je může ten výrobce přeprodat/pronajmout někomu jinému v případě nouze. Pokud jde o Vectrony, tak je má třeba Jančura, který si pořídil 3 loni, finové, kteří si jich pár let zpátky pořídili 300 a tak dále. 

To, že by Siemens nevěděl, co s pěti kousky lokomotiv, to bych se nebál ;-D

+4/0
17.8.2015 13:40
Foto

P45a85v73e71l 38P61o68k79o90r17n88ý 2486324110322

Znám leasingovku, kde si někdo vzal leasing na super auto za miliony a po 2 měsících ho vrátil. Tak s ním  jezdil nějaký čas majitel.

0/−2
17.8.2015 13:43

V70i49k29t90o91r 20N92á77r83o20ž51n68ý 3549362638

To nebyla nějaká velká leasingovka , že ?

Co se týče lokomotiv a letadel , působá na trhu hodně a hodně hráčů..a nemyslím si , že by to byl nějaký špatný byznys...

+1/0
17.8.2015 14:36
Foto

P28a68v66e15l 82P98o34k83o36r17n79ý 2766224380342

Který český tam působí? Půjčit něco státní akciovce, tedy něčemu, co řídí státní úředníci, to bych neriskoval.

0/−1
17.8.2015 14:54

V60i46k46t34o67r 79N49á72r19o92ž26n26ý 3179662558

Pohybujeme se na globálním trhu. A zakázka realizovaná pro státní firmu nemůže být špatná...pravděpodobnost , že stát nechá tuto firmu krachnout není moc vysoká...nejhledě na to , že tyto lokomotivy mohou jezdit pod hlavičkou stovek firem v celé Evropě

+1/0
17.8.2015 15:09

V61í44t 94F63r98a19t71r19i72č 7962207128829

Tady nejde o nějaké malé firmy, ale o obrovské firmy, které fungují v rámci miliard euro, kdy pro ně tento obchod bude představovat celkem malý závazek.

+1/0
17.8.2015 15:44

T65o34m 40J53u15r73e27č35k52a 6475682175655

Jančura má ty 3 Vectrony taky na leasing. :-)

+1/0
17.8.2015 14:18

M34i70r50o82s89l62a74v 62Z19i68k73m39u72n10d 7309923404603

Mohl byste být prosím tak laskav a upřesnit, k čemu by finské železnice potřebovaly 300 vícesystémových Vectronů, pokud tam mají trakční proudovou soustavu 25 kV 50 Hz, takže vícesystémové lokomotivy nepotřebují.

Do Ruska je tak či onak RŽD nepustí a do Švédska to nejde, protože tam mají jiný rozchod kolejí (1435 mm oproti finskému 1520 mm), resp. lze se dostat pouze do stanice Haparanda (pokud by byla pohraniční trať elektrifikována) a na několik nákladních vlaků nebude 300 lokomotiv potřebných.

Já jsem tam před dvěma lety viděl pouze čtyřnápravové lokomotivy MADE IN USSR (moc podobné rumunsko-jugoslávským čtyřnápravovým/šestinápravovým lokomotivám), k tomu pak několik lokomotiv švýcarské produkce (analogie řady 460 SBB), pak české motorové vozy a z motorových lokomotiv několik kousků ze 60. let minulého století ... kromě toho několik elektrických jednotek s naklápěcí skříní, v okolí Helsinek Flirty od Štádlera a pak něco málo starších elektrických jednotek ...

+1/0
17.8.2015 14:52
Foto

L50u54k95á35š 49N84o59v90o45t26n71ý 6716807308108

Jelikož to píšou i na stránkách výrobce, tak nejspíše Finové budou vědět co s nimi dělat (p.s. není jich 300 ale "jen" 80) viz. http://www.siemens.com/press/en/feature/2013/infrastructure-cities/rail-systems/2013-12-vectron.php?content[]=IC&content[]=ICRL

0/0
17.8.2015 15:21

V88í49t 96F78r10a96t89r19i51č 7152837848569

Omluva za mystifikaci. To jsem jen rychle prohnal googlem a hodilo mi jich to 300, nijak jsem to neověřoval.

0/0
17.8.2015 15:43

M79i33r41o74s60l11a51v 45Z93i53k49m49u93n49d 7659943624223

80 kusů  za 300 milionů €,náhrada za sovětské lokomotivy, nicméně nevyplývá z toho, že se jedná o vícesystémové lokomotivy.

0/0
18.8.2015 11:58
Foto

L78u64k86á66š 26N44o45v60o36t18n79ý 6446337978488

Leasing není od výrobce. Patří to normálně specializované leasingové společnosti (třeba viz. ty Vectrony u Jančury). Ono těch nových lokomotiv v nákladní přepravě jezdí celkem dost, to jenom ČD Cargo je největší a nejvíc vidět, ale udat pár kousků lokomotiv v rámci Evropy (když někdo není schopen platit) asi nebude pro takovou leasingovku problém

+1/0
17.8.2015 15:25

D65a47v95i76d 77P32e25c35a 1475764701416

Pavel Pokorný...budu velmi rád, když nám poskytnete detailní rozbor trhu o co je a o co není zájem. Já myslel, že vlak kontejnerů z Hamburku do Třebové, by třeba někoho i bavil. Vy byste to poslal zřejmě padesáti polskými kamiony, ne?

+4/0
17.8.2015 13:54
Foto

P91a42v80e54l 73P89o77k75o15r21n55ý 2356914180232

Znáte just in time?

A když byste poslal  tím vlakem rohlíky nebo banány, tak je můžete na konci vyhodit. Víte, že se suroviny k výrobě vozí pro urychlení i letadly?

+1/−2
17.8.2015 14:48

D15a74v67i71d 37P24e11c26a 1785334131306

Pavel Pokorný Samozřejmě chápu, že vše chce svoje a ne na vše je vlak. Třeba plechy z Třince by odvezl parádně a například plechy pro TPCA se nevozí just in time. Vozí se na pár dní velká hromada dopředu, část kamiony, část vlaky. Bavme se o tom, proč musí jezdit kamiony plné uhlí, zeminy, recyklátu, plechů dřeva. Třeba se pak dostanem i na banány. Vlak banánů jezdil z přístavu do Bratislavy, ale to se nevrátí.

+2/0
17.8.2015 15:02

V40i34k90t96o88r 50N39á33r15o11ž25n70ý 3319272328

A víte , že dokonce fungují tzv. banánové expresy ? Do přístavu přijede loď s tisícovkou tun banánů , které se nahází do izotermických vagónů , zapřáhne se před to mašina a vlak jede do nějakého centrálního skladu , odkud se to distribuuje dále ? Jinak letady ze surovin se výhradně přepravuje pouze to , co ohromně spěchá a co kdyby nedorazilo , tak dojde k ohrožení výroby . Nikoliv však standardní zásilky...

+1/0
17.8.2015 15:13

H80a93n20u80š 74H60o52r91á32k 9261454456503

Jen vecna - pro just in time neni podstatna doba prepravy, ale konstantnost tyhle doby. Plechy klidne muzou jezdit i lodi a je jedno ze dorazi za 14 dni, pokud ovsem opravdu dorazi za 14 dni a ne za 16.

+3/0
17.8.2015 15:14

J93i53r40k25a 49D84v76o59ř44á89k 4385120203248

Vy snad pochybujete o tom, že např. mezi Hamburkem a ČR pendlují denně ucelené kontejnerové vlaky? Nevím proč vás napadají nějaké banány nebo rohlíky, rohlíky se z nějaké Číny přeci jen asi nevozí ;-D;-D ale mraky jiných věcí.

+3/0
17.8.2015 16:41

V13i33k98t16o28r 45N90á84r80o42ž81n18ý 3759102188

Tyto lokomotivy budou univerzální , použitelné v hodně a hodně evropských zemích...a myslím , že pouhopouhých 5 lokomotiv není žádný problém dále pronajmout , nebo vrátit zpět...

+1/0
17.8.2015 14:34

J50i21r21k89a 93D43v75o97ř14á55k 4285920333748

Přesně tak. Ale i když se omezíme na chvilku (bezdůvodně) jen na český rybníček, ani mezi českými železničními dopravci není ČDC jediná firma co by je mohla využít.

+1/0
17.8.2015 16:44

D74a73n89a 89N79a20i19m24a49n44o37v10á 1811410496306

Ztratova statni moloch firma, ktera neni schopna podnikat ani v CR. Ta udela jinde jiste diru do sveta ...

+6/−5
17.8.2015 13:08

J16a19n 77Č54e88k70a45l 7789455494384

Ono je to spíš o tom, že jim ten domácí trh utíká, protože se starými lokomotivami nejsou schopni odvézt vlak někam do Rotterdamu přímo...

+8/0
17.8.2015 13:12

J43i19ř36í 18K36o76c44u45r15e81k 6355434595868

Ono jde spíš o auta ze Škodovky. ČD Cargo je doveze na hranici ČR/DE a konec. Přitom se prodávají po celém Německu, Beneluxu,  Francii, Španělsku (tam je ale je jiný rozchod) a dokonce i do Británie se občas nějaký ten vlak plný aut prodá.

0/0
17.8.2015 19:23

D43a12v42i44d 15P71e40c29a 1685154891586

Dana...pěkně populistické, nic neříkající prohlášení. K věci?

+5/0
17.8.2015 15:03

D23a48v65i47d 22P55e43c15a 1365874151846

Není jiná cesta, pokud si polovinu vozů a lokomotiv pronajímáte a ještě platíte za infrastrukturu, nemůžete být v zisku. Držím palce.

+1/0
17.8.2015 12:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.