Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dotační sprint na železnici přilákal Maďary, opraví trať do Jeseníku

Přes čtyřicet čtyři miliard korun má letos prostavět Správa železniční dopravní cesty. Rekordní objem peněz na investice do dráhy přilákal už i zahraniční firmy, které dosud v Česku nepůsobily. Například na opravě trati mezi Šumperkem a Jeseníkem se bude podílet maďarská společnost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J21a98n 56J33e28m75e30l60k71a 1535830

Kolik, 7 let se utraceji evropske penize? A tam kde by to melo smysl se az nyni dela nepripraveny dotacni sprint misto poradnych reseni.. Aspon castencne zdvoukolejovani a elektrifikace.

+1/0
19.8.2015 15:47

J79i16ř85í 59K26o82c33u13r74e41k 6845144935828

Částečná doukolejka je .... na nic. Odveze stejně jen tolik vlaků, kolik jich projede nejužším místem.

0/−1
19.8.2015 17:55

J18a20n 44J82e95m57e92l77k69a 1645830

Není, protože pak se nečeká na vyhnutí 5 minut..

+1/0
19.8.2015 19:17

J71u73r89a 22D35z16u88r48i89k 7161501910

Trať opraví česká firma Klement a kolem tratí Maďarská firma A-Híd zasadí kukuřici.

0/0
19.8.2015 12:39

M30i90r23e45k 58Z97á48v78o24d52n38ý 7442677190258

No já jsem zvědavý, kdy konečně dojde snad na nějvětší ostudu: Brno - Přerov.

+2/0
19.8.2015 11:42

M87i57r36o86s37l26a93v 41Z21i58k23m62u15n77d 7249543914113

Rychlostníky 100 jsou mezi Zábřehem a Bludovem, většina omezení rychlostí je nutná z důvodu malého poloměru oblouku ... Zvýšení rychlosti by přinesla elektrifikace, motorová trakce je přece jen limitovaná, zejména na trati s náročným stoupáním  ... resp. je nutné vozidlo se značným přebytkem trakčního výkonu, tedy vyššími provozními náklady ...

0/0
19.8.2015 11:18

J68i52ř62í 14K44o56c29u70r25e14k 6575314605768

1) většina omezení rychlostí je nutná z důvodu malého poloměru oblouku

2) Zvýšení rychlosti by přinesla elektrifikace,

Neodporujete si? Elekrifikace nenarovná oblouky. Právě ty jsou největší zdržení a stojí zbytečnou energii na opětovný rozjezd, když následuje kousek rovinky.

0/0
19.8.2015 18:03

L67u95k73á60š 42R79y63c63h14l96ý 5807346983837

Nic proti maďarským stavebním společnostem, ale jsem zvědav kdo a jak jim odvykládá už jen takový základ jako vstupní školení VŠ-01 nutné pro vstup do železniční dopravní cesty.

0/0
19.8.2015 10:23

M85i72r45o37s83l51a65v 49Z72i35k52m90u39n18d 7549773374633

S tlumočníkem do maďarštiny, das ist kein Problem ... nebo si maďarská firma najme české dělníky ...rovněž nic neovyklého ...

Nicméně nechápu proč byla vybrána "nejlevnější" firma dražší o 50 milionů proti předpokladům ...

0/0
19.8.2015 11:02

J36i62ř85í 47E80r50b93e59n 1313144886587

Jestli jsem dobře pochopil, tak nikdo levnější už nebyl. Pokud v zadávacích podmínkách nebylo "cena musí být max tolik a tolik", tak ta předpokládaná cena byla pouze nezávazná a tuto firmu vybrat museli.

0/0
19.8.2015 14:49

V17i62k32t30o85r 39N40á21r93o75ž34n11ý 3559102358

Vždy je to o tom , že někdo získá zakázku , kterou přeprodá dále...

Takže toho , že se tam budou pohybovat maďarští dělníci bych se nebál...

0/0
19.8.2015 11:12

L88u87k34á55š 58R29y53c69h71l31ý 5107356633857

To byla taky napůl řečnická otázka. Spíš tak ze zvědavosti, jak píše kolega výše, je třeba zaplatit tlumočníky...Je jasné, že to dopadne jako všude, dostane to nějaká subka a to případně ješte subka dá subce. Ostatně nic neobvyklého.

0/0
19.8.2015 11:33

B88ř91e44t45i83s76l45a38v 17Š87í68m47a 9954511422

Kdo pozene k zodpovednosti Víta Bártu, ze pred léty zastavil silnicní a zeleznicní stavby?

+8/−1
19.8.2015 9:28

O85n60d46ř35e49j 68K70l42a79t42o98v86s19k61ý 3575642395

Tak v Lipové-Lázně dali nově na úzké peróny místo drobného štěrku dlažbu. V dlouhém zimním období (jedná se o podhorskou oblast) tam budou muset nově na tu dlažbu sypat štěrk. Jen tak dál. Peněz dost. Invence a modernizace.

+3/−3
19.8.2015 8:59

J15a57n 18H85o42r65a 6207261576

...a co asfaltové silnice, ty Vám nevadí?

+3/−1
19.8.2015 9:09

O52n59d26ř66e89j 80K56l27a38t44o49v87s38k45ý 3305312115

Mě vadí, že se na opravu dráhy dává místy spousty peněz, připomínám podhorská železnice a poté argumentují ekonomikou provozu.

+1/−1
19.8.2015 11:09

A64l50e76x57a28n55d39r 13Š18m89í93r34o 9986277804246

A proto, při každém menším dešti musely ty vlaky při odjezdu z této stanice vypadat jakoby jezdily 14 dní bez úklidu. Já tu výměnu povrchu vítám.

+5/0
19.8.2015 9:42

O33n20d27ř82e63j 75K19l16a62t43o28v29s88k27ý 3285712655

Tak kdybych zacházel do detailu většina lidí tam chodí po horách tudíž samo o sobě v lakýrkách zrovna nebudou. Jinak máte asi pravdu.

0/−1
19.8.2015 11:13

A21l63a55n 75Ř80e93p40k70a 4375856

A kdy se konečně hodlají poláci pohnout z místa a opravit (nebo se dohodnout se SŽDC a třeba nám to předat do bezplatného pronájmu výměnou za opravu) tu část tratě z Jeseníku přes Glucholazy do Krnova? :-P

+4/−1
19.8.2015 8:44

J71i65ř33í 14E44r31b17e24n 1223204136287

Kdyby jen Glucholazy, to je víceméně regionální trať.

Ale oni nejsou schopni (přesněji řečeno ochotni) opravit tříkilometrovou rovnou hlavní trať mezi Žitavou a Hrádkem nad Nisou, kde sice od ČD, Trilexu a dalších dopravců sice ročně vyberou nehorázné peníze za peáž, ale soupravy tam jezdí třicítkou a strojvedoucí se modlí, aby se udrželi na koleji a neskončili na pražcích...

+4/0
19.8.2015 9:39

M10a74r67t51i65n 21R20u83z28i72c74k62a 1432168266677

Tak zrovna pro polaky je tato trat uplne bezpredmetna, vede pres polske uzemi, ale neni na ni jedina zastavka...

Ale VRT na 200km/h stavi docela slusne... neni to tak davno co testovali pendolina s rychlosti 300km/h

0/−1
19.8.2015 9:53

V57i39k32t51o91r 47N32á44r95o20ž24n84ý 3679202148

Bezpředmětná sice je , ale pokud za ní inkasují , poté by ji měli udržovat. Nebo bych si dovedl představit variantu , kdy by Poláci řekli...nic po vás za průjezdy vlaků nebudeme chtít , ale trať si udržujte sami.

+5/0
19.8.2015 11:11

J59i55ř17í 45E54r11b22e52n 1743594276127

Bezpředmětná pro ně sice je, ale české a německé prachy za peáž už pro ně bezpředmětné nejsou! ;-€

+1/0
19.8.2015 14:50
Foto

M52a92r57e51k 11T25o89n 8552648808809

Ty Glucholazy to je dobré skanzen

0/0
19.8.2015 10:12

M75i18r36o44s17l68a11v 94Z97i60k62m69u13n87d 7979793224563

To by musela "Praha" najít dost odvahy a a spolu s "Berlínem" podat na "Varšavu" žalobu ... a buď to Poláci opraví sami nebo to budou moci opravit německé nebo české firmy (podle místa) a to na účet Poláků a odečte se to z poplatku za použití dopravní cesty ...

Jinak je to pozůstatek nešťastného posunu německo-polské hranice směrem na "západ". Kdyby se hranice tehdy vytyčila tak, aby koleje z Hrádku nad Nisou ke hraničnímu mostu Zittau byly české (československé) a podobně Glucholazy byly české (československé) bylo po problému ...

+2/0
19.8.2015 11:09
Foto

K26o78s75t42a30s 30J90o13a61n71i83d52i29s 2572938741

A kolik jesenických firem se bude podílet na stavbě?

0/0
19.8.2015 8:42

J36i69ř46í 73E76r45b16e58n 1313134916407

Tolik, kolik si jich dodavatel nasmlouvá coby subdodavatele. Běžná praxe i před 150 lety.

+3/0
19.8.2015 9:39
Foto

K86o48s22t26a20s 42J18o63a11n98i74d16i24s 2252658481

Vsadím se, Že nula

0/0
19.8.2015 16:23

M33a24r18t42i21n 18P23e70t20r 6753812488439

EU dotace, bezvadná věc, zvlášť když se musí vyčerpat za každou cenu a tlačí čas... Jo a firmu Eltodo, která má stejného majitele jako firma Klement, si moc dobře pamatuju, ta získala v Praze tak výhodné smlouvy na správu osvětlení, až to bylo k neuvěření, moc moc podivné tenkrát...

+1/−1
19.8.2015 8:28

J69i83ř97í 27E98r71b73e33n 1703354196247

Když ta trať potřebuje modernizaci jako sůl, tak proč dotace nevyužít? Nemůžeme žít z podstaty a na 60 let staré technické úrovni .

+3/0
19.8.2015 9:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.