Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dotační sprint na železnici přilákal Maďary, opraví trať do Jeseníku

Přes čtyřicet čtyři miliard korun má letos prostavět Správa železniční dopravní cesty. Rekordní objem peněz na investice do dráhy přilákal už i zahraniční firmy, které dosud v Česku nepůsobily. Například na opravě trati mezi Šumperkem a Jeseníkem se bude podílet maďarská společnost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J48a29n 48J15e32m57e26l47k94a 1205720

Kolik, 7 let se utraceji evropske penize? A tam kde by to melo smysl se az nyni dela nepripraveny dotacni sprint misto poradnych reseni.. Aspon castencne zdvoukolejovani a elektrifikace.

+1/0
19.8.2015 15:47

J49i83ř77í 26K32o73c37u54r40e78k 6645674435258

Částečná doukolejka je .... na nic. Odveze stejně jen tolik vlaků, kolik jich projede nejužším místem.

0/−1
19.8.2015 17:55

J37a90n 81J37e77m81e84l69k87a 1285530

Není, protože pak se nečeká na vyhnutí 5 minut..

+1/0
19.8.2015 19:17

J96u33r72a 53D54z81u53r97i69k 7861771290

Trať opraví česká firma Klement a kolem tratí Maďarská firma A-Híd zasadí kukuřici.

0/0
19.8.2015 12:39

M10i31r26e14k 61Z95á70v83o60d14n88ý 7942667440198

No já jsem zvědavý, kdy konečně dojde snad na nějvětší ostudu: Brno - Přerov.

+2/0
19.8.2015 11:42

M27i37r87o78s95l59a72v 35Z50i64k10m84u95n20d 7689733374583

Rychlostníky 100 jsou mezi Zábřehem a Bludovem, většina omezení rychlostí je nutná z důvodu malého poloměru oblouku ... Zvýšení rychlosti by přinesla elektrifikace, motorová trakce je přece jen limitovaná, zejména na trati s náročným stoupáním  ... resp. je nutné vozidlo se značným přebytkem trakčního výkonu, tedy vyššími provozními náklady ...

0/0
19.8.2015 11:18

J70i81ř16í 60K76o32c72u27r44e91k 6915434775868

1) většina omezení rychlostí je nutná z důvodu malého poloměru oblouku

2) Zvýšení rychlosti by přinesla elektrifikace,

Neodporujete si? Elekrifikace nenarovná oblouky. Právě ty jsou největší zdržení a stojí zbytečnou energii na opětovný rozjezd, když následuje kousek rovinky.

0/0
19.8.2015 18:03

L20u72k35á69š 80R17y81c69h37l94ý 5747496613207

Nic proti maďarským stavebním společnostem, ale jsem zvědav kdo a jak jim odvykládá už jen takový základ jako vstupní školení VŠ-01 nutné pro vstup do železniční dopravní cesty.

0/0
19.8.2015 10:23

M73i72r91o39s61l45a94v 62Z13i66k60m65u16n78d 7259803434173

S tlumočníkem do maďarštiny, das ist kein Problem ... nebo si maďarská firma najme české dělníky ...rovněž nic neovyklého ...

Nicméně nechápu proč byla vybrána "nejlevnější" firma dražší o 50 milionů proti předpokladům ...

0/0
19.8.2015 11:02

J86i22ř74í 32E84r97b91e30n 1763114536207

Jestli jsem dobře pochopil, tak nikdo levnější už nebyl. Pokud v zadávacích podmínkách nebylo "cena musí být max tolik a tolik", tak ta předpokládaná cena byla pouze nezávazná a tuto firmu vybrat museli.

0/0
19.8.2015 14:49

V84i37k69t61o52r 71N10á61r81o41ž91n56ý 3689672198

Vždy je to o tom , že někdo získá zakázku , kterou přeprodá dále...

Takže toho , že se tam budou pohybovat maďarští dělníci bych se nebál...

0/0
19.8.2015 11:12

L25u11k13á54š 56R61y67c61h48l45ý 5507866923467

To byla taky napůl řečnická otázka. Spíš tak ze zvědavosti, jak píše kolega výše, je třeba zaplatit tlumočníky...Je jasné, že to dopadne jako všude, dostane to nějaká subka a to případně ješte subka dá subce. Ostatně nic neobvyklého.

0/0
19.8.2015 11:33

B40ř67e92t18i92s81l32a94v 53Š35í53m80a 9804351542

Kdo pozene k zodpovednosti Víta Bártu, ze pred léty zastavil silnicní a zeleznicní stavby?

+8/−1
19.8.2015 9:28

O30n27d63ř26e87j 76K29l72a56t96o57v27s74k31ý 3265122835

Tak v Lipové-Lázně dali nově na úzké peróny místo drobného štěrku dlažbu. V dlouhém zimním období (jedná se o podhorskou oblast) tam budou muset nově na tu dlažbu sypat štěrk. Jen tak dál. Peněz dost. Invence a modernizace.

+3/−3
19.8.2015 8:59

J16a24n 50H73o97r48a 6757851866

...a co asfaltové silnice, ty Vám nevadí?

+3/−1
19.8.2015 9:09

O29n56d77ř11e75j 79K41l17a28t27o86v70s14k69ý 3215932465

Mě vadí, že se na opravu dráhy dává místy spousty peněz, připomínám podhorská železnice a poté argumentují ekonomikou provozu.

+1/−1
19.8.2015 11:09

A20l45e63x56a73n37d33r 68Š73m66í84r80o 9316787864396

A proto, při každém menším dešti musely ty vlaky při odjezdu z této stanice vypadat jakoby jezdily 14 dní bez úklidu. Já tu výměnu povrchu vítám.

+5/0
19.8.2015 9:42

O11n57d72ř94e55j 31K76l84a67t13o98v24s23k11ý 3545382785

Tak kdybych zacházel do detailu většina lidí tam chodí po horách tudíž samo o sobě v lakýrkách zrovna nebudou. Jinak máte asi pravdu.

0/−1
19.8.2015 11:13
Foto

A61l37a40n 32Ř39e55p28k53a 4415116

A kdy se konečně hodlají poláci pohnout z místa a opravit (nebo se dohodnout se SŽDC a třeba nám to předat do bezplatného pronájmu výměnou za opravu) tu část tratě z Jeseníku přes Glucholazy do Krnova? :-P

+4/−1
19.8.2015 8:44

J23i56ř36í 95E47r10b40e13n 1223484976907

Kdyby jen Glucholazy, to je víceméně regionální trať.

Ale oni nejsou schopni (přesněji řečeno ochotni) opravit tříkilometrovou rovnou hlavní trať mezi Žitavou a Hrádkem nad Nisou, kde sice od ČD, Trilexu a dalších dopravců sice ročně vyberou nehorázné peníze za peáž, ale soupravy tam jezdí třicítkou a strojvedoucí se modlí, aby se udrželi na koleji a neskončili na pražcích...

+4/0
19.8.2015 9:39

M87a67r77t88i70n 37R18u55z72i21c55k11a 1692518566177

Tak zrovna pro polaky je tato trat uplne bezpredmetna, vede pres polske uzemi, ale neni na ni jedina zastavka...

Ale VRT na 200km/h stavi docela slusne... neni to tak davno co testovali pendolina s rychlosti 300km/h

0/−1
19.8.2015 9:53

V71i11k53t51o23r 30N62á38r41o16ž60n24ý 3829972428

Bezpředmětná sice je , ale pokud za ní inkasují , poté by ji měli udržovat. Nebo bych si dovedl představit variantu , kdy by Poláci řekli...nic po vás za průjezdy vlaků nebudeme chtít , ale trať si udržujte sami.

+5/0
19.8.2015 11:11

J89i79ř69í 48E71r53b49e84n 1893444846387

Bezpředmětná pro ně sice je, ale české a německé prachy za peáž už pro ně bezpředmětné nejsou! ;-€

+1/0
19.8.2015 14:50
Foto

M11a10r34e36k 95T52o32n 8402208948569

Ty Glucholazy to je dobré skanzen

0/0
19.8.2015 10:12

M67i14r49o57s63l76a93v 72Z73i78k65m31u98n12d 7839633314263

To by musela "Praha" najít dost odvahy a a spolu s "Berlínem" podat na "Varšavu" žalobu ... a buď to Poláci opraví sami nebo to budou moci opravit německé nebo české firmy (podle místa) a to na účet Poláků a odečte se to z poplatku za použití dopravní cesty ...

Jinak je to pozůstatek nešťastného posunu německo-polské hranice směrem na "západ". Kdyby se hranice tehdy vytyčila tak, aby koleje z Hrádku nad Nisou ke hraničnímu mostu Zittau byly české (československé) a podobně Glucholazy byly české (československé) bylo po problému ...

+2/0
19.8.2015 11:09
Foto

K62o16s38t91a60s 38J16o79a64n70i59d66i31s 2932328921

A kolik jesenických firem se bude podílet na stavbě?

0/0
19.8.2015 8:42

J80i66ř14í 91E30r23b50e22n 1633324446137

Tolik, kolik si jich dodavatel nasmlouvá coby subdodavatele. Běžná praxe i před 150 lety.

+3/0
19.8.2015 9:39
Foto

K36o92s68t67a19s 92J42o50a48n74i53d20i50s 2832218331

Vsadím se, Že nula

0/0
19.8.2015 16:23

M22a17r56t70i97n 16P30e26t59r 6393952488659

EU dotace, bezvadná věc, zvlášť když se musí vyčerpat za každou cenu a tlačí čas... Jo a firmu Eltodo, která má stejného majitele jako firma Klement, si moc dobře pamatuju, ta získala v Praze tak výhodné smlouvy na správu osvětlení, až to bylo k neuvěření, moc moc podivné tenkrát...

+1/−1
19.8.2015 8:28

J26i38ř38í 92E12r53b70e11n 1913574376617

Když ta trať potřebuje modernizaci jako sůl, tak proč dotace nevyužít? Nemůžeme žít z podstaty a na 60 let staré technické úrovni .

+3/0
19.8.2015 9:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.