Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dotační sprint na železnici přilákal Maďary, opraví trať do Jeseníku

Přes čtyřicet čtyři miliard korun má letos prostavět Správa železniční dopravní cesty. Rekordní objem peněz na investice do dráhy přilákal už i zahraniční firmy, které dosud v Česku nepůsobily. Například na opravě trati mezi Šumperkem a Jeseníkem se bude podílet maďarská společnost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J41a45n 47J52e18m82e67l56k86a 1145620

Kolik, 7 let se utraceji evropske penize? A tam kde by to melo smysl se az nyni dela nepripraveny dotacni sprint misto poradnych reseni.. Aspon castencne zdvoukolejovani a elektrifikace.

+1/0
19.8.2015 15:47

J69i75ř83í 78K31o95c54u53r56e88k 6595794575458

Částečná doukolejka je .... na nic. Odveze stejně jen tolik vlaků, kolik jich projede nejužším místem.

0/−1
19.8.2015 17:55

J28a73n 77J18e15m19e68l34k73a 1275350

Není, protože pak se nečeká na vyhnutí 5 minut..

+1/0
19.8.2015 19:17

J40u13r98a 47D68z41u15r83i71k 7151641190

Trať opraví česká firma Klement a kolem tratí Maďarská firma A-Híd zasadí kukuřici.

0/0
19.8.2015 12:39

M23i51r15e11k 93Z10á23v83o56d86n71ý 7592477480818

No já jsem zvědavý, kdy konečně dojde snad na nějvětší ostudu: Brno - Přerov.

+2/0
19.8.2015 11:42

M18i95r56o59s16l59a14v 13Z69i24k49m57u51n90d 7489513604553

Rychlostníky 100 jsou mezi Zábřehem a Bludovem, většina omezení rychlostí je nutná z důvodu malého poloměru oblouku ... Zvýšení rychlosti by přinesla elektrifikace, motorová trakce je přece jen limitovaná, zejména na trati s náročným stoupáním  ... resp. je nutné vozidlo se značným přebytkem trakčního výkonu, tedy vyššími provozními náklady ...

0/0
19.8.2015 11:18

J67i23ř98í 91K66o62c32u78r27e22k 6565564215748

1) většina omezení rychlostí je nutná z důvodu malého poloměru oblouku

2) Zvýšení rychlosti by přinesla elektrifikace,

Neodporujete si? Elekrifikace nenarovná oblouky. Právě ty jsou největší zdržení a stojí zbytečnou energii na opětovný rozjezd, když následuje kousek rovinky.

0/0
19.8.2015 18:03

L18u93k65á11š 62R19y17c58h16l91ý 5117976343857

Nic proti maďarským stavebním společnostem, ale jsem zvědav kdo a jak jim odvykládá už jen takový základ jako vstupní školení VŠ-01 nutné pro vstup do železniční dopravní cesty.

0/0
19.8.2015 10:23

M73i35r14o95s33l18a85v 92Z24i94k96m64u91n53d 7379353854573

S tlumočníkem do maďarštiny, das ist kein Problem ... nebo si maďarská firma najme české dělníky ...rovněž nic neovyklého ...

Nicméně nechápu proč byla vybrána "nejlevnější" firma dražší o 50 milionů proti předpokladům ...

0/0
19.8.2015 11:02

J67i91ř45í 75E81r53b84e58n 1913574156497

Jestli jsem dobře pochopil, tak nikdo levnější už nebyl. Pokud v zadávacích podmínkách nebylo "cena musí být max tolik a tolik", tak ta předpokládaná cena byla pouze nezávazná a tuto firmu vybrat museli.

0/0
19.8.2015 14:49

V84i74k61t34o54r 41N47á30r52o25ž50n10ý 3179722868

Vždy je to o tom , že někdo získá zakázku , kterou přeprodá dále...

Takže toho , že se tam budou pohybovat maďarští dělníci bych se nebál...

0/0
19.8.2015 11:12

L67u22k52á65š 62R64y75c21h75l27ý 5807896383237

To byla taky napůl řečnická otázka. Spíš tak ze zvědavosti, jak píše kolega výše, je třeba zaplatit tlumočníky...Je jasné, že to dopadne jako všude, dostane to nějaká subka a to případně ješte subka dá subce. Ostatně nic neobvyklého.

0/0
19.8.2015 11:33

B78ř32e37t10i65s89l56a78v 27Š90í13m79a 9544191462

Kdo pozene k zodpovednosti Víta Bártu, ze pred léty zastavil silnicní a zeleznicní stavby?

+8/−1
19.8.2015 9:28

O49n29d34ř81e46j 21K70l34a45t62o82v32s20k85ý 3225782235

Tak v Lipové-Lázně dali nově na úzké peróny místo drobného štěrku dlažbu. V dlouhém zimním období (jedná se o podhorskou oblast) tam budou muset nově na tu dlažbu sypat štěrk. Jen tak dál. Peněz dost. Invence a modernizace.

+3/−3
19.8.2015 8:59

J66a40n 23H12o70r76a 6787721306

...a co asfaltové silnice, ty Vám nevadí?

+3/−1
19.8.2015 9:09

O77n64d72ř48e70j 60K94l65a65t80o41v69s13k41ý 3425212655

Mě vadí, že se na opravu dráhy dává místy spousty peněz, připomínám podhorská železnice a poté argumentují ekonomikou provozu.

+1/−1
19.8.2015 11:09

A74l30e37x73a56n17d15r 89Š11m41í52r16o 9356277624146

A proto, při každém menším dešti musely ty vlaky při odjezdu z této stanice vypadat jakoby jezdily 14 dní bez úklidu. Já tu výměnu povrchu vítám.

+5/0
19.8.2015 9:42

O66n48d49ř56e79j 88K44l60a58t89o56v22s41k34ý 3705202695

Tak kdybych zacházel do detailu většina lidí tam chodí po horách tudíž samo o sobě v lakýrkách zrovna nebudou. Jinak máte asi pravdu.

0/−1
19.8.2015 11:13
Foto

A38l65a23n 97Ř10e50p90k26a 4405656

A kdy se konečně hodlají poláci pohnout z místa a opravit (nebo se dohodnout se SŽDC a třeba nám to předat do bezplatného pronájmu výměnou za opravu) tu část tratě z Jeseníku přes Glucholazy do Krnova? :-P

+4/−1
19.8.2015 8:44

J70i93ř33í 23E74r16b51e49n 1363754716257

Kdyby jen Glucholazy, to je víceméně regionální trať.

Ale oni nejsou schopni (přesněji řečeno ochotni) opravit tříkilometrovou rovnou hlavní trať mezi Žitavou a Hrádkem nad Nisou, kde sice od ČD, Trilexu a dalších dopravců sice ročně vyberou nehorázné peníze za peáž, ale soupravy tam jezdí třicítkou a strojvedoucí se modlí, aby se udrželi na koleji a neskončili na pražcích...

+4/0
19.8.2015 9:39

M27a49r47t38i95n 58R24u43z87i98c28k44a 1242578346487

Tak zrovna pro polaky je tato trat uplne bezpredmetna, vede pres polske uzemi, ale neni na ni jedina zastavka...

Ale VRT na 200km/h stavi docela slusne... neni to tak davno co testovali pendolina s rychlosti 300km/h

0/−1
19.8.2015 9:53

V53i49k49t16o87r 72N13á94r86o95ž32n98ý 3669282288

Bezpředmětná sice je , ale pokud za ní inkasují , poté by ji měli udržovat. Nebo bych si dovedl představit variantu , kdy by Poláci řekli...nic po vás za průjezdy vlaků nebudeme chtít , ale trať si udržujte sami.

+5/0
19.8.2015 11:11

J69i42ř61í 92E96r79b59e12n 1623294816507

Bezpředmětná pro ně sice je, ale české a německé prachy za peáž už pro ně bezpředmětné nejsou! ;-€

+1/0
19.8.2015 14:50
Foto

M37a15r33e93k 39T90o93n 8252878328319

Ty Glucholazy to je dobré skanzen

0/0
19.8.2015 10:12

M75i21r61o74s34l11a70v 28Z20i88k42m98u26n54d 7249713544553

To by musela "Praha" najít dost odvahy a a spolu s "Berlínem" podat na "Varšavu" žalobu ... a buď to Poláci opraví sami nebo to budou moci opravit německé nebo české firmy (podle místa) a to na účet Poláků a odečte se to z poplatku za použití dopravní cesty ...

Jinak je to pozůstatek nešťastného posunu německo-polské hranice směrem na "západ". Kdyby se hranice tehdy vytyčila tak, aby koleje z Hrádku nad Nisou ke hraničnímu mostu Zittau byly české (československé) a podobně Glucholazy byly české (československé) bylo po problému ...

+2/0
19.8.2015 11:09
Foto

K69o88s14t35a52s 30J53o59a89n98i14d37i37s 2342548531

A kolik jesenických firem se bude podílet na stavbě?

0/0
19.8.2015 8:42

J39i70ř30í 67E97r37b37e28n 1213324276267

Tolik, kolik si jich dodavatel nasmlouvá coby subdodavatele. Běžná praxe i před 150 lety.

+3/0
19.8.2015 9:39
Foto

K90o94s23t45a79s 52J43o75a61n86i17d35i31s 2142568201

Vsadím se, Že nula

0/0
19.8.2015 16:23

M37a21r83t15i71n 91P98e69t42r 6823352128899

EU dotace, bezvadná věc, zvlášť když se musí vyčerpat za každou cenu a tlačí čas... Jo a firmu Eltodo, která má stejného majitele jako firma Klement, si moc dobře pamatuju, ta získala v Praze tak výhodné smlouvy na správu osvětlení, až to bylo k neuvěření, moc moc podivné tenkrát...

+1/−1
19.8.2015 8:28

J76i97ř33í 19E31r42b73e17n 1193244906537

Když ta trať potřebuje modernizaci jako sůl, tak proč dotace nevyužít? Nemůžeme žít z podstaty a na 60 let staré technické úrovni .

+3/0
19.8.2015 9:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.