- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Kolik, 7 let se utraceji evropske penize? A tam kde by to melo smysl se az nyni dela nepripraveny dotacni sprint misto poradnych reseni.. Aspon castencne zdvoukolejovani a elektrifikace.
Částečná doukolejka je .... na nic. Odveze stejně jen tolik vlaků, kolik jich projede nejužším místem.
Trať opraví česká firma Klement a kolem tratí Maďarská firma A-Híd zasadí kukuřici.
No já jsem zvědavý, kdy konečně dojde snad na nějvětší ostudu: Brno - Přerov.
Rychlostníky 100 jsou mezi Zábřehem a Bludovem, většina omezení rychlostí je nutná z důvodu malého poloměru oblouku ... Zvýšení rychlosti by přinesla elektrifikace, motorová trakce je přece jen limitovaná, zejména na trati s náročným stoupáním ... resp. je nutné vozidlo se značným přebytkem trakčního výkonu, tedy vyššími provozními náklady ...
1) většina omezení rychlostí je nutná z důvodu malého poloměru oblouku
2) Zvýšení rychlosti by přinesla elektrifikace,
Neodporujete si? Elekrifikace nenarovná oblouky. Právě ty jsou největší zdržení a stojí zbytečnou energii na opětovný rozjezd, když následuje kousek rovinky.
Nic proti maďarským stavebním společnostem, ale jsem zvědav kdo a jak jim odvykládá už jen takový základ jako vstupní školení VŠ-01 nutné pro vstup do železniční dopravní cesty.
S tlumočníkem do maďarštiny, das ist kein Problem ... nebo si maďarská firma najme české dělníky ...rovněž nic neovyklého ...
Nicméně nechápu proč byla vybrána "nejlevnější" firma dražší o 50 milionů proti předpokladům ...
Kdo pozene k zodpovednosti Víta Bártu, ze pred léty zastavil silnicní a zeleznicní stavby
Tak v Lipové-Lázně dali nově na úzké peróny místo drobného štěrku dlažbu. V dlouhém zimním období (jedná se o podhorskou oblast) tam budou muset nově na tu dlažbu sypat štěrk. Jen tak dál. Peněz dost. Invence a modernizace.
A kdy se konečně hodlají poláci pohnout z místa a opravit (nebo se dohodnout se SŽDC a třeba nám to předat do bezplatného pronájmu výměnou za opravu) tu část tratě z Jeseníku přes Glucholazy do Krnova?
Kdyby jen Glucholazy, to je víceméně regionální trať.
Ale oni nejsou schopni (přesněji řečeno ochotni) opravit tříkilometrovou rovnou hlavní trať mezi Žitavou a Hrádkem nad Nisou, kde sice od ČD, Trilexu a dalších dopravců sice ročně vyberou nehorázné peníze za peáž, ale soupravy tam jezdí třicítkou a strojvedoucí se modlí, aby se udrželi na koleji a neskončili na pražcích...
A kolik jesenických firem se bude podílet na stavbě?
Tolik, kolik si jich dodavatel nasmlouvá coby subdodavatele. Běžná praxe i před 150 lety.
EU dotace, bezvadná věc, zvlášť když se musí vyčerpat za každou cenu a tlačí čas... Jo a firmu Eltodo, která má stejného majitele jako firma Klement, si moc dobře pamatuju, ta získala v Praze tak výhodné smlouvy na správu osvětlení, až to bylo k neuvěření, moc moc podivné tenkrát...
Když ta trať potřebuje modernizaci jako sůl, tak proč dotace nevyužít? Nemůžeme žít z podstaty a na 60 let staré technické úrovni .