Diskuze

Dotační sprint na železnici přilákal Maďary, opraví trať do Jeseníku

Přes čtyřicet čtyři miliard korun má letos prostavět Správa železniční dopravní cesty. Rekordní objem peněz na investice do dráhy přilákal už i zahraniční firmy, které dosud v Česku nepůsobily. Například na opravě trati mezi Šumperkem a Jeseníkem se bude podílet maďarská společnost.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J71a46n 43J17e54m42e47l83k94a

19. 8. 2015 15:47

Kolik, 7 let se utraceji evropske penize? A tam kde by to melo smysl se az nyni dela nepripraveny dotacni sprint misto poradnych reseni.. Aspon castencne zdvoukolejovani a elektrifikace.

1 0
možnosti

Částečná doukolejka je .... na nic. Odveze stejně jen tolik vlaků, kolik jich projede nejužším místem.

0 1
možnosti

J25u89r23a 85D37z18u10r96i36k

19. 8. 2015 12:39

Trať opraví česká firma Klement a kolem tratí Maďarská firma A-Híd zasadí kukuřici.

0 0
možnosti

No já jsem zvědavý, kdy konečně dojde snad na nějvětší ostudu: Brno - Přerov.

2 0
možnosti

Rychlostníky 100 jsou mezi Zábřehem a Bludovem, většina omezení rychlostí je nutná z důvodu malého poloměru oblouku ... Zvýšení rychlosti by přinesla elektrifikace, motorová trakce je přece jen limitovaná, zejména na trati s náročným stoupáním  ... resp. je nutné vozidlo se značným přebytkem trakčního výkonu, tedy vyššími provozními náklady ...

0 0
možnosti

1) většina omezení rychlostí je nutná z důvodu malého poloměru oblouku

2) Zvýšení rychlosti by přinesla elektrifikace,

Neodporujete si? Elekrifikace nenarovná oblouky. Právě ty jsou největší zdržení a stojí zbytečnou energii na opětovný rozjezd, když následuje kousek rovinky.

0 0
možnosti

Nic proti maďarským stavebním společnostem, ale jsem zvědav kdo a jak jim odvykládá už jen takový základ jako vstupní školení VŠ-01 nutné pro vstup do železniční dopravní cesty.

0 0
možnosti

S tlumočníkem do maďarštiny, das ist kein Problem ... nebo si maďarská firma najme české dělníky ...rovněž nic neovyklého ...

Nicméně nechápu proč byla vybrána "nejlevnější" firma dražší o 50 milionů proti předpokladům ...

0 0
možnosti

Kdo pozene k zodpovednosti Víta Bártu, ze pred léty zastavil silnicní a zeleznicní stavby?

8 1
možnosti

Tak v Lipové-Lázně dali nově na úzké peróny místo drobného štěrku dlažbu. V dlouhém zimním období (jedná se o podhorskou oblast) tam budou muset nově na tu dlažbu sypat štěrk. Jen tak dál. Peněz dost. Invence a modernizace.

3 3
možnosti

J29a68n 90H24o15r51a

19. 8. 2015 9:09

...a co asfaltové silnice, ty Vám nevadí?

3 1
možnosti

A86l36a51n 85Ř25e24p95k40a

19. 8. 2015 8:44

A kdy se konečně hodlají poláci pohnout z místa a opravit (nebo se dohodnout se SŽDC a třeba nám to předat do bezplatného pronájmu výměnou za opravu) tu část tratě z Jeseníku přes Glucholazy do Krnova? :-P

4 1
možnosti
Foto

J85i94ř94í 65E75r92b41e50n

19. 8. 2015 9:39

Kdyby jen Glucholazy, to je víceméně regionální trať.

Ale oni nejsou schopni (přesněji řečeno ochotni) opravit tříkilometrovou rovnou hlavní trať mezi Žitavou a Hrádkem nad Nisou, kde sice od ČD, Trilexu a dalších dopravců sice ročně vyberou nehorázné peníze za peáž, ale soupravy tam jezdí třicítkou a strojvedoucí se modlí, aby se udrželi na koleji a neskončili na pražcích...

4 0
možnosti
Foto

A kolik jesenických firem se bude podílet na stavbě?

0 0
možnosti
Foto

J33i29ř97í 63E29r44b66e42n

19. 8. 2015 9:39

Tolik, kolik si jich dodavatel nasmlouvá coby subdodavatele. Běžná praxe i před 150 lety.

3 0
možnosti

EU dotace, bezvadná věc, zvlášť když se musí vyčerpat za každou cenu a tlačí čas... Jo a firmu Eltodo, která má stejného majitele jako firma Klement, si moc dobře pamatuju, ta získala v Praze tak výhodné smlouvy na správu osvětlení, až to bylo k neuvěření, moc moc podivné tenkrát...

1 1
možnosti
Foto

J75i49ř55í 37E19r81b22e35n

19. 8. 2015 9:41

Když ta trať potřebuje modernizaci jako sůl, tak proč dotace nevyužít? Nemůžeme žít z podstaty a na 60 let staré technické úrovni .

3 0
možnosti