Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Potvrzeno: České dráhy dostanou miliardu na nákup rychlíků

České dráhy mohou definitivně počítat s tím, že jim stát z evropských peněz určených původně na nové silnice a železnice proplatí téměř miliardu korun na nové rychlíkové soupravy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Š22t40ě68p57á93n 66Š78v91á28c77h97a 4517495778647

Dobre rozhodnuti, ktere povede ke zkvalitneni verejne dopravy.

0/0
22.8.2015 16:48

J59a11n 75C95e12p95e65k 1544906530

Dostane dotaci i Jančura a Leo?

0/−3
21.8.2015 9:25

M88a51r22t43i91n 57N64o16v63o43t92n45ý 3216326791164

Nedostanou, není důvod. Ostatně, máte to napsáno v článku.

+7/0
21.8.2015 9:39

J16a39n 35C63e22p19e53k 1294486450

Jasně, dotace navržena tak, aby dotaci dostaly jen ČD. Není to diskriminace?

0/−1
21.8.2015 10:20

R87a15d73e10k 25J74a23n66a50t77a 9375796834852

V tomto případě není.

+6/0
21.8.2015 10:31

J49a86n 42C23e31p66e64k 1634726320

Myslíte si, kdyby to bylo možné, že by Jančura nezačal jezdit tuto trať kdyby mu EU zaplatila nové vlaky a stát by ho na tu trať pustil? Nulové náklady, zisk jistý.

0/−2
21.8.2015 11:04

R89a58d24e64k 88J76a42n67a24t52a 9225756114892

Linka R13 Brno – Břeclav – Otrokovice – Olomouc je v harmonogramu soutěží až skoro na konci, od roku 2025.

Aktuálně jsou v plánu soutěže jiné tratě a pokud na nich jančura vyhraje, může dotaci získat i on, viz předposlední odstavec v článku. Jinak fakt, že dopravce pořídil dotaci levnějei, se pochopielně promítne ve výpočtu prokazatelné ztráty, tj. o to měnší dotace na provoz dostane. Tj. není to tak, že by na tom ČD vydělávaly. Akorát ušetří ministerstvo.

+5/0
21.8.2015 12:23
Foto

A42l77a70n 96Ř64e39p38k77a 4585506

Nulové náklady? Co to je za blbost? ;-D To by jedině se musela ta linka zrušit, aby náklady byly nulové

0/0
22.8.2015 12:16
Foto

A77l71a31n 20Ř16e27p78k33a 4505106

Až budou jezdit v závazku veřejné služby, tak určitě ano. Jinak není důvod ;-)

0/0
22.8.2015 12:15

L77i35b25o98r 12V60a10l94a22c69h 9424375207407

Bacha je to tu samej ajsbonak. Misto prace tu vysedavji na netu. Meli to davno strelit Deutschebahnu. Ten by s nima zatocil.

0/−8
21.8.2015 9:05

M32a87r87t93i66n 18N91o60v79o65t24n21ý 3146206561184

;-D myslíte ty DB, kde je slovo stávka běžnou součástí slovníku?

+8/0
21.8.2015 9:40

J35a42n 52H60o89r64a 6527541976

....ajznboňák je z německého Eisenbahner, troubo;-)

0/0
23.8.2015 13:04

K62u78b37a 82A46u79e44r 3434219788821

České dráhy již dávno neměly existovat a měli být zprivatizovány včetně jednotlivých nádraží. Výměnou za to by byly menší dotace krajů na tratě, dostali bychom se včas do práce a lidé by železnici konečně začali víc využívat.

+1/−11
20.8.2015 23:36

J39i89ř39í 82E91r84b73e45n 1433864496947

Haha, vy jste vtipnej. U síťových odvětví to takto nikde na světě nefungovalo a nefunguje. Dráhy byly od konce 19. století tvrdě postátňovány právě proto, že privátní vlastnictví a provozní vztahy ničily funkčnost.

+9/0
21.8.2015 5:34

R84o64m61a17n 93J67e79s42c32h45k48e 9688545237335

Celý rok dojíždím vlakem a za rok možná jednou přijdu pozdě. Před 14 dny jsem jel autem a totálně zacpané. Přijel jsem o 15 minut později než vlak.

Na silnice se všichni nevlezeme. A ten stres na silnici. Ve vlaku si čtu knížku a pohoda. Pěkný den Vám přeji.

+2/0
22.8.2015 7:08

P96e28t43r 75R70i97d76l 1344945511

Proč by si ČD nekoupily další vlak, když náklad na každého jednoho vlakvedoucího, ( funkce průvodčí už vlastně neexistuje, poměr: vl/pr - 30/2 ), je zhruba 62tisíc Kč měsíčně, k tíži zaměstnavatele, tj. ČD, potažmo daňový poplatník. Průměrný hrubý plat vlakvedoucích je 28600,- . se všemi příplatky samozřejmě, např. za dělenou směnu, tj. chvíli jezdím, jdu domů na oběd a pak zase chvíli jezdím, vše se mi počítá do prac. doby, atd. superhrubá cca. 36000,- . Celkový náklad na zaměstnance tj. 62000,- krát 3500 lidí, krát 12 měsíců... "Jaroslav Hašek - Osudy dobrého vojáka Švejka... To se nám to hoduje, když nám lidi půjčujou". Využívání pracovní doby je u ČD naprosto tragické, kdyby se takto choval soukromník a tímto nechci vyzdvihovat novodobé otrokáře, do roka zkrachuje. Na druhou stranu, zákazník tedy daňový poplatník by měl vyžadovat a trvat na perfektním výkonu služby a v případě jakékoliv nesrovnalosti, např. nedostatečná ústrojová kázeň, nevstřícnost, nedostatečný prozákaznický přístup apod. se nebát reagovat, příp. si i stěžovat, Bohužel, každý si stěžuje v hospodě, ale kompetentím orgánům ne.

0/−8
20.8.2015 22:44
Foto

P23e76t97r 78D77o19k64t75o38r 8418970806281

ty ses tu nějak rozjel poslouchej

+4/0
20.8.2015 23:15

R36a48d53e98k 50J16a54n89a24t46a 9715506474242

Vy jste nějaký informovaný. Tak to nám určitě řeknete, jakou mzdu má vlakvedoucí ("teamleader", má dopravní kvalifikaci) u Regiojetu. Myslím, že zhruba stejně, protože kdyby měl míň, tak by přece hned odešel k ČD, když se tam bere víc a pracuje míň, ne?

+8/0
21.8.2015 0:34

F72i34l85i86p 36N22e52s53p13o44r 8528664387137

Ale v RJ nejsou lidi navic a vsichni jsou potreba. Kdyby v CD propustili 50% lidi, tak nikdo nic nepozna.

0/−10
21.8.2015 2:01

J78i83ř90í 97E46r25b49e31n 1543774836877

Jako že kdyby propustili půlku strojvůdců, průvodčích, uklízeřček atd., tak si toho nikdo nevšimne a vlaky budou jezdit dál ve stejném množství? No, asi tak dva týdny,.,.,

+11/0
21.8.2015 5:35

F96i32l61i60p 17N37e70s49p32o65r 8168214927907

Uz to vidim... 25tis uklizecek :-)

0/−3
21.8.2015 14:13

M24a95r98t95i16n 62N86o61v20o67t86n58ý 3486766361334

To je pěkná pitomost. Propouštění u ČD už dávno proběhlo. Teď tam moc lidí navíc opravdu nenajdete.

+3/0
21.8.2015 9:44

F13i41l19i52p 33N54e31s50p82o45r 8398664637557

24 tis zamestnancu se vam zda tak akorat?

0/−1
21.8.2015 10:02

R28a83d86e52k 34J34a34n54a80t77a 9355196704502

Viz můj výpočet níže. Obávám se, že jste jen diskutér amatér, který si udělal názor "on má kafe zdarma, takže je ve všem lepší". Napište alespoň nějaký náznak výpočtu prosím.

+5/0
21.8.2015 10:44

M91a30r77e31k 71M94a42r13t79i83n 8479904506770

Jestli to nebude náhodou tím, že ČD jezdí po celé republice, hm? Kdybychm to vzali do důsledku, tak přezaměstnanost by musela být u konkukrence. Na jeden vlak/toliko osob. Přemýšlejte trochu...

+2/0
21.8.2015 16:12

M54a32r27e57k 93V56y21m68a73z61a33l 5128986772850

Asi moc vlakem nejezdíte, že píšete o přezaměstnanosti u ČD. Na rychlících ČD třeba s 5 vozy jezdí jen SLOVEM - JEDEN zaměstnanec jako obsluha a SLOVEM - JEDEN strojvedoucí. A RJ má na každém voze SLOVEM - JEDNOHO zaměstnance....Osobní vlaky ČD jezdí převážně jen s jedním zaměstnancem....Tak kde čerpáte Vaše informace pane Filipe Nespore?

+7/0
21.8.2015 10:00

F37i74l97i45p 60N98e90s25p60o45r 8908604847807

25tis zamestancu je docela vysoky cislo. Zrejme jsou vsichni zalezli v kancelarich... O pracujich lidech ve vlacich se bavit nechci. Ti tam byt musi. Spis by me zajimaly namestci, reditele ruznych useku, zastupci reditelu atd....

0/−8
21.8.2015 10:06

R42a82d76e35k 55J17a61n76a93t79a 9605146694472

Podle čeho soudíte, že je to "docela vysoký číslo"? Máte ekonomické vzdělání?

Ukazatel, podle kterého se toto v dopravě posuzuje, bývá přepravní výkon podělený počtem zaměstnanců. Přepravní výkon ČD je cca 7000 mil. oskm ročně, Regiojetu cca 360 mil. oskm (on toto číslo neuvádí, jen počet cestujících, průměrnou přepravní vzdálenost jsem odborně odhadl na 150 km). Zaměstnanců má Regiojet cca 2300. Beru čísla za 2014.

To dává u ČD cca 290 tisíc oskm na zaměstnance, ale u Regiojetu je to pouze cca 160 tisíc. Tj. u Regiojetu je to skoro 2x horší.

+6/0
21.8.2015 10:42

M92a43r34e92k 55V71y92m15a27z55a40l 5118966572640

Pane Nespore, jen pouštítě Vaší uzdě fantazii.....Každá firma má své zaměstnance a své vedení....A jak zeštíhlil dopravce ČD během 25 let se dozvíte na netu. Stačí hledat a po té argumentovat.

+2/0
21.8.2015 16:50

L59i82b92o54r 64Z24a65v93ř18e11l 8299896821822

Ale hlavne keca bludy Ridl!!!!

0/0
21.8.2015 22:00

R15a20d63i56m 74N52e67b51e55l 5236225249499

To se nám to podniká, když nám to jiní platí.;-)

Nevíte někdo, co je to za linku Brno - Břeclav - Olomouc? Není to trochu zajížďka? On tak do Olomouce někdo dobrovolně jezdí o 81 km delší trasou? A  tedy úměrně dráž a o 3/4 hodiny déle?

+1/−14
20.8.2015 19:45

J77a59n 79V24a16l64a28l38í29k 6776209240826

asi i z jiných částí se chtějí dostat do olomouce

+7/0
20.8.2015 19:55

M77a76r40t83i54n 52K13o32l43a49c30e47k 6505819214910

trasa je podezřelá, očekával bych Brno- Břeclav - Vídeň, Brno- Olomouc Moravská třebová i to je zajížďka, Brno- Moravská třebová

0/−4
20.8.2015 19:57

M40i47r40o51s10l26a26v 57Z30i15k83m28u64n76d 7899853454603

Podobné "nesmyslné" vlaky jezdí v celé Evropě ... například z Vídně do Villachy přes Salzburg ... prostě jsou spojena dvě nebo tři vozební ramena.

V Česku jezdí mimo výuky  třeba vlak Praha - Brno - Jeseník, i když se dá jet do Jeseníku rychleji z České Třebové přes Zábřeh ...

+3/0
20.8.2015 19:59

J69a89n 73V25a38l67a70l45í54k 6266409920676

no vidíte a z brna mohou jet hned a nemusí jezdit ještě jinam

0/0
20.8.2015 20:04

R24a45d26e37k 46J72a82n40a76t60a 9235356334472

Zajížďka to je, ale ten vlak není určen pro cestování z Brna do Olomouce, je určen pro lidi z měst po cestě a vznikl spojením linek Brno-Břeclav a Břeclav-Olomouc. Pokud jste z Prahy - přirovnal bych to třeba k autobusu 183. Přesto, že spojuje Kobylisy a Háje, nikdo tím nejezdí z Kobylis na Háje a ta linka má přesto smysl.

Jinak není to trasa, kteroy by vymyslely ČD. Je to zakázka od ministerstva dopravy. ČD neurčují svůj jízdní řád, vyjma komerčních linek, a to je jen Praha-Ostrava.

+12/0
20.8.2015 22:20

P29a13v78e72l 39Ř61a14p31e51k 7122656319125

Konečně se místo smradlavého zastaralého a morálně vadného automobilismu bude investovat do důstojného způsobu dopravy, kterým moderní železnice bezpochyby je. R^

+31/−1
20.8.2015 19:16

L83i38b79o70r 41V89a21l25a14c28h 9594615487727

Kdyby se nekradlo, tak jezdíme v TGV.

0/−9
20.8.2015 19:26

M76i38r22o23s12l12a43v 33J26a51n47o66u63š16e19k 9234741357

Chtěl sem vám k tomu něco napsat když už sem vám dal mínus ale ... na takovou pitomost se snad nic ani napsat nedá. Tenhle "hejt" sociálně slabších co by sami v politice kradli kde by se dalo ... to už je takový místní kolorit, kterého je potřeba se zbavit a podívat se z té své chalupy i někam do světa.

+8/0
20.8.2015 20:17

M80i50l80a56n 48M79u51s93i42l 4363141972595

Pozor, těmihle komentáři budete brzy zas... kapitalista  R^

0/0
20.8.2015 20:32

J23i76ř23í 41E54r22b88e52n 1293984496147

Tak nekraďte.

+3/0
21.8.2015 5:36

L63i29b93o33r 57V18a93l14a83c36h 9664315957817

Přesněji: Stát si půjčí miliardu aby to ČD,které mají sekeru cca 35 miliard, zase prodrbaly. Už by to konečně chtělo začít propouštět. V tom socmolochu je až 50% přezaměstnanost.

+3/−15
20.8.2015 18:45

R72a42d59e18k 10J96a22n52a86t53a 9855926774682

Nikoliv, jsou to prostředky z OPD EU. Pokud by se nevyčerpaly, tak by je vyčerpal někdo jiný (Francie, Něměcko, Španělsko, Polsko, ...). Projektů na modernizací tratí mají dost. Jen my jich máme připraveno tak málo, že jsme si vyžebrali, abychom si mohli za to koupit vlaky.

+4/0
20.8.2015 19:30

F61i45l38i31p 80N16e43s26p32o10r 8198784947137

To je jedno ci to jsou penize. Proste se to tam nema sypat...

0/−5
21.8.2015 2:03

R54o38m50a55n 19J58e39s26c19h68k90e 9488175517755

Odstěhujte se jinam, tam je to lepší. Třeba do Černé Hory. Tam je jenom jedna vlaková linka do Baru.

0/0
22.8.2015 7:16

M24i26r45o32s89l38a10v 24J75a38n26o37u17š90e28k 9264481417

Mě to teda přijde lepší než například postavit z dotace silnici a za půl roku jí rozkopat protože jsme dostali dotaci na plynové potrubí. Tohle se nějakým způsobem alespoň promítne do kvality života v ČR.

+4/0
20.8.2015 20:18

M24a45r47e68k 20Š32i29m28o61n 2884667368748

Tohle asi Jančura nenechá jen tak.

+8/−1
20.8.2015 18:10

J56o92s39e17f 79K86o19p16e59c26k19y 9434632865

coze? ;-)

0/0
20.8.2015 18:15

M92a41r83t57i87n 34K36o73l64a35c76e56k 6345109694190

zcela jistě na to bude reagovat, aby ukázal, jak státní podniky "mrhají" catímco on trpí :-)

+8/−1
20.8.2015 18:20

F48i35l19i11p 51N80e24s61p21o45r 8618324187847

Stat si zase neuvedomuje, ze ma i ostatni dopravce, a mel by s nimi jednat rovnopravne...

0/−4
20.8.2015 22:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.