Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Potvrzeno: České dráhy dostanou miliardu na nákup rychlíků

České dráhy mohou definitivně počítat s tím, že jim stát z evropských peněz určených původně na nové silnice a železnice proplatí téměř miliardu korun na nové rychlíkové soupravy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Š72t30ě68p70á87n 68Š27v16á21c16h70a 4547295628727

Dobre rozhodnuti, ktere povede ke zkvalitneni verejne dopravy.

0/0
22.8.2015 16:48

J72a87n 80C25e74p29e32k 1884656320

Dostane dotaci i Jančura a Leo?

0/−3
21.8.2015 9:25

M47a15r46t19i18n 84N13o81v37o95t67n94ý 3286806481594

Nedostanou, není důvod. Ostatně, máte to napsáno v článku.

+7/0
21.8.2015 9:39

J93a46n 18C15e94p65e61k 1824126650

Jasně, dotace navržena tak, aby dotaci dostaly jen ČD. Není to diskriminace?

0/−1
21.8.2015 10:20

R74a36d21e42k 57J55a49n48a98t12a 9945676164692

V tomto případě není.

+6/0
21.8.2015 10:31

J61a45n 44C58e89p44e90k 1224306550

Myslíte si, kdyby to bylo možné, že by Jančura nezačal jezdit tuto trať kdyby mu EU zaplatila nové vlaky a stát by ho na tu trať pustil? Nulové náklady, zisk jistý.

0/−2
21.8.2015 11:04

R47a82d39e71k 84J39a98n51a53t55a 9115116264622

Linka R13 Brno – Břeclav – Otrokovice – Olomouc je v harmonogramu soutěží až skoro na konci, od roku 2025.

Aktuálně jsou v plánu soutěže jiné tratě a pokud na nich jančura vyhraje, může dotaci získat i on, viz předposlední odstavec v článku. Jinak fakt, že dopravce pořídil dotaci levnějei, se pochopielně promítne ve výpočtu prokazatelné ztráty, tj. o to měnší dotace na provoz dostane. Tj. není to tak, že by na tom ČD vydělávaly. Akorát ušetří ministerstvo.

+5/0
21.8.2015 12:23

A69l56a61n 70Ř35e98p20k94a 4435226

Nulové náklady? Co to je za blbost? ;-D To by jedině se musela ta linka zrušit, aby náklady byly nulové

0/0
22.8.2015 12:16

A47l87a95n 10Ř46e66p16k84a 4905296

Až budou jezdit v závazku veřejné služby, tak určitě ano. Jinak není důvod ;-)

0/0
22.8.2015 12:15

L30i37b98o11r 65V69a40l19a38c16h 9284175897437

Bacha je to tu samej ajsbonak. Misto prace tu vysedavji na netu. Meli to davno strelit Deutschebahnu. Ten by s nima zatocil.

0/−8
21.8.2015 9:05

M56a73r81t31i65n 67N84o22v82o29t75n51ý 3266616621574

;-D myslíte ty DB, kde je slovo stávka běžnou součástí slovníku?

+8/0
21.8.2015 9:40

J55a64n 44H19o77r78a 6367401426

....ajznboňák je z německého Eisenbahner, troubo;-)

0/0
23.8.2015 13:04

K35u97b53a 35A13u13e18r 3814769918561

České dráhy již dávno neměly existovat a měli být zprivatizovány včetně jednotlivých nádraží. Výměnou za to by byly menší dotace krajů na tratě, dostali bychom se včas do práce a lidé by železnici konečně začali víc využívat.

+1/−11
20.8.2015 23:36

J59i20ř18í 97E64r68b23e87n 1823504636677

Haha, vy jste vtipnej. U síťových odvětví to takto nikde na světě nefungovalo a nefunguje. Dráhy byly od konce 19. století tvrdě postátňovány právě proto, že privátní vlastnictví a provozní vztahy ničily funkčnost.

+9/0
21.8.2015 5:34

R22o53m65a59n 43J77e22s63c14h52k38e 9378525867845

Celý rok dojíždím vlakem a za rok možná jednou přijdu pozdě. Před 14 dny jsem jel autem a totálně zacpané. Přijel jsem o 15 minut později než vlak.

Na silnice se všichni nevlezeme. A ten stres na silnici. Ve vlaku si čtu knížku a pohoda. Pěkný den Vám přeji.

+2/0
22.8.2015 7:08

P74e50t48r 22R52i79d79l 1624185211

Proč by si ČD nekoupily další vlak, když náklad na každého jednoho vlakvedoucího, ( funkce průvodčí už vlastně neexistuje, poměr: vl/pr - 30/2 ), je zhruba 62tisíc Kč měsíčně, k tíži zaměstnavatele, tj. ČD, potažmo daňový poplatník. Průměrný hrubý plat vlakvedoucích je 28600,- . se všemi příplatky samozřejmě, např. za dělenou směnu, tj. chvíli jezdím, jdu domů na oběd a pak zase chvíli jezdím, vše se mi počítá do prac. doby, atd. superhrubá cca. 36000,- . Celkový náklad na zaměstnance tj. 62000,- krát 3500 lidí, krát 12 měsíců... "Jaroslav Hašek - Osudy dobrého vojáka Švejka... To se nám to hoduje, když nám lidi půjčujou". Využívání pracovní doby je u ČD naprosto tragické, kdyby se takto choval soukromník a tímto nechci vyzdvihovat novodobé otrokáře, do roka zkrachuje. Na druhou stranu, zákazník tedy daňový poplatník by měl vyžadovat a trvat na perfektním výkonu služby a v případě jakékoliv nesrovnalosti, např. nedostatečná ústrojová kázeň, nevstřícnost, nedostatečný prozákaznický přístup apod. se nebát reagovat, příp. si i stěžovat, Bohužel, každý si stěžuje v hospodě, ale kompetentím orgánům ne.

0/−8
20.8.2015 22:44

P59e66t69r 38D75o73k22t19o70r 8848480446951

ty ses tu nějak rozjel poslouchej

+4/0
20.8.2015 23:15

R37a21d42e22k 54J47a56n13a54t36a 9415706114962

Vy jste nějaký informovaný. Tak to nám určitě řeknete, jakou mzdu má vlakvedoucí ("teamleader", má dopravní kvalifikaci) u Regiojetu. Myslím, že zhruba stejně, protože kdyby měl míň, tak by přece hned odešel k ČD, když se tam bere víc a pracuje míň, ne?

+8/0
21.8.2015 0:34

F74i23l29i98p 10N84e79s80p69o11r 6147477818982

Ale v RJ nejsou lidi navic a vsichni jsou potreba. Kdyby v CD propustili 50% lidi, tak nikdo nic nepozna.

0/−10
21.8.2015 2:01

J60i77ř74í 75E14r65b98e77n 1563524676307

Jako že kdyby propustili půlku strojvůdců, průvodčích, uklízeřček atd., tak si toho nikdo nevšimne a vlaky budou jezdit dál ve stejném množství? No, asi tak dva týdny,.,.,

+11/0
21.8.2015 5:35

F94i65l22i20p 66N82e49s41p50o17r 6727197348252

Uz to vidim... 25tis uklizecek :-)

0/−3
21.8.2015 14:13

M96a37r36t61i41n 84N45o51v65o72t36n79ý 3916366311704

To je pěkná pitomost. Propouštění u ČD už dávno proběhlo. Teď tam moc lidí navíc opravdu nenajdete.

+3/0
21.8.2015 9:44

F57i29l30i53p 42N21e59s74p44o91r 6367257268212

24 tis zamestnancu se vam zda tak akorat?

0/−1
21.8.2015 10:02

R46a33d67e40k 55J74a61n58a25t41a 9675636804752

Viz můj výpočet níže. Obávám se, že jste jen diskutér amatér, který si udělal názor "on má kafe zdarma, takže je ve všem lepší". Napište alespoň nějaký náznak výpočtu prosím.

+5/0
21.8.2015 10:44

M67a10r19e23k 60M57a80r51t47i76n 8959754826930

Jestli to nebude náhodou tím, že ČD jezdí po celé republice, hm? Kdybychm to vzali do důsledku, tak přezaměstnanost by musela být u konkukrence. Na jeden vlak/toliko osob. Přemýšlejte trochu...

+2/0
21.8.2015 16:12

M50a80r19e10k 59V38y57m19a68z55a13l 5638406112540

Asi moc vlakem nejezdíte, že píšete o přezaměstnanosti u ČD. Na rychlících ČD třeba s 5 vozy jezdí jen SLOVEM - JEDEN zaměstnanec jako obsluha a SLOVEM - JEDEN strojvedoucí. A RJ má na každém voze SLOVEM - JEDNOHO zaměstnance....Osobní vlaky ČD jezdí převážně jen s jedním zaměstnancem....Tak kde čerpáte Vaše informace pane Filipe Nespore?

+7/0
21.8.2015 10:00

F68i94l27i78p 90N20e63s25p68o24r 6167977848742

25tis zamestancu je docela vysoky cislo. Zrejme jsou vsichni zalezli v kancelarich... O pracujich lidech ve vlacich se bavit nechci. Ti tam byt musi. Spis by me zajimaly namestci, reditele ruznych useku, zastupci reditelu atd....

0/−8
21.8.2015 10:06

R85a87d17e96k 65J81a41n47a27t81a 9705746184712

Podle čeho soudíte, že je to "docela vysoký číslo"? Máte ekonomické vzdělání?

Ukazatel, podle kterého se toto v dopravě posuzuje, bývá přepravní výkon podělený počtem zaměstnanců. Přepravní výkon ČD je cca 7000 mil. oskm ročně, Regiojetu cca 360 mil. oskm (on toto číslo neuvádí, jen počet cestujících, průměrnou přepravní vzdálenost jsem odborně odhadl na 150 km). Zaměstnanců má Regiojet cca 2300. Beru čísla za 2014.

To dává u ČD cca 290 tisíc oskm na zaměstnance, ale u Regiojetu je to pouze cca 160 tisíc. Tj. u Regiojetu je to skoro 2x horší.

+6/0
21.8.2015 10:42

M61a13r91e12k 77V87y17m74a51z17a87l 5768706882980

Pane Nespore, jen pouštítě Vaší uzdě fantazii.....Každá firma má své zaměstnance a své vedení....A jak zeštíhlil dopravce ČD během 25 let se dozvíte na netu. Stačí hledat a po té argumentovat.

+2/0
21.8.2015 16:50

L46i43b69o42r 13Z69a70v37ř76e52l 8929566131232

Ale hlavne keca bludy Ridl!!!!

0/0
21.8.2015 22:00

R84a41d73i38m 91N50e59b52e53l 5946915719189

To se nám to podniká, když nám to jiní platí.;-)

Nevíte někdo, co je to za linku Brno - Břeclav - Olomouc? Není to trochu zajížďka? On tak do Olomouce někdo dobrovolně jezdí o 81 km delší trasou? A  tedy úměrně dráž a o 3/4 hodiny déle?

+1/−14
20.8.2015 19:45
Foto

J98a10n 32V23a73l53a70l56í92k 6716379740116

asi i z jiných částí se chtějí dostat do olomouce

+7/0
20.8.2015 19:55

M28a10r32t41i49n 21K63o81l94a14c73e90k 6385259704530

trasa je podezřelá, očekával bych Brno- Břeclav - Vídeň, Brno- Olomouc Moravská třebová i to je zajížďka, Brno- Moravská třebová

0/−4
20.8.2015 19:57

M91i19r89o58s74l77a64v 68Z52i91k34m88u48n40d 7709263454303

Podobné "nesmyslné" vlaky jezdí v celé Evropě ... například z Vídně do Villachy přes Salzburg ... prostě jsou spojena dvě nebo tři vozební ramena.

V Česku jezdí mimo výuky  třeba vlak Praha - Brno - Jeseník, i když se dá jet do Jeseníku rychleji z České Třebové přes Zábřeh ...

+3/0
20.8.2015 19:59
Foto

J22a84n 50V35a93l69a40l67í87k 6456509280696

no vidíte a z brna mohou jet hned a nemusí jezdit ještě jinam

0/0
20.8.2015 20:04

R78a78d27e76k 11J83a81n91a38t51a 9565626844522

Zajížďka to je, ale ten vlak není určen pro cestování z Brna do Olomouce, je určen pro lidi z měst po cestě a vznikl spojením linek Brno-Břeclav a Břeclav-Olomouc. Pokud jste z Prahy - přirovnal bych to třeba k autobusu 183. Přesto, že spojuje Kobylisy a Háje, nikdo tím nejezdí z Kobylis na Háje a ta linka má přesto smysl.

Jinak není to trasa, kteroy by vymyslely ČD. Je to zakázka od ministerstva dopravy. ČD neurčují svůj jízdní řád, vyjma komerčních linek, a to je jen Praha-Ostrava.

+12/0
20.8.2015 22:20

P21a88v70e24l 35Ř59a67p97e35k 7322786339495

Konečně se místo smradlavého zastaralého a morálně vadného automobilismu bude investovat do důstojného způsobu dopravy, kterým moderní železnice bezpochyby je. R^

+31/−1
20.8.2015 19:16

L32i79b18o34r 10V64a56l82a69c77h 9614905977677

Kdyby se nekradlo, tak jezdíme v TGV.

0/−9
20.8.2015 19:26

M29i38r12o57s95l52a22v 76J81a45n34o61u57š54e52k 9284591777

Chtěl sem vám k tomu něco napsat když už sem vám dal mínus ale ... na takovou pitomost se snad nic ani napsat nedá. Tenhle "hejt" sociálně slabších co by sami v politice kradli kde by se dalo ... to už je takový místní kolorit, kterého je potřeba se zbavit a podívat se z té své chalupy i někam do světa.

+8/0
20.8.2015 20:17

M74i60l12a67n 88M28u75s54i60l 4513561412865

Pozor, těmihle komentáři budete brzy zas... kapitalista  R^

0/0
20.8.2015 20:32

J54i57ř97í 75E10r66b13e50n 1313904366377

Tak nekraďte.

+3/0
21.8.2015 5:36

L94i56b28o29r 31V31a21l32a18c72h 9474885537777

Přesněji: Stát si půjčí miliardu aby to ČD,které mají sekeru cca 35 miliard, zase prodrbaly. Už by to konečně chtělo začít propouštět. V tom socmolochu je až 50% přezaměstnanost.

+3/−15
20.8.2015 18:45

R10a89d17e34k 46J31a31n93a77t29a 9705106944302

Nikoliv, jsou to prostředky z OPD EU. Pokud by se nevyčerpaly, tak by je vyčerpal někdo jiný (Francie, Něměcko, Španělsko, Polsko, ...). Projektů na modernizací tratí mají dost. Jen my jich máme připraveno tak málo, že jsme si vyžebrali, abychom si mohli za to koupit vlaky.

+4/0
20.8.2015 19:30

F83i77l18i57p 61N46e97s91p48o59r 6137327368202

To je jedno ci to jsou penize. Proste se to tam nema sypat...

0/−5
21.8.2015 2:03

R64o42m34a88n 13J61e76s58c71h30k10e 9288135587345

Odstěhujte se jinam, tam je to lepší. Třeba do Černé Hory. Tam je jenom jedna vlaková linka do Baru.

0/0
22.8.2015 7:16

M95i34r53o12s49l32a22v 51J63a21n45o30u47š53e19k 9414961717

Mě to teda přijde lepší než například postavit z dotace silnici a za půl roku jí rozkopat protože jsme dostali dotaci na plynové potrubí. Tohle se nějakým způsobem alespoň promítne do kvality života v ČR.

+4/0
20.8.2015 20:18

M28a70r50e19k 16Š66i69m40o80n 2264407978888

Tohle asi Jančura nenechá jen tak.

+8/−1
20.8.2015 18:10

J25o96s72e45f 11K77o36p12e66c61k92y 9124752605

coze? ;-)

0/0
20.8.2015 18:15

M51a82r56t19i70n 60K62o77l63a12c92e43k 6645529204810

zcela jistě na to bude reagovat, aby ukázal, jak státní podniky "mrhají" catímco on trpí :-)

+8/−1
20.8.2015 18:20

F94i14l31i57p 37N21e68s60p69o49r 6437487518532

Stat si zase neuvedomuje, ze ma i ostatni dopravce, a mel by s nimi jednat rovnopravne...

0/−4
20.8.2015 22:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.