Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Potvrzeno: České dráhy dostanou miliardu na nákup rychlíků

České dráhy mohou definitivně počítat s tím, že jim stát z evropských peněz určených původně na nové silnice a železnice proplatí téměř miliardu korun na nové rychlíkové soupravy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Š37t10ě29p62á37n 18Š27v38á67c16h47a 4367785868127

Dobre rozhodnuti, ktere povede ke zkvalitneni verejne dopravy.

0/0
22.8.2015 16:48

J86a85n 18C79e82p42e76k 1174226650

Dostane dotaci i Jančura a Leo?

0/−3
21.8.2015 9:25

M64a78r48t45i64n 82N89o53v82o53t10n48ý 3806836861554

Nedostanou, není důvod. Ostatně, máte to napsáno v článku.

+7/0
21.8.2015 9:39

J54a93n 64C72e66p29e42k 1664966620

Jasně, dotace navržena tak, aby dotaci dostaly jen ČD. Není to diskriminace?

0/−1
21.8.2015 10:20

R28a62d94e60k 88J63a63n78a46t64a 9445836664662

V tomto případě není.

+6/0
21.8.2015 10:31

J66a52n 90C40e56p91e31k 1454236620

Myslíte si, kdyby to bylo možné, že by Jančura nezačal jezdit tuto trať kdyby mu EU zaplatila nové vlaky a stát by ho na tu trať pustil? Nulové náklady, zisk jistý.

0/−2
21.8.2015 11:04

R10a20d19e58k 47J12a82n87a56t10a 9295206164282

Linka R13 Brno – Břeclav – Otrokovice – Olomouc je v harmonogramu soutěží až skoro na konci, od roku 2025.

Aktuálně jsou v plánu soutěže jiné tratě a pokud na nich jančura vyhraje, může dotaci získat i on, viz předposlední odstavec v článku. Jinak fakt, že dopravce pořídil dotaci levnějei, se pochopielně promítne ve výpočtu prokazatelné ztráty, tj. o to měnší dotace na provoz dostane. Tj. není to tak, že by na tom ČD vydělávaly. Akorát ušetří ministerstvo.

+5/0
21.8.2015 12:23
Foto

A19l25a80n 23Ř26e44p63k23a 4475726

Nulové náklady? Co to je za blbost? ;-D To by jedině se musela ta linka zrušit, aby náklady byly nulové

0/0
22.8.2015 12:16
Foto

A51l31a16n 78Ř65e86p52k68a 4245926

Až budou jezdit v závazku veřejné služby, tak určitě ano. Jinak není důvod ;-)

0/0
22.8.2015 12:15

L76i10b17o62r 59V36a57l25a74c51h 9844535357567

Bacha je to tu samej ajsbonak. Misto prace tu vysedavji na netu. Meli to davno strelit Deutschebahnu. Ten by s nima zatocil.

0/−8
21.8.2015 9:05

M76a42r54t57i93n 91N56o30v53o31t16n78ý 3866896201564

;-D myslíte ty DB, kde je slovo stávka běžnou součástí slovníku?

+8/0
21.8.2015 9:40

J92a66n 60H79o69r92a 6507391376

....ajznboňák je z německého Eisenbahner, troubo;-)

0/0
23.8.2015 13:04

K72u18b16a 46A14u28e92r 3364249328441

České dráhy již dávno neměly existovat a měli být zprivatizovány včetně jednotlivých nádraží. Výměnou za to by byly menší dotace krajů na tratě, dostali bychom se včas do práce a lidé by železnici konečně začali víc využívat.

+1/−11
20.8.2015 23:36

J43i30ř62í 45E15r85b88e60n 1683924746777

Haha, vy jste vtipnej. U síťových odvětví to takto nikde na světě nefungovalo a nefunguje. Dráhy byly od konce 19. století tvrdě postátňovány právě proto, že privátní vlastnictví a provozní vztahy ničily funkčnost.

+9/0
21.8.2015 5:34

R54o80m11a55n 25J62e48s69c95h49k39e 9118645427975

Celý rok dojíždím vlakem a za rok možná jednou přijdu pozdě. Před 14 dny jsem jel autem a totálně zacpané. Přijel jsem o 15 minut později než vlak.

Na silnice se všichni nevlezeme. A ten stres na silnici. Ve vlaku si čtu knížku a pohoda. Pěkný den Vám přeji.

+2/0
22.8.2015 7:08

P19e87t84r 26R50i84d34l 1664425961

Proč by si ČD nekoupily další vlak, když náklad na každého jednoho vlakvedoucího, ( funkce průvodčí už vlastně neexistuje, poměr: vl/pr - 30/2 ), je zhruba 62tisíc Kč měsíčně, k tíži zaměstnavatele, tj. ČD, potažmo daňový poplatník. Průměrný hrubý plat vlakvedoucích je 28600,- . se všemi příplatky samozřejmě, např. za dělenou směnu, tj. chvíli jezdím, jdu domů na oběd a pak zase chvíli jezdím, vše se mi počítá do prac. doby, atd. superhrubá cca. 36000,- . Celkový náklad na zaměstnance tj. 62000,- krát 3500 lidí, krát 12 měsíců... "Jaroslav Hašek - Osudy dobrého vojáka Švejka... To se nám to hoduje, když nám lidi půjčujou". Využívání pracovní doby je u ČD naprosto tragické, kdyby se takto choval soukromník a tímto nechci vyzdvihovat novodobé otrokáře, do roka zkrachuje. Na druhou stranu, zákazník tedy daňový poplatník by měl vyžadovat a trvat na perfektním výkonu služby a v případě jakékoliv nesrovnalosti, např. nedostatečná ústrojová kázeň, nevstřícnost, nedostatečný prozákaznický přístup apod. se nebát reagovat, příp. si i stěžovat, Bohužel, každý si stěžuje v hospodě, ale kompetentím orgánům ne.

0/−8
20.8.2015 22:44
Foto

P66e14t91r 47D68o38k81t57o54r 8678750176771

ty ses tu nějak rozjel poslouchej

+4/0
20.8.2015 23:15

R62a35d58e89k 45J33a41n76a29t63a 9115646924352

Vy jste nějaký informovaný. Tak to nám určitě řeknete, jakou mzdu má vlakvedoucí ("teamleader", má dopravní kvalifikaci) u Regiojetu. Myslím, že zhruba stejně, protože kdyby měl míň, tak by přece hned odešel k ČD, když se tam bere víc a pracuje míň, ne?

+8/0
21.8.2015 0:34

F94i18l72i62p 42N41e26s43p15o92r 6127297428602

Ale v RJ nejsou lidi navic a vsichni jsou potreba. Kdyby v CD propustili 50% lidi, tak nikdo nic nepozna.

0/−10
21.8.2015 2:01

J47i38ř82í 18E72r63b52e48n 1313304326117

Jako že kdyby propustili půlku strojvůdců, průvodčích, uklízeřček atd., tak si toho nikdo nevšimne a vlaky budou jezdit dál ve stejném množství? No, asi tak dva týdny,.,.,

+11/0
21.8.2015 5:35

F48i71l70i95p 28N84e35s96p64o24r 6497737738872

Uz to vidim... 25tis uklizecek :-)

0/−3
21.8.2015 14:13

M45a11r87t29i16n 37N60o76v33o79t42n79ý 3416916851334

To je pěkná pitomost. Propouštění u ČD už dávno proběhlo. Teď tam moc lidí navíc opravdu nenajdete.

+3/0
21.8.2015 9:44

F46i76l43i57p 15N29e77s90p52o37r 6547537258452

24 tis zamestnancu se vam zda tak akorat?

0/−1
21.8.2015 10:02

R50a62d11e44k 13J74a24n50a87t52a 9685566844472

Viz můj výpočet níže. Obávám se, že jste jen diskutér amatér, který si udělal názor "on má kafe zdarma, takže je ve všem lepší". Napište alespoň nějaký náznak výpočtu prosím.

+5/0
21.8.2015 10:44

M59a51r50e77k 90M45a45r58t30i45n 8429904856510

Jestli to nebude náhodou tím, že ČD jezdí po celé republice, hm? Kdybychm to vzali do důsledku, tak přezaměstnanost by musela být u konkukrence. Na jeden vlak/toliko osob. Přemýšlejte trochu...

+2/0
21.8.2015 16:12

M77a52r35e26k 73V58y65m90a90z88a32l 5398476972260

Asi moc vlakem nejezdíte, že píšete o přezaměstnanosti u ČD. Na rychlících ČD třeba s 5 vozy jezdí jen SLOVEM - JEDEN zaměstnanec jako obsluha a SLOVEM - JEDEN strojvedoucí. A RJ má na každém voze SLOVEM - JEDNOHO zaměstnance....Osobní vlaky ČD jezdí převážně jen s jedním zaměstnancem....Tak kde čerpáte Vaše informace pane Filipe Nespore?

+7/0
21.8.2015 10:00

F91i17l37i38p 42N54e93s17p19o21r 6347597988842

25tis zamestancu je docela vysoky cislo. Zrejme jsou vsichni zalezli v kancelarich... O pracujich lidech ve vlacich se bavit nechci. Ti tam byt musi. Spis by me zajimaly namestci, reditele ruznych useku, zastupci reditelu atd....

0/−8
21.8.2015 10:06

R58a18d85e10k 65J84a96n60a79t33a 9555986604342

Podle čeho soudíte, že je to "docela vysoký číslo"? Máte ekonomické vzdělání?

Ukazatel, podle kterého se toto v dopravě posuzuje, bývá přepravní výkon podělený počtem zaměstnanců. Přepravní výkon ČD je cca 7000 mil. oskm ročně, Regiojetu cca 360 mil. oskm (on toto číslo neuvádí, jen počet cestujících, průměrnou přepravní vzdálenost jsem odborně odhadl na 150 km). Zaměstnanců má Regiojet cca 2300. Beru čísla za 2014.

To dává u ČD cca 290 tisíc oskm na zaměstnance, ale u Regiojetu je to pouze cca 160 tisíc. Tj. u Regiojetu je to skoro 2x horší.

+6/0
21.8.2015 10:42

M57a70r63e17k 13V14y36m38a33z78a61l 5918786672760

Pane Nespore, jen pouštítě Vaší uzdě fantazii.....Každá firma má své zaměstnance a své vedení....A jak zeštíhlil dopravce ČD během 25 let se dozvíte na netu. Stačí hledat a po té argumentovat.

+2/0
21.8.2015 16:50

L17i87b57o98r 15Z93a38v52ř15e91l 8989656661582

Ale hlavne keca bludy Ridl!!!!

0/0
21.8.2015 22:00

R66a73d35i50m 88N80e79b87e54l 5976165159899

To se nám to podniká, když nám to jiní platí.;-)

Nevíte někdo, co je to za linku Brno - Břeclav - Olomouc? Není to trochu zajížďka? On tak do Olomouce někdo dobrovolně jezdí o 81 km delší trasou? A  tedy úměrně dráž a o 3/4 hodiny déle?

+1/−14
20.8.2015 19:45

J40a77n 22V18a84l90a65l50í79k 6496179610686

asi i z jiných částí se chtějí dostat do olomouce

+7/0
20.8.2015 19:55

M89a21r96t42i77n 62K46o57l52a90c16e93k 6725629864760

trasa je podezřelá, očekával bych Brno- Břeclav - Vídeň, Brno- Olomouc Moravská třebová i to je zajížďka, Brno- Moravská třebová

0/−4
20.8.2015 19:57

M19i44r90o30s13l71a11v 34Z51i91k14m97u67n54d 7769913724363

Podobné "nesmyslné" vlaky jezdí v celé Evropě ... například z Vídně do Villachy přes Salzburg ... prostě jsou spojena dvě nebo tři vozební ramena.

V Česku jezdí mimo výuky  třeba vlak Praha - Brno - Jeseník, i když se dá jet do Jeseníku rychleji z České Třebové přes Zábřeh ...

+3/0
20.8.2015 19:59

J43a32n 45V62a90l22a41l36í53k 6116139720936

no vidíte a z brna mohou jet hned a nemusí jezdit ještě jinam

0/0
20.8.2015 20:04

R70a62d78e78k 25J64a68n63a91t53a 9525646844892

Zajížďka to je, ale ten vlak není určen pro cestování z Brna do Olomouce, je určen pro lidi z měst po cestě a vznikl spojením linek Brno-Břeclav a Břeclav-Olomouc. Pokud jste z Prahy - přirovnal bych to třeba k autobusu 183. Přesto, že spojuje Kobylisy a Háje, nikdo tím nejezdí z Kobylis na Háje a ta linka má přesto smysl.

Jinak není to trasa, kteroy by vymyslely ČD. Je to zakázka od ministerstva dopravy. ČD neurčují svůj jízdní řád, vyjma komerčních linek, a to je jen Praha-Ostrava.

+12/0
20.8.2015 22:20

P20a23v29e55l 53Ř12a59p30e59k 7322176409275

Konečně se místo smradlavého zastaralého a morálně vadného automobilismu bude investovat do důstojného způsobu dopravy, kterým moderní železnice bezpochyby je. R^

+31/−1
20.8.2015 19:16

L35i41b18o32r 55V36a36l44a43c75h 9104345377867

Kdyby se nekradlo, tak jezdíme v TGV.

0/−9
20.8.2015 19:26

M45i33r19o26s17l46a19v 81J16a92n77o94u42š75e44k 9314691567

Chtěl sem vám k tomu něco napsat když už sem vám dal mínus ale ... na takovou pitomost se snad nic ani napsat nedá. Tenhle "hejt" sociálně slabších co by sami v politice kradli kde by se dalo ... to už je takový místní kolorit, kterého je potřeba se zbavit a podívat se z té své chalupy i někam do světa.

+8/0
20.8.2015 20:17

M68i38l42a29n 57M77u51s39i57l 4123731892205

Pozor, těmihle komentáři budete brzy zas... kapitalista  R^

0/0
20.8.2015 20:32

J39i45ř64í 50E48r53b39e38n 1443844586957

Tak nekraďte.

+3/0
21.8.2015 5:36

L86i61b98o66r 97V12a24l28a32c82h 9964395427587

Přesněji: Stát si půjčí miliardu aby to ČD,které mají sekeru cca 35 miliard, zase prodrbaly. Už by to konečně chtělo začít propouštět. V tom socmolochu je až 50% přezaměstnanost.

+3/−15
20.8.2015 18:45

R28a15d77e11k 53J40a66n48a48t66a 9965906844342

Nikoliv, jsou to prostředky z OPD EU. Pokud by se nevyčerpaly, tak by je vyčerpal někdo jiný (Francie, Něměcko, Španělsko, Polsko, ...). Projektů na modernizací tratí mají dost. Jen my jich máme připraveno tak málo, že jsme si vyžebrali, abychom si mohli za to koupit vlaky.

+4/0
20.8.2015 19:30

F82i93l69i70p 43N27e42s58p28o56r 6597727408402

To je jedno ci to jsou penize. Proste se to tam nema sypat...

0/−5
21.8.2015 2:03

R90o33m67a63n 95J17e85s89c89h77k87e 9678205627775

Odstěhujte se jinam, tam je to lepší. Třeba do Černé Hory. Tam je jenom jedna vlaková linka do Baru.

0/0
22.8.2015 7:16

M14i96r37o67s96l84a72v 63J50a78n69o28u87š24e53k 9424881447

Mě to teda přijde lepší než například postavit z dotace silnici a za půl roku jí rozkopat protože jsme dostali dotaci na plynové potrubí. Tohle se nějakým způsobem alespoň promítne do kvality života v ČR.

+4/0
20.8.2015 20:18

M59a62r57e75k 28Š13i27m23o29n 2254647728168

Tohle asi Jančura nenechá jen tak.

+8/−1
20.8.2015 18:10

J58o45s73e55f 92K19o92p69e21c12k18y 9234312165

coze? ;-)

0/0
20.8.2015 18:15

M72a36r37t41i11n 69K64o92l49a58c87e41k 6635619474490

zcela jistě na to bude reagovat, aby ukázal, jak státní podniky "mrhají" catímco on trpí :-)

+8/−1
20.8.2015 18:20

F98i18l56i69p 75N57e75s22p45o28r 6677377868352

Stat si zase neuvedomuje, ze ma i ostatni dopravce, a mel by s nimi jednat rovnopravne...

0/−4
20.8.2015 22:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.