Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy mohou jezdit bez soutěže o 5 let déle. Musí ale koupit nové vlaky

Kraje a ministerstvo dopravy mohou o dalších pět let prodloužit smlouvy s Českými drahami na provoz jimi objednávaných vlaků, aniž by musely vypsat výběrové řízení. V praxi tak může mít státní dopravce jistotu smluv až do roku 2024. Dráhy ale musí investovat do vozového parku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M75a59t67ě98j 85V97o24n24d45ř54i77č86k15a 4674740848916

Ať se tratě soutěží, regionální i dálkové (snad s výjimkou tratí mezinárodních). Pravděpodobně to povede ke zlepšení služeb a snížení ceny. Ale až tehdy, až budou státem nebo alespoň krajem  jasně stanovená pravidla. Musí být uznávány jízdenky, musí být uznávány i síťové jízdenky, ideální by bila i existence síťové Inkarty, která by plošně platila na české železnici. A slevu by získal zákazník železnice, nikoli zákazník Regiojetu. Musí být zachovány také návaznosti vlaků. Vhodné by bylo také pořešit převzetí zaměstnanců, protože v případě, že České dráhy tzv. Šumavské lokálky ztratí a nový dopravce, ať už to bude kdokoli, původní zaměstnance nepřevezme, velkou část čeká pravděpodobně propouštění.

Proto za současného stavu jsem zastáncem zachování tolik kritizovaného monopolu ČD, česká železnice není připravena. Čím dříve bude, tím lépe.!!

+3/−3
19.8.2015 22:32

J44a24n 30J73e28m65e60l91k74a 1545730

Pravděpodobně povede ke snížení ceny.. V Anglii  jde vidět, že to vede přesně k opačnému.. (jeden dopravce jedna trať, volná cena)

0/0
20.8.2015 7:57

M15a53t60ě81j 39V44o87n50d25ř94i60č37k52a 4704490918556

Vím, že v Anglii je to po privatizaci dost "divočina" ;-D, o tom jsem mnohé slyšel, ale tak cenu jak za objednání vlaku tak cenu pro cestujícího by si snad také měl u objednávaných vlaků hlídat sám objednavatel, ne?

0/0
20.8.2015 10:25

R15a85d89e41k 65J41a13n32a16t97a 9255676914542

To ale mluvíte o anglických nedotovaných komerčních spojích na základě exkluzivní licence. Tady mluvíme o spojích objednávaných - tam určuje objednavatel, za který tarif se bude jezdit.

0/0
20.8.2015 22:47

M22i91c70h62a62l 24P43a97s63t52o78r33e63k 4914520798818

Já jsem pro ať to od 2019 dostane klidně celé pán Jančura. Musí se ale zavázat, že budou všude nové, klimatizované, 100% uklizené vlaky bez grafiti a poškození. Navíc bude dostávat od státu a krajů stejně nebo méně než dosud ČD a zachová minimálně stejnou obslužnost jako ČD. Zajisté mu nějaká banka lehce půjčí tak 400mld na nákup vlaků. ČD by zůstaly jen nádraží, za jejichž použití by RJ platil a vlaky by se prodaly nebo sešrotovaly. No a až by se ukázalo, že na to RJ nemá tak by už nebylo stejně návratu.

+4/−6
19.8.2015 16:20

P72e59t73r 11N42o87v41o12t31n53y 3839242759952

Však takhle si to představoval s vlakama do Žiliny. A kdyby to prej nešlo, tak mu můžou dát klidně pokutu. ;-D

+6/0
19.8.2015 17:18

M95a13t13ú89š 74B89e55n16a92k 9908624172653

Toto sluboval na Slovensku na trati 131. Realita je taká, že dovliekol  12 rokov staré Talenty z Nemecka, značne opotrebované, ktoré ešte navyše neudžiava, čo má za následok, že jazdia miesto na dva motory iba na jeden (čo je výrobcom a aj majitelom zakázané), za následok to má pomalú jazdu - vysoké meškania - 30 minút je štandardom. Dalším následkom je nafungujúca klimatizácia, kedže nemá dosť energie na fungovanie. Navyše aj samotná klimatizácia je poruchová. Čistota je tiež skôr nadávka ako používané slovo. Grafity problémom až tak niesú, kedže jednotky nemajú náter, ale iba fóliu, ktorú strhnú a potom jazdí aj mesiac bez nej. Vizuálny informačný systém tiež nefunguje, pretože nemá kto zaplatiť jeho aktualizáciu. Po roku musel vrátiť časť jednotiek, tak si požičal Desirá s kapacitou 2/3 voči Talentu, ľudia sa tlačili ako sardinky, čo bolo aj dôsledkom toho že si vydobil zrušenie autobusov, takže má monopol. Sardinkovitosť začal riešiť prenájmom dalších desír, čo mu samozrejme celý podnik predražilo, takže začal vydierať štát a kraje zrušeným spojov. Vo výsledku jazdí za 2 násobok toho za čo by tam jazdila ZSSK...

+9/0
19.8.2015 18:48

T77o73m 87J33u49r43e48č50k65a 6595652795895

Tohle taky mluví za sebe:

http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10122978233-udalosti-v-regionech-ostrava/415231100030819-udalosti-v-regionech

Doporučuji ten první příspěvek shlédnout celý.

+1/0
19.8.2015 19:45

J48a18n 78V10a67l12a67l49í74k 6436889110956

no a tam je jasně dáno že podnikatelé typu Jančury jsou pouze pro určitou klientelu a tudíž v osobní dopravě nemá co pohledávat a zastánci žlutého hnupa mínusujte

+5/0
19.8.2015 20:15

J73a87n 81J95e66m45e64l24k52a 1775800

Tak to zas nemuzu rict. Kdyz jsem tam jel ja, pripadal jsem si jak v raji. Proti 810ce moderni vlak pruzi, je tichy. Perfektne nastaveny jizdni rad se spesnymi vlaky do prace, coz na nasi 323  Ostrava- Frydlant neexistuje, cd a kraj tvrdi, ze to nejde.  Tam jde.. Klimatizace.. Parkoviste zdarma, dunajska streda - ohrazene parkoviste pro kola(za mrizi) Vedle moderni autobusovy terminal.. Zadne pochody. Raj.. Samozrejme, kdyz pocet cestujicich vzroste trikrat, je to problem. S tim asi nepocital nikdo.. Bratislava nove mesto, dunajska streda prumer 64 km/h na 80kove trati.

+1/−2
19.8.2015 21:15

J20a45n 72S19ů46r39a 4325233503652

Ano, třicet let staré vozy 810 ZSSK byly podstatně luxusnější záležitostí.

+1/−2
19.8.2015 22:40

T21o55m 47J90u32r23e41č31k87a 6715912595615

Chcete snad tvrdit, že kdyby ZSSK taky dostalo objednávku na víc než 2x vlkm (rozložení fixních nákladů) a násobně víc peněz spolu s opravením trati, že by tam ty 810 jezdily i nadále?

+1/0
19.8.2015 23:27

J61a51n 82S29ů93r51a 4365213673962

Jaké jsou fixní náklady na 30 let staré vozy? Jaká to je odpisová skupina?

+1/−2
19.8.2015 23:45

T42o37m 57J65u38r26e61č91k32a 6895502355965

Z čeho vycházíte, že pokud by stát u ZSSK dojednal stejné podmínky jako RJ (násobně víc vlkm, vyšší platby, opravená trať, zaplacení nákladů na další vozidla díky nárůstu počtu cestujících díky bezplatnému jízdnému,...), že by tam ZSSK měla stále 810ky?

+1/−1
19.8.2015 23:52

J58a82n 35S23ů75r51a 4605273293582

Zkuste odpovědět na můj dotaz: jaké jsou fixní náklady u 810. A zkuste mi i odpovědět na můj dotaz ohledně Magelysu.

+1/−2
19.8.2015 23:53

T93o88m 89J51u87r94e11č82k68a 6775282895355

Trochu zaměňujete příčinu a důsledky. Btw jak dlouho se odepisují 12leté Talenty? ;-)

Takže opakuji - kdyby ZSSK jezdilo na dané trati za stejných podmínek jako RJ, kde berete tu jistotu pro svůj argument, že by tam jezdily i nadále s 810?

+1/−1
19.8.2015 23:56

J93a95n 78S39ů65r81a 4515343643122

Zkuste si přečíst diskuzi od začátku. Reaguji na tvrzení, jaké peklo jsou dvanáct let staré Talenty oproti 810. Odpis 12 let starého Talentu není problém RJ, ale jeho vlastníka, RJ si je pronajímá, tedy odpisy neplatí. Nicméně fixní náklad je pro něj splátka nájmu. Pro ZSSK je fixní náklad nula, neboť 810 jsou účetně odepsané. Happy trolling.

+1/−2
19.8.2015 23:59

T67o57m 16J28u98r74e92č48k47a 6485472675235

Takže jinými slovy potvrzujete to, že zatímco dřívější objednávka u ZSSK díky malému množství vlkm nestačila na nákup/pronájem žádných novějších vozidel a musely to odjezdit staré 810, tak u RJ díky dvojnásobné objednávce vlkm se mohly fixní náklady na vozidla rozložit tak, že to vyšlo na pronájem dvanástiletých ojetin. ;-)

Takže kde je ten důkaz, že kdyby si MD SR u ZSSK objednalo dvojnásobný počet vlkm, že by ZSSK přesto jezdilo dál se starými 810 a nepořídilo by něco novějšího?

+1/−1
20.8.2015 0:06

J50a30n 59S19ů63r22a 4315443703632

Důkaz jste vy.

+1/−3
20.8.2015 0:06

T86o55m 83J19u69r19e92č63k56a 6355412825325

Děkuji za "pádný" argument....

+2/−1
20.8.2015 0:09

T87o29m17a43s 30A38u79g32u21s53t74y28n 6307126681290

Pan Sůra opět předvádí svou pronikavou inteligenci ;-D

A moc vtipné je, jak mistr demagogie požaduje odpověď na jeho zcela nesmyslnou otázku...

0/0
22.8.2015 16:57

J88a92n 47J80e11m31e18l38k65a 1105830

Slováci investovali tuším 300 mil. českých. 

Do 323 Ostrava - Frenštát - Val. Mez se nainvestovalo a nyní doinvestuje už cca za 6 mld. A jsem zvědav jaký bude výsledek.. 

Nic nenasvědčuje elektrifikaci nebo aspoň částečné zdvoukolejení - za ty velké peníze..  

Jsem zvědav - jestli taky bude trojnásobný růst pasažérů.. :-) 

Víc lidí, víc objednaných vlaků, co je na tom špatně.. 

Jančura má zvládnutý marketing. Perfektně se dohodl s termálními koupališti a nabízejí spolu set za výborné peníze. 

Tady ČD mají nejlepší lyžařský areál Bílá v Beskydech a nejsou schopni se domluvit s krajem, aby jezdil vlak s návazným busem do Bílé -

přestože se do slepé trati na Ostravici na přejezdech nainvestovalo dalíších 150m - aby se zvýšila rychlost ze 40 na 50.. wow..

Tam Jančurovi nic nevyčítám, spíš se bojím, že ty soutěže vyhraje někdo zcela jiný, kdoví v jakých soutěžích, za jakých podmínek.

0/0
20.8.2015 8:12

M90a23r16t83i90n 61K10u51b74í42k 9827519226593

Máte pravdu, jel jsem tam loni, bylo zpoždění, rychlík v Bratislavě směr Praha mi ujel, když Jančurův vlak vjížděl do Bratislav hl.st. Obsluha Jančurova vlaku mi řekla, že R nepočká anžto jsou jiný podnik.

0/0
21.8.2015 22:22

V20l21a36s63t17i10m89i13l 70S18v54o39b61o23d58a 7633178595384

K poslední větě v článku:

"Tvl., ne asi." :-)

0/0
19.8.2015 16:17

J25a73n 47K30o90b73ě76r54s68k85ý 1770756421373

Jsem pro soutěže, ovšem v případě uznávání jízdného. Nechci tarifní chaos jaký na železnici panuje v Polsku!!!!

+9/−2
19.8.2015 16:04
Foto

A68l74a67n 11Ř38e75p95k23a 4825676

A co jsem slyšel, tak třeba v Anglii to není o nic lepšíRv

+1/0
19.8.2015 18:39

M75a32r76t13i46n 44N25o14v66o76t74n39ý 3286476591184

"Kraje se soutěžemi otálejí, i když prokazatelně přinášejí úspory."

... škoda, že se JS trochu nerozepsal, když už se snaží něco tvrdit.

+7/0
19.8.2015 15:43

J47a24n 22S37ů38r80a 4845643923222

Je to v tom jednom.z odkazovaných textů. Liberec a JHŽ a 089. Obojí vzorový příklad.

0/0
19.8.2015 18:50

J30a87n 21J46e55m56e96l25k52a 1875370

Souteze setri penize, ale prokazatelne jen krajum.. Jestli zakaznikum, to si nejsem vubec jist. Nakupy novych se take mohou nekde projevit - na strane dotace nebo zakaznika.. Neco se muze ziskat z rustu cestujicich, ale to je otazka..

+1/0
19.8.2015 15:27

M41i39r64o28s10l11a12v 18Z31i24k58m62u23n62d 7689833124823

Komu přinášejí úspory ... cestujícím a zlepšují tak služby ? Například v IDSJMK je nemožné dostat se vlakem z Křenovic do okresního města Vyškov, vlak jede 1x denně cesta trvá cca 20 minut, busmo s přestupem hodinu ...

+2/−1
19.8.2015 16:23

J21i38ř63í 81K57o33c78u58r20e78k 6585854395208

Když zrušíte rychlíky Brno-Ostrava(Bohumín) tak ty osobáky z Křenovic do Vyškova po jednokolejce zcela jistě projedou. Ovšem IDSJMK tak nějak z principu nemůže za to, že je mezi Brnem a Ostravou stále jen jednokolejka.

0/−1
19.8.2015 17:02

J27a78n 82S95ů21r35a 4355713633492

Liberecký kraj vysoutezil provoz nových vlaků za cenu nižší, než tehdy jezdící šrot.

0/0
19.8.2015 18:51

P44e58t16r 34N51o61v52o73t84n86y 3879162789182

Kraje možná ušetří. A ušetří lidi, když si do každého vlaku budou kupovat jinou jízdenku?

+7/0
19.8.2015 15:11

J59i16ř17í 31E52r25b78e20n 1953784796277

Záleží na nastavení soutěže. Pokud bude ve výběrovém řízení požadavek na uznávání přestupného, krajem vyhlášeného tarifu, tak bych se nebál..

+1/−1
19.8.2015 15:14

P51e43t58r 40N28o71v93o15t74n33y 3809272159452

Jojo, to známe. http://ekonomika.idnes.cz/stat-zacne-opet-soutezit-rychliky-dtc-/eko-doprava.aspx?c=A150128_163941_eko-doprava_suj

0/0
19.8.2015 15:17

J92a71n 96J33e41m18e28l76k87a 1895810

Jenze krajem vyhlaseny system je casto za 1,3 1,5 kc/km. Drahy za 1,1 0.7 s in 50. Kraj hazi do jednoho pytle efektivni, ekologicke linky - elektricke  - drahy, tramvaje, trolejbusy i neekologicke neefektivni linky - diselove autobusove linky stojicich po 50m.

+1/−1
19.8.2015 15:34

R19o91m52a52n 64P78o88l82á18č12e22k 5556239925

Dokud lidem nedojde, že soukromým firmám jde o napojení na státní cecík tak se toho moc nezmění... Ono cena může být v prvním období krásná ale pak se v tichosti vše navýší a ještě budeme děkovat za ČD...

Navíc co hujerové za soutěže neřeší jsou integrované dopravní systémy a návaznosti jízdenek, které zatím nikdy nebyly podmínkou soutěže...

+9/−3
19.8.2015 14:41

M82a40r55e37k 42M10a71r37t79i28n 8549784876600

A o obsluze v časech ne tolik výhodných ani nemluvě...

+2/−1
19.8.2015 14:47

J12i39ř61í 60E49r47b74e28n 1383354856497

Jízdní řády stanovuje krajský úřad, respektive krajský koordinátor veřejné dopravy, popřípadě ministerstvo dopravy. Málokterá linka jezdí podle uvážení dopravce.

+2/0
19.8.2015 14:53

M71a24r91t89i78n 78K24l92i84m80e85š 6756265617110

A kraj zaplatí a dopravce jezdí. To ale většinou ti "inteligenti", co argumentují tím, že soukromník bude jezdit jen na lukrativních tratích a ne do horní - dolní, nikdy nepochopí. A mezi náma, z 99 % jsou to zastánci jednoho státního molochu :-). Prostě potřebují "argumenty" a je jim jedno že to není pravda.

+1/−3
19.8.2015 15:04

M90a47r73t64i14n 75K59l31i57m62e74š 6806945637560

Zdeňku, proč mínus, napiš argument jestli to co píšu není pravda!

+1/−1
19.8.2015 15:09

J54i15ř64í 28E18r80b57e11n 1133614926167

No, byl tady případ, kdy někde v severozápadních Čechách existoval regionálně-monopolní dopravce, který z výnosné linky do Prahy dotoval neefektivní regionální busíky. Pak přišlo Student Agency, výnosnou linku obsadilo a najednou nebylo za co platit ztrátu těch ostatních linek, Tudíž se musely začít hradit z veřejných rozpočtů, zatímco privatizovaný zisk šel jinam.

A takhle to bude všude, pokud se budou soutěžit linky a tratě každá zvlášť a ne jako územní "balík" dohromady. O (ne)jednotnosti tarifu a (ne)uznávání přestupných jízdenek nemluvě.

+1/0
19.8.2015 15:09

M74a36r23t98i58n 58K98l11i62m34e59š 6366285247610

S tím souhlasím. Tak to funguje třeba v IDS JMK. Bohužel na železnici "vyhrály" ČD, které nabídly vyšší cenu a horší vlaky a přesto vyhrály. A s těma hrůzama jezdím denně.

0/−2
19.8.2015 15:12

J26i19ř83í 24E66r47b79e25n 1663674446147

A někdo snad nabídl nižší cenu a lepší vlaky? U nás v LBK jezdí Stadlery 841, modernizované rohlíky 843, hydry 854, orchestriony 810 a Regionovy 814. Nepotkal jsem koženku už hodně let.

+3/0
19.8.2015 15:19

M10a86r84t79i57n 39K49l45i32m97e13š 6746785427380

Jančura :-)

0/−2
19.8.2015 15:21

J96a28n 85V50a65l90a71l73í85k 6466239230906

hnup

+1/0
19.8.2015 20:16

M17a67r77t93i58n 70K24l30i14m94e20š 6896955257570

Já jezdím jen koženkami. Mimochodem Regionovou jsem párkrát jel, jak se Vám v ní sedí?

0/−1
19.8.2015 15:22

J50i39ř50í 85K69o29c92u74r11e75k 6725404235498

DdddDDDrrrRRRnnnNNNccCcCcááÁÁtT TToOO.

+1/0
19.8.2015 17:04

J70i65n66d32ř80i67c37h 49H42r60d57l37i43č85k37a 4896344179504

Jenže ten zisk monopolního dopravce nepadal z nebe, nýbrž pocházel z peněz občanů, kteří neměli na výběr. Po nástupu Student Agency platili míň.

Chce-li kraj financovat ztrátovou linku, ať ji platí přímo a nezabraňuje konkurenci na jiných linkách.

0/0
19.8.2015 15:50

J41a32n 10V76a93l29a26l15í91k 6156639440316

Pojedu z místa A do místa B abudu mít 4přestupy tak jsem zvědav jak budu kupovat jízdenky když tam budou třeba 3 ruzní dopravci....

0/0
19.8.2015 18:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.