Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy mohou jezdit bez soutěže o 5 let déle. Musí ale koupit nové vlaky

Kraje a ministerstvo dopravy mohou o dalších pět let prodloužit smlouvy s Českými drahami na provoz jimi objednávaných vlaků, aniž by musely vypsat výběrové řízení. V praxi tak může mít státní dopravce jistotu smluv až do roku 2024. Dráhy ale musí investovat do vozového parku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M57a15t25ě69j 31V39o41n85d76ř73i55č85k79a 4714360558626

Ať se tratě soutěží, regionální i dálkové (snad s výjimkou tratí mezinárodních). Pravděpodobně to povede ke zlepšení služeb a snížení ceny. Ale až tehdy, až budou státem nebo alespoň krajem  jasně stanovená pravidla. Musí být uznávány jízdenky, musí být uznávány i síťové jízdenky, ideální by bila i existence síťové Inkarty, která by plošně platila na české železnici. A slevu by získal zákazník železnice, nikoli zákazník Regiojetu. Musí být zachovány také návaznosti vlaků. Vhodné by bylo také pořešit převzetí zaměstnanců, protože v případě, že České dráhy tzv. Šumavské lokálky ztratí a nový dopravce, ať už to bude kdokoli, původní zaměstnance nepřevezme, velkou část čeká pravděpodobně propouštění.

Proto za současného stavu jsem zastáncem zachování tolik kritizovaného monopolu ČD, česká železnice není připravena. Čím dříve bude, tím lépe.!!

+3/−3
19.8.2015 22:32

J18a95n 54J47e35m85e79l47k33a 1775130

Pravděpodobně povede ke snížení ceny.. V Anglii  jde vidět, že to vede přesně k opačnému.. (jeden dopravce jedna trať, volná cena)

0/0
20.8.2015 7:57

M43a45t88ě60j 94V37o40n37d65ř20i60č55k43a 4974290838496

Vím, že v Anglii je to po privatizaci dost "divočina" ;-D, o tom jsem mnohé slyšel, ale tak cenu jak za objednání vlaku tak cenu pro cestujícího by si snad také měl u objednávaných vlaků hlídat sám objednavatel, ne?

0/0
20.8.2015 10:25

R87a16d50e32k 74J50a28n72a95t30a 9325286444322

To ale mluvíte o anglických nedotovaných komerčních spojích na základě exkluzivní licence. Tady mluvíme o spojích objednávaných - tam určuje objednavatel, za který tarif se bude jezdit.

0/0
20.8.2015 22:47

M97i61c37h51a40l 84P93a90s52t41o97r89e52k 4564500218488

Já jsem pro ať to od 2019 dostane klidně celé pán Jančura. Musí se ale zavázat, že budou všude nové, klimatizované, 100% uklizené vlaky bez grafiti a poškození. Navíc bude dostávat od státu a krajů stejně nebo méně než dosud ČD a zachová minimálně stejnou obslužnost jako ČD. Zajisté mu nějaká banka lehce půjčí tak 400mld na nákup vlaků. ČD by zůstaly jen nádraží, za jejichž použití by RJ platil a vlaky by se prodaly nebo sešrotovaly. No a až by se ukázalo, že na to RJ nemá tak by už nebylo stejně návratu.

+4/−6
19.8.2015 16:20

P15e11t40r 58N26o36v80o68t94n70y 3869972169182

Však takhle si to představoval s vlakama do Žiliny. A kdyby to prej nešlo, tak mu můžou dát klidně pokutu. ;-D

+6/0
19.8.2015 17:18

M18a31t86ú62š 93B15e56n88a98k 9548964632193

Toto sluboval na Slovensku na trati 131. Realita je taká, že dovliekol  12 rokov staré Talenty z Nemecka, značne opotrebované, ktoré ešte navyše neudžiava, čo má za následok, že jazdia miesto na dva motory iba na jeden (čo je výrobcom a aj majitelom zakázané), za následok to má pomalú jazdu - vysoké meškania - 30 minút je štandardom. Dalším následkom je nafungujúca klimatizácia, kedže nemá dosť energie na fungovanie. Navyše aj samotná klimatizácia je poruchová. Čistota je tiež skôr nadávka ako používané slovo. Grafity problémom až tak niesú, kedže jednotky nemajú náter, ale iba fóliu, ktorú strhnú a potom jazdí aj mesiac bez nej. Vizuálny informačný systém tiež nefunguje, pretože nemá kto zaplatiť jeho aktualizáciu. Po roku musel vrátiť časť jednotiek, tak si požičal Desirá s kapacitou 2/3 voči Talentu, ľudia sa tlačili ako sardinky, čo bolo aj dôsledkom toho že si vydobil zrušenie autobusov, takže má monopol. Sardinkovitosť začal riešiť prenájmom dalších desír, čo mu samozrejme celý podnik predražilo, takže začal vydierať štát a kraje zrušeným spojov. Vo výsledku jazdí za 2 násobok toho za čo by tam jazdila ZSSK...

+9/0
19.8.2015 18:48

T33o83m 96J70u32r84e80č26k27a 6145732805345

Tohle taky mluví za sebe:

http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10122978233-udalosti-v-regionech-ostrava/415231100030819-udalosti-v-regionech

Doporučuji ten první příspěvek shlédnout celý.

+1/0
19.8.2015 19:45
Foto

J56a81n 44V23a17l91a45l33í89k 6686649930556

no a tam je jasně dáno že podnikatelé typu Jančury jsou pouze pro určitou klientelu a tudíž v osobní dopravě nemá co pohledávat a zastánci žlutého hnupa mínusujte

+5/0
19.8.2015 20:15

J15a91n 25J12e84m60e62l27k56a 1845960

Tak to zas nemuzu rict. Kdyz jsem tam jel ja, pripadal jsem si jak v raji. Proti 810ce moderni vlak pruzi, je tichy. Perfektne nastaveny jizdni rad se spesnymi vlaky do prace, coz na nasi 323  Ostrava- Frydlant neexistuje, cd a kraj tvrdi, ze to nejde.  Tam jde.. Klimatizace.. Parkoviste zdarma, dunajska streda - ohrazene parkoviste pro kola(za mrizi) Vedle moderni autobusovy terminal.. Zadne pochody. Raj.. Samozrejme, kdyz pocet cestujicich vzroste trikrat, je to problem. S tim asi nepocital nikdo.. Bratislava nove mesto, dunajska streda prumer 64 km/h na 80kove trati.

+1/−2
19.8.2015 21:15

J10a63n 23S34ů90r90a 4265233803692

Ano, třicet let staré vozy 810 ZSSK byly podstatně luxusnější záležitostí.

+1/−2
19.8.2015 22:40

T57o73m 53J84u47r15e27č84k43a 6255412755765

Chcete snad tvrdit, že kdyby ZSSK taky dostalo objednávku na víc než 2x vlkm (rozložení fixních nákladů) a násobně víc peněz spolu s opravením trati, že by tam ty 810 jezdily i nadále?

+1/0
19.8.2015 23:27

J78a88n 10S24ů28r22a 4275163103962

Jaké jsou fixní náklady na 30 let staré vozy? Jaká to je odpisová skupina?

+1/−2
19.8.2015 23:45

T47o22m 52J78u20r42e97č51k51a 6225852565275

Z čeho vycházíte, že pokud by stát u ZSSK dojednal stejné podmínky jako RJ (násobně víc vlkm, vyšší platby, opravená trať, zaplacení nákladů na další vozidla díky nárůstu počtu cestujících díky bezplatnému jízdnému,...), že by tam ZSSK měla stále 810ky?

+1/−1
19.8.2015 23:52

J71a26n 46S55ů44r41a 4235693643332

Zkuste odpovědět na můj dotaz: jaké jsou fixní náklady u 810. A zkuste mi i odpovědět na můj dotaz ohledně Magelysu.

+1/−2
19.8.2015 23:53

T86o43m 45J89u76r97e11č63k62a 6575762165715

Trochu zaměňujete příčinu a důsledky. Btw jak dlouho se odepisují 12leté Talenty? ;-)

Takže opakuji - kdyby ZSSK jezdilo na dané trati za stejných podmínek jako RJ, kde berete tu jistotu pro svůj argument, že by tam jezdily i nadále s 810?

+1/−1
19.8.2015 23:56

J93a36n 17S52ů44r72a 4895623893312

Zkuste si přečíst diskuzi od začátku. Reaguji na tvrzení, jaké peklo jsou dvanáct let staré Talenty oproti 810. Odpis 12 let starého Talentu není problém RJ, ale jeho vlastníka, RJ si je pronajímá, tedy odpisy neplatí. Nicméně fixní náklad je pro něj splátka nájmu. Pro ZSSK je fixní náklad nula, neboť 810 jsou účetně odepsané. Happy trolling.

+1/−2
19.8.2015 23:59

T71o38m 96J81u65r82e74č86k37a 6815882655445

Takže jinými slovy potvrzujete to, že zatímco dřívější objednávka u ZSSK díky malému množství vlkm nestačila na nákup/pronájem žádných novějších vozidel a musely to odjezdit staré 810, tak u RJ díky dvojnásobné objednávce vlkm se mohly fixní náklady na vozidla rozložit tak, že to vyšlo na pronájem dvanástiletých ojetin. ;-)

Takže kde je ten důkaz, že kdyby si MD SR u ZSSK objednalo dvojnásobný počet vlkm, že by ZSSK přesto jezdilo dál se starými 810 a nepořídilo by něco novějšího?

+1/−1
20.8.2015 0:06

J74a51n 31S53ů49r58a 4335983493642

Důkaz jste vy.

+1/−3
20.8.2015 0:06

T53o52m 29J37u87r77e95č73k70a 6955212735605

Děkuji za "pádný" argument....

+2/−1
20.8.2015 0:09

T78o25m45a79s 86A70u49g34u82s37t90y42n 6117226281500

Pan Sůra opět předvádí svou pronikavou inteligenci ;-D

A moc vtipné je, jak mistr demagogie požaduje odpověď na jeho zcela nesmyslnou otázku...

0/0
22.8.2015 16:57

J33a10n 89J52e37m14e77l45k37a 1105400

Slováci investovali tuším 300 mil. českých. 

Do 323 Ostrava - Frenštát - Val. Mez se nainvestovalo a nyní doinvestuje už cca za 6 mld. A jsem zvědav jaký bude výsledek.. 

Nic nenasvědčuje elektrifikaci nebo aspoň částečné zdvoukolejení - za ty velké peníze..  

Jsem zvědav - jestli taky bude trojnásobný růst pasažérů.. :-) 

Víc lidí, víc objednaných vlaků, co je na tom špatně.. 

Jančura má zvládnutý marketing. Perfektně se dohodl s termálními koupališti a nabízejí spolu set za výborné peníze. 

Tady ČD mají nejlepší lyžařský areál Bílá v Beskydech a nejsou schopni se domluvit s krajem, aby jezdil vlak s návazným busem do Bílé -

přestože se do slepé trati na Ostravici na přejezdech nainvestovalo dalíších 150m - aby se zvýšila rychlost ze 40 na 50.. wow..

Tam Jančurovi nic nevyčítám, spíš se bojím, že ty soutěže vyhraje někdo zcela jiný, kdoví v jakých soutěžích, za jakých podmínek.

0/0
20.8.2015 8:12

M85a97r35t10i62n 18K26u64b67í67k 9417209686903

Máte pravdu, jel jsem tam loni, bylo zpoždění, rychlík v Bratislavě směr Praha mi ujel, když Jančurův vlak vjížděl do Bratislav hl.st. Obsluha Jančurova vlaku mi řekla, že R nepočká anžto jsou jiný podnik.

0/0
21.8.2015 22:22

V46l35a31s93t30i42m82i25l 18S59v98o51b62o83d61a 7413438575124

K poslední větě v článku:

"Tvl., ne asi." :-)

0/0
19.8.2015 16:17

J36a33n 82K17o50b48ě40r82s85k29ý 1390286771683

Jsem pro soutěže, ovšem v případě uznávání jízdného. Nechci tarifní chaos jaký na železnici panuje v Polsku!!!!

+9/−2
19.8.2015 16:04

A30l74a90n 35Ř72e12p50k78a 4765646

A co jsem slyšel, tak třeba v Anglii to není o nic lepšíRv

+1/0
19.8.2015 18:39

M97a87r94t62i46n 61N21o64v48o94t17n97ý 3196206371704

"Kraje se soutěžemi otálejí, i když prokazatelně přinášejí úspory."

... škoda, že se JS trochu nerozepsal, když už se snaží něco tvrdit.

+7/0
19.8.2015 15:43

J34a64n 46S43ů17r25a 4375453553432

Je to v tom jednom.z odkazovaných textů. Liberec a JHŽ a 089. Obojí vzorový příklad.

0/0
19.8.2015 18:50

J93a54n 72J84e47m40e94l69k63a 1465860

Souteze setri penize, ale prokazatelne jen krajum.. Jestli zakaznikum, to si nejsem vubec jist. Nakupy novych se take mohou nekde projevit - na strane dotace nebo zakaznika.. Neco se muze ziskat z rustu cestujicich, ale to je otazka..

+1/0
19.8.2015 15:27

M12i10r79o76s17l71a27v 87Z39i19k73m58u69n84d 7429753914953

Komu přinášejí úspory ... cestujícím a zlepšují tak služby ? Například v IDSJMK je nemožné dostat se vlakem z Křenovic do okresního města Vyškov, vlak jede 1x denně cesta trvá cca 20 minut, busmo s přestupem hodinu ...

+2/−1
19.8.2015 16:23

J34i73ř10í 17K56o12c40u90r58e56k 6485234725858

Když zrušíte rychlíky Brno-Ostrava(Bohumín) tak ty osobáky z Křenovic do Vyškova po jednokolejce zcela jistě projedou. Ovšem IDSJMK tak nějak z principu nemůže za to, že je mezi Brnem a Ostravou stále jen jednokolejka.

0/−1
19.8.2015 17:02

J35a10n 80S31ů97r91a 4305933803912

Liberecký kraj vysoutezil provoz nových vlaků za cenu nižší, než tehdy jezdící šrot.

0/0
19.8.2015 18:51

P67e58t16r 75N44o49v92o51t93n31y 3479422509872

Kraje možná ušetří. A ušetří lidi, když si do každého vlaku budou kupovat jinou jízdenku?

+7/0
19.8.2015 15:11

J40i92ř67í 72E90r40b43e23n 1283454526657

Záleží na nastavení soutěže. Pokud bude ve výběrovém řízení požadavek na uznávání přestupného, krajem vyhlášeného tarifu, tak bych se nebál..

+1/−1
19.8.2015 15:14

P42e26t92r 45N48o20v62o38t78n68y 3589572799912

Jojo, to známe. http://ekonomika.idnes.cz/stat-zacne-opet-soutezit-rychliky-dtc-/eko-doprava.aspx?c=A150128_163941_eko-doprava_suj

0/0
19.8.2015 15:17

J93a70n 58J42e80m11e51l16k27a 1425320

Jenze krajem vyhlaseny system je casto za 1,3 1,5 kc/km. Drahy za 1,1 0.7 s in 50. Kraj hazi do jednoho pytle efektivni, ekologicke linky - elektricke  - drahy, tramvaje, trolejbusy i neekologicke neefektivni linky - diselove autobusove linky stojicich po 50m.

+1/−1
19.8.2015 15:34

R49o18m70a11n 72P80o82l12á96č74e87k 5976479525

Dokud lidem nedojde, že soukromým firmám jde o napojení na státní cecík tak se toho moc nezmění... Ono cena může být v prvním období krásná ale pak se v tichosti vše navýší a ještě budeme děkovat za ČD...

Navíc co hujerové za soutěže neřeší jsou integrované dopravní systémy a návaznosti jízdenek, které zatím nikdy nebyly podmínkou soutěže...

+9/−3
19.8.2015 14:41

M98a85r15e77k 53M40a92r80t15i53n 8619494146140

A o obsluze v časech ne tolik výhodných ani nemluvě...

+2/−1
19.8.2015 14:47

J96i60ř19í 11E96r87b82e29n 1933794586177

Jízdní řády stanovuje krajský úřad, respektive krajský koordinátor veřejné dopravy, popřípadě ministerstvo dopravy. Málokterá linka jezdí podle uvážení dopravce.

+2/0
19.8.2015 14:53

M27a14r40t96i61n 72K73l82i74m60e38š 6696805377980

A kraj zaplatí a dopravce jezdí. To ale většinou ti "inteligenti", co argumentují tím, že soukromník bude jezdit jen na lukrativních tratích a ne do horní - dolní, nikdy nepochopí. A mezi náma, z 99 % jsou to zastánci jednoho státního molochu :-). Prostě potřebují "argumenty" a je jim jedno že to není pravda.

+1/−3
19.8.2015 15:04

M48a84r64t20i53n 34K97l46i45m62e53š 6676975977760

Zdeňku, proč mínus, napiš argument jestli to co píšu není pravda!

+1/−1
19.8.2015 15:09

J39i62ř32í 62E86r48b41e28n 1663934436177

No, byl tady případ, kdy někde v severozápadních Čechách existoval regionálně-monopolní dopravce, který z výnosné linky do Prahy dotoval neefektivní regionální busíky. Pak přišlo Student Agency, výnosnou linku obsadilo a najednou nebylo za co platit ztrátu těch ostatních linek, Tudíž se musely začít hradit z veřejných rozpočtů, zatímco privatizovaný zisk šel jinam.

A takhle to bude všude, pokud se budou soutěžit linky a tratě každá zvlášť a ne jako územní "balík" dohromady. O (ne)jednotnosti tarifu a (ne)uznávání přestupných jízdenek nemluvě.

+1/0
19.8.2015 15:09

M14a75r83t96i58n 56K54l31i32m93e26š 6686935217520

S tím souhlasím. Tak to funguje třeba v IDS JMK. Bohužel na železnici "vyhrály" ČD, které nabídly vyšší cenu a horší vlaky a přesto vyhrály. A s těma hrůzama jezdím denně.

0/−2
19.8.2015 15:12

J47i91ř85í 13E95r78b93e67n 1453544486937

A někdo snad nabídl nižší cenu a lepší vlaky? U nás v LBK jezdí Stadlery 841, modernizované rohlíky 843, hydry 854, orchestriony 810 a Regionovy 814. Nepotkal jsem koženku už hodně let.

+3/0
19.8.2015 15:19

M45a45r62t68i74n 95K93l36i80m90e46š 6386195177470

Jančura :-)

0/−2
19.8.2015 15:21
Foto

J51a19n 62V77a13l45a55l88í87k 6406279270446

hnup

+1/0
19.8.2015 20:16

M43a34r83t27i63n 66K90l32i42m49e15š 6896565747380

Já jezdím jen koženkami. Mimochodem Regionovou jsem párkrát jel, jak se Vám v ní sedí?

0/−1
19.8.2015 15:22

J57i78ř58í 52K95o72c61u13r65e85k 6475594395438

DdddDDDrrrRRRnnnNNNccCcCcááÁÁtT TToOO.

+1/0
19.8.2015 17:04

J97i79n84d87ř52i53c15h 42H10r79d26l91i94č52k84a 4476404529264

Jenže ten zisk monopolního dopravce nepadal z nebe, nýbrž pocházel z peněz občanů, kteří neměli na výběr. Po nástupu Student Agency platili míň.

Chce-li kraj financovat ztrátovou linku, ať ji platí přímo a nezabraňuje konkurenci na jiných linkách.

0/0
19.8.2015 15:50
Foto

J27a54n 93V43a87l72a96l16í77k 6276799700846

Pojedu z místa A do místa B abudu mít 4přestupy tak jsem zvědav jak budu kupovat jízdenky když tam budou třeba 3 ruzní dopravci....

0/0
19.8.2015 18:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.