Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ČD mají první vozy pro vlaky do Německa, celkem je vyjdou na miliardu

České dráhy nasadily do zkušebního provozu modernizované vozy, které nasadí do nového jízdního řádu v prosinci na dálkové vlaky z Prahy do Berlína a Hamburku. Dopravci je přestavuje šumperská firma Pars nova patřící do skupiny Škoda Transportation. Celkem jich má objednáno 93, zaplatí za ně přes miliardu korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M77a28r87t47i70n 58N34o51v63o36t81n34ý 3636126661444

Jane Sůro, jak dlouho si budete ještě hrát na objektivního novináře? Když v diskusi lidi píšou nesmysly o ČD, tak jako kdybyste neexistoval. V momentě, kdy se někdo otře o Jančuru, tak vyskakujete jako čert z krabičky. Rv

+2/−2
24.8.2015 15:34

J19i75ř42í 11E78r49b86e48n 1173464776617

Pan Sůra je jeden z mála novinářů, kteří v diskusích pod svými články reagují.

+1/0
24.8.2015 20:30

M36a93r66t51i43n 24N76o14v43o75t35n28ý 3676166121614

Není jediný a upřímně řečeno - často by bylo lepší kdyby nereagoval, protože jenom uráží ostatní diskutující.

+1/0
25.8.2015 9:08

J19a84n 39K65o93b60ě11r94s66k24ý 1320386411483

To je prostě náš Sůra ;-D

0/0
24.8.2015 23:18

J40i34ř80í 72J24o69z68a 3408903480351

Jak to vypada s temi Sumavskymi vlaky? Bude tedy jezdit u nas Krigar a to jeho CSAD Jihotrans (rozumej GW regio train) i po kolejich?

0/0
24.8.2015 5:32

J61i11ř43í 50J24o43z72a 3478343390321

Nesnasim Jihotrans a jejich desny sluzby... nejhorsi autobusovy dopravce v CR a to doslova....

0/0
24.8.2015 5:34

R17a22d66e75k 92R71a83i28d91a 5487722939

to neznáte ČSAD Havířov :D

+1/0
24.8.2015 6:43

M44a10r47t94i90n 42R91u78z92i89c39k42a 1592668536527

;-D

0/0
24.8.2015 22:50

J80o59s89e16f 19R18i26c68h15t48e76r 9966555727563

Ach jo, ten design to sou zas takový devadesátý léta. Ale chápu že u ČD je pokrok i to že je to aspoň nový a čistý.

0/−16
23.8.2015 22:03

P86e88t16r 98R49i76h48a80k 7151428598386

Nove beru. Ale ciste? Nerikam, ze neuklizet je dobre, ale CD copak nuti lidi aby se chovali jako cunata? CD si tam ten bordel nedela delaji ho tam lidi.

+2/−1
24.8.2015 1:35

J26o81s34e26f 35R27i41c46h42t57e65r 9846355837773

co je tohle za nesmyslnou logiku?? to že sou některý lidi dobytek znamená že ČD nemůže za bordel ve vlacích? jinak ta situace není tak dramatická že by se ve vlacích válely haldy odpadků. jen prostě takový ty různý rožky a zákoutí kam nedošáhne mop za 5 vteřin jsou docela kentus.

+1/0
24.8.2015 8:27

J88a52n 64K94o33b30ě43r51s52k52ý 1670146751413

Jenže když vlak vyjede z výchozí stanice čistý a v půlce cesty už vypadá jak prasečák, tak to bohužel ani ten nejlepší úklid nepomůže :-/

+4/0
24.8.2015 10:04

J77a84n 73K58o79b10ě85r80s32k50ý 1790236351243

Už je to tady zase: Cokoliv udělají ČD je to vždy špatně!!! ;-O Ty co tady tak volají po RegioJetu a privatizaci ČD se mohou zeptat RegioJetu proč to s DB nevyšlo, že se musely DB obrátit na ČD. Mohl ty vlaky provozovat Jančura kdyby se dohodnul, možnost měl. Stejně jako měl možnost přihlásit se do VŘ na Šumavské lokálky, které dokonce vyhrál soukromník. Hlavně všude kritizovat ČD, ale nad 810 u GWTR se nikdo nepozastaví. Ale to je soukromník, tak je to naprosto v pořádku, stejně jako motoraček KŽC na lince do Čakovic Rv Prostě ČD=vždy špatně zvláště pro takové jako pan Valach  Rv

+19/−1
23.8.2015 20:18

M38i33c31h72a65l 97P59a38v49l46á36t 9173823394809

V diskusich se to pak vyrovna..

0/0
25.8.2015 16:13

J72a67r22o65s15l63a72v 91P35l55a83c91h17e29t23k25a 7196946286229

Ty vagony bez kupecek jsou zlo. Aspon v prvni tride by je mohli nechat.

+4/−16
23.8.2015 20:07

J29a30r94e48k 76K81a49l44i36v31o71d26a 7556103581826

Třikrát sláva velkoprostoru!!!

+6/−7
23.8.2015 21:14

S66t57e29p59a65n 41T95o26t81h 8158529185368

jj, stačí jedno malý dítě a na dálkový trase si fakt odpočineš... nehledě na výhodu jarně podzimních plýskanic, kdy je aspoň možnost nakazit více lidí najednou...

+2/−2
24.8.2015 7:39

J31o27s21e63f 26R60i52c71h73t87e32r 9246375647133

aha. a co když máš malý dítě nebo pacienta v kupé? lepší?

+2/0
24.8.2015 8:28

P82e66t45r 16N70i39v58n61i74c68k56ý 3872344775667

Přesuneš se de jiného, klidnějšího kupé. V otevřeném vagonu nemáš kam utéct.

+2/−1
24.8.2015 8:51

J70a39r40e18k 15K14a59l62i38v48o16d21a 7916683951456

Do jiného vagónu....

+1/0
24.8.2015 11:46

J38i75ř91í 42K24u69c45h47t95a 6728655469947

Taky koukám, že je to velký dobytčák. To už neumějí udělat slušný vagon s kupé ? Je to hnus...

+2/−12
23.8.2015 22:08

R69a72d28e92k 17J27a92n82a29t58a 9985326134172

Nové soupravy s kupé už se, pokud vím, v Evropě (krom nočních vlaků) ani nenasazují.

Především proto, že cestující nejsou ochotni platit za kupé o tolik víc, o kolik vyjdou dráž. Ba naopak, jsou ochotni platit méně (viz cenová politika Regiojetu).

+10/0
23.8.2015 22:22

P67a64v28e65l 91Š77ť32a28s21t41n45ý 8512114934

Nejlevnější jízdenky u RegioJetu jsou právě do kupé, když už nějaký blábol napíšete, zjistěte si reálný stav.

+1/−7
24.8.2015 6:37

R92a22d41e48k 23J67a68n75a86t27a 9835516134612

Vždyť přesně to jsem napsal, mlho!

+5/−1
24.8.2015 8:02

2185264928203

nenapsal. napsal jste, ze lide nechteji do kupe, protoze je drazsi nez velkoplosny a u regiojetu je cena v kupe mensi, nez ve velkoplosnem ....

0/−2
24.8.2015 15:30

R21a61d76e81k 76J16a72n67a71t51a 9605856574652

Nikoliv.

Napsal jsem, že vůz s kupé je dražší než velkoprostorový (pochopitelně jsem měl na mysli jeho pořizovací cenu přepočtenou na sedadlo, což je jeden ze základních ekonomických ukazatelů u vozidel veřejné dopravy).

A nižší cena jízdného u Regiojetu (což je tržně se chovající dopravce) naopak nazanačuje, že tento vůz je u cestujících populární méně, než velkoprostorový.

Z tohoto důvodu si dopravci už nové vozy s kupé do denních vlaků neobjednávají, ostatně oni si už si většinou neobjednávají ani ty vozy, jako spíše (velkoprostorově uspořádané) ucelené jednotky.

+5/0
24.8.2015 18:36

J25a98n 88H17o26r59a 6197451486

Vy máte ale pod čepicí, blábole.......

+1/−1
24.8.2015 10:48

J91i76ř11í 81K50o74c69u19r93e47k 6345394485268

Vyrobit ho umějí. Samozřejmě. Jenže ČD si kupé neobjednaly. Kdyby si ho objednaly, tak ho dostanou.

Jenže je jednoduché hodit to na konstruktéra. U toho se nemusí myslet.

+4/0
23.8.2015 23:26

M20a44r35t74i54n 94K26u24b10á68t 7281368137

Nemůžu souhlasit. Vagóny s kupéčky jsou ekonomicky zlo. Velkoprostory v tomto těžce bodují. Ale nebavíme se jen o nákladech.

Tohle je klasický spor mezi kupéčkáři a velkoprostoráři, který nemůže ani jedna strana vyhrát, protože se všichni hádají o pocitech, což je dost subjektivní.

Samozřejmě asi nejlepší varianta na toto je kombinované uspořádání - část vagónu kupé, část velkoprostor (třeba přesně pro tu první třídu). V případě druhé třídy je to vošajstlich, vzhledem k množství cestujících v 2. třídě je nejlepší varianta mít více vagónů, něco velkoprostor, něco kupé, tak se to i běžně dělá, tudíž nikdo vás nenutí (alespoň u většiny spojů) lézt do velkoprostoráku, pokud tam nechcete.

Já si třeba raději vybírám velkoprostorák, protože celou cestu můžu koukat do sedačky a ne na něčí obličej, který sedí proti mně a mí často dvojsedačku vklidu pro sebe. Vzhledem k faktu, že si většinou nasadím na cestu sluchátka, tak ani zvýšený hluk ve vagónu mi příliš nevadí. Ale jak říkám, je to subjektivní.

0/0
25.8.2015 16:07

M72a11r98t43i11n 75K23u84b15á75t 7341328927

Tak doufejme, že tak hezky čisté a funkční vydrží dlouho a že si na nich někdo nevybije vztek či umělecké krize.

1. třída vypadá suprově, jen je škoda, že tu člověk bez mnoha peněz příliš nevyužije. Fotky 2. třídy by potěšily víc, člověk by spíš tušil, na co se těšit.

A fajn je, že se uvolní další slušné vozy na běžné linky.

Mrzuté je, že se to děje až takto pozdě. Musel přijít soukromník, aby dal drahám kopanec a impuls něco dělat a lidi naučil rozlišovat kvalitu služeb.

0/−3
23.8.2015 19:38

R11a42d66e48k 32J35a75n82a78t71a 9905836634492

"1. třída vypadá suprově, jen je škoda, že tu člověk bez mnoha peněz příliš nevyužije. "

Při cestě Praha-Děčín (kde budou jezdit tyto vozy), dělá rozdíl mezi první a druhou třídou 54 Kč (pokud máte inkartu, tak 40 Kč). Nepřipadá mi to jako nedosažitelná částka.

+8/0
23.8.2015 21:22

L31u77d75ě41k 62N24ě70m96e17c 5935141332634

Ovšem za tejden je to pětikilo.

0/−5
23.8.2015 23:05

R34a40d15e67k 10J52a61n93a83t56a 9615456914592

Pokud máte na mysli pravidelné dojíždění, na to existují časové jízdenky, u kterých je příplatek za první třídu nižší.

Týdenní, měsíční, nebo čvrtletní jízdenka je pro první třídu o 20% dražší než pro druhou. Pro celoroční dojíždění pak existuje roční doplatek, který je za 4990 Kč, takže za týden to dělá cca 100 Kč.

+6/0
24.8.2015 0:34

L30u92d38ě18k 58N46ě35m91e17c 5385441702184

No... takhle podrobně to tedy prostudované nemám.

0/0
24.8.2015 7:02

J32i13ř34í 71E43r97b71e50n 1523724146907

No, pokud je někdo tak hloupý, že si na každodenní dojíždění kupuje vždy sólo jízdenku...

+2/0
24.8.2015 6:21

L41u12d55ě47k 30N24ě94m70e63c 5505131782854

;-D Pravda. Tak to zjednodušíme na 10 jízd, co?

0/0
24.8.2015 7:00

M54a85r38t42i32n 76K33u38b43á39t 7891598847

Pravda, tento svůj komentář bych měl uvést na pravou míru. Myšleno to bylo tak, že člověk většinou využívá druhou třídu - obecně se většině lidí nechce platit příplatek za první. Tudíž z pohledu většinového zákazníka bych ocenil spíše fotky druhé třídy, nebo aspoň více fotek druhé třídy.

Samozřejmě, že to není nedosažitelná částka, v tom naprosto souhlasím, ale i tak ji z peněženky nevydám, neb každá kačka se nebohému studentovi hodí. :-)

0/0
25.8.2015 15:59

L28i47b29o18r 77V30a34l26a27c44h 9794545867237

ČD už měly být dávno v soukromých rukou. Nikdo jiný než soukromník ten bordel neuklidí.

+1/−20
23.8.2015 18:49

A49l98a53n 80Ř98e54p85k87a 4215436

Jasně, však to vidíme, jak vypadá Regiojet v soukromých rukou ;-D Mají pár vagonů a ani u těch si neumí zajistit funkční klimu a čistotu a to se pořád jejich šéf naváží do státních drah. A zákazníci možná mají SA/RJ rádi, ale zaměstnanci ne..

+12/−1
23.8.2015 19:22

M18a29t94ú80š 61B96e71n64a86k 9448954572503

keby len klímu, ale ten katastrofálny stav podvozkov, tak obuté súpravy som dĺho nepočul ako má regiojet, asi čakajú na to aby dopadli tak ako reštauráky po nehode v Bratislave....

+2/0
24.8.2015 0:17

Š54t72e82f54a68n 37F51r57i87č45a 7622828393896

Tak, Jančurovy vozy už v době před generálkou byly cca 25 let staré. A nějakou dobu už jezdí po repasi.  Jako cestující se musím smířit s tím, že životnost vozů je vzhledem k jejich pořizovací ceně cca 50 let. A tedy bez generálky a minimálně dvou středních oprav se neobejdou. Na druhé straně provozovatel vozů, zejména těch po generálce, musí počítat se zvýšenými náklady na udržení vozů v provozuschopném stavu. Myslím, že rozdíl v komfortu mezi Jančurovými 30 a více let starými vozy a novými vozy (zejména zahraničních dopravců) bude každým rokem zřetelnější.

+2/0
24.8.2015 1:17

J57i89ř14í 97E39r35b85e10n 1573344526647

Skopec je vykastrovaný beran, vůl je vykastrovaný býk, valach je vykastrovaný hřebec. Vaše ideologické nereálné příspěvky tomu odpovídají.

+1/0
24.8.2015 6:23

L30i71b24o66r 51V27a90l57a97c18h 9264105267607

Ha ha ha Praha - Hamburg. Kolik toho z celkové trasy ujedou na českém území?

+1/−6
23.8.2015 18:25

D69a84v30i82d 42Č96e32r17n24o74h82o45r65s32k64ý 1546244576116

cca 129 km a 567 na uzemi Nemecka. Neumite si to najit ?

+14/0
23.8.2015 18:32

L13i17b78o42r 30V92a45l91a80c90h 9484735147817

nevím proč bych to hledal, když mi to njdete vy. Tak nějak jsem to očekával.

0/−11
23.8.2015 18:43

J78a64k11u79b 73K91o55r42e23c 6574490831153

a na tom nějak záleží?

+5/0
23.8.2015 18:34

L60i68b92o53r 93V67a97l22a53c90h 9514985897957

Záleží. Proč to neřeknou natvrdo, že pro německý trh za peníze českých poplatníků koupili nové vlakové soupravy?

0/−13
23.8.2015 18:38

J15o51s25e74f 11D77o63u86d66e62r74a 5494650556707

Taky Němci budou Českým Drahám platit natvrdo peníze (nemálo bohatších) německých poplatníků;-)

+12/0
23.8.2015 18:45

J31a92k45u87b 84K32o86r46e54c 6154150681353

myslím, že němci svůj trh mají dostatečně pokryt vlastními železničními společnostmi, než aby počítali se spojem ČD. to, že se společnosti chtějí prezentovat v zahraničí v dobrém světle, je zcela běžné.

+4/−2
23.8.2015 19:09

R73a58d79e83k 95J50a90n96a81t48a 9155506724112

Nemáte pravdu. I letmý pohled do jízdního řádu napoví, že na trati mezi Drážďany a Berlínem jsou téměř všechny spoje zároveň linka EC Praha-Berlín, tj. především vozy ČD.

+4/0
23.8.2015 21:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.