Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ČD mají první vozy pro vlaky do Německa, celkem je vyjdou na miliardu

České dráhy nasadily do zkušebního provozu modernizované vozy, které nasadí do nového jízdního řádu v prosinci na dálkové vlaky z Prahy do Berlína a Hamburku. Dopravci je přestavuje šumperská firma Pars nova patřící do skupiny Škoda Transportation. Celkem jich má objednáno 93, zaplatí za ně přes miliardu korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M57a23r83t18i63n 80N34o65v35o28t96n33ý 3166806871324

Jane Sůro, jak dlouho si budete ještě hrát na objektivního novináře? Když v diskusi lidi píšou nesmysly o ČD, tak jako kdybyste neexistoval. V momentě, kdy se někdo otře o Jančuru, tak vyskakujete jako čert z krabičky. Rv

+2/−2
24.8.2015 15:34

J90i33ř62í 92E25r58b26e50n 1433434986417

Pan Sůra je jeden z mála novinářů, kteří v diskusích pod svými články reagují.

+1/0
24.8.2015 20:30

M16a62r89t75i30n 78N74o44v85o38t89n33ý 3336416951954

Není jediný a upřímně řečeno - často by bylo lepší kdyby nereagoval, protože jenom uráží ostatní diskutující.

+1/0
25.8.2015 9:08

J69a95n 40K93o92b38ě15r38s32k38ý 1910426641673

To je prostě náš Sůra ;-D

0/0
24.8.2015 23:18

J66i29ř46í 35J33o29z65a 3178573840121

Jak to vypada s temi Sumavskymi vlaky? Bude tedy jezdit u nas Krigar a to jeho CSAD Jihotrans (rozumej GW regio train) i po kolejich?

0/0
24.8.2015 5:32

J23i86ř15í 93J71o69z90a 3268303540731

Nesnasim Jihotrans a jejich desny sluzby... nejhorsi autobusovy dopravce v CR a to doslova....

0/0
24.8.2015 5:34

R47a68d47e22k 33R84a46i97d49a 5817122319

to neznáte ČSAD Havířov :D

+1/0
24.8.2015 6:43

M70a33r13t86i16n 71R75u14z87i82c18k89a 1252278336377

;-D

0/0
24.8.2015 22:50

J65o32s51e48f 47R21i55c98h66t85e16r 9416315217863

Ach jo, ten design to sou zas takový devadesátý léta. Ale chápu že u ČD je pokrok i to že je to aspoň nový a čistý.

0/−16
23.8.2015 22:03

P61e40t84r 83R33i48h65a14k 7191578778686

Nove beru. Ale ciste? Nerikam, ze neuklizet je dobre, ale CD copak nuti lidi aby se chovali jako cunata? CD si tam ten bordel nedela delaji ho tam lidi.

+2/−1
24.8.2015 1:35

J58o84s38e32f 18R66i22c69h83t59e59r 9816335227563

co je tohle za nesmyslnou logiku?? to že sou některý lidi dobytek znamená že ČD nemůže za bordel ve vlacích? jinak ta situace není tak dramatická že by se ve vlacích válely haldy odpadků. jen prostě takový ty různý rožky a zákoutí kam nedošáhne mop za 5 vteřin jsou docela kentus.

+1/0
24.8.2015 8:27

J86a49n 85K69o71b66ě71r30s37k84ý 1410496131273

Jenže když vlak vyjede z výchozí stanice čistý a v půlce cesty už vypadá jak prasečák, tak to bohužel ani ten nejlepší úklid nepomůže :-/

+4/0
24.8.2015 10:04

J65a47n 38K88o43b85ě50r80s56k83ý 1330636971263

Už je to tady zase: Cokoliv udělají ČD je to vždy špatně!!! ;-O Ty co tady tak volají po RegioJetu a privatizaci ČD se mohou zeptat RegioJetu proč to s DB nevyšlo, že se musely DB obrátit na ČD. Mohl ty vlaky provozovat Jančura kdyby se dohodnul, možnost měl. Stejně jako měl možnost přihlásit se do VŘ na Šumavské lokálky, které dokonce vyhrál soukromník. Hlavně všude kritizovat ČD, ale nad 810 u GWTR se nikdo nepozastaví. Ale to je soukromník, tak je to naprosto v pořádku, stejně jako motoraček KŽC na lince do Čakovic Rv Prostě ČD=vždy špatně zvláště pro takové jako pan Valach  Rv

+19/−1
23.8.2015 20:18

M77i79c35h11a10l 36P18a26v68l70á18t 9963913234179

V diskusich se to pak vyrovna..

0/0
25.8.2015 16:13

J93a32r35o71s65l66a92v 22P52l43a77c69h46e68t39k84a 7476126726149

Ty vagony bez kupecek jsou zlo. Aspon v prvni tride by je mohli nechat.

+4/−16
23.8.2015 20:07

J58a14r16e48k 13K90a57l30i69v28o34d88a 7586663481886

Třikrát sláva velkoprostoru!!!

+6/−7
23.8.2015 21:14

S11t38e35p59a21n 86T22o57t66h 8578479795108

jj, stačí jedno malý dítě a na dálkový trase si fakt odpočineš... nehledě na výhodu jarně podzimních plýskanic, kdy je aspoň možnost nakazit více lidí najednou...

+2/−2
24.8.2015 7:39

J40o32s59e88f 50R13i44c27h29t33e62r 9756455917823

aha. a co když máš malý dítě nebo pacienta v kupé? lepší?

+2/0
24.8.2015 8:28

P24e53t80r 87N12i90v95n46i72c46k53ý 3472274925897

Přesuneš se de jiného, klidnějšího kupé. V otevřeném vagonu nemáš kam utéct.

+2/−1
24.8.2015 8:51

J45a42r19e49k 69K86a11l38i68v25o44d53a 7826193121966

Do jiného vagónu....

+1/0
24.8.2015 11:46

J45i51ř30í 74K51u13c66h91t96a 6498365239267

Taky koukám, že je to velký dobytčák. To už neumějí udělat slušný vagon s kupé ? Je to hnus...

+2/−12
23.8.2015 22:08

R13a59d96e10k 35J42a26n42a35t51a 9235366514512

Nové soupravy s kupé už se, pokud vím, v Evropě (krom nočních vlaků) ani nenasazují.

Především proto, že cestující nejsou ochotni platit za kupé o tolik víc, o kolik vyjdou dráž. Ba naopak, jsou ochotni platit méně (viz cenová politika Regiojetu).

+10/0
23.8.2015 22:22

P29a85v55e51l 62Š63ť43a55s11t75n72ý 8252934394

Nejlevnější jízdenky u RegioJetu jsou právě do kupé, když už nějaký blábol napíšete, zjistěte si reálný stav.

+1/−7
24.8.2015 6:37

R52a57d71e47k 74J25a51n21a83t56a 9825836684792

Vždyť přesně to jsem napsal, mlho!

+5/−1
24.8.2015 8:02

2135254778613

nenapsal. napsal jste, ze lide nechteji do kupe, protoze je drazsi nez velkoplosny a u regiojetu je cena v kupe mensi, nez ve velkoplosnem ....

0/−2
24.8.2015 15:30

R24a61d24e72k 20J92a84n59a62t68a 9145946344612

Nikoliv.

Napsal jsem, že vůz s kupé je dražší než velkoprostorový (pochopitelně jsem měl na mysli jeho pořizovací cenu přepočtenou na sedadlo, což je jeden ze základních ekonomických ukazatelů u vozidel veřejné dopravy).

A nižší cena jízdného u Regiojetu (což je tržně se chovající dopravce) naopak nazanačuje, že tento vůz je u cestujících populární méně, než velkoprostorový.

Z tohoto důvodu si dopravci už nové vozy s kupé do denních vlaků neobjednávají, ostatně oni si už si většinou neobjednávají ani ty vozy, jako spíše (velkoprostorově uspořádané) ucelené jednotky.

+5/0
24.8.2015 18:36

J27a32n 13H82o92r50a 6887761366

Vy máte ale pod čepicí, blábole.......

+1/−1
24.8.2015 10:48

J76i74ř71í 93K79o78c74u75r97e60k 6935634785768

Vyrobit ho umějí. Samozřejmě. Jenže ČD si kupé neobjednaly. Kdyby si ho objednaly, tak ho dostanou.

Jenže je jednoduché hodit to na konstruktéra. U toho se nemusí myslet.

+4/0
23.8.2015 23:26

M38a84r60t54i88n 64K88u51b79á61t 7571318507

Nemůžu souhlasit. Vagóny s kupéčky jsou ekonomicky zlo. Velkoprostory v tomto těžce bodují. Ale nebavíme se jen o nákladech.

Tohle je klasický spor mezi kupéčkáři a velkoprostoráři, který nemůže ani jedna strana vyhrát, protože se všichni hádají o pocitech, což je dost subjektivní.

Samozřejmě asi nejlepší varianta na toto je kombinované uspořádání - část vagónu kupé, část velkoprostor (třeba přesně pro tu první třídu). V případě druhé třídy je to vošajstlich, vzhledem k množství cestujících v 2. třídě je nejlepší varianta mít více vagónů, něco velkoprostor, něco kupé, tak se to i běžně dělá, tudíž nikdo vás nenutí (alespoň u většiny spojů) lézt do velkoprostoráku, pokud tam nechcete.

Já si třeba raději vybírám velkoprostorák, protože celou cestu můžu koukat do sedačky a ne na něčí obličej, který sedí proti mně a mí často dvojsedačku vklidu pro sebe. Vzhledem k faktu, že si většinou nasadím na cestu sluchátka, tak ani zvýšený hluk ve vagónu mi příliš nevadí. Ale jak říkám, je to subjektivní.

0/0
25.8.2015 16:07

M56a10r41t84i20n 35K83u86b95á45t 7301908797

Tak doufejme, že tak hezky čisté a funkční vydrží dlouho a že si na nich někdo nevybije vztek či umělecké krize.

1. třída vypadá suprově, jen je škoda, že tu člověk bez mnoha peněz příliš nevyužije. Fotky 2. třídy by potěšily víc, člověk by spíš tušil, na co se těšit.

A fajn je, že se uvolní další slušné vozy na běžné linky.

Mrzuté je, že se to děje až takto pozdě. Musel přijít soukromník, aby dal drahám kopanec a impuls něco dělat a lidi naučil rozlišovat kvalitu služeb.

0/−3
23.8.2015 19:38

R82a93d37e95k 72J67a63n52a35t54a 9185896444862

"1. třída vypadá suprově, jen je škoda, že tu člověk bez mnoha peněz příliš nevyužije. "

Při cestě Praha-Děčín (kde budou jezdit tyto vozy), dělá rozdíl mezi první a druhou třídou 54 Kč (pokud máte inkartu, tak 40 Kč). Nepřipadá mi to jako nedosažitelná částka.

+8/0
23.8.2015 21:22

L70u86d32ě90k 41N31ě57m33e28c 5975281192524

Ovšem za tejden je to pětikilo.

0/−5
23.8.2015 23:05

R53a92d50e88k 24J33a97n84a16t57a 9515646844632

Pokud máte na mysli pravidelné dojíždění, na to existují časové jízdenky, u kterých je příplatek za první třídu nižší.

Týdenní, měsíční, nebo čvrtletní jízdenka je pro první třídu o 20% dražší než pro druhou. Pro celoroční dojíždění pak existuje roční doplatek, který je za 4990 Kč, takže za týden to dělá cca 100 Kč.

+6/0
24.8.2015 0:34

L86u14d73ě85k 75N29ě89m96e25c 5185231392584

No... takhle podrobně to tedy prostudované nemám.

0/0
24.8.2015 7:02

J57i35ř70í 19E97r53b57e20n 1983424136297

No, pokud je někdo tak hloupý, že si na každodenní dojíždění kupuje vždy sólo jízdenku...

+2/0
24.8.2015 6:21

L74u21d88ě85k 80N74ě49m75e46c 5925461242334

;-D Pravda. Tak to zjednodušíme na 10 jízd, co?

0/0
24.8.2015 7:00

M41a42r33t62i94n 35K79u11b93á49t 7361808867

Pravda, tento svůj komentář bych měl uvést na pravou míru. Myšleno to bylo tak, že člověk většinou využívá druhou třídu - obecně se většině lidí nechce platit příplatek za první. Tudíž z pohledu většinového zákazníka bych ocenil spíše fotky druhé třídy, nebo aspoň více fotek druhé třídy.

Samozřejmě, že to není nedosažitelná částka, v tom naprosto souhlasím, ale i tak ji z peněženky nevydám, neb každá kačka se nebohému studentovi hodí. :-)

0/0
25.8.2015 15:59

L42i66b40o16r 75V14a41l82a56c54h 9784175397377

ČD už měly být dávno v soukromých rukou. Nikdo jiný než soukromník ten bordel neuklidí.

+1/−20
23.8.2015 18:49
Foto

A48l89a81n 21Ř41e33p94k73a 4225246

Jasně, však to vidíme, jak vypadá Regiojet v soukromých rukou ;-D Mají pár vagonů a ani u těch si neumí zajistit funkční klimu a čistotu a to se pořád jejich šéf naváží do státních drah. A zákazníci možná mají SA/RJ rádi, ale zaměstnanci ne..

+12/−1
23.8.2015 19:22

M86a45t46ú77š 48B72e27n48a58k 9108874162193

keby len klímu, ale ten katastrofálny stav podvozkov, tak obuté súpravy som dĺho nepočul ako má regiojet, asi čakajú na to aby dopadli tak ako reštauráky po nehode v Bratislave....

+2/0
24.8.2015 0:17

Š16t86e70f19a90n 58F85r77i82č86a 7942528623146

Tak, Jančurovy vozy už v době před generálkou byly cca 25 let staré. A nějakou dobu už jezdí po repasi.  Jako cestující se musím smířit s tím, že životnost vozů je vzhledem k jejich pořizovací ceně cca 50 let. A tedy bez generálky a minimálně dvou středních oprav se neobejdou. Na druhé straně provozovatel vozů, zejména těch po generálce, musí počítat se zvýšenými náklady na udržení vozů v provozuschopném stavu. Myslím, že rozdíl v komfortu mezi Jančurovými 30 a více let starými vozy a novými vozy (zejména zahraničních dopravců) bude každým rokem zřetelnější.

+2/0
24.8.2015 1:17

J67i25ř48í 62E47r92b28e90n 1873674946147

Skopec je vykastrovaný beran, vůl je vykastrovaný býk, valach je vykastrovaný hřebec. Vaše ideologické nereálné příspěvky tomu odpovídají.

+1/0
24.8.2015 6:23

L17i80b61o68r 79V36a60l82a72c15h 9544625847817

Ha ha ha Praha - Hamburg. Kolik toho z celkové trasy ujedou na českém území?

+1/−6
23.8.2015 18:25

D62a37v19i61d 58Č81e94r20n22o80h43o60r34s68k25ý 1876944816506

cca 129 km a 567 na uzemi Nemecka. Neumite si to najit ?

+14/0
23.8.2015 18:32

L95i54b78o95r 31V28a25l25a12c30h 9934205927987

nevím proč bych to hledal, když mi to njdete vy. Tak nějak jsem to očekával.

0/−11
23.8.2015 18:43

J62a21k64u62b 78K16o45r31e21c 6704480861463

a na tom nějak záleží?

+5/0
23.8.2015 18:34

L75i35b23o56r 27V58a80l43a84c18h 9584225407397

Záleží. Proč to neřeknou natvrdo, že pro německý trh za peníze českých poplatníků koupili nové vlakové soupravy?

0/−13
23.8.2015 18:38

J66o79s18e91f 85D33o66u35d16e14r32a 5414130446597

Taky Němci budou Českým Drahám platit natvrdo peníze (nemálo bohatších) německých poplatníků;-)

+12/0
23.8.2015 18:45

J32a66k35u81b 41K78o49r75e16c 6464910441283

myslím, že němci svůj trh mají dostatečně pokryt vlastními železničními společnostmi, než aby počítali se spojem ČD. to, že se společnosti chtějí prezentovat v zahraničí v dobrém světle, je zcela běžné.

+4/−2
23.8.2015 19:09

R28a35d55e14k 66J74a16n64a41t61a 9565106234182

Nemáte pravdu. I letmý pohled do jízdního řádu napoví, že na trati mezi Drážďany a Berlínem jsou téměř všechny spoje zároveň linka EC Praha-Berlín, tj. především vozy ČD.

+4/0
23.8.2015 21:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.