Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

ČD mají první vozy pro vlaky do Německa, celkem je vyjdou na miliardu

České dráhy nasadily do zkušebního provozu modernizované vozy, které nasadí do nového jízdního řádu v prosinci na dálkové vlaky z Prahy do Berlína a Hamburku. Dopravci je přestavuje šumperská firma Pars nova patřící do skupiny Škoda Transportation. Celkem jich má objednáno 93, zaplatí za ně přes miliardu korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M94a51r81t60i31n 13N66o43v52o13t79n19ý 3276856461774

Jane Sůro, jak dlouho si budete ještě hrát na objektivního novináře? Když v diskusi lidi píšou nesmysly o ČD, tak jako kdybyste neexistoval. V momentě, kdy se někdo otře o Jančuru, tak vyskakujete jako čert z krabičky. Rv

+2/−2
24.8.2015 15:34

J59i27ř56í 50E33r77b39e26n 1933494446817

Pan Sůra je jeden z mála novinářů, kteří v diskusích pod svými články reagují.

+1/0
24.8.2015 20:30

M16a61r52t69i48n 76N65o73v28o35t79n81ý 3776266231104

Není jediný a upřímně řečeno - často by bylo lepší kdyby nereagoval, protože jenom uráží ostatní diskutující.

+1/0
25.8.2015 9:08

J91a80n 58K31o91b85ě73r35s73k49ý 1150266221653

To je prostě náš Sůra ;-D

0/0
24.8.2015 23:18

J66i81ř68í 84J36o89z60a 3198703490291

Jak to vypada s temi Sumavskymi vlaky? Bude tedy jezdit u nas Krigar a to jeho CSAD Jihotrans (rozumej GW regio train) i po kolejich?

0/0
24.8.2015 5:32

J72i59ř33í 46J74o72z17a 3648393330231

Nesnasim Jihotrans a jejich desny sluzby... nejhorsi autobusovy dopravce v CR a to doslova....

0/0
24.8.2015 5:34

R90a22d89e30k 86R26a95i97d71a 5487602619

to neznáte ČSAD Havířov :D

+1/0
24.8.2015 6:43

M68a97r23t92i88n 32R48u82z19i18c12k29a 1362498886977

;-D

0/0
24.8.2015 22:50

J76o97s60e82f 41R53i90c55h93t16e13r 9436225717773

Ach jo, ten design to sou zas takový devadesátý léta. Ale chápu že u ČD je pokrok i to že je to aspoň nový a čistý.

0/−16
23.8.2015 22:03

P67e32t97r 39R64i46h68a40k 7311938458156

Nove beru. Ale ciste? Nerikam, ze neuklizet je dobre, ale CD copak nuti lidi aby se chovali jako cunata? CD si tam ten bordel nedela delaji ho tam lidi.

+2/−1
24.8.2015 1:35

J63o23s11e69f 98R55i35c61h64t97e67r 9456335917583

co je tohle za nesmyslnou logiku?? to že sou některý lidi dobytek znamená že ČD nemůže za bordel ve vlacích? jinak ta situace není tak dramatická že by se ve vlacích válely haldy odpadků. jen prostě takový ty různý rožky a zákoutí kam nedošáhne mop za 5 vteřin jsou docela kentus.

+1/0
24.8.2015 8:27

J33a45n 40K38o38b86ě86r15s12k68ý 1590706651173

Jenže když vlak vyjede z výchozí stanice čistý a v půlce cesty už vypadá jak prasečák, tak to bohužel ani ten nejlepší úklid nepomůže :-/

+4/0
24.8.2015 10:04

J59a34n 21K53o17b98ě67r40s26k39ý 1760426751943

Už je to tady zase: Cokoliv udělají ČD je to vždy špatně!!! ;-O Ty co tady tak volají po RegioJetu a privatizaci ČD se mohou zeptat RegioJetu proč to s DB nevyšlo, že se musely DB obrátit na ČD. Mohl ty vlaky provozovat Jančura kdyby se dohodnul, možnost měl. Stejně jako měl možnost přihlásit se do VŘ na Šumavské lokálky, které dokonce vyhrál soukromník. Hlavně všude kritizovat ČD, ale nad 810 u GWTR se nikdo nepozastaví. Ale to je soukromník, tak je to naprosto v pořádku, stejně jako motoraček KŽC na lince do Čakovic Rv Prostě ČD=vždy špatně zvláště pro takové jako pan Valach  Rv

+19/−1
23.8.2015 20:18

M14i91c83h95a15l 34P19a73v15l67á46t 9763763184989

V diskusich se to pak vyrovna..

0/0
25.8.2015 16:13

J11a49r83o68s54l14a73v 55P90l26a91c89h91e28t11k60a 7946206916119

Ty vagony bez kupecek jsou zlo. Aspon v prvni tride by je mohli nechat.

+4/−16
23.8.2015 20:07

J19a84r62e65k 41K97a84l28i53v17o40d32a 7596413251896

Třikrát sláva velkoprostoru!!!

+6/−7
23.8.2015 21:14

S92t73e30p89a39n 45T91o78t22h 8448269545148

jj, stačí jedno malý dítě a na dálkový trase si fakt odpočineš... nehledě na výhodu jarně podzimních plýskanic, kdy je aspoň možnost nakazit více lidí najednou...

+2/−2
24.8.2015 7:39

J16o50s65e83f 17R88i25c85h28t37e56r 9286545127833

aha. a co když máš malý dítě nebo pacienta v kupé? lepší?

+2/0
24.8.2015 8:28

P85e68t39r 59N13i21v67n31i89c11k70ý 3732924825527

Přesuneš se de jiného, klidnějšího kupé. V otevřeném vagonu nemáš kam utéct.

+2/−1
24.8.2015 8:51

J96a80r39e24k 46K66a74l48i52v52o98d13a 7736463731706

Do jiného vagónu....

+1/0
24.8.2015 11:46

J84i42ř17í 92K52u14c66h51t91a 6478295749817

Taky koukám, že je to velký dobytčák. To už neumějí udělat slušný vagon s kupé ? Je to hnus...

+2/−12
23.8.2015 22:08

R98a46d98e65k 16J37a76n11a97t16a 9975816534762

Nové soupravy s kupé už se, pokud vím, v Evropě (krom nočních vlaků) ani nenasazují.

Především proto, že cestující nejsou ochotni platit za kupé o tolik víc, o kolik vyjdou dráž. Ba naopak, jsou ochotni platit méně (viz cenová politika Regiojetu).

+10/0
23.8.2015 22:22
Foto

P89a80v31e27l 60Š48ť84a53s44t58n51ý 8592844474

Nejlevnější jízdenky u RegioJetu jsou právě do kupé, když už nějaký blábol napíšete, zjistěte si reálný stav.

+1/−7
24.8.2015 6:37

R61a10d18e65k 79J22a64n78a78t36a 9165946774272

Vždyť přesně to jsem napsal, mlho!

+5/−1
24.8.2015 8:02

2285654858963

nenapsal. napsal jste, ze lide nechteji do kupe, protoze je drazsi nez velkoplosny a u regiojetu je cena v kupe mensi, nez ve velkoplosnem ....

0/−2
24.8.2015 15:30

R48a67d49e46k 59J67a57n46a47t32a 9865136274272

Nikoliv.

Napsal jsem, že vůz s kupé je dražší než velkoprostorový (pochopitelně jsem měl na mysli jeho pořizovací cenu přepočtenou na sedadlo, což je jeden ze základních ekonomických ukazatelů u vozidel veřejné dopravy).

A nižší cena jízdného u Regiojetu (což je tržně se chovající dopravce) naopak nazanačuje, že tento vůz je u cestujících populární méně, než velkoprostorový.

Z tohoto důvodu si dopravci už nové vozy s kupé do denních vlaků neobjednávají, ostatně oni si už si většinou neobjednávají ani ty vozy, jako spíše (velkoprostorově uspořádané) ucelené jednotky.

+5/0
24.8.2015 18:36

J90a30n 79H10o27r38a 6917151206

Vy máte ale pod čepicí, blábole.......

+1/−1
24.8.2015 10:48

J81i52ř95í 87K98o17c54u29r66e55k 6775934965678

Vyrobit ho umějí. Samozřejmě. Jenže ČD si kupé neobjednaly. Kdyby si ho objednaly, tak ho dostanou.

Jenže je jednoduché hodit to na konstruktéra. U toho se nemusí myslet.

+4/0
23.8.2015 23:26

M98a89r18t64i96n 44K84u91b79á80t 7701128437

Nemůžu souhlasit. Vagóny s kupéčky jsou ekonomicky zlo. Velkoprostory v tomto těžce bodují. Ale nebavíme se jen o nákladech.

Tohle je klasický spor mezi kupéčkáři a velkoprostoráři, který nemůže ani jedna strana vyhrát, protože se všichni hádají o pocitech, což je dost subjektivní.

Samozřejmě asi nejlepší varianta na toto je kombinované uspořádání - část vagónu kupé, část velkoprostor (třeba přesně pro tu první třídu). V případě druhé třídy je to vošajstlich, vzhledem k množství cestujících v 2. třídě je nejlepší varianta mít více vagónů, něco velkoprostor, něco kupé, tak se to i běžně dělá, tudíž nikdo vás nenutí (alespoň u většiny spojů) lézt do velkoprostoráku, pokud tam nechcete.

Já si třeba raději vybírám velkoprostorák, protože celou cestu můžu koukat do sedačky a ne na něčí obličej, který sedí proti mně a mí často dvojsedačku vklidu pro sebe. Vzhledem k faktu, že si většinou nasadím na cestu sluchátka, tak ani zvýšený hluk ve vagónu mi příliš nevadí. Ale jak říkám, je to subjektivní.

0/0
25.8.2015 16:07

M47a27r47t57i15n 43K56u66b93á62t 7781578387

Tak doufejme, že tak hezky čisté a funkční vydrží dlouho a že si na nich někdo nevybije vztek či umělecké krize.

1. třída vypadá suprově, jen je škoda, že tu člověk bez mnoha peněz příliš nevyužije. Fotky 2. třídy by potěšily víc, člověk by spíš tušil, na co se těšit.

A fajn je, že se uvolní další slušné vozy na běžné linky.

Mrzuté je, že se to děje až takto pozdě. Musel přijít soukromník, aby dal drahám kopanec a impuls něco dělat a lidi naučil rozlišovat kvalitu služeb.

0/−3
23.8.2015 19:38

R13a29d57e49k 32J93a62n79a20t18a 9735936694352

"1. třída vypadá suprově, jen je škoda, že tu člověk bez mnoha peněz příliš nevyužije. "

Při cestě Praha-Děčín (kde budou jezdit tyto vozy), dělá rozdíl mezi první a druhou třídou 54 Kč (pokud máte inkartu, tak 40 Kč). Nepřipadá mi to jako nedosažitelná částka.

+8/0
23.8.2015 21:22

L47u17d80ě66k 16N38ě83m20e73c 5315761312474

Ovšem za tejden je to pětikilo.

0/−5
23.8.2015 23:05

R60a60d64e85k 10J98a59n76a72t54a 9615756824782

Pokud máte na mysli pravidelné dojíždění, na to existují časové jízdenky, u kterých je příplatek za první třídu nižší.

Týdenní, měsíční, nebo čvrtletní jízdenka je pro první třídu o 20% dražší než pro druhou. Pro celoroční dojíždění pak existuje roční doplatek, který je za 4990 Kč, takže za týden to dělá cca 100 Kč.

+6/0
24.8.2015 0:34

L66u36d27ě53k 26N50ě84m79e88c 5925481942894

No... takhle podrobně to tedy prostudované nemám.

0/0
24.8.2015 7:02

J23i60ř85í 28E33r82b88e77n 1553134656807

No, pokud je někdo tak hloupý, že si na každodenní dojíždění kupuje vždy sólo jízdenku...

+2/0
24.8.2015 6:21

L72u70d62ě73k 62N28ě90m33e59c 5265831552764

;-D Pravda. Tak to zjednodušíme na 10 jízd, co?

0/0
24.8.2015 7:00

M70a71r46t15i19n 46K26u85b35á38t 7911928117

Pravda, tento svůj komentář bych měl uvést na pravou míru. Myšleno to bylo tak, že člověk většinou využívá druhou třídu - obecně se většině lidí nechce platit příplatek za první. Tudíž z pohledu většinového zákazníka bych ocenil spíše fotky druhé třídy, nebo aspoň více fotek druhé třídy.

Samozřejmě, že to není nedosažitelná částka, v tom naprosto souhlasím, ale i tak ji z peněženky nevydám, neb každá kačka se nebohému studentovi hodí. :-)

0/0
25.8.2015 15:59

L36i89b98o39r 58V15a60l93a14c17h 9104405747447

ČD už měly být dávno v soukromých rukou. Nikdo jiný než soukromník ten bordel neuklidí.

+1/−20
23.8.2015 18:49
Foto

A82l38a45n 55Ř49e73p13k27a 4985386

Jasně, však to vidíme, jak vypadá Regiojet v soukromých rukou ;-D Mají pár vagonů a ani u těch si neumí zajistit funkční klimu a čistotu a to se pořád jejich šéf naváží do státních drah. A zákazníci možná mají SA/RJ rádi, ale zaměstnanci ne..

+12/−1
23.8.2015 19:22

M68a70t86ú66š 91B43e71n45a76k 9368204632413

keby len klímu, ale ten katastrofálny stav podvozkov, tak obuté súpravy som dĺho nepočul ako má regiojet, asi čakajú na to aby dopadli tak ako reštauráky po nehode v Bratislave....

+2/0
24.8.2015 0:17

Š30t51e60f55a37n 21F80r42i74č43a 7162968393316

Tak, Jančurovy vozy už v době před generálkou byly cca 25 let staré. A nějakou dobu už jezdí po repasi.  Jako cestující se musím smířit s tím, že životnost vozů je vzhledem k jejich pořizovací ceně cca 50 let. A tedy bez generálky a minimálně dvou středních oprav se neobejdou. Na druhé straně provozovatel vozů, zejména těch po generálce, musí počítat se zvýšenými náklady na udržení vozů v provozuschopném stavu. Myslím, že rozdíl v komfortu mezi Jančurovými 30 a více let starými vozy a novými vozy (zejména zahraničních dopravců) bude každým rokem zřetelnější.

+2/0
24.8.2015 1:17

J46i35ř37í 83E98r74b28e35n 1123584496707

Skopec je vykastrovaný beran, vůl je vykastrovaný býk, valach je vykastrovaný hřebec. Vaše ideologické nereálné příspěvky tomu odpovídají.

+1/0
24.8.2015 6:23

L55i44b91o88r 27V59a49l96a58c41h 9634895947747

Ha ha ha Praha - Hamburg. Kolik toho z celkové trasy ujedou na českém území?

+1/−6
23.8.2015 18:25

D44a61v41i28d 58Č54e61r68n54o67h78o29r11s66k23ý 1736854486876

cca 129 km a 567 na uzemi Nemecka. Neumite si to najit ?

+14/0
23.8.2015 18:32

L93i20b90o47r 71V29a55l40a26c37h 9324855547797

nevím proč bych to hledal, když mi to njdete vy. Tak nějak jsem to očekával.

0/−11
23.8.2015 18:43

J53a93k10u52b 42K78o35r21e53c 6584110541813

a na tom nějak záleží?

+5/0
23.8.2015 18:34

L43i24b75o88r 96V85a89l80a60c53h 9234685977137

Záleží. Proč to neřeknou natvrdo, že pro německý trh za peníze českých poplatníků koupili nové vlakové soupravy?

0/−13
23.8.2015 18:38

J23o44s41e31f 81D33o48u56d71e23r31a 5534690626827

Taky Němci budou Českým Drahám platit natvrdo peníze (nemálo bohatších) německých poplatníků;-)

+12/0
23.8.2015 18:45

J66a41k46u27b 46K21o26r50e48c 6344100631973

myslím, že němci svůj trh mají dostatečně pokryt vlastními železničními společnostmi, než aby počítali se spojem ČD. to, že se společnosti chtějí prezentovat v zahraničí v dobrém světle, je zcela běžné.

+4/−2
23.8.2015 19:09

R92a50d85e82k 44J75a21n75a21t36a 9295306434852

Nemáte pravdu. I letmý pohled do jízdního řádu napoví, že na trati mezi Drážďany a Berlínem jsou téměř všechny spoje zároveň linka EC Praha-Berlín, tj. především vozy ČD.

+4/0
23.8.2015 21:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.