Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Soukromníkům na železnici přibývají cestující, RegioJet hlásí zisk

Dva soukromí železniční dopravci na tuzemské železnici hlásí za první pololetí výrazné zlepšení svých výsledků. Leo Express letos snížil ztrátu, RegioJet za první polovinu roku hlásí dokonce poprvé i zisk.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A96l79a57n 81Ř91e44p52k44a 4915336

To je zas nějaký chlubící článek a autor už dostal všimné snad i od LE ;-D

+2/−1
25.8.2015 22:39

J77a93r27d18a 62B46e69r60n48a37r17d 1347797527687

Tak až budou chlapci jezdit mezi "Dolní Lhotou" a Vlašimí, případně mezi "řití pod smrkem" a Aší, tak potom bych chtěl je vidět:-/

+3/−1
25.8.2015 20:23

J54a10n 66K34o93b17ě66r52s96k63ý 1660206261513

Ale oni právě do těch Lhot chtějí jezdit to je nejvíc lukrativní (díky dotacím). Už dlouho jezdí na lokálkách vedle ČD třeba GWTR Regio, Arriva Morava a další, akorát se o nich nepíše. I když máte pravdu, RegioJet nejspíš zájem nemá, když nebyl schopen se i přes velké řeči přihlásit do VŘ na Šumavské lokálky :-P

+1/−1
25.8.2015 20:33
Foto

J20a33n 62V29a57l39a52l48í32k 6446369880816

Jančura by jezdil přeci bez dotací ten je proti nim ;-D

+2/0
25.8.2015 20:36

A75l47a85n 71Ř98e15p23k46a 4445846

A LEx zájem o Šumavu měl, ale ten mamlas tam chtěl nasadit busy.. prý že by to bylo levnější Rv A u Jančury už jsme si zvykli, že hodně kecá a méně dělá ;-D

+3/0
25.8.2015 22:41

J20a97n 26K21o50b30ě54r95s36k52ý 1190386131533

Já bych byl hlavně zvědavý jak by v sezóně odvezl cyklisty tím autobusem ;-D A zrovna jsem nedávno do Krumlova jel a vlak narvaný až po střechu.

+3/0
25.8.2015 23:15

V15a32š23e25k 16Ř77í32h96a 2143343908152

Vzhledem k tomu že jezdí na nejlukrativnějších tratích a nemusí platit regionální linky je trochu s podivem, že tak dlouho vykazovali ztrátu. podle mého to bude spíše o tučném penězovodu do něčí kapsy. Že pane Jančura

+3/−4
25.8.2015 19:28

R20o90m66a15n 12S14t75o47n51e31k 1419283129271

nejlukrativnější jsou právě regionální tratě :-)

+6/0
25.8.2015 19:56

J76a47n 10K46o72b46ě43r42s66k76ý 1910976401653

Jsou, ale RegioJet není schopen se přihlásit ani do VŘ na ně (narozdíl od jiných)

+2/0
25.8.2015 20:35

J62a23n 92N90o29v44á20k 7635394308497

tak si račte všimnout o kolik klesla cena jízdenek.Rv

0/0
26.8.2015 12:07

F14r61a65n11t83i89s93e23k 88M10r83z95e67n61a 3535705778339

Me trosku vadi, jak CD nasazuje top vlaky na spojeni do Chebu a do Brna. Co takhle ten Railjet protahnout do Kosic? Obzvlast ted, kdyz vypadlo Pendolino z teto trasy?? Nezaslouzi si cestujici na 8 hodinove ceste trosku komfortu?

0/−1
25.8.2015 16:40

P89e23t14r 73N20e83c38h37a50n98i66c17k23ý 7183796958670

Railjet je na smlouvu s rakouskými drahami, musí jezdit do Rakouska

+3/0
25.8.2015 16:44
Foto

T84o77m40á82š 85K96i83r50o64v 1785268355387

Milý pane Mrzeno, dovolte, abych Vás kapku poopravil. Pendolino nejezdí do Chebu, ale přes Cheb a to do Františkových Lázní. Je trasované z Ostravy přes Olomouc do Prahy a dále přes Plzeň, Mariánské Lázně, Lázně Kynžvart a Cheb. Je to udělané proto, aby měl východ republiky spojení s "lázeňskou zónou". Jezdí jedou "tam" a pak "zpět" jednou denně. Máte něco proti?

+5/0
25.8.2015 18:35

P74e73t41r 39S49u16c44h39ý 1518809724556

Nevím, proč by jedny z nejlepších vlaků Českých Drah měly jezdit někam na druhý konec Slovenska - to i ten Cheb a Brno je mnohem více logické. 

P.S. vůbec nechápu proč do Brna ne a do Košic ano .

0/−1
25.8.2015 18:35

J49a93n 55K81o86b75ě26r70s93k68ý 1910476501133

Do Brna se to s Pendoliny zkoušelo, ale jednak kvůli drahé místence nebyl moc zájem cestujících a jednak ho nechtěli Rakušáci (ÖBB) a Slováci (ZSSK). Proto nakonec zůstalo Pendolino na Ostravě. Jinak teď do Brna jezdí Railjety, párkrát jsem jel a bez problému R^

+2/0
25.8.2015 20:30

L25i29b33o54r 15Z21a11v21ř33e92l 8749836681722

Jestli povazujete rj za komfort, tak vam staci malo ke stesti. Bez kupe to neni komfort, ale obycejny dobytcak, akorat moderni.

0/0
30.8.2015 8:06

J60a37n 43K96o66b36ě46r12s38k68ý 1770136101643

„Na trase Praha – Ostravsko nabízíme ve špičkách nejdelší vlaky – desetivozové soupravy s kapacitou až 600 míst v jednom vlaku. Díky tomu máme také nejnižší náklady na jednusedačku– až o 28 % oproti dalším dopravcům,“ říká Radim Jančura, majitel společnosti RegioJet. 

Ano, ve špičkách se to hodí, ale mimo špičku to jezdí poloprázdné a těch vozů by stačilo daleko méně. Což bylo u ČD kritizováno, že zbytečně vozí vzduch, ale jak vidno tak u soukromníka to nevadí. Jinak dle mých zkušeností jezdí nejplnější naopak Expressy ČD které jsou bez povinných rezervací. Soukromníci trochu pozapomněli že i na trati Praha-Ostrava převažuje úseková frekvence. A jelikož u nich jsou relace jako Pardubice-Zábřeh nebo Praha-Pardubice omezovány (chtějí prodat někomu sedadlo do Ostravy, kratší relace je nezajímají) tak jsou Express ČD zatím pro úsekoví frekvenci volbou číslo jedna.

+9/0
25.8.2015 16:26

J44i16ř80í 93E87r45b90e25n 1163954746617

Jezdit mimo špičku s kratšími soupravami než se soupravami pro špičku by se nemuselo vyplatit. Nekde bys ty zbytné vozy musel deponovat a hlídat, šíbovat vozy, rozpojovat a svěšovat soupravy, provádět technické zkoušky při každé změně...

Asi je vyjde levněji nechat soupravy vcelku za cenu mírně vyšší spotřeby elektřiny.

0/0
25.8.2015 16:33

J53a37n 70K62o16b12ě16r52s19k65ý 1350946791243

ČD to tak dělají, mimo špičku má ten Express třeba čtyři vozy, ale ve špičče klidně i dvanáct.

+2/0
25.8.2015 17:12

J65i22ř90í 63E76r12b21e46n 1763274216797

Ano, je to "o prioritách". Navíc ČD mají zaměstnance, kteří tu soupravu umějí rozpojit i sestavit - u konkurence o tom pochybuji :-)

+3/0
25.8.2015 17:40

M95i32c81h45a31l 46P32i15n81d18j41a74k 5613744957567

ja zase pochybuji o efektivnosti prace zamestnancu CD na rozdil od soukromych dopravcu.

0/−8
25.8.2015 18:07

V54l78a79d84i24m72í78r 77F33i52b28i71g50e17r 5604521501364

Takže strojvůdce ČD jezdí méně efektivně než strojvůdci ostatních dopravců? Nebo průvodčí ČD jsou méně efektivní když nenosí kafe a noviny?

+9/0
25.8.2015 18:10

L16u83k70á73š 43Š87m72a73h42e57l 2807264112124

Přesně tak, jízdenka Praha - Zábřeh stojí u RJ zpravidla jen o 10 Kč méně, než jízdenka do Ostravy. Dost nepoměr (204 km oproti 353 km) a důvod, proč RJ prakticky nepoužívám.

+6/0
25.8.2015 18:26

D16a63v91i96d 47D36o65l32e52ž14e21l 9777286598648

Jestli se něco v této diskuzi ukazuje, tak je to závist. Prostě jsou tu schopní podnikatele, kteří se snaží o novou kulturu cestování v železniční dopravě a ukazuje se, že to funguje. I ČD šli do sebe a snaží se to zlepšit. Pravda, stojí je to mnohonásobně víc peněz než soukromníky, ale změna k lepšímu tu je. Ještě bych snad dodal, že oni soukromníci to dělají za své, kdežto ČD za naše!

Musím přiznat, že jsem Novotnému nevěřil, že to zvládne. Ale nějaké podnikatelské geny po otci zdědil, takže mu i Jančurovi fandím!R^R^

+8/−10
25.8.2015 14:04
Foto

J73a57n 88V33a35l67a21l85í80k 6446919220496

ČD na trase kde jezdí RJ a LEO jezdí také bez dotací tudíž nejezdí za naše

+8/−3
25.8.2015 14:21

D40a31v95i17d 50D26o65l85e25ž62e15l 9247706838408

Nejezdí za naše? A vlaky kupuje za čí peníze?

+1/−3
25.8.2015 14:56

M65a61r65t69i22n 19N67o10v90o91t75n43ý 3936766201624

Vlaky kupuje ČD samozřejmě za svoje peníze, stát jim na ně peníze nedává.

+5/−4
25.8.2015 15:22

R54o23m25a91n 31S17t13o37n11e93k 1779583939831

kecáte http://ekonomika.idnes.cz/drahy-dostanou-dotace-na-nove-vlaky-d6m-/eko-doprava.aspx?c=A150819_004258_eko-doprava_suj

+3/−4
25.8.2015 15:34

J19i64n83d80ř29i28c78h 31Š98k40o71p31e15k 4255741810705

teď jsi se chytil sám.

Dostanou evropské dotace, o které si může při splnění podmínek požádat každý dopravce

+6/0
25.8.2015 15:36

H18y14n10e59k 10Š54l90a19h58ů57n37e67k 4289403186169

... takže dostávají naše peníze.

0/−6
25.8.2015 15:56

J17i81n20d59ř23i57c91h 82Š32k24o84p29e98k 4125871620285

z velmi malého procenta ano.

Když to vezmeš do důsledku, tak i jiní soukromníci dostávají naše peníze a to v mnohem větší míře

+6/0
25.8.2015 16:01

M32i69r54e92k 34Z18á19v91o70d70n69ý 7502637790988

Stejně jako soukromníci :)

+4/0
25.8.2015 16:01

P63e25t97r 42F63i32a57l60a 9213266363853

Dostávají naše peníze jako všichni ostatní dopravci.

Jančura nejezdí pro lidi, ale jen pro své zisky, cestující si nemohou koupit místenku na krátký úsek, jak do vlaku, tak do autobusu. Rv

Domnívá se, že všichni musejí jezdit vlakem z Prahy do Ostravy a zpět, autobusem z Prahy do Českých Budějovic a zpět, např. z Písku jen tehdy, když se jiní zájemci tak den před odjezdem nenajdou.

+3/0
25.8.2015 16:56
Foto

J69a71n 19V56a69l74a49l94í70k 6626229810736

no ale na trati kde jezdí RJ a LEO jsou konkurenční Pendolina už to chápete...

0/0
25.8.2015 16:00

P11e66t52r 86S32u41c68h43ý 1848659834146

No a? Kde vidíte problém? Proč by nemohly jezdit? Kdyby je nasadili jinam, tak si tady budete stěžovat že je dávají na všemožné trasy ale na ty nejdůležitější ne.

+2/0
25.8.2015 19:05
Foto

J54a97n 95V74a18l43a75l97í32k 6496309600246

já nevidím problém píši že Pendolína , RJ a Leo na stejné trati jezdí bez dotací a ne jak se někdo snaží tvrdit opak

0/−1
25.8.2015 20:43

P98e75t24r 84R37u10m12p25l68i62k 4649157739883

Jooo a máte nějaký důkaz :-) jezdí za naše peníze, ale nedostává dotace od kraje, ale jezdí vždy za naše peníze, chápete!!

0/−1
25.8.2015 15:01

M83i66r51e83k 15Z35á51v25o76d52n29ý 7612297460838

A ten soukromním trhá peníze na stromě, že nejezdí za naše? :)

+3/0
25.8.2015 15:10

M51i60r45e90k 72Z32á65v54o58d57n65ý 7812877850458

*soukromník

0/0
25.8.2015 15:11

J40a69n 44N53o90v40á79k 7645254358717

no však jim brzo pošlu pár dalších miliard.

0/0
26.8.2015 12:08

J83i98ř70í 64P74r79ů64š40a 7265112295239

Ano státní rozpočet to stojí mnohonásobně víc peněz.

+2/0
25.8.2015 14:42

D10a65v28i21d 92P36e49c52a 1635384411226

David Doležel...já tam závist necítím, ta funkce šéf LEO pro střední a východní Evropu je při počtu vlaků prostě komická. Dobře, tatínek koupil klukům vláčky a tak si hrají, fandím jim. Myslíte, že nasadí nějaké vlaky i z Horek nad Sázavou, aby konečně srazili ČD na kolena?

+3/0
25.8.2015 14:43

D59a27v75i54d 52D71o95l30e65ž11e47l 9667836928818

Ale tu přece nejede o to, srazit ČD na kolena. Jde o to, že ČD je státní zadlužená firma, která nás stojí dost peněz a je fakt, že soukromík dokáže jezdit levněji.

0/−5
25.8.2015 15:00

D84a26v56i69d 43P21e56c43a 1865724291856

David Doležel. Ano, jezdit levněji na jedné vybrané trati, kde je velká skupina zákazníků. Proto ty Horky, na které jste neodpověděl. Na kolena byla nadsázka, dosaďte si konkurovat, nebo zlepšovat úrověň přepravy z Horek.

+5/0
25.8.2015 15:41

J38i75ř81í 18E55r67b57e15n 1573144196877

"Zadlužená" je každá právnická i fyzická osoba v okamžiku, kdy si vezme jakoukoliv půjčku či úvěr!

Takže ČD jsou "zadlužené" úplně stejně jako statisíce hypotékářů z řad obyvatelstva či desetitisíce živnostníků, kteří si vzali úvěr na koupi a vybavení provozoven.

+2/0
25.8.2015 16:19

F54r15a97n57t98i28s60e36k 10M54r63z35e16n68a 3965115128829

A ja doplnim, ze ani Jancura nekupuje za sve. On dost mozna jeho vlastni kapital bude uplne minimalni a vsechno ostatni je kapital bank, od kterych ma duveru a oni mu jej sveruji na nakup vlaku a autobusu. Vicemene je takovy lepsi generalni reditel, ktery si ale nemuze nijak extra vyskakovat.

+1/0
25.8.2015 16:29
Foto

J87a81n 32V84a67l54a82l92í91k 6986359870336

ha ha ha levněji jste srandista ;-D

0/0
25.8.2015 20:40

M80i16r68e24k 38Z22á97v44o68d21n91ý 7852827220558

Tak to opravdu nevím, kde jste vzal tu závist. Nemít někoho rád a někomu něco závidět jsou 2 podstatně odlišné věci a já tady vidím jen to, že někteří diskutující některé soukromníky nemají rádi. A mezi ně se řadím i já, protože se mi nelíbí:

1.a) Jančurova velkohubá prohlášení. 

1.b) Přístup Regiojetu k zaměstnancům.

1.c) Snaha vyštípat ČD za každou cenu.

2.a) Tramvaje Leo.

2.b) Každoroční překopání konceptů Leo.

2.c) Snaha vyštípat ČD za každou cenu.

Takže to není o závisti, ale o tom, koho preferuji. Navíc jak tady ostatní píšou - za dotace nejezdí na této trase ani ČD. Navíc zrovna RJ umí kouzla s žákovským jízdným, díky kterému se státu tyto kompenzace dosti prodražují. Ale že se s příchodem konkurence zlepšily služby, o tom nepolemizuji.

+12/0
25.8.2015 15:05

J11i86ř69í 56E12r74b26e37n 1643684476537

ČD to za naše a ani za vaše pochopitelně nedělají. To, že je stát jejich vlastníkem, ještě neznamená, že jim smí kdykoliv přisypat peníze. Jednou jsou ČD akciovka a tím pádem nemohou jen tak dostat provozní či investiční dotaci, jako třeba nějaká městská sportovní hala či knihovna.

+2/0
25.8.2015 16:16

P74e16t35r 61F11i21a30l81a 9293466533683

Pokud pojedete vlakem z výchozí stanice do konečné a nepotřebujete přestupovat, můžete být s těmi dopravci spokojen, pití a noviny vám roznesou dobře.

Nemaskujte slovy o údajné závisti neschopnost personálu RegioJet a Leo, najít vlakové spojení např. při zpoždění - to je nad jejich schopnosti. ;-DRv

+2/0
25.8.2015 17:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.