Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Soukromníkům na železnici přibývají cestující, RegioJet hlásí zisk

Dva soukromí železniční dopravci na tuzemské železnici hlásí za první pololetí výrazné zlepšení svých výsledků. Leo Express letos snížil ztrátu, RegioJet za první polovinu roku hlásí dokonce poprvé i zisk.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

A95l91a81n 33Ř25e44p55k49a 4635836

To je zas nějaký chlubící článek a autor už dostal všimné snad i od LE ;-D

+2/−1
25.8.2015 22:39

J68a42r19d54a 13B91e68r81n54a92r63d 1667157437237

Tak až budou chlapci jezdit mezi "Dolní Lhotou" a Vlašimí, případně mezi "řití pod smrkem" a Aší, tak potom bych chtěl je vidět:-/

+3/−1
25.8.2015 20:23

J90a52n 68K93o32b80ě25r44s14k34ý 1240816511783

Ale oni právě do těch Lhot chtějí jezdit to je nejvíc lukrativní (díky dotacím). Už dlouho jezdí na lokálkách vedle ČD třeba GWTR Regio, Arriva Morava a další, akorát se o nich nepíše. I když máte pravdu, RegioJet nejspíš zájem nemá, když nebyl schopen se i přes velké řeči přihlásit do VŘ na Šumavské lokálky :-P

+1/−1
25.8.2015 20:33

J74a87n 91V98a17l89a46l13í45k 6316379550856

Jančura by jezdil přeci bez dotací ten je proti nim ;-D

+2/0
25.8.2015 20:36
Foto

A76l81a69n 38Ř85e48p19k33a 4915856

A LEx zájem o Šumavu měl, ale ten mamlas tam chtěl nasadit busy.. prý že by to bylo levnější Rv A u Jančury už jsme si zvykli, že hodně kecá a méně dělá ;-D

+3/0
25.8.2015 22:41

J54a41n 12K52o97b14ě29r87s20k26ý 1120796151713

Já bych byl hlavně zvědavý jak by v sezóně odvezl cyklisty tím autobusem ;-D A zrovna jsem nedávno do Krumlova jel a vlak narvaný až po střechu.

+3/0
25.8.2015 23:15

V76a87š16e46k 66Ř76í94h47a 2613433948372

Vzhledem k tomu že jezdí na nejlukrativnějších tratích a nemusí platit regionální linky je trochu s podivem, že tak dlouho vykazovali ztrátu. podle mého to bude spíše o tučném penězovodu do něčí kapsy. Že pane Jančura

+3/−4
25.8.2015 19:28

R42o41m55a82n 11S46t67o14n46e48k 1979253439261

nejlukrativnější jsou právě regionální tratě :-)

+6/0
25.8.2015 19:56

J38a82n 96K76o97b71ě87r94s42k44ý 1840486871643

Jsou, ale RegioJet není schopen se přihlásit ani do VŘ na ně (narozdíl od jiných)

+2/0
25.8.2015 20:35

J17a14n 45N69o34v60á76k 7835564968137

tak si račte všimnout o kolik klesla cena jízdenek.Rv

0/0
26.8.2015 12:07

F35r98a92n16t37i89s89e13k 49M47r21z50e84n45a 3335485478989

Me trosku vadi, jak CD nasazuje top vlaky na spojeni do Chebu a do Brna. Co takhle ten Railjet protahnout do Kosic? Obzvlast ted, kdyz vypadlo Pendolino z teto trasy?? Nezaslouzi si cestujici na 8 hodinove ceste trosku komfortu?

0/−1
25.8.2015 16:40

P21e96t61r 58N13e96c41h12a37n90i82c48k53ý 7363106728710

Railjet je na smlouvu s rakouskými drahami, musí jezdit do Rakouska

+3/0
25.8.2015 16:44
Foto

T71o94m87á14š 54K94i45r47o26v 1945638605347

Milý pane Mrzeno, dovolte, abych Vás kapku poopravil. Pendolino nejezdí do Chebu, ale přes Cheb a to do Františkových Lázní. Je trasované z Ostravy přes Olomouc do Prahy a dále přes Plzeň, Mariánské Lázně, Lázně Kynžvart a Cheb. Je to udělané proto, aby měl východ republiky spojení s "lázeňskou zónou". Jezdí jedou "tam" a pak "zpět" jednou denně. Máte něco proti?

+5/0
25.8.2015 18:35

P80e63t23r 44S75u15c92h33ý 1918539134436

Nevím, proč by jedny z nejlepších vlaků Českých Drah měly jezdit někam na druhý konec Slovenska - to i ten Cheb a Brno je mnohem více logické. 

P.S. vůbec nechápu proč do Brna ne a do Košic ano .

0/−1
25.8.2015 18:35

J36a43n 76K67o67b57ě74r38s28k13ý 1160486481103

Do Brna se to s Pendoliny zkoušelo, ale jednak kvůli drahé místence nebyl moc zájem cestujících a jednak ho nechtěli Rakušáci (ÖBB) a Slováci (ZSSK). Proto nakonec zůstalo Pendolino na Ostravě. Jinak teď do Brna jezdí Railjety, párkrát jsem jel a bez problému R^

+2/0
25.8.2015 20:30

L97i42b72o68r 47Z10a22v90ř14e91l 8659536391282

Jestli povazujete rj za komfort, tak vam staci malo ke stesti. Bez kupe to neni komfort, ale obycejny dobytcak, akorat moderni.

0/0
30.8.2015 8:06

J15a87n 45K43o13b20ě86r41s12k44ý 1260346781303

„Na trase Praha – Ostravsko nabízíme ve špičkách nejdelší vlaky – desetivozové soupravy s kapacitou až 600 míst v jednom vlaku. Díky tomu máme také nejnižší náklady na jednusedačku– až o 28 % oproti dalším dopravcům,“ říká Radim Jančura, majitel společnosti RegioJet. 

Ano, ve špičkách se to hodí, ale mimo špičku to jezdí poloprázdné a těch vozů by stačilo daleko méně. Což bylo u ČD kritizováno, že zbytečně vozí vzduch, ale jak vidno tak u soukromníka to nevadí. Jinak dle mých zkušeností jezdí nejplnější naopak Expressy ČD které jsou bez povinných rezervací. Soukromníci trochu pozapomněli že i na trati Praha-Ostrava převažuje úseková frekvence. A jelikož u nich jsou relace jako Pardubice-Zábřeh nebo Praha-Pardubice omezovány (chtějí prodat někomu sedadlo do Ostravy, kratší relace je nezajímají) tak jsou Express ČD zatím pro úsekoví frekvenci volbou číslo jedna.

+9/0
25.8.2015 16:26

J88i98ř42í 18E88r45b21e36n 1853374736817

Jezdit mimo špičku s kratšími soupravami než se soupravami pro špičku by se nemuselo vyplatit. Nekde bys ty zbytné vozy musel deponovat a hlídat, šíbovat vozy, rozpojovat a svěšovat soupravy, provádět technické zkoušky při každé změně...

Asi je vyjde levněji nechat soupravy vcelku za cenu mírně vyšší spotřeby elektřiny.

0/0
25.8.2015 16:33

J26a37n 31K68o20b77ě29r52s36k55ý 1650596161603

ČD to tak dělají, mimo špičku má ten Express třeba čtyři vozy, ale ve špičče klidně i dvanáct.

+2/0
25.8.2015 17:12

J14i71ř61í 70E98r70b25e41n 1823524316767

Ano, je to "o prioritách". Navíc ČD mají zaměstnance, kteří tu soupravu umějí rozpojit i sestavit - u konkurence o tom pochybuji :-)

+3/0
25.8.2015 17:40

M10i89c52h61a12l 56P44i56n26d94j61a43k 5423824127377

ja zase pochybuji o efektivnosti prace zamestnancu CD na rozdil od soukromych dopravcu.

0/−8
25.8.2015 18:07

V56l57a15d85i33m55í68r 58F51i50b75i30g93e10r 5944161441354

Takže strojvůdce ČD jezdí méně efektivně než strojvůdci ostatních dopravců? Nebo průvodčí ČD jsou méně efektivní když nenosí kafe a noviny?

+9/0
25.8.2015 18:10

L53u73k13á42š 21Š88m52a74h60e72l 2937164152244

Přesně tak, jízdenka Praha - Zábřeh stojí u RJ zpravidla jen o 10 Kč méně, než jízdenka do Ostravy. Dost nepoměr (204 km oproti 353 km) a důvod, proč RJ prakticky nepoužívám.

+6/0
25.8.2015 18:26

D93a83v13i66d 45D49o25l68e89ž10e62l 9837586698668

Jestli se něco v této diskuzi ukazuje, tak je to závist. Prostě jsou tu schopní podnikatele, kteří se snaží o novou kulturu cestování v železniční dopravě a ukazuje se, že to funguje. I ČD šli do sebe a snaží se to zlepšit. Pravda, stojí je to mnohonásobně víc peněz než soukromníky, ale změna k lepšímu tu je. Ještě bych snad dodal, že oni soukromníci to dělají za své, kdežto ČD za naše!

Musím přiznat, že jsem Novotnému nevěřil, že to zvládne. Ale nějaké podnikatelské geny po otci zdědil, takže mu i Jančurovi fandím!R^R^

+8/−10
25.8.2015 14:04

J10a87n 59V49a73l33a82l66í24k 6456259430576

ČD na trase kde jezdí RJ a LEO jezdí také bez dotací tudíž nejezdí za naše

+8/−3
25.8.2015 14:21

D94a94v64i44d 44D61o36l19e96ž37e70l 9937206838838

Nejezdí za naše? A vlaky kupuje za čí peníze?

+1/−3
25.8.2015 14:56

M40a82r18t60i84n 43N66o41v89o21t26n87ý 3316306161674

Vlaky kupuje ČD samozřejmě za svoje peníze, stát jim na ně peníze nedává.

+5/−4
25.8.2015 15:22

R73o94m45a27n 48S96t42o56n12e60k 1889543639481

kecáte http://ekonomika.idnes.cz/drahy-dostanou-dotace-na-nove-vlaky-d6m-/eko-doprava.aspx?c=A150819_004258_eko-doprava_suj

+3/−4
25.8.2015 15:34

J97i63n45d18ř84i59c48h 43Š20k30o77p13e70k 4255911180165

teď jsi se chytil sám.

Dostanou evropské dotace, o které si může při splnění podmínek požádat každý dopravce

+6/0
25.8.2015 15:36

H49y86n52e20k 88Š67l60a87h42ů49n60e57k 4349533216769

... takže dostávají naše peníze.

0/−6
25.8.2015 15:56

J51i22n62d52ř22i45c56h 28Š39k83o24p49e45k 4365271630925

z velmi malého procenta ano.

Když to vezmeš do důsledku, tak i jiní soukromníci dostávají naše peníze a to v mnohem větší míře

+6/0
25.8.2015 16:01

M53i49r66e21k 37Z19á95v83o30d51n19ý 7872857840758

Stejně jako soukromníci :)

+4/0
25.8.2015 16:01

P66e36t28r 12F39i65a92l14a 9403336793143

Dostávají naše peníze jako všichni ostatní dopravci.

Jančura nejezdí pro lidi, ale jen pro své zisky, cestující si nemohou koupit místenku na krátký úsek, jak do vlaku, tak do autobusu. Rv

Domnívá se, že všichni musejí jezdit vlakem z Prahy do Ostravy a zpět, autobusem z Prahy do Českých Budějovic a zpět, např. z Písku jen tehdy, když se jiní zájemci tak den před odjezdem nenajdou.

+3/0
25.8.2015 16:56

J52a21n 52V15a32l95a63l79í14k 6536659230126

no ale na trati kde jezdí RJ a LEO jsou konkurenční Pendolina už to chápete...

0/0
25.8.2015 16:00

P65e67t91r 92S46u39c53h98ý 1478819184186

No a? Kde vidíte problém? Proč by nemohly jezdit? Kdyby je nasadili jinam, tak si tady budete stěžovat že je dávají na všemožné trasy ale na ty nejdůležitější ne.

+2/0
25.8.2015 19:05

J44a36n 86V57a15l52a72l77í46k 6866909310156

já nevidím problém píši že Pendolína , RJ a Leo na stejné trati jezdí bez dotací a ne jak se někdo snaží tvrdit opak

0/−1
25.8.2015 20:43

P70e22t69r 14R10u73m96p10l21i93k 4939367159153

Jooo a máte nějaký důkaz :-) jezdí za naše peníze, ale nedostává dotace od kraje, ale jezdí vždy za naše peníze, chápete!!

0/−1
25.8.2015 15:01

M38i43r96e17k 71Z35á28v69o27d78n65ý 7962227940248

A ten soukromním trhá peníze na stromě, že nejezdí za naše? :)

+3/0
25.8.2015 15:10

M56i58r48e31k 93Z75á68v47o13d24n60ý 7392597330428

*soukromník

0/0
25.8.2015 15:11

J92a31n 10N47o43v43á48k 7795294958857

no však jim brzo pošlu pár dalších miliard.

0/0
26.8.2015 12:08

J11i94ř90í 48P12r60ů12š85a 7635442545149

Ano státní rozpočet to stojí mnohonásobně víc peněz.

+2/0
25.8.2015 14:42

D20a39v68i94d 92P91e21c95a 1675464831846

David Doležel...já tam závist necítím, ta funkce šéf LEO pro střední a východní Evropu je při počtu vlaků prostě komická. Dobře, tatínek koupil klukům vláčky a tak si hrají, fandím jim. Myslíte, že nasadí nějaké vlaky i z Horek nad Sázavou, aby konečně srazili ČD na kolena?

+3/0
25.8.2015 14:43

D74a60v79i17d 78D28o35l17e73ž73e56l 9647226988378

Ale tu přece nejede o to, srazit ČD na kolena. Jde o to, že ČD je státní zadlužená firma, která nás stojí dost peněz a je fakt, že soukromík dokáže jezdit levněji.

0/−5
25.8.2015 15:00

D73a68v97i47d 26P88e18c74a 1485544871186

David Doležel. Ano, jezdit levněji na jedné vybrané trati, kde je velká skupina zákazníků. Proto ty Horky, na které jste neodpověděl. Na kolena byla nadsázka, dosaďte si konkurovat, nebo zlepšovat úrověň přepravy z Horek.

+5/0
25.8.2015 15:41

J98i27ř64í 20E15r14b15e85n 1513164566647

"Zadlužená" je každá právnická i fyzická osoba v okamžiku, kdy si vezme jakoukoliv půjčku či úvěr!

Takže ČD jsou "zadlužené" úplně stejně jako statisíce hypotékářů z řad obyvatelstva či desetitisíce živnostníků, kteří si vzali úvěr na koupi a vybavení provozoven.

+2/0
25.8.2015 16:19

F36r78a13n64t94i48s38e79k 21M67r93z76e85n47a 3275175668849

A ja doplnim, ze ani Jancura nekupuje za sve. On dost mozna jeho vlastni kapital bude uplne minimalni a vsechno ostatni je kapital bank, od kterych ma duveru a oni mu jej sveruji na nakup vlaku a autobusu. Vicemene je takovy lepsi generalni reditel, ktery si ale nemuze nijak extra vyskakovat.

+1/0
25.8.2015 16:29

J40a61n 90V20a35l89a19l62í50k 6606169230846

ha ha ha levněji jste srandista ;-D

0/0
25.8.2015 20:40

M67i22r42e21k 47Z85á52v78o10d26n18ý 7952417330868

Tak to opravdu nevím, kde jste vzal tu závist. Nemít někoho rád a někomu něco závidět jsou 2 podstatně odlišné věci a já tady vidím jen to, že někteří diskutující některé soukromníky nemají rádi. A mezi ně se řadím i já, protože se mi nelíbí:

1.a) Jančurova velkohubá prohlášení. 

1.b) Přístup Regiojetu k zaměstnancům.

1.c) Snaha vyštípat ČD za každou cenu.

2.a) Tramvaje Leo.

2.b) Každoroční překopání konceptů Leo.

2.c) Snaha vyštípat ČD za každou cenu.

Takže to není o závisti, ale o tom, koho preferuji. Navíc jak tady ostatní píšou - za dotace nejezdí na této trase ani ČD. Navíc zrovna RJ umí kouzla s žákovským jízdným, díky kterému se státu tyto kompenzace dosti prodražují. Ale že se s příchodem konkurence zlepšily služby, o tom nepolemizuji.

+12/0
25.8.2015 15:05

J34i67ř86í 97E29r65b74e93n 1733254526227

ČD to za naše a ani za vaše pochopitelně nedělají. To, že je stát jejich vlastníkem, ještě neznamená, že jim smí kdykoliv přisypat peníze. Jednou jsou ČD akciovka a tím pádem nemohou jen tak dostat provozní či investiční dotaci, jako třeba nějaká městská sportovní hala či knihovna.

+2/0
25.8.2015 16:16

P55e42t96r 76F73i96a82l35a 9643526363783

Pokud pojedete vlakem z výchozí stanice do konečné a nepotřebujete přestupovat, můžete být s těmi dopravci spokojen, pití a noviny vám roznesou dobře.

Nemaskujte slovy o údajné závisti neschopnost personálu RegioJet a Leo, najít vlakové spojení např. při zpoždění - to je nad jejich schopnosti. ;-DRv

+2/0
25.8.2015 17:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.