Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Soukromníkům na železnici přibývají cestující, RegioJet hlásí zisk

Dva soukromí železniční dopravci na tuzemské železnici hlásí za první pololetí výrazné zlepšení svých výsledků. Leo Express letos snížil ztrátu, RegioJet za první polovinu roku hlásí dokonce poprvé i zisk.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

A85l39a24n 62Ř61e78p50k55a 4385656

To je zas nějaký chlubící článek a autor už dostal všimné snad i od LE ;-D

+2/−1
25.8.2015 22:39

J20a90r82d66a 67B49e24r49n28a35r53d 1207457497457

Tak až budou chlapci jezdit mezi "Dolní Lhotou" a Vlašimí, případně mezi "řití pod smrkem" a Aší, tak potom bych chtěl je vidět:-/

+3/−1
25.8.2015 20:23

J59a44n 84K62o48b83ě31r41s42k37ý 1840126171223

Ale oni právě do těch Lhot chtějí jezdit to je nejvíc lukrativní (díky dotacím). Už dlouho jezdí na lokálkách vedle ČD třeba GWTR Regio, Arriva Morava a další, akorát se o nich nepíše. I když máte pravdu, RegioJet nejspíš zájem nemá, když nebyl schopen se i přes velké řeči přihlásit do VŘ na Šumavské lokálky :-P

+1/−1
25.8.2015 20:33

J21a47n 44V36a68l28a29l75í74k 6536629790496

Jančura by jezdil přeci bez dotací ten je proti nim ;-D

+2/0
25.8.2015 20:36
Foto

A12l62a93n 66Ř14e70p52k26a 4385156

A LEx zájem o Šumavu měl, ale ten mamlas tam chtěl nasadit busy.. prý že by to bylo levnější Rv A u Jančury už jsme si zvykli, že hodně kecá a méně dělá ;-D

+3/0
25.8.2015 22:41

J94a92n 79K56o51b98ě44r36s16k86ý 1640256271413

Já bych byl hlavně zvědavý jak by v sezóně odvezl cyklisty tím autobusem ;-D A zrovna jsem nedávno do Krumlova jel a vlak narvaný až po střechu.

+3/0
25.8.2015 23:15

V97a96š15e19k 90Ř25í64h85a 2723403688602

Vzhledem k tomu že jezdí na nejlukrativnějších tratích a nemusí platit regionální linky je trochu s podivem, že tak dlouho vykazovali ztrátu. podle mého to bude spíše o tučném penězovodu do něčí kapsy. Že pane Jančura

+3/−4
25.8.2015 19:28

R92o34m31a18n 49S17t50o93n27e96k 1639323359941

nejlukrativnější jsou právě regionální tratě :-)

+6/0
25.8.2015 19:56

J27a11n 62K44o23b95ě75r38s50k85ý 1380546281333

Jsou, ale RegioJet není schopen se přihlásit ani do VŘ na ně (narozdíl od jiných)

+2/0
25.8.2015 20:35

J94a14n 76N25o70v77á67k 7745744238617

tak si račte všimnout o kolik klesla cena jízdenek.Rv

0/0
26.8.2015 12:07

F42r17a77n33t56i12s86e21k 37M92r39z89e54n39a 3155255798389

Me trosku vadi, jak CD nasazuje top vlaky na spojeni do Chebu a do Brna. Co takhle ten Railjet protahnout do Kosic? Obzvlast ted, kdyz vypadlo Pendolino z teto trasy?? Nezaslouzi si cestujici na 8 hodinove ceste trosku komfortu?

0/−1
25.8.2015 16:40

P54e78t98r 31N21e49c97h72a67n28i58c79k56ý 7323946698470

Railjet je na smlouvu s rakouskými drahami, musí jezdit do Rakouska

+3/0
25.8.2015 16:44
Foto

T81o24m95á43š 18K15i96r26o46v 1835768835857

Milý pane Mrzeno, dovolte, abych Vás kapku poopravil. Pendolino nejezdí do Chebu, ale přes Cheb a to do Františkových Lázní. Je trasované z Ostravy přes Olomouc do Prahy a dále přes Plzeň, Mariánské Lázně, Lázně Kynžvart a Cheb. Je to udělané proto, aby měl východ republiky spojení s "lázeňskou zónou". Jezdí jedou "tam" a pak "zpět" jednou denně. Máte něco proti?

+5/0
25.8.2015 18:35

P79e32t38r 68S58u43c32h87ý 1378779124456

Nevím, proč by jedny z nejlepších vlaků Českých Drah měly jezdit někam na druhý konec Slovenska - to i ten Cheb a Brno je mnohem více logické. 

P.S. vůbec nechápu proč do Brna ne a do Košic ano .

0/−1
25.8.2015 18:35

J62a87n 48K68o73b80ě19r97s16k20ý 1550416561393

Do Brna se to s Pendoliny zkoušelo, ale jednak kvůli drahé místence nebyl moc zájem cestujících a jednak ho nechtěli Rakušáci (ÖBB) a Slováci (ZSSK). Proto nakonec zůstalo Pendolino na Ostravě. Jinak teď do Brna jezdí Railjety, párkrát jsem jel a bez problému R^

+2/0
25.8.2015 20:30

L82i65b22o16r 52Z81a36v83ř51e73l 8939756981662

Jestli povazujete rj za komfort, tak vam staci malo ke stesti. Bez kupe to neni komfort, ale obycejny dobytcak, akorat moderni.

0/0
30.8.2015 8:06

J10a87n 48K91o18b15ě39r13s61k62ý 1570446171193

„Na trase Praha – Ostravsko nabízíme ve špičkách nejdelší vlaky – desetivozové soupravy s kapacitou až 600 míst v jednom vlaku. Díky tomu máme také nejnižší náklady na jednusedačku– až o 28 % oproti dalším dopravcům,“ říká Radim Jančura, majitel společnosti RegioJet. 

Ano, ve špičkách se to hodí, ale mimo špičku to jezdí poloprázdné a těch vozů by stačilo daleko méně. Což bylo u ČD kritizováno, že zbytečně vozí vzduch, ale jak vidno tak u soukromníka to nevadí. Jinak dle mých zkušeností jezdí nejplnější naopak Expressy ČD které jsou bez povinných rezervací. Soukromníci trochu pozapomněli že i na trati Praha-Ostrava převažuje úseková frekvence. A jelikož u nich jsou relace jako Pardubice-Zábřeh nebo Praha-Pardubice omezovány (chtějí prodat někomu sedadlo do Ostravy, kratší relace je nezajímají) tak jsou Express ČD zatím pro úsekoví frekvenci volbou číslo jedna.

+9/0
25.8.2015 16:26

J14i70ř34í 31E58r13b11e74n 1573544226887

Jezdit mimo špičku s kratšími soupravami než se soupravami pro špičku by se nemuselo vyplatit. Nekde bys ty zbytné vozy musel deponovat a hlídat, šíbovat vozy, rozpojovat a svěšovat soupravy, provádět technické zkoušky při každé změně...

Asi je vyjde levněji nechat soupravy vcelku za cenu mírně vyšší spotřeby elektřiny.

0/0
25.8.2015 16:33

J38a19n 15K21o84b32ě16r24s31k16ý 1520556531173

ČD to tak dělají, mimo špičku má ten Express třeba čtyři vozy, ale ve špičče klidně i dvanáct.

+2/0
25.8.2015 17:12

J47i74ř59í 81E13r90b28e77n 1483434636887

Ano, je to "o prioritách". Navíc ČD mají zaměstnance, kteří tu soupravu umějí rozpojit i sestavit - u konkurence o tom pochybuji :-)

+3/0
25.8.2015 17:40

M15i74c44h50a84l 46P26i59n59d27j23a32k 5533524337327

ja zase pochybuji o efektivnosti prace zamestnancu CD na rozdil od soukromych dopravcu.

0/−8
25.8.2015 18:07

V86l97a55d13i25m16í56r 57F67i20b79i62g16e35r 5284851421464

Takže strojvůdce ČD jezdí méně efektivně než strojvůdci ostatních dopravců? Nebo průvodčí ČD jsou méně efektivní když nenosí kafe a noviny?

+9/0
25.8.2015 18:10

L88u52k35á25š 40Š17m14a67h70e30l 2247984642894

Přesně tak, jízdenka Praha - Zábřeh stojí u RJ zpravidla jen o 10 Kč méně, než jízdenka do Ostravy. Dost nepoměr (204 km oproti 353 km) a důvod, proč RJ prakticky nepoužívám.

+6/0
25.8.2015 18:26

D67a74v35i25d 21D76o90l59e70ž29e44l 9377886588498

Jestli se něco v této diskuzi ukazuje, tak je to závist. Prostě jsou tu schopní podnikatele, kteří se snaží o novou kulturu cestování v železniční dopravě a ukazuje se, že to funguje. I ČD šli do sebe a snaží se to zlepšit. Pravda, stojí je to mnohonásobně víc peněz než soukromníky, ale změna k lepšímu tu je. Ještě bych snad dodal, že oni soukromníci to dělají za své, kdežto ČD za naše!

Musím přiznat, že jsem Novotnému nevěřil, že to zvládne. Ale nějaké podnikatelské geny po otci zdědil, takže mu i Jančurovi fandím!R^R^

+8/−10
25.8.2015 14:04

J79a64n 16V96a34l65a89l85í97k 6556309860836

ČD na trase kde jezdí RJ a LEO jezdí také bez dotací tudíž nejezdí za naše

+8/−3
25.8.2015 14:21

D97a52v89i95d 88D64o62l50e45ž59e20l 9177316778758

Nejezdí za naše? A vlaky kupuje za čí peníze?

+1/−3
25.8.2015 14:56

M43a65r69t87i69n 39N81o70v74o29t10n82ý 3706496691344

Vlaky kupuje ČD samozřejmě za svoje peníze, stát jim na ně peníze nedává.

+5/−4
25.8.2015 15:22

R34o77m45a38n 83S44t45o84n97e61k 1599243119641

kecáte http://ekonomika.idnes.cz/drahy-dostanou-dotace-na-nove-vlaky-d6m-/eko-doprava.aspx?c=A150819_004258_eko-doprava_suj

+3/−4
25.8.2015 15:34

J60i74n54d82ř64i30c79h 85Š30k24o20p81e59k 4245271890425

teď jsi se chytil sám.

Dostanou evropské dotace, o které si může při splnění podmínek požádat každý dopravce

+6/0
25.8.2015 15:36

H50y61n87e69k 46Š95l52a96h97ů36n84e52k 4339543826199

... takže dostávají naše peníze.

0/−6
25.8.2015 15:56

J24i14n98d27ř19i74c24h 51Š69k57o64p52e63k 4305351120485

z velmi malého procenta ano.

Když to vezmeš do důsledku, tak i jiní soukromníci dostávají naše peníze a to v mnohem větší míře

+6/0
25.8.2015 16:01

M47i41r34e67k 24Z98á85v83o45d67n76ý 7822877920398

Stejně jako soukromníci :)

+4/0
25.8.2015 16:01

P66e58t14r 40F18i74a38l51a 9433786943323

Dostávají naše peníze jako všichni ostatní dopravci.

Jančura nejezdí pro lidi, ale jen pro své zisky, cestující si nemohou koupit místenku na krátký úsek, jak do vlaku, tak do autobusu. Rv

Domnívá se, že všichni musejí jezdit vlakem z Prahy do Ostravy a zpět, autobusem z Prahy do Českých Budějovic a zpět, např. z Písku jen tehdy, když se jiní zájemci tak den před odjezdem nenajdou.

+3/0
25.8.2015 16:56

J54a81n 48V42a83l31a32l97í52k 6436709810786

no ale na trati kde jezdí RJ a LEO jsou konkurenční Pendolina už to chápete...

0/0
25.8.2015 16:00

P40e13t20r 88S40u15c12h79ý 1818649694896

No a? Kde vidíte problém? Proč by nemohly jezdit? Kdyby je nasadili jinam, tak si tady budete stěžovat že je dávají na všemožné trasy ale na ty nejdůležitější ne.

+2/0
25.8.2015 19:05

J67a53n 44V16a33l59a39l72í64k 6176889230236

já nevidím problém píši že Pendolína , RJ a Leo na stejné trati jezdí bez dotací a ne jak se někdo snaží tvrdit opak

0/−1
25.8.2015 20:43

P94e43t54r 18R17u43m60p61l96i47k 4919597209403

Jooo a máte nějaký důkaz :-) jezdí za naše peníze, ale nedostává dotace od kraje, ale jezdí vždy za naše peníze, chápete!!

0/−1
25.8.2015 15:01

M68i15r90e48k 79Z67á59v29o60d41n39ý 7982987630588

A ten soukromním trhá peníze na stromě, že nejezdí za naše? :)

+3/0
25.8.2015 15:10

M29i10r40e54k 81Z51á91v87o84d48n19ý 7602827330918

*soukromník

0/0
25.8.2015 15:11

J81a19n 84N66o79v61á34k 7485824318737

no však jim brzo pošlu pár dalších miliard.

0/0
26.8.2015 12:08

J25i75ř93í 88P55r12ů30š62a 7965832425399

Ano státní rozpočet to stojí mnohonásobně víc peněz.

+2/0
25.8.2015 14:42

D20a10v23i33d 49P56e90c82a 1215204101586

David Doležel...já tam závist necítím, ta funkce šéf LEO pro střední a východní Evropu je při počtu vlaků prostě komická. Dobře, tatínek koupil klukům vláčky a tak si hrají, fandím jim. Myslíte, že nasadí nějaké vlaky i z Horek nad Sázavou, aby konečně srazili ČD na kolena?

+3/0
25.8.2015 14:43

D15a16v26i53d 73D61o30l77e29ž43e68l 9697246688728

Ale tu přece nejede o to, srazit ČD na kolena. Jde o to, že ČD je státní zadlužená firma, která nás stojí dost peněz a je fakt, že soukromík dokáže jezdit levněji.

0/−5
25.8.2015 15:00

D24a71v36i31d 71P29e22c11a 1345494511346

David Doležel. Ano, jezdit levněji na jedné vybrané trati, kde je velká skupina zákazníků. Proto ty Horky, na které jste neodpověděl. Na kolena byla nadsázka, dosaďte si konkurovat, nebo zlepšovat úrověň přepravy z Horek.

+5/0
25.8.2015 15:41

J34i58ř81í 27E34r91b82e77n 1553524246567

"Zadlužená" je každá právnická i fyzická osoba v okamžiku, kdy si vezme jakoukoliv půjčku či úvěr!

Takže ČD jsou "zadlužené" úplně stejně jako statisíce hypotékářů z řad obyvatelstva či desetitisíce živnostníků, kteří si vzali úvěr na koupi a vybavení provozoven.

+2/0
25.8.2015 16:19

F80r39a68n77t88i31s92e89k 80M85r75z23e48n94a 3375325838439

A ja doplnim, ze ani Jancura nekupuje za sve. On dost mozna jeho vlastni kapital bude uplne minimalni a vsechno ostatni je kapital bank, od kterych ma duveru a oni mu jej sveruji na nakup vlaku a autobusu. Vicemene je takovy lepsi generalni reditel, ktery si ale nemuze nijak extra vyskakovat.

+1/0
25.8.2015 16:29

J96a41n 71V37a79l36a94l18í19k 6876959440796

ha ha ha levněji jste srandista ;-D

0/0
25.8.2015 20:40

M40i92r79e77k 56Z72á41v70o65d71n61ý 7132407680108

Tak to opravdu nevím, kde jste vzal tu závist. Nemít někoho rád a někomu něco závidět jsou 2 podstatně odlišné věci a já tady vidím jen to, že někteří diskutující některé soukromníky nemají rádi. A mezi ně se řadím i já, protože se mi nelíbí:

1.a) Jančurova velkohubá prohlášení. 

1.b) Přístup Regiojetu k zaměstnancům.

1.c) Snaha vyštípat ČD za každou cenu.

2.a) Tramvaje Leo.

2.b) Každoroční překopání konceptů Leo.

2.c) Snaha vyštípat ČD za každou cenu.

Takže to není o závisti, ale o tom, koho preferuji. Navíc jak tady ostatní píšou - za dotace nejezdí na této trase ani ČD. Navíc zrovna RJ umí kouzla s žákovským jízdným, díky kterému se státu tyto kompenzace dosti prodražují. Ale že se s příchodem konkurence zlepšily služby, o tom nepolemizuji.

+12/0
25.8.2015 15:05

J40i57ř78í 43E81r28b30e39n 1223824976957

ČD to za naše a ani za vaše pochopitelně nedělají. To, že je stát jejich vlastníkem, ještě neznamená, že jim smí kdykoliv přisypat peníze. Jednou jsou ČD akciovka a tím pádem nemohou jen tak dostat provozní či investiční dotaci, jako třeba nějaká městská sportovní hala či knihovna.

+2/0
25.8.2015 16:16

P50e19t94r 97F80i70a97l79a 9773686633433

Pokud pojedete vlakem z výchozí stanice do konečné a nepotřebujete přestupovat, můžete být s těmi dopravci spokojen, pití a noviny vám roznesou dobře.

Nemaskujte slovy o údajné závisti neschopnost personálu RegioJet a Leo, najít vlakové spojení např. při zpoždění - to je nad jejich schopnosti. ;-DRv

+2/0
25.8.2015 17:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.