Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

OBRAZEM: Vši v kupé, plísně a ucpané WC. Čtenáři fotili české vlaky

Přetékající záchody, koše, špinavá kupé, plíseň mezi okny nebo dokonce dětské vši. To je realita v některých tuzemských vlacích. O své zážitky z cest se podělili čtenáři iDNES.cz. Někteří však prožili i cestu ukrajinskými vlaky a po této zkušenosti naopak tuzemské dopravce brání.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R34a22d13k54o 52K29ř11i15v90á44n50e42k 7380913895510

Jen jsem v klidu mrknul na krásně modrou fotku záchodu, kterému přestalo chutnat.:-)

Nerad bych se mýlil (pánové fih a js opravit), ale jedná se s největší pravděpodobností o toaletu v "novém" (ve skutečnosti reko) voze z Aradu, které byly společnosti REGIOJET dodány v letošním roce, tedy vozy č. 2 nebo 3.

0/0
27.8.2015 11:30

P75e70t39r 54K87y53z70l44i45n29k 7366538583865

Tohle o vlacich vypovida asi stejne, jako fotka rezavy stodvacitky o vozovym parku ceskejch automobilistu. Rocne najedu desetitisice kilometru a jak s Pendolinem nebo Railjetem, tak s klasickejma EC nebo EN, stejne jako s primestskejma Elefantama mam uplne jine zkusenosti. Paradoxne, nejodpornejsi zachod za posledni rok jsem videl ve vlaku SNCF.

+11/0
26.8.2015 7:18

M26a82r58e13k 14M41a61r11t68i32n 8249534356640

No, některé vlaky jsou fakt humus, ale zase to taková tragédie jak by se mohlo zdát z řádně vybraných fotografií, nebude. Teď je moderní plyš, který je však mnohdy méně hygienický, než koženka. Ostatně je to dobře znát z MHD (zlatý dřevo nebo plast).

+7/0
25.8.2015 23:58

J74i44n24d16ř93i14c86h 15M36o43r43á66v55e64k 39M 4411122255230

Souhlasím, podobný problém jako v tramvajích..Tam např. zjistíte, že se někdo na sedačku pomočil(o viditelnosti breberek jako vši nebo štěnice ani nemluvím), až když si sednete..U mě vedou plastovky nebo dřevěné sedačky..

+2/0
26.8.2015 6:53

F42i61l66i78p 13M21a56t24e68á46s85k95o 8716366299983

no vždyť do nových tramvají už se zas plastový sedačky vracejí...

+1/0
26.8.2015 8:15

M39a56t43ě98j 42V61o42n87d15ř85i14č64k20a 4184890528276

Nicméně plastové ani dřevěné sedačky rozhodně do vlaku dosadit nelze, neboť ve vlaku člověk obvykle nestráví 10 min, jako v MHD.

+1/0
26.8.2015 10:33

D22a98v49i57d 43Č74e19r28n86ý 8924369301130

ta fotka z Ukrajiny, to je teda maso

+4/0
25.8.2015 23:39

E73l51i33š93k30a 68K48u82č79e28r77o72v26á 1176918137609

ve ČR jsem viděla něco podobného, ale pár let to už bude.

+1/0
26.8.2015 7:01

J56a42n 78Z59ř37í78d50k95a80v34e80s55e67l16ý 5666122567

Jako turista jsem minulý týden nahlédl na pánské toalety v budově ČD ve Frenštátu pod Radhoštěm a to jsem neměl dělat, to co jsem tam viděl a cítil už snad nikdy jinde nezažiju.... Všude špína, nasráno, nefunkční toalety, vlastně nefunkční úplně všechno a úklid tam nebyl prováděn minimálně 5 let..., viděl jsem hodně, ale toto.... mohl by se tam kouknout nějaký novinář, já to bohužel nenafotil, protože po pár krocích uvnitř jsem myslel, že jsem v hororu a pobleju se.... PS:  ten ukrajinský vlak na fotce vypadal naproti tomu ještě dobře....;-(

0/−2
25.8.2015 22:39

M39i22c86h23a68l 83M77i38l28l30e78r 9696582129362

nebo zachody na Autobusovem nadrazi na Florenci. Nevim jak momentalne, ale pred nejakym casem k pobliti.

+1/0
26.8.2015 8:53
Foto

A82l42a79n 87Ř33e78p46k71a 4825976

Přijde mi, že hodně toho jsou naprosto zanedbatelné věci a autor fotografie neměl nic lepšího na práci, než hledat kde jaké smítko Rv

+6/0
25.8.2015 22:36
Foto

K48r43i66s37t22ý22n21a 70V68a76ň78k26o46v86á 3577100315183

Většinu obrázků znám bohužel z praxe (kromě toho ukrajinského, hihi). Jezdím rychlíkem trasu Luhačovice - Olomouc (směr Praha) a na záchod bych tam nešla, ani kdybych měla pomočit sedačku. Ze začátku jsem si na cestu s pejskem brala váleček na chlupy, ale časem mi došlo, že je to marné. Sedaček i stolečků se štítím, cesta je strašně drahá a občas se najdou fakt nepříjemní průvodčí, co na cestující křičí kvůli malichernostem. No a zrovna souprava, o které mluvím, se řídí jakýmsi podivným pravidlem, že nejvytíženější spoje v neděli večer mají dva vagony plus první třídu. Ve všední den, kdy cestuje deset, dvacet lidí, jedou tři až čtyři vagony. =)

Rozhodla jsem se Dráhy bojkotovat, když mi to čas umožní. Radši jedu autobusem do Zlína a přeskočím na SA bus. A i když cestuju se psem, cesta je mnohem levnější. Jen trvá déle a musím přesedat. Pořád jsou to pro mě lépe investované peníze.

Co se RegioJetu týče, občas to holt steward nestíhá. Musí odbavovat cestující a ještě poskytovat servis... inu, je toho dost. Navíc služby RJ vynesou víc odpadu, tudíž steward má co dělat, aby všechno poklidil (koše na place nejsou). Ale poklidí to. U Drah ten fekál neuklidí snad nikdo. Ovšem musím uznat, že "záchodová" stewardka je dot kuriozní povídání. :)) To by asi nechtěl nikdo.

0/−10
25.8.2015 22:25

J57i70n35d32ř31i54c71h 35M35o78r77á77v92e50k 14M 4251302495210

Měla by jste cestovat ve skafandru, aby jste z té špíny neutrpěla újmu ;-D

+2/−1
26.8.2015 6:56

R10a16d18k67o 98K88ř34i56v66á95n92e39k 7330573385230

Chtěl bych se zeptat na Vaše zkušenosti s WC v autobuse ve srovnání s WC ve vlaku. Děkuji.

+1/0
26.8.2015 9:22

M21a72t25ě21j 22V64o85n85d41ř91i90č82k38a 4214310658176

Zkrátka hodný regiojet a zlé ČD ;-) ;-D.

0/0
26.8.2015 10:36

M87i30c11h49a12l 35H43r95u96š14o39v42s49k54ý 2306646366915

Za bordel ve vlacích, vši, psí chlupy, ucpané záchody apod. si můžou lidi sami. Možná mají stejný bordel i doma. Dopravci nemůžou za to, že vozí vedle slušných i dobytek.:-P

+16/0
25.8.2015 21:54

J51a15n 37P98r45i29c31h36y16s96t51a28l 8551748363

No a to ani nevytahli tezky kalibr jako treba lejno na sedacce...

Dopravci to ale musi po tech cunatech uklidit prave protoze vedle dobytka vozi i slusne lidi.

+4/0
25.8.2015 22:29

M31i44r37o36s73l19a47v 80J24a24n59o56u53š91e47k 9704281117

Tak já nevím, no. Jezdí nám tu Railjety (nejmodernější souprava tažená lokomotivou na světě). Jezdí nám tu Pendolino (souprava na VRT, jako je třeba i TGV). Nakoupila se hromada nových vlaků, ... 

ČD musí zaplatit za 60 let kdy se vlaky v podstatě neobnovovaly. A těch 60 let je prostě docela pálka co se týče rozpočtu. 

A pak tady pan min. dopr. Ťok v HN pronese, že do roku 2030 vybudujeme úplně nové VRT Praha - Brno na 200 km/h (v Německu se tam jezdí od 60. let a v zahraničí se nové koridory budují na 300 - 400 km/h). Mimochodem, těch našich 200 km/h bude to stát velmi podobně, jako tratě na 400 km/h. A do toho miliarda článků od Jan Sůry a dalších zoufalců, jak je dráha na h*vn*. Co třeba více tlačit na to, aby se stavěly tratě a tlačit méně na dopravce a spíše je jen kontrolovat (ne bulvárně, ale občansky) ? 

ČD mají soupravy co jezdí 230 km/h ale tratě jsou stavěné jen na 160 km/h a v roce 2030 plánujeme mít JEDNU trať na 200 km/h? To samé dálnice. Pan ťok řekl že nemůžeme mít dálnice s neomezenou rychlostí protože na to nejsou stavěné. Tak proboha proč se nové dálnice nestaví na neomezenou rychlost, ale na pouhých 130 km/h?

Takhle se stát pro 40 mil. obyvatel nebuduje (viz. J. A. Baťa).

+14/0
25.8.2015 21:28

B29r78o60n78i88s83l80a28v 75G29a45b54r77y58š 6635164270

ČR přece nemá 40 mil. obyvatel. Ale jinak souhlasím.

+1/0
25.8.2015 22:51

R19a91d37e62k 82J14a33n22a83t84a 9725766434672

Baťa to řekl o Československu (tehdy včetně Podkarpatské Rusi) a předpokládal budoucnost ..

+3/0
26.8.2015 8:12

B35r94o75n51i55s52l54a54v 42G28a44b69r46y10š 6915474730

To jsem netušil. :-)

0/0
26.8.2015 8:43
Foto

M38a77r90e48k 45T74o37n 8652148978189

Za to, že jsou lidí nechutny prasata dopravce nemůže.

+12/−2
25.8.2015 20:25

J50a41n 60B19u32l60v32a68s 3395746620496

Tedy servisovat ty záchody, to by se mi abych tak řekl nechtělo.

+4/0
25.8.2015 20:15

B81o17h49u84s87l52a47v 83K79r39á69l38í57k 2411770899296

Ani kdyby vás za to někdo platil?

0/0
25.8.2015 20:50

J38a18n 40B95u88l48v23a65s 3245376210716

Obávám se, že ne... Leda zlatem: za kilo hoven kilo zlata.

+7/0
25.8.2015 20:53

M31a61r90i82e 42V48a90š89í20č94k44o14v48á 3281623162628

Jaký si to uděláš, takový to máš. Když cestující podělají záhod, tak ho cestující mají podělanej, když cestující má vši, budou mít cestující vši. Řekla bych, že většinou si za kvalitu cestování můžeme sami tím,. jak jsme vychovaní a ohleduplní k ostatním.

+17/−3
25.8.2015 19:55

P16e56t32r 70M62o29t32y47č92k40a 5983714857399

Vážně? Takže vy to máte, jaké jste si to udělala?

My ostatní to máme tak, jak to udělal někdo, s kým vy zjevně souhlasíte. Podle vás a těch, kdo vám dali plus, je tedy normální, když například do restaurace přijde hovado, zajde si na záchod, restauratér nezajistí úklid a můžeme si za to "my"? Já jsem přesvědčený, že ne.

Na těch snímcích (vynechme ukrajinské toalety a hloupou demagogii, že to omlouvá špínu v ČD) je jasně vidět, že nejde o nějaké produkty cestujících, ale často o zažranou špínu, která je výsledkem desítek let flákání úklidu na hůře přístupných místech. Tohle není omluvitelné. Ne u firmy, které posíláme tolik dotací z nám státem ukradených peněz.

+13/−6
25.8.2015 20:15

J19a91n 38H45l72a55d12k44ý 9838259187640

Těžko bude jakýkoli dopravce zajišťovat úklid během cesty. Pokud cestující ucpe záchod během cesty, asi s tím průvodčí moc nenadělá. Jediné, co může, tak daný záchod uzamčít. To by mu o tom však někdo musel říct.

+11/0
25.8.2015 20:22

B42o72h36u57s70l85a17v 13K17r79á87l11í68k 2421670449486

Anebo by ho musel pravidelně kontrolovat, což patří mezi jeho základní povinnosti.

+2/−2
25.8.2015 20:52
Foto

M18a91r27e34k 65T35o21n 8192818888599

Než se ten vlak dostane na servis, tak jezdí třeba 2  dny. Steward nemá prostředky ani v popisu práce to řešit.

0/−1
25.8.2015 20:27

B59r71o71n16i61s96l85a59v 20G45a68b22r64y81š 6325384130

Máte dost zvláštní argumenty. Souhlasím, že by úklid měl být pravidelný a zevrubný. Ale většinu špíny mají na svědomí právě cestující. Když se mi něco rozsype, uklidím to. S toaletou to samé. A pokud to není v mých silách, nechám záchod zavřít. A ne že se jako nic nestalo a nechám tam chodit další lidi, kteří na to budou nadávat. Je jasné, že pak ta vizitka klesne.

Použiju Váš příklad s restaurací. Něco Vám z talíře upadne na zem. Počkáte, až si toho někdo všimne nebo si okamžitě řeknete o úklid?

+1/−1
25.8.2015 20:54
Foto

K37r76i40s87t66ý94n75a 32V89a39ň76k46o25v47á 3887950565523

Tak jaktože to jinde jde a u Drah ne? Zažil jste někdy takový bordel třeba v autobuse?

+1/−7
25.8.2015 22:28

P44a18v81e48l 70K55u17z34e13b49a79u62c52h 9420965178801

A zažila jste autobus, který by pobral najednou cca 200 - 250 cestujících? A cestou by se to střídalo, lidi by museli (v lepším případě) použít ten jediný záchod, který tam někdy u lux autobusů je (pokud to dovolí).. Ten bordel je dán především tím (jak bylo už řečeno) že lidi jsou čuňata, ale pak taky že jezdí dlouhé trasy a má obraty na těsno. Tzn nestihne se pořádně vyčistit apod.

+5/−1
25.8.2015 22:44

B15r58o71n92i75s95l83a70v 66G19a22b94r97y79š 6255184390

Ano, zažil. V linkovém, v zájezdovém i v MHD. Nevím, jak je to teď, linkovým a zájezdovým moc často nejezdím, ale v MHD jsem za poslední dobu nenarazil na nic jako na fotkách. V poslední době chodím do kina. Není představení, abych nezahlédl padající kornout s popcornem na zem.

Uvědomte si, kdo všechno tvoří posádku vozidla/soupravy. Když ty bordeláře neuhlídají ani Jančurovi stevardi (jeden člověk na vůz), jak můžou uhlídat 2 lidi (vlakvedoucí, průvodčí) 300 a více lidí ve vlaku? Řidič autobusu veze maximálně 90 lidí. A v linkovém a zájezdovém nastupují většinou předními dveřmi přes řidiče nebo jiného člověka. Ale ani to nezabrání tomu, že cestující na svém místě nebo okolo udělá binec.

Stejně bych se mohl ptát, jak je možné, že v MHD si člověk dovolí jet na černo, ale ve vlaku už ne? Proč v kině dělají lidi bordel s popcornem, ale v divadle si to už nedovolí? Jak je možné, že na revizora v MHD člověk dokáže vytáhnout nůž, ale na revizora ve vlaku už ne? A nepleťte si průvodčího, vlakvedoucího a revizora.

+4/0
25.8.2015 22:47

D86a30v31i87d 15T83o79m42a91n 9365527372867

Primesto jezdi bezne autobusy s kapacitou 100+ osob. A to nepocitam klouby.

0/0
26.8.2015 7:19

B43r49o17n65i82s46l84a59v 68G21a96b76r13y46š 6945384150

To těžko, standardní 12metrový autobus má kapacitu cca 80 lidí. Kloubový autobus cca 130 osob.

0/0
26.8.2015 7:37

D68a63v54i22d 55T76o84m92a98n 9745907602837

Aha. Proto jsem jezdil se SORem NB 12 City s kapacitou 103 osob příměstskou. Klouby mají běžně kolem 160ti, možná  víc. A takový ARES 15M taky nebude úplně nízkokapacitní.

0/0
26.8.2015 17:32

B69r41o43n79i75s72l86a41v 95G77a33b79r28y18š 6345214120

Pochybuju, že výrobce reálně do autobusu nacpe 103 osob. Sedící cestující jsou jasní, ale 80 stojících je opravdu hodně. Leda by to byli Somálci.

Statistická obsaditelnost 12metrového vozu je mezi 70 až 80 lidmi. Tolik lidí má ještě pohodlí. Vím, že vozy někdy jezdí nad své kapacitní možnosti, že se tam cestující sotva vlezou a hodila by se posila, ale existuje jedna matematická metoda, která tomu zabrání. Je to chyba dopravců, že tuto metodu nepoužívají.

0/0
26.8.2015 18:00

D46a84v13i86d 66T87o82m74a86n 9725327722837

103 je v techničáku. Reálně se tam vejdou. Je to dotovaná hromadná doprava, řešit v ní pohodlí není na místě.

0/0
26.8.2015 18:07

B71r92o98n84i51s65l43a33v 70G31a51b72r72y84š 6315424370

Ano, ale že je dotovaná, neznamená, že by nebylo nutné řešit pohodlí. To, že se cestující až příliš mačkají na sebe, je mimo jiné jedna z mnoha stížností a také důvodů, proč vymění MHD za auto. Není pohodlí jako pohodlí, je potřeba těm kaštanům dát určitý komfort. Neznamená to, že si musí pokaždé sednout, ale aby se nemačkali. Nabídka musí převyšovat poptávku kvůli výkyvům, takže platí rovnice: nabídka = 1,5 x poptávka.

0/0
26.8.2015 18:15

D67a60v80i95d 37T16o56m95a12n 9525597142877

Pokud presednou do auta, znamena to, ze prestanou cerpat penize ze statniho rozpoctu (dotace na mhd, cim vic lidi, tim vic dotaci) ale naopak napr. prostrednictvim spotrebni dane z PHM (a spousty dalsich dani) budou prispivat. Autem jedou primo tam, kam potrebuji, takze ujedou mene kilometru. Budou mene nemocni, protoze na ne nebudou ostatni chrchlat - nebudou na nemocenske, nebudou cerpat ze zdravotniho pojisteni, atd.

0/0
26.8.2015 18:21

B10r64o67n22i16s39l80a43v 66G67a76b78r75y62š 6615234930

Kdyby tak přemýšlel každý, asi bychom se tady vůbec nehnuli ;-D. Pozitiva auta vůbec nepopírám, ale jsou relace, kde auto prohraje. Bez veřejné dopravy prostě nelze existovat.

0/0
26.8.2015 18:29

D12a61v41i59d 14T71o90m86a43n 9855517872487

Nebo by si lidé hledali práci blíž bydlišti, když by věděli, že za každý km musí zaplatit. Proti veřejné dopravě nic nemám, jen je podle mě až nesmyslně dotovaná. A dotace napomáhají tomu, že je nadužívaná, jednoduše lidé najezdí mnohem víc, než by bylo nutné, vždyť to mají za 10 korun na den...

0/0
26.8.2015 18:39

B22r82o28n82i31s86l15a59v 78G90a61b92r11y91š 6145274610

Nadužívaná možná, ale leckdo má tendence taky bezmyšlenkovitě jezdit autem. Ve své disertační práci jsem v úvodu napsal, že v moderní společnosti se mobilita obyvatelstva zvyšuje, což je vidět na statistikách ujetých vzkm jakýmkoliv dopravním prostředkem. Počet aut se zvyšuje rychleji než počet obyvatel a současný dopravní prostor tomu přestává stačit. Nemůžete ty lidi držet doma. Pokud mají možnost, chuť, náladu a čas, vyjedou si.

Třeba taková Plzeň je příkladem, že MHD se stává populárnější. Tramvajová linka 4 má interval srovnatelný s pražským metrem. A navíc se bude i posilovat, protože se jedná o provozu třívozových souprav.

0/0
26.8.2015 18:47

D53a94v81i18d 50T97o71m37a94n 9915757352717

Pokud jezdí autem, tak proti tomu nelze nic mít, zaplatí si to..  V případě MHD je to přesně opačně, čím víc lidí platících paušálně bude jezdit, tím vyšší budou náklady a tím víc se tedy bude muset zaplatit z peněz těch, kteří MHD vůbec nevyužívají. Zajímavé, že většině lidí vadí, když někdo žije z dávek ale v případě MHD si tento pohled na věc vůbec nepřipustí.

0/−2
26.8.2015 18:57

B53r38o54n27i55s92l59a92v 40G73a18b43r32y70š 6795654130

Rozdíl je v tom, že MHD slouží všem a je nepostradatelná. Bez lidí, kteří žijí výhradně ze sociálních dávek, se obejdeme.

Dokážete si představit následky toho, kdyby prostě MHD zanikla a všichni by jezdili autem? Už teď kolikrát v Praze není k hnutí. Osobní automobilová doprava začala omezovat sama sebe. Když uvíznete v zácpě, nadáváte většinou na ostatní řidiče, ne na autobus.

+1/0
26.8.2015 19:06

D78a86v68i81d 42T55o16m40a71n 9845557542367

Pokud to zjednoduším, tak hlavní problém vidím v tom, že MHD je pro cestující přiliš levná. Příliš dotovaná. A největší problém je v tom, že neplatí za ujeté km ale paušálně. To často vede ke zbytečnému plýtvání prostředky (pro ekologicky smýšlející - to je extrémně neekologickeé - u osobáku člověka omezují vlastní finance, u MHD tento regulační vliv chybí).

A využívání dotované MHD lze svým způsobem považovat za čerpání sociálních dávek.

MHD nikdy zcela nezanikne, ani to nechci. Má své pevné místo. Vždycky budou lidé, kteří nebudou schopni řídit vozidlo, nebo ho nebudou schopni ufinancovat (k tomu patří i to, že si nejsou schopni zajistit bydlení nebo práci s možností parkování). Podobně jsou i lidé, kteří si nejsou schopní obstarat bydlení, pro takové jsou ubytovny. Dost často taky dotované..

0/0
26.8.2015 19:14

B93r38o34n17i46s32l48a83v 46G20a66b67r22y30š 6725734270

Nejde jen o peníze. Jasně, že MHD si na sebe nikdy nevydělá, ale pokud zdražíte jízdné, budou ji opouštět a město zaplaví auta. K tomu už směřuje Most nebo Chomutov. V Mostě a Litvínově stojí roční jízdenka 6000 Kč, v Chomutově a Jirkově 5565 Kč. S Prahou a jejími výkony je to propastný rozdíl a přitom je vidět, že za ty peníze MHD v Mostě vůbec nestojí. Kdysi jezdily tramvaje mezi Mostem a Litvínovem ve špičce snad každé 2-3 minuty. Dnes je to čtvrthodina po celý den. Každý čtvrtrok kontroluju výkony všech dostupných linek v režimu MHD a někde se brutálně snižují.

+1/0
26.8.2015 19:21

D37a91v70i91d 23T88o65m88a21n 9815487852837

Jinak, pokud uvíznu v zácpě, většinou nenadávám na nikoho, naštvou mě jiné věci - třeba když zjistím, že příčinou čekání byli silničáři, kteří musí ve špičku např. prořezávat křoví u svodidel a omezovat provoz. To ale nenadávám na ně, spíš na způsob organizace podobných prací u nás = jejich nadřízené.

0/0
26.8.2015 19:16

B18r14o47n14i79s79l18a25v 33G57a27b29r42y76š 6125234290

To už jsem taky několikrát napsal. Současná doprava je bohužel o politice a zkostnatělosti vedoucích lidí, než o dopravních inženýrech. Jinak by to tady vypadalo úplně jinak. Blankou by se už jezdilo, OpenCard by za něco stála.

0/0
26.8.2015 19:23





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.