Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

OBRAZEM: Vši v kupé, plísně a ucpané WC. Čtenáři fotili české vlaky

Přetékající záchody, koše, špinavá kupé, plíseň mezi okny nebo dokonce dětské vši. To je realita v některých tuzemských vlacích. O své zážitky z cest se podělili čtenáři iDNES.cz. Někteří však prožili i cestu ukrajinskými vlaky a po této zkušenosti naopak tuzemské dopravce brání.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R71a53d74k27o 14K48ř88i93v61á20n45e57k 7900303885410

Jen jsem v klidu mrknul na krásně modrou fotku záchodu, kterému přestalo chutnat.:-)

Nerad bych se mýlil (pánové fih a js opravit), ale jedná se s největší pravděpodobností o toaletu v "novém" (ve skutečnosti reko) voze z Aradu, které byly společnosti REGIOJET dodány v letošním roce, tedy vozy č. 2 nebo 3.

0/0
27.8.2015 11:30

P11e27t49r 29K59y91z17l25i73n54k 7846268933115

Tohle o vlacich vypovida asi stejne, jako fotka rezavy stodvacitky o vozovym parku ceskejch automobilistu. Rocne najedu desetitisice kilometru a jak s Pendolinem nebo Railjetem, tak s klasickejma EC nebo EN, stejne jako s primestskejma Elefantama mam uplne jine zkusenosti. Paradoxne, nejodpornejsi zachod za posledni rok jsem videl ve vlaku SNCF.

+11/0
26.8.2015 7:18

M18a93r90e62k 56M51a95r82t71i50n 8649874146160

No, některé vlaky jsou fakt humus, ale zase to taková tragédie jak by se mohlo zdát z řádně vybraných fotografií, nebude. Teď je moderní plyš, který je však mnohdy méně hygienický, než koženka. Ostatně je to dobře znát z MHD (zlatý dřevo nebo plast).

+7/0
25.8.2015 23:58

J27i59n79d85ř32i62c13h 11M52o33r27á78v45e59k 52M 4581622725980

Souhlasím, podobný problém jako v tramvajích..Tam např. zjistíte, že se někdo na sedačku pomočil(o viditelnosti breberek jako vši nebo štěnice ani nemluvím), až když si sednete..U mě vedou plastovky nebo dřevěné sedačky..

+2/0
26.8.2015 6:53

F59i12l50i65p 38M73a46t45e28á55s98k64o 8706876119963

no vždyť do nových tramvají už se zas plastový sedačky vracejí...

+1/0
26.8.2015 8:15

M23a73t97ě93j 40V96o16n51d67ř44i77č15k46a 4394220868916

Nicméně plastové ani dřevěné sedačky rozhodně do vlaku dosadit nelze, neboť ve vlaku člověk obvykle nestráví 10 min, jako v MHD.

+1/0
26.8.2015 10:33

D88a54v13i76d 93Č51e22r84n27ý 8844559531680

ta fotka z Ukrajiny, to je teda maso

+4/0
25.8.2015 23:39

E55l90i44š62k38a 83K63u78č68e61r94o97v96á 7929952413973

ve ČR jsem viděla něco podobného, ale pár let to už bude.

+1/0
26.8.2015 7:01

J87a42n 21Z71ř81í42d96k29a29v32e85s19e22l22ý 5606972987

Jako turista jsem minulý týden nahlédl na pánské toalety v budově ČD ve Frenštátu pod Radhoštěm a to jsem neměl dělat, to co jsem tam viděl a cítil už snad nikdy jinde nezažiju.... Všude špína, nasráno, nefunkční toalety, vlastně nefunkční úplně všechno a úklid tam nebyl prováděn minimálně 5 let..., viděl jsem hodně, ale toto.... mohl by se tam kouknout nějaký novinář, já to bohužel nenafotil, protože po pár krocích uvnitř jsem myslel, že jsem v hororu a pobleju se.... PS:  ten ukrajinský vlak na fotce vypadal naproti tomu ještě dobře....;-(

0/−2
25.8.2015 22:39

M87i86c70h83a10l 37M32i23l29l91e18r 9776952579262

nebo zachody na Autobusovem nadrazi na Florenci. Nevim jak momentalne, ale pred nejakym casem k pobliti.

+1/0
26.8.2015 8:53
Foto

A53l29a96n 22Ř41e95p73k57a 4475426

Přijde mi, že hodně toho jsou naprosto zanedbatelné věci a autor fotografie neměl nic lepšího na práci, než hledat kde jaké smítko Rv

+6/0
25.8.2015 22:36
Foto

K19r61i77s69t55ý49n43a 10V97a14ň19k69o24v86á 3157870585613

Většinu obrázků znám bohužel z praxe (kromě toho ukrajinského, hihi). Jezdím rychlíkem trasu Luhačovice - Olomouc (směr Praha) a na záchod bych tam nešla, ani kdybych měla pomočit sedačku. Ze začátku jsem si na cestu s pejskem brala váleček na chlupy, ale časem mi došlo, že je to marné. Sedaček i stolečků se štítím, cesta je strašně drahá a občas se najdou fakt nepříjemní průvodčí, co na cestující křičí kvůli malichernostem. No a zrovna souprava, o které mluvím, se řídí jakýmsi podivným pravidlem, že nejvytíženější spoje v neděli večer mají dva vagony plus první třídu. Ve všední den, kdy cestuje deset, dvacet lidí, jedou tři až čtyři vagony. =)

Rozhodla jsem se Dráhy bojkotovat, když mi to čas umožní. Radši jedu autobusem do Zlína a přeskočím na SA bus. A i když cestuju se psem, cesta je mnohem levnější. Jen trvá déle a musím přesedat. Pořád jsou to pro mě lépe investované peníze.

Co se RegioJetu týče, občas to holt steward nestíhá. Musí odbavovat cestující a ještě poskytovat servis... inu, je toho dost. Navíc služby RJ vynesou víc odpadu, tudíž steward má co dělat, aby všechno poklidil (koše na place nejsou). Ale poklidí to. U Drah ten fekál neuklidí snad nikdo. Ovšem musím uznat, že "záchodová" stewardka je dot kuriozní povídání. :)) To by asi nechtěl nikdo.

0/−10
25.8.2015 22:25

J50i87n50d32ř73i69c64h 92M24o47r65á13v24e38k 32M 4501892745540

Měla by jste cestovat ve skafandru, aby jste z té špíny neutrpěla újmu ;-D

+2/−1
26.8.2015 6:56

R53a73d52k73o 77K97ř53i16v82á14n19e17k 7520463215170

Chtěl bych se zeptat na Vaše zkušenosti s WC v autobuse ve srovnání s WC ve vlaku. Děkuji.

+1/0
26.8.2015 9:22

M58a90t86ě87j 17V14o62n34d95ř43i94č89k79a 4464730958396

Zkrátka hodný regiojet a zlé ČD ;-) ;-D.

0/0
26.8.2015 10:36

M43i15c87h96a24l 72H33r30u62š81o88v14s40k22ý 2656126316735

Za bordel ve vlacích, vši, psí chlupy, ucpané záchody apod. si můžou lidi sami. Možná mají stejný bordel i doma. Dopravci nemůžou za to, že vozí vedle slušných i dobytek.:-P

+16/0
25.8.2015 21:54

J59a13n 86P46r49i21c27h77y43s13t62a36l 8451408233

No a to ani nevytahli tezky kalibr jako treba lejno na sedacce...

Dopravci to ale musi po tech cunatech uklidit prave protoze vedle dobytka vozi i slusne lidi.

+4/0
25.8.2015 22:29

M76i19r41o33s19l43a28v 62J67a53n31o72u29š64e30k 9394861587

Tak já nevím, no. Jezdí nám tu Railjety (nejmodernější souprava tažená lokomotivou na světě). Jezdí nám tu Pendolino (souprava na VRT, jako je třeba i TGV). Nakoupila se hromada nových vlaků, ... 

ČD musí zaplatit za 60 let kdy se vlaky v podstatě neobnovovaly. A těch 60 let je prostě docela pálka co se týče rozpočtu. 

A pak tady pan min. dopr. Ťok v HN pronese, že do roku 2030 vybudujeme úplně nové VRT Praha - Brno na 200 km/h (v Německu se tam jezdí od 60. let a v zahraničí se nové koridory budují na 300 - 400 km/h). Mimochodem, těch našich 200 km/h bude to stát velmi podobně, jako tratě na 400 km/h. A do toho miliarda článků od Jan Sůry a dalších zoufalců, jak je dráha na h*vn*. Co třeba více tlačit na to, aby se stavěly tratě a tlačit méně na dopravce a spíše je jen kontrolovat (ne bulvárně, ale občansky) ? 

ČD mají soupravy co jezdí 230 km/h ale tratě jsou stavěné jen na 160 km/h a v roce 2030 plánujeme mít JEDNU trať na 200 km/h? To samé dálnice. Pan ťok řekl že nemůžeme mít dálnice s neomezenou rychlostí protože na to nejsou stavěné. Tak proboha proč se nové dálnice nestaví na neomezenou rychlost, ale na pouhých 130 km/h?

Takhle se stát pro 40 mil. obyvatel nebuduje (viz. J. A. Baťa).

+14/0
25.8.2015 21:28
Foto

B72r24o92n52i95s65l75a79v 45G38a30b66r36y46š 2572909621

ČR přece nemá 40 mil. obyvatel. Ale jinak souhlasím.

+1/0
25.8.2015 22:51

R13a33d78e22k 39J40a49n28a91t27a 9475976224222

Baťa to řekl o Československu (tehdy včetně Podkarpatské Rusi) a předpokládal budoucnost ..

+3/0
26.8.2015 8:12
Foto

B73r75o77n72i26s29l34a23v 75G56a39b97r88y42š 2112279841

To jsem netušil. :-)

0/0
26.8.2015 8:43
Foto

M25a37r12e27k 15T18o45n 8422828528339

Za to, že jsou lidí nechutny prasata dopravce nemůže.

+12/−2
25.8.2015 20:25

J13a47n 38B80u32l26v56a90s 3585736410706

Tedy servisovat ty záchody, to by se mi abych tak řekl nechtělo.

+4/0
25.8.2015 20:15

B37o88h56u31s81l41a51v 16K27r74á42l32í69k 2201930679666

Ani kdyby vás za to někdo platil?

0/0
25.8.2015 20:50

J41a40n 43B76u11l19v38a28s 3575746710856

Obávám se, že ne... Leda zlatem: za kilo hoven kilo zlata.

+7/0
25.8.2015 20:53

M19a67r21i82e 66V73a37š58í85č62k10o40v45á 3151383142158

Jaký si to uděláš, takový to máš. Když cestující podělají záhod, tak ho cestující mají podělanej, když cestující má vši, budou mít cestující vši. Řekla bych, že většinou si za kvalitu cestování můžeme sami tím,. jak jsme vychovaní a ohleduplní k ostatním.

+17/−3
25.8.2015 19:55

P21e22t31r 87M33o27t42y97č93k36a 5793284137349

Vážně? Takže vy to máte, jaké jste si to udělala?

My ostatní to máme tak, jak to udělal někdo, s kým vy zjevně souhlasíte. Podle vás a těch, kdo vám dali plus, je tedy normální, když například do restaurace přijde hovado, zajde si na záchod, restauratér nezajistí úklid a můžeme si za to "my"? Já jsem přesvědčený, že ne.

Na těch snímcích (vynechme ukrajinské toalety a hloupou demagogii, že to omlouvá špínu v ČD) je jasně vidět, že nejde o nějaké produkty cestujících, ale často o zažranou špínu, která je výsledkem desítek let flákání úklidu na hůře přístupných místech. Tohle není omluvitelné. Ne u firmy, které posíláme tolik dotací z nám státem ukradených peněz.

+13/−6
25.8.2015 20:15

J66a78n 30H17l16a31d48k13ý 9458659197790

Těžko bude jakýkoli dopravce zajišťovat úklid během cesty. Pokud cestující ucpe záchod během cesty, asi s tím průvodčí moc nenadělá. Jediné, co může, tak daný záchod uzamčít. To by mu o tom však někdo musel říct.

+11/0
25.8.2015 20:22

B77o39h12u40s94l80a33v 22K45r61á50l97í85k 2501770849716

Anebo by ho musel pravidelně kontrolovat, což patří mezi jeho základní povinnosti.

+2/−2
25.8.2015 20:52
Foto

M46a57r39e82k 38T42o60n 8252968318819

Než se ten vlak dostane na servis, tak jezdí třeba 2  dny. Steward nemá prostředky ani v popisu práce to řešit.

0/−1
25.8.2015 20:27
Foto

B66r18o75n64i77s52l48a13v 94G63a41b98r93y90š 2882149381

Máte dost zvláštní argumenty. Souhlasím, že by úklid měl být pravidelný a zevrubný. Ale většinu špíny mají na svědomí právě cestující. Když se mi něco rozsype, uklidím to. S toaletou to samé. A pokud to není v mých silách, nechám záchod zavřít. A ne že se jako nic nestalo a nechám tam chodit další lidi, kteří na to budou nadávat. Je jasné, že pak ta vizitka klesne.

Použiju Váš příklad s restaurací. Něco Vám z talíře upadne na zem. Počkáte, až si toho někdo všimne nebo si okamžitě řeknete o úklid?

+1/−1
25.8.2015 20:54
Foto

K32r31i65s53t63ý40n98a 18V78a96ň49k95o51v24á 3967580505553

Tak jaktože to jinde jde a u Drah ne? Zažil jste někdy takový bordel třeba v autobuse?

+1/−7
25.8.2015 22:28

P36a85v84e29l 42K11u73z88e17b15a57u45c91h 9490375328911

A zažila jste autobus, který by pobral najednou cca 200 - 250 cestujících? A cestou by se to střídalo, lidi by museli (v lepším případě) použít ten jediný záchod, který tam někdy u lux autobusů je (pokud to dovolí).. Ten bordel je dán především tím (jak bylo už řečeno) že lidi jsou čuňata, ale pak taky že jezdí dlouhé trasy a má obraty na těsno. Tzn nestihne se pořádně vyčistit apod.

+5/−1
25.8.2015 22:44
Foto

B75r65o38n12i76s76l56a98v 55G98a16b53r48y43š 2492529441

Ano, zažil. V linkovém, v zájezdovém i v MHD. Nevím, jak je to teď, linkovým a zájezdovým moc často nejezdím, ale v MHD jsem za poslední dobu nenarazil na nic jako na fotkách. V poslední době chodím do kina. Není představení, abych nezahlédl padající kornout s popcornem na zem.

Uvědomte si, kdo všechno tvoří posádku vozidla/soupravy. Když ty bordeláře neuhlídají ani Jančurovi stevardi (jeden člověk na vůz), jak můžou uhlídat 2 lidi (vlakvedoucí, průvodčí) 300 a více lidí ve vlaku? Řidič autobusu veze maximálně 90 lidí. A v linkovém a zájezdovém nastupují většinou předními dveřmi přes řidiče nebo jiného člověka. Ale ani to nezabrání tomu, že cestující na svém místě nebo okolo udělá binec.

Stejně bych se mohl ptát, jak je možné, že v MHD si člověk dovolí jet na černo, ale ve vlaku už ne? Proč v kině dělají lidi bordel s popcornem, ale v divadle si to už nedovolí? Jak je možné, že na revizora v MHD člověk dokáže vytáhnout nůž, ale na revizora ve vlaku už ne? A nepleťte si průvodčího, vlakvedoucího a revizora.

+4/0
25.8.2015 22:47

D61a28v52i13d 88T63o78m74a33n 9925597432147

Primesto jezdi bezne autobusy s kapacitou 100+ osob. A to nepocitam klouby.

0/0
26.8.2015 7:19
Foto

B98r68o29n32i31s92l22a52v 58G18a38b29r85y12š 2672459681

To těžko, standardní 12metrový autobus má kapacitu cca 80 lidí. Kloubový autobus cca 130 osob.

0/0
26.8.2015 7:37

D70a18v91i56d 86T19o78m88a85n 9115587372537

Aha. Proto jsem jezdil se SORem NB 12 City s kapacitou 103 osob příměstskou. Klouby mají běžně kolem 160ti, možná  víc. A takový ARES 15M taky nebude úplně nízkokapacitní.

0/0
26.8.2015 17:32
Foto

B82r95o64n51i98s47l33a26v 22G55a40b91r12y19š 2232829131

Pochybuju, že výrobce reálně do autobusu nacpe 103 osob. Sedící cestující jsou jasní, ale 80 stojících je opravdu hodně. Leda by to byli Somálci.

Statistická obsaditelnost 12metrového vozu je mezi 70 až 80 lidmi. Tolik lidí má ještě pohodlí. Vím, že vozy někdy jezdí nad své kapacitní možnosti, že se tam cestující sotva vlezou a hodila by se posila, ale existuje jedna matematická metoda, která tomu zabrání. Je to chyba dopravců, že tuto metodu nepoužívají.

0/0
26.8.2015 18:00

D60a20v38i63d 31T51o51m57a21n 9585497422447

103 je v techničáku. Reálně se tam vejdou. Je to dotovaná hromadná doprava, řešit v ní pohodlí není na místě.

0/0
26.8.2015 18:07
Foto

B91r62o25n14i35s42l64a44v 12G30a21b51r58y61š 2602649841

Ano, ale že je dotovaná, neznamená, že by nebylo nutné řešit pohodlí. To, že se cestující až příliš mačkají na sebe, je mimo jiné jedna z mnoha stížností a také důvodů, proč vymění MHD za auto. Není pohodlí jako pohodlí, je potřeba těm kaštanům dát určitý komfort. Neznamená to, že si musí pokaždé sednout, ale aby se nemačkali. Nabídka musí převyšovat poptávku kvůli výkyvům, takže platí rovnice: nabídka = 1,5 x poptávka.

0/0
26.8.2015 18:15

D98a65v15i82d 49T47o97m88a61n 9545237922867

Pokud presednou do auta, znamena to, ze prestanou cerpat penize ze statniho rozpoctu (dotace na mhd, cim vic lidi, tim vic dotaci) ale naopak napr. prostrednictvim spotrebni dane z PHM (a spousty dalsich dani) budou prispivat. Autem jedou primo tam, kam potrebuji, takze ujedou mene kilometru. Budou mene nemocni, protoze na ne nebudou ostatni chrchlat - nebudou na nemocenske, nebudou cerpat ze zdravotniho pojisteni, atd.

0/0
26.8.2015 18:21
Foto

B87r83o82n76i63s76l75a96v 83G80a28b67r58y89š 2272229721

Kdyby tak přemýšlel každý, asi bychom se tady vůbec nehnuli ;-D. Pozitiva auta vůbec nepopírám, ale jsou relace, kde auto prohraje. Bez veřejné dopravy prostě nelze existovat.

0/0
26.8.2015 18:29

D88a89v92i36d 58T83o37m61a51n 9245277252727

Nebo by si lidé hledali práci blíž bydlišti, když by věděli, že za každý km musí zaplatit. Proti veřejné dopravě nic nemám, jen je podle mě až nesmyslně dotovaná. A dotace napomáhají tomu, že je nadužívaná, jednoduše lidé najezdí mnohem víc, než by bylo nutné, vždyť to mají za 10 korun na den...

0/0
26.8.2015 18:39
Foto

B86r50o50n24i41s37l67a80v 97G83a87b86r25y83š 2862249901

Nadužívaná možná, ale leckdo má tendence taky bezmyšlenkovitě jezdit autem. Ve své disertační práci jsem v úvodu napsal, že v moderní společnosti se mobilita obyvatelstva zvyšuje, což je vidět na statistikách ujetých vzkm jakýmkoliv dopravním prostředkem. Počet aut se zvyšuje rychleji než počet obyvatel a současný dopravní prostor tomu přestává stačit. Nemůžete ty lidi držet doma. Pokud mají možnost, chuť, náladu a čas, vyjedou si.

Třeba taková Plzeň je příkladem, že MHD se stává populárnější. Tramvajová linka 4 má interval srovnatelný s pražským metrem. A navíc se bude i posilovat, protože se jedná o provozu třívozových souprav.

0/0
26.8.2015 18:47

D57a80v76i87d 64T33o10m60a38n 9105557252227

Pokud jezdí autem, tak proti tomu nelze nic mít, zaplatí si to..  V případě MHD je to přesně opačně, čím víc lidí platících paušálně bude jezdit, tím vyšší budou náklady a tím víc se tedy bude muset zaplatit z peněz těch, kteří MHD vůbec nevyužívají. Zajímavé, že většině lidí vadí, když někdo žije z dávek ale v případě MHD si tento pohled na věc vůbec nepřipustí.

0/−2
26.8.2015 18:57
Foto

B62r57o81n20i92s77l26a44v 57G89a53b90r90y16š 2142489431

Rozdíl je v tom, že MHD slouží všem a je nepostradatelná. Bez lidí, kteří žijí výhradně ze sociálních dávek, se obejdeme.

Dokážete si představit následky toho, kdyby prostě MHD zanikla a všichni by jezdili autem? Už teď kolikrát v Praze není k hnutí. Osobní automobilová doprava začala omezovat sama sebe. Když uvíznete v zácpě, nadáváte většinou na ostatní řidiče, ne na autobus.

+1/0
26.8.2015 19:06

D98a50v46i59d 66T46o47m84a32n 9265507622137

Pokud to zjednoduším, tak hlavní problém vidím v tom, že MHD je pro cestující přiliš levná. Příliš dotovaná. A největší problém je v tom, že neplatí za ujeté km ale paušálně. To často vede ke zbytečnému plýtvání prostředky (pro ekologicky smýšlející - to je extrémně neekologickeé - u osobáku člověka omezují vlastní finance, u MHD tento regulační vliv chybí).

A využívání dotované MHD lze svým způsobem považovat za čerpání sociálních dávek.

MHD nikdy zcela nezanikne, ani to nechci. Má své pevné místo. Vždycky budou lidé, kteří nebudou schopni řídit vozidlo, nebo ho nebudou schopni ufinancovat (k tomu patří i to, že si nejsou schopni zajistit bydlení nebo práci s možností parkování). Podobně jsou i lidé, kteří si nejsou schopní obstarat bydlení, pro takové jsou ubytovny. Dost často taky dotované..

0/0
26.8.2015 19:14
Foto

B36r22o65n84i31s40l15a14v 90G18a96b56r10y89š 2322969731

Nejde jen o peníze. Jasně, že MHD si na sebe nikdy nevydělá, ale pokud zdražíte jízdné, budou ji opouštět a město zaplaví auta. K tomu už směřuje Most nebo Chomutov. V Mostě a Litvínově stojí roční jízdenka 6000 Kč, v Chomutově a Jirkově 5565 Kč. S Prahou a jejími výkony je to propastný rozdíl a přitom je vidět, že za ty peníze MHD v Mostě vůbec nestojí. Kdysi jezdily tramvaje mezi Mostem a Litvínovem ve špičce snad každé 2-3 minuty. Dnes je to čtvrthodina po celý den. Každý čtvrtrok kontroluju výkony všech dostupných linek v režimu MHD a někde se brutálně snižují.

+1/0
26.8.2015 19:21

D27a95v22i94d 10T15o78m61a94n 9215437352707

Jinak, pokud uvíznu v zácpě, většinou nenadávám na nikoho, naštvou mě jiné věci - třeba když zjistím, že příčinou čekání byli silničáři, kteří musí ve špičku např. prořezávat křoví u svodidel a omezovat provoz. To ale nenadávám na ně, spíš na způsob organizace podobných prací u nás = jejich nadřízené.

0/0
26.8.2015 19:16
Foto

B60r75o80n54i62s41l35a15v 83G73a42b38r17y41š 2482139661

To už jsem taky několikrát napsal. Současná doprava je bohužel o politice a zkostnatělosti vedoucích lidí, než o dopravních inženýrech. Jinak by to tady vypadalo úplně jinak. Blankou by se už jezdilo, OpenCard by za něco stála.

0/0
26.8.2015 19:23





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.