Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Vši v kupé, plísně a ucpané WC. Čtenáři fotili české vlaky

Přetékající záchody, koše, špinavá kupé, plíseň mezi okny nebo dokonce dětské vši. To je realita v některých tuzemských vlacích. O své zážitky z cest se podělili čtenáři iDNES.cz. Někteří však prožili i cestu ukrajinskými vlaky a po této zkušenosti naopak tuzemské dopravce brání.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R58a49d86k47o 72K89ř40i98v24á41n45e77k 7910673645760

Jen jsem v klidu mrknul na krásně modrou fotku záchodu, kterému přestalo chutnat.:-)

Nerad bych se mýlil (pánové fih a js opravit), ale jedná se s největší pravděpodobností o toaletu v "novém" (ve skutečnosti reko) voze z Aradu, které byly společnosti REGIOJET dodány v letošním roce, tedy vozy č. 2 nebo 3.

0/0
27.8.2015 11:30

P58e60t64r 80K41y26z54l39i35n62k 7926748653315

Tohle o vlacich vypovida asi stejne, jako fotka rezavy stodvacitky o vozovym parku ceskejch automobilistu. Rocne najedu desetitisice kilometru a jak s Pendolinem nebo Railjetem, tak s klasickejma EC nebo EN, stejne jako s primestskejma Elefantama mam uplne jine zkusenosti. Paradoxne, nejodpornejsi zachod za posledni rok jsem videl ve vlaku SNCF.

+11/0
26.8.2015 7:18

M41a28r69e49k 51M58a67r12t41i62n 8849184796590

No, některé vlaky jsou fakt humus, ale zase to taková tragédie jak by se mohlo zdát z řádně vybraných fotografií, nebude. Teď je moderní plyš, který je však mnohdy méně hygienický, než koženka. Ostatně je to dobře znát z MHD (zlatý dřevo nebo plast).

+7/0
25.8.2015 23:58

J50i61n51d26ř65i81c93h 49M78o39r53á32v27e15k 22M 3765363915866

Souhlasím, podobný problém jako v tramvajích..Tam např. zjistíte, že se někdo na sedačku pomočil(o viditelnosti breberek jako vši nebo štěnice ani nemluvím), až když si sednete..U mě vedou plastovky nebo dřevěné sedačky..

+2/0
26.8.2015 6:53

F23i48l94i21p 89M75a88t26e16á12s96k78o 8986636699303

no vždyť do nových tramvají už se zas plastový sedačky vracejí...

+1/0
26.8.2015 8:15

M54a13t51ě22j 24V15o75n46d75ř98i72č28k23a 4794240578726

Nicméně plastové ani dřevěné sedačky rozhodně do vlaku dosadit nelze, neboť ve vlaku člověk obvykle nestráví 10 min, jako v MHD.

+1/0
26.8.2015 10:33

D40a53v66i62d 48Č12e30r53n90ý 8274609611330

ta fotka z Ukrajiny, to je teda maso

+4/0
25.8.2015 23:39

E51l34i48š15k57a 17K15u46č83e70r35o80v16á 7249392223263

ve ČR jsem viděla něco podobného, ale pár let to už bude.

+1/0
26.8.2015 7:01

J43a83n 83Z97ř84í15d95k88a11v45e87s72e21l83ý 5316542587

Jako turista jsem minulý týden nahlédl na pánské toalety v budově ČD ve Frenštátu pod Radhoštěm a to jsem neměl dělat, to co jsem tam viděl a cítil už snad nikdy jinde nezažiju.... Všude špína, nasráno, nefunkční toalety, vlastně nefunkční úplně všechno a úklid tam nebyl prováděn minimálně 5 let..., viděl jsem hodně, ale toto.... mohl by se tam kouknout nějaký novinář, já to bohužel nenafotil, protože po pár krocích uvnitř jsem myslel, že jsem v hororu a pobleju se.... PS:  ten ukrajinský vlak na fotce vypadal naproti tomu ještě dobře....;-(

0/−2
25.8.2015 22:39

M48i20c94h70a55l 74M51i24l32l47e30r 9786772759492

nebo zachody na Autobusovem nadrazi na Florenci. Nevim jak momentalne, ale pred nejakym casem k pobliti.

+1/0
26.8.2015 8:53

A46l76a87n 48Ř44e88p66k49a 4505296

Přijde mi, že hodně toho jsou naprosto zanedbatelné věci a autor fotografie neměl nic lepšího na práci, než hledat kde jaké smítko Rv

+6/0
25.8.2015 22:36
Foto

K52r21i26s45t48ý81n62a 69V32a91ň83k62o77v33á 3887220515193

Většinu obrázků znám bohužel z praxe (kromě toho ukrajinského, hihi). Jezdím rychlíkem trasu Luhačovice - Olomouc (směr Praha) a na záchod bych tam nešla, ani kdybych měla pomočit sedačku. Ze začátku jsem si na cestu s pejskem brala váleček na chlupy, ale časem mi došlo, že je to marné. Sedaček i stolečků se štítím, cesta je strašně drahá a občas se najdou fakt nepříjemní průvodčí, co na cestující křičí kvůli malichernostem. No a zrovna souprava, o které mluvím, se řídí jakýmsi podivným pravidlem, že nejvytíženější spoje v neděli večer mají dva vagony plus první třídu. Ve všední den, kdy cestuje deset, dvacet lidí, jedou tři až čtyři vagony. =)

Rozhodla jsem se Dráhy bojkotovat, když mi to čas umožní. Radši jedu autobusem do Zlína a přeskočím na SA bus. A i když cestuju se psem, cesta je mnohem levnější. Jen trvá déle a musím přesedat. Pořád jsou to pro mě lépe investované peníze.

Co se RegioJetu týče, občas to holt steward nestíhá. Musí odbavovat cestující a ještě poskytovat servis... inu, je toho dost. Navíc služby RJ vynesou víc odpadu, tudíž steward má co dělat, aby všechno poklidil (koše na place nejsou). Ale poklidí to. U Drah ten fekál neuklidí snad nikdo. Ovšem musím uznat, že "záchodová" stewardka je dot kuriozní povídání. :)) To by asi nechtěl nikdo.

0/−10
25.8.2015 22:25

J63i80n65d63ř24i19c94h 44M44o84r77á69v10e74k 15M 3145153345326

Měla by jste cestovat ve skafandru, aby jste z té špíny neutrpěla újmu ;-D

+2/−1
26.8.2015 6:56

R71a21d30k84o 39K94ř23i78v24á83n13e84k 7660643775370

Chtěl bych se zeptat na Vaše zkušenosti s WC v autobuse ve srovnání s WC ve vlaku. Děkuji.

+1/0
26.8.2015 9:22

M97a19t88ě39j 60V80o33n72d66ř35i86č17k16a 4914760578826

Zkrátka hodný regiojet a zlé ČD ;-) ;-D.

0/0
26.8.2015 10:36

M18i45c84h40a19l 53H42r39u79š10o30v64s69k92ý 2666246186505

Za bordel ve vlacích, vši, psí chlupy, ucpané záchody apod. si můžou lidi sami. Možná mají stejný bordel i doma. Dopravci nemůžou za to, že vozí vedle slušných i dobytek.:-P

+16/0
25.8.2015 21:54

J35a77n 36P22r82i81c69h13y15s31t55a53l 8371768963

No a to ani nevytahli tezky kalibr jako treba lejno na sedacce...

Dopravci to ale musi po tech cunatech uklidit prave protoze vedle dobytka vozi i slusne lidi.

+4/0
25.8.2015 22:29

M91i88r17o94s29l61a34v 57J29a16n48o93u91š66e14k 9314471237

Tak já nevím, no. Jezdí nám tu Railjety (nejmodernější souprava tažená lokomotivou na světě). Jezdí nám tu Pendolino (souprava na VRT, jako je třeba i TGV). Nakoupila se hromada nových vlaků, ... 

ČD musí zaplatit za 60 let kdy se vlaky v podstatě neobnovovaly. A těch 60 let je prostě docela pálka co se týče rozpočtu. 

A pak tady pan min. dopr. Ťok v HN pronese, že do roku 2030 vybudujeme úplně nové VRT Praha - Brno na 200 km/h (v Německu se tam jezdí od 60. let a v zahraničí se nové koridory budují na 300 - 400 km/h). Mimochodem, těch našich 200 km/h bude to stát velmi podobně, jako tratě na 400 km/h. A do toho miliarda článků od Jan Sůry a dalších zoufalců, jak je dráha na h*vn*. Co třeba více tlačit na to, aby se stavěly tratě a tlačit méně na dopravce a spíše je jen kontrolovat (ne bulvárně, ale občansky) ? 

ČD mají soupravy co jezdí 230 km/h ale tratě jsou stavěné jen na 160 km/h a v roce 2030 plánujeme mít JEDNU trať na 200 km/h? To samé dálnice. Pan ťok řekl že nemůžeme mít dálnice s neomezenou rychlostí protože na to nejsou stavěné. Tak proboha proč se nové dálnice nestaví na neomezenou rychlost, ale na pouhých 130 km/h?

Takhle se stát pro 40 mil. obyvatel nebuduje (viz. J. A. Baťa).

+14/0
25.8.2015 21:28
Foto

B35r62o49n42i82s67l58a27v 36G71a71b35r73y77š 2732219411

ČR přece nemá 40 mil. obyvatel. Ale jinak souhlasím.

+1/0
25.8.2015 22:51

R25a69d32e28k 42J39a58n73a87t35a 9615636634202

Baťa to řekl o Československu (tehdy včetně Podkarpatské Rusi) a předpokládal budoucnost ..

+3/0
26.8.2015 8:12
Foto

B39r88o48n15i39s83l65a36v 67G62a46b93r75y39š 2922439751

To jsem netušil. :-)

0/0
26.8.2015 8:43
Foto

M67a27r87e39k 20T15o96n 8652398308989

Za to, že jsou lidí nechutny prasata dopravce nemůže.

+12/−2
25.8.2015 20:25

J52a19n 83B39u11l20v18a71s 3635486840716

Tedy servisovat ty záchody, to by se mi abych tak řekl nechtělo.

+4/0
25.8.2015 20:15

B36o85h85u65s91l74a76v 21K79r22á94l67í29k 2861520219106

Ani kdyby vás za to někdo platil?

0/0
25.8.2015 20:50

J18a94n 33B85u10l96v46a62s 3925836900106

Obávám se, že ne... Leda zlatem: za kilo hoven kilo zlata.

+7/0
25.8.2015 20:53

M91a32r67i95e 63V49a54š47í78č20k79o72v38á 3331743962148

Jaký si to uděláš, takový to máš. Když cestující podělají záhod, tak ho cestující mají podělanej, když cestující má vši, budou mít cestující vši. Řekla bych, že většinou si za kvalitu cestování můžeme sami tím,. jak jsme vychovaní a ohleduplní k ostatním.

+17/−3
25.8.2015 19:55

P26e15t52r 87M83o20t36y83č62k40a 5613984657949

Vážně? Takže vy to máte, jaké jste si to udělala?

My ostatní to máme tak, jak to udělal někdo, s kým vy zjevně souhlasíte. Podle vás a těch, kdo vám dali plus, je tedy normální, když například do restaurace přijde hovado, zajde si na záchod, restauratér nezajistí úklid a můžeme si za to "my"? Já jsem přesvědčený, že ne.

Na těch snímcích (vynechme ukrajinské toalety a hloupou demagogii, že to omlouvá špínu v ČD) je jasně vidět, že nejde o nějaké produkty cestujících, ale často o zažranou špínu, která je výsledkem desítek let flákání úklidu na hůře přístupných místech. Tohle není omluvitelné. Ne u firmy, které posíláme tolik dotací z nám státem ukradených peněz.

+13/−6
25.8.2015 20:15

J37a23n 27H94l31a93d74k96ý 9298559567590

Těžko bude jakýkoli dopravce zajišťovat úklid během cesty. Pokud cestující ucpe záchod během cesty, asi s tím průvodčí moc nenadělá. Jediné, co může, tak daný záchod uzamčít. To by mu o tom však někdo musel říct.

+11/0
25.8.2015 20:22

B63o56h54u75s30l33a18v 39K28r85á85l82í86k 2791790229526

Anebo by ho musel pravidelně kontrolovat, což patří mezi jeho základní povinnosti.

+2/−2
25.8.2015 20:52
Foto

M22a69r83e47k 58T79o17n 8432948618789

Než se ten vlak dostane na servis, tak jezdí třeba 2  dny. Steward nemá prostředky ani v popisu práce to řešit.

0/−1
25.8.2015 20:27
Foto

B19r94o20n77i90s63l64a79v 33G98a82b16r33y44š 2702299831

Máte dost zvláštní argumenty. Souhlasím, že by úklid měl být pravidelný a zevrubný. Ale většinu špíny mají na svědomí právě cestující. Když se mi něco rozsype, uklidím to. S toaletou to samé. A pokud to není v mých silách, nechám záchod zavřít. A ne že se jako nic nestalo a nechám tam chodit další lidi, kteří na to budou nadávat. Je jasné, že pak ta vizitka klesne.

Použiju Váš příklad s restaurací. Něco Vám z talíře upadne na zem. Počkáte, až si toho někdo všimne nebo si okamžitě řeknete o úklid?

+1/−1
25.8.2015 20:54
Foto

K98r18i44s21t87ý27n49a 43V13a46ň92k71o16v26á 3497260745433

Tak jaktože to jinde jde a u Drah ne? Zažil jste někdy takový bordel třeba v autobuse?

+1/−7
25.8.2015 22:28

P66a16v76e87l 75K11u87z57e87b42a45u84c63h 9510565718711

A zažila jste autobus, který by pobral najednou cca 200 - 250 cestujících? A cestou by se to střídalo, lidi by museli (v lepším případě) použít ten jediný záchod, který tam někdy u lux autobusů je (pokud to dovolí).. Ten bordel je dán především tím (jak bylo už řečeno) že lidi jsou čuňata, ale pak taky že jezdí dlouhé trasy a má obraty na těsno. Tzn nestihne se pořádně vyčistit apod.

+5/−1
25.8.2015 22:44
Foto

B75r76o79n10i59s98l89a73v 24G30a75b86r16y20š 2982169931

Ano, zažil. V linkovém, v zájezdovém i v MHD. Nevím, jak je to teď, linkovým a zájezdovým moc často nejezdím, ale v MHD jsem za poslední dobu nenarazil na nic jako na fotkách. V poslední době chodím do kina. Není představení, abych nezahlédl padající kornout s popcornem na zem.

Uvědomte si, kdo všechno tvoří posádku vozidla/soupravy. Když ty bordeláře neuhlídají ani Jančurovi stevardi (jeden člověk na vůz), jak můžou uhlídat 2 lidi (vlakvedoucí, průvodčí) 300 a více lidí ve vlaku? Řidič autobusu veze maximálně 90 lidí. A v linkovém a zájezdovém nastupují většinou předními dveřmi přes řidiče nebo jiného člověka. Ale ani to nezabrání tomu, že cestující na svém místě nebo okolo udělá binec.

Stejně bych se mohl ptát, jak je možné, že v MHD si člověk dovolí jet na černo, ale ve vlaku už ne? Proč v kině dělají lidi bordel s popcornem, ale v divadle si to už nedovolí? Jak je možné, že na revizora v MHD člověk dokáže vytáhnout nůž, ale na revizora ve vlaku už ne? A nepleťte si průvodčího, vlakvedoucího a revizora.

+4/0
25.8.2015 22:47

D54a54v50i42d 12T67o32m21a25n 9605847252147

Primesto jezdi bezne autobusy s kapacitou 100+ osob. A to nepocitam klouby.

0/0
26.8.2015 7:19
Foto

B56r86o52n74i92s53l12a66v 88G36a76b37r75y21š 2242439671

To těžko, standardní 12metrový autobus má kapacitu cca 80 lidí. Kloubový autobus cca 130 osob.

0/0
26.8.2015 7:37

D66a58v77i52d 51T50o76m26a30n 9365467972917

Aha. Proto jsem jezdil se SORem NB 12 City s kapacitou 103 osob příměstskou. Klouby mají běžně kolem 160ti, možná  víc. A takový ARES 15M taky nebude úplně nízkokapacitní.

0/0
26.8.2015 17:32
Foto

B76r77o57n63i44s59l81a59v 32G56a41b11r11y51š 2822539741

Pochybuju, že výrobce reálně do autobusu nacpe 103 osob. Sedící cestující jsou jasní, ale 80 stojících je opravdu hodně. Leda by to byli Somálci.

Statistická obsaditelnost 12metrového vozu je mezi 70 až 80 lidmi. Tolik lidí má ještě pohodlí. Vím, že vozy někdy jezdí nad své kapacitní možnosti, že se tam cestující sotva vlezou a hodila by se posila, ale existuje jedna matematická metoda, která tomu zabrání. Je to chyba dopravců, že tuto metodu nepoužívají.

0/0
26.8.2015 18:00

D89a94v45i13d 45T51o57m46a96n 9195987322527

103 je v techničáku. Reálně se tam vejdou. Je to dotovaná hromadná doprava, řešit v ní pohodlí není na místě.

0/0
26.8.2015 18:07
Foto

B75r84o46n61i89s78l44a98v 43G65a79b32r16y75š 2282299931

Ano, ale že je dotovaná, neznamená, že by nebylo nutné řešit pohodlí. To, že se cestující až příliš mačkají na sebe, je mimo jiné jedna z mnoha stížností a také důvodů, proč vymění MHD za auto. Není pohodlí jako pohodlí, je potřeba těm kaštanům dát určitý komfort. Neznamená to, že si musí pokaždé sednout, ale aby se nemačkali. Nabídka musí převyšovat poptávku kvůli výkyvům, takže platí rovnice: nabídka = 1,5 x poptávka.

0/0
26.8.2015 18:15

D18a75v25i78d 53T92o32m11a80n 9425547272927

Pokud presednou do auta, znamena to, ze prestanou cerpat penize ze statniho rozpoctu (dotace na mhd, cim vic lidi, tim vic dotaci) ale naopak napr. prostrednictvim spotrebni dane z PHM (a spousty dalsich dani) budou prispivat. Autem jedou primo tam, kam potrebuji, takze ujedou mene kilometru. Budou mene nemocni, protoze na ne nebudou ostatni chrchlat - nebudou na nemocenske, nebudou cerpat ze zdravotniho pojisteni, atd.

0/0
26.8.2015 18:21
Foto

B12r45o61n23i57s18l58a34v 65G46a90b83r21y59š 2452699781

Kdyby tak přemýšlel každý, asi bychom se tady vůbec nehnuli ;-D. Pozitiva auta vůbec nepopírám, ale jsou relace, kde auto prohraje. Bez veřejné dopravy prostě nelze existovat.

0/0
26.8.2015 18:29

D71a34v39i30d 89T78o37m43a10n 9695667182967

Nebo by si lidé hledali práci blíž bydlišti, když by věděli, že za každý km musí zaplatit. Proti veřejné dopravě nic nemám, jen je podle mě až nesmyslně dotovaná. A dotace napomáhají tomu, že je nadužívaná, jednoduše lidé najezdí mnohem víc, než by bylo nutné, vždyť to mají za 10 korun na den...

0/0
26.8.2015 18:39
Foto

B55r42o27n11i21s61l38a14v 40G65a16b46r98y26š 2892229171

Nadužívaná možná, ale leckdo má tendence taky bezmyšlenkovitě jezdit autem. Ve své disertační práci jsem v úvodu napsal, že v moderní společnosti se mobilita obyvatelstva zvyšuje, což je vidět na statistikách ujetých vzkm jakýmkoliv dopravním prostředkem. Počet aut se zvyšuje rychleji než počet obyvatel a současný dopravní prostor tomu přestává stačit. Nemůžete ty lidi držet doma. Pokud mají možnost, chuť, náladu a čas, vyjedou si.

Třeba taková Plzeň je příkladem, že MHD se stává populárnější. Tramvajová linka 4 má interval srovnatelný s pražským metrem. A navíc se bude i posilovat, protože se jedná o provozu třívozových souprav.

0/0
26.8.2015 18:47

D11a47v89i31d 95T84o47m31a76n 9165417322777

Pokud jezdí autem, tak proti tomu nelze nic mít, zaplatí si to..  V případě MHD je to přesně opačně, čím víc lidí platících paušálně bude jezdit, tím vyšší budou náklady a tím víc se tedy bude muset zaplatit z peněz těch, kteří MHD vůbec nevyužívají. Zajímavé, že většině lidí vadí, když někdo žije z dávek ale v případě MHD si tento pohled na věc vůbec nepřipustí.

0/−2
26.8.2015 18:57
Foto

B80r24o34n95i78s82l86a64v 26G28a67b67r19y95š 2352899341

Rozdíl je v tom, že MHD slouží všem a je nepostradatelná. Bez lidí, kteří žijí výhradně ze sociálních dávek, se obejdeme.

Dokážete si představit následky toho, kdyby prostě MHD zanikla a všichni by jezdili autem? Už teď kolikrát v Praze není k hnutí. Osobní automobilová doprava začala omezovat sama sebe. Když uvíznete v zácpě, nadáváte většinou na ostatní řidiče, ne na autobus.

+1/0
26.8.2015 19:06

D72a90v43i82d 78T53o10m94a17n 9525957152367

Pokud to zjednoduším, tak hlavní problém vidím v tom, že MHD je pro cestující přiliš levná. Příliš dotovaná. A největší problém je v tom, že neplatí za ujeté km ale paušálně. To často vede ke zbytečnému plýtvání prostředky (pro ekologicky smýšlející - to je extrémně neekologickeé - u osobáku člověka omezují vlastní finance, u MHD tento regulační vliv chybí).

A využívání dotované MHD lze svým způsobem považovat za čerpání sociálních dávek.

MHD nikdy zcela nezanikne, ani to nechci. Má své pevné místo. Vždycky budou lidé, kteří nebudou schopni řídit vozidlo, nebo ho nebudou schopni ufinancovat (k tomu patří i to, že si nejsou schopni zajistit bydlení nebo práci s možností parkování). Podobně jsou i lidé, kteří si nejsou schopní obstarat bydlení, pro takové jsou ubytovny. Dost často taky dotované..

0/0
26.8.2015 19:14
Foto

B23r17o36n34i34s82l67a28v 12G65a26b37r27y59š 2342149761

Nejde jen o peníze. Jasně, že MHD si na sebe nikdy nevydělá, ale pokud zdražíte jízdné, budou ji opouštět a město zaplaví auta. K tomu už směřuje Most nebo Chomutov. V Mostě a Litvínově stojí roční jízdenka 6000 Kč, v Chomutově a Jirkově 5565 Kč. S Prahou a jejími výkony je to propastný rozdíl a přitom je vidět, že za ty peníze MHD v Mostě vůbec nestojí. Kdysi jezdily tramvaje mezi Mostem a Litvínovem ve špičce snad každé 2-3 minuty. Dnes je to čtvrthodina po celý den. Každý čtvrtrok kontroluju výkony všech dostupných linek v režimu MHD a někde se brutálně snižují.

+1/0
26.8.2015 19:21

D26a79v21i80d 80T51o97m15a89n 9805507262347

Jinak, pokud uvíznu v zácpě, většinou nenadávám na nikoho, naštvou mě jiné věci - třeba když zjistím, že příčinou čekání byli silničáři, kteří musí ve špičku např. prořezávat křoví u svodidel a omezovat provoz. To ale nenadávám na ně, spíš na způsob organizace podobných prací u nás = jejich nadřízené.

0/0
26.8.2015 19:16
Foto

B82r91o56n73i31s62l40a94v 87G97a65b98r88y32š 2242809221

To už jsem taky několikrát napsal. Současná doprava je bohužel o politice a zkostnatělosti vedoucích lidí, než o dopravních inženýrech. Jinak by to tady vypadalo úplně jinak. Blankou by se už jezdilo, OpenCard by za něco stála.

0/0
26.8.2015 19:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.