Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Vši v kupé, plísně a ucpané WC. Čtenáři fotili české vlaky

Přetékající záchody, koše, špinavá kupé, plíseň mezi okny nebo dokonce dětské vši. To je realita v některých tuzemských vlacích. O své zážitky z cest se podělili čtenáři iDNES.cz. Někteří však prožili i cestu ukrajinskými vlaky a po této zkušenosti naopak tuzemské dopravce brání.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R20a60d50k60o 65K80ř98i15v82á41n67e76k 7180493375110

Jen jsem v klidu mrknul na krásně modrou fotku záchodu, kterému přestalo chutnat.:-)

Nerad bych se mýlil (pánové fih a js opravit), ale jedná se s největší pravděpodobností o toaletu v "novém" (ve skutečnosti reko) voze z Aradu, které byly společnosti REGIOJET dodány v letošním roce, tedy vozy č. 2 nebo 3.

0/0
27.8.2015 11:30

P53e42t58r 31K41y63z37l55i83n24k 7346818943395

Tohle o vlacich vypovida asi stejne, jako fotka rezavy stodvacitky o vozovym parku ceskejch automobilistu. Rocne najedu desetitisice kilometru a jak s Pendolinem nebo Railjetem, tak s klasickejma EC nebo EN, stejne jako s primestskejma Elefantama mam uplne jine zkusenosti. Paradoxne, nejodpornejsi zachod za posledni rok jsem videl ve vlaku SNCF.

+11/0
26.8.2015 7:18

M12a71r63e94k 94M60a80r84t47i13n 8919684746910

No, některé vlaky jsou fakt humus, ale zase to taková tragédie jak by se mohlo zdát z řádně vybraných fotografií, nebude. Teď je moderní plyš, který je však mnohdy méně hygienický, než koženka. Ostatně je to dobře znát z MHD (zlatý dřevo nebo plast).

+7/0
25.8.2015 23:58

J64i57n29d69ř83i97c50h 53M86o48r37á64v21e57k 92M 4261132205320

Souhlasím, podobný problém jako v tramvajích..Tam např. zjistíte, že se někdo na sedačku pomočil(o viditelnosti breberek jako vši nebo štěnice ani nemluvím), až když si sednete..U mě vedou plastovky nebo dřevěné sedačky..

+2/0
26.8.2015 6:53

F60i82l38i14p 57M67a36t61e43á92s73k22o 8936526579433

no vždyť do nových tramvají už se zas plastový sedačky vracejí...

+1/0
26.8.2015 8:15

M70a47t42ě66j 73V90o23n69d77ř90i49č57k33a 4644730868216

Nicméně plastové ani dřevěné sedačky rozhodně do vlaku dosadit nelze, neboť ve vlaku člověk obvykle nestráví 10 min, jako v MHD.

+1/0
26.8.2015 10:33

D17a64v47i31d 63Č55e57r89n54ý 8914199251110

ta fotka z Ukrajiny, to je teda maso

+4/0
25.8.2015 23:39

E94l97i46š65k78a 55K34u28č81e13r58o73v39á 7699552293953

ve ČR jsem viděla něco podobného, ale pár let to už bude.

+1/0
26.8.2015 7:01

J94a71n 19Z65ř45í61d13k50a60v31e41s71e75l54ý 5576892327

Jako turista jsem minulý týden nahlédl na pánské toalety v budově ČD ve Frenštátu pod Radhoštěm a to jsem neměl dělat, to co jsem tam viděl a cítil už snad nikdy jinde nezažiju.... Všude špína, nasráno, nefunkční toalety, vlastně nefunkční úplně všechno a úklid tam nebyl prováděn minimálně 5 let..., viděl jsem hodně, ale toto.... mohl by se tam kouknout nějaký novinář, já to bohužel nenafotil, protože po pár krocích uvnitř jsem myslel, že jsem v hororu a pobleju se.... PS:  ten ukrajinský vlak na fotce vypadal naproti tomu ještě dobře....;-(

0/−2
25.8.2015 22:39

M66i31c74h30a15l 98M56i51l60l45e50r 9366912469902

nebo zachody na Autobusovem nadrazi na Florenci. Nevim jak momentalne, ale pred nejakym casem k pobliti.

+1/0
26.8.2015 8:53
Foto

A54l91a88n 67Ř64e79p63k35a 4705216

Přijde mi, že hodně toho jsou naprosto zanedbatelné věci a autor fotografie neměl nic lepšího na práci, než hledat kde jaké smítko Rv

+6/0
25.8.2015 22:36
Foto

K31r64i12s61t60ý37n38a 68V40a22ň14k67o59v54á 3457260295533

Většinu obrázků znám bohužel z praxe (kromě toho ukrajinského, hihi). Jezdím rychlíkem trasu Luhačovice - Olomouc (směr Praha) a na záchod bych tam nešla, ani kdybych měla pomočit sedačku. Ze začátku jsem si na cestu s pejskem brala váleček na chlupy, ale časem mi došlo, že je to marné. Sedaček i stolečků se štítím, cesta je strašně drahá a občas se najdou fakt nepříjemní průvodčí, co na cestující křičí kvůli malichernostem. No a zrovna souprava, o které mluvím, se řídí jakýmsi podivným pravidlem, že nejvytíženější spoje v neděli večer mají dva vagony plus první třídu. Ve všední den, kdy cestuje deset, dvacet lidí, jedou tři až čtyři vagony. =)

Rozhodla jsem se Dráhy bojkotovat, když mi to čas umožní. Radši jedu autobusem do Zlína a přeskočím na SA bus. A i když cestuju se psem, cesta je mnohem levnější. Jen trvá déle a musím přesedat. Pořád jsou to pro mě lépe investované peníze.

Co se RegioJetu týče, občas to holt steward nestíhá. Musí odbavovat cestující a ještě poskytovat servis... inu, je toho dost. Navíc služby RJ vynesou víc odpadu, tudíž steward má co dělat, aby všechno poklidil (koše na place nejsou). Ale poklidí to. U Drah ten fekál neuklidí snad nikdo. Ovšem musím uznat, že "záchodová" stewardka je dot kuriozní povídání. :)) To by asi nechtěl nikdo.

0/−10
25.8.2015 22:25

J17i20n61d91ř65i60c18h 49M82o45r68á66v63e69k 24M 4911752405260

Měla by jste cestovat ve skafandru, aby jste z té špíny neutrpěla újmu ;-D

+2/−1
26.8.2015 6:56

R38a56d77k89o 80K56ř29i71v10á84n78e16k 7710233125270

Chtěl bych se zeptat na Vaše zkušenosti s WC v autobuse ve srovnání s WC ve vlaku. Děkuji.

+1/0
26.8.2015 9:22

M31a38t84ě95j 45V96o89n23d46ř91i98č95k74a 4214810638636

Zkrátka hodný regiojet a zlé ČD ;-) ;-D.

0/0
26.8.2015 10:36

M68i10c81h16a34l 81H85r93u47š15o31v61s17k82ý 2696276716335

Za bordel ve vlacích, vši, psí chlupy, ucpané záchody apod. si můžou lidi sami. Možná mají stejný bordel i doma. Dopravci nemůžou za to, že vozí vedle slušných i dobytek.:-P

+16/0
25.8.2015 21:54

J77a39n 47P26r42i80c65h18y27s92t59a71l 8281778533

No a to ani nevytahli tezky kalibr jako treba lejno na sedacce...

Dopravci to ale musi po tech cunatech uklidit prave protoze vedle dobytka vozi i slusne lidi.

+4/0
25.8.2015 22:29

M34i85r28o64s22l98a75v 77J23a75n79o27u88š67e61k 9604781427

Tak já nevím, no. Jezdí nám tu Railjety (nejmodernější souprava tažená lokomotivou na světě). Jezdí nám tu Pendolino (souprava na VRT, jako je třeba i TGV). Nakoupila se hromada nových vlaků, ... 

ČD musí zaplatit za 60 let kdy se vlaky v podstatě neobnovovaly. A těch 60 let je prostě docela pálka co se týče rozpočtu. 

A pak tady pan min. dopr. Ťok v HN pronese, že do roku 2030 vybudujeme úplně nové VRT Praha - Brno na 200 km/h (v Německu se tam jezdí od 60. let a v zahraničí se nové koridory budují na 300 - 400 km/h). Mimochodem, těch našich 200 km/h bude to stát velmi podobně, jako tratě na 400 km/h. A do toho miliarda článků od Jan Sůry a dalších zoufalců, jak je dráha na h*vn*. Co třeba více tlačit na to, aby se stavěly tratě a tlačit méně na dopravce a spíše je jen kontrolovat (ne bulvárně, ale občansky) ? 

ČD mají soupravy co jezdí 230 km/h ale tratě jsou stavěné jen na 160 km/h a v roce 2030 plánujeme mít JEDNU trať na 200 km/h? To samé dálnice. Pan ťok řekl že nemůžeme mít dálnice s neomezenou rychlostí protože na to nejsou stavěné. Tak proboha proč se nové dálnice nestaví na neomezenou rychlost, ale na pouhých 130 km/h?

Takhle se stát pro 40 mil. obyvatel nebuduje (viz. J. A. Baťa).

+14/0
25.8.2015 21:28
Foto

B40r25o54n45i75s49l20a87v 56G38a61b18r28y50š 2192619401

ČR přece nemá 40 mil. obyvatel. Ale jinak souhlasím.

+1/0
25.8.2015 22:51

R15a56d51e91k 16J88a71n84a64t63a 9485356914712

Baťa to řekl o Československu (tehdy včetně Podkarpatské Rusi) a předpokládal budoucnost ..

+3/0
26.8.2015 8:12
Foto

B57r83o31n18i89s96l94a34v 20G45a70b89r24y46š 2172289371

To jsem netušil. :-)

0/0
26.8.2015 8:43
Foto

M34a82r78e89k 75T23o77n 8912898628729

Za to, že jsou lidí nechutny prasata dopravce nemůže.

+12/−2
25.8.2015 20:25

J28a65n 87B78u65l41v65a83s 3185146470716

Tedy servisovat ty záchody, to by se mi abych tak řekl nechtělo.

+4/0
25.8.2015 20:15

B25o67h48u32s64l80a16v 92K94r88á50l69í43k 2121190839646

Ani kdyby vás za to někdo platil?

0/0
25.8.2015 20:50

J65a30n 21B40u63l67v36a37s 3655516520306

Obávám se, že ne... Leda zlatem: za kilo hoven kilo zlata.

+7/0
25.8.2015 20:53

M48a79r15i69e 11V71a95š79í33č37k31o55v59á 3621443102318

Jaký si to uděláš, takový to máš. Když cestující podělají záhod, tak ho cestující mají podělanej, když cestující má vši, budou mít cestující vši. Řekla bych, že většinou si za kvalitu cestování můžeme sami tím,. jak jsme vychovaní a ohleduplní k ostatním.

+17/−3
25.8.2015 19:55

P58e54t10r 11M25o80t75y80č29k72a 5473104527589

Vážně? Takže vy to máte, jaké jste si to udělala?

My ostatní to máme tak, jak to udělal někdo, s kým vy zjevně souhlasíte. Podle vás a těch, kdo vám dali plus, je tedy normální, když například do restaurace přijde hovado, zajde si na záchod, restauratér nezajistí úklid a můžeme si za to "my"? Já jsem přesvědčený, že ne.

Na těch snímcích (vynechme ukrajinské toalety a hloupou demagogii, že to omlouvá špínu v ČD) je jasně vidět, že nejde o nějaké produkty cestujících, ale často o zažranou špínu, která je výsledkem desítek let flákání úklidu na hůře přístupných místech. Tohle není omluvitelné. Ne u firmy, které posíláme tolik dotací z nám státem ukradených peněz.

+13/−6
25.8.2015 20:15

J21a14n 30H97l19a27d41k21ý 9568599307300

Těžko bude jakýkoli dopravce zajišťovat úklid během cesty. Pokud cestující ucpe záchod během cesty, asi s tím průvodčí moc nenadělá. Jediné, co může, tak daný záchod uzamčít. To by mu o tom však někdo musel říct.

+11/0
25.8.2015 20:22

B65o98h61u85s63l66a21v 56K89r69á32l57í11k 2791620209896

Anebo by ho musel pravidelně kontrolovat, což patří mezi jeho základní povinnosti.

+2/−2
25.8.2015 20:52
Foto

M67a75r81e24k 20T89o43n 8132138238789

Než se ten vlak dostane na servis, tak jezdí třeba 2  dny. Steward nemá prostředky ani v popisu práce to řešit.

0/−1
25.8.2015 20:27
Foto

B91r24o47n57i69s29l90a59v 50G89a97b72r95y10š 2232619311

Máte dost zvláštní argumenty. Souhlasím, že by úklid měl být pravidelný a zevrubný. Ale většinu špíny mají na svědomí právě cestující. Když se mi něco rozsype, uklidím to. S toaletou to samé. A pokud to není v mých silách, nechám záchod zavřít. A ne že se jako nic nestalo a nechám tam chodit další lidi, kteří na to budou nadávat. Je jasné, že pak ta vizitka klesne.

Použiju Váš příklad s restaurací. Něco Vám z talíře upadne na zem. Počkáte, až si toho někdo všimne nebo si okamžitě řeknete o úklid?

+1/−1
25.8.2015 20:54
Foto

K36r12i31s31t22ý56n26a 17V86a43ň12k92o48v28á 3627850695773

Tak jaktože to jinde jde a u Drah ne? Zažil jste někdy takový bordel třeba v autobuse?

+1/−7
25.8.2015 22:28

P71a17v21e80l 89K24u89z53e23b59a86u17c68h 9210895568951

A zažila jste autobus, který by pobral najednou cca 200 - 250 cestujících? A cestou by se to střídalo, lidi by museli (v lepším případě) použít ten jediný záchod, který tam někdy u lux autobusů je (pokud to dovolí).. Ten bordel je dán především tím (jak bylo už řečeno) že lidi jsou čuňata, ale pak taky že jezdí dlouhé trasy a má obraty na těsno. Tzn nestihne se pořádně vyčistit apod.

+5/−1
25.8.2015 22:44
Foto

B25r23o62n10i65s69l20a25v 64G86a13b27r29y33š 2782369551

Ano, zažil. V linkovém, v zájezdovém i v MHD. Nevím, jak je to teď, linkovým a zájezdovým moc často nejezdím, ale v MHD jsem za poslední dobu nenarazil na nic jako na fotkách. V poslední době chodím do kina. Není představení, abych nezahlédl padající kornout s popcornem na zem.

Uvědomte si, kdo všechno tvoří posádku vozidla/soupravy. Když ty bordeláře neuhlídají ani Jančurovi stevardi (jeden člověk na vůz), jak můžou uhlídat 2 lidi (vlakvedoucí, průvodčí) 300 a více lidí ve vlaku? Řidič autobusu veze maximálně 90 lidí. A v linkovém a zájezdovém nastupují většinou předními dveřmi přes řidiče nebo jiného člověka. Ale ani to nezabrání tomu, že cestující na svém místě nebo okolo udělá binec.

Stejně bych se mohl ptát, jak je možné, že v MHD si člověk dovolí jet na černo, ale ve vlaku už ne? Proč v kině dělají lidi bordel s popcornem, ale v divadle si to už nedovolí? Jak je možné, že na revizora v MHD člověk dokáže vytáhnout nůž, ale na revizora ve vlaku už ne? A nepleťte si průvodčího, vlakvedoucího a revizora.

+4/0
25.8.2015 22:47

D89a38v38i94d 97T18o14m30a15n 9505197902547

Primesto jezdi bezne autobusy s kapacitou 100+ osob. A to nepocitam klouby.

0/0
26.8.2015 7:19
Foto

B58r88o90n36i60s62l59a12v 27G80a19b82r63y94š 2352869521

To těžko, standardní 12metrový autobus má kapacitu cca 80 lidí. Kloubový autobus cca 130 osob.

0/0
26.8.2015 7:37

D57a95v17i76d 28T87o12m35a16n 9315187512757

Aha. Proto jsem jezdil se SORem NB 12 City s kapacitou 103 osob příměstskou. Klouby mají běžně kolem 160ti, možná  víc. A takový ARES 15M taky nebude úplně nízkokapacitní.

0/0
26.8.2015 17:32
Foto

B78r83o63n12i36s10l98a48v 23G95a72b60r64y51š 2842479121

Pochybuju, že výrobce reálně do autobusu nacpe 103 osob. Sedící cestující jsou jasní, ale 80 stojících je opravdu hodně. Leda by to byli Somálci.

Statistická obsaditelnost 12metrového vozu je mezi 70 až 80 lidmi. Tolik lidí má ještě pohodlí. Vím, že vozy někdy jezdí nad své kapacitní možnosti, že se tam cestující sotva vlezou a hodila by se posila, ale existuje jedna matematická metoda, která tomu zabrání. Je to chyba dopravců, že tuto metodu nepoužívají.

0/0
26.8.2015 18:00

D10a36v11i27d 48T82o84m32a50n 9475247572767

103 je v techničáku. Reálně se tam vejdou. Je to dotovaná hromadná doprava, řešit v ní pohodlí není na místě.

0/0
26.8.2015 18:07
Foto

B97r57o75n26i80s70l68a66v 31G73a31b11r71y58š 2152769901

Ano, ale že je dotovaná, neznamená, že by nebylo nutné řešit pohodlí. To, že se cestující až příliš mačkají na sebe, je mimo jiné jedna z mnoha stížností a také důvodů, proč vymění MHD za auto. Není pohodlí jako pohodlí, je potřeba těm kaštanům dát určitý komfort. Neznamená to, že si musí pokaždé sednout, ale aby se nemačkali. Nabídka musí převyšovat poptávku kvůli výkyvům, takže platí rovnice: nabídka = 1,5 x poptávka.

0/0
26.8.2015 18:15

D85a84v86i32d 46T84o11m37a63n 9355867132787

Pokud presednou do auta, znamena to, ze prestanou cerpat penize ze statniho rozpoctu (dotace na mhd, cim vic lidi, tim vic dotaci) ale naopak napr. prostrednictvim spotrebni dane z PHM (a spousty dalsich dani) budou prispivat. Autem jedou primo tam, kam potrebuji, takze ujedou mene kilometru. Budou mene nemocni, protoze na ne nebudou ostatni chrchlat - nebudou na nemocenske, nebudou cerpat ze zdravotniho pojisteni, atd.

0/0
26.8.2015 18:21
Foto

B34r82o66n52i36s15l39a90v 29G83a74b52r93y59š 2192409621

Kdyby tak přemýšlel každý, asi bychom se tady vůbec nehnuli ;-D. Pozitiva auta vůbec nepopírám, ale jsou relace, kde auto prohraje. Bez veřejné dopravy prostě nelze existovat.

0/0
26.8.2015 18:29

D95a62v85i64d 46T86o93m50a21n 9535967912977

Nebo by si lidé hledali práci blíž bydlišti, když by věděli, že za každý km musí zaplatit. Proti veřejné dopravě nic nemám, jen je podle mě až nesmyslně dotovaná. A dotace napomáhají tomu, že je nadužívaná, jednoduše lidé najezdí mnohem víc, než by bylo nutné, vždyť to mají za 10 korun na den...

0/0
26.8.2015 18:39
Foto

B13r25o39n26i44s40l80a86v 82G61a82b41r76y54š 2332369831

Nadužívaná možná, ale leckdo má tendence taky bezmyšlenkovitě jezdit autem. Ve své disertační práci jsem v úvodu napsal, že v moderní společnosti se mobilita obyvatelstva zvyšuje, což je vidět na statistikách ujetých vzkm jakýmkoliv dopravním prostředkem. Počet aut se zvyšuje rychleji než počet obyvatel a současný dopravní prostor tomu přestává stačit. Nemůžete ty lidi držet doma. Pokud mají možnost, chuť, náladu a čas, vyjedou si.

Třeba taková Plzeň je příkladem, že MHD se stává populárnější. Tramvajová linka 4 má interval srovnatelný s pražským metrem. A navíc se bude i posilovat, protože se jedná o provozu třívozových souprav.

0/0
26.8.2015 18:47

D98a46v90i76d 41T45o91m34a37n 9895687492217

Pokud jezdí autem, tak proti tomu nelze nic mít, zaplatí si to..  V případě MHD je to přesně opačně, čím víc lidí platících paušálně bude jezdit, tím vyšší budou náklady a tím víc se tedy bude muset zaplatit z peněz těch, kteří MHD vůbec nevyužívají. Zajímavé, že většině lidí vadí, když někdo žije z dávek ale v případě MHD si tento pohled na věc vůbec nepřipustí.

0/−2
26.8.2015 18:57
Foto

B74r22o55n88i12s86l69a41v 76G76a62b18r71y35š 2112649101

Rozdíl je v tom, že MHD slouží všem a je nepostradatelná. Bez lidí, kteří žijí výhradně ze sociálních dávek, se obejdeme.

Dokážete si představit následky toho, kdyby prostě MHD zanikla a všichni by jezdili autem? Už teď kolikrát v Praze není k hnutí. Osobní automobilová doprava začala omezovat sama sebe. Když uvíznete v zácpě, nadáváte většinou na ostatní řidiče, ne na autobus.

+1/0
26.8.2015 19:06

D94a26v18i74d 61T71o64m18a44n 9755287502317

Pokud to zjednoduším, tak hlavní problém vidím v tom, že MHD je pro cestující přiliš levná. Příliš dotovaná. A největší problém je v tom, že neplatí za ujeté km ale paušálně. To často vede ke zbytečnému plýtvání prostředky (pro ekologicky smýšlející - to je extrémně neekologickeé - u osobáku člověka omezují vlastní finance, u MHD tento regulační vliv chybí).

A využívání dotované MHD lze svým způsobem považovat za čerpání sociálních dávek.

MHD nikdy zcela nezanikne, ani to nechci. Má své pevné místo. Vždycky budou lidé, kteří nebudou schopni řídit vozidlo, nebo ho nebudou schopni ufinancovat (k tomu patří i to, že si nejsou schopni zajistit bydlení nebo práci s možností parkování). Podobně jsou i lidé, kteří si nejsou schopní obstarat bydlení, pro takové jsou ubytovny. Dost často taky dotované..

0/0
26.8.2015 19:14
Foto

B83r91o83n94i91s50l64a10v 90G25a63b57r97y80š 2902809241

Nejde jen o peníze. Jasně, že MHD si na sebe nikdy nevydělá, ale pokud zdražíte jízdné, budou ji opouštět a město zaplaví auta. K tomu už směřuje Most nebo Chomutov. V Mostě a Litvínově stojí roční jízdenka 6000 Kč, v Chomutově a Jirkově 5565 Kč. S Prahou a jejími výkony je to propastný rozdíl a přitom je vidět, že za ty peníze MHD v Mostě vůbec nestojí. Kdysi jezdily tramvaje mezi Mostem a Litvínovem ve špičce snad každé 2-3 minuty. Dnes je to čtvrthodina po celý den. Každý čtvrtrok kontroluju výkony všech dostupných linek v režimu MHD a někde se brutálně snižují.

+1/0
26.8.2015 19:21

D37a26v72i65d 35T60o15m44a55n 9715347142207

Jinak, pokud uvíznu v zácpě, většinou nenadávám na nikoho, naštvou mě jiné věci - třeba když zjistím, že příčinou čekání byli silničáři, kteří musí ve špičku např. prořezávat křoví u svodidel a omezovat provoz. To ale nenadávám na ně, spíš na způsob organizace podobných prací u nás = jejich nadřízené.

0/0
26.8.2015 19:16
Foto

B12r73o48n36i22s62l26a55v 70G53a66b28r14y45š 2922479441

To už jsem taky několikrát napsal. Současná doprava je bohužel o politice a zkostnatělosti vedoucích lidí, než o dopravních inženýrech. Jinak by to tady vypadalo úplně jinak. Blankou by se už jezdilo, OpenCard by za něco stála.

0/0
26.8.2015 19:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.