- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jen jsem v klidu mrknul na krásně modrou fotku záchodu, kterému přestalo chutnat.
Nerad bych se mýlil (pánové fih a js opravit), ale jedná se s největší pravděpodobností o toaletu v "novém" (ve skutečnosti reko) voze z Aradu, které byly společnosti REGIOJET dodány v letošním roce, tedy vozy č. 2 nebo 3.
Tohle o vlacich vypovida asi stejne, jako fotka rezavy stodvacitky o vozovym parku ceskejch automobilistu. Rocne najedu desetitisice kilometru a jak s Pendolinem nebo Railjetem, tak s klasickejma EC nebo EN, stejne jako s primestskejma Elefantama mam uplne jine zkusenosti. Paradoxne, nejodpornejsi zachod za posledni rok jsem videl ve vlaku SNCF.
No, některé vlaky jsou fakt humus, ale zase to taková tragédie jak by se mohlo zdát z řádně vybraných fotografií, nebude. Teď je moderní plyš, který je však mnohdy méně hygienický, než koženka. Ostatně je to dobře znát z MHD (zlatý dřevo nebo plast).
Souhlasím, podobný problém jako v tramvajích..Tam např. zjistíte, že se někdo na sedačku pomočil(o viditelnosti breberek jako vši nebo štěnice ani nemluvím), až když si sednete..U mě vedou plastovky nebo dřevěné sedačky..
ve ČR jsem viděla něco podobného, ale pár let to už bude.
Jako turista jsem minulý týden nahlédl na pánské toalety v budově ČD ve Frenštátu pod Radhoštěm a to jsem neměl dělat, to co jsem tam viděl a cítil už snad nikdy jinde nezažiju.... Všude špína, nasráno, nefunkční toalety, vlastně nefunkční úplně všechno a úklid tam nebyl prováděn minimálně 5 let..., viděl jsem hodně, ale toto.... mohl by se tam kouknout nějaký novinář, já to bohužel nenafotil, protože po pár krocích uvnitř jsem myslel, že jsem v hororu a pobleju se.... PS: ten ukrajinský vlak na fotce vypadal naproti tomu ještě dobře....
nebo zachody na Autobusovem nadrazi na Florenci. Nevim jak momentalne, ale pred nejakym casem k pobliti.
Přijde mi, že hodně toho jsou naprosto zanedbatelné věci a autor fotografie neměl nic lepšího na práci, než hledat kde jaké smítko
Většinu obrázků znám bohužel z praxe (kromě toho ukrajinského, hihi). Jezdím rychlíkem trasu Luhačovice - Olomouc (směr Praha) a na záchod bych tam nešla, ani kdybych měla pomočit sedačku. Ze začátku jsem si na cestu s pejskem brala váleček na chlupy, ale časem mi došlo, že je to marné. Sedaček i stolečků se štítím, cesta je strašně drahá a občas se najdou fakt nepříjemní průvodčí, co na cestující křičí kvůli malichernostem. No a zrovna souprava, o které mluvím, se řídí jakýmsi podivným pravidlem, že nejvytíženější spoje v neděli večer mají dva vagony plus první třídu. Ve všední den, kdy cestuje deset, dvacet lidí, jedou tři až čtyři vagony. =)
Rozhodla jsem se Dráhy bojkotovat, když mi to čas umožní. Radši jedu autobusem do Zlína a přeskočím na SA bus. A i když cestuju se psem, cesta je mnohem levnější. Jen trvá déle a musím přesedat. Pořád jsou to pro mě lépe investované peníze.
Co se RegioJetu týče, občas to holt steward nestíhá. Musí odbavovat cestující a ještě poskytovat servis... inu, je toho dost. Navíc služby RJ vynesou víc odpadu, tudíž steward má co dělat, aby všechno poklidil (koše na place nejsou). Ale poklidí to. U Drah ten fekál neuklidí snad nikdo. Ovšem musím uznat, že "záchodová" stewardka je dot kuriozní povídání. :)) To by asi nechtěl nikdo.
Měla by jste cestovat ve skafandru, aby jste z té špíny neutrpěla újmu
Za bordel ve vlacích, vši, psí chlupy, ucpané záchody apod. si můžou lidi sami. Možná mají stejný bordel i doma. Dopravci nemůžou za to, že vozí vedle slušných i dobytek.
No a to ani nevytahli tezky kalibr jako treba lejno na sedacce...
Dopravci to ale musi po tech cunatech uklidit prave protoze vedle dobytka vozi i slusne lidi.
Tak já nevím, no. Jezdí nám tu Railjety (nejmodernější souprava tažená lokomotivou na světě). Jezdí nám tu Pendolino (souprava na VRT, jako je třeba i TGV). Nakoupila se hromada nových vlaků, ...
ČD musí zaplatit za 60 let kdy se vlaky v podstatě neobnovovaly. A těch 60 let je prostě docela pálka co se týče rozpočtu.
A pak tady pan min. dopr. Ťok v HN pronese, že do roku 2030 vybudujeme úplně nové VRT Praha - Brno na 200 km/h (v Německu se tam jezdí od 60. let a v zahraničí se nové koridory budují na 300 - 400 km/h). Mimochodem, těch našich 200 km/h bude to stát velmi podobně, jako tratě na 400 km/h. A do toho miliarda článků od Jan Sůry a dalších zoufalců, jak je dráha na h*vn*. Co třeba více tlačit na to, aby se stavěly tratě a tlačit méně na dopravce a spíše je jen kontrolovat (ne bulvárně, ale občansky) ?
ČD mají soupravy co jezdí 230 km/h ale tratě jsou stavěné jen na 160 km/h a v roce 2030 plánujeme mít JEDNU trať na 200 km/h? To samé dálnice. Pan ťok řekl že nemůžeme mít dálnice s neomezenou rychlostí protože na to nejsou stavěné. Tak proboha proč se nové dálnice nestaví na neomezenou rychlost, ale na pouhých 130 km/h?
Takhle se stát pro 40 mil. obyvatel nebuduje (viz. J. A. Baťa).
ČR přece nemá 40 mil. obyvatel. Ale jinak souhlasím.
Za to, že jsou lidí nechutny prasata dopravce nemůže.