Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vláda udělala ohledně mýta rozhodnutí, které nahrává firmě Kapsch

Tři roky navíc pro rakouskou firmu Kapsch. I tak se dá vnímat rozhodnutí vlády o způsobu výběru mýta v příštích letech. Vláda chce, aby se ještě další tři roky vybíralo mýto s využitím mikrovlnné technologie, jak ho nyní provozuje Kapsch. „To, že má Kapsch výhodu, to jsme říkali už na začátku,“ řekl ministr dopravy Dan Ťok.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M23a94r40t56i19n 70S45v65o12b65o63d80a 7489417322695

Kdo maže, ten jede.

0/0
26.8.2015 20:47

M53a30r61t77i87n 46K26a20r22á23s11e24k 1248884569214

Mikrovlná technologie, satelitní technologie..... Nevíte někdo nějaký technický nebo podobně racionální důvod, proč to nechtějí udělat pomocí kamer a OCR, jako je to v Maďarsku? SPZky mají všichni a nikdo nemusí kupovat nesmyslné pípající krabičky.

Prosím zdržte se kospiračních komentářů, že by to bylo příliš jednoduché a laciné a tak.

0/0
26.8.2015 19:34

P46e34t67r 39B25á35č16a 8865286935535

Nahodime radary do zuzeni, at to ma kdo zacvakat, ze jo Toku.

0/0
26.8.2015 18:38

D66a20v11i97d 23P12e58c88a 1165544781606

Voliči ANO, ČSSD a KDU - ČSL, díky Vámi zvoleným politikům se nejméně další tři roky s kamionovou diopravou neudělá vůbec nic. Sám bych uvítal alespoň satelitní mýto, kde by bylo mnohem víc možností minimálně monitorovat trasy kamiónové dopravy.

+1/0
26.8.2015 16:34

V75l77a29s43t95i69m31i50l 22F18i51a43l24a 1732921534

My jsme hroznej stát. Všechno jen polovičaté rozhodnutí, aby se vše dalo obcházet.

Kamiony tranzit nemají co na okreskách dělat. Nevím kdy kdo proti tomuto zasáhne.

+1/0
26.8.2015 14:35

M27a23r74t58i93n 92P58e10t21ř24í86k 4212649101501

Peníze nesmrdí. To říkal už pantatíček Klaus :-PRv

0/0
26.8.2015 14:19
Foto

P65e67t72r 90K61o94č90i19č26k96a 4529418576687

No jo, KAPSCH to ma posichrovany na vsech frontach.

Pritom italsky TELEPASS byl levnejsi, a zahrnuje vse o co musi KAPSCH sva zarizeni rozsirit.

Politici jsou proste ekonomicti analfabeti, kteri kdyby ridili sve firmy jako ridi stat, jsou na pracaku ...lemplove!

Ovce vse zaplati...

+2/0
26.8.2015 13:03

L67a83d49i19s14l70a91v79a 29H66r82u28š29k32o81v81á 6197846218670

Nesouhlasím s Vámi. Politici nejsou ekonomičtí analfabeti, vždycky Si to dobře spočítají:-P

+5/0
26.8.2015 13:22

V84l74a50s82t40i57m36i14l 57S61v50o61b11o40d52a 7393468125604

;-DR^

0/0
26.8.2015 13:50

D39a58n85i47e16l 17T42s75c68h37e43r86n66a30y 2885822919422

Proc me to neprekvapuje ;-D;-D;-D

+3/0
26.8.2015 12:45

R66o77b55e43r87t 31H66o25m31o27l87k79a 2510442172341

Ja si stejne porad myslim, ze mytem by mely byt zpoplatnene silnice 1., 2. a 3. trid. Naopak na dalnice by mela existovat alternativa v podobe pausalni dalnicni znamky. Proste tak, aby se to kamionum vyplatilo v maximalni mozne mire po dalnici a pak co nejprimejsi trasou do cile...

+4/0
26.8.2015 12:36

J80i19ř98í 37H44o74v97o81r67k75a 2236747820411

Zajímavá myšlenka, jak se stát kamionistánem střední Evropy a ochránit Německo, Rakousko, Slovensko atd. před provozem ;-D

Naštěstí myšlenka mýta míří přesně opačným směrem.

0/0
26.8.2015 12:43

R21o57b60e95r79t 33H14o95m69o63l80k89a 2850252862871

Myslenka myta miri smerem k vytlaceni kamionu na okresky? To jsem nevedel. Kazdopadne jste me nepochopil, nebo si myslite, ze za soucasneho stavu kamiony nasi republiku preleti?

+2/0
26.8.2015 12:48

J84i97ř78í 42H48o79v82o64r97k91a 2796737750211

K rovnoměrnému rozložení mezi okolní státy, k snaze jezdit v noci, a hlavně k vytlačení na železnici co je výkonově zpoplatněna dávno :-)

Objíždění přes okresky se dá snadno řešit vymáháním zákonů. Stačí pár policajtů, informace vám rádi a na vlastní náklady vždy dodají místní obyvatelé [>-]R^

0/0
26.8.2015 12:59

R17o91b41e89r16t 39H28o54m64o82l30k84a 2480452552531

V tom pripade to moc nefunguje...

0/0
26.8.2015 13:05

J87i82ř93í 78H89o25v94o50r91k40a 2736947970871

To souhlasím. V těch značkách a tvrdé represi za jejich porušování bychom určitě měli přidat.

0/0
26.8.2015 13:18

L53a39d29i58s55l87a57v95a 18H56r69u39š43k95o21v63á 6407476188530

Při současném stavu vozovek by se mělo platit řidičům za to že jsou ochotni po nich jezdit.

0/0
26.8.2015 13:24
Foto

J95o78s96e30f 91M96e90d 5962746652

Takže z rozhovoru plyne že ne vláda ale Sobotka osobně chce protlačit Kapsch.

+1/0
26.8.2015 12:20

P32a56t75r39i89k 64K89o88v67a94ř90í73k 6467186600806

je to pochopitelne - oboustranny penezovod musi fungovat tak dlouho, jak to bud emozne ...

+3/0
26.8.2015 12:19

D98a38n37i10e36l 86T53s84c56h60e32r38n62a90y 2665972439902

Tak ted si tam ustanovili toho PROSETROVATELE, tak muze zacit

0/0
26.8.2015 12:46

M46i82c66h65a31l 97P50a57v49l58á21t 9323413874699

"Prosetrovatel" je kryzi jmeno pro zamlzovatele.

0/0
26.8.2015 13:25

R21i96c62h68a74r38d 45P13ů90ž81a 9390429610368

ono nebylo moc možností jak rozhodnout jinak. Přeci jen když už se za hříšný peníz nakoupila zastaralá technologie, tak odepsat ji po pár letech a investovat do dalšího...

0/0
26.8.2015 12:14

J76i38ř92í 40H55o71v76o23r42k16a 2386587780461

V roce 2005 to byla jediná dostupná technologie. Teda kromě budek, závor a maníků s kasičkama:-P

A popravdě ani dnes se technologie tolik nezlepšily.

+1/0
26.8.2015 12:35

F94r72a34n28t43i67š51e92k 14N38o68v62o11t79n75ý 2834919656

Soudruh Ťok je nejhorší ministr z této hrůzovlády. Odkloněné miliony do Švédska byl jeho začátek. To mu schválil vedoucí všech ANO buněk soudruh Bureš. Kam to spěje?

+8/−2
26.8.2015 11:54
Foto

J88o30s72e30f 28M91e85d 5252916962

Bych ti něco napsal ale za smazaní mi nestojíš :-P

0/0
26.8.2015 12:21

K64a55r39e25l 59N97o18v28á56k 6204972928844

Jsi schopen porozumět psanému textu? Tuto podobu protlačili sosani proti Ťokově vůli. Blahopřeji Lidovému domu k inteligenci jejich voličů.

0/0
26.8.2015 14:08

M82a33r63e70k 91M70a96r47t57i24n 8729694576730

Jasan, však on protlačoval 5 let + 2 roky opce. Ještě horší. Takže vlastně z pohledu Kapsche Ťok uspěl jen částečně.

0/0
26.8.2015 14:37

J73i54ř42í 41H28o75v53o38r58k97a 2526127130711

1) satelitní mýto je chiméra, prakticky taková technologie neexistuje. Je možný nějaký hybrid mikrovlna+satelit, ale ne moc ověřený

2) mikrovlnné mýto je osvědčené, levné, funkční

3) mýtné brány a celou technologii jsme si za ty 4 mld. Kč koupili a teď jsou naše. Vydělávají a nic nestojí. Proč to probůh hodit do koše a kupovat něco jiného? Určitě je rozumné to nejdříve amortizovat.

4) Na čem nás Kapsch a spol. dojili a dojí, je provoz. Tam byli špatně nastavená pravidla. Tomu je nutné se věnovat a hledat cesty, jak tyhle náklady stlačit.

5) zpoplatnění 2. a 3. tříd silnic je ekonomický nesmysl: náklady na provoz mýta by pravděpodobně převýšily výnos z toho nákladního výkonu co tam je.

Ano, byl by to určitý regulační nástroj, ale hodně drahý. Pár značek a nadpraporčíků co tam kamión zastaví a zabaví do složení kauce 100.000 Kč by vyšlo levněji :-)R^

+6/0
26.8.2015 11:53

L57u37k80á66š 95B45r89a95n63d30e92j54s 2933595161401

Kdepak asi soudruzi z ANO udělali chybu?

Tedy, že to nestihli, to bych ještě se skřípěním zubů byl schopen vzít. Sice jsou na MD už přes půldruhého roku a bušili se v hruď, že je to priorita a vezmou to do ruky jinak, než ty ošklivé vlády, které to zanedbaly, ale budiž. Že se ani nebyli schopní s Kapschem pořádně sejít, to už je horší, ba přímo pitomé a neschopné. Za humus ale považuji, že byl pro tyto účely zřízen speciální státní podnik, sice nic nevykonal,ale dosazení kamarádi si přišly na statisíce. Ale to nic, lidi je budou dál volit, že?

+9/0
26.8.2015 11:37

M66a55r11e33k 43V72e23s77e79l26ý 1407538740644

Satelit je asi nejsnazsi na zavedeni a muze se operativne menit seznam zpoplatnenych useku. Ovsem vyzaduje od ridicu mit v aute aktivni (napajenou) krabici, predpokladam tu obludu na 4 prisavky jako na Slovensku. Kdyz uz ty brany mame, nebylo by lepsi se vydat cestou Madarska a cist kamerami registracni znacky? Okamzite by to mohlo zacit fungovat i pro osobni auta. Navic pro cizince v osobacich je to ten nejprivetivejsi zpusob. Doma si v pohode pres internet koupi elektronickou znamku na X dnu a nemusi resit shaneni nejake samolepky.

+1/0
26.8.2015 11:33

B28o88h66u35s88l30a42v 15K73r21á83l77í89k 2221480729806

A jak byste tedy řešil tu situaci, že kamióny objíždějí dálniční úseky, ucpávají silnice a likvidují nám tam pendolina?

+1/0
26.8.2015 11:39

P93e32t27r 41K96o11l78á37ř 2838237134861

To zase bude mít někdo ve vládě a na ŘSD hezké Vánoce ...

+10/0
26.8.2015 11:22

A78n15t45o30n98í11n 13H86o67u69s85k97a 3608815892

TVL redaktoři, naučte se pořádně česky ! To znamená nejen pravopis, ale taky slovosled. Použijte svoji mladou nedostudovanou hlavu a zamyslete se třeba nad významem toho, co píšete. Je to blbě bez hlavy a paty.

0/0
26.8.2015 11:21

I49v64a 82M11o39r17k44e46s31o56v33á 6309877877967

Když se mýtné před lety zavádělo, myslela jsem si, že satelit by byl lepší - především by zabránil objíždění bran po vedlejších silnicích a tudíž by se i víc na mýtném vybralo. A hele, zase jsem měla pravdu.... proč jen naši soudruzi dělají pořád nějaké chyby, které náš stát stojí spoustu peněz, které by se nám hodili třeba na lepší stav silnic????[>-]

0/0
26.8.2015 11:16

J15o16s39e28f 93V16y47s56k89o20č44i84l 5228330459292

Oni chyby nedělají, oni se rozhodují podle toho, kolik jim kápne.

I dnes dělají všechno pro to, aby stávající stav mohl trvat co nejdéle.

0/0
26.8.2015 11:29

J79i25ř20í 38H72o11v22o73r79k43a 2676247720751

Když se mýto zavádělo, v roce 2005, žádné satelitní mýto neexistovalo. Zkusili ho pak udělat Němci a pohořeli jako papír :-) Zkusit to my, utopili jsme miliardy a dodnes by to nechodilo. [>-],

Popravdě dodnes je "satelitní technologie" jen chiméra co moc nefunguje. Kór v Česku, kde by každý tu GPSku s pamětí prostě vypnul. ;-D

0/−1
26.8.2015 11:44

T79o24m98á70š 64S79o68u42k86u82p 4123175910890

A když to vypne, jak potom vysvětlí že se přesunul o 200km bez placení mýta?

0/0
26.8.2015 12:28

J93i32ř32í 22H84o37v52o15r77k58a 2346147920641

A kdo ho zastaví a zeptá se?

Tak jako tak na tu dálnici musíte dát brány/stožáry/sloupy co sledují pohyb aut a dělají kontrolu: hele, kamión a nepípá, alarm. Čili ten mikrovlnný systém. Plus GPSku s pamětí. Plus GSM modul co čas od času nasbíraná data o trase pošle na správce. Není jednodušší nechat tu mikrovlnu, co má záchyt černých pasažérů už dnes nad 90 %? ;-)

0/0
26.8.2015 12:42

T48o60m47á33š 83S24o39u29k84u51p 4683655600460

Ne, jednodušší je ten GPS systém který přesně ví, kde kamion je a když mu cesty nenavazují tak to nahlásí. Žádné brány netřeba. Stejně tak by ten systém mohl rovnou hlídat jestli kamiony nevjíždí do center měst bez povolení a na to je mikrovlna krátká.

0/0
26.8.2015 12:47

J37i37ř36í 64H18o31v78o57r21k54a 2386457320741

Ale pochopte, to není oboustranný systém. To žádná data na satelit nevysílá. To je pasivní GPSka, ta nikam nic nahlásit neumí.

Kromě toho si přečtěte jakoukoliv licenci na jakékoliv GPS zařízení. Jako bod 1 je tam tučným písmem: GPS je legrácka co využívá satelity americké armády. V žádném případě nelze její údaje brát vážně, může a nemusí ukazovat vaši skutečnou polohu. Za nic neručíme a neberte to vážně. Z takovýchto dat si každý právník může jen dělat srandu ;-D

Ano, před 10 lety se zdálo že už dnes bude fungovat Galileo, ale nefunguje. Žádná skutečná satelitní technologie pro komerční využití neexistuje.

+1/0
26.8.2015 12:51

T46o49m45á59š 85S13o93u36k44u78p 4333765600730

Ale ten GSM modul co v mýtné jednotce je data odesílat umí.

A kdyby GPS bylo opravdu tak nepřesné a nespolehlivé jak tvrdíte, tak by koaliční vojáci běhaly po bojišti se sextantem a buzolou v ruce.

0/0
26.8.2015 13:00

J46i79ř53í 28H76o16v76o49r32k68a 2946717850901

No právě. GPS funguje garantovaně pro americké vojáky. Koaliční vojáci a obecně USA spojenci musí doufat, že jim to US Army pustí. Potenciální nepřátelé budují svou navigaci nebo ti chudší holt musí trénovat v buzolou :-)

Ale celé civilní využití je jen legrácka. Díky tomu mohl zabodovat Galileo, jako první by nabídl kromě vojenské i komerční rovinu. Včetně mýta apod.

0/0
26.8.2015 13:21

T49o91m93á47š 91S64o82u44k15u18p 4793575520110

Sám jste říkal, že GPS je jednostranná komunikace ze satelitu do příjmače. Jak by tedy mohly vybírat komu to pustí a komu ne? Snad jedině šifrováním, ale to je na výměnu všech příjmačů. Nějak se do toho zamotáváte.

0/0
26.8.2015 13:27

M91a57r41e40k 70M14a20r40t11i19n 8689264966960

Uf, je to dobrý. Kapschici připluly!

+13/0
26.8.2015 11:14

R27o76m64a23n 27P13o86l51á83č84e84k 5946909115

Upřímně, není tohle nejlevnější řešení? Když se přejde na satelit, tak se brání hodí do šrotu? Kolik to potom bude stát?

0/0
26.8.2015 11:13

S73t44a48n29d62a 75C56h74v37o64s10t 1802798

Nic - on ten srot nekdo zdarma odveze :-)))

+3/0
26.8.2015 11:15

R18o90m83a78n 75P67o85l27á38č53e65k 5396489245

To je taky fakt ;-D.

Ale reálně. Ty brány mají nějakou životnost a pochybuji, že ted jsou na odpis. Ano sice se zaplatili a dnes už jedem na zisk, ale i tak ještě třeba 10 let můžou s menší údržbou fungovat... Takže daleko větší kapříky vidím při novém tendru...

0/0
26.8.2015 11:17

P50e72t55r 55K75o23l19á66ř 2668707494621

Kdo jede na zisk? Stát? 8-o Kapsch celou službu dodává za takových podmínek, že by bylo levnější si koupit celou vesmírnou stanici ...

0/0
26.8.2015 11:24

M31a49r51e49k 98M23a45r33t77i60n 8109164196360

Proč by se museli hodit do šrotu? Dokud slouží, mohly se používat jako kontrolní brány, Ťokem tolik prosazované měření radary na dálnicích, pro skutečné počítání průjezdů a jistě mnoho dalších funkcí.

0/0
26.8.2015 11:17

R15o82m45a90n 82P88o24l60á16č11e81k 5196349665

A komu patří brány? Kapschi a nebo státu?

0/0
26.8.2015 11:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.