- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Otevření dálnice by pro nás z Ústeckého kraje bylo dobré, nesdílel bych ale ministrův optimismus. Sanace svahu taky chvíli potrvá a zničený úsek se bude muset v podstatě postavit znovu, na to je 15 měsíců dost šibeniční termín. Hlavně to ale není jediný problém - např. uhlí nalezené nad Řehlovickou křižovatkou se pokud vím dosud nezačalo řešit - problém je opět hlavně papírový, zda jde o akceptovatelnou změnu projektu nebo by se měly znovu soutěžit změněné stavební práce.
Řehlovická MÚK ale vesele roste, takže věřím, že po novém mostě se při cestě z Teplic do ÚL svezu už letos :-)
Ještě bych si rýpl do novinářů o tom, kdo brzdil dálnici. V demokratické společnosti je akceptovatelné, že občané a jejich sdružení do lecčehos mluví, stejně jako je akceptovatelné, když se odvolají proti rozhodnutí nebo ho napadnou u soudu. Samozřejmě můžeme diskutovat o tom, zda těch žalob nebylo zbytečně mnoho (zejména v době, kdy už se stavělo to bylo vcelku zbytečné), ale hlavní problém je v tom, že soudy rozhodují pomalu až velice pomalu a nemají tyto případy jako prioritní. Proti stavbě D8 se nestaví zdaleka jen ekologická sdružení a příroda, ale do seznamu zdržovatelů je třeba přidat ještě ministerstvo ŽP (trvalo tři roky než vydalo výjimku, vydalo jí až na podruhé a musel se vyměnit ministr), hasiče, kteří "prudili" za výstavbu bližší stanice pro obsloužení tohoto úseku (13 km bez nájezdu), hygieniky za příliš hlučný most Vchynice, stavební úřad za nezkolaudování následně změněného mostu Vchynice (nebyl postaven podle původního projektu) a řadu úřadů včele s ŘSD, které udělaly řadu chyb, které bylo možné úspěšně napadat.
Kolikrát jsme už pevný termín dostali od střídajících se ministrů?
BTW - pokud se bude platit v Německu mýto, je lacinější jet po staré silnici přes Heidenau a Pirnu
V oblasti dopravy se pohybuje podezřele vysoké množství pohádkářů, kteří slibují, že do určitého termínu bude nějaká cesta hotová. Tento termín se pak vždy několikrát posune celkem o 5 až 10 let (příkladmo D8, R35, D1 u přerova). A platí to i pro ŘSD, které vše plánuje v optimistických termínech a pak je vždy posouvá, protože se někdo odvolá, někdo nechce vykoupit pozemky, nejsou peníze, chybí nějaké podklady, opakuje se EIA a pak se pořád a pořád slibují nové termíny. Takže když někdo někde řekne, že něco bude do určité doby, vždy se jenom ušklíbnu.
Škoda, že se za nesplněné sliby nemůže ministr vyhodit.
nevim, jak si pan ministr dopravy predstavuje dalnici. Ale ten usek mezi Teplicemi a Ustim, ktery uz dneska slouzi, tak to snad ma daleko i k obycejne rychlostni komunikaci
Jde vidět, že jste nejel nikdy z Kladna do Prahy. To byste viděl.
NAPŘESROK
SLÍBILŤOK
a dál ? jak je ta pohádka dál ?
...a jestli se stavbou neskončili, tak tam staví dodnes.